X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

System Shock 2 holder stadig 100%


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-13 19:49, rettet 25/06-13 19:50 
Jeg har længe villet prøve det her spil, men har ikke kunnet finde den originale udgivelse til en rimelig sum. Så nu bed jeg i det sure æble og købte det som Steam-download. Er du da så færdig, hvor er det et fedt spil! Jeg forstår godt, hvorfor det er pænt eftertragtet. Nu, hvor jeg har set giraffen, kunne jeg faktisk godt finde på at kyle en pæn slat grunker efter en original Big Box -version.

Jeg er ret vild med den balance, de har ramt med de ressourcer, man får tildelt. Man er lykkelig, hver gang man får fat i en smule ammo, men det føles ikke unfair. Hver gang man er ved at løbe tør, ved man godt, at det kun skyldes, man har skudt alt for meget i panik :D

Lyssætningen, stemningen og lyden er også helt fantastisk. Det er pisse uhyggelig på den helt rigtige måde.

Det er virkelig ældet godt. Selvom grafikken, efter nutidens standard, er primitiv at se på, lægger man kun sjældent mærke til det. Hvis man aldrig har spillet det, er det seriøst et must!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/06-13 20:16, rettet 25/06-13 20:18 
Det er jo det jeg hele tiden har sagt. ;) Jeg er glad for at høre at du er med på vognen.

Der er nogle fornuftige add-ons/texture packs som giver modellerne og teksturerne lige netop det pift der skal til for at de ikke ser håbløst forældede ud, men gjort med smag uden at ændre reelt på spillets look.
Jeg savner stadig en værdig opfølger til det spil.

edit: Der kom iøvrigt også en co-op opdatering til spillet en del år efter udgivelsen (fra de oprindelige udviklere) - det havde vistnok oprindeligt været planen at det skulle være udgivet som et co-op spil fra udgivelsen, og det kan mærkes, for det fungerer virkelig godt - selvom det ikke giver nogen mening rent plot-mæssigt. Det kan helt klart også anbefales at prøve.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/06-13 21:22 
Steam? Det er ellers at finde på gog.com til den halve pris ($4.99) og er også lige kommet i en OS X version (10.7 eller højere) hvis man har den slags lyster.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-13 22:06 
Ha, så ka' jeg lære det! Eller.. nok næppe :)

Synes stadigvæk, det er mere end pengene værd.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-13 22:26 
Sumez>
Der er nogle fornuftige add-ons/texture packs som giver modellerne og teksturerne lige netop det pift der skal til for at de ikke ser håbløst forældede ud, men gjort med smag uden at ændre reelt på spillets look.

Tænker du på System Shock: Rebirth? Jeg synes godt nok ikke det er en særlig fornuftig opdatering af modellerne. De ligneroverhovedet ikke originalerne :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/06-13 22:40 
Jeg kan ikke huske navnet :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 26/06-13 08:08 
Her et overblik over 3 forskellige mods der kan bruges sammen og links der kan få jer videre i jeres søgen.

http://www.pcgamer.com/2013/02/14/system-shock-2-mods-upgrade-the-visuals-of-your-imminent-doom-insect/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 26/06-13 08:58 
Kunne være jeg skulle prøve at hente det til Mac. Mon ikke min aldrene MacBook kan klare dette spil...?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-13 10:41 
Det er fra 1999, så den skal være virkelig, virkelig aldrende, hvis den ikke skal kunne køre det ;)

Min PC er ikke tosset hurtig, men den afvikler spillet så tjept, at det minder mig om de gamle konsoller med cartridge :D
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 26/06-13 11:22 
Den er ikke særlig gammel. Den er bare sandet godt til. :-) Da jeg købte den, kørte jeg Orange Box i Steam eller Bioshock på bootcamp uden det mindste lag.

I dag lagger den af h... til.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 26/06-13 11:24 
Få den renset, så den ikke udvikler permanente problemer :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 27/06-13 11:32 
Foretrukne rensemidler til Mac må gerne anbefales... :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 27/06-13 11:36 
Hot air? :D
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 11:41, rettet 27/06-13 11:42 
Hvis vi snakker software, så har jeg stor glæde af CCleaner på min PC. Aner ikke hvor godt Mac-udgaven virker:

http://www.piriform.com/ccleaner

Hvis din Mac er så gammel, at den har en ækel mekanisk HDD, vil den nok også ha' godt af en grundig defrag (aner ikke, om det sker automatisk i OS-X?).
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 27/06-13 15:09 
Her kommer mutter med kost og spand... og ram.
Mine to største synder er nok fyldt HD og manglende RAM. Svært når man hellere bruge mine aftener på Last of Us, fremfor at rydde op i Download folderen. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig