X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-16 13:19 
@Konsolkongen

https://twitter.com/PlayStationEU/status/797042486346514432
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 14:04 
Fedt! Jeg foreslog Creutzfeldt–Jakob.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 14:04 
Det må være det bedste tema nogensinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 11/11-16 15:20 
Godt nok skidt, at flere af de Pro optimerede spil kører med dårligere performance på en Full HD skærm, end en PS4 Retro maskine. Man skulle tro det strider imod kravet "must run at 1080p or higher, and the frame-rate must meet or exceed its performance on the original PS4 model". Håber det bliver patchet og ikke sker fremover.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 15:25 
Hvilke ud over Skyrim?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/11-16 15:36, rettet 11/11-16 15:37 
Ifølge DF: Tomb Raider, Last of Us, Deus Ex.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-why-are-some-ps4-pro-titles-running-slower-than-base-hardware
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 15:37 
Hvor er det dog tyndt.
slk486slk486Skrevet 11/11-16 15:39, rettet 11/11-16 15:39 
VIRKELIG tyndt. Det er jo endda nemt at fikse, ved at køre super-sampling i lavere opløsning.

Pro burde på INGEN måde være en downgrade, da!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 15:42, rettet 11/11-16 15:43 
Ja det er lidt at pisse på trofaste forbrugere der opgraderer. Hvor svært er det lige at teste inden frigivelse?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 15:47 
Tomb Raider har heldigvis en 60fps mode som er en markant forbedring. Men det er sgu svagt at 30fps-modes kører dårligere :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 11/11-16 15:48 
Helt sikkert ikke en konsol, jeg hopper på lige nu. Så vil jeg faktisk hellere skifte min launch PS4 ud med en Slim ditto.

Skuffende - selvom det selvfølgelig ikke er alle spil, der er ramt.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 15:51 
Syntes også en Slim virker meget mere fristende lige nu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 16:17, rettet 11/11-16 16:17 
Den logik har jeg godt nok svært ved at følge. Hvis man vil smide penge efter ny hardware giver det mere mening at købe maskinen der er en god del kraftigere. I tilfælde af Tomb Raider kører spillet uendeligt meget bedre (i high framerate mode), end det kan på en alm PS4.

Det er naturligvis hjernedødt at der er spil der kører ringere, men jeg formoder at det bliver rettet hurtigst muligt nu hvor der er så meget fokus på det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 16:22, rettet 11/11-16 16:22 
Det er bare MEGET svært at se fordelen på ens 1080 tv når der er åbenlys risiko for spillene kører dårligere end en billigere og mindre maskine der samtidig er meget støjsvag og bruger mindre strøm. Jeg kan se fordelen nu hvis man har 4K tv.
slk486slk486Skrevet 11/11-16 16:22, rettet 11/11-16 16:23 
Det kan jeg heller ikke helt følge, medmindre den er MEGET billigere.
j/k
enfenenfenSkrevet 11/11-16 16:24 
Konsolkongen>
Den logik har jeg godt nok svært ved at følge. Hvis man vil smide penge efter ny hardware giver det mere mening at købe maskinen der er en god del kraftigere. I tilfælde af Tomb Raider kører spillet uendeligt meget bedre (i high framerate mode), end det kan på en alm PS4.

Jeg tænker kun Slim for støj og strømbesparelsen. Det er ikke aktuelt lige nu, når min nuværende konsol virker fint.

Men jeg har lidt bange anelser for, at det ikke er sidste gang, vi ser performance issues på PS4 Pro. De lægger ikke godt ud.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 16:25 
Må da håbe Sony fixer dette *meget* hurtigt og bare ikke sylter det som PSVR tracking problemerne.
enfenenfenSkrevet 11/11-16 16:26, rettet 11/11-16 16:26 
Beano>
Det er bare MEGET svært at se fordelen på ens 1080 tv når der er åbenlys risiko for spillene kører dårligere end en billigere og mindre maskine der samtidig er meget støjsvag og bruger mindre strøm. Jeg kan se fordelen nu hvis man har 4K tv.

Det kan jeg ikke engang - hvis der er performance issues. Der skal IKKE være noget at komme efter. For så er den konsol bare ikke bygget godt nok (ikke hurtig nok).
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-16 16:28 
Virkeligt forbedret opløsning i VR Worlds. Testede med London Heist.
slk486slk486Skrevet 11/11-16 16:32, rettet 11/11-16 16:33 
For så er den konsol bare ikke bygget godt nok (ikke hurtig nok).

Det er ikke et spørgsmål om den er hurtig nok - det er et spørgsmål om, at Sony cert skal slå ned på det og holde fast i kravet. Om det så var en 27 gigaflop maskine, kunne samme problematik opstå.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 16:33 
Jeg kan kraftedemig sgu ikke få lyd fra min Pro.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 16:35 
:O

HDMI? Har du sat den til 5.1 hvis din forstærker ikke understøtter 7.1?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 16:36 
Min forstærker understøtter det meste. Det virker lidt som om, at lydmulighederne er færre på Pro. Jeg synes jeg har prøvet alle indstillingerne, ud over at jeg også har fejlsøgt hele systemet, som godt nok også er ret indviklet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 16:45, rettet 11/11-16 16:46 
Det er samme lydmuligheder som på alm PS4 er jeg ret sikker på. Det er dog noget undervældende i forhold til PS3'en :)

Har du prøvet manuelt at sætte maskinen til 1080p (med mindre du har UHD TV og UHD kompatibel forstærker). Måske det kan hjælpe at slå HDCP fra?

Bare ting jeg ville prøve, men jeg har svært ved at se sammenhængen. Det burde jo bare virke out of the box :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 11/11-16 16:49 
slk486>
Det er ikke et spørgsmål om den er hurtig nok - det er et spørgsmål om, at Sony cert skal slå ned på det og holde fast i kravet. Om det så var en 27 gigaflop maskine, kunne samme problematik opstå.

Sat på spidsen, måske. Men så er der jo også tale om et gigantisk sjuskearbejde :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 17:11 
Konsolkongen>
Det er samme lydmuligheder som på alm PS4 er jeg ret sikker på. Det er dog noget undervældende i forhold til PS3'en :)

Har du prøvet manuelt at sætte maskinen til 1080p (med mindre du har UHD TV og UHD kompatibel forstærker). Måske det kan hjælpe at slå HDCP fra?

Bare ting jeg ville prøve, men jeg har svært ved at se sammenhængen. Det burde jo bare virke out of the box :(

Jeg har prøvet at slå HDCP fra. Mange forskellige kombinationer af HDMI-kabler med og uden switches, i forskellige indgange på receiveren. Heller ikke optisk hjalp. Receiveren viser kanalerne i den lille boks ovre til højre (Marantz), men der kommer simpelthen ingen lyd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 17:44 
Nå, det var alligevel receiveren den ikke rigtig gad at snakke med. Præcis samme setup hele vejen igennem, bare med PS4 Pro i stedet for en normal. Nu kører den direkte i scaleren, og nu er der da lyd. Det er bare spøjst at receiveren modtog informationen om hvor mange kanalers lyd der var, men lyden gad den altså ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/11-16 19:48 
slk486>
@Jmog: Er det GameStop? Er der et link til listen?

Nej, har kun kunne finde det i deres nyhedsbrev, som kun linker til selve konsollen. Pm mig din mailadresse, så videresender jeg.
DunwichDunwichSkrevet 12/11-16 01:58 
Konsolkongen>
Tomb Raider har heldigvis en 60fps mode som er en markant forbedring. Men det er sgu svagt at 30fps-modes kører dårligere :(

60 fps modes kører dårligere.

https://www.youtube.com/watch?v=a58dH2OzgB0
DunwichDunwichSkrevet 12/11-16 02:03 
Det lugter lidt for meget af PS4 "Semi" Pro det her.

https://www.youtube.com/watch?v=dKWxHu9l5ys

Har læst på Neogaf, at maskinen bliver meget varm under Uncharted 4's 4K mode, og derfor larmer en del.

Men det er jo tilnærmelsesvis den samme processor som sidder i Pro, så måske kan den ikke helt håndtere det ekstra pres spillene lægger på den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 03:04 
Dunwich>
Konsolkongen>
Tomb Raider har heldigvis en 60fps mode som er en markant forbedring. Men det er sgu svagt at 30fps-modes kører dårligere :(

60 fps modes kører dårligere.

https://www.youtube.com/watch?v=a58dH2OzgB0

Det er så ikke samme spil... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 05:01, rettet 12/11-16 05:03 
Dunwich>
Det lugter lidt for meget af PS4 "Semi" Pro det her.

https://www.youtube.com/watch?v=dKWxHu9l5ys

Har læst på Neogaf, at maskinen bliver meget varm under Uncharted 4's 4K mode, og derfor larmer en del.

Men det er jo tilnærmelsesvis den samme processor som sidder i Pro, så måske kan den ikke helt håndtere det ekstra pres spillene lægger på den.

Jeg tror ikke du skal være så bange for larmen. Jvf. Digital Foundrys hurtige måling lå PS4 Pro omkring 55dB når den larmede mest (tiden må vise om den i andre titler kan larme endnu mere), og PS4 Launch ligger 8,7dB højere i Rocket League som i følge min erfaring var et spil der fik blæseren til at gå fuldstændig amok.

Opfattelse af lyd er lidt svært at blive klog på, men man plejer at sige at volumen fordobles ved hver 6dB (jeg har dog læst nogen der mener at tallet snare er 10).
Pointen er at decibel ikke er en lineær skala.

Jeg skal gerne prøve Last of Us i morgen (hvis det ikke kræver en 20GB patch) og tjekke lydniveauet der.
Men max blæserstøj jeg har hørt indtil videre skal nok passe med at den kun larmer ca. halvt så meget som launch.
Den er ikke lydløs, men det er som sagt en klar forbedring og har ikke generet mig endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/11-16 06:21 
Dunwich>
Men det er jo tilnærmelsesvis den samme processor som sidder i Pro, så måske kan den ikke helt håndtere det ekstra pres spillene lægger på den.

Nej, det et GPU'en. Eller rettere opløsningen er for høj. Som de siger i den Last of Us video du postede, så er det, at rendering i 1080p på PS4 Classic giver mere stabil framerate end 1800p på PS4 Pro, tegn på at GPU'en er overbelastet. De har jo den samme CPU og går efter samme performance target.

Det er selvfølgelig ikke optimalt at det her sker, men det er for tidligt at gå i panik. Det er værd at huske på at det indtil videre kun er 4 spil ud af over 30, som kører dårligere på Pro. Resten er bedste på Pro. Og ud af dem vil langt de fleste slet ikke lægge mærke til den negative forskel. Forhåbentlig er det noget som bliver kraftigt minimeret i titler hvor man har taget højde for Pro fra starten.

Deus Ex er dog decideret dev-sjusk, men det er heller ikke første gang det sker for den titel.
BeanoBeanoSkrevet 12/11-16 07:50, rettet 12/11-16 07:52 
Jmog>
Det er værd at huske på at det indtil videre kun er 4 spil ud af over 30, som kører dårligere på Pro. Resten er bedste på Pro.

Ved vi det, eller er det bare DF som ikke har opdaget flere endnu?

Mantis Burn Racing (ny titel) performer også ringere i 1080 på Pro, så 5 titler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 11:39 
Det er ekstremt pinligt både for udviklerne og for Sony. Jeg er glad for at Sony allerede tidligt meldte ud om kravet for at spil aldrig måtte køre dårligere på Pro, så det nu får så meget fortjent opmærksomhed. Det skal bare rettes.

Jeg husker også af Infinite Warfare kørte dårligere på Pro da Digital Foundry kiggede på det allerførste gang. Det var dog før release, men captures der var vist under Pro-lanceringen, hvilket gav et noget underligt indtryk af maskinen. Ved ikke om det spil blev fikset inden release.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/11-16 12:35 
NBA 2K17 har rimelig slem slow-down eller framedrops eller noget, når man laver en kurv. Desuden er ikonerne over spillerne forsvundet, når man bruger icon-passing! Alle indstillingerne kom heller ikke med fra min gamle konsol, hvilket jeg synes var temmelig underligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 14:01 
Jeg spillede lige en times tid af Last of US indtil kampen hvor Ellie får lov at bruge en riffel. Maskinen larmede ikke. Blæseren var mere belastet under Skyrim i går end den var her, så indtil jeg oplever andet formoder jeg at jeg har hørt det værste maskinen har at byde på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 12/11-16 16:47 
Naiera>
Wehner>
Giv lige en melding.

Jeg har i hvert fald fået reserveret en og et TF2 i Storcenter Nord. Jeg lavede backup af saves på USB og online i nat, så i dag skal jeg vel bare have slettet alt på maskinen og samlet delene jeg skal have med derop.

Udsolgt i Aalborg centrum. Jeg venter til næste sending kommer. Der er alligevel ingen Destiny-patch :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/11-16 17:10 
Ser ud til at jeg skal vente på næste iteration med at "opgradere" min PS4 :3
Der kommer nok en Slim Pro om et års tid eller to. Eller måske en Pro Pro, men så venter jeg nok på Slim Pro Pro i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/11-16 17:18 
Fordi fem ud af 30 spil, af dem der findes nu, ikke kører lige så godt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 18:00 
Det er selvfølgelig et rigtig skidt indtryk, men har reelt set intet med maskinens kræfter at gøre. Kun inkompetence fra udviklerne og Sony der ikke formår at håndhæve deres egne regler ordentligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 12/11-16 19:15 
Det har nok mere haft med at gøre at Pro patches til de aktuelle spil har været udviklet på ufærdige dev kits. Udviklere der prøvede at presse citronen lidt for kraftigt. Nu hvor udvikleren præcis ved hvad maskinen kan have de en bedre ide om hvor flaskehalsene er (ser mest ud til at være Alpha blending) kan de undgå det eller tage forbehold vha dynamisk opløsning.
SumezSumezSkrevet 12/11-16 20:06 
Naiera>
Fordi fem ud af 30 spil, af dem der findes nu, ikke kører lige så godt?

Fordi det tegner et billede af en opgradering der ikke tilføjer voldsomt meget udover lidt ekstra flødeskum på toppen, og min Amatør-PS4 nok stadig sagtens kan følge med lidt endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/11-16 16:04 
^ Sådan SKAL det jo være. Hvis man ikke bare MÅ have det nyeste hardware, er man fint stillet med sin Retro PS4.
Med det sagt er jeg desværre en af førstnævnte og hoppede på Pro i går :)
j/k
vyssenvyssenSkrevet 13/11-16 22:08 
Købte en pro i fredags. Har ikke haft ps4 hidtil. Spiller uncharted collection. Det er enormt flot. Kan slet ikke forestille mig hvor godt 4eren må se ud. Angående støj, så står min i sådan et hifi møbel. 60 x 40 x 40 ca. Der er et par huller i bunden og højttalerstof foran. Har ingen klager.
slk486slk486Skrevet 14/11-16 08:03, rettet 14/11-16 08:34 
Uncharted Collection er så ikke Pro-enhanced, så det ser ud på nøjagtig samme måde på en normal PS4 ;)

Og så kan jeg se at cdon.com har et bedre tilbud med spil ved køb af Pro. Sådan er det sgu altid... Men kan cdon.com tilbyde mig en stigning til Level 2 i GameStop+??? I think not!
j/k
JmogJmogSkrevet 14/11-16 11:06 
Du bliver level 3 hvis du køber en Pro :-D
slk486slk486Skrevet 14/11-16 11:09 
Nej, jeg blev kun Level 2 ;) Ak og ve!
j/k
JmogJmogSkrevet 14/11-16 11:17 
Det var da underligt. De reklamerede ellers med at man fik level 3 hvis man købte pro. Se det nyhedsbrev jeg videresendte til dig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-16 11:20 
Jeg fik heller ikke level 3. Men jeg bytter aldrig mine spil så det er ret ligemeget for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig