X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 12/09-16 09:06, rettet 12/09-16 09:29 
Odin>
Hurtig note: Lav responstid er ingen garanti for minimal motion blur. Der er flere forskellige processer der kan resultere i motion artifacts, og de fleste af dem afhjælpes ikke af lav responstid.

Afaik er langsom responstid den eneste grund til at de forksellige producenter er nød til at introducere alle mulige teknologier til at kompensere. Overdrive og what-not. Jeg kender ingen native motion blur/ghosting, der ikke grundlæggende er forårsaget af responstid på subpixels/leds, medmindre vi snakker om motion resolution, som er et andet emne. Please enlighten me :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 09:48, rettet 12/09-16 09:50 
Overdrive er svjh et udtryk for den ghosting der sker på f.eks. VA-paneler, det er en begrænsning ved paneltypen, nok ikke en kompensation af nogen art :)

Men er motionresolution og blur i sidste ende ikke det samme? Der vil rigtig nok ikke være noget problem med responstid på et OLED-panel, men motionresolution er stadig den samme som på LED, hvilket betyder at skarpheden når man kigger hurtigt rundt (f.eks. i FPS-spil) vil være dårlig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-16 09:59, rettet 12/09-16 10:38 
Måske, men det ene er et spørgsmål om at skærmen er hurtig nok og det andet om den har tech til at kompensere for øjets opfattelse, via feks. black frame insertion (som KS8000 desværre ikke har en helt god implementation af) eller lightboost. I hvertfald i mit hoved :)

Overdrive er svjv, når producenten skifter lysniveauet mere agressivt (mere end der egentlig skal til), for at få hurtigere responstid. Could be wrong.

Er du så gået væk fra dit W905A?

Håber også snart der kommer konkurrenter til LGs OLEDs. Spændende om Sony's nye LED tech faktisk kan bide OLED i hælene :)
j/k
JmogJmogSkrevet 12/09-16 10:48 
På IFA fik jeg mig et godt grin over Hisense's frækhed. De introducerede (ifølge dem selv) et nyt format kaldet ULED. Langt bedre end OLED på alle områder (kontrastforhold 12 millioner til 1!) med direkte sammenligninger af paneltyper. Det blev helt fjollet da de også stillede det op som en konkurrent til Ultra HD.

Som er en opløsning på 4k. Hvilket deres egne paneler også kører med.

@Slk486: Hvad er Sonys nye LED tech?
slk486slk486Skrevet 12/09-16 11:08, rettet 12/09-16 11:09 
De kalder det Backlight Master Drive - her bare en tilfælde artikel: http://www.digitaltrends.com/home-theater/sony-z-series-led-tv-hands-on/

TL:DR: De har mangedoblet antallet af LEDer og giver skærmen fuld kontrol over dem, hvilket giver væsentligt bedre sort niveau mv.
j/k
JmogJmogSkrevet 12/09-16 11:40 
Ahh, det kender jeg/har jeg set på IFA de sidste to år. De leverer helt klart det bedste billede jeg har set på LCD TV. Dog er OLED stadig flottere.
OdinOdinSkrevet 12/09-16 12:02 
slk486>
Afaik er langsom responstid den eneste grund til at de forksellige producenter er nød til at introducere alle mulige teknologier til at kompensere. Overdrive og what-not. Jeg kender ingen native motion blur/ghosting, der ikke grundlæggende er forårsaget af responstid på subpixels/leds, medmindre vi snakker om motion resolution, som er et andet emne. Please enlighten me :)

Hep! ^_^
Ja, for lige at få termerne helt på plads, så taler vi om motion blur / ghosting, og ikke andre former for non-temporær sløring af billedet (dem er der naturligvis også masser af og de bliver heller ikke afhjulpet af responstiden).

Som du selv er inde på, introducerer metoderne der anvendes til overdrive i sig selv ghosting. Overdrive bruger overvoltage til at flippe en celle/pixel mellem to tilstande hurtigere, men den mellemlanding de enkelte pixels laver er ikke 100% synkron. Krystaller er ikke en ensartet størrelse - nogle celler reagerer som udgangspunkt hurtigere end andre og når de alle bliver presset til at reagere hurtigere, vil deres reaktionsforskelle blive endnu mere tydelige. Mange af dem vil i dette tilfælde ende med at skyde forbi målet og vise en forkert farvenuance på et forkert tidspunkt, hvilket resulterer i at hver frame i billedet trækker en række gradvist svagere spøgelser efter sig. Da denne form for ghosting bliver tegnet for hver eneste frame, kan det ikke afhjælpes af hurtigere responstid.

Pulse width modulation som bruges til at skrue op og ned for bagbelysningen for at øge oplevelsen af kontrast og dynamikområde i billedet kan introducere en form for ghosting, der opstår som resultet af at vores øjne vedligeholder tidligere frames på nethinden i længere tid end tiltænkt. Det kan forekomme ved forskellige frekvenser og oftere ved lav belysning. Her hjælper hurtigere responstid på panelet heller ikke, for det har ikke noget med panelet at gøre - udelukkende bagbelysningen.

Over-ivrig postprocessing af billedet kan også resultere i forskellige former for motion artifacts / ghosting. Ikke bare ved deinterlacing og behandling af lavopløseligt eller analogt materiale (som du sikkert er alt for godt bekendt med, fejltolker mange fjernsyn lavopløseligt, progressivt kildemateriale som interlaced og vælger derfor at deinterlace det med blur til følge), men også ved native HD-materiale.

LightBoost som mange TV'er bruger til at øge lysintensiteten af panelet (ved at øge strobefrekvensen på bagbelysningen over panelets foretrukne refreshrate) kan også introducere ghosting. Som med de fleste andre typer ghosting er det et timing-issue der kan være meget svær for producenten at eliminere. Resultatet minder meget om crosstalk i 3D-briller med aktive LCD shutters - en skarp, men nedtonet spøgelsesframe lagt ovenpå den eksisterende frame. Heller ikke her hjælper panelets responstid.

- Og mens vi er ved refreshrate, så introducerer de fleste paneler ghosting og andre motion artifacts i større eller mindre grad hvis man tvinger det til at vise indhold ved en anden refreshrate end det panelet er blevet designet til. Forstå mig ret: Så længe producenten tillader det, kan de fleste paneler sagtens vise indhold ved f.eks. 60, 72, eller 75Hz. Men al teknologien omkring panelet, inklusive bagbelysningen, er altid kun blevet optimalt kalibreret til én af disse refreshrates. Det er i øvrigt også derfor at selv LCD TV der godtager input i stort set hvilken som helst refreshrate og timing man fodrer det med, altid ender med at konvertere indholdet (med varierende grad af succes) til sin foretrukne refreshrate. Bemærk at dette ikke handler om motion judder, som er et helt separat problem, men om at TV der er designet til f.eks. 60Hz ofte vil udvise et niveau af ghosting ved f.eks. 72Hz, hvilket kan skyldes både panelet og bagbelysningen - og som oftest begge dele.

Som bonus har vi i de selvlysende paneler (OLED, PLED, et al.) en situation der minder meget om CRT, hvor forskellige substrater anvendes til at vise de forskellige farver. Udfordringen her er, at de anvendte substrater har meget forskellig reaktionstid (og levetid, i øvrigt, men det er en helt anden hovedpine), hvilket kan skabe farvet ghosting.

Der er helt sikkert flere jeg har glemt, men summa summarum er, at ingen af disse typer ghosting hverken kan nedbringes eller elimineres med hurtigere responstid på panelet. De fleste af dem kan imidlertid afhjælpes med mere præcist timet og bedre bagbelysningsteknologi.
OdinOdinSkrevet 12/09-16 12:11, rettet 12/09-16 12:12 
TL;DR:
Bagbelysningen i LCD-fjernsyn kombineret med varierende reaktionstid på krystallerne i panelet skaber en lang række timingproblemer, der resulterer i at pixels ofte bliver vist frem midt i en transition mellem to tilstande og derved viser rester af forgående billede(r).
NaieraNaieraSkrevet 12/09-16 12:47, rettet 12/09-16 12:47 
Jmog>
Som er en opløsning på 4k. Hvilket deres egne paneler også kører med.

Det er vigtigt at huske at UHD jo netop _ikke_ er 4K, uanset hvad det så bliver kaldt. 1080p er heller ikke 2K.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 12:47 
slk486>
Er du så gået væk fra dit W905A?

Ja, det er solgt. Jeg kunne kun klare det når backlight strobing var på (og dermed perfekt skarphed ved spil (minus overdrive)), men 60Hz flicker gav mig alt for trætte øjne, så det endte faktisk med at gå ud over hvor meget jeg overhovedet gad spille :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-16 12:48, rettet 12/09-16 13:08 
Ked af det, men jeg læser ikke noget i det du skriver, der ikke grundlæggende er det samme som jeg skrev ;)

Hvis dioderne have en responstid på 0, ville der ikke være behov for kompensering via postprocessing - altså ingen native motion-blur/ghosting. De felst af de ting du beskriver er jo netop forskellige aspekter af diodernes responstid.

Lightboost blev introduceret til at eliminere motion-blur forårsaget af sample-and-hold dioderne - nøjagtig som black-frame-insertion - ikke for at forhøje panelernes lystyrke. Taler vi om to forskellige?

De fleste skærme i dag er optimeret til 240hz, så både 30, 60 og 24 er optimale på det punkt. At du nævner andre refreshrates er måske at trække den en smule i halen? :)

Det tåbelige ved LGs skærme er, at de benytter sample-and-hold, som slet ikke er nødvendigt med OLED.
j/k
slk486slk486Skrevet 12/09-16 12:50 
Konsolkongen>
Ja, det er solgt. Jeg kunne kun klare det når backlight strobing var på (og dermed perfekt skarphed ved spil (minus overdrive)), men 60Hz flicker gav mig alt for trætte øjne, så det endte faktisk med at gå ud over hvor meget jeg overhovedet gad spille :)

Ser det heldigvis slet ikke mere - samme med min projector. Altid enabled.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 12:52 
Nå ja og så spillede den fucking tordenflue der havde sat sig bag et af defuserlagene, også en rolle i at det blev solgt. Skal helt sikkert aldrig ha' LCD mere, når det lort er en risiko, især taget i betragtning af hvor forsigtig jeg var. Havde aldrig TV'et tændt om sommeren mens vinduer eller døre var åbne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-16 13:02 
F*ck tordenfluer - er også blevet ramt et par gange. Min ene Eizo arbejdskærm, samt min laptop er de nyeste der er ramt. Hverken plasma eller OLED er vel iboende mere forseglede, eller hvad?
j/k
JmogJmogSkrevet 12/09-16 13:04 
Naiera>
Jmog>
Som er en opløsning på 4k. Hvilket deres egne paneler også kører med.

Det er vigtigt at huske at UHD jo netop _ikke_ er 4K, uanset hvad det så bliver kaldt. 1080p er heller ikke 2K.

Sandt nok, men det er nu engang det marketing term der bruges, når man snakker UHD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 13:21 
slk486>
F*ck tordenfluer - er også blevet ramt et par gange. Min ene Eizo arbejdskærm, samt min laptop er de nyeste der er ramt. Hverken plasma eller OLED er vel iboende mere forseglede, eller hvad?

Det kan ikke lade sig gøre på hverken plasma eller OLED. Eller teknisk set kunne det nok på plasma, da glaspladen (nogle gange plexiglas) foran er separat fra selve panelet. Det burde dog være fuldstændig lufttæt.

OLED er ét lag, uden bagbelysning, så der kan det aldrig lade sig gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-16 13:57, rettet 12/09-16 15:23 
^ Ah, nice! Endnu et plus :)

Iøvrigt meget spændt på hvad standard PS4 HDR bringer til bordet - forhåbentlig får vi nogle handson fra DF i løbet af ugen, hvis der overhovedet er nogen HDR updates på spil endnu.
j/k
OdinOdinSkrevet 12/09-16 16:03, rettet 12/09-16 16:05 
slk486>
Ked af det, men jeg læser ikke noget i det du skriver, der ikke grundlæggende er det samme som jeg skrev ;)

Så har jeg ikke forklaret mig godt nok. Du skriver "Afaik er langsom responstid den eneste grund til at de forksellige producenter er nød til at introducere alle mulige teknologier til at kompensere."

Og det jeg skriver er, at de fleste årsager til ghosting faktisk ikke skyldes responstiden på panelet, men en lang række andre ting som responstiden ikke har nogen indvirkning på. Størstedelen af dem har med bagbelysningen at gøre, og ikke panelet.

Hvis dioderne have en responstid på 0, ville der ikke være behov for kompensering via postprocessing - altså ingen native motion-blur/ghosting.

Vent - "dioderne"? Du talte måske ikke om panelets responstid, men bagbelysningens? I så fald er det mig der har misforstået dig.
OdinOdinSkrevet 12/09-16 16:16, rettet 12/09-16 16:56 
OLED er ét lag, uden bagbelysning, så der kan det aldrig lade sig gøre :)

Det er mange lag klæbet sammen i al fald. Tordenfluer kan dog stadig vandre ind mellem frontglasset og OLED-panelet hvis ikke producenten har lukket det ordentligt af. Det skete med jævne mellemrum på de OSRAM displays vi brugte i Cisco.

Jeg har også haft et helvedes hyr med de små kræ i mine skærme derhjemme. Heldigvis er det matterede frontglas (som altså ikke er glas, men plastic) på mine skærme så fleksibelt, at jeg med hjælp fra en lille sugekop har kunnet separere glasset nok fra panelet til at de døde tordenfluer er trillet ned i bunden af skærmen hvor de dækkes af skærmens bezel. Et lille tip til jer der er lige så hårdt plagede af de møgkræ.
slk486slk486Skrevet 12/09-16 16:24 
^ Jeg har også ville prøve det trick, men har ikke lige fundet en sugekop endnu :)
j/k
slk486slk486Skrevet 12/09-16 16:28, rettet 12/09-16 16:29 
Odin>
Vent - "dioderne"? Du talte måske ikke om panelets responstid, men bagbelysningens? I så fald er det mig der har misforstået dig.

Altså skærmens responstid betragter jeg som en helhed - ikke panelet isoleret :)
j/k
OdinOdinSkrevet 12/09-16 16:29 
Jeg tør vædde med at du kan finde en pil til en sugekoppistol på børneværelset. ^_^
Lykkes det ikke, bør du til gengæld modstå fristelsen til at bruge toiletsvupperen. Det ender i tårer.
slk486slk486Skrevet 12/09-16 16:29, rettet 12/09-16 16:30 
^ :D

Han er 14, så der er ikke nogen sugekopper desværre.
j/k
OdinOdinSkrevet 12/09-16 16:37, rettet 12/09-16 16:45 
slk486>
Odin>
Vent - "dioderne"? Du talte måske ikke om panelets responstid, men bagbelysningens? I så fald er det mig der har misforstået dig.

Altså skærmens responstid som helhed betragter jeg som en kombination :)

Ah, det er så her kæden er hoppet af, for panelets responstid og bagbelysningens responstid er to vidt forskellige ting, og mange af problemerne skyldes lige præcis, at bagbelysningen og panelet ikke er ordentligt i sync. Flere af de problemer jeg beskriver hænder simpelthen fordi der strobes på et tidspunkt, hvor nogle pixels er midt i deres transition fra det tidligere billede til det nye, hvilket resulterer i at man oplever et spøgelse fra et eller flere tidligere frames. Så her kan panelet være nok så responsivt, men hvis der ikke strobes på det helt rigtige tidspunkt, vil man opleve et slør. Nogle løsninger til bagbelysning har også så lang en efterglød, at de ganske enkelt ikke kan følge ordentligt med panelet. I dette tilfælde ender man med at opleve krystallernes begyndende transition til det næste billede, da belysningen ikke kan slukke hurtigt nok. Så her får man altså slør fra det næste billede snarere end de forrige.
OdinOdinSkrevet 12/09-16 16:40 
slk486>
^ :D

Han er 14, så der er ikke nogen sugekopper desværre.

Hahahaha!ha Så er han ved at være i den alder, hvor du faktisk helst ikke vil vide hvorfor han har sugekopper liggende hvis du tilfældigvis falder over nogen. ^_^
slk486slk486Skrevet 12/09-16 17:12 
Ja, det er to forskellige ting, men de er en del af en samlet enhed, med en samlet målt responstid. Jo lavere den er, jo mindre blur - det holder jeg altså på ;)
j/k
enfenenfenSkrevet 12/09-16 17:21 
Konsolkongen>
Skal helt sikkert aldrig ha' LCD mere, når det lort er en risiko, især taget i betragtning af hvor forsigtig jeg var. Havde aldrig TV'et tændt om sommeren mens vinduer eller døre var åbne :)

Åh Gud. Skulle du ikke bare helt droppe tv og konsoller?
What is the Matrix?
OdinOdinSkrevet 12/09-16 17:23, rettet 12/09-16 17:30 
slk486>
Ja, det er to forskellige ting, men de er en del af en samlet enhed, med en samlet målt responstid. Jo lavere den er, jo mindre blur - det holder jeg altså på ;)

Heheh. Det må du skam også gerne, men det er en meget forsimplet virkelighed som desværre giver et misvisende billede af hvor meget slør en skærm reelt set har. En skærm med et panel der har 16ms responstid kan sagtens have mindre slør end en med 2ms responstid.

Så længe bagbelysningen og skærmens responstid opererer uafhængigt af hinanden er der ikke noget der hedder samlet responstid. Især med tiltag som Lightboost, hvor der kan strobes i vidt varierende hastighed - både hurtigere og langsommere end panelets responstid.
OdinOdinSkrevet 12/09-16 17:28, rettet 12/09-16 19:47 
enfen>
Konsolkongen>
Skal helt sikkert aldrig ha' LCD mere, når det lort er en risiko, især taget i betragtning af hvor forsigtig jeg var. Havde aldrig TV'et tændt om sommeren mens vinduer eller døre var åbne :)

Åh Gud. Skulle du ikke bare helt droppe tv og konsoller?

Personligt er jeg gået over til at indånde kulilte derhjemme. Jeg holder en lille dieselmotor med en god udstødning kørende i stuen som jeg løbende fylder brændsel på. Jeg har ikke længere problemer med edderkopper, fluer eller trips. Eller gæster.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/09-16 18:32 
PlayStation har en kort ny reklame om deres lineup for resten af året, i Japan.

https://youtu.be/KsVo0I_HR5I
enfenenfenSkrevet 12/09-16 19:37 
Odin>
Personligt er jeg gået over til at indånde kultilte derhjemme. Jeg holder en lille dieselmotor med en god udstødning kørende i stuen som jeg løbende fylder brændsel på. Jeg har ikke længere problemer med edderkopper, fluer eller trips. Eller gæster.

:D
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 12/09-16 20:35 
Personligt er jeg gået over til at indånde kulilte derhjemme. Jeg holder en lille dieselmotor med en god udstødning kørende i stuen som jeg løbende fylder brændsel på. Jeg har ikke længere problemer med edderkopper, fluer eller trips. Eller gæster.

Ha ha, overkill? :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 20:43 
Odin>
OLED er ét lag, uden bagbelysning, så der kan det aldrig lade sig gøre :)

Det er mange lag klæbet sammen i al fald. Tordenfluer kan dog stadig vandre ind mellem frontglasset og OLED-panelet hvis ikke producenten har lukket det ordentligt af. Det skete med jævne mellemrum på de OSRAM displays vi brugte i Cisco.

Jeg har også haft et helvedes hyr med de små kræ i mine skærme derhjemme. Heldigvis er det matterede frontglas (som altså ikke er glas, men plastic) på mine skærme så fleksibelt, at jeg med hjælp fra en lille sugekop har kunnet separere glasset nok fra panelet til at de døde tordenfluer er trillet ned i bunden af skærmen hvor de dækkes af skærmens bezel. Et lille tip til jer der er lige så hårdt plagede af de møgkræ.

De OLED TV jeg har set med egne øjne har ikke haft noget frontglas, så no worries der :) Jeg er med på at der er flere lag i skærmene, men de er limet sammen, så der kommer de ikke ind :)

Mit Sony havde heller intet frontglas, og fluen var kravlet ind imellem et af lys-difusor-lagene bagved, det ville ikke være til at fikse uden at åbne panelet op, hvilket bare giver anledning til at der kommer mere skidt og lort ind bagved.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 20:45 
enfen>
Konsolkongen>
Skal helt sikkert aldrig ha' LCD mere, når det lort er en risiko, især taget i betragtning af hvor forsigtig jeg var. Havde aldrig TV'et tændt om sommeren mens vinduer eller døre var åbne :)

Åh Gud. Skulle du ikke bare helt droppe tv og konsoller?

Jeg formoder at du joker, ellers forstår jeg ikke grunden til så dum og flabet en kommentar :)

Jeg vil ikke have skærme med pixelfejl af nogen slags, og at der kommer en flue ind bagved giver ca. samme resultat. Det er pisse ærgerligt og ikke dækket af garantien, så derfor gider jeg ikke den slags mere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/09-16 20:54, rettet 12/09-16 20:54 
dRxL (Skrevet 16/07 23:42) >
Besynderligt at de ikke øger mængden af RAM. Man skulle mene at rendering til 4K ville kræve 4 gange så meget framebuffer RAM som 1080p.

De klovnenakker. Hvorfor har de ikke øget mængden af RAM? 2 * 1080p er ikke 4K. Suk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-16 21:18 
Slag på tasken, hvad ville 4Gb ekstra (som Scorpio) GDDR5 RAM have betydet for prisen? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/09-16 21:38, rettet 12/09-16 22:15 
Når jeg tænker mig om, så er det nok snarere et spørgsmål om at de ikke på nuværende tidspunkt kunne levere en GPU der var kraftig nok til at rendere i andet end 2 * 1080p, til en pris de regnede med at kunderne ville være villige til at betale.

Jeg kan ikke finde priserne på GDDR5 ram.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 13/09-16 08:10, rettet 13/09-16 08:11 
I Pro mode har spillene 512MB ekstra til rådighed som hjælp. Jeg antager det blot kommer fra det reserverede system hukommelse.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-16 14:30 
4.0 system update skulle være live nu.
JmogJmogSkrevet 14/09-16 17:31 
Jmog>
slk486>
Jmog>
Ifølge John var den nede på 44ms.

Kilde?

Kan desværre ikke lige finde den eksakte post på Neogaf (der er et hav af Pro tråde), men kan se på flere fora at folk skriver den europæiske udgave af B6 fik en firmwareopgradering der fik det ned på 44ms:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=516410&page=323

Forvirrende. CNETs anmelder, som er ISF-certificeret (så han burde vide hvad han snakker om), målte B6 til at være nede på 26ms:
http://www.cnet.com/products/lg-oledb6p-series/

Fremragende hvis det er korrekt. Var forbi en forretning og kigge på et B6 i dag. Jeg er totalt solgt. Så snart den kommer på udsalg igen (koster 20.000 nu), så bider jeg på.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/09-16 17:50 
Nærrigrøv :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 14/09-16 18:26 
kun fordi det allerede har været nede på 15.000 :-). Hvis det aldrig havde været lavere end 20, så hoppede jeg på i dag.
slk486slk486Skrevet 14/09-16 20:32 
Så kan du måle det selv :)

Jeg tror ganske enkelt ikke på 26. I artiklen skriver han at det var et freak measurement første gang og det efterfølgende var 38ms, men ved vi hvordan han måler det? Jeg har ikke meget fidus til CNETs "pro's".
Andre steder skriver de at B serien er langsommere end E.
j/k
JmogJmogSkrevet 14/09-16 21:03 
Ved ikke hvordan han måler det, men det er helt skørt, at der nu er fem forskellige målinger i omløb:

26ms, 36ms, 44ms, 53ms, 56ms.

Nogen siger at E-serien har bedre responstid og andre siger B-serien er bedre. Enten er der gigantisk kvalitetsforskel i måleværktøjerne eller også er der andre ting der spiller ind:
-Er 55 og 65 tommer modellerne i B-serien for eksempel forskellige mht responstid? Jeg mener alle dem jeg har set måle de laveste tider testede 55-modellen.
-Er der forskellige firmwares på de testede modeller? Vi ved at en tester specifikt fik andre resultater efter han opgraderede firmware.
-I nogle lande hedder den B6P og andre B6V. Det er det samme TV, så måske er navnet blot en regionsting, men det kunne også være en minimal versionering.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-16 21:57 
Jeg mener at have hørt at Leo Bodnar lag-testeren ikke bare er så simpel som at holde den på skærmen og aflæse et resultat, man skal vidst udregne den baseret på de tre værdier man får afhængig af hvorpå man måler. Jeg har ikke undersøgt det yderligere, men det kunne forklare de forskellige tal.

Det kan også være nogen har målt lag vs. et CRT som plejer at give et noget lavere resultat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/09-16 07:54, rettet 15/09-16 07:57 
Ja, oftest omkring 10 ms lavere fordi (imod populær tro) CRT skærmen også har input lag.

Leo Bodnar giver lavest resultat foroven og højest resultat forneden og jeg har set forskelle på op til 20ms. Så vidt jeg husker er det midterste det mest reelle, hvis man bare tager en enkelt måling ubehandlet, hvilket jeg mistænker de fleste for. Der er 3 reference punkter når man tilslutter enheden, men hvilken der bliver brugt er jo helt op til en selv.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-16 08:43 
Man kunne godt ønske at apparatet var kommet med mere klare instrukser, for det er desværre ikke ret meget værd når folk ikke kan finde ud af at bruge det :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/09-16 12:19 
Flatpanels har lavet en rigtig god sammenligning af teknologierne vedrørende LCD og OLED:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1473929494
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-16 13:43 
Korrekt link:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1473926577

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/09-16 14:24 
Hovsa! Takker.
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig