X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem køber hvad?


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/06-13 20:00 
Jeg har lyst til at høre hvad i har tænkt jer i år og fremtiden.

Alt hvad vi ved om sony nintendo og MS lige nu. (14/06-13)
Vil i så købe alle 3 konsoller? Eller holder i jer til 1/2 ?

Hvad jeg har set ,køber jeg kun en ps4 !
Jeg vil ikke støtte MS , og køber ikke en xbox one , med mindre at de laver en update og opgiver ALT , så den liner hvad xbox360 står ... Se hele indlægget
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
102 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/06-13 20:00 
Jeg har lyst til at høre hvad i har tænkt jer i år og fremtiden.

Alt hvad vi ved om sony nintendo og MS lige nu. (14/06-13)
Vil i så købe alle 3 konsoller? Eller holder i jer til 1/2 ?

Hvad jeg har set ,køber jeg kun en ps4 !
Jeg vil ikke støtte MS , og køber ikke en xbox one , med mindre at de laver en update og opgiver ALT , så den liner hvad xbox360 står for. Der er helt sikker spil på den som jeg ville købe day one!!

Med nintendo : ville jeg vente til e3 og se om en wii u vill komme ind for min dør i år? Men det bliver ikke i 2013/ og noget af 2014.
De har ikke vist noget jeg gider bruge tid på, hvis jeg skal spille mario spil igen? Skal vi over i stil med 3d super mario 64 , og at de sætter retro til at lave et mere donkey kong? Forstår jeg ikke? Gi dem en ny opgave... Der er et donkey kong på wii og 3ds. Det er kun mario kart jeg blev glad for at se... Og det næste jrpg X ser også super ud... Men den wii u må vente i nu....

Ps4: day one køb.

Xboxone: kun et køb med en software update.

Wii u: når der kommer spil jeg gider spille.

Hvad med jer. ?
Og "hate" ikke ,hvis nogle vælger at gør andet end jer selv. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 14/06-13 20:04, rettet 14/06-13 20:05 
PS4: day one.
X0: I nuværende form måske på længere sigt, hvis der er et par online-only exclusives der lokker nok (hvor 24 timer reglen så er ligegyldig). Hvis 24 timer reglen forsvinder? Når der er et spil der er interessant nok.
Wii U: Har allerede.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/06-13 20:05 
U: har en

PS4: Har ikke noget umiddelbart behov, så kan sagtens vente mindst et år eller to. Til den tid er prisen nok faldet en del, børnesygdomme udredet, og der r kommet spil jeg har interesse i.

X1: måske om mange år, og kun hvis den bliver hacket?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 14/06-13 20:09, rettet 14/06-13 20:10 
Har Wii U.
Køber en PS4, når der er kommet lidt til den. Måske før.
Udover det, hygger jeg mig også med 3DS'en.
Skal ikke rode med Xbox One.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 14/06-13 20:09 
Wii U: Har den

PS4: Køber til launch

X1: Med sikkerhed ikke de første seks måneder, og kun hvis der derefter kommer en permanent exclusive, jeg bare MÅ have.

Alt andet end MS-udviklede titler vil jeg tolke som midlertidige exclusives.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 20:10 
Jeg har stadig ikke besluttet mig hvad der bliver købt først af de to nyeste, men jeg kommer til at eje begge, så meget ved jeg :)

Den ene bliver nok købt umiddelbart efter launch, eller i hvert fald til jul, og den anden når priserne engang begynder at falde lidt (selvom priserne er lave nok til, at jeg næsten kunne finde på at købe begge).

Angående Wii U ligger vi to vist i samme båd (ChronoSousa).
Det er en ganske fin maskine med muligheder, men jeg kan ikke forsvare over for mig selv, at der så længe efter launch, stadig er mindre end 5 spil der får mig til at tænke "Den her vil jeg ha'!" Så frister en 3DS XL mig alligevel lidt mere.


... Hvis jeg så også skulle bruge fornuften, burde det nok bare blive til et nyt grafikkort engang (hvad enten jeg ender med et GTX 680 eller 770), og så vente med ny konsol til priserne falder på dem begge... Især når jeg tager Steam Library/Stack-of-shame i betragtning. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GoodtimesGoodtimesSkrevet 14/06-13 20:12 
Wii U: Så snart pengepungen kan holde til det.

PS4: Når jeg engang finder ud af, at jeg ikke kan leve uden Final Fantasy XV

Xbox One: Ikke umiddelbart
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/06-13 20:12 
Har allerede en Wii U og køber ihvertfald en PS4.
Jeg har også lagt en ordre på en Xbox One, bare fordi "Så er det gjort". Jeg ender nok med at annulere den når vi kommer tættere på, med mindre der dukker et eller andet spil som jeg bare absolut må eje på den inden da.
BeanoBeanoSkrevet 14/06-13 20:14 
PS4: Dag 1 køb med mindre Sony formår at fucke det op inden launch.
XBO: Købes lige så snart MS ikke skider på forbrugeren.
Wii U: Har den og støves snart af til Pikmin 3 i næste måned :D
GameStick: Bestilt som KS backer, dukker vel op engang...
OUYA: Venter på de værste software/hardware brølere rettes op.
--Skrevet 14/06-13 21:07 
WiiU: Kunne godt finde på at købe den, når den kommer ned i nærheden af 1000 - 1500 kr. for premium pakken. Synes ikke jeg vil betale mere, eftersom den efter min mening er i båd med X360 / PS3, og derfor ikke bør prissættes med nextgen maskiner.

PS4: Har lige smidt en preorder i den lokale GS i går :)

X1: Når den falder voldsomt i pris. MS trækker efter min mening det korte strå i for mange situationer i forhold til PS4, og derfor må X1 vente til den enten falder i pris, eller det snapper ud af deres syretrip.

Ouya: Vil helelre bruge pengene på en Wii Mini til samlerhylden, hvis det endelig skulle være :P Synes den ser lidt meh ud.

GameStick: Har ingen holdning til produktet.
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 14/06-13 21:25 
-Wii U: Er allerede den lykkelige ejer af dette lille vidunder.
-PS4: Måske til launch - hvis ikke, så inden for det næste halvandet års tid.
-X-One: Nie und nimmer... Ja, det skulle da kun være, hvis MS vender 180 grader og åbner den op for offlineplay. Har ikke wifi eller kabelbredbånd (kun mobilt) i hytten, og nægter at ændre praksis af den grund.
[inspirational quote here]
HankyHankySkrevet 14/06-13 22:36 
Wii U: Er allerede super glad for min maskine, som blev købt ved launch. Miiverse er stadig for sejt.
PS4: Forudbestillingen er lagt - bliver købt på launch.
XBO: Bliver IKKE købt - jeg nægter at støtte op om deres forretningsmodel.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 14/06-13 22:36, rettet 14/06-13 22:37 
Jeg vil have et PS4 dev kit. Den hardware er for lækker. Regner ikke med at købe konsoller som jeg ikke kan udgive min egen kode på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/06-13 23:40 
Køber først en af de tre når prisen er faldet, er blevet lidt nærig på mine gamle dage ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
millenniummillenniumSkrevet 14/06-13 23:41, rettet 14/06-13 23:44 
WiiU: sønnike har den. (Jeg kan godt lide hvordan Nintendo graaaadvist lancerer de stor slagskibe. Snu sataner)

PS4: overvejer kraftig et launch køb.

XBOX ONE: så hellere blive pisket af en tysk dominatrix på 150 kg

Og desuden, kunne jeg godt tænke mig en 3DS XL :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 14/06-13 23:58, rettet 15/06-13 00:00 
PS4. Xbox1 bliver ikke aktuel i første omgang, og nok kun aktuel senere, hvis der kommer et eller andet, jeg bare ikke kan undvære, hvilket jeg dog tvivler på.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 15/06-13 00:40 
Goodtimes>
PS4: Når jeg engang finder ud af, at jeg ikke kan leve uden Final Fantasy XV

Hva... Har de rykket det til ps4?? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 15/06-13 00:41 
Jeg regner med at købe en PS4 når der kommer noget guf til den.
WiiU tror jeg at jeg samler op billigt/brugt hvis muligheden byder sig.
Xbone siger mig intet, så den bliver forbigået.
JmogJmogSkrevet 15/06-13 00:54 
Sumez>
Goodtimes>
PS4: Når jeg engang finder ud af, at jeg ikke kan leve uden Final Fantasy XV

Hva... Har de rykket det til ps4?? :(

Nej, det kommer på hele svineriet. Men Goodtimes foretrækker sikkert at spille det i den mest optimale udgave.
HankyHankySkrevet 15/06-13 00:56, rettet 15/06-13 00:58 
Sumez>
Hva... Har de rykket det til ps4?? :(

Har du ikke fulgt med i noget? :P
Jeg går ud fra du mener, om de har rykket det fra PS3 til PS4? I så fald, ja - og til Xbox One.

millennium>
XBOX ONE: så hellere blive pisket af en tysk dominatrix på 150 kg

Jeg grinte :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 15/06-13 01:01 
Nej det var ikke gået op for mig. Det ser ud præcis som da de fremviste det til PS3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 15/06-13 01:02 
Wiiu , Har jeg allerede og er super glad for den.
Ps4, Nix har dårligt rørt min ps3 , så at købe en ps4 vil være spild af penge for mig. Med mindre der kommer et must have spil, hvilket der ikke er for mig pt.
Xbone, hmm har virkelig været glad for min 360 og er det stadig, men jeg kan simpelthen ikke forsvare den nye DRM. Jeg ser det sådan at hvis jeg køber en XB1, så har jeg givet MS thumbs up for deres politik og det kan simpelthen ikke retfærdiggøres.
silverstarsilverstarSkrevet 15/06-13 01:23 
PS4: ikke til launch, men når den kommer ned i en god pris eller når de første must-have titler kommer. Hvis Sony viser sig at have DRM og andet snaller med alligevel, så måske ikke
WiiU: Kun når man kan få smidt den i nakken, er ikke super interesseret i den pt, så den kan sagtens vente.
XB1: Aldrig
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 02:09, rettet 15/06-13 17:10 
PS4: Købt på dagen. PS3 er uden sammenligning den konsol jeg har nydt mest i denne generation, så mere af det samme, MEN med super hardware lyder jo fantastisk.
Wii U: Har den allerede og er glad for den, men den står og keder sig og bliver ikke brugt til meget andet end at se Game Center CX via browseren :)
Xbox One: Nej pga. DRM og always online. Microsoft's eksklusive siger mig generelt ikke en skid. Forced Kinect er et minus da jeg får det psykisk dårligt over konceptet. Ikke at jeg er paranoid og tror de spionerer på mig, for selvfølgelig gør de ikke det. Men alt hvad de gerne vil have man bruger Kinect til gider jeg bare ikke :)

3DS: Har jeg gerne ville have længe. Desværre har jeg ventet så længe nu at jeg ikke gider give de priser for den de tager nogen steder. Venter til XL'eren kommer på bud.
Vita: Vil jeg gerne have igen, men jeg ved egentlig ikke hvorfor. Der er ikke kommet nogen spil siden sidst der gør den interessant. Synes dog hardwaren er lækker. Denne gang SKAL jeg dog have en form for screenprotector på lortet... Solgte den jeg havde til GamesTop fordi den fik en ridse i skærmen ved det jeg vil kalde normalt brug. Fatter det heller ikke selv :(

Ouya og Gamestick: Digital only = nej tak.

EDIT: Glemte helt at nævne DRM og always online ved Xbox One :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 15/06-13 08:52 
PS4 når den er faldet i pris.
XB1 ALDRIG. Vi forbrugere må vise M$ med vores tegnebog, at det ikke er det vi vil have. Vi skriver 2013 og man kan ikke være så arrogant at man nægter at lytte til sine kunder!
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 15/06-13 09:12 
Så lille som PS4eren er, har jeg svært ved at forestille mig en slim udgave, før efter 4-5 år. Da jeg købte PS3, tænkte jeg: "Nå ja ... den kan jo gemmes væk bag fjernsynet".

PS4 er dog tilpas stilren og kompakt.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 15/06-13 13:31 
Hanky>
millennium>
XBOX ONE: så hellere blive pisket af en tysk dominatrix på 150 kg

Jeg grinte :D

Gjorde jeg også :)

Godt at se at mange tager et standpunkt.
j/k
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-13 13:55 
Wii U: Ellers tak, har afprøvet den med nogle få titler hos en ven, og føler kæmpecontrolleren er alt for kluntet.

Xbox One: Nok har jeg været en flink forbruger af X360, men med alt det sindssyge MS lukker ud om deres nye konsol ser jeg ikke et køb ske - ever! Hvis de ændrer samtlige beslutninger til det modsatte, så må jeg sige: "Måske" :-D

PS4: Mangler mere info, men den kan sagtens blive primær i denne generation.
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-13 14:15 
Wii U: Har den og selv om den ikke er brugt meget og det kommercielt ser trist ud pt. så skal den nok blive pengene værd for Nintendos titler alene. Og det nye Sonic som for en sjælden gangs skyld ser federe ud end det nye Mario :)

Xbox One: Den første mainstream konsol i 30 år jeg overvejer slet ikke at anskaffe. Sådan ender det nok ikke med at gå, for der må komme spil man er nødt til at prøve hvis man interesserer sig (nok) for mediet. Under alle omstændigheder bliver det senere, når den er blevet betydeligt billigere og forhåbenligt er fejlet. Fjerner de DRM restriktionerne er jeg klar på launch.

PS4: Dag et.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 15/06-13 14:19 
Hyakotake>
Wii U: Ellers tak, har afprøvet den med nogle få titler hos en ven, og føler kæmpecontrolleren er alt for kluntet.

Pro tip: Pro Controller :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-13 14:29 
Woaw, Pro Controller! Tak for tippet... det må jeg da lige chekke :-)
ElgenElgenSkrevet 15/06-13 16:15, rettet 15/06-13 17:06 
millennium>...så hellere blive pisket af en tysk dominatrix på 150kg...
Tror pt ikke umiddelbart jeg skal ha nogen af de nye konsoller før de bliver retro... er lidt stået af konsolræset til fordel for arcade... Men ovenstående lyder bestemt tillokkende };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 15/06-13 16:37 
Wii U:
Har haft min PAL maskine siden launch. ret glad for den, men det har været sløjt med udgivelser. Her for resten af 2013 har jeg planer om 5 spil og en DLC; Sonic Lost World, Wonderful 101, Game & Wario, Super Mario 3D World, Pikmin 3, og Luigi DLC'en til NSMBU.

Xbox One:
Overvejer faktisk at samle den op til launch. Prisen i DK er meget rimelig ift. hvad forhandlerne forventer PS4 vil komme til at koste, og efter at høre flere detaljer omkring den måde DRM'en håndteres på (f.eks. udlån til "familie") er jeg langt mere positiv overfor maskinen. Det store spørgsmål er stadig maskinens hestekræfter ift PS4, men det kommer nok bare til at betyde at det næste generation bliver PS4, som multiplatform spil købes til. Mange af de eksklusive spil ser gode ud, Quantum Break og især Crimson Dragon (købte den første Xbox mest pga Panzer Dragoon Orta).

PS4:
Meget spændt på maskinen og se de ekslusive spil til den som gør brug af de ekstra hestekræfter den burde have. Regner dog snarere med at købe en US maskine lidt efter launch når hypen er faldet lidt så jeg har tilgang til en PAL og en US Bluray afspiller (bruge One til PAL, og PS4 til US). Muligheden for Indies at selvpublicere er fremragende (bare se det fortsatte ævl Farsight Studios har med Pinball Arcade til 360).
slk486slk486Skrevet 15/06-13 17:09 
^Faktisk ingen dårlig ide at hente en us PS4 hjem af de årsager.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 15/06-13 17:30, rettet 15/06-13 17:31 
Det har været muligt at få regionsfrie BD-afspillere i lang tid. Og det er ikke kun Oppo'er til 5-6k der kan gøres regionsfri.

Jeg har en Wii U og håber at det der X-spil gør den købet værd, og så skal jeg have en PS4 så hurtigt som muligt.

Cave har muligvis lagt de seriøse spil på hylden, så det kan være at XBone slet ikke bliver nødvendig. Det ville selvfølgelig også være noget forfærdeligt rod, hvis ikke umuligt, at spille videre med min japanske konto og en japansk konsol, med al deres tossede kontrol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 15/06-13 17:34, rettet 15/06-13 17:34 
Der er begyndt at komme shmups på PS3 og da XO jo ikke engang er announced i Japan, vil Cave nok ikke vælge den som deres næste platform.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 15/06-13 17:46 
Ketsui er så også det eneste de har udsendt på PlayStation siden PS2 :) Men ja, man kan kun håbe, at hvis de laver flere rigtige spil, at de så kommer på PS4.

Eller PS3, for den kan jo sagtens køre dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 15/06-13 17:49, rettet 15/06-13 17:49 
Nu gider jeg bare ikke have ENDNU mere stående under mit TV. Hvis jeg alligevel skal have PS4 og Xbox One, kan jeg ligesågodt nuppe en PAL One og en US PS4 for at være dækket og så smide min US PS3 i kælderen.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-13 18:50 
Jeg napper nok en PS4 når den udkommer. Har tabt meget for Xbox One med alle dens underlige begrænsninger.
Hvis de laver om på deres DMR regler så man stadig kan spille sine XboxOne spil når der gået 20 år og maskinen er død og borte fra market. Så ja.. Men vil ikke side med en stak spil der ikke kan spilles om 20 år pga en dårlig ide. Så heller vente til der kommer en "emulator" af XboxOne til fremtidens PC'ere ;)

Wii U. Er fristet. Venter lige til Sonic Lost world og Zelda udkommer dog :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 18:51 
3of19>
Wii U:
Har haft min PAL maskine siden launch. ret glad for den, men det har været sløjt med udgivelser. Her for resten af 2013 har jeg planer om 5 spil og en DLC; Sonic Lost World, Wonderful 101, Game & Wario, Super Mario 3D World, Pikmin 3, og Luigi DLC'en til NSMBU.

Luigi kommer også på disc :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/06-13 19:26 
Jo, men det er billigere at købe det som DLC til NSMBU.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 19:27 
DLC er unkewl, og man får det i sådan et frækt grønt cover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/06-13 19:30 
Udkommer DLC udgaven ikke også tidligere end Disc udgaven?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 19:32 
Jo det kan godt være. Jeg følger ikke så meget med i udgivelsesdatoer må jeg nok indrømme. Jeg ved bare at jeg skal ha' det på disc en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/06-13 21:16 
Med de nye nyheder fra MS, med ingen DRM, har folk ændret mening ? :)

Jeg køber stadig kun ps4, og ser om jeg henter en ny xbox one sener?...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 20/06-13 21:25 
Må nok sige ja til at havde ændret mening. Nu skal der også findes penge til en XboxOne.

Dog, lige PT er der ikke nogen exclusive titler til XboxOne som gør jeg får lyst til Day One køb af den.
Vil også gerne se hvordan forskellen er i multiformats titler :3
Har en fornemmelse på at lige som på denne generation så bliver det ikke den store forskel mellem dem.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/06-13 21:27 
Jeg har det stadig på samme måde: PS4 er billigere, har bedre hardware, gode muligheder for indie-udviklere, mindre, indbygget PSU, kræver ikke betaling hvis man vil anvende tredjeparts tjenester som Netflix, og et IMO pænere design. Jeg skal dog sikkert have en Xbox One på et eller andet tidspunkt, men nok først når den er faldet i pris, er blevet mindre og har fået et pænere design.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 20/06-13 21:37 
Sandt nok det med Netflix på PS4. Der bruger jeg meget NetFlix på PS3 pt. Mest fordi den er så lydsvag :)
Men hvis man nu vil spille multi-player på begge next-gen maskiner. Så kan det godt komme til at koste lidt mere end før.
slk486slk486Skrevet 20/06-13 21:40 
Netflix på PS3 er faktisk også deres mest udviklede klient (deres lead platform) og var først med feks. 1080p og DD :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 20/06-13 21:44, rettet 20/06-13 21:44 
Jeg er nået dertil, hvor jeg ser spillene an. Jeg gamer ikke så meget for tiden, så denne gang står jeg der ikke nødvendigvis på launchen. Men misforstå mig ikke - hvis der er et spil, jeg virkelig har lyst til at spille, så er jeg der med det samme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
102 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig