X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem køber hvad?


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/06-13 20:00 
Jeg har lyst til at høre hvad i har tænkt jer i år og fremtiden.

Alt hvad vi ved om sony nintendo og MS lige nu. (14/06-13)
Vil i så købe alle 3 konsoller? Eller holder i jer til 1/2 ?

Hvad jeg har set ,køber jeg kun en ps4 !
Jeg vil ikke støtte MS , og køber ikke en xbox one , med mindre at de laver en update og opgiver ALT , så den liner hvad xbox360 står ... Se hele indlægget
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 20/06-13 22:01 
Jeg er stadig 100% på PS4, men tager gerne en XO med til exclusives. Indtil videre er der ikke rigtig nogen exclusives... der interesserer mig særlig meget.

Ryse of the QTE - Time will tell
Quantum Whatever - Ved ikke nok om det til at danne nogen som helst mening
j/k
SumezSumezSkrevet 20/06-13 22:20 
Jeg forholder mig objektivt og ser på priserne og spiludvalget på den dag, jeg ikke kan holde mig længere. Bliver nok et par år efter udgivelsen, som det plejer at være - jeg har ingen interesse i launch-hype eller spille spil på dag 1. Jeg har stadig massssssser at tage fat på på min 360.

Hvis de nogensinde får The Last Guardian ud, kan det gøre udslaget for mig. Hvad med FF15, bliver det PS4 only, nu??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 20/06-13 23:00 
ChronoSousa>
Med de nye nyheder fra MS, med ingen DRM, har folk ændret mening ? :)

Jeg køber stadig kun ps4, og ser om jeg henter en ny xbox one sener?...

Tja med drm'en forsvandt jo desværre også mange af de gode features der gjorde One unik. Der er nogle eksklusive titler der trækker stærkt i mig, især Crimson Dragon (især efter nye udtalelser fra produceren at han gerne vil lave Crimson dragon saga sådan set hvis cd sælger godt).
JmogJmogSkrevet 20/06-13 23:07 
Har ikke ændret mening.

Køber en PS4 ved launch og en Xbone, når der er nok interessante eksklusive titler. Indtil videre er der intet andet end TitanFall(*) og Dead Rising 3, der interesserer mig.

*: Og det er med et rimelig stort "men...", for det kræver jo Gold, da det reelt er et multiplayer-spil. Som Gold ser ud nu, kan jeg ikke se det er pengene værd. Jeg kan godt acceptere konceptet i at multiplayer koster penge, men det er noget jeg gør for lidt til at det kan betale sig at smide 4-500kr om året efter det. Der skal flere og bedre gratis titler med i abonnementet.

Når Gold bliver lige så god en pakke som PS Plus, så hopper jeg på vognen.
JmogJmogSkrevet 20/06-13 23:08 
Sumez>
Hvad med FF15, bliver det PS4 only, nu??

Øøh, hvorfor skulle ændringerne i deres DRM politik ændre ved at spillet er multiplatform? Det kommer på alle andre konsoller end Wii U og de håndholdte.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 23:20 
* Titanfall lyder også kun til at være tidseksklusiv, så den dukker nok op på PS4 senere.
SumezSumezSkrevet 20/06-13 23:23 
Jmog>
Øøh, hvorfor skulle ændringerne i deres DRM politik ændre ved at spillet er multiplatform?

Jeg forstår ikke helt hvad du snakker om her?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/06-13 23:28 
Wehner>
Jeg gamer ikke så meget for tiden, så denne gang står jeg der ikke nødvendigvis på launchen.

Tak for det.
dchangdchangSkrevet 21/06-13 00:21 
Er på Xbox One fra launch. Selvom den har ekstremt meget dårligere specs ifølge zhe internet tror jeg nu godt at jeg kan nøjes.... Controlleren, Xbox Live, OS, evt kabeltv-features/brug trækker op her. Plus at jeg rent faktisk tror at konen vil kunne bruge Kinect til noget. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/06-13 00:26 
Mht TV features, så er X1 'kun' en pass-thru boks, som jeg har forstået det.
I en comment section på en af de utallige internet posts om maskinen og E3, var der nogle der mente at de straks kunne smide deres Kabel-TV receivere ud til højre, og køre alt på X1 i stedet... Jeg tror måske de bliver lidt triste hvis de ikke undersøger det inden :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dchangdchangSkrevet 21/06-13 00:32, rettet 21/06-13 00:32 
Nu må vi se, har også hørt om en dvb-c tuner hdmi-stick. Finder man nok ud af hen af vejen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/06-13 00:34 
Uanset om en boks stadig er påkrævet eller ej, så bliver det rart at kunne styre via konsollen, frem for først at skulle skifte input på sit TV, og derefter bruge kabel-tv remoten til at finde en kanel :)

Nu ser jeg dog ikke så meget tv, men derfor vil jeg alligevel have en X1... Og en PS4... Og en Wii U :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 08:29 
FancyPants>
Uanset om en boks stadig er påkrævet eller ej, så bliver det rart at kunne styre via konsollen, frem for først at skulle skifte input på sit TV, og derefter bruge kabel-tv remoten til at finde en kanel :)

Er det?

Virker fint for mig med een universal remote til alt. Hurtig og virker hver gang :)
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 08:40 
ChronoSousa>
Med de nye nyheder fra MS, med ingen DRM, har folk ændret mening ? :)

PS4: Ingen ændringer, specielt med en Coolsjap preorder på 3100,- der stadig er gældende iflg. butikken selv.

XBO: Er gået fra "aldrig i livet" til "sandsynligvis senere". DRM ændringerne er vigtige men stadig for mange afklare aspekter ifm. Kinect. Eksklusiv launch line-up virker også ret svag, kun Forza 5 som jeg pt. syntes er nogenlunde spændende. Spark holder jeg øje med i 2014 mens Titanfall kun lyder til at være tidseksklusiv.
dchangdchangSkrevet 21/06-13 09:14 
Beano>
FancyPants>
Uanset om en boks stadig er påkrævet eller ej, så bliver det rart at kunne styre via konsollen, frem for først at skulle skifte input på sit TV, og derefter bruge kabel-tv remoten til at finde en kanel :)

Er det?

Virker fint for mig med een universal remote til alt. Hurtig og virker hver gang :)

Ville også være fint her hvis ens kone kunne finde ud af en universal remote. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:18 
Så vidt jeg kunne forstå kommer både Spark og Titanfall også til PC/Windows 8, så det er ret begrænset med XO exclusives.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:23, rettet 21/06-13 09:23 
@dchang: Well nu kender jeg naturligvis ikke din kone, men det afhænger fuldstændig af remoten og hvordan man sætter den op :)

På mange (f.eks. flere Harmony modeller) kan man lave en kanal specifik knap med logo som hopper direkte til TV kanalen, skifte til kabel-boks indgang, osv. Det somme som XBO vil gøre bare via en voice kommando i stedet for eet tryk. Princippet er det samme og programmeringen skal du stadig foretage, og endda have en IR blaster ført ud fra XBO til at pege på kabel-boksen hvis den ikke understøtter HDMI kontrol. Det glemmer MS at sige i deres demoer.
dchangdchangSkrevet 21/06-13 09:27 
Havde i en overgang en Harmony men det fungerede ikke for lillemor. Det var ikke let nok selvom det ikke kan være lettere.

Teknik forekommer ikke så nemt for hende. Jeg har lige måttet sende en hårtørrer retur for hende til England, hun havde ikke lige tænkt på at der var UK-strømstik i enden. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:29, rettet 21/06-13 09:29 
En adapter koster 20,-
Et nyt stik koster 10,-
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:31 
@dchang: Ok fair nok :)
dchangdchangSkrevet 21/06-13 09:34 
slk486>
En adapter koster 20,-
Et nyt stik koster 10,-

Adapteren har vi, stikket måtte jeg ikke skifte. Så ser den jo ikke ud som den skal... Kvinder...

Nok OT herfra. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 21/06-13 09:41 
ha ha, lol :)
j/k
JmogJmogSkrevet 24/06-13 02:08 
dchang>
Er på Xbox One fra launch. Selvom den har ekstremt meget dårligere specs ifølge zhe internet tror jeg nu godt at jeg kan nøjes.... Controlleren, Xbox Live, OS, evt kabeltv-features/brug trækker op her. Plus at jeg rent faktisk tror at konen vil kunne bruge Kinect til noget. :-)

Stort set alle de indtryk fra spilpressen jeg har læst om den nye Dual Shock fremhæver at den er helt fantastisk. Flere går så vidt som at synes den er en anelse bedre end den til X1.

Live: mener du friends listen? For ellers kan det da være hipsomhap. Bortset fra at betalingstjenesten på PS4 giver dig flere spil (forudsat du har en PS3 eller Vita) end Live Gold.

OS? Ahh, comon. Det kan da ikke være en sælgende feature på en konsol. Især når vi endnu ikke aner, hvor gode de to maskiners OS'er vil være.

Kabel-TV features vil ikke være tilgængelige ved launch i Europa og VIL kræve, at man har en tuner boks i forvejen. Det prøvede MS så godt som de kunne at skøjte rundt om, men de har indrømmet det.

Jeg kan godt sætte mig ind i at nogen mennesker kan synes det er sjovt at kunne styre kanaler med stemme og gestures (jeg er dog ikke en af dem). Jeg undrer mig dog over, at man vil bruge hvad der reelt er en 100 watt universal fjernbetjening til det. Det virker som et stort spild af penge i el.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-13 06:22 
"Jeg kan godt sætte mig ind i at nogen mennesker kan synes det er sjovt at kunne styre kanaler med stemme og gestures (jeg er dog ikke en af dem). Jeg undrer mig dog over, at man vil bruge hvad der reelt er en 100 watt universal fjernbetjening til det. Det virker som et stort spild af penge i el."

Enig. Jeg tvivler også meget på at det kommer til at fungere ligeså gnidningsfrit som det gjorde under fremvisningen. Der har med stor sikkerhed siddet nogen og styret det manuelt ude bagved så det ikke skulle fucke op og virke kikset.

Samsung har de sidste par år stolt lanceret TV (deres "8-serie" mener jeg) med stemme og gesture kontrol. Noget en af min mors venner (ca. 50 år) synes lød helt fantastisk og som det bedste i hele verden. Han blev noget skuffet da jeg fortalte at alle de reviews jeg havde læst om det konkluderede det samme; At stemmekontrollen var noget lort og kun virkede ordentlig af og til, og at gesture-kontrollen sådan set virkede, men hurtigt blev enormt trættende og man i stedet var meget bedre tjent, med bare at bruge fjernbetjeningen.

Der er sikkert et marked for den slags og jeg betvivler sådan set ikke at Kinect 2 vil virke bedre end det Samsung har leveret indtil nu. Men omvendt er jeg næsten også sikker på at det heller ikke vil virke perfekt.
Så kan man ligeså godt vente nogle år til det måske blive perfektioneret og bygget ind i TV, så slipper man for at have en strømslugende og larmende konsol stående tændt bare for det pjat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 24/06-13 07:43 
Nederen at være i gang med en sidsteboss, og så konen kommer ind og begynder at kommandere rundt med xboxen :D

"Xbox show sports tv!"
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 24/06-13 08:26 
Apropros fjernbetjening, minder det mig om en af de bedste features i WiiU-controlleren, der normalt er helt overset i al sin simpelthed - man kan tænde sin fjernsyn og skifte input med den, så man ikke behøver at finde andre dimser frem! :) Det er alt, jeg har brug for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/06-13 08:43, rettet 24/06-13 08:48 
Jeg er RET sikker på at rigtig mange mennesker kun kommer til at bruge deres X1 som TV remote den første uge. Der skal ikke mere end to tilfælde af "den gjorde ikke hvad den skulle selvom jeg lavede den rigtige bevægelse/sagde det rigtige" til, før folk går tilbage til løsningen, der virker perfekt hver gang.

Det er nødt til at virke konsekvent for at "virke".
JmogJmogSkrevet 24/06-13 08:48, rettet 24/06-13 08:49 
Konsolkongen>
Enig. Jeg tvivler også meget på at det kommer til at fungere ligeså gnidningsfrit som det gjorde under fremvisningen. Der har med stor sikkerhed siddet nogen og styret det manuelt ude bagved så det ikke skulle fucke op og virke kikset.

Det gjorde der skam - MS har indirekte indrømmet det. De har fået direkte spørgsmål om det var live hvortil de svarede at det skulle ses som en vision af hvordan de ønsker det kommer til at virke. Presse, der fik mulighed for at prøve det selv, meldte, at det kørte hakkende og ikke reagerede ordentligt hver gang. Insidere på Neogaf har også meldt, at hele OS-delen vi så ved revealen blot var en "film" for det er slet ikke færdigt endnu.
dchangdchangSkrevet 24/06-13 09:23, rettet 24/06-13 09:24 
Jmog>
dchang>
Er på Xbox One fra launch. Selvom den har ekstremt meget dårligere specs ifølge zhe internet tror jeg nu godt at jeg kan nøjes.... Controlleren, Xbox Live, OS, evt kabeltv-features/brug trækker op her. Plus at jeg rent faktisk tror at konen vil kunne bruge Kinect til noget. :-)

Stort set alle de indtryk fra spilpressen jeg har læst om den nye Dual Shock fremhæver at den er helt fantastisk. Flere går så vidt som at synes den er en anelse bedre end den til X1.

Live: mener du friends listen? For ellers kan det da være hipsomhap. Bortset fra at betalingstjenesten på PS4 giver dig flere spil (forudsat du har en PS3 eller Vita) end Live Gold.

OS? Ahh, comon. Det kan da ikke være en sælgende feature på en konsol. Især når vi endnu ikke aner, hvor gode de to maskiners OS'er vil være.

Kabel-TV features vil ikke være tilgængelige ved launch i Europa og VIL kræve, at man har en tuner boks i forvejen. Det prøvede MS så godt som de kunne at skøjte rundt om, men de har indrømmet det.

Jeg kan godt sætte mig ind i at nogen mennesker kan synes det er sjovt at kunne styre kanaler med stemme og gestures (jeg er dog ikke en af dem). Jeg undrer mig dog over, at man vil bruge hvad der reelt er en 100 watt universal fjernbetjening til det. Det virker som et stort spild af penge i el.

Hver sin smag heldigvis, jeg kan godt fornemme hvad du har forudbestilt. :-) 360-controlleren er for mig én af de bedste controllers der nogensinde er lavet og er Xbox One controlleren en naturlig udvikling af den, ser jeg ikke nogen grund til at skifte.

Live-tjenesten i sig selv var det jeg mente, jeg syntes det kører upåklageligt til mit behov. Og stabilt... Jeg har heller ikke behov for yderligere gratis spil for jeg har flere og flere liggende i forvejen der venter på at blive spillet.

Og jo OS kan godt være en sælgende feature, hvis man er blandt de få i verden der har Windows 8 og en Lumia telefon. :-)

Omkring kabeltv-features så har jeg set det nævnt flere steder at der skulle komme en DVB-C tuner HDMI-stick også, udover muligheden for at lave passthrough fra en tv-boks. Nu må vi se, der er lang tid til.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge Kinect som en dyr fjernbetjening men jeg tror at konen vil bruge det til party/motions/danse-spil.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 24/06-13 10:24 
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en, der foretrækker Xbox 360 controlleren over PS3 controlleren i denne generation, for hvis PS4 controlleren er foretrukket at sådan en person, så er der håb :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 24/06-13 10:29 
Det er bare næsten urealistisk, når de igen-igen-igen har fejlplaceret d-pad/venstre analog. Jeg tror simpelthen ikke på, at den kan være rigtig god, før jeg har prøvet den selv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
--Skrevet 24/06-13 10:36 
KTC>
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en, der foretrækker Xbox 360 controlleren over PS3 controlleren i denne generation, for hvis PS4 controlleren er foretrukket at sådan en person, så er der håb :)

Jeg foretrækker til hver en tid en x360 controller, frem for en ps3. Selvom jeg har preorderet en ps4, vil jeg umiddelbart gætte på at jeg ville foretrække en X1 controller over en PS4.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 24/06-13 10:36, rettet 24/06-13 10:45 
KTC>
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en, der foretrækker Xbox 360 controlleren over PS3 controlleren i denne generation, for hvis PS4 controlleren er foretrukket at sådan en person, så er der håb :)

Jeg kan ikke huske hvor, men jeg læste en 360 controller convict udtale, at vedkommene var ret overbevist af PS4 controlleren.
j/k
slk486slk486Skrevet 24/06-13 10:37 
Wehner>
Det er bare næsten urealistisk, når de igen-igen-igen har fejlplaceret d-pad/venstre analog.

På 360 controlleren?
j/k
WehnerWehnerSkrevet 24/06-13 10:42 
Nej...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 24/06-13 10:42, rettet 24/06-13 10:42 
@slk: Præcist, men man kan vel vænne sig til det... igen.
KTCKTCSkrevet 24/06-13 10:44, rettet 24/06-13 10:44 
Wehner>
Det er bare næsten urealistisk, når de igen-igen-igen har fejlplaceret d-pad/venstre analog.
Det er et spørgsmål og tilvænning for mig. Det er konvekse sticks og triggers dog ikke, men det ser jo ud til, at Sony endeligt har fattet det denne gang :D
Det gør mig heller ikke noget, at controlleren ser større ud, for så vil den helt sikkert passe bedre til mine hænder.

slk486>
Jeg kan ikke huske hvor, men jeg læste en 360 controller convict, udtale at der var ret overbevist af PS4 controlleren.
Det lyder ikke dårligt :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 24/06-13 10:47, rettet 24/06-13 10:48 
Wehner>
Nej...

Jo ;)

@Beano:Jeg er ikke med? Hvad skal man vænne sig til?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/06-13 10:49 
360/XBO controlleren ;D
slk486slk486Skrevet 24/06-13 10:51, rettet 24/06-13 10:52 
:)

Der er ting ved begge jeg godt/ikke kan lide. For mit vedkommende er Concave triggers og sticks er det gode ved 360 controlleren og det har Sony jo nu stjålet, så jeg er tilfreds :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/06-13 10:55, rettet 24/06-13 10:55 
De var faktisk de første med det på Dual Analog controlleren i 1997 men droppede det på DualShock 1.

Billede
slk486slk486Skrevet 24/06-13 11:19 
He he. De skulle have beholdt det :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-13 11:53 
Det har aldrig rørt mig hvor d-pad og analog sidder på hhv. X360 eller PS3 controllerne, jeg lægger slet ikke mærke til det, selvom jeg hyppigt skifter mellem det to platforme. At PS3-controlleren ligger ligeså skidt i hænderne som PlayStations officielle controllers altid har gjort er så en anden side af sagen. Der er ret langt op til X360, der IMO har den helt perfekte form og knap-layout til mine hænder og vaner. Hvis D-pad'et virkede ordentligt (microswitches a la Vita ku' være ekstra-nice) ville det nok være det bedste gamepad der er lavet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-13 12:14 
Jeg regnede med at det ville være et kæmpe problem at spille med Wii U Pro controlleren da højre analog er placeret helt forkert i forhold til de andre. Af det jeg har spillet indtil videre (ingen FPS'ere) så lægger man slet ikke mærke til forskellen som Sumez også nævner.

Pro > PS3 > 360
Bare for at være helt Morten-modsat :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/06-13 12:29, rettet 24/06-13 12:31 
Mine fingre bliver forvirrede over placering af A-B-X-Y, samt + - knapperne, men analogerne er fine. De digitale triggers føles dog lidt forkerte.

PS3 > Pro > 360
Bare for at være min egen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-13 12:48 
Det er ikke Nintendo's skyld at Microsoft skulle trolle og bytte rundt på A og B, og X og Y :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 24/06-13 13:51 
@KK: Helt enig! Pro-controlleren er klart den bedste 'moderne' controller (og i min bog den bedste siden det originale PS-joypad). At højre analog sidder højere, kræver noget tilvænning - men det virker faktisk overraskende godt og præcist også i FPS (Black Ops 2 og ZombiU-multiplayer).
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-13 15:00 
Sumez>
Det er ikke Nintendo's skyld at Microsoft skulle trolle og bytte rundt på A og B, og X og Y :P

Det er nu Nintendo der ikke forstod at sætte knapperne i alfabetisk rækkefølge fra venstre mod højre. Det strider imod al logik. Men der er sikkert tosser derude der vil synes at A giver mest mening da den er længst mod kanten :p

Men det er ganske rigtigt altid lidt af en pain når man skal vænne sig til at spille på Nintendo's konsoller efter noget tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/06-13 16:06 
For japanerne giver det jo bedre mening fra højre ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-13 16:51 
Arrrrrr ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig