X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken spil kunne I lide, MEN...


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 23:41, rettet 08/06-13 23:42 
De fleste af os har nok et spil vi kunne li da vi var mindre, hvor vi sener hen fandt ud af, at mange andre gamer ikke kunne li spillet....måske hadet de det?

Hvilken spil er det?

Mit er til N64 og hedder "holy magic century"... Jeg syntes det var rigtig sjovt...men sener hen fundet ud af.... jeg er måske den eneste :D

Har i også et spil i elsket at spille , men i føler jer alene når man kigger rundt på nettet.... ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/06-13 23:43, rettet 08/06-13 23:45 
Zelda 2 NES

Young merlin SNES

Project overkill PSX

IMO fede spil, selvom mange hader dem. Fristes også til at sige Lagoon SNES, men er ikke helt sikker på hvorfor.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-13 23:50 
Jeg var ret pjattet med Bubsy på MegaDrive, da jeg var lille. Jeg fattede bare nul og nix. For hulan da, et lortespil.

Senere, da jeg kastede min kærlighed på PC-gaming, fik jeg også rodet mig ud i noget underligt snavs. F.eks. brugte jeg forbløffende lang tid på den demo af Monster Truck Madness, der fulgte med på min Windows 95 CD-ROM... Shiiiit :D
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-13 23:50 
Det dummest jeg tit høre omkring zelda 2 er:

Det er ikke et top view som de andre "normale" zelda spil....

Øhhh da zelda 2 kom, var der ikke sat en formular om hvordan et zelda spil skal spilles.... :)

Har kigget lidt efter young merlin... Hedder det ikke noget andet i PAL ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/06-13 23:52, rettet 08/06-13 23:54 
Imo er Zelda 2 klart bedre end etteren.

Nej det hedder young merlin på alle sprog, fatter ikke du ikke finde det, google giver masser af results for mig.http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Merlin

Det er faktisk ret godt, pånær når de minevognskørsler, der røg et par joypads... Musikken i spillet er vild.
SonicSonicSkrevet 08/06-13 23:55 
Det eneste jeg kan komme i tanke om, er Shadowman til N64. Jeg har aldrig hørt nogen snakke om det, men jeg husker det som værende ret fedt, og creepy! Man skulle vist jagte kendte massemordere.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/06-13 00:18 
Jeg søgte ikke på det i google. Bare noget jeg havde i tankerne... Har nemligt søgt på det for ca 1 år siden.
Havde bare en ide om de brugte et andet navn til pal udgaven?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/06-13 00:20 
Nope, samme navn.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 09/06-13 08:10 
Havde et eller andet platform spil til Amiga, hvor man styrede en bille. Musikken var rimelig techno agtig, men kan ikke huske navnet på det.
Det var jeg rimeligt alene om at elske.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/06-13 10:14 
Der var et spil på C64 jeg altid ville spille, men mine venner gad aldrig.
Det var et anders and spil , hvor man skulle bygge en legeplads :) kan ikke huske hvad det hed?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/06-13 10:30 
Donald Duck's Playground. Det blev også spillet ret meget på min kammerats C64. Det var vist et af de første spil, jeg nogensinde spillede :)
AV Intelligent Terminal
GoodtimesGoodtimesSkrevet 09/06-13 10:49 
millennium>
Havde et eller andet platform spil til Amiga, hvor man styrede en bille. Musikken var rimelig techno agtig, men kan ikke huske navnet på det.
Det var jeg rimeligt alene om at elske.

Er det mon Venus the Flytrap?

Longplay
millenniummillenniumSkrevet 09/06-13 13:34 
Bingo!

Ahhhh memory lane...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/06-13 17:57, rettet 10/06-13 18:00 
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår oplægget, men med den forudsætning at vi snakker spil som man husker som gode, men ikke rigtig er det, er mit bedste bud nok Shadowgate. Vil dog ikke sige at jeg "er alene om det", da jeg tit hører om folk med meget rosenrøde minder om Shadowgate - det har trods alt nogle kvaliteter, der har efterladt et indtryk. Men noget godt spil ville jeg nok aldrig kalde det. :)

Hvilken spil kunne I lide, MEN...

Ellers er det lidt svært. De findes nok, men kan ikke lige tænke på flere - jeg er jo vokset op med konsoller, og stødte, måske gennem rent held, primært på spil fra udviklere med navne som "Konami", "Capcom" og "Nintendo". Ikke navne der sagde mig så meget dengang, men man lærte hurtigt at genkende dem. :)

Jeg har dog gladeligt spillet en hel del "lort" på Amiga når jeg har besøgt familiemedlemmer der havde én - typisk med en stor bunke piratspil, hvor størstedelen absolut ikke var noget værd, men "man" vidste jo ikke bedre. Var dog heller ikke superfan af nogen af dem, det eneste jeg blev virkelig bidt af var Monkey Island, og det er jeg vist heller ikke ene om. :)
Tror dog jeg står lidt alene mht. Ducktales - altså ikke Capcom's klassiker, men det der kom til PC (og også Amiga), hvor man skal rejse jorden rundt og samle penge ind. Det var en unik idé, og jeg syntes det var rigtig sjovt at prøve at slå sin rekord, og altid spændende når det kommer til det endelige opgør, om det er lykkedes Flintesten at samle mere. :D Hele konceptet med at man duellerer direkte mod en computerstyret spiller, som henter skatte samme steder som man selv kan tage hen, og endda støde på i direkte kapløb, hvis man vælger samme destination, var en skæg idé. Men jeg hører altid folk mindes det som et forfærdeligt spil.
Hvilken spil kunne I lide, MEN...

Er også enormt glad for Konami's første Turtles-spil til NES (og C64). Det er vistnok den generelle konsensus at "2'eren", porten af arcade-beat'em-uppet, er det bedre spil, men det synes jeg er kedeligt. Platformspillet, igen, har nogle originale idéer, og udforskningselementet er spændende. Forstår slet ikke at folk ikke kan lide det, men måske er det AVGN's video, der har spredt sig for meget? Har hørt rigtig mange som tror, Castlevania 2, er et virkelig dårligt spil af den årsag, hvilket er trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 10/06-13 22:50 
Jeg spillede på C64 rigtig meget et spil der hed Rock'n'Bolt. Konceptet minder lidt om Q-bert, men i stedet for felter der farves, er sådan nogle stænger som fra et Brio-sæt der bevæger sig. De skal så skrues sammen i et bestemt mønster og man skal være i stand til at komme hen på en bestemt brik til sidst (man må ikke male sig selv op i et hjørne).
Det spil stod jeg sgu også ret alene med back in the days.

Longplay@youtube
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 23:02 
Sumez>
Er også enormt glad for Konami's første Turtles-spil til NES (og C64). Det er vistnok den generelle konsensus at "2'eren", porten af arcade-beat'em-uppet, er det bedre spil, men det synes jeg er kedeligt. Platformspillet, igen, har nogle originale idéer, og udforskningselementet er spændende.

Turtles 1 til NES er i hvert fald 6/10. Jeg var helt pjattet med det som barn, men spillede det kun hos venner. Burde få det gennemført nu. Synes musikken er super fed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/06-13 23:17 
Ah ja, Duck Tales. Det var jeg også ret vild med da jeg var lille. I dag finder jeg det dog ret uspilleligt, hovedsagligt på grund af den ringe kontrol.

Jeg voksede op med Amiga 500 og har spillet meget underlødigt på platformen den gang tilbage i senfirserne/halvfemserne. Et af dem var Titanic Blinky der eftersigende skulle være ret så ordinært. Jeg husker især lydeffekterne og at det var frustrerende svært ikke at dø.

Hvilken spil kunne I lide, MEN...
Hvilken spil kunne I lide, MEN...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 10/06-13 23:21 
Ghostbusters på C64!
j/k
ElgenElgenSkrevet 10/06-13 23:34 
"He slimed me!"
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AkamisoAkamisoSkrevet 11/06-13 00:05 
Et af de spil jeg ofte lige skal prøve igen når der skal spilles retro er
Mean Arenas til amigaen.
Tror ikke det er særligt kendt men fantastisk fængende gameplay :)

Mean Arenas
millenniummillenniumSkrevet 11/06-13 15:40 
Ghostbusters til C64 synes jeg var et super fedt og (den gang) dristigt valg. Hvor nemt ville det ikke være at lave et platformspil eller maze lignende halløj baseret på filmen, som ligesom var de daværende dominerende genrer?

Og så laver de i stedet en slags Ghostbusters management simulator.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig