X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 25/11-16 11:46 
Ok ville bare lige være helt sikker.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-16 12:45 
Så er det så nemt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/11-16 11:49 
Er der ikke nogen måde at få sin PS4 til at hente evt. patches til et spil inden man får spillet? Selv Nintendo tilbyder den mulighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/11-16 12:14, rettet 28/11-16 12:15 
Nej. Kan man det på Wii U? Det er vel egentlig smart nok.
j/k
JmogJmogSkrevet 28/11-16 12:24 
Gør Nintendo? Siden hvornår? Du tænker ikke på HD texture pack til Xenoblade, vel? Det er vist eneste tilfælde.
3of193of19Skrevet 28/11-16 17:57 
Sumez>
Er der ikke nogen måde at få sin PS4 til at hente evt. patches til et spil inden man får spillet? Selv Nintendo tilbyder den mulighed.

Køb som download med pre-loading?
--Skrevet 30/11-16 22:52 
Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en PS4 Pro, men er i tvivl om det giver mening, set i forhold til at jeg gamer på min gode gamle billige Philips FullHD 42".
Kan det svare sig, eller er den kun sjovt med et dyrt 4K HDR TV?
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/11-16 23:02 
Jeg har også kun et almindeligt 1080p LG Plasma TV og det ser fint nok ud, men vi er på et punkt hvor udviklerne ikke helt ved hvordan de skal gribe det an. De titler der gør det godt nu, som f.eks. Tomb Raider og Hitman gør at jeg er glad for mit køb, men det er ret meget at "betale for potentiale" lige nu.

Det er helt sikkert noget der bliver understøttet i højere og højere grad og selvom man godt kan vente med at købe en PS4 Pro, så tror jeg ikke at den falder i pris inden der kommer spil man VIRKELIG gerne vil have.

Hvis Black Friday er en indikation, er det nok heller ikke modellen der sådan kommer på tilbud lige med det samme, men prøv at vente til Januar udsalget og se om du ikke kan gøre et kup dér, hvis du stadig er interesseret.
BeanoBeanoSkrevet 01/12-16 05:23, rettet 01/12-16 05:24 
Bilka har Pro til kr 2699,- i ugens katalog (til og med fredag). Ok pris hvis man står og overvejer den nu.
JmogJmogSkrevet 01/12-16 22:03 
slk486>
Apropos, har LG været ude i dag (eller var det i går) og love at fixe inputlag på deres OLED HDR skærme.

Håber på et godt tilbud på en 49" KS8005 på fredag O:-) Jeg vil sgu også opleve HDR!

De var dælme hurtigere end ventet. De har tilføjet HDR game mode som ligger på 34ms inputlag. Det samme som deres non-HDR game mode. Opdateringen er pt kun ude i US men burde komme om kort tid i resten af verden.

Pt kun på C6, E6 og G6. Mit E6 leveres i morgen :-D
slk486slk486Skrevet 02/12-16 08:46 
Nice! 34ms er desværre stadig for meget, men nu har de fokus på det, så næste år... :)
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 14:26 
Opdateringen er ikke kommet endnu, men med alle filtre slået fra mærker jeg ingen som helst forskel i input lag mellem mit gamle TV (25ms) og det nye. De kan tage sig al den tid de vil nu.

In other news: Resogun får en 4k/HDR patch. Dejligt at ældre spil også bliver patchede til Pro.
slk486slk486Skrevet 07/12-16 14:35, rettet 07/12-16 14:40 
Men du kan ikke game i HDR mode, før opdateringen - det er jo det de fikser. Hvis du ikke kan mærke de +100ms, så er du godt nok sløv, men fedt nok at du ikke kan mærke den ekstra frame - non-HDR game mode :)

In other replies: Bliver fedt at se i HDR - det er i forvejen et vildt flot spil.
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 14:44 
Det er det jeg siger. I HDR med alle filtre slået fra kører den i høj grad ikke 100ms. Det føles glimrende. Jeg kunne uden problemer lave headshots med en sniper rifle.

Med defaultindstillingerne kunne jeg tydeligt mærke lag - det var uspilleligt. Men den defaulter til Edge Enhancement, Super Resolution og TruMotion. Jeg mistænker i høj grad at dem der har sammenlignet de fleste modes ikke har prøvet at slå de filtre fra. HDR i sig selv medfører sikkert noget lag, men det er så lidt at det ikke er et problem hvis bare man slår de andre ting fra.

Det nuværende Game Mode føles fuldkommen som HDR Mode, når bare filtre er slået fra.
slk486slk486Skrevet 07/12-16 14:49, rettet 07/12-16 14:57 
Nu var +100 også en overdrivelse - så vidt jeg husker var input lag med HDR i midten af halvtredserne - trods alt testet af en del folk, der har forstand på, hvad de gør. Hvis du ikke kan mærke 54ms input lag, så er du bare heldig :)
Det er jo ikke for sjov de har introduceret en HDR gaming profile. Men alt i alt er det jo ligemeget, så længe du er tilfreds :)
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 15:04 
Jeg holder stadig på der er noget forkert ved måden rtings for eksempel tester. De burde altid have præcist de samme resultater i non-HDR når de tester opløsning x i game mode og udenfor game mode. Men det har de ikke.

Der er en udbredt misforståelse mht hvad game mode på TV er. Det eneste Game Mode gør er at slå alle filtre fra og typisk en anden farve/kontrast-kalibrering. Sidstnævnte påvirker ikke lag.

Med andre ord bør et hvert billedmode (non-HDR) have samme input lag, hvis man har de samme filtre slået fra. Jeg spiller en del first person shooters og rytmespil så jeg vil mene jeg nemt burde kunne spotte forstyrrende lag.
slk486slk486Skrevet 07/12-16 15:07, rettet 07/12-16 15:13 
Nej, ofte slår game mode andet processing fra, der ikke kan påvirkes i andre profiler.

Når alle har været enige om at HDR påvirker lag - inkl. Digital Foundry - og LG vælger at smide en opdatering ud specifikt for at løse det, så må der da have været et issue.
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 15:10 
Men hvad slags processing skulle det være?
slk486slk486Skrevet 07/12-16 15:12, rettet 07/12-16 15:15 
Godt spørgsmål, men historisk har det været den eneste profil/mode, hvor input lag kunne sænkes til minimum for pågældende skærm :)

Igen, hvis du er tilfreds er det jo ligemeget.
j/k
JmogJmogSkrevet 07/12-16 15:34 
Jojo, jeg er da tilfreds, men jeg er teknisk nysgerrig, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er game mode gør som er anderledes end at slå filtre fra. Hvis der er noget processing som er skjult for brugeren, så kunne det jo betyde at man i game mode rent faktisk går glip af noget som de andre modes har. Det er godt nok noget subtilt så for visuelt kan jeg ikke se forskel på game mode og de andre efter jeg har kalibreret game mode til at have ordentlige farver.

Seriøst, folkens. Sørg for at ændre farveindstillingerne på jeres TVs game mode. Hvert eneste TV jeg har haft enten skruer vildt op for saturation eller sætter en alt for kold farvetemperatur.
slk486slk486Skrevet 08/12-16 09:04 
Enig, hvis dog bare alle fabrikanterne havde en "THX" mode, som udgangspunkt :)
j/k
JmogJmogSkrevet 08/12-16 13:39 
Mit Panasonic plasma havde to THX profiler (mørkt rum, lyst rum). De var fremragende og jeg ændrede vist overhovedet ikke ved dem. De var lige i skabet. På mit OLED er der to ISF profiler og de er ret tætte på at være perfekte. Krævede dog en smule mere kalibrering før jeg var tilfreds.
NaieraNaieraSkrevet 08/12-16 13:44 
Selv THX-profilerne mener jeg har for noget falsk skarphed på. Skarphed skal _altid_ skrues ned til nul/neutral; ellers mister man bare detaljer. På Panasonics TV vil der stadig være noget falsk skarphed hvis man skruer helt ned, men man skal selvfølgelig gøre hvad man kan, for at komme af med mest muligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 08/12-16 15:10 
Det er vist egentlig rigtigt, jeg skruede ned for skarphed. Jeg gjorde det dagen jeg fik tv'et for flere år siden, så havde rent glemt det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-16 20:04 
Nogen andre der oplever problemer med PSN i dag (det er snart Jul)? Jeg blev smidt af online mode i Bloodborne tidligere og maskinen nægter at uploade min BB-save til cloud storage.

Jeg har prøvet at genstarte både router(e) og PS4, men det gør ingen forskel. Jeg kan fint downloade RE7 demoen fra PSN.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/12-16 20:06 
Ja jeg oplevede at jeg f.eks ikke kunne se DR1 app'en prøvede 3 gange før der kom hul igennem. Min datter var ved at gå amok da hun ikke kunne se nissebanden :O
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-16 20:07 
Okay så er problemet nok ikke her hos mig. Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 13/12-16 21:26 
Nogen der har Sonys PS4 wireless headsets, og kan anbefale dem..? Eller det omvendte? :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/12-16 14:40 
Ah nice, Darius Burst kommer fysisk til PS4 til foråret :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/12-16 19:02, rettet 14/12-16 20:21 
millennium>
Nogen der har Sonys PS4 wireless headsets, og kan anbefale dem..? Eller det omvendte? :)

Jeg har 2.0/Gold versionen og har været godt tilfreds med det. God buildkvalitet, lyd, komfort og brugervenlighed. Eneste kritikpunkt er at man skal tilslutte med USB kabel for at overføre custom-mode profil.

Bemærk dog at Platinum udgaven kommer på markedet i januar, måske værd at overveje i stedet.

https://blog.eu.playstation.com/2016/12/14/platinum-wireless-headset-release-date-confirmed-3d-audio-features-detailed
JmogJmogSkrevet 17/12-16 00:13 
slk486>
Men du kan ikke game i HDR mode

Den kom så i dag i EU på C6, E6 og G6. B6 er på vej.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/12-16 20:42 
Jeg er helt vild med Japan's Playstation 4-er-faldet-i-pris-så-du-har-råd-til-at-spille-Persona 5 reklame

https://youtu.be/Jf-6D9bkYKw
slk486slk486Skrevet 18/12-16 20:53 
Ja, den er god :D
j/k
la0sla0sSkrevet 19/12-16 10:57 
Det er rørende!
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 19/12-16 11:56 
Jeg synes faktisk det er en god sang, og jeg bryder mig ellers ikke om Jpop :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 25/12-16 18:21 
Så er jeg også med i klubben med en PS4 Pro.
Nu har jeg besluttet mig for at deltage mere aktivt i Sony's online services, men er stadig lidt i tvivl om, hvor jeg skal skal smide mine køb og abonnementer hen.
Derfor vil jeg være glad for lidt tips, tricks, erfaringer og kommentarer fra jer, der har været med på vognen et stykke tid.
Jeg har tre konti, men vil kun benytte den ene, med mindre der er gode argumenter for andet...
Umiddelbart tænker jeg at bruge min US konto, men jeg har lidt bekymringer.
Er der regionslås på dlc koder?
Kan jeg spille online med min nevø, som har en dansk konto uden problemer, eller er der eksempler på at man havner på forskellige serversegmenter eller lignende?
Kan jeg stadig købe kode til at fylde penge på PSN kontoen på nettet?
Skal jeg købe PS plus for min PSN penge, eller er der bedre måder at gøre dette?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/12-16 18:29 
Ja der er regionslås på DLC til spil. De skal købes til samme region som du har spillet.

Jeg vil anbefale bare at købe spil fysik og droppe digitalt så vidt muligt. Det er med meget få undtagelser langt billigere og du er ikke bundet af konti og internet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 25/12-16 18:42 
Ja, det vil jeg også gøre så vidt muligt, da jeg har dybe ar efter mange års kamp med Xbox Live problemer. Jeg er dog interesseret i nogle af de interessante titler, som kun kan købes på PSN og så vil jeg, som nævnt, også gerne spille med min nevø over PSN, og så skal jeg jo have Plus.

Jeg bør måske dele det op, så jeg køber/registrerer DLC på den danske, mens Plus og download titler købes på den amerikanske?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/12-16 18:46 
Jeg mener ikke du kan have Plus på en konto og spille online med en anden.

Har du ikke allerede en EU konto fra din PS3? Var det ikke nemmere at spille videre på den?

Jeg synes det virker som noget forfærdeligt rod at skulle dele ting op over flere konti :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 25/12-16 19:04 
Jo, jeg må indrømme, at tanken også har strejfet mig, bare at bruge en dansk konto, for at slippe for bøvlet. Er der ikke nogle gode titler, som vi ikke får her?

Nå ja, forresten, min gamle konto er australsk af grunde, som jeg ikke husker (den blev oprettet helt tilbage i PS2-dagene), så der er faktisk ikke nogen helt enkel løsning, hvis jeg vil beholde mit "KTC".

Jeg har ikke brugt en krone på PSN endnu, så der skulle jeg heldigvis ikke få noget i klemme, med mindre der er noget DLC fra spil, som jeg har glemt.
Hvorfor skal moderne gaming være så skide besværligt?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/12-16 19:14, rettet 25/12-16 19:16 
Hehe min onkel ringede til mig i går aftes. Han havde købt en Xbox One til hans børn og de forstod ikke at de slet ikke kunne få lov at spille pga installationer og opdateringer. Det er vanvittigt så dårligt især Xbox fungerer, især for folk der ikke har sat sig ind tingene på forhånd.
Hvilket man må formode at mange ikke har :/

Jeg kan ikke komme i tanke om digitale titler det kun udkomme én region. Følger ikke rigtig med på den front :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/12-16 19:59 
Det er ikke så indviklet.

DLC skal købes i samme region som du køber selve spillet.
Uanset hvor du køber spillet, så kan du spille det på din danske konto.
Du kan købe US PSN kredit på amazon.com. Du modtager koden på mail et par sekunder efter ordren er lagt.

De har normaliseret PS Plus, så er der aldrig forskel på de titler man får i EU (bortset fra Tyskland pga censur) og US. Det der bør afgøre hvilken af dine konti der skal have Plus abonnementet er:

Har du en Vita eller ej? Du kan ikke have flere konti samtidigt på Vita, så hvis du vil hente de Plus titler, som er til Vita, så skal det være den konto du kører med på Vitaen som har Plus abonnementet.

Hvis du endnu ikke har købt nogen download-titler på din Vita, så er valget klart: Tegn Plus abonnement på din US-konto og brug den på Vita fremover. Udsalgene der er som regel bedre end dem i EU. Flash-udsalgene kan være latterligt gode. Men som KK siger, så er der stort set aldrig noget der kun kommer i US og ikke EU. Så hvis det kun handler om at være så nemt så muligt og ikke om at spare penge, så nøjes med at køre med én konto.
KTCKTCSkrevet 25/12-16 20:44 
Tak for input fra jer begge. Jeg ved godt at vi har været igennem en del af dette i en anden tråd, men min nye PS4 ændrer billedet lidt.
Jeg har følgende enheder, som kan eller har været i stand til at benytte PSN på et tidspunkt:
PlayStation 2
PlayStation Portable
PlayStation 3
PlayStation TV
PlayStation 4

Jeg oprettede min PSN konto til PS2 i sin tid, men den maskine er nok ikke aktuel mere.
På PS3 kører jeg med samme AU konto.
PSTV bruger vist nok min US konto efter anbefaling herfra, og indtil videre er min PS4 også sat op til denne. For lige at krydre sagen lidt, var der nogle spil med til min PSTV, som jeg ikke kunne aktivere på US, men disse kunne godt aktiveres på min AU konto, så der er de låst til.
PSP har jeg ikke brugt på PSN, og tænker heller ikke at det bliver aktuelt.

Så, lige nu er jeg lidt pissed over at jeg ikke kan bruge mine PSTV spil. Ikke så meget fordi det er fantastiske spil, som jeg brænder efter at få spillet, men mere fordi det er noget rod, og er tegn på en kedelig tendens... Jeg har også fået DLC koder til nogle af mine PS4 spil, som jeg sikkert ikke kan aktivere på min US konto, men jeg ved ikke helt om jeg skal prøve at se om jeg kan køre dem ind på min AU konto, som alligevel har været min primære profil indtil nu.
Umiddelbart kan jeg vel godt have både AU og US konti på både PS3 og PS4 på samme tid, ikke? Og har jeg så forstået det korrekt, at alle spil/dlc/whatever kan benyttes på alle konti på maskinen, uden at man skal huske at logge ind med begge to på samme tid eller sådan noget pis?
Så er der problembarnet PSTV, der kun kan bruge en enkelt konto, men den har laveste prioritet lige nu, og kommer sikkert til at leve resten af sit liv som PSP-emulator. Det er simpelthen for bøvlet at få den til at passe ind i puslespillet lige nu, medmindre jeg går all in på US, men så går jeg jo også glip af eventuelle crossbuy muligheder fra koder, der følger med spil.

Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg skal bestemme mig for er eller andet kompromis, men jeg er stadig lidt i tvivl omkring omfanget af de issues jeg har beskrevet.

Giver det mening?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 25/12-16 21:22 
KTC>
Hvorfor skal moderne gaming være så skide besværligt?

Jeg har lavet en benhård cost/benefit-analyse og kører på den baggrund med én dansk konto. Det er jo det, de har designet deres system til, og hvis man følger det, er der intet besvær.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 25/12-16 21:56 
Du kan sagtens have flere forskellige konti på samme PS3 og PS4.
Du behøver kun logge ind på en specifik konto, når du vil købe noget via den.

Eksempel: Jeg har US og DK konto. Jeg spiller alt via min DK konto, som har Plus abonnementet, og køber spil fra begge konti.

Du kunne lave samme setup, for at bibevare de digitale spil du har til PSTV. Kør Plus på din AU konto og brug den som primær. Køb spil fra US, når der er et godt tilbud. Det er supernemt at skifte konti på PS4 (hold PS knappen inde og vælg "skift bruger"), men du behøver faktisk aldrig gøre det, hvis bare du en gang har været logget ind og valgt at det er den kontos primære PS4. Jeg logger ind på websitet med min US eller DK konto, køber noget og vælger at sende det til min PS4 med det samme. Bruger du restmode, så starter download efter ti sekunder, uanset hvem der er logget ind. Bruger du fuld power off, så downloader den næste gang du tænder den.
BeanoBeanoSkrevet 26/12-16 01:20 
Bruger også kun een (dansk) konto til mine digitale køb. Ud over prisbesparelser er der ikke længere grund til andet.
3of193of19Skrevet 26/12-16 09:47, rettet 26/12-16 09:49 
man kan desværre bare få håret i postkassen med visse online spil, samt spil hvor der er DLC der sælges igennem spillet direkte og ikke PSN.
Street Fighter V for eksempel, hvor enkelte premium skins sælges indenfor spillet, er man så tvunget til også at spille med den konto region det blev købt i. Prøver man at spille på en dansk konto og købe et skin med en US version af spillet vil man få en fejl, da det stykke DLC spillet peger på (US udgaven af et skin) ikke findes på den store ens konto er sat op til.

Foretrækker den opsætning Microsoft har, hvor man kun behøver én konto og spå bare kan veksle location.
BeanoBeanoSkrevet 26/12-16 10:01 
Et "problem" man ikke har når man holder sig til een konto.
KTCKTCSkrevet 01/01-17 15:45, rettet 01/01-17 17:44 
Jeg hører jer, og ville optimalt set også gerne simplificere mit setup og bare have én dansk konto. Som nævnt, er jeg bare glad for mit unikke online ID, der er mine initialer, og den konto er låst til at være australsk. Derfor er det skib sejlet for længst...

Jeg synes dog det forslag Jmog kommer med, som går ud på bare at bruge min AU konto fremadrettet, lyder som en god løsning, for det er jo her jeg allerede har fået aktiveret de koder, som fulgte med min PSTV. Det tyder på at koderne er kompatible med spil købt i EU, når jeg bruger min AU konto, så det vil jeg forsøge at arbejde videre med.

Men hensyn til PS Plus, så kræver EA at man har det, så jeg er nødt til at i det sure æble, hvis skal spille Plants Vs Zombies Garden Warfare 2 med min nevø...

Bonus spørgsmål:
1) Er det korrekt, at jeg bør kunne bruge min PayPal konto for at slippe for at skulle købe store credit fordi de kontrollerer hvor mit Visakort er udstedt?

2) Vil jeg kunne downloade og overføre de gratis titler fra et PS Plus abonnement til min PSTV via min PS3, og spille dem, uden at jeg er nødt til at logge ind på PSN store på min PSTV?
Det er muligt at gøre med købetitlter, men jeg kunne sagtens forestille mig, at det var noget andet, fordi Sony vil kontrollere, at jeg stadig har et aktivt PS Plus abonnement når spillet skal startes.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 02/01-17 00:40 
Du kan desværre ikke bruge en dansk paypal konto som betalingsmiddel på US PSN. Gør følgende:

Log ind på Amazon.com (samme login som til Amazon UK). Opret en US adresse (goggle et bibliotek i Delaware) i din adressebog. Nu kan du med dansk kreditkort købe US PSN kredit koder, hvis bare du har Delaware adressen stående som faktureringsadresse.

På PS3 kan du downloade alle de spil til Vita, PSP og PS1, som kontoen har købt. Det eneste der differentierer plus-titlerne fra dem du har givet penge for, er at konsollen mindst en gang om måneden skal have været online. Der resetter den licenstjekket til 30 dage igen.

Du formulerede det lidt sjovt. Vita titler kan ikke spilles på en PS3. Går ud fra du mente PSP og PS1.
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig