X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 10:03 
Jmog>
Tjoo, med spil, der kender de jo prisen. Med Neo er det stadig ukendt.

Det er jo sket før, f.eks. med PS4. Det er næsten garanteret at prisen ikke er over $600 vejl. (dvs ca kr 5000 i DK) så det kan de blot estimere ud fra, og endda lave betaling-reservation i online butikker. Skulle det usandsynlige ske at den er dyrere, kan de bare opsige bestillinger.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:08 
Jeg har kun lagt en 50'er i depositum. Jeg regner også med at den bliver dyrere end det, men man har da lov at håbe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 10:22 
Jeg taler ikke om depositum ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:23 
Hvad er problemet så med at tage forudbestillinger? Jeg fik ingen pris oplyst, og det havde jeg naturligvis heller ikke regnet med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 10:25 
Jeg siger ikke der er problemer, kun hvis der laves en bestilling online med betalingsreservation (ikke depositum), kan prisen ikke sættes op uden at annullere ordren, kun ned.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:27 
Okay så er jeg med :)

Jeg satser lidt naivt på at GamesTop også denne gang bliver et af de billigste steder at købe maskinen. Mener kun det var Coolshop der havde en billigere forudbestillings-pris, og at alle andre kæder var dyrere. Det er vidst første gang at GamesTop har været blandt de billigste på hardware :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 10:37 
Hvilken pris oplyste GS for Neo?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 11:11 
Det gjorde de som sagt ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 16/07-16 23:42 
Besynderligt at de ikke øger mængden af RAM. Man skulle mene at rendering til 4K ville kræve 4 gange så meget framebuffer RAM som 1080p.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 27/07-16 14:05 
System software 4.0 er på vej og man kan ansøge om at komme med i betaen her:

https://blog.eu.playstation.com/2016/07/26/ps4-system-software-beta-sign-up-now

P.t. ingen info om hvad opdateringen indeholder, jeg krydser stadig fingre for foldere eller bedre måde at arrangere sine spil og få overblik i samlingen.
BeanoBeanoSkrevet 27/07-16 18:45 
Det rygtes at der er foldere med denne gang, men vi ved nok med sikkerhed snart.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 06:42, rettet 10/08-16 06:43 
Rygterne om PS4.5/Neo annoncering d. 7. september ser ud til at holde:

http://nordic.businessinsider.com/sony-announces-september-event-for-playstation-4-successor-neo-2016-8
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/08-16 04:16, rettet 15/08-16 04:38 
Gad vide om de laver en Saturn og smider den på markedet i år så. Nok ikke med PlayStation VR på banen også, men man ved aldrig...
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 06:17 
Hvis den annonceres i sept kommer den på gaden kort efter, senest i okt.
JmogJmogSkrevet 15/08-16 08:00 
Darkbeat>
Gad vide om de laver en Saturn og smider den på markedet i år så. Nok ikke med PlayStation VR på banen også, men man ved aldrig...

Jeg tror såmænd ikke den er blevet fremskyndet. Oktober har hele tiden været planen.
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 08:44 
Tror det er chance for launch i sept. for at give lidt luft til PSVR i mid-okt.
3of193of19Skrevet 15/08-16 08:55 
Er det kun mig der synes det er lidt scummy af Sony ift. deres kunder at trække annonceringen ud SÅ længe (hvis den rent faktisk kommer i sep/okt)?
Rimelig surt for folk der kun lige har købt en PS4.
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 09:03, rettet 15/08-16 09:47 
Næh, men det er scummy overfor alle som har købt en PS4 i den forventning at deres investering traditionen tro ville holde 5+ år.
SumezSumezSkrevet 15/08-16 09:46 
Jeg føler mig i hvert fald lidt røvrendt. Ikke så meget i forhold til den økonomiske investering, men når flere familiemedlemmer er gået sammen for at købe mig en PS4 i julegave, så føler jeg mig selv rimelig meget som en røv, hvis jeg erstatter den med noget nyere og smartere under 2 år senere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 15/08-16 09:55 
Lige der kan jeg slet ikke se problemet Sumez. Hvis du har været glad for din PS4 indtil nu, betyder det da intet, om du vælger at smide penge efter en ny, hvis du synes, det er bedre.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 14:05, rettet 15/08-16 14:06 
Update 4.0 beta starter i morgen, info om nye features:

https://blog.eu.playstation.com/2016/08/15/ps4s-4-00-beta-starts-tomorrow-get-a-sneak-peek-at-upcoming-features

Folders.... !
3of193of19Skrevet 15/08-16 15:55 
Beano>
Næh, men det er scummy overfor alle som har købt en PS4 i den forventning at deres investering traditionen tro ville holde 5+ år.

Der er jobingen der tvinger folk til at købe en Neo, PS4 bliver jo fortsat understøttet.
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 16:15 
Se tidligere indlæg :)
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 16:53, rettet 15/08-16 16:54 
PlayStation 4-tråden

*Ubekræftet billede
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 18:46 
Oversatte screens fra Dualshockers...

http://www.dualshockers.com/2016/08/15/ps4-update-4-00-first-screenshots-translated-in-english-show-folders-game-privacy-menu-and-more/
JmogJmogSkrevet 15/08-16 19:48 
3of19>
Er det kun mig der synes det er lidt scummy af Sony ift. deres kunder at trække annonceringen ud SÅ længe (hvis den rent faktisk kommer i sep/okt)?
Rimelig surt for folk der kun lige har købt en PS4.

Jeg ser ikke noget galt i det. Udover at det er financielt idiotisk at annoncere en ny model af et konsumerprodukt, (som kører samme content blot bedre) over et år før release, så er det her en ekstremt velkendt struktur. Smartphones annonceres typisk en måned før de udkommer, men folk der følger med VED meget længe før da, hvornår den kommer. Vi har vidst i et års tid, at Neo udkommer omkring slutningen af 2016.

Det her er fuldstændigt det samme som en person, der køber en iPhone 6s i dag. Skal han blive sur på Apple, når de annoncerer iPhone 7 i næste måned, fordi han ikke var klar over, at han kunne have ventet og fået en bedre model? Selvfølgelig ikke. Når man køber forbrugerelektronik, så enten spørger man sin ekspertven/fora om man bør købe nu eller man tager chancen.
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 19:51 
Forskellen er at det er standarden med ny iPhone hvert år, det forventes, alle ved det. Det gør man ikke med konsoller hvert 3 år.
WehnerWehnerSkrevet 15/08-16 19:53 
Uden at lyde som Kloge Åge, så tænkte i hvert fald jeg, da vi fandt ud af, at allerede på releasen var den nyeste konsolgeneration et godt stykke efter pc'erne, at det her ville blive en kortere generation. Det kan jeg ikke have været ene om.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 15/08-16 19:55, rettet 15/08-16 19:56 
@Beano:

Rigtigt, men alle der følger med i spilnyheder har vidst det her længe. For den jævne borger er det her selvfølgelig ukendt, men det samme vil viden om forskellene mellem Uncharted 5 på PS4 Basic og PS4 Neo være. Det er kun folk som os på et spilforum, som ved når vi tager et spil ned fra hylden at der er forskel på hvor godt det kører på de to hardwarekonfigurationer.

For almindelige mennesker vil den viden de har om de to maskiner (hvis de nogensinde er klar over eksistensen af begge) være prisen. Der er "den dyre" og "den billige".
BeanoBeanoSkrevet 15/08-16 20:13 
Har vi vidst det længe? Du mener ifm. med rygterne for et par måneder siden?

Forøvrigt var 360 og PS3 heller ikke cutting edge sammenlignet med PC på launch tidspunket men alligevel varede generationen 6-7 år, så ikke uhørt at den alm. forbruger ville kunne forvente 5+ år denne gang.

Jeg er personligt ikke knotten over min investering men mere hvad det kan føre til på få år - jeg er slet ikke interesseret i en iPhone-agtig model for konsoller med ny HW hver 2-3 år og endnu mindre optimerede spil. Slemt nok allerede :P
OdinOdinSkrevet 15/08-16 20:33, rettet 15/08-16 20:34 
360 og PS3'ens ydelse var faktisk forbløffende tæt på PC ved udgivelsen. Det var det som var så bemærkelsesværdigt ved netop den generation, og der blev netop skrevet enormt meget om det. Det var helt sikkert også medvirkende til at den netop denne varede længere end nogen tidligere konsolgeneration.
dRxLdRxLSkrevet 15/08-16 21:32, rettet 15/08-16 21:36 
X360 gpuen var foran hvad man kunne købe til pc på det tidspunkt.

Edit, nu med link:
https://blogs.nvidia.com/blog/2012/04/20/mobile-graphics-moving-toward-console-level/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 15/08-16 21:39 
"Vi" her er jo ikke normen blandt videospilskunder.
Allerede til launch af de nye maskiner, da vi så hvor PC-agtige deres arkitekturer var gik jeg og overvejede om MS var igang med at skifte til mobil-modellen med deres hardware. At komme af med denne 30 år gamle tossede model hvor man nuker sin installbase til 0 hvert 5-6. år er jo også kun fornuftigt. Vi er nået til et punkt i spiludvikling hvor vi ikke længere ser de kvantespring vi så tilbage i SAT/DC/Xbox 360 skiftene, der ville simpelthen være for dyrt at lave spillene endnu større.

Men almindelige brugere følger tingene ikke så tæt som vi gør. Når Sony annoncerer Neo næste måned vil det for mange være første gang de hører om det.
Netop fordi det ikke har været kotyme inden for konsoller med denne model synes jeg at det var yderst pænt af Microsoft at lægge kortene på bordet så langt ud i fremtiden, så folk kan lave informerede købsvalg. At de så nok også følte de var lidt under pres fra Sony at komme med noget nyt først er så en anden sag. For MS selv havde det nok været bedre at vente til Sony låste Neo specs, for så at kunne trumfe over, istedet for at sige 6TFLOPs halvandet år før og evt give Sony tid til småkorrektur (eller evt endda skubbe Neo til næste år for at stå på lige fod).
JmogJmogSkrevet 15/08-16 23:17 
MS ventede jo faktisk netop til Sony låste Neos specs. Og de kommer jo ikke først - de kommer langt senere. De annoncerede først, men det er da bestemt ikke for at være flinke overfor kunderne. Det er en bevidst strategi, hvor de vælger at ofre potentielle Xbox One salg mod at hæmme antallet af Neo salg. Skrækscenariet for dem er Xbox One kunder, der skifter til Playstation. Den tidlige annoncering har et og KUN et formål: At overbevise folk om, at de skal blive i MS lejren eller undlade at opgradere til Neo.
slk486slk486Skrevet 16/08-16 09:26, rettet 16/08-16 09:27 
Eller de håbede på de kunne vente - da Sony ikke officielt er ude med Neo specs endnu, kan vi ikke vide om de reelt ER låst eller har arbejdet med flere potentielle specs - ligesom med PS4 (8GB ram) og dermed havde en "backup". Det ville jeg absolut ikke putte forbi dem - for at oversætte et godt engelsk udtryk :)
j/k
3of193of19Skrevet 16/08-16 09:45 
Jep, vi kan sikkert takke MS for at PS4 har 8 GB ram. Det ville have været for stor en kampesten for Sony at slæbe rundt med kun at have 4 GB ift One's 8.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 09:48 
@slk:

Som tidligere nævnt, florerede dette rygte for kort tid siden - at Sony i længere tid har arbejde med to Neo spec-niveauer. Naturligvis vil kun een af dem komme på markedet, alt efter hvad de mener er mest fornuftigt mht. specs vs pris. Igen: RYGTE og SPEKULATION men vil faktisk være smart planlægning.

http://www.gamepur.com/feature/23392-sources-ps4-neo-offers-55tf-performance-ridiculously-expensive-possible.html
slk486slk486Skrevet 16/08-16 10:17, rettet 16/08-16 10:19 
Cool, vidste ikke der var et "officielt" rygte :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-16 10:50 
Jmog>
MS ventede jo faktisk netop til Sony låste Neos specs. Og de kommer jo ikke først - de kommer langt senere. De annoncerede først, men det er da bestemt ikke for at være flinke overfor kunderne. Det er en bevidst strategi, hvor de vælger at ofre potentielle Xbox One salg mod at hæmme antallet af Neo salg. Skrækscenariet for dem er Xbox One kunder, der skifter til Playstation. Den tidlige annoncering har et og KUN et formål: At overbevise folk om, at de skal blive i MS lejren eller undlade at opgradere til Neo.

M$'s Phil Spencer var nu efter Neo rygterne ret tidligt ude og sige at de aldrig ville lave en Xbox 1,5. Det synes jeg er ret dårlig stil at lirre af når de så faktisk havde noget i støbeskeen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 10:55 
Man har et standpunkt til man tager et nyt, i MSs tilfælde er det hver morgen kl. 9 :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-16 10:58 
Jeg kan ellers rigtig godt lide Phil Spencer. Virker normalt ualmindeligt reel og sympatisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 11:04 
På mig virker han efterhånden utroværdig og falsk, dog ikke så brugtvognsforhandler-agtig som Larry Hryb :P
3of193of19Skrevet 16/08-16 11:22 
Konsolkongen>
Jmog>
MS ventede jo faktisk netop til Sony låste Neos specs. Og de kommer jo ikke først - de kommer langt senere. De annoncerede først, men det er da bestemt ikke for at være flinke overfor kunderne. Det er en bevidst strategi, hvor de vælger at ofre potentielle Xbox One salg mod at hæmme antallet af Neo salg. Skrækscenariet for dem er Xbox One kunder, der skifter til Playstation. Den tidlige annoncering har et og KUN et formål: At overbevise folk om, at de skal blive i MS lejren eller undlade at opgradere til Neo.

M$'s Phil Spencer var nu efter Neo rygterne ret tidligt ude og sige at de aldrig ville lave en Xbox 1,5. Det synes jeg er ret dårlig stil at lirre af når de så faktisk havde noget i støbeskeen.

Nu er jeg rimelig sikker han ikke sagde det på den måde.
Jeg husker tydeligt at der blev sagt der ikke ville komme upgrades til Xbox One, så ikke noget 32X halløj (hvilket også kun giver mening, hvor skulle man også tilslutte sådan noget ud over Kinect porten, som vist bare er en USB 3 port med mere strøm), eller en mulighed for at skifte GPU (igen hvordan skulle det også lade sig gøre?).
Jeg kan ikke huske nogen quote at der ikke skulle komme en "bedre" Xbox One.
3of193of19Skrevet 16/08-16 11:28 
Kiggede lige efter hvad Spencer sagde og det var følgende:
Phil Spencer>
"I'm not a big fan of Xbox One and a half," Spencer told Game Informer. "If we're going to move forward, I want to move forward in big numbers.
"For us, our box is doing well. It performs, it's reliable, the servers are doing well. If we're going to go forward with anything, like I said, I want it to be a really substantial change for people – an upgrade."

En mere end 4x performance forbedring på GPU siden kan man vel sagtens kategorisere som en mærkbar ændring.

Link...
slk486slk486Skrevet 16/08-16 12:22 
Jeg opfattede det heller ikke personligt som om han ikke var fan af en opgradering, bare ikke en mindre opgradering, såsom Neo.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 16:28 
FW 4.0 beta koder sendes ud nu....
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 16:50 
...og installeret ;)

First impressions: Foldere spiller dælme godt!
SumezSumezSkrevet 16/08-16 17:11 
Havde været rimelig pinligt hvis foldere spillede dårligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/08-16 17:21 
Ja ok så :D

PlayStation 4-tråden PlayStation 4-tråden
PlayStation 4-tråden PlayStation 4-tråden
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-16 18:27 
Ja det er kewl nok. Jeg er også positivt stemt overfor opdateringen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig