X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
KTCKTCSkrevet 02/01-17 02:03 
Tja, det bliver altid lidt kompliceret, når jeg skal lave ting og sager :)

Helt konkret handler det om, at min PSTV ikke skal opdateres til seneste firmware, så for at få indhold over på maskinen, kan jeg hente det på min PS3, og så overføre det via mit lokale netværk til PSTV.
Siden min PSTV ikke kommer online, tvivler jeg lidt på, at det vil fungere med PS Plus titlerne...

Med hensyn til PSN kredit, så skal jeg vel have en australsk kode, ikke?. Umiddelbart synes jeg ikke jeg kan finde noget på www.amazon.com.au, men jeg fandt følgende: http://www.pcgamesupply.com/buy/Playstation-Network-5000-Card-Australia/
Jeg kender dog ikke umiddelbart biksen, så hvis der er bedre bud, modtages disse selvfølgelig gerne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 02/01-17 02:20 
Oh, du kan ikke bare bruge dit danske kreditkort på din AU konto? Jeg mener de er samme region som os. US kontoen skal bruge koder fra Amazon.com.
JmogJmogSkrevet 02/01-17 02:24 
Hvis du alligevel er nødt til at købe kredit for at købe på din AU konto, så ville jeg personligt stoppe med at købe via den og udelukkende have køb og Plus på US kontoen. Det vil altid være billigere og du vil aldrig kunne bruge Plus titler på et device der altid er offline, så din PSTV er ikke længere en faktor.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-17 22:09 
Andre end mig der bruger den officielle vertikale stand til Pro? Når maskinen er i enten dashboard, youtube eller twitch, samt downloader i standby, begynder blæseren efter noget tid at rasle ret så irriterende inde i maskinen, som om den støder på en kant. Et dask på siden, eller faktisk bare en berøring løser dette, men nogle gange kun i ganske kort tid før det begynder igen. Det er pisse irriterende.

Det er ALDRIG et problem når man spiller spil, hverken u-optimerede gamle PS4-spil eller nye Pro, da blæseren her kører hurtigere.

Jeg har ikke prøvet, men jeg tænker at der er en rimelig sandsynlighed for at problemet ikke opstår når maskinen ligger ned, men det er ikke rigtig en løsning. Standen er købt for at blive brugt :)
Det er svært at finde noget ved en søgning på nettet, der dukker bare resultater frem om den almindelige PS4 i stedet. Så hvis nogen har erfaring med, eller hørt om andre der har samme problem må de gerne melde tilbage. Pisse træls hvis jeg skal hen og sende den ind, især fordi jeg frygter at de vil sende den tilbage uden at registrere fejlen, hvis de ikke tester den under samme forudsætninger som jeg bruger den :(

Jeg kunne også bare selv købe en ny blæser og lave skidtet, men det er dumt at smide garantien væk allerede... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/01-17 22:40 
Min ligger ned :)

Til gengæld oplevede jeg ofte at når disc'en snurrede, oftest med film, så kom der nogle svingninger der larmede ret meget.

Googlede det så lidt, og fandt en artikel som beskrev det som en design flaw, fordi Sony insisterede på at konsollen skulle ligge så tæt på underlaget som muligt.

Hvis man derimod køber et par anti-vibration dupper i Silvan, og sætter på undersiden, så kan man reducere støjen ret betragteligt. Så det har jeg gjort.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-17 22:52 
Hehe okay :) Men med skiver er problemet heldigvis kun midlertidigt, med mindre man bruger den til at se film på. Men come on? Film er et uddøende medie, så det er der nok ingen der gør ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 05/01-17 22:59 
Har Pro da brug for en stander til vertikalt brug? Brugte aldrig en til min PS4 Amatør inden jeg opgraderede.
Har næsten alle mine spil som download så disc drevet bliver næsten ikke brugt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-17 23:10 
Ja der er en stand :) Drevet har intet med mit problem at gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/01-17 23:22 
Har en røv stor BR samling, så jo - min PS4 bliver stadig brugt meget som afspiller. Heldigvis er den meget bedre til afspilning end den larmende PS3.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 00:17 
Jeg havde en rigtig fin snak med en engelsk Sony support medarbejder i går. Jeg forklarede problemet med blæseren, og hun sagde helt ærligt at ja, det var et realistisk udfald at de bare returnerede maskinen uden at finde fejl på den, da de næppe tester den vertikalt med original fod og lader den stå tændt i et par timer.

Det er træls, men et eller andet sted måske forståeligt nok at de nok ikke gør noget ekstraordinært ud af at teste min maskine frem for andres. I det mindste var det rart med et klart svar :)

Så jeg må nok bare skifte blæser selv. Har en ekstra fra en alm PS4. Mounting pladen er ikke den samme, men hvis blæseren ellers er ens kan jeg måske skifte rundt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/01-17 00:56 
Overraskende har Diablo III fået en Pro patch:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-game-upgrade-guide

Dynamisk opløsning på mellem 1080p og 4k. Frameraten er stadig 60. 1080p tv ejere får downsampling.
slk486slk486Skrevet 10/01-17 13:28, rettet 10/01-17 13:30 
Så, KK!

LG har netop annonceret 2017 OLED-tv, som sænker input lag yderligere til 21 ms i HDR.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1484036659

Ser ud til jeg skal have nyt igen i 2017 O:)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 13:52 
Stadig samme motion blur som et LCD går jeg ud fra.

Ikke for at være negativ, men det er ikke godt nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/01-17 13:54 
Formentlig, men så er det stadig bedre end LCD :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 13:57 
Jo, nu ser vi. Kan være jeg ændrer mening når jeg ser det. Fatter bare ikke hvorfor de ikke driver panelet ved f.eks. 600Hz så ville alt det være fortiden til. Det skulle som jeg har læst være muligt at gøre uden de store problemer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/01-17 14:01, rettet 10/01-17 14:03 
Det er jo nye displays, så jeg tvivler på lav input lag er det eneste de tweaker - der skal være noget nyt at sælge dem på :)
Hvis de bare ville lave en mode, der ikke blev drevet som en LCD med sample-and-hold eller med BFI, ville jeg være meget tilfreds.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 14:30 
Ja, dog gerne med dobbelt refresh af Sony LCD'et ellers bliver det hårdt for øjenæblerne at kigge på.

Jeg ender jo nok med at købe et også... >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 10/01-17 15:10, rettet 10/01-17 15:11 
Helt vildt! Jeg købte et Panasonic plasma G20 for 5-6 år siden ... og det kører jeg sgu stadig med. :D

Jeg er TV-branchens mest irriterende persona.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 10/01-17 16:35 
Af ren nysgerrighed, hvad ville være en god test for at se hvor slemt motion blur mit TV har? Altså ikke et testmønster men noget "ægte" hvor man ville lægge mærke til det. Film eller spil.

Jeg har nemlig aldrig bemærket noget på hverken mit plasma eller OLED og tvivler stærkt på det er på et niveau af betydning.
JmogJmogSkrevet 10/01-17 16:41 
Tjekkede lige et par af rtings tests. OLED'erne har markant lavere motion blur end LCD'erne. Vi snakker 0,1ms versus 16,1ms på en topmodel LCD såsom Samsung KS9000.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-17 16:43 
Overvejer om man skulle udvide samlingen med en PS4. Men hvilke spil dog. Spiller ikke online på PS. Så primært single player og exclusive titler. Måske det nye Uncharted, det en serie jeg et meget glad for på PS3.
Hvad der ellers af den slags på PS4?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 16:52 
Jmog>
Tjekkede lige et par af rtings tests. OLED'erne har markant lavere motion blur end LCD'erne. Vi snakker 0,1ms versus 16,1ms på en topmodel LCD såsom Samsung KS9000.

Det er mig der blander motion blur sammen med motion resolution. Resultatet giver dog blur. Det de tal du slog op fortæller er bare at alle farve på OLED opdaterer hurtigere end på et LCD hvilket naturligvis stadig er en enorm fordel da du undgår overdrive og lign. ved hurtige bevægelser.

Motion resolution betyder at opløsningen ved hurtige bevægelser synes lavere og dermed med blurry. Et plasma og CRT har generelt meget høj skarphed under bevægelse, mens LCD og OLED ikke har. Det er naturligvis især et problem for hurtige 2D-spil, men også first person-spil i 60fps lider af dette. Man kan dog argumentere for at det øgede slør er en bonus til spil der kun kører 30fps da det får det til at se mere flydende ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/01-17 16:55, rettet 10/01-17 16:55 
Ahh, motion resolution, så er jeg med :-)

Ja, der er desværre éndnu ikke noget der slår plasma på det punkt. Jeg må dog sige det ikke er noget jeg lægger mærke til efter at være gået fra et fremragende plasma til et OLED og jeg spiller alle genrer. Jeg var en del bekymret for det, da jeg læste det i min research, men jeg tog chancen og det viste sig at være et non-issue for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 17:02 
Har du tilfældigvis Sonic CD på noget af dit moderne grej? Det er noget nær en perfekt konvertering der kan sættes til pixelperfekt grafik. Det ville i hvert fald være godt til at se hvor meget TV'et slørrer billedet når der er fart på, sammenlignet med stilstand.

Effekten vil naturligvis være mere eller mindre irriterende af øjnene der ser. Men det er sådan noget jeg selv smider på som test :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 10/01-17 18:06 
millennium>
Helt vildt! Jeg købte et Panasonic plasma G20 for 5-6 år siden ... og det kører jeg sgu stadig med. :D

Jeg er TV-branchens mest irriterende persona.

Mit PX70 fra 2007 er det heller ikke lykkedes dem at overbevise mig om at udskifte endnu. Damn good plasma.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
vyssenvyssenSkrevet 10/01-17 21:53 
Greaseball>
Overvejer om man skulle udvide samlingen med en PS4. Men hvilke spil dog. Spiller ikke online på PS. Så primært single player og exclusive titler. Måske det nye Uncharted, det en serie jeg et meget glad for på PS3.
Hvad der ellers af den slags på PS4?

Uncharted 4 er en nyklassiker. De gør virkelig så meget rigtigt og historien binder de 3 tidligere ps3 spil sammen. Derudover har jeg lige spillet Tomb Raider fra 2014. Det er samme genre, og virkelig overraskende godt. Kan anbefales hvis man er interesseret i et mørkere alternativ til uncharted med svagere historie og lidt flere puzzles i et nyt univers.

Kan sige jeg har haft min pro i 2 måneder og synes den er ALLE pengene værd.
JmogJmogSkrevet 11/01-17 00:16 
Hølmkjær>
millennium>
Helt vildt! Jeg købte et Panasonic plasma G20 for 5-6 år siden ... og det kører jeg sgu stadig med. :D

Jeg er TV-branchens mest irriterende persona.

Mit PX70 fra 2007 er det heller ikke lykkedes dem at overbevise mig om at udskifte endnu. Damn good plasma.

Hold fast i jeres plasmaer. Det eneste der giver mening efter plasma er OLED. Alle LCD'erne vil skuffe en del på flere punkter.
JmogJmogSkrevet 11/01-17 00:17, rettet 11/01-17 00:17 
Konsolkongen>
Har du tilfældigvis Sonic CD på noget af dit moderne grej? Det er noget nær en perfekt konvertering der kan sættes til pixelperfekt grafik. Det ville i hvert fald være godt til at se hvor meget TV'et slørrer billedet når der er fart på, sammenlignet med stilstand.

Effekten vil naturligvis være mere eller mindre irriterende af øjnene der ser. Men det er sådan noget jeg selv smider på som test :)

Hmm, jeg har XBLA udgaven af enten Sonic eller Sonic 2, men det er vist det eneste jeg har fra den serie.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-17 01:05 
Jeg ved ikke hvor gode de er hvis de ikke kan sættes til pixel perfekt skarphed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 11:36, rettet 11/01-17 11:38 
Hvid PS4 Slim på gaden om to uger.

PlayStation 4-tråden

http://www.dualshockers.com/2017/01/10/sony-announces-glacier-white-ps4-slim-coming-later-month/

Ingen hvid Pro annonceret endnu.
Mes1983Mes1983Skrevet 11/01-17 21:18 
Den ligner en stormtrooper
slk486slk486Skrevet 11/01-17 21:26 
DET skulle have været Battlefront LE modellen :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 11/01-17 22:17 
vyssen>

Uncharted 4 er en nyklassiker. De gør virkelig så meget rigtigt og historien binder de 3 tidligere ps3 spil sammen. Derudover har jeg lige spillet Tomb Raider fra 2014. Det er samme genre, og virkelig overraskende godt. Kan anbefales hvis man er interesseret i et mørkere alternativ til uncharted med svagere historie og lidt flere puzzles i et nyt univers.

Kan sige jeg har haft min pro i 2 måneder og synes den er ALLE pengene værd.

Har Tomb Raider dog. Men ja spil i den stil. Måske også det nye Rachet and Clank spil. Er dog tvivl om man skulle gå efter en pro eller tage det billigere alternativ. Har ikke noget 4K tv endnu. Går nok nogle år endnu.
JmogJmogSkrevet 11/01-17 23:05 
Næsten samtlige spil der kører med en højere opløsning på Pro giver dig supersampling på Pro med et 1080p TV. Prøv at tjekke scener i Tomb Raider med masser af træer, buske, blade etc. Hver gang du bevæger dig, så er der vild shimmering. Det er der intet af i 4k udgaven af Tomb Raider på en Pro uanset hvilket TV du bruger.
JmogJmogSkrevet 12/01-17 00:20 
Hov, mht anbefalingerne, så er Horizon, som udkommer i næste måned, ekstremt oplagt. Det ser ud til at blive et af de flotteste spil nogensinde og gameplayet ser sjovt ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-17 00:23, rettet 12/01-17 00:24 
Jeg synes det ligner noget mere open world Assassins Creed-værk. Guerilla har vidst heller ikke nogen gode spil på CV'et. De er lidt Sonys Crytek. Skide gode til det tekniske, bare ikke til at lave spil. Jeg ville ikke holde vejret, men jeg håber jeg tager fejl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/01-17 01:21 
Det har da lige så lidt tilfælles med Assassin's Creed at gøre som de seneste par Tomb Taider spil. Har du overhovedet set nogen af gameplay-klippene? Alle indtryk fra folk der har prøvet Horizon har været overvældende positive. Og Killzone-serien er glimrende spil. Især 2 og 3. Shadow Fall får utroligt meget kritik fra især folk der ikke har prøvet det, men jeg synes det var en glimrende shooter. Utroligt nok for et launchspil, så er det stadig et af maskinens flotteste spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-17 08:09 
Ja jeg har set gameplay fra det. Min kritik var ikke at det nødvendigvis var en assassins creed-klon, men at det ligner et hvert andet open world-spil.
Ikke at alle open world-spil er elendige, men som sagt er firmaets tidligere udgivelser ikke noget at råbe hurra for.

Killzone 2 var skod. Spillede det næsten igennem. Ualmindeligt flot for sin tid, men det styrede ad H til og var identitetsløst og kedeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 12/01-17 08:42 
Jmog>
Det har da lige så lidt tilfælles med Assassin's Creed at gøre som de seneste par Tomb Taider spil. Har du overhovedet set nogen af gameplay-klippene? Alle indtryk fra folk der har prøvet Horizon har været overvældende positive. Og Killzone-serien er glimrende spil. Især 2 og 3. Shadow Fall får utroligt meget kritik fra især folk der ikke har prøvet det, men jeg synes det var en glimrende shooter. Utroligt nok for et launchspil, så er det stadig et af maskinens flotteste spil.

Var rimelig tilfreds med 2+3, men Shadow Fall var ikke imponerende.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 12/01-17 08:51 
Jeg er forsigtig optimist mht. Horizon og ser frem til at prøve det. Det ser vanvittigt godt ud og setting/koncept er spændende men før det er ude, ved vi ikke om spillet faktisk holder. GG er dygtige håndværkere men det har haltet lidt med at adskille sig på gameplay fronten. Skifte fra KZ til ny franchise og spiltype giver dem forhåbentligt den saltvandsindsprøjtning som de har brug for.
slk486slk486Skrevet 12/01-17 09:14 
Konsolkongen>
De er lidt Sonys Crytek.

Damn, de tunge skyts, hva? :D

Det synes jeg godt nok ikke de er. Crytek har (udover Ryse) kun lavet jævnt kedelige spil - det synes jeg ikke Killzonerne har været - især ikke Shadow Fall.
Jeg synes Horizon ser rigtig godt ud, men nu ser vi :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-17 14:47 
Kunne være man skulle gå efter en pro så. Hvad ligger den på sådan ca?
BeanoBeanoSkrevet 13/01-17 14:48 
ca. kr 3200,- men kan måske findes lidt billigere på tilbud.
WehnerWehnerSkrevet 13/01-17 14:50 
Det er længe siden, den har været på tilbud (i hvert fald ikke steder, som 'MineTilbud' scanner). Jeg skal have en, når den kommer lidt ned.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/01-17 15:04 
Den var på tilbud i Bilka i sidste uge til kr 2899,- ... dog hurtigt solgt ud.
WehnerWehnerSkrevet 13/01-17 15:09 
Weird. Jeg plejer at få en notificering :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
vyssenvyssenSkrevet 13/01-17 19:30 
Jeg vil bare sige at min pro står på 4 skumpuder fordelt på hjørnerne, og er overordentlig støjsvag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-17 19:44 
Jeg prøvede at ligge min maskine ned. Ganske rigtigt så er der ingen problemer med blæserstøj når den er i idle her. Jeg er i tvivl om det er dårlig, eller min blæser der er noget galt med, som kun viser sig når den står oprejst :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/01-17 16:30, rettet 14/01-17 16:31 
Jeg tror nogen hos Sonys kvalitetskontrol forsatte nytårsbranderten en ti dages tid :o

Skylight Freerange 2: Gachduine får Net Yaroze-spillene på PS1 - hvis nogen kan huske dette dev kit henvendt til hobby-udviklere - til at ligne tre kilo diamanter.

https://www.youtube.com/watch?v=U3vr4El4cmI
BeanoBeanoSkrevet 14/01-17 16:33 
wow :D
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig