X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Atlus er færdig...


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/06-13 06:08 
Meget , meget trist dag. Atlus er gået konkurs :(
Hvis man lige ta sig tid til at se hvad de gutter smed ud til os af spil, ville man se hvorfor det er triste nyheder..

De var nok det firma som tog mange gode/sjove beslutninger og udgave spil som andre ikke vill gøre.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/06-13 06:23 
Nuijj... Det virkede ellers som om de var big in Japan.
Indtil videre ser det ikke ud til at den Amerikanske gren er berørt, men trist hvis der aldrig kommer mere Persona.

http://www.computerandvideogames.com/416737/atlus-usa-unaffected-by-parent-company-financial-problems/
SumezSumezSkrevet 28/06-13 08:07 
Atlus er ikke gået konkurs, deres holding-selskab er. Det KAN have konsekvenser, men de kan ligeså godt finde en anden investor der vil tage hånd om dem, og fortsætte deres arbejde. Jeg holder modet oppe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 08:56, rettet 28/06-13 08:56 
Der skal nok komme en køber, spørgsmålet er bare hvor længe de venter. Atlus er for etableret og solid til ikke at blive opkøbt. Kan være de kan købe sig selv :)
j/k
SumezSumezSkrevet 28/06-13 08:58 
Ja, jeg tror også at de har pengene i orden. Index Corporation's konkurs har sikkert ikke meget med Atlus at gøre (de er involveret i mange forskellige firmaer). Det er mit indtryk at Atlus har fundet en fantastisk forretningsmodel der tillader dem at lave fantastisk spændende spil, der ikke behøver at sælge på noget nær AAA-niveau for at være indbringende for dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 09:01 
Enig og håber vi har ret :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/08-13 21:39 
Sega byder på Atlus

http://www.gamespot.com/news/sega-looking-to-pick-up-persona-developer-report-6412516
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 18/09-13 08:28 
Og så er Atlus på Segas hænder. Udemærket tror jeg. Jeg synes vi har set en stærkere og stærkere Sega i de sidste par år.
j/k
3of193of19Skrevet 18/09-13 08:47 
Problemet med Sega den seneste tid er dog at de har været tudedårlige til at lokalisere deres japanske RPG'er.
PSO2, Seventh Dragon serien, Shining serien siden SF Feather (som så også er det eneste Shining siden SF3 der er værd at spille).
Og når de endelig gør det er der ikke noget ordenlig marketing bagved (Valkyria Chronicles) og så undrer de sig over at det ikke sælger...
SumezSumezSkrevet 18/09-13 08:49, rettet 18/09-13 08:50 
Ja, man må håbe at Atlus USA stadig står for de engelske lokaliseringer, deres arbejde har været beundringsværdigt. Men som firma er de vist helt urelateret til det der er sket med den japanske afdeling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/09-13 08:53 
Kunne ellers have været fint for Sega at udnytte Atlus USA yderst kompetente lokaliseringsafdeling og merge den med Sega USAs.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/09-13 09:00, rettet 18/09-13 09:02 
Det ville nok på mange måder være en fordel, men umiddelbart et det mit indtryk at Atlus forbliver sig selv, blot financieret under Sega Sammy på samme måde som Sega selv. Det er heller ikke Atlus, de har købt, men Index, altså det firma der gik konkurs.
Hvordan det fungerer rent juridisk og økonomisk forstår jeg hat af - betyder det at Sega sidder med aktiemajoriteten i Atlus? Men man kan håbe at de kræfter der valgte at droppe Obsidians Alien-RPG til fordel for Gearbox's fantastiske FPS blander sig uden om Atlus' produktioner. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/09-13 09:04 
Det er nok bedst som det ser ud nu, men det ville give mening på længere sigt at konsolidere de vinger af porteføljen, der har samme funktion.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/09-13 09:42 
Som f.eks. "Lave spil"? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/09-13 09:45 
Ja, en stor udviklingsafdelingen ville være det HELT rigtige :D
j/k
SumezSumezSkrevet 30/11-13 12:13 
Atlus får lov til at bruge alle de IP'er som Sega ikke selv synes er vigtige. Jeg går ud fra at det inkluderer ting som Skies of Arcadia, Shenmue, Jet Set Radio og sådan noget.

http://www.polygon.com/2013/11/28/5154488/sega-gives-atlus-the-okay-to-use-dormant-ip
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-13 16:25 
Jeg håber tidligere Overworks (nu dem der laver Valkyria Chronicles) kaster sig over Skies of Arcadia igen. Jeg kan ikke forestille mig Atlus kan bidrage med noget godt til den serie. Bedømt på de Atlus titler jeg har spillet naturligvis :)

Helt ligeglade er SEGA vel ikke med de serier når de ret ofte bruger figurerne i andre spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/11-13 18:14, rettet 30/11-13 18:18 
Sjovt, det kunne jeg ellers sagtens forestille mig at de kunne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-13 19:09, rettet 30/11-13 19:09 
Jeg mente sådan set ikke kvaliteten af deres spil som normalt ligger i den gode ende. Jeg bryder mig bare ikke om al den randomness der er i deres spil, instant death osv. Det er ikke godt spildesign. Også grunden til at jeg ikke fik klaret sidste bossen i Persona 3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/11-13 21:34 
Skies, yes please :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig