X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 E i Danmark?


Svar
KTCKTCSkrevet 29/06-13 12:28 
Til E3 fremviste Microsoft en ny revision af Xbox 360, som er blevet kendt som Xbox 360 E. De annoncerede også, at konsollen var tilgængelig til samme pris som den tidligere revision i butikkerne på samme tid som deres annoncering.

Men hvad med DK?
Jeg var en tur i Fona, hvor de straks fejede mig af og sagde, at den først kom senere. Det blev dog hurtigt klart for mig, at de snakkede om Xbox One, så jeg præciserede for dem, hvad jeg spurgte til. De havde hverken hørt eller set noget som helst om den nye revision, så jeg skyndte mig bare videre.

Så kiggede jeg forbi GamesTop, hvor ekspedienten heller ikke havde hørt om den nye revision, og heller ikke kunne finde noget i deres system. Hun spurgte meget forsigtigt, om jeg mente Xbox One, hvilket i det mindste var bedre end at konkludere det, selv om jeg specifikt sagde "Xbox 360" begge steder.

Efter at have søgt lidt på nettet, synes jeg ikke at jeg falder over information omkring dette, så nu spørger jeg jer: Ved I, om Xbox 360 E overhovedet kommer til Danmark?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 29/06-13 13:01 
Ren og skær nysgerrighed - hvad får dig til at overveje den?

Af hvad jeg har fået indtryk af, virker det som en skrabet model af 360 Slim. Færre USB porte, mangler den gamle AV-connector (til component / VGA / lyd-dongle) og mangel af optisk lydudgang.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 29/06-13 13:17 
Jeg ved ikke, om jeg ligefrem vil købe den, men jeg så en video, hvor de sagde, at den har 4 USB porte, "rigtig" powerknap med microswitch, var yderst lydsvag og havde et kompakt strømstik. Derfor kunne jeg godt tænke mig at se den IRL i det mindste.
I modsætning til Xbox One, synes jeg faktisk at denne revision, ud fra billeder og videoer, er pænere end den nuværende slim version, som jeg ikke bryder mig ret meget om, med dens Fisher Price-lyde.
HDMI forbindelse er umiddelbart fint for mig, og der er vel heller ikke noget i vejen for at de laver en dongle til de andre forbindelser.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 15:42 
En dongle igennem HDMI porten synes jeg ikke lyder ret realistisk. Video transcoders plejer at være halvdyre og så sent i konsollens levetid tror jeg ikke på det. Desuden bliver næste generation HDMI only, så det giver fin mening at de gør det samme med en ny udgave.

DVD drevet er så vidt jeg kan se præcis det samme som i Slim, så du vil stadig få øredøvende larm med mindre du installerer spillene på harddisken. Jeg har dog ikke set nogen tests hvor de sammenligner støjniveau med de andre modeller.
Jeg synes også det er klart den flotteste af de tre modeller. Jeg skal også have en på et tidspunkt. Er glad for at jeg ikke nåede at købe en slim for den er godt nok ustyrligt grim :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/06-13 16:03 
Hanky>
Ren og skær nysgerrighed - hvad får dig til at overveje den?

Den er mindre grim :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 29/06-13 16:19, rettet 29/06-13 16:22 
Enig, men hvis det er på bekostning af features, kan jeg ikke se fidusen :-)

EDIT: Jeg synes ikke den nuværende Slim er specielt grim. Langt pænere end den første model IMO, men sådan er vi så forskellige.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ElgenElgenSkrevet 29/06-13 16:56 
Jeg foretrækker klart launch-designet over slim...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 29/06-13 16:58 
Alt er pænere end den første udgave :P

Jeg kan nok også godt lige undvære et par USB porte :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/06-13 17:10 
Tænker også at snuppe en, når de er faldet tilpads meget. Spurgte coolshop forleden og de troede også først jeg talte om XO.

Bruger kun en enkelt USB port til min stick og altid HDMI.
j/k
--Skrevet 29/06-13 19:15 
Synes den ser mega lækker ud. Snupper også gerne en når den engang bliver forhandlet herhjemme - vel og mærke hvis prisen er lækker :)
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 29/06-13 19:20 
Dog ærgerligt de ikke har benyttet lejligheden til at opgradere HDD'en nu hvor de var i gang... 250GB :O
slk486slk486Skrevet 29/06-13 19:21 
Den skulle jo være billigere :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 19:23 
Er det ikke samme pris som den gamle slim? Mener jeg de sagde i giantbomb's video.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/06-13 19:25 
Ja de annoncerede ingen prisfald ifm. maskinen på E3.
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 19:25 
Jeg vil gerne have en japansk E-model med masser af harddisk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 29/06-13 19:31, rettet 29/06-13 19:32 
.. billigere at producere.

@Naiera: Hvad har de da?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 19:38, rettet 29/06-13 19:38 
Det ved jeg ikke, men jeg synes at E-modellen er pæn, min nuværende harddisk er på kun 60GB, og det er lidt træls at skulle slette installerede spil næsten konstant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 29/06-13 19:40 
Nå, du ville bare have en jp 360'er, jeg læste det som deres havde større HD.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 29/06-13 19:42 
Min eneste 360'er har været japansk i efterhånden mange år, så min spilsamling dertil er indrettet derefter :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 29/06-13 20:09, rettet 29/06-13 20:10 
Den du alligevel ikke spiller? :p

Jeg nøjes med en RGH, så jeg også kan smide us releases i den.
j/k
KTCKTCSkrevet 29/06-13 20:38, rettet 29/06-13 20:38 
Konsolkongen>
En dongle igennem HDMI porten synes jeg ikke lyder ret realistisk. Video transcoders plejer at være halvdyre og så sent i konsollens levetid tror jeg ikke på det.
Der kan da sagtens gemme sig muligheden for at sende VGA, RGB og component ud igennem HDMI porten, og lave en simpel forbindelse imellem to pins i kablets stik, der fortæller maskinen hvilket signal den skal spytte ud.
Under alle omstændigheder er det ikke en dealbreaker, da HDMI alligevel er at foretrække, og 4 USB porte er umiddelbart også nok.

Men er der virkelig ingen, der ved om den overhovedet kommer i handel herhjemme?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 20:58 
HDMI stikket kan ikke føre analoge signaler.
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Legacy_compatibility
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 29/06-13 21:07 
Det var derfor jeg nævnte det med forbindelsen imellem to ben i stikket. Det kunne jo fortælle maskinen, at det ikke er et HDMI kabel, der er sat til, og så kan de jo smide hvad som helst igennem porten.

Men... Alt dette er jo spekulation, og som jeg skrev, betyder det ikke det store for mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-13 21:14 
Men hvis du tjekker pinouttet, hvilken pin vil du så ofre til fordel for en jumper?

Det ville være langt billigere at smide en ekstra analog AV-port på, end at begynde at rode med skift mellem HDMI og analoge video standarder på samme udgang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 29/06-13 21:24, rettet 29/06-13 23:30 
Det kunne jo være hvilken som helst, hvis maskinen alligevel "senser" det, og skifter signaltype ud fra det. Ellers kunne der jo også være en "nøgle", ligesom i deres tidligere strømstik, som sørger for sagen. Men ellers er der også en Mini Jack-stik agtig port, som kan bruges til composite, og det er jo heller ikke til at vide, hvad den port ellers kan bruges til.

Men igen, det er fløjtende ligegyldigt, hvis man alligevel kun skal bruge HDMI...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig