X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 03/11-16 14:33 
Rise of the Tomb Raider PS4 Pro Tech vid:

https://www.youtube.com/watch?v=YVyw2jVzlJE
j/k
JmogJmogSkrevet 03/11-16 14:54 
Beano>
Embargo på en konsol... jammen...

Reelt på forskellene ved spillene. Siden embargoen er før launch, så er det nok primært så alle medierne har lige chancer for at publicere artikler om det.
BeanoBeanoSkrevet 04/11-16 14:14 
DF's Pro unboxing gøjl...

https://www.youtube.com/watch?v=7ghA7yrc8so
JmogJmogSkrevet 04/11-16 21:30, rettet 04/11-16 21:37 
Jmog>
Jmog>
Jmog>
kun fordi det allerede har været nede på 15.000 :-). Hvis det aldrig havde været lavere end 20, så hoppede jeg på i dag.

Shit. Elgiganten og Power har sat 55" B6 OLED ned til 18.000kr nu. Og 65" modellen er røget 2500kr ned til 27.500kr.

65" modellen er nu nede på 23.333kr. Det er godt nok fristende efterhånden.

Power sælger 55" modellen af C6 (curved) for 14444kr fra næste uge og 65" modellen af B6 (flad) for 17.888kr. Prisfald på 6000kr på 14 dage.

Jeg HAVDE besluttet mig for at vente til næste år, men de her prisfald er åndssvagt fristende efterhånden.

Edit: Fucking misvisende måde Power har skrevet det på i deres avis. Det er 55" B6 som de tager 17.888kr for. Se side 26:
http://tilbudsavis.power.dk/f81291738bbeb11bd9baf588d20365e9/?utm_campaign=11002_POWER+nyhedsbrev_Fredag+d.+04.11.16&utm_medium=email&utm_source=11002+Newsletter+POWER+%28eCom%29
slk486slk486Skrevet 06/11-16 12:28 
Dont' do it. De er ikke gode nok endnu - vent på mere pres fra konkurrenterne :)
j/k
JmogJmogSkrevet 06/11-16 12:30 
Jeg holder stand endnu :-)

Venter og ser hvad næste års modeller byder på mht input lag.
slk486slk486Skrevet 06/11-16 18:45 
Good man! :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 14:24 
DF anmelder PS4 Pro :

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-review
slk486slk486Skrevet 07/11-16 14:39 
Ikke at jeg havde forventet det, men er alligevel lidt skuffet over der slet ikke er nogen performance fordel i base mode, som med Xbox One S :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-16 14:58 
In terms of the acoustic performance of the Pro, it has much more in common with the c-chassis PS4 than the Slim. We were hoping that the larger console may integrate a larger fan - typically, the larger fan, the slower it needs to spin in order to displace the same amount of heat. We've yet to put the Pro through exhaustive tests here, but we note a peak 55dB during inFamous First Light gameplay, but really it's not so much the loudness that's the issue as opposed to the pitch. The fan spins up and down and is clearly audible from across the room. Initial tests on heat again show a profile similar to the standard PS4. We'll have more on this to share later, but right now, it's fair to say that a fair amount of heat is kicked out of the rear of the unit and in common with any current-gen console, it should not be housed in an enclosed area.

Hvis det er ikke er værre så er det i det mindste en lille forbedring i forhold til launch PS4, som bogstavelig talt larmede med en milliard decibel:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-the-playstation-4-slim-cuh-2000

Det er næsten upgraden værd alene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 15:00, rettet 07/11-16 15:00 
Ellers kan man jo købe en billigere Slim er er mere stille og bruger langt mindre strøm :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-16 15:01 
Den er grim :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 15:02 
Weird, jeg syntes modsat at den er pænere end Pro... og meget mindre :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-16 15:03 
Jeg synes Pro er pæn nok, men den almindelige var pænere trods alt. Jeg er enig i at slim er mindre end Pro :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/11-16 15:06 
Konsolkongen>
... launch PS4, som bogstavelig talt larmede med en milliard decibel:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-the-playstation-4-slim-cuh-2000

Nej, ikke bogstaveligt talt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-16 15:09 
:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 15:12 
Konsolkongen>
Jeg er enig i at slim er mindre end Pro :)

Alligevel :D
BeanoBeanoSkrevet 07/11-16 15:27 
Det påstås at Pro er meget stille...

https://www.youtube.com/watch?v=91vsCrpBKy0
3of193of19Skrevet 08/11-16 16:47 
Kritikken har vist også mere været toneleje end volumen.
Og det er nogle folk (og hunde :)) langt mere følsomme overfor end andre.

Nå men det finder jeg. Ok ud af torsdag. Har lige været forbi Gamestop og aflevere min gamle maskine. 1500kr var for godt at sige nej til.
WehnerWehnerSkrevet 08/11-16 16:52 
Skal man levere den ind inden release?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 16:59, rettet 08/11-16 17:00 
3of19>
Kritikken har vist også mere været toneleje end volumen.
Og det er nogle folk (og hunde :)) langt mere følsomme overfor end andre.

Bare den ikke har samme toneleje som Xbox 360'erne der lød som når Fran Drescher snakker, så overlever jeg nok.

Wehner>
Nej man kan også køre det på dagen. Jeg afleverede min i går, da jeg allerede havde formateret den.

Kan i øvrigt bekræfte at P.T. ikke længere kan downloades fra EU-store. Digtalt FTW!
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 08/11-16 17:11 
Wehner>
Skal man levere den ind inden release?


Det behøver du ikke ved EB games..
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 17:20 
Mht. HDR skærme...

"Sony 2015 & 2016 TV får 'HDR game mode' med software-opdatering"

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1478603093
3of193of19Skrevet 08/11-16 17:40 
Wehner>
Skal man levere den ind inden release?

Ja. Jeg spurgte om der var mulighed at købe Pro torsdag og så få 1500kr refunderet dagen efter så man kan lave den nemme nye overførsel der kræver man har begge maskiner, men det ville de ikke desværre. Jeg tømte en ekstern HDD, slettede de fleste spil og lavede en back-up på den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 17:44 
Du kan ikke restore fra en backup på ekstern harddisk på ny maskine, jvf. noget Beano skrev tidligere i tråden :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 17:47, rettet 08/11-16 17:48 
Det er korrekt, man bruger transfer til migrering til ny konsol. Backup/restore er til HDD opgradering og backup på samme konsol.
3of193of19Skrevet 08/11-16 17:58, rettet 08/11-16 18:00 
Nå ok pyt.
Mine fleste spil er download alligevel, og mine saves ligger i skyen.
Sætter downloads i gang inden arbejde, så burde de vigtige ting være klar når jeg kommer hjem.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 17:59 
Saves kan man tage backup af seperat til USB og indlæse på ny maskine, med mindre de er kopibeskyttede ;)
3of193of19Skrevet 08/11-16 18:01 
Det er lidt for sent nu :)
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 18:36 
Ok, så håber jeg dine saves er i skyen ;)
3of193of19Skrevet 08/11-16 18:37 
PS Plus medlem, så de uploades automatisk.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 18:37, rettet 08/11-16 19:00 
Ja, men det skal vist slås til?

Edit: Det er vist slået til som default.
WehnerWehnerSkrevet 08/11-16 21:00, rettet 08/11-16 21:02 
Jeg fik nok egentlig også formuleret mig lidt uklart. Gælder tilbuddet kun ved forudbestilling, eller kan jeg bare smutte derind forbi sidst på ugen?

Edit: Det er mig en gåde, at sådan et tilbud ikke let kan findes på deres hjemmeside.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 08/11-16 21:12 
Det er nogen ekstra % man får ved "forudbestilling". Og når Pro er ude på torsdag får man måske lidt mindre. Man kan måske forudbestille onsdag endnu uden at aflevere sin gamle PS4 (de vil at man lægger minimum 500kr i butikken for at reservere hardware) og så først aflevere maskinen torsdag eller fredag og stadig få de 1500kr fratrukket Pro prisen, men det var vist under ingen omstændigheder muligt at få Pro'en med hjem, ordne overførslen derhjemme og så komme tilbage med sin gamle maskine og så få returneret 1500kr. Sådan lød det i hvert fald for mig i telefonen da jeg snakkede med dem i Amagercentret.

I USA var de lidt mere fleksible da jeg opgraderede til New 3DS XL, købte den i butikken, tog den med tilbage til min kammerat, overførte data fra min 3DS XL, kørte næste dag tilbage til butikken og fik refunderet del af købsprisen.
Men det var også efter N3DSXL allerede var udkommet, så der var ikke noget ekstra forudbestillingsbonus med i spillet (er man lv 3 kund hos GS DK får man op til 25% ekstra indbytningsværdi hvis man bruger det til forudbestillinger; 15% på lv 1), så det kan være man kan gøre det, men så får man ikke de fulde 1500kr for en 500GB PS4fat
DunwichDunwichSkrevet 08/11-16 21:38 
3of19>
Ja. Jeg spurgte om der var mulighed at købe Pro torsdag og så få 1500kr refunderet dagen efter så man kan lave den nemme nye overførsel der kræver man har begge maskiner, men det ville de ikke desværre. Jeg tømte en ekstern HDD, slettede de fleste spil og lavede en back-up på den.

Nej, du skal IKKE aflevere din gamle maskine inden release på Pro. Du skal betale 500 kr i depositum, som er standard pris ved forudbestilling af hardware, og så afleverer du din gamle maskine ved afhentning af din Pro.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 21:38 
Den normale indbytningspris for en 500GB PS4 er kun 700kr hos GamesTop. Så det er alligevel en forskel. Jeg ved ikke om tilbudet kun er i forbindelse med pre-order eller ej, men det kunne være en god idé at tjekke op på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 08/11-16 21:46 
Der er også forskel om man bruger det på at købe noget hos GS eller kontant udbetaling.

Dunwich, sorry ja, det var lidt uklart udtrykt, jeg kunne også have afleveret maskinen torsdag sammen med at hente min Pro og stadig få 1500kr for den, sålænge jeg havde forudbestilt og lagt depositum inden Pro udkommer. Men da jeg så alligevel skulle i butikken idag ville jeg hellere aflevere maskinen idag og få ordnet den lille papirkrig. Jeg skal på arbejde torsdag kl 12 og ville ikke risikere at jeg pludselig kom i klemme fordi der var kø.
DunwichDunwichSkrevet 09/11-16 12:11 
http://www.godisageek.com/reviews/ps4-pro-review/

Negatives bla:

Fan noise closer to the original console than the slim.
BeanoBeanoSkrevet 09/11-16 12:55 
DF har deres anmeldelse oppe hvor de bl.a. skriver om støj og strømforbrug.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-review
DunwichDunwichSkrevet 09/11-16 22:49 
Jeg må konstatere, at jeg ikke forstår konceptet 4K gaming, når det primært handler om at sidde med en lup og tælle pixels på skærmen, og man ikke kan se en reel forskel med det blotte øje, når man bare spiller sit spil. Og skulle man alligevel blive enig med sig selv om, at der vel nok er en spotbar forskel, fordi man nu har investeret i en PS4 Pro, og gerne vil retfærdiggøre sit indkøb, så tænker jeg, at man cirka ligeså hurtigt vil indrømme, at SÅ væsentligt en forskel er det egentligt heller ikke. Og slet ikke noget som nødvendiggør køb af tilnærmelsesvis det samme stykke hardware, som man købte for et par år siden. Jeg forstår det bare ikke.

Jeg burde være helt oppe at ringe over at Rez får 4K support, men det tænder mig ikke, at vektor grafik - på papiret - bliver lidt skarpere, og regnedrengene hos Sony beretter om, at ting bliver således og sådan anderledes pænere at beskue. Den forskel der er, når man er færdig med at stirre på spillets pixels, rigtig tæt på skærmen, er ikke proportionel med den forskel der burde være, når man bare sidder i sofaen og spiller, og ikke rigtigt bemærker nogen væsentlig forskel alligevel.

Det giver mig ikke rigtigt noget, at der postes billeder af close-ups af hænder og våben i Call of Duty, når det ikke er sådan jeg spiller spillet alligevel, og ikke kan se forskelle i reelt gameplay.

Så hvad går det hele ud på? Er 4K Gaming nogle buzzwords teknikerne har fundet på, for at sælge os nyt og "bedre" hardware, fordi man er ved at have lært at maxe de nuværende konsoller så meget ud, at man ligeså godt kan prøve at sælge os de cirka samme produkter en gang til, fordi man nu har opfundet ordet 4K Gaming til pøblen?

Man kan vel sammenligne det med 4K Blu Ray film, hvor det også skifter mellem dårligere end 1080p versionen, over til cirka det samme, for til sidst at ende med "Okay, jeg kan godt se nogle skarpere furer i deres ansigter, og dybde skarpheden er vist 3 % forbedret". Jeg læser med stor fornøjelse blu ray anmeldelser på bluray.com, og har undret mig over, at flere 4K udgivelser, ser "dårligere" ud, i 4K, end deres 1080p ditto'er.

Man har haft så mange muligheder for at sælge mig det her, og er fejlet på alle punkter, og det undrer mig. Det burde være en smal sag, hvis produktet virkeligt er så teknologisk overlegent, som det slåes op til at være. Men det er det måske alligevel bare ikke?

Produktet kan ikke engang overkomme at i det mindste at være konsistent, i det det vil vise mig som forbruger - qua feks 4K blu ray udgivelser, som er knapt så pæne som 1080p udgaverne. I den situation, er de givne udgivelser allerede invalideret fra det punkt de lanceres, og det opfatter jeg som utilgiveligt, i forbindelse med et produkt som fremhæves som værende det forrige produkt (1080p udgaven) overlegen.
JmogJmogSkrevet 09/11-16 23:48, rettet 09/11-16 23:50 
For 4K BD-films vedkommende er problemet at mange film aldrig er blevet masteret i 4k, selvom de er skudt i 4k. Typisk pga det er billigere. De skyder filmen i 4-5k, skalerer den ned til 2k og lægger de 2k producerede effekter på. Billigere og nemmere.

4k BD'en er så reelt førnævnte 2k master skaleret til 4k inden den kommer på disc. Det vil aldrig se lige så godt ud som en 4k master lagt på 4k disc og vist på et godt 4k tv.

Det er det samme med spil. Et spil i ægte 4k eller checkerboard 4k (for forskellen mellem dem er minimal) vil se forrygende godt ud, hvis alle led i kæden er 4k. Markant forskel i forhold til 1080p. Grunden til flere af os fokuserer på zoomede screenshots er at vi ikke har det sidste led i kæden - et 4k tv. Hvis man kigger på et 4k screenshot på et 1080p display, så er det den mest oplagte måde at få en ide om forskellen.

Skal lige siges dem jeg postede var 1080p screenshots. De viser noget af det man får ud af at rendere 4k og vise det på 1080p tv. 4k screenshots på et 4k display vil se markant bedre ud.

Og så er der også det at når man ser det i bevægelse så er det noget ganske andet. Screenshots viser den øgede detaljegrad. Video derimod demonstrerer nogle helt andre fordele. Udover enormt minimeret aliasing, som er noget man primært bemærker i bevægelse, så elimineres shimmering og pixelcrawl stort set fuldstændigt i 4k. Det er decideret umuligt at demonstrere via screenshots.

4k er ikke marketing bullshit. Det var 1080p heller ikke i sin tid selvom masser påstod det.
slk486slk486Skrevet 10/11-16 14:34 
^ Det er HDR, eller farve i det hele taget, heller ikke :)
j/k
3of193of19Skrevet 10/11-16 15:32, rettet 10/11-16 15:32 
Beano>
Det er korrekt, man bruger transfer til migrering til ny konsol. Backup/restore er til HDD opgradering og backup på samme konsol.

Der må så være noget nyt i nyere firmware, for da jeg ud af nyskerrighed satte harddisken til virkede det uden problem at lave restore på min Pro fra min gamle maskine her til morgen. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 16:18, rettet 10/11-16 16:26 
Ja samme her. Jeg prøvede også af ren nysgerrighed. Så mon ikke det betyder at P.T overlever? :)

Edit: Virker fint. Blær :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/11-16 16:57 
3of19>
Der må så være noget nyt i nyere firmware, for da jeg ud af nyskerrighed satte harddisken til virkede det uden problem at lave restore på min Pro fra min gamle maskine her til morgen. :)

Fedt at høre, ja det er nyt. Validerer de så backup'en via PSN konto nu mon?
BeanoBeanoSkrevet 10/11-16 16:58 
Skyrim kører dårligere i 1080 på Pro, flot Bethesda!

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-skyrim-special-edition-ps4-pro-face-off
enfenenfenSkrevet 10/11-16 17:15 
fantastisk...
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 10/11-16 17:19 
Konsolkongen>
Ja samme her. Jeg prøvede også af ren nysgerrighed. Så mon ikke det betyder at P.T overlever? :)

Edit: Virker fint. Blær :)

Jeg skrev for læææænge siden, at det virkede fra en PS4 til en anden, at overføre PT via backup :p
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/11-16 17:51, rettet 10/11-16 17:52 
Jeg fik PT uden backup :)
Ved ikke hvordan ? Følge bare en guide på nettet.
:D

Dog virker det kun hvis du har Download det, da det var mulig. (Download history)
Og kun for US/EU accounts
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-16 17:59 
Det virkede ikke for mig da jeg prøvede for et par dage siden efter at have formateret min gamle PS4.

Hvad gjorde du ellers?
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig