X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 02/12-13 12:02, rettet 02/12-13 12:05 
Er det ikke bare endnu et tilfælde af anmeldere der bliver grebet af hypen? Det er sket mange gange før og det er sikkert heller ikke sidste gang. Hvis anmeldelser kunne stå på teksten alene, ville der så komme flere kritikpunkter frem?

så spot-on at det ikke er til at sætte en finger på

Er det ikke en selvmodsigelse? :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 12:08 
Jeg er ikke overrasket eller forulempet over den positive rating som GTA V har modtaget - men jeg er svært forundret over det ros som GTA IV trak hjem. Det spil er bare kedeligt med kedelig på.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/12-13 12:09, rettet 02/12-13 12:10 
Selvmodsigelse? Nærmere dobbeltkonfekt. :)

Men det må da være en anmelders fornemste opgave at undlade at være påvirket af faktorer udefra, især hype, og formidle sin egen mening? Umiddelbart synes jeg dog at GTA5's svagheder er rimelig tydelige uanset hvor hypet man må være. Det er, som sagt, muligt at være positiv omkring et spil uden at være positiv overfor samtlige aspekter! Bare fordi en film får en Oscar for bedste film, betyder det jo ikke at den dermed også automatisk lægger sig i spidsen for Oscars for bedste hovedrolle, birolle, kostumer og titelsang.... nej, vent..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 12:16, rettet 02/12-13 12:17 
Selv Oscar kommiteen har lavet epic fails. Seriøst, "Shakespear in Love" som årets bedste film i 1999?!?! :-D

Bortset fra, at de aldrig kommer til erkendelsen og melder ud.. "Undskyld, måske skulle den være gået til "The Thin Red Line"
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/12-13 12:16 
Jo, men mange anmeldere viser jo ofte nok at de bliver påvirket som os andre.

Nærmere dobbeltkonfekt. :)

Nope. Hvis det er spot on, kan du jo netop sætte en finger på det :p
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 12:18 
Meget, meget store spil er vel aldrig helt enestående i vores perspektiv. Der er altid nok "for stort til at være godt" dunst.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 02/12-13 13:32 
Jeg synes Cracked-artiklen er tynget af at det er kritik for kritikkens skyld. Der findes ikke ét spil du ikke kan kritisere hvis du virkelig gerne vil det.

Og så kan jeg altså godt sætte en finder på dette argument:

The Bad:

"Obviously, it's hard to tell me what my character is like when I'm the one who's been controlling him. Is Franklin a gangbanger who dreams of more? Because I just watched him ditch a luxury yacht and throw himself into a shark mouth for a five-point achievement. I was there when he tried to land a helicopter on a bridge strut for three hours to get a chunk of UFO."

Dét er fandeme søgt. "Jeg kan ikke regne ud hvem min figur er, fordi jeg kan styre ham." ... okay så.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/12-13 14:00, rettet 02/12-13 14:03 
slk486>
Nope. Hvis det er spot on, kan du jo netop sætte en finger på det :p

Har vi forskellige opfattelser af "sætte en finger på noget"?
Når jeg skriver det, mener jeg påpege en enkelt detalje, som man er uenig med/mener er forkert.

Herold>
Jeg synes Cracked-artiklen er tynget af at det er kritik for kritikkens skyld. Der findes ikke ét spil du ikke kan kritisere hvis du virkelig gerne vil det.

Det gør jo ikke artiklen mindre relevant. Generelt synes jeg al kritik kan være interessant uanset hvor velfortjent det er. Vil også mene at jo mere ros GTA5 får for ting der (ifølge seanbaby) ikke er særlig godt lavet, jo mere relevant er det at kritisere disse ting. Synes også det er fornuftigt af ham at indlede hvert punkt på hans artiklen med hvilke aspekter af emnet, spillet reelt set gør godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-13 14:30 
Ja, ok - jeg forstod det som at præcisere det. Sammenhængen i sætningen der mudrede det for mig :)

Han slutter også af med at skrive han ville have givet spillet det samme som "alle" andre, på trods :)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 04/12-13 00:42 
Sumez: Men jeg synes seanbabys artikel, omend enormt velskrevet, er sådan lidt "Det er fedt fordi X, men det er også dårligt fordi X." Meget af kritikken går netop på de ting, der mere eller mindre er en konsekvens af det spillet får ros for.

Fx. "GTA is enormous and detailed beyond reason." kontra "having a billion square miles stops being interesting long before you've seen them all"

Well, duh - det er umuligt at have spændende ting i hver baggyde i så stort et spil. Det er lidt en konsekvens af den åbne verden, der iøvrigt er latterligt detaljeret, men i meget lav kontekstuel grad med gameplayet. Jeg kunne også godt savne at der lå powerups i baggyder, etc. som der gjorde i de gamle spil - der har de rykket serien over i det lidt for seriøse, IMO. Men jeg vil ikke klandre dem for det, pga. scopet i spillet. Jeg kan sagtens se at man kan pege på det og sige man havde foretrukket noget andet, men jeg synes ikke det er en legitim måde at kritisere spil på. Jeg har det lidt på samme måde med Zero Punctuation, der bare er én lang sviner til hvert eneste spil, selv de gode - men det er hooken på hans "anmeldelser" - men oftest er det kritik for kritikken skyld og overdrevet i underholdningens tegn.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 04/12-13 08:57 
Well, duh - det er umuligt at have spændende ting i hver baggyde i så stort et spil. Det er lidt en konsekvens af den åbne verden, der iøvrigt er latterligt detaljeret, men i meget lav kontekstuel grad med gameplayet.

Det er jo også netop dette han skriver, og kritiserer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/12-13 09:24 
Én ting som GTA V er gået væk fra er, de non-diegatiske elementer i spillet. Noget som Jesper Juul også fremhævede ved GTA3, som reaktionerne på at spillet (dengang) blev sammenlignet med en virkelig, fysisk og levende by. Jovist, sagde Jesper, men jeg har aldrig set store lysende blå pile over hovedet på mennesker IRL.

Rockstar har tydeligvis "renset" sin verden mere for den slags non-diegetisk sjov (ting som ligger uden for fortællingens historie), i ekstrem grad med Red dead dedemption, og særligt også med GTA IV og V, som kun har meget små og diskrete UI indikatorer.

Derfor er der ikke de tidligere elskværdige spil-dimser, som bonus-pakker man kan finde eller stjerner der fjerner ens wanted-level. Dertil køretøjer som spontant starter en eller anden sub-mission. Personlig havde jeg nok foretrukket at det var blevet, som spilværdien blev højnet. Men det er potato / potatos.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-13 01:28 
Spillet vandt game og the year.
http://kotaku.com/spike-vgx-game-of-the-year-grand-theft-auto-v-1478780291
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 08/12-13 01:37 
Ufortjent.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-13 03:43 
Kommer ikke som nogen overraskelse, men ja, meget ufortjent.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/12-13 07:59, rettet 08/12-13 08:08 
Joel Bandera's reaktion....

http://youtu.be/LhqhWhkhri4

Men ja, ufortjent sejr, købt og betalt. Godt spil men ikke GOTY.
millenniummillenniumSkrevet 08/12-13 08:51 
Næsten synd at Tomb Raider ikke vandt noget som helst. Blandt alle årets store, hypede AAA-spil, er TR ikke blev indhentet af "var-det-virkelig-så-godt?" debatten.

Både GTAV, BS Infinite og Last of Us er kan vidst ikke undslippe den anden vinkel. Men TR gjorde.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 08/12-13 09:18, rettet 08/12-13 09:21 
Ja, det er lidt synd, men de dele Tomb Raider gjorde godt er bare gjort lidt bedre i andre spil. Personligt kunne det dog godt være kandidat til mit GOTY. Ikke nyskabende, men kom lidt fra siden og er nok det spil jeg havde det sjovest med at spille, i længst tid. Forventer også at double dippe med PS4 udgaven, når den falder i pris.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/12-13 23:41 
Hygger med online, nogle der spiller? På ps3? Jeg plejler at spille i privat crew server, så man har en chance som low lv. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 17/12-13 08:00, rettet 17/12-13 10:15 
Jeg har prøvet en enkelt gang, og det har potentiale. Men giver mig nok ikke rigtig i kast med, før SP er færdig.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 09:48 
Jeg kedet mig lidt up til lv 10, efter der bliver spillet sjover.
Spillet bliver låst mere op.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 10:00 
Har lige købt en bolig i los santos . Så kig forbi , døren et open for alle i mit crew/guild. Jeg har varm pizza og kolde øl ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 17/12-13 10:03, rettet 17/12-13 10:03 
Mmm, kunne godt spise varm pizza lige nu :) Dammit!
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 10:10 
Husk at jeg sættet dig til at røve små tank stationer. Som betaling for at du bruger mit hjem! Og køleskab :D

Fandt ud af (igår) at hvis man spillet med "free for all server" og man bliver dræbt at den samme idiot i spillet, kan man sætte en bounty på hans hovedt. Og alle på server ved at hvis de draber han, betaler jeg nogle penge til dem. Hold kæft det var fedt at se 14 player jagte ham i en vild bil jagt :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 17/12-13 10:16 
Damn, det skulle jeg have vidst forleden... :)

Har ikke noget mod at røve små tankstationer, men jeg har også de her cheeseburgers...
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 10:39 
http://www.youtube.com/watch?v=H_4nupAxvNw
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 17/12-13 10:40, rettet 17/12-13 10:48 
Godt fanget! :)

Men det er scenen lidt senere, der sætter prikken over i'et :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 10:51 
Classic film fra 90'erne.
Dog var jeg vild med denne scene som ung. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Gh3AZit48Uc

Tilbage til GTA, Da jeg er i gang med at få stripper til at være i mit hjem! Ta Forever at blive gode venner med dem. Til at de giver kommer forbi i mit hjem i los santos! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HeroldHeroldSkrevet 17/12-13 11:07 
Kunne godt være man skulle spille lidt igen. Det blev lidt kedeligt alene :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 17/12-13 11:12 
Det var dengang de kunne lave ordentlige parodier. Anyway, back on track.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-13 11:58 
Herold
Hvis du spiller gta igen, så smid lige dit ps3 account navn , så jeg kan add dig.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/12-13 23:16 
HAHA.
Havde slet ikke tænkt på hvor meget han liner travor!
http://www.youtube.com/watch?v=zyko3ZS_BPU
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-13 19:44 
Det bliver aldrig kedelig , at lande en f16 på vejen. Add a stickybomb på flyet.... Og vente til en sætter sig ind i den! :D andre online player kan ikke stå for at stjæle mit fly.!
BOOM!!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 03/01-14 11:54, rettet 03/01-14 11:54 
Er jeg totalt bagud når det lige er gået op for mig at Trevor er spilkonceptet i GTA personificeret?

På godt og ondt, jeg gør bare hvad der lige falder mig ind - til tider med et målrettet fokus :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/01-14 12:32 
Jeg troede Michael var spilkonceptets personificering. Han vil gerne blive bedre, men ender altid med at fucke up, fordi fortiden indhenter ham. :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 03/01-14 12:38, rettet 03/01-14 12:38 
Loool :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/01-14 03:38 
Mine flotte biller! I kan også få dyre biller hvis i vil sælge "blue methamphetamine" for mig? :D
Grand Theft Auto V
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 17/01-14 04:39 
Jeg købte noget blue sky meth på Amazon.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/01-14 08:00 
Hvad skal man med biller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/03-14 14:54 
Fik lyst til at hoppe i førersædet i GTA V igen, men spørgsmålet er bare om det er spild af tid, hvis en nicere PS4 udgave er i horizonten... :(
j/k
jaesjaesSkrevet 13/03-14 14:59 
Sikke mange next-gen-"glæder" du har :P

Nyd det man har, som man siger, og lad fremtiden dukke op som den gør (lød mere zen end tiltænkt).
slk486slk486Skrevet 13/03-14 15:09 
First world problems ;)

Der er nu også noget helt særligt ved at spille en udgave, der bare presser citronen til det yderste.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/03-14 14:31 
Har spillet gta 5 i mere end 17 dage (17x24timet i online) kom i gang det er fedt spil!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 14/03-14 14:35 
Ha ha :) Kommer aldrig til at spille det online, da der er for meget andet jeg hellere vil spille. Single kommer jeg dog *nok* til at gennemføre på et tidspunkt, men lige pt er jeg videre til South Park og lige om hjørnet venter Titanfall og DS2.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/03-14 14:38 
Online - single? What ever ... Så et det fedt!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 14/03-14 14:42 
Ja, det er cool nok. Er omkring halvejs, tror jeg.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/04-14 08:17 
Er den procent completion man ser, når spillet saves, HELE spillets indhold eller story mode forløbet?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/04-14 09:28 
Det er ikke story i hvert fald. Tror det er alt der, der kategoriseres som "missioner".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/04-14 12:10 
Det er udvalgt indhold - det kan ses på ens profil på Social Club. Når man når 100% kan man blandt andet se UFO'erne over byen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 17/06-14 13:52, rettet 17/06-14 13:53 
Grafisk sammenligning af udgaverne til PS3 og PS4:
https://www.youtube.com/watch?v=pBkCB1zRIx4
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig