X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom arcade


Svar
nerosnerosSkrevet 06/07-13 08:07, rettet 06/07-13 08:08 
Er det virkelig så galt med den fan køler og heftige lydstøj folk snakker om i CPS2 systemet? Det er selvfølgelig ikke meningen, at man skal have systemet stående fremme på bordet da den jo var beregnet til at være gemt væk i kabinettet. Hvis det er højere end en XBOX360 køler er det selvfølgelig lidt træls at lytte til..Ellers ville jeg godt kunne leve med det.
Bashful Neophyte
72 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 06/07-13 08:07, rettet 06/07-13 08:08 
Er det virkelig så galt med den fan køler og heftige lydstøj folk snakker om i CPS2 systemet? Det er selvfølgelig ikke meningen, at man skal have systemet stående fremme på bordet da den jo var beregnet til at være gemt væk i kabinettet. Hvis det er højere end en XBOX360 køler er det selvfølgelig lidt træls at lytte til..Ellers ville jeg godt kunne leve med det.
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 06/07-13 08:26 
Ja, det CPS2 motherboard jeg havde larmede virkeligt højt. Og det er anderledes end XBOX 360 blæserstøj, da CPS2 blæseren larmer fordi den er slidt. Det er sådan en skinger tone der går gennem marv og ben.

Pil den fra! Den skal jo ikke køre 24/7 i et kabinet i en varm arcadehal.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 06/07-13 11:31 
Hvis man bare kan gøre det er det jo ikke noget problem. Regner ikke med at jeg måske ville spille mere end 2 - 4 timer ad gangen.
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 06/07-13 11:47 
Alternativt kunne man også bare vælge at udskifte med en lydløs Pabst blæser.

http://dk.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=P41GyhEsKL6VFg1vBFDPjQ==
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-13 13:12 
Du skal ikke pille blæseren fra. Der er en grund til at den er der. Jeg skal selv ha' den der sidder i mit Mars Matrix udskiftet med sådan en som Amnesia linker til.

CPS2 og Naomi er noget af det mest støjende jeg nogensinde har hørt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/07-13 15:05 
Ok det burde heller ikke være så svært at skifte ud.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-13 15:08 
Jeg mener at du skal lodde stikket fra den gamle blæser over på den nye. De passer ikke sammen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/07-13 15:09, rettet 06/07-13 15:09 
Det burde ikke være så svært ;-)
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 06/07-13 15:10 
That's the spirit :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-13 15:11 
Næ :) Det sværeste er at få CPS2 motherboardet fra hinanden. Der sidder sådan en sikkerheds-ting som godt kan være lidt træls at skulle have ud. Mange bruger en boremaskine til at ødelægge den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/07-13 15:18 
Jeg ville nok bare bruge en økse!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/07-13 17:49 
1up>
Ja, det CPS2 motherboard jeg havde larmede virkeligt højt. Og det er anderledes end XBOX 360 blæserstøj, da CPS2 blæseren larmer fordi den er slidt. Det er sådan en skinger tone der går gennem marv og ben.

Ja ok, der må have været noget galt med din blæser :) Jeg hører ikke den lyd, bare ganske normal blæser-støj, omend høj.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/07-13 18:39 
Fuck haha det er godt nok vildt :D
http://www.youtube.com/watch?v=EZ-6tKFyJMU

Ikke noget jeg ville kunne holde ud overhovedet..!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/07-13 18:47 
Hvordan er det med et PCB som Final Fight og dødsbatterier?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-13 20:09, rettet 11/07-13 20:09 
Final Fight er CPS1. Så ja, det har selvmordsbatteri.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 11/07-13 20:55 
Hmm ok..

Ved ikke helt om man skal eller lade være?

Foresten har jeg lige købt AVP CPS2 :D (Jetmotor eller ej det skulle bare ejes) Der kommer også nyt batteri i som så sikkert skal skiftes igen om omkring end 4-5 års tid siger man jo ikke ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-13 21:05 
Jo :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-13 21:12 
neros>
Ved ikke helt om man skal eller lade være?

Man skal :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 11/07-13 22:52 
Hehe ok så :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/07-13 09:37 
KillerBean2>
Final Fight er CPS1. Så ja, det har selvmordsbatteri.

Det er jeg altså ret sikker på, at Final Fight ikke har.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 12/07-13 11:21 
Ok? Nåh spøjst men det lyder jo godt! Final Fight skal man jo bare have.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-13 11:29, rettet 12/07-13 11:30 
Alf81>
KillerBean2>
Final Fight er CPS1. Så ja, det har selvmordsbatteri.

Det er jeg altså ret sikker på, at Final Fight ikke har.

Jeg tror du har ret. Det var åbenbart først, da de begyndte et lave Q-sound boards, at selvmordsbatteriet blev obligatorisk. CPS1-boards med selvmordstendenser skulle være:

Three Wonders
King of Dragons
Knights of the Round
Captain Commando
Quiz and Dragons
Capcom World 2
Varth (Japanese version only - US and ETC have no battery)
Warriors of Fate (TWO suicide batteries)
Cadillacs and Dinosaurs
Punisher
Saturday Night Slam Masters
Muscle Bomber
Muscle Bomber Duo
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 12/07-13 20:28 
Nogen der har et CPS2 grønt Motherboard (JAP) de vil sælge?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/07-13 20:43 
Ellers, er US (dem til blå carts) fint kompatible med JAP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/07-13 21:16 
Er de ok det viste jeg ikke?

Så burde det være til at købe på ebay kunne nemlig ikke finde nogle i den grønne farve, men der er mange af de blå boards.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/07-13 21:19 
Regionslåsen på CPS2 er rimelig underlig, alle regionerne deler lås mellem to af dem, og US og Jap er to af dem der altid er kompatible. Meget heldig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/07-13 11:13 
Ok det lyder godt nok lidt random ;-)

Har bestilt et Motherboard JAP model tror jeg det er fra Japan Dealer.

Kom til at køre et VASARA FULL KIT med indover :O Har altid været ret fascineret over den VISCO shooter. Glæder mig til det.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/07-13 11:03 
^ Like :)
j/k
nerosnerosSkrevet 12/08-13 20:23 
Kan man regions bestemme et CPS2 system?

Har indkøbt et JAP motherboard med JAP spil.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/02-14 17:53 
Hvad gør "Phoenix modded" andet end at fjerne dødsbatteriet fra CPS2 spillet, er der bivirkninger for selve spillet hvis dette er sket?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 05/02-14 17:59 
Nej, men du risikerer dog at spillet er en bootleg, hvor man har taget et billigt/dårligt spil, og erstattet det med et godt. F.eks. Progear.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 05/02-14 19:48 
Ah ja ok det husker jeg godt der har været snak om.

Men hvis de nu sælges fra en autoriseret spilforhandler er det vel ok kan man håbe på..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-14 22:10 
Ja det må man gå ud fra :)

Jeg har intet imod Pheonix moddet selv. Men de har vidst en custom boot screen, hvilket jeg synes er lidt ærgerligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 05/02-14 22:25 
Nåh ok ja det er lidt ærgeligt godt nok.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 05/02-14 22:27, rettet 05/02-14 22:52 
Er det ikke bare intialiseringsskærmen?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-14 22:46 
Jo det var det jeg mente :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/02-14 23:08 
Teknisk set er phoenix moddet en bootleg/conversion, da en stor del af data rom'erne erstattet med hjemmebrændt data. Men det er så også at strække begrebet, hvis det er lavet på det samme spil som bliver "efterlignet".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-14 23:14 
Præcis. Så er jeg ligeglad. Jeg synes det er for fedt det kan lade sig gøre nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/02-14 00:24, rettet 06/02-14 00:24 
Jeg venter nu med at overveje at investere i en Phoenix før min Progear rent faktisk står af (skifter batteriet, men man ved jo aldrig hvad der kan ske...). Det er ikke en mødom man sådan bare lige tager.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 00:29 
Nej det er skam heller ikke noget jeg går og ser frem til. Jeg skifter også batteriet i mit Mars Matrix når den tid kommer, men det er rigtig lækkert at man har en chance mere hvis man skulle glemme det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 06/02-14 07:36 
Nu spørger jeg sikkert dumt, men kan man ikke udskifte et batteri med en anden type, som ikke brækker sig efter 5 år?
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 06/02-14 07:53, rettet 06/02-14 07:53 
Konsolkongen>
Nej det er skam heller ikke noget jeg går og ser frem til.

Jeg kan godt ligge lidt søvnløs om natten og stresse over den slags :D Mit AVP og Tower Of Doom skal have nye batterier i 2017 jo.

Men ok hvis det som i siger er tilfældet er et Phoenix mod også helt ok med mig.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 09:40 
Jeg kan i hvert fald ikke forstå dem der vælger at Phonix-modde et virkende board med intakt batteri, men ved der er mange der gør og jeg synes det synd. Så vidt jeg husker, så er det også noget der bliver frarådet at gøre på Dead Battery Society. Men siden er pt. nede, så kan ikke lige kontrollere det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
spectrespectreSkrevet 06/02-14 10:08 
Man kan godt få phoenix roms uden phoenix teksten ved opstart.

Som jeg har forstået det så er det kun sikkerhedschippen der mister sin data når batteriet dør, så det er kun denne der skal skiftes hvis man er så uheldig at det sker. Så hvis man vil købe et genoplivet progear kan man bede om billeder af boardet og så kan man jo se hvilke roms der er udskiftet.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 10:17, rettet 06/02-14 10:20 
Forkert! Det er korrekt, at det er den RAM der indeholder dekrypteringsnøglen der mister sine data, men netop derfor bliver man nødt til at skifte alle de ROMer der indeholder krypteret kode. Samt resette den chip der foretager dekrypteringen (dog ikke nødvendigt, hvis det er længe siden boardet har været sat til... det er en kondensator der lige skal aflades).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 10:18 
Men det er de samme ROM-chips man får tilbage som man sender ind, er det ikke? Er det ikke Razoola (Unibios) der laver det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 10:21, rettet 06/02-14 10:28 
Jo det er Razoola, men man kan også lave det selv, hvis man har ROM-koden. Er du sikker på at man skal sende ROMerne til ham? Det lyder da ret besværligt i stedet for blot at brænde nogle nye?!

...og får man lavet det hos Razoola, så er det (naturligvis) hans Phonix-ROMer man får, og de HAR custom boot-skærm. Jeg synes faktisk at det er fedt at der er en custom boot-skærm, så man ikke er i tvivl om at der har været fiflet med det. Lidt ligesom de der REDUX-ROMer der får bootleg Bobble Bobble til at spille som originalen; her står der også REDUX-version (http://i1189.photobucket.com/albums/z437/ElgenDK/BobbleBobbleBootlegREDUX/53416414-B85B-49CD-B423-483CFE7C2BFA-3070-000002836A6712DE_zps3f872978.jpg).

EDIT: Har rettet lidt i posten...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 10:23 
Mener jeg så en snakke om det i en YT-video. Jeg ville i hvert fald gerne have de præcis samme ROM-chips i igen, så boardet er så originalt som muligt. Ved godt det ikke gør nogen forskel overhovedet, men sådan er jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/02-14 10:48, rettet 06/02-14 10:48 
Hvis dataen er en anden (altså ikke-krypteret, eller krypteret i forhold til Phoenix moddet, whatever han nu gør), tror jeg faktisk at jeg ville foretrække at have nye rommer i, og beholde de gamle uberørt. Der er ikke en måde at få krypteringsnøglen ud af systemet mens batteriet stadig kører, så den krypterede data faktisk kan være brugbar hvis spillet en dag gør selvmord? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 10:58 
Jeg har selv tænkt det samme mange gange, men tror at folk så allerede ville ha' haft gjort det.
På den anden side gik der jo lang tid inden MAME-teamet fik hevet data ud af PS4-chippen i Bubble Bobble, men det blev jo faktisk gjort til sidst... så hvem ved?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
72 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig