X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Fantasy side-scrolling action til arcade?


Reply
nerosnerosSkrevet 04/07-13 16:51, rettet 04/07-13 16:52 
Jeg tænker spil som Rastan Saga 1987 fra Taito og den slags i fantasyland!

Søger at finde et overblik over hvad der måske findes til arkade af den slags spil. Altså gerne i stil med noget der kunne minde om Rastan, Astynax og måske Rygar?

Det er svært at finde rundt i junglen med arkadespil der er virkelig så meget derude så hvis folk måske lige kunne liste noget af deres viden eller kendskab til denne genre ville det være dejligt.

Rastan Saga er det overhovedet et godt spil?


Rastan
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 04/07-13 17:06 
Ja, Rastan er en skønt gammeldags sidescroller :)

Derudover:
Black Tiger
j/k
spectrespectreSkrevet 04/07-13 17:35 
magic sword
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 04/07-13 17:39, rettet 04/07-13 17:40 
Jeg tænkte slet ikke i Neo Geo, men ja :)
j/k
ElgenElgenSkrevet 04/07-13 18:10 
Golden Axe
Wonderboy in Monsterland
Dark Seal (dog isometrisk, ikke rigtig sidescroller)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 04/07-13 18:55, rettet 04/07-13 18:56 
slk486>
Jeg tænkte slet ikke i Neo Geo, men ja :)

Magic Sword er da Capcom ?

Men godt bud!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/07-13 18:57, rettet 04/07-13 18:57 
slk486>
Ja, Rastan er en skønt gammeldags sidescroller :)

Derudover:
Black Tiger

Ok Rastan kunne faktisk godt komme på tale det ser jo dejligt oldschool ud og Black Tiger også måske!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 04/07-13 19:01 
neros>
Magic Sword er da Capcom ?

Ja for søren. Jeg tænker self. på Magician Lord.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 04/07-13 19:05 
Black Tiger og Wonder Boy in Monster Land vil jeg gætte på, at det stærkeste, du finder i genren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Le RoofLe RoofSkrevet 04/07-13 21:00, rettet 04/07-13 21:02 
Cadash
Legend of Hero Tonma
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Per SPer SSkrevet 05/07-13 00:05 
Disse to burde ligge højt på din liste:

Dungeons & Dragons: Shadow Over Mystara
Golden Axe: Revenge Of Death Adder
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-13 00:53 
Så vidt jeg forstår på det oprindelige indlæg var det mere side scrolling action-spil, med one-hit kills og fantasy-tema han var ude efter. Altså spil med gameplay som Ghouls N' Ghosts, Spinmaster, Hammering Harry osv, men han leder så kun efter dem med fantasy tema.

Jeg vil i hvert fald mene der er stor forskel på de to genrer, men måske det er mig der læser det forkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/07-13 05:55 
Hvad med willow ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 05/07-13 07:04, rettet 05/07-13 07:04 
Konsolkongen>
Så vidt jeg forstår på det oprindelige indlæg var det mere side scrolling action-spil, med one-hit kills og fantasy-tema han var ude efter. Altså spil med gameplay som Ghouls N' Ghosts, Spinmaster, Hammering Harry osv, men han leder så kun efter dem med fantasy tema.

Nej du har fuldstændig ret jeg snakker ikke om beat-em-ups / Hack and slash. Men jeg tror folk forveksler den genre med sidescrollers? ;-)

Willow og Legend of Hero Tonma er spil jeg altid har haft kik på, men der skydes måske lidt for meget til at det kunne ligne et spil som Rastan osv.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 05/07-13 07:45, rettet 05/07-13 07:47 
Rygar.

Jeg brugt vanvittigt mange penge på Rastan Saga (på charterferie i Spanien), men kunne aldrig komme længere en Level 2.
The medium is the message.
Per SPer SSkrevet 05/07-13 15:21 
Husk lige at præcisere hvad man - konkret og genremæssigt - er ude efter, så vi undgår at man tror vi ikke ved hvad vi skriver om. Undgå samtidigt at bruge ord som "kunne" og "måske" i beskrivelserne og overskrifter der giver plads til de svar der er listet.

Det er helt fint hvis man gerne vil tilbage til rødderne med Rastan, Rygar, personligt vil jeg hellere spille Black Tiger eller Magic Sword fra Capcom. Valget er dit og nu har du nogle gode valgmuligheder. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 05/07-13 15:24, rettet 05/07-13 15:34 
Hold nu op med det pjat!

Fantasy side-scrolling action er taget fra wiki og er den betegnelse man åbenbart bruger når man snakker spil som Rastan.

Var jeg ude efter Beat-em-ups var der ingen tvivl. Det lader mere til at folk er forvirret omkring side-scrolling action genren. Hvis jeg havde skrevet Golden Axe som betegnelse var det spil som Dungeons & Dragons etc jeg var ude efter men dem kender jeg. Det handler altså om "Fantasy side-scrolling action".
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 05/07-13 15:28, rettet 05/07-13 15:40 
EDIT:

Glemt det.
Ting om dét og pis.
Per SPer SSkrevet 05/07-13 15:40 
Både Golden Axe, D&D, Magic Sword er da "Fantasy sidescrolling action". Det er da bare en bred betegnelse ikke en genre. Wiki eller ej.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/07-13 15:56, rettet 05/07-13 15:56 
Er willow arcade udgivet til en konsol? (ikke nes port)
På en capcom samling?

(Wiki siger nej)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 05/07-13 16:02, rettet 05/07-13 16:12 
Det synes jeg nu ikke man kan sige selvom wiki under "sidescrolling action" mener at Golden Axe og spil som Final Fight ligger under den genre. De spil er for mig beat-em-ups, men jeg er måske for snæversynet og gammeldags ;-)

Sidescrolling action er for mig spil som kung-Fu master og Rastan etc. Altså spil som foregår i et plans niveau :-)

Ellers er alle arkadespil der foregår fra venstre til højre eller omvendt jo sidescrollers og det er forkert hvis man spørger mig.

Der er sikkert også folk der mener at 2d = sidescrollers.. tsk tsk..
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 08/07-13 08:26, rettet 08/07-13 08:28 
"Ellers er alle arkadespil der foregår fra venstre til højre eller omvendt jo sidescrollers"

Ja, det er de jo også. Som Per skriver er det jo kun en beskrivelse og ikke en genrebetegnelse. DU opfatter det som navnet på en genre, men det er nu altså forkert.

Det svarer til at kalde en "shooter" for en genre. Dermed siger man jo at Uncharted (cover shooter), Doom (FPS) og Time Crisis (on rails shooter) er samme genre, hvilket jo gør det ubrugeligt som genrebetegnelse.

Super Mario 3 er jo helt klart en sidescoller. Genremæssigt "2D sidescrolling platformer".
SumezSumezSkrevet 08/07-13 08:39 
Var vi ikke allerede blevet enige om at alle spil er sidescrollers? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/07-13 08:43 
slk486>
Black Tiger

Det her, og indlysende nok, kongen, Ghosts 'n Goblins!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 08/07-13 08:49 
Hmm, minder mig om, at jeg har et defekt bootleg G'n'G liggende som jeg bør få set på };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 08/07-13 10:17 
Sumez>
Var vi ikke allerede blevet enige om at alle spil er sidescrollers? :)

Jeg gad godt se argumentationen for at Deflector er en sidescroller :-D
nerosnerosSkrevet 08/07-13 11:36 
Trådens indhold handler ikke om spil som det Per beskriver lige meget hvordan man vender og drejer det! At man kan misforstå trådens indhold på den måde er mig uforståeligt? Sådan er det!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-13 11:36 
neros>
Sidescrolling action er for mig spil som kung-Fu master og Rastan etc. Altså spil som foregår i et plans niveau :-)

Hæhæ ja, jeg havde nøjagtig samme problem, da jeg søgte efter side-scrolling beat 'em ups til Saturn, bare vendt på hovedet. Selvom man giver tydelige eksempler på, hvad det er, man søger, skal folk altid forslå spil, som tydeligvis ikke er det samme, bare fordi, de passer ind under én eller anden løst defineret genre. Og det går først helt galt, når der bliver blandet ligegyldigt pis som 3D ind i legen :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 08/07-13 11:40, rettet 08/07-13 11:43 
Castlevania Lords of Shadow - det er jo fantasy! :D

Jeg var nu heller ikke på nogen måde i tvivl neros;)

@ChronoSousa: Desværre ikke.
j/k
nerosnerosSkrevet 08/07-13 11:45, rettet 08/07-13 11:49 
Haha slk486

Nu da alt arkade er sidescrollers så lad os da bare tage Operation Wolf også :D Bortset fra det jo ikke er fantasy men who the fuck cares !

..og næste gang man skriver noget om Beat-em-ups så husk at nævne Rastan Saga også!
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 08/07-13 22:43 
Ikke til arcade, men en fantastisk tribute til G'nG; Maldita Castilla
https://www.youtube.com/watch?v=hSSqXTOgNvI

Og så er det gratis.
dRxLdRxLSkrevet 09/07-13 06:03, rettet 09/07-13 06:35 
Så du spørger om der er spil der minder rigtig meget om Rastan Saga, bare 20% sejere? (reference: http://www.youtube.com/watch?v=_PvDPOT3_Y0 )


Ellers:
Midnight Wanderers: Quest for the Chariot


video
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 09/07-13 13:06, rettet 09/07-13 13:52 
Kan godt se folk er MEGET forvirret nu!?

Så må jeg jo udpensle tingene bedre næste gang..
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Username
Password
Remember me