X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 05:50 
Ja ikke noget helt vildt. Jeg undrer mig dog over de +18 sekunders forskel ved første måling. Den er ret voldsom :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 07:08 
Nok flash-caching delen på disken som spiller et puds ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 07:15, rettet 13/02-17 07:18 
Men det er jo præcis samme diske. Ved første load burde de være lige langsomme tænker jeg, da de bare læser som traditionelle harddiske.

Tænker du at den eksterne har været længere tid om at flytte data over på SSD cachen? Det virker lidt underligt hvis denne process kan få disken til at fungere langsommere end en traditionel harddisk :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 07:23, rettet 13/02-17 07:24 
Jeg tænker det kan variere lidt pga. idle tid, hvornår cachen vedligeholdes, osv. For en "renere" test burde der testes med en alm. HDD og samme model, men fin test ellers :)
slk486slk486Skrevet 13/02-17 07:34 
Tak for test! Fedt du tog dig tiden til det - lader bare min nye disk side internt så :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 07:36, rettet 13/02-17 07:36 
@KK: Havde du konsollen forbundet til internettet da du lavede dine målinger? Det kan nemli også introducere forskelle i resultaterne, bedst at gøre det offline hvis muligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 07:39 
Ja det havde jeg. Jeg havde dog ikke noget til download, men kan godt se logikken i at den måske laver et eller andet alligevel, omend jeg har svært ved at tro på at det skulle gøre forskellen på 18 sekunder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 07:43 
Hvis spillet forsøger at kommunikere med BS eller Sony's servers der har et kort udfald. Selv om det ikke et multiplayer spil, kan det sagtens foregå :)
slk486slk486Skrevet 13/02-17 07:52 
"Må jeg godt hente denne her byte fra disken? Tak - må jeg så også godt hente DENNE her byte fra disken? Tak - ..."
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 07:55 
Eller bare checks for nyt DLC, nyheder, spilleraktivitet/stats, etc.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 07:56, rettet 13/02-17 08:10 
Beano>
Hvis spillet forsøger at kommunikere med BS eller Sony's servers der har et kort udfald. Selv om det ikke et multiplayer spil, kan det sagtens foregå :)

Hvis det skulle gøre så stor en forskel tror jeg at det var noget Digital Foundry ville understrege i deres tests af loadtider. Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men er lidt skeptisk :)

Edit: Uanset giver jeg dig fuldstændig ret i at en test med traditionelle harddiske havde givet et mere jævnt resultat. Det var dog meget sjovt at se at SSHD'en trods alt virker så godt som den gør (næsten halvering af tiden). Jeg har aldrig testet det før :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 08:00, rettet 13/02-17 08:03 
De nævnte det ifm. Nioh svjh :) Men selv om de ikke gjorde, er det logisk at eliminere så mange varianter som muligt. Mindst lige så logisk at online kan gøre en forskel, som at det er USB bussen ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 08:05, rettet 13/02-17 08:11 
Det kan også være at den ene harddisk bare performer dårligere end den anden. Som du siger det svært at vide :)
Til den eksternes forsvar så er den blevet brugt langt mindre end den interne.

Edit: Det gik lige op for mig at hvis online-interaktion foregår og bruger harddisken til cache, så vil dette nok udelukkende holdes på den interne.
Så med mindre at dette sløver hastigheden på alle interfaces på én gang, sata + USB, så tror jeg ikke at det vil have nogen indflydelse på loadtiderne på den eksterne.

Igen skal jeg ikke gøre mig klog på hvordan Cerny har loddet den sammen, men det er værd at have med i tankerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 08:11 
Ok ;)

Har du fundet ud af om man kan skifte installations default tilbage til den interne disk? Eller er man tvunget til at flytte spil til den interne manuelt efter installation?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 08:12 
Ja det kan man skifte som man vil, så husker den det fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 08:13 
Ok cool nok ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 08:38 
Hvor lagres det midlertige video maskinen optager hele tiden? I noget RAM ville være mit gæt, det virker lidt sindssygt hvis den konstant skulle skrive og slætte fra harddisken, ikke?

Kunne ikke finde noget på en hurtig Google-søgning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 09:01 
I RAM ja :)
3of193of19Skrevet 13/02-17 10:57 
Darkbeat>
Nice. Godt at vide at der ikke er nogen sådan rigtig flaskehals på den eksterne løsning

udover den interne som er der i forvejen :/
3of193of19Skrevet 13/02-17 10:59 
Beano>
Hvis spillet forsøger at kommunikere med BS eller Sony's servers der har et kort udfald. Selv om det ikke et multiplayer spil, kan det sagtens foregå :)

Måske tester DF deres spil offline såvidt muligt? Ville give mening for at undgå extra loadtider pga serverproblemer/u-ensartet performance.
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 11:11 
Konsolkongen>
Edit: Det gik lige op for mig at hvis online-interaktion foregår og bruger harddisken til cache, så vil dette nok udelukkende holdes på den interne.
Så med mindre at dette sløver hastigheden på alle interfaces på én gang, sata + USB, så tror jeg ikke at det vil have nogen indflydelse på loadtiderne på den eksterne.

Tror du har misforstået mig. Min pointe var blot at der kan opstå temp. server/forbindelsesproblemer som giver en forsinkelse under load uanset om der læses fra intern eller ekstern disk. Jeg har oplevet lign issues tidligere.
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 11:12 
3of19>
Måske tester DF deres spil offline såvidt muligt? Ville give mening for at undgå extra loadtider pga serverproblemer/u-ensartet performance.

Det tror jeg de gør.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 15:34 
Så prøver jeg at lave et par målinger mere af hver. Det er kun starten vi er interesseret i alligevel så det er ikke så slemt denne gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 16:44, rettet 13/02-17 16:46 
Jeg lavede fire målinger af hver, ville ha' lavet fem, men så kom jeg til at quicksave og loade inde fra spillet, så det kunne ikke bruges :)

Ekstern:
1 - 1:53:34
2 - 1:41:00
3 - 1:31:30
4 - 1:22:00

Intern:
1 - 1:39:04
2 - 1:35:32
3 - 1:25:63
4 - 1:23:20

Så det lader ikke til at online eller ej gjorde nogen forskel. Faktisk er målingerne denne gang lidt langsommere for begge. Ellers lader det til at følge tendensen fra første måling nogenlunde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 16:53, rettet 13/02-17 16:53 
Ja det er lidt underligt hvad der skaber så stor forskel første gang, specielt når det loader ca. ens efter 4 loads. Men hurtigere end intern er det ikke, kan vi nok konkludere ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-17 17:40 
Med mindre altså at mit harddisk enclosure skaber en flaskehals. Den slags ved jeg ikke rigtig noget om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 18:09, rettet 13/02-17 18:11 
Enig ;)

Jeg har lige bestilt en 2TB Firecuda SSHD til intern brug, så bliver nok ikke aktuelt med ekstern foreløbig :D
UnnamedUnnamedSkrevet 13/02-17 22:07 
Er der nogen, som ved, hvilken slags ekstern harddisk man kan tilkoble PS4 til at overføre gemte data osv.? Jeg har en almindelig harddisk, men min Playstation kan ikke finde den, når jeg kobler USB stikket til dem.
Er det en speciel form for harddisk man skal bruge?
BeanoBeanoSkrevet 13/02-17 22:14, rettet 13/02-17 22:16 
Nej, den skal bare være formateret til FAT eller exFAT.
UnnamedUnnamedSkrevet 13/02-17 22:18 
Tak for svar :) Så forstår jeg det bedre ;)
DunwichDunwichSkrevet 15/02-17 11:31 
Hvad er forskellen på et Sony PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0 og et Sony PlayStation 4 Platinum Wireless Headset? Ud over prisen selvfølgelig; Platinum versionen er noget dyrere. Er den billigere udgave, væsentligt dårligere?
millenniummillenniumSkrevet 15/02-17 12:45, rettet 15/02-17 12:45 
Primært er det 3D Sound. Der er ikke så mange spil som understøtter det endnu, Uncharted 4 gør, men reviews fortæller om en fortræffelig 3D lydoplevelse, og der kommer sikkert flere spil fremover som understøtter 3D sound.

Jeg var også hooked på et par standard PS4 headsets, indtil jeg tjekkede et par anmeldelser på Platinum. Nu venter jeg til jeg har råd.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/02-17 14:19 
Nice, Resogun får 4K og HDR update i dag :)
j/k
JmogJmogSkrevet 17/02-17 14:47 
Og Rocket League får 4K i næste uge :-)
KTCKTCSkrevet 17/02-17 16:58 
slk486>
Nice, Resogun får 4K og HDR update i dag :)

Det kunne de da godt lige fejre med at sætte spillet ned i pris :)
Jeg skal have erhvervet mig det, og det kunne være fint hvis det var mit første PSN køb...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DunwichDunwichSkrevet 17/02-17 23:38 
millennium>
Primært er det 3D Sound. Der er ikke så mange spil som understøtter det endnu, Uncharted 4 gør, men reviews fortæller om en fortræffelig 3D lydoplevelse, og der kommer sikkert flere spil fremover som understøtter 3D sound.

Jeg var også hooked på et par standard PS4 headsets, indtil jeg tjekkede et par anmeldelser på Platinum. Nu venter jeg til jeg har råd.

Jeg vil osse ha et Platinum, og det jeg indtil videre har læst og hørt om 3D lyden i Uncharted 4, imponerer mig. Havde håbet flere spil havde 3D lyd - feks Resident Evil 7 - men mon ikke det kommer.
DunwichDunwichSkrevet 17/02-17 23:42 
KTC>
Det kunne de da godt lige fejre med at sætte spillet ned i pris :)
Jeg skal have erhvervet mig det, og det kunne være fint hvis det var mit første PSN køb...

Vildt nok, at du vil brokke dig over 99 kr, for et af platformens absolut bedste spil.

I øvrigt er 4K / HDR updaten ganske fantastisk.
JmogJmogSkrevet 18/02-17 05:35 
@Dunwich

I grunden underligt at spillet ikke understøtter 3D audio med de høretelefoner. Det understøtter jo 3D audio i VR så lydsporet er der.
KTCKTCSkrevet 18/02-17 08:22 
Dunwich>
KTC>
Det kunne de da godt lige fejre med at sætte spillet ned i pris :)
Jeg skal have erhvervet mig det, og det kunne være fint hvis det var mit første PSN køb...

Vildt nok, at du vil brokke dig over 99 kr, for et af platformens absolut bedste spil.

I øvrigt er 4K / HDR updaten ganske fantastisk.

Nu har de jo haft sat spillet ned tidligere, og så er der bare noget tilfredsstillende ved at købe til nedsat pris. Det er der vel ikke noget galt med, lige meget hvad spillets normale pris er.Der skal vel også købes DLC/season pass og sådan noget snask...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 18/02-17 10:38 
Jeg har aldrig købt noget ekstra til Resogun og synes jeg fik perfekt value for money. Det er et supergodt spil.
DunwichDunwichSkrevet 18/02-17 11:01 
Jeg har alle ekstra modes, men kan ikke huske hvad jeg gav for dem, eller om jeg gav noget for dem. Survival og Commando er sjovt, og ville ønske jeg var bedre til Commando, for den Schwarzenegger running commentary i den game mode, er pænt spot on.

Og det kan nok ikke siges ofte nok, hvor lækkert spillet ser ud i 4K.
BeanoBeanoSkrevet 18/02-17 11:11 
Udvidelserne koster kr 37 stykket så billigst at købe season pass til kr 59 og få soundtracket med som bonus.
KTCKTCSkrevet 18/02-17 15:34 
4k og HDR er ikke aktuelt for mig (endnu), men 60hz værdsættes og så er det jo rart at være lidt "fremtidssikret".
Jeg har prøvet spillet på en PSTV, og det er ret underholdende. Spillets længde er arcade-shooter-agtig, så man kan opleve alt, hvad spillet byder på, på en eftermiddag.
Så for at få længere tid med spillet, skal man nok være interesseret i at score-hunte, hvilket spillet selvfølgelig også tydeligvis er bygget til.
Jeg hader dog broken leaderboards, så det vil nok altid blive personlige mål eller kammeraters score for mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 18/02-17 15:44 
Vita versionen er voldsomt nedgraderet. Jeg har aldrig gennemført grundspillet og har spillet det mere end en eftermiddag, måske er jeg bare ringe til det.
JmogJmogSkrevet 18/02-17 15:46, rettet 18/02-17 15:47 
Det gør en markant forskel at PS4 versionen kører 60fps og generelt er langt flottere. Vita-versionen er sjov. PS4-versionen er "holyfuckingshit!".
fumfumSkrevet 18/02-17 16:19 
Jeps. Det er det bedste spil. Er oppe på 700 millioner i survival.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 19/02-17 00:11 
Uhadada, Resogun i 4k og HDR er godt nok pænt. Det ser latterligt godt ud.

Patchen ser i øvrigt også ud til at have minimeret liadetiderne. Ikke at de var lange før men nu er de på højst fire sekunder.
JmogJmogSkrevet 25/02-17 23:45 
Jmog>
Og Rocket League får 4K i næste uge :-)

Det ser i øvrigt fremragende ud. Dejligt med stort set ingen shimmering langs kanter. Desværre ingen supersampling for folk med 1080p tv hvilket er fjollet.

Os med 4k tv kan glæde os over at i 4k er spillet stadig låst 60fps, selv i 4v4.
SumezSumezSkrevet 02/03-17 16:31, rettet 02/03-17 16:32 
Hvis man køber et spil digitalt og så sidenhen køber et fysisk eksemplar af det samme, kan man så typisk køre videre med de samme saves, eller behandles de som separate titler af systemet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 02/03-17 16:34 
Så vidt jeg kan læse mig til, så skal du bare slette den digitale version (ved ikke om det faktisk er nødvendigt). Save games bliver liggende på din PS4, selvom du sletter et spil fra menuen.
What is the Matrix?
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig