X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 10/11-16 18:03 
Hentede lige min PS4 Pro. Havde planlagt at købe Titanfall 2 med, så det var en behagelig overraskelse at det er på en liste over spil, hvor der trækkes 200kr fra, når de købes med Pro. God bonus! Hvis jeg ikke havde det allerede, så var jeg også klart hoppet på Mirror's Edge Catalyst til 99kr. Det er det mere end værd.
JmogJmogSkrevet 10/11-16 18:09, rettet 10/11-16 18:10 
Final Fantasy XV får i øvrigt en patch med "targeting 1080p60" og 4k@30 (checkerboard).

Lækkert.

Last Guardian bliver også patchet men der er ikke konkret info om forbedringerne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 18:09 
Jeg havde intet hørt om at der var rabat på spil hvis man købte sammen med Pro :/ Var der andre spil end de nævnte?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/11-16 18:11 
Er ikke på min pc lige nu.

Du skal bruge et program på din pc, og connet din ps til pc via network settings.
Og gå ind under PT i dit biblotek på ps4 og tryk download. Og det virket :D
Perfect.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 18:14 
Sort :) Du må meget gerne smide et link når du har mulighed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/11-16 18:16 
Mange.

Til 350:
Infinite Warfare
Overwatch
Mafia 3
Skyrim Remastered
Destiny enellerandennyedition
Nogle sportsspil

Til 99:
Arkham Knight
ME: Catalyst
Evolve
The Order
Mad Max
Elder Scrolls Online
Homefront
Just Cause 3
Tearaway
Battleborn
Sebastian Loeb Rally
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/11-16 18:17 
På engelsk i post 2
Hvis nogle ved hvordan dette vodoo fix virker? må i godt forklare :D
http://gamexeon.com/forum/threads/cara-jitu-re-download-p-t-silent-hills-tanpa-repot.100015/#post-1435200
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
enfenenfenSkrevet 10/11-16 18:22 
Skyrim skal man da så ikke vælge, når nyprisen er 350-390,- hos onlinebutikkerne.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 10/11-16 18:31 
Den bedste "investering" er klart Infinite Warfare, da det ikke vil falde i pris foreløbigt. Hvis man bliver træt af det vil man sikkert kunne få omkring 300kr i indbytningsværdi.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-16 18:34, rettet 10/11-16 18:58 
Ikke at jeg betvivler påstandene mht. backup/restore ifm. migrering, men skørt at Sony's egen guide ikke nævner det, for det burde jo være hurtigere.

https://blog.eu.playstation.com/2016/11/09/how-to-transfer-your-data-from-ps4-to-ps4-pro/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 19:45 
Jmog>

Mange tak for svaret. Der var ikke noget jeg ville have købt med alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/11-16 19:57 
Thumber pro patch:

4k native i 60fps.
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 20:28 
Jmog>
Final Fantasy XV får i øvrigt en patch med "targeting 1080p60" og 4k@30 (checkerboard).

Derfor er jeg igen begyndt at lyste efter en Pro :(

En patch til Fallout 4 må de også gerne lave. Så skal jeg nok finde noget at bruge 5-10 timer mere på :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 20:30 
Der kommer en patch til Fallout 4 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 20:45 
MÆH :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 21:01 
Tager de virkelig GTA5? For så er det da nemt nok.

Hvor mange penge er det præcis jeg skal stille med? :p Gælder tilbuddet overhovedet efter udgivelsesdato? :!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/11-16 21:12 
GTA5?
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 21:18 
Grand Theft Auto 5. Det står på deres 99'er liste.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 21:26 
Den der High framerate mode i Tomb Raider er godt nok lækker. Der blev nævnt gennemsnitlig 45 frames da de annoncerede Pro'en, men i det stykke jeg har spillet ligger det ret stabilt på 60fps, så jeg forventer ikke de store dyk :)

Lækkert med valg, super sampling fra UHD og Enriched Visuals ser godt ud på hver deres måde, men jeg personligt foretrækker frameraten. Spillet er stadig utrolig flot uanset.

Controller lag er også fikset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 21:30 
Men kan jeg stadig aflevere min "gamle" PS4 + GTA5 og få en klækkelig rabat på en Pro? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/11-16 21:33 
Naiera>
Grand Theft Auto 5. Det står på deres 99'er liste.

Ah, deres "indbyt to spil fra listen og få et nyt spil til 99kr"? Troede først du mente GTA5 kostede 99 ved køb af Pro.
JmogJmogSkrevet 10/11-16 21:37 
Naiera>
Men kan jeg stadig aflevere min "gamle" PS4 + GTA5 og få en klækkelig rabat på en Pro? :)

Tror tilbuddet med at du får 1500kr for den gamle ved køb af Pro varer nogle dage endnu. Men nok ikke længe. Ring til dem i morgen og spørg. Det kan sagtens være det kun er et launchtilbud men den slags strækker de nogen gange to dage.

Derefter er det 700kr du får for den.

I idle og ved download er den i øvrigt en del mere støjsvag end den gamle. Jeg kan kun liiige præcist høre den er tændt i et bomstille lokale. Får testet med nogle spil om lidt.
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 21:54 
Jeg ringer i morgen :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/11-16 22:02 
Andre der er i samme båd som mig og har fået det til at virke?

Jeg havde to konti på min gamle PS4, en DK og en US (det med landene er dog uvæsentligt). DK er den jeg spiller på og US køber jeg engang imellem fra. Begge var sat til at min PS4 var primær.

Inden jeg wipede min PS4, så deaktiverede jeg at den var primær for DK kontoen, men glemte også at gøre det på US kontoen. Når jeg fra PSN (fra computer) går ind og kigger, så ER der en deactivate mulighed når man går ind i listen over devices og vælger PS4. Knappen bringer mig bare til en guide til hvordan man gør fra den oprindelige PS4.

Nogen herinde der har kunnet gøre det i nyere tid?
DunwichDunwichSkrevet 10/11-16 22:49 
Jmog>
I idle og ved download er den i øvrigt en del mere støjsvag end den gamle. Jeg kan kun liiige præcist høre den er tændt i et bomstille lokale. Får testet med nogle spil om lidt.

Min launch model er meget stille ved idle og download. Jeg ænser knapt den er tændt.

Har læst til aften at Pro støjer når den kører spil. Er det sandt?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 23:04 
Den er klart mere støjsvag end en launchmodel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 10/11-16 23:12 
Det er ikke det folk enstemmigt fortæller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 23:16, rettet 10/11-16 23:20 
PS4 launch er noget af det mest larmende indenfor konsoller, jeg nogensinde har hørt når den virkelig gik til den.

Lad være med at spørge på nettet, det er super subjektivt hvad folk mener støjer. Jeg spurgte herinde mange gange i et stykke tid efter launch-perioden da jeg mistænkte min maskine for at være defekt, men fik gerne svare at, "det havde man ikke rigtig lagt mærke til".

Jeg fik dog erfaret hos venner at denne larm er normal for launch-modeller, og at min maskine ikke var defekt.

Jeg vil dog fastholde at Pro er mere støjsvag end de launchmodeller jeg har hørt. Det var dog ikke alle spil der pressede den alm PS4 lige hårdt. Jeg har kun prøvet Rise of the Tomb Raider i 60Hz mode, som jeg formoder presser Pro'en rimeligt. Og støjniveauet var ikke slemt :)

EDIT: Men jeg skal nok sige til hvis jeg oplever at det er værre i andre spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/11-16 23:35 
Jeg har lige spillet en times Titanfall. Støjniveauet er højere end ved download men stadig under min launchmodel. Ikke enorm forskel, men dog på et niveau hvor jeg kun kan høre det hvis jeg pauser spillet. Med effekter og musik kørende lægger jeg ikke mærke til det.

Titanfall 2 er i øvrigt godt nok pænt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 23:46 
Kan Titanfall 2 spilles uden at linke sin PSN konto med EAs crap? Jeg tænker både single- og multiplayer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/11-16 00:31, rettet 11/11-16 00:32 
Der var intet af den slags :-)

Eller... hmm, måske gør den det bare automatisk, hvis man engang har gjort det i et andet spil.
WehnerWehnerSkrevet 11/11-16 00:44 
Naiera>
Jeg ringer i morgen :)

Giv lige en melding.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 11/11-16 02:59 
Mest spillet noget VR i aften; Rez Infinite, og PS VR Worlds.

Rez Infinite Area X ser sublim ud på Pro. Den højere interne opløsning giver spillet et lækkert løft, alt står meget skarpere. Også de få framedrops der er i Area X med PS4A, når man kommer tæt på "dragerne", er forsvundet komplet. Synes også at Area 1-5 ser skarpere ud, men er ikike sikker om der rent faktisk har været en opdatering der.

VR Worlds spillede jeg en runde VR Luge og der der undervands eventyr. Luge er meget pænere nu man faktisk kan se mere (der var meget "varmeflimmer" på PS4A, for at spae resourcer). Dykkerturen er også en del pænere, især i periferien af billedet, hvor opløningen eller aftog en del hvis jeg husker rigtigt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-16 06:07 
Jeg prøvede en times tid af Rise of the Tomb Raider, som gør det helt rigtige mht at give dig forskellige valgmuligheder. Jeg syntes hverken at Enhanced Graphics eller 4k Resolution virkelig gjorde en stor visuel forskel for mig og Higher Framerate er for mit vedkommende måden at spille det på. Skal have kigget på noget VR når jeg kommer hjem i eftermiddag.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 06:26 
Har du 4K tv?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-16 07:31 
Nej, bare et almindeligt et, men 4k Resoultion skulle stadigvæk give noget supersampling.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-16 07:58 
ok :)
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:11, rettet 11/11-16 09:14 
Virkelig fristet af nyt hardware, men der er ikke rigtig nogen af de spil, der understøtter Pro, jeg skal spille lige nu... Indtil det gik op for mig, at The Last Guardian naturligvis også får en Propatch. Shit...

KK tester du lige med en SSD i dyret, nu hvor den har SATA 3? :)

@Jmog: Er det GameStop? Er der et link til listen?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 09:36 
Nej :p SSD er ikke interessant før de kan fås til rimelige penge i 1TB-størrelser, da alle spil fylder bogstavelig talt en milliard gigabytes efterhånden.

Men jeg har smidt min SSHD i dyret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-16 09:38 
Ifølge DF kunne det heller ikke betale sig med SSD da der er nogen andre flaskehalse der forhindre dig i at få det fulde udbytte. Det var i en af deres nye PS4 videoer, men jeg kan ikke lige huske hvilken.
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:40 
Men jeg har smidt min SSHD i dyret :)

Var faktisk også det jeg mente :D

Kan du mærke det?
j/k
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:41, rettet 11/11-16 09:41 
Darkbeat>
Ifølge DF kunne det heller ikke betale sig med SSD da der er nogen andre flaskehalse der forhindre dig i at få det fulde udbytte. Det var i en af deres nye PS4 videoer, men jeg kan ikke lige huske hvilken.

Pointen her er, at PS4 Pro har fået SATA3 interface og dermed potentielt kan udnytte søgetid og overførselshastighed bedre.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 09:41 
Det spekulerede de i. De har ikke lavet egentlige tests endnu :)

Men uanset er jeg klar på SSD når det kan betale sig. Bloodborne er f.eks et spil hvor det alligevel gør en enorm forskel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:42, rettet 11/11-16 09:42 
Der er så andre der har testet, kan jeg se :) Ser lovende ud.

https://www.youtube.com/watch?v=F4HC9aMfVBY
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 09:43 
slk486>
Men jeg har smidt min SSHD i dyret :)

Var faktisk også det jeg mente :D

Kan du mærke det?

Har ikke spillet nogen af de gamle spil endnu. Så pas herfra. Jeg tvivler dog på at kunne mærke den helt store forskel, da jeg ikke har spillet noget i de sidste par uger. Så evt forbedringer vil nok være svære at se med mindre de er virkelig store.

Jeg havde samme SSHD i den gamle PS4.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-16 09:46 
slk486>
Der er så andre der har testet, kan jeg se :) Ser lovende ud.

https://www.youtube.com/watch?v=F4HC9aMfVBY

Jeg tager dit ord for det. Alt for belastende en video, med for meget spild tid, til at jeg kunne orke at se den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:47 
Jeg har en Samsung 840 Pro liggende og flyde - tror jeg vil forsøge at putte den i for sjov (hvis jeg køber en Pro i dag) - og sammenligne med min PS4 Retro.
j/k
slk486slk486Skrevet 11/11-16 09:49 
Konsolkongen>
slk486>
Der er så andre der har testet, kan jeg se :) Ser lovende ud.

https://www.youtube.com/watch?v=F4HC9aMfVBY

Jeg tager dit ord for det. Alt for belastende en video, med for meget spild tid, til at jeg kunne orke at se den :)

Så slet ikke videoen - spolede bare til hans søjlediagram.

https://youtu.be/F4HC9aMfVBY?t=3m42s

30-40% hurtigere. Der skal jo så tilføres kildekritik og alt det, men det er da et godt tegn :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 11:35 
Wehner>
Giv lige en melding.

Jeg har i hvert fald fået reserveret en og et TF2 i Storcenter Nord. Jeg lavede backup af saves på USB og online i nat, så i dag skal jeg vel bare have slettet alt på maskinen og samlet delene jeg skal have med derop.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 11/11-16 11:47 
Digital Foundry - PS4 Pro: Power Consumption, Heat & Noise Tested.

https://www.youtube.com/watch?v=0wNoCnPxTp4
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig