X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/07-15 15:27 
Hæ, havde helt misset genvejen til Capture Gallery fra Related Items :)

Genvejen findes også til spillene i Library, helt de samme muligheder som findes derinde men Related Items vises vist kun for de spil man har spillet og/eller captures til.
SumezSumezSkrevet 12/07-15 15:28 
Konsolkongen>
Det var jeg ikke klar over at man kunne. Jo det har bestemt sine fejl, men har du nogensinde leget med en Xbox One? Min er sat i ufrivillig karantæne indtil det nye dashboard kommer :D

Jeg kan kun forestille mig at det var rædsom. X360 var mange år om at komme til det de har nu, og det er stadig virkelig mangelfuldt. PS4 tager dog kagen ud fra de ting jeg har set. PS3'ens interface fremstår næsten godt ved siden af. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 16:53 
Huh? Xbox 360 havde et rigtig fint dashboard ved launch. Nu er det bare reklamer hele lortet, samt rodet design og screen-tearing fordi maskinen ikke kan trække det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/07-15 17:25 
Med undtagelse af at man ikke kan lave mapper til sine spil, så foretrækker jeg PS4 interfacet fremfor alle de andre. Det er supernemt og hurtigt at finde alle former for indstillinger og info.

Og så ville jeg da ønske MS også viste den hastighed man henter med/hvor meget man konkret har hentet istedet for en procentbar. Ved store downloads kan det tage minutter før man kan regne ud om downloaden er gået i stå.
BeanoBeanoSkrevet 12/07-15 18:44, rettet 12/07-15 18:48 
Enig. Generelt syntes jeg det spiller rigtigt godt - hurtigt og nemt at navigere rundt. Mangler foldere som vil gøre underværker, og nogle småting hist og pist.
Det irriterer mig dog at der er så lav begrænsning på PS+ cloud-saves - sæt dog grænsen op, Sony!
JmogJmogSkrevet 12/07-15 21:07 
Tændte lige for min maskine og det krævede kun et tryk på gamepad, så var jeg med det samme inde i Rocket League.

Suspend/resume holder helt vildt
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/07-15 14:55 
Så er det (nok) på Onsdag at man kan blive forelsket i duer på PS4 og Vita. Det udkommer ihvertfald på US PSN imorgen, så mon ikke også det kommer til EU på Onsdag?

http://blog.us.playstation.com/2015/07/10/hatoful-boyfriend-hatches-on-ps4-ps-vita-july-21st-with-new-content/
NaieraNaieraSkrevet 20/07-15 15:18 
What the shit? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 30/07-15 16:03, rettet 30/07-15 16:07 
Playstation 4 har nu over 25 millioner konsoller på markedet, 3 millioner shipped i sidste kvartal:

www.eurogamer.net/articles/2015-07-30-playstation-4s-stunning-sales-success-continues

Microsoft laver det gode gamle nummer med at snakke om "Xbox familien", når der skal snakkes salgstal og kombinerer XO + 360 i en, for at få tallene til at se bedre ud. Alligevel fik Sony sendt mere end dobbelt så mange PS4 maskiner på gaden i sidste kvartal, som XO og 360 tilsammen, og er nu, så vidt jeg kan se foran overalt, med måske Kina som eneste undtagelse, hvor XO udkom lang tid før. Selv der rygtes det for nyligt, at Sony spurtede forbi konkurrenten. I fastlands europa praler Sony med at de sidder på 70-90% af markedet (sammenlignet med XO), mens de i England og USA har et mindre, men tydeligt, forspring.

Det er meget svært at se, at det på nogen måde kan hentes og ligeså svært at se, hvad Microsoft kan bruge det resultat til. Men godt gået, Sony.

PS4 market share "frequently greater than 90 per cent in continental Europe"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 30/07-15 16:47 
Imponerende tal. Deres strategi siden de annoncerede den har virkelig givet pote.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-15 19:34 
Jeg håber at det presser M$ til at udgive bedre og eksklusive spil. Man kan så håbe at de vil køre bedre og mindre buggy hvis de er udviklet til én platform fremfor flere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-15 17:32, rettet 12/08-15 17:33 
Lækkede/ubekræftede info om features i FW 3.0. Dårlig oversættelse og ukomplet liste, så tag det med et gran salt ;)

https://www.reddit.com/r/PS4/comments/3glq4i/ps4_firmware_30_currently_beta_tested/

Havde selv gerne set foldere på den liste men kan nås endnu...
WehnerWehnerSkrevet 14/08-15 14:25 
"Som følge af den almindelige prisudvikling vil prisen på dit PlayStation Plus-abonnement snart stige. Den 01/09/2015 stiger prisen på et 3-måneders abonnement fra DKK115.00 til DKK159.00. Prisen for månedligt og årligt abonnement ændres ikke."

Prisudviklingen ændrer prisen for tre måneder, men ikke for hverken en måned eller tolv. Oh well, jeg skulle alligevel have opgraderet til årsabonnement.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/08-15 14:37 
"Den almindelige prisudvikling" <- Ti point fra Ravenclaw/Sony.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/08-15 08:13 
Dejligt at se Sony åbner mere op mht. at lade pøblen beta teste kommende system updates også. Det var tilsyneladende en succes med 2.50, og Europa er med denne gang (3.0).

Hvis man vil deltage kan man ansøge her:.
http://blog.eu.playstation.com/2015/08/19/upcoming-ps4-system-software-update-we-want-you-to-test-the-beta/
Soren47Soren47Skrevet 23/08-15 18:57 
Jeg ejer Minecraft til PS3 og har nu fået en PS4 og tænkte at jeg ville opgradere til PS4-versionen.
Der står dog at PS4-versionen er gratis når jeg downloader den.
Men når jeg går ind i spillet er der en knap til at købe den fulde version - Den får mig ind på Playstation Store, hvor der står at Minecraft Playstation 4-versionen er gratis.
Nogen der ved hvad fanden der er galt? :b
JmogJmogSkrevet 23/08-15 19:16 
Hvad er prisen? Den burde ikke være gratis men burde være nedsat pris fordi du har PS3 versionen.
Soren47Soren47Skrevet 23/08-15 19:19 
Det er dét jeg ikke helt ved - Der står gratis alle steder for mig.
Kan være jeg lige skal prøve at afinstallere og installere igen. :)
JmogJmogSkrevet 23/08-15 19:29 
Ah, jamen så du har hentet det? Så er alt vel godt.
Soren47Soren47Skrevet 23/08-15 19:48 
Jeg har hentet det - Men det er ikke den fulde version. Men når jeg trykker på knappen inden i spillet for at opgradere, så kan jeg intet inde i Playstation Store. Dér står det som at jeg allerede har det :b
BeanoBeanoSkrevet 23/08-15 19:58 
Har du også "game unlock"?

Det er et seperat køb i PSN Store. Sikkert bare trial du har.
Soren47Soren47Skrevet 23/08-15 20:01 
Ah! :D
Det virker da fuldstændig fjollet. Men nu fik jeg opgraderet. Tak til jer begge to. :)
BeanoBeanoSkrevet 23/08-15 20:14 
Np ;)

Noget med at det ikke var cross-buy med PS3 versionen men man fik rabat på PS4 versionen, derfor seperat køb, så vidt jeg husker. Omtalt i Minecraft tråden :)
Soren47Soren47Skrevet 23/08-15 20:32 
Ah, okay. Kan også se at jeg har PS Vita-udgaven allerede :)
JmogJmogSkrevet 23/08-15 20:48 
Jep. PS3/PSV var crossbuy. Og gav adgang til rabatten.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 08:26 
Mere info om FW 3.0:

- Online storage capacity increase — PS4 online storage capacity has increased from 1GB to 10GB for all PS Plus members. In 3.00 system software, you’ll see that we added a handy usage meter to monitor your available storage capacity, and a new Auto-Upload menu has been added to Application Saved Data Management.

- YouTube live — PS4 owners will be able to livestream gameplay to YouTube. Livestreams will be viewable across YouTube, including on the new YouTube Gaming mobile app and website.

- Events — A new hub for events has been added, giving an overview of activities taking place in the games you play most, as well as official broadcasts. For instance, you may see an update for a Double XP weekend, a special enemy appearing at a scheduled time, or seasonal events like in-game towns being decorated for the winter. You’ll also receive notifications when the event starts, or if the timing changes.

- Favorite Groups — Favorite Groups has been added to the Friends app, letting you quickly access groups of people you like to play games with frequently. This will make the process of getting a game session up and running even easier.

- Communities — PS4 users will have the ability to create communities based around shared interests, like games, genres, and more. Communities include a message board with general discussion, screenshots shared by players, and the ability to join parties / games. If you want to tackle a big multiplayer raid, but don’t have enough friends available, this could be a great way to connect with other players who are looking for the same thing.

- Sharing video clips to Twitter — Users will have the ability to share video clips directly to Twitter. Maximum video length is 10 seconds, though you’ll have the ability to trim longer clips.

- Stickers — Tired of typing out messages? With this update, you’ll be able to send stickers to friends through your messages.

- Now Playing / What’s New — The Now Playing screen will display even more information about what your friends are doing, and you’ll be able to quickly jump into a game, party, request a screen share, or get sent to the PS Store to buy the game your friend is playing – further enhancing the social relationship with your friends online.

- Live from PlayStation — We’ve improved the Live From PlayStation app, making it easier to view popular trending broadcasts in real time.

- Request to watch gameplay — Want to view a friend’s gameplay session? Now you can send a ‘Request to Watch’ notification to a player, which will start a live broadcast or Share Play invitation to the person playing.


Ikke nævnt herover, men der skulle også være understøttelse for at tage screenshots i PNG format i højere kvalitet. Sikkert også en del andre småting der dukker op men foldere kommer vi til at vente på længere :P

Kilde
slk486slk486Skrevet 02/09-15 08:53 
Forøgelsen af PS+ Online Storage cap er det jeg personligt har ønsket mest. Godt nok irriterende at skulle slette savegames osv for at få plads til nye. Thanks Obama!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 08:57 
Ja enig - grænsen burde være højere (eller helt væk som XBL) men 10GB holder nok et stykke tid. 1GB var horribelt lavt efter PS4 kom med.
OdinOdinSkrevet 03/09-15 09:09 
Ja enig - grænsen burde være højere (eller helt væk som XBL)

Qué? Jeg har været Xbox Live Gold-medlem i snart ti år og cloud storage-begrænsningen har altså konstant ligget på latterlige 514MB siden den feature blev indført. Og det gør den stadig:
https://support.xbox.com/da-DK/xbox-360/games/game-saves-in-the-cloud-faq
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 09:29, rettet 03/09-15 09:30 
Det er vist for Xbox One der ikke er en grænse.
3of193of19Skrevet 03/09-15 10:42 
Ja. Det er kun Xbox 360 der har en begrænsning på cloud saves.
Soren47Soren47Skrevet 03/09-15 10:55 
Hvis man ikke PS+ er det her godt nok en uinteressant opdatering :D
3of193of19Skrevet 03/09-15 11:23 
Der er folk der ikke har PS+?!
Soren47Soren47Skrevet 03/09-15 11:26 
Jeg har svært ved at se hvad jeg skal bruge det til :b
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 11:43 
Er det ikke kun den højere cloud-storage grænse som er PS+ specifikt?
3of193of19Skrevet 03/09-15 11:50 
automatisk patch downloads, og gratisk spil hver måned?
SumezSumezSkrevet 03/09-15 11:52 
3of19>
Der er folk der ikke har PS+?!

Så længe de "gratis spil" er bundet op af at man ikke opsiger sin PS+ konto, har det ihvert fald ingen interesse for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 12:07 
3of19>
automatisk patch downloads, og gratisk spil hver måned?

Det var 3.0 updaten vi talte om :)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 13:06 
Sumez>
Så længe de "gratis spil" er bundet op af at man ikke opsiger sin PS+ konto, har det ihvert fald ingen interesse for mig.

Du får adgang til dem så snart du tegner abonnement igen. Jeg synes ærligt talt, at det er en OK deal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/09-15 13:17 
Jeg synes det er en fed service. Man kan se på det som leje af spil, hvis det gør det mere spiseligt.

Som ejer af alle konsollerne, så er det satme svært at argumentere imod hvor god en deal det er at kunne spille 6-8 spil hver måned for omkring 30-40kr. Selv hvis man kun har en Vita eller PS4, så er det stadig fremragende.

Flere af mine yndlingsspil ville jeg ikke have opdaget hvis ikke jeg fik dem gennem Plus.

Skide være med at jeg ikke ejer dem. Jeg har SPILLET dem og det er det vigtigste.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 13:18 
Jeg håber lidt at de frigiver alle ens PS3 PS+-spil når de engang lukker for vandet til den maskine.
Men jeg kan sådan set godt forstå hvis de ikke gider/gør det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 14:32 
Hvad mener du med frigive?

Altså så du kan købe dem?
3of193of19Skrevet 03/09-15 14:33 
At man ikke behøver PS+ for at bruge DRM længere.
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-15 14:47 
De bliver selvfølgelig ikke frigivet, så man kan spille dem uden Plus efter serverne lukker, hvis det er det, der menes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 15:33 
Ja det er jo åbenlyst - det er spil man lejer og udgiverne har fået betaling derefter.
SumezSumezSkrevet 03/09-15 15:38 
Naiera>
Du får adgang til dem så snart du tegner abonnement igen. Jeg synes ærligt talt, at det er en OK deal.

Jmog>
Som ejer af alle konsollerne, så er det satme svært at argumentere imod hvor god en deal det er at kunne spille 6-8 spil hver måned for omkring 30-40kr. Selv hvis man kun har en Vita eller PS4, så er det stadig fremragende.

Der er intet i vejen med "dealen" i sig selv. Den er bare ikke brugbar for mig personligt. Det giver mig intet at kunne spille 6-8 random spil hver måned. Jeg foretrækker at bruge mine penge på specifikke ting jeg selv vælger, og det er ikke ligefrem fordi jeg mangler spil at spille som det er nu.

Det er lidt ligesom Loot Crate. Jeg kan ikke argumentere imod at det er en god deal, men det betyder ikke at jeg død og kridte skal melde mig til den - har ikke brug for mere bras der står og fylder. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 15:50 
Beano>
Ja det er jo åbenlyst - det er spil man lejer og udgiverne har fået betaling derefter.

Ja så længe servicen kører så er det åbenlyst :) Men når de afskærer PS3'en fra deres servere så får de et ramaskrig af den anden verden, hvis de ikke gør det. Så var det måske bare nemmere at fjerne tidsbegrænsningen? Jeg er naturligvis forberedt på at miste hel baduljen :)

Folk kommer i øvrigt også til at gå helt apeshit når de ikke længere kan uploade trophies fra de gamle maskiner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 15:59 
Problemet mht. at låse op er ikke teknisk, men de vilkår som de har licenseret spillene under i PS+ aftalen. De færreste udgivere der kan li at få deres spil foræret væk bare sårn ;) Når/hvis de lukker PS+ ned for PS3 bliver det garanteret med god advarsel så de ikke får forbrugerne på nakken juridisk, hylen eller ej.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 16:01 
Ja det må man håbe :) Det er heller ikke givet at de lukker alt ned. Måske de beholder mulighed for at spille PS+ titler såfremt man betaler sit abonnement, og mulighed for at uploade trophies. Men jeg kan ikke forestille mig at de gider holde PS store til PS3 åbent ret mange år endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/09-15 16:03 
Hvorfor ikke? Det bruger ikke seperate servers og kræver minimal vedligehold - og de kan vel stadig li at tjene penge ;)
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig