X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-16 18:37 
3of19>
Nu er jeg rimelig sikker han ikke sagde det på den måde.
Jeg husker tydeligt at der blev sagt der ikke ville komme upgrades til Xbox One, så ikke noget 32X halløj (hvilket også kun giver mening, hvor skulle man også tilslutte sådan noget ud over Kinect porten, som vist bare er en USB 3 port med mere strøm), eller en mulighed for at skifte GPU (igen hvordan skulle det også lade sig gøre?).
Jeg kan ikke huske nogen quote at der ikke skulle komme en "bedre" Xbox One.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din 32X reference :)
Men da maskinen kommer til at køre alle de tidligere spil, og da alle fremtidige spil vil være bagudkompatible så er maskinen en opdatering :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-16 19:56 
Svedigt. Glæder mig til det udkommer :)
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 20:24 
Den nye quick menu er også lækker og flexibel ;)
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 10:25, rettet 17/08-16 10:25 
Trods min begejstring er der dog een ting som jeg syntes burde have været inkluderet i folder-implementeringen: en option pr. folder som styrer om spil/apps automatisk skal "bobble" til starten af listen, som hovedlisten altid har gjort (og stadig gør).
3of193of19Skrevet 17/08-16 11:04 
Konsolkongen>
3of19>
Nu er jeg rimelig sikker han ikke sagde det på den måde.
Jeg husker tydeligt at der blev sagt der ikke ville komme upgrades til Xbox One, så ikke noget 32X halløj (hvilket også kun giver mening, hvor skulle man også tilslutte sådan noget ud over Kinect porten, som vist bare er en USB 3 port med mere strøm), eller en mulighed for at skifte GPU (igen hvordan skulle det også lade sig gøre?).
Jeg kan ikke huske nogen quote at der ikke skulle komme en "bedre" Xbox One.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din 32X reference :)
Men da maskinen kommer til at køre alle de tidligere spil, og da alle fremtidige spil vil være bagudkompatible så er maskinen en opdatering :)

Det var et interview Larry havde med Phil tidligere på året hvor de snakkede om de rygter der fløj på det tidspunkt og Phil sagde noget i stil med at de ville ikke udsende addon hardware der krævede en skruetrækker eller noget i den dur.

Men det står altså fast at Spencer ikke løj da han afviste en Xbox 1.5; S er mest attraktiv som UHD Bluray afspiller for et lille segment af brugere og mere tænkt som erstatning for One (hvilket også er grunden til at de billigere 500GB modeller først kommer senere på året), og Scorpio er en markant forbedring, At vi går over til en PC/mobile model med robust BC er jo kun en fordel; Scorpio ER i princippet "Xbox 2", MS stipulerer bare at alt software også skal kunne afvikles på Xbox One. Når "Xbox 3" så kommer vil der være gået 6-7 år siden One udkom, og MS kan tillade at udviklere ikke længere behøver understøtte One.

Hvad der angår gameplay er vi nået til et punkt i spiludvikling hvor begrænsningerne ligger på hvor meget tid og penge udviklerne har lyst til at smide i et spil, snarere end hvor kraftig maskinen er, (man kan selvfølgelig altid bare smide flere effekter/højere opløsning i et spil for at maxe hardware). Og HVIS der nu var en spiludvikler med en fantastisk ide der virkelig ikke kan realiseres på en ældre model kan der altid laves undtagelser.

Denne nye model er god for udviklere, der pludselig ikke længere skal lave endnu dyrere spil til et marked der pludselig skrumper fra 60 mio kunder til 5.
Det er godt for de brugere der ønsker det nyeste hardware. Jeg har simpelthen ikke plads til flere maskiner, hverken fysisk, eller hvad der angår inputs, så at kunne gå i Gamestop og uden hjerteve kunne få 25-30% prisreducering på en ny konsol er jo bare herligt.
Det er godt for casual brugere, da der vil være flere billigere brugte maskiner i omløb, da folk som os ikke længere behøver sidde på vores gamle pga manglende BC (og denne lavere tærksel betyder også flere kunder for udviklerne, og dermed i det mindste mulighed for bredere og bedre spiludvalg),

Der er simpelthen ingen dårlige punkter her udover en underlig fornemmelse folk har i maven at de får mindre bare fordi den maskine de har ikke længere er den bedste efter 3/4 år istedet for 5/6 (men stadig kan spille alle de nyeste spil i 4-6 år efter launch; så hvis man vil kan man jo bare springe en generation over, som langt de fleste gør med smartphones).
Så må vi bare håbe at de fortsætter med at have en mulighed for at læse discs henad vejen (men det kan jo til nøds løses med en USB addon om 10-15 år) ;)
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-16 14:52 
Beano>
Update 4.0 beta starter i morgen, info om nye features:

https://blog.eu.playstation.com/2016/08/15/ps4s-4-00-beta-starts-tomorrow-get-a-sneak-peek-at-upcoming-features

Folders.... !

Foldere er nice. Nu mangler jeg bare en mulighed for at gemme længere klip end 15 minutter, så man også kan optage de lange fulde Earth Defense Force missioner :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 15:13 
Det kan Neo.... ;)
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-16 15:25 
Seriøst? Det kan selvfølgelig lyde underligt, men det er faktisk et selling point for mig. Jeg kan virkelig godt li' hvor nem og tilgængelig optage og redigere funktionerne er på PS4. Det eneste jeg mangler er muligheden for længere klip.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 16:38 
Nej ;)

Men ser det som en mulighed at de har opgraderet den dedikerede hardware til capture encoding, ihvertfald så kvaliteten er bedre. Jeg spekulerer bare :)
SumezSumezSkrevet 17/08-16 18:53 
Ja det er garanteret en hardwarebegrænsning med de 15 minutter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-16 23:56, rettet 17/08-16 23:56 
Jeg fandt lige denne option i 4.0 ...

PlayStation 4-tråden

Så det ser ud til at de pt. er begrænset af buffer-størrelse, så noget der sagtens være forbedret i Neo.
Bede-xBede-xSkrevet 18/08-16 17:06 
Jeg håber du har ret, Beano :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-16 21:14, rettet 21/08-16 21:21 
PS4 slim som angiveligt vil blive annonceret ifm. Neo d. 7. sept.

PlayStation 4-tråden PlayStation 4-tråden
PlayStation 4-tråden PlayStation 4-tråden
PlayStation 4-tråden PlayStation 4-tråden
PlayStation 4-tråden
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/08-16 23:05, rettet 21/08-16 23:13 
Her er en størrelsessammenligning

PlayStation 4-trådenPlayStation 4-tråden
PlayStation 4-trådenPlayStation 4-tråden
3of193of19Skrevet 21/08-16 23:16 
Ment som "billigt" alternativ til Neo uden tvivl.
Nupper nok en Neo når jeg er ovre i USA næste gang; Gamestop vil ikke have min US maskine :)
JmogJmogSkrevet 21/08-16 23:31 
USB bagpå, endelig. Forhåbentlig også standard på Neo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-16 23:46 
Er det ikke kamera-porten?

Jeg synes det dumt at de ikke har smidt en bagpå, hvis man gerne vil have en harddisk permanent sat til, ser det dumt ud foran.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/08-16 23:53, rettet 22/08-16 00:07 
Harddisk? PS4 understøtter da ikke eksterne diske.

Den til venstre for HDMI er nok kameraporten men er den til højre ikke USB?
3of193of19Skrevet 22/08-16 00:11 
Porten tv fra HDMI er netværkskabel.
Ps4 understøtter USB medier til video/musik (men det kræver FAT32 formatering, så det er ret upraktisk.
JmogJmogSkrevet 22/08-16 00:19 
Ah, svært at se på så mørkt et billede.
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 06:23 
...og exFAT, kan også anvendes til eksport af shares, save games, backups etc. Jeg bruger det meget med et USB stick.
Kommer til erstatte den nuværende model og billigere produceret så der er mere råderum for prisnedsættelser, nok allerede d. 7. sep.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-16 07:10 
Jeg bruger harddisk til at lytte til min egen musik i spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 07:50 
Du kan også bruge streaming fra din PC eller NAS, hvis du vil spare USB-rod :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-16 08:55 
Ja okay. Så skal jeg godt nok have en computer kørende, men det er da en smart løsning ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 10:08 
Et sammenligningsbillede mere...

PlayStation 4-tråden
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-16 10:46 
Den er godt nok ikke ret meget mindre end den gamle. Kun i tykkelsen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 10:47 
Konsolkongen>
Ja okay. Så skal jeg godt nok have en computer kørende, men det er da en smart løsning ellers :)

Fint nok med muligheden i hvert fald ;)

Ved ikke om det er nyt i 4.0 men bemærkede at det er blevet nemmere at markere shares og save games til kopiering til USB (eller sletning). Gjorde det nemmere for mig da jeg ville rydde op i mine shares, havde 70+ GB til at fylde op.
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 10:48 
Konsolkongen>
Den er godt nok ikke ret meget mindre end den gamle. Kun i tykkelsen :)

Ja, vel ca. 30% mindre i volume. Trods alt lille maskine i forvejen :)
enfenenfenSkrevet 22/08-16 12:53 
Konsolkongen>
Den er godt nok ikke ret meget mindre end den gamle. Kun i tykkelsen :)

Synes nu, det er en ret fin formindskelse :)
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 22/08-16 18:23, rettet 22/08-16 18:23 
Digital Foundry har været ude og besøge ham der har den leakede PS4 Slim model:

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-22-ps4-slim-leaks-online-first-pictures
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/08-16 18:31 
Cool træk af DF :D
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 06:20 
Muligvis fake men... en lightbar mere på den reviderede DS4?

http://www.dualshockers.com/2016/08/22/video-shows-revised-dualshock-4-controller-with-additional-light-bar/
enfenenfenSkrevet 23/08-16 08:37 
Svært at tro på, at de vælger at smide to lightbars på en controller. Men igen, den er jo super brugbar...
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 23/08-16 08:59 
Der er kun en ting der taler imod at gøre det: Det cementerer at ejere af en original PS4 ikke får nær så god en VR oplevelse.
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 09:52 
Så længe skidtet kan slukkes ... HELT. Formoder at batteriet er opgraderet denne gang, vil være helt horribelt at revidere controlleren og ikke opgradere batteriet som så mange klager over.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-16 10:20 
De skulle hellere fokusere på de dårlige analoger og den forfærdelige kvalitet de er lavet af :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/08-16 10:23 
^ Ja. Det kan anbefales at udskifte dem med XO sticks :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 10:25, rettet 23/08-16 10:26 
Konsolkongen>
De skulle hellere fokusere på de dårlige analoger og den forfærdelige kvalitet de er lavet af :(

Overfladen?

Jeg har aldrig haft problemer med det, altså før jeg skiftede til nogle caps for at forbedre "grip".
slk486slk486Skrevet 23/08-16 10:26 
Knubben gik jeg ud fra :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 10:33 
Det er heldigvis meget nemt og billigt at fixe, batteriet er mere omfattende :)
slk486slk486Skrevet 23/08-16 10:42 
True, men der er også produceret batterier med længere levetid :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 10:59 
Ja, og er langt dyrere og mere besværligt at udskifte - samt bryde garantien :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-16 11:42, rettet 23/08-16 11:43 
Beano>
Konsolkongen>
De skulle hellere fokusere på de dårlige analoger og den forfærdelige kvalitet de er lavet af :(

Overfladen?

Jeg har aldrig haft problemer med det, altså før jeg skiftede til nogle caps for at forbedre "grip".

Jeg bryder mig ikke meget om formen på de analoger der er på DS4, de er ikke slemme, men i forhold til Xbox One er de dårligere.

Overfladen er rigtig dårlig og bliver tit slidt af. Ikke på mine, da jeg har lært at betjene sådan noget uden at trykke åndsvagt hårdt, men det sker på så mange andres, at jeg næsten er nervøs for at lade andre bruge min controller af frygt for at det også sker på min :(

Jeg bryder mig overhovedet ikke om de hætter man kan sætte udenpå. Smag og behag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/08-16 12:06 
Jeg trykker bestemt heller ikke hårdt, når jeg benytter dem, men de viser stadig tegn på at flække i kanten.
Hætterne er gode til at løfte højre stang for mere præcision, men duer ikke lige så godt på venstre feks :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 12:08, rettet 23/08-16 12:08 
Konsolkongen>
Jeg bryder mig overhovedet ikke om de hætter man kan sætte udenpå. Smag og behag :)

Aha, de findes ellers i en milliard størrelser, overflader, farver og smagsvarianter :D
slk486slk486Skrevet 23/08-16 12:09 
Jordbær?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/08-16 12:14, rettet 23/08-16 12:14 
slk486>
Jeg trykker bestemt heller ikke hårdt, når jeg benytter dem, men de viser stadig tegn på at flække i kanten.
Hætterne er gode til at løfte højre stang for mere præcision, men duer ikke lige så godt på venstre feks :)

Det er ikke presset som gør det men defekte fabrikationer. Jeg ville refundere skidtet hvis det sker inden for 2 år, jeg har selv gjort det men af anden årsag.


slk486>
Jordbær?

Lilla farve, Donald Trump formet med citron smag - alt findes på eBay :D
3of193of19Skrevet 23/08-16 13:55 
Jeg tror det der gummi der sidder på DS4 er lavet at noget materiale der ikke kan fordrage nogle folks håndsved, eller fedt, olie eller noget i den dur.
slk486slk486Skrevet 23/08-16 14:20 
Beano>
Det er ikke presset som gør det men defekte fabrikationer. Jeg ville refundere skidtet hvis det sker inden for 2 år, jeg har selv gjort det men af anden årsag.

Ville jeg også have gjort, hvis det havde været inden for 2 år. I stedet skiftede jeg dem som sagt ud med XO sticks :)

Lilla farve, Donald Trump formet med citron smag - alt findes på eBay :D

Nice!
j/k
JmogJmogSkrevet 24/08-16 00:24 
3of19>
Jeg tror det der gummi der sidder på DS4 er lavet at noget materiale der ikke kan fordrage nogle folks håndsved, eller fedt, olie eller noget i den dur.

God teori. Jeg har næsten eksklusivt spillet på PS4 på samme controller siden launch. Den er stadig som ny.
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig