X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/06-15 09:52 
PS4 får sin første mindre hardware revidering med CUH-1200 serien Bl.a. lidt lettere og lavere strømforbrug. Jeg vil tro 1TB SKU er baseret på den.

http://www.dualshockers.com/2015/06/22/sony-officially-announces-new-cuh-12xx-ps4-lighter-and-consumes-less-power-no-price-cut/
BeanoBeanoSkrevet 22/06-15 11:24 
Den nye udgave mister glossy-finish på HDD-panelet :P

PlayStation 4-tråden

http://www.dualshockers.com/2015/06/22/check-out-the-new-cuh-1200-ps4-and-its-matte-hdd-bay-cover-in-13-official-images/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-15 16:19, rettet 22/06-15 16:22 
Fedt! Det er dét jeg bryder mig absolut mindst om ved designet på den nuværende. Jeg har slet ikke rørt den dér med andet end fnugfrie klude, og alligevel er der kommet ridser i skidtet. Væk med det.

PlayStation appen er forresten blevet opdateret i går. Nu kan man åbne store i appen, uden at den åbner en ekstern browser. Og man kan bruge second screen til twitch/uplay-chat, noget der vel egentlig lå lige til højrebenet. Men fedt de endelig fik det med :)

Har ikke selv testet det endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 22/06-15 23:57 
Oh? Dvs man kan endlig streame på ps4 og stadig have fullscreen gameplay?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 00:32 
Så vidt jeg har forstået, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 05:55, rettet 23/06-15 05:55 
Det har man kunnet siden launch. Geesh.
3of193of19Skrevet 23/06-15 08:40 
Hmm? har prøvet et par gange, kan ikke få den til at lukke chat sidebaren :/
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 08:53, rettet 23/06-15 08:54 
Slå comments fra så bliver det full-screen. Det kan gøres både før streaming starter eller efter ved at trykke på Share-knappen og gå i Broadcast-settings :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 09:39, rettet 23/06-15 09:39 
Jo men full screen, med comments på second screen jo da :D Det er nyt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 09:44 
Ja, nyt via PS app. men man kunne godt læse/skrive kommentarer før også via Twitch app på smart phone og tablets, eller web browser mens man streamer full-screen. Har jeg anvendt flere gange :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 09:54 
Ja det er rigtigt. Men jeg synes det andet er smart, og burde ha' været inkluderet fra dag et. Det et næsten det eneste praktiske brug jeg kan forestille mig second screen har for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 10:15, rettet 23/06-15 10:16 
Helt enig - tror aldrig jeg har brugt second-screen til andet end text entry et par gange. Men app'en god til at skrive/besvare beskeder, håndtere friend-list, osv :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 15:56, rettet 23/06-15 21:13 
Hmm det minder mig om et problem jeg har haft de sidste mange gange jeg har modtaget beskeder.
Jeg har fået en notification oppe i hjørnet med det samme, men når jeg så vil læse den, er der gået over ti minutter hver gang før de dukker op.

Det var helt sikkert ikke tilfældet ved launch, så det er enten en ny feature, eller et problem med mit netværk. Jeg mener dog ikke jeg har ændret noget i mit netværk, så det lyder underligt hvis det er tilfældet :)

Jeg ved godt at jeg har spurgt mange gange, men synes ikke rigtig jeg har fået svar på mit spørgsmål:

PS4 og absurd larm, er det kun mig der oplever det?

Blæseren skruer voldsomt op når spillene laver sådan noget som realistisk røg eller volumetric lighting. Hvad værre er at det sker fra det ene sekund til det næste, så maskinen går fra at være ret lydsvag til at larme helt vildt, og pauser man så spillet (i spillets menu) så stopper det igen, efter ganske få sekunder.
Larmer blæseren, så kan man desuden få den til at gå totalt apeshit ved samtidig at gå ud i dashboardet, f.eks. i trophy-menuen.

Jeg har søgt meget på nettet og mange folk siger det et helt normalt. Og flere har fået deres byttet til stadig larmende maskiner. Men der er også dem der siger at de ikke har hørt deres maskiner larme. Måske larm er en subjektiv størrelse, og det bare generer mig mere end mange andre?

Der er dem der foreslår at maskinen skal stå totalt frit til alle sider (hvilket jeg har prøvet), og det anbefales også at den ligger ned, hvilket heller ikke hjælper + den er ikke nær så flot når den ligger smidt som en sæk kartofler. Jeg har den originale fod til min, så jeg formoder at der er taget høje for luft-indtaget da den blev designet.

Jeg orker næsten ikke at sende maskinen ind, da det sikkert vil tage en måned at få den tilbage. Så nu overvejer jeg at pille den fra hinanden og påføre noget ordentligt kølepasta i stedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 23/06-15 16:16 
Det var noget folk påpegede mht maskinens strømforbrug fra starten af. Hvis der kører et spil og man så bakker ud i menuen trækker den allermest strøm.

Ang ps4 og netværk, så er der helt klart nogle nye problemer der er kommet siden launch. I starten havde jeg ingen problemer med DL hastigheder (selvom de næsten altid var langsommere end på One). Men det sidste halve år eller så (siden PS Now måske) forekommer det totalt random om den henter med 8-15 MB i sekundet eller 200kB.
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 17:01, rettet 23/06-15 17:01 
Jeg mærkede også drastisk fald ifm. 2.0 updaten, selv via wired LAN.
Tror de har capped hastigheden endnu mere :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 21:06, rettet 23/06-15 21:07 
Det var ganske som forventet da jeg åbnede:
PlayStation 4-tråden

Der var ingen kølepasta i nederste hjørne, ej heller på kølerprofilen samme sted. Og det kølepasta der var brugt var tørt flere steder.

Nu har jeg udskiftet med noget andet. Ikke super fancy, men helt sikkert meget bedre.

Maskinen kører lige nu Bloodborne i baggrunden (Hunter's Dream), og er lige nu i PS Store for at hente Planetside 2 (som endelig er udkommet). Den er bestemt ikke støjfri, men hvis det ikke bliver værre end nu, så var det en enorm forbedring :)

Den har vel kørt i 30-45min så den burde være rigeligt varm.

EDIT: Jeg har også centreret alle thermal pads på RAM'en da de sad ret retarderet.

Min PS4 er i øvrigt lavet i Japan... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 21:19, rettet 23/06-15 21:20 
Godt gået :)

Spændt på at høre om det hjælper i længden.

Er det nemt at komme til, skille ad, osv..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-15 21:24 
Ja, det vil først være helt sikkert at sige om det hjalp efter længere sessions af forskellige spil, over en længere periode :)

Den var egentlig meget nem at skille ad. Der var noget af plastikken der skulle vrides af, men ikke noget voldsomt. Men når det var af, var den nemmere at gå til end PS3 Fat og PS2 Fat. Så slet ikke slemt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 23/06-15 22:55 
Beano>
Jeg mærkede også drastisk fald ifm. 2.0 updaten, selv via wired LAN.
Tror de har capped hastigheden endnu mere :(

Synes ikke det er capped (lavere end før; ps4 lader flere downloads køre samtidigt, men hver tråd er capped mærkbar lavere end på Xbox One). Som sagt hopper hastigheden bare op og ned for mig, og mest i den meget lave ende.
BeanoBeanoSkrevet 24/06-15 10:53 
Tror der også sker en prioriting ud over alm. cap. Jeg har hørt påstande om at downloads faktisk er hurtigere i rest-mode men jeg har ikke orket testet det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-15 01:06 
Lidt mere i sagen om PS4 og dens larmende blæser. Ser ud til at der mindst to forskellige fabrikanter. Jeg har købt en af de andre og udskiftet den i min. Det virker som en tydelig forbedring, omend den aldrig bliver nær så støjsvag som Xbox One.

Mere på Assemblergames:
http://assemblergames.com/l/threads/ps4-loud-fan-replacement.57242/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 06:49 
Har Sony sagt noget om, hvorvidt det bliver muligt at forøge længden på de filmklip man optager? Sad og spillede Earth Defense Forces og blev så ked af det, da jeg så min makkers + min optagede gennemførsel af en bane kun bestod af ca. 25% af banen, fordi klippet var begrænset til 15 min.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/07-15 09:09 
Det lyder ret meget som en hardwarebegrænsning, så udover en funktion der automatisk gemmer din optagelse hvert kvarter, og efterfølgende klipper den samme (dvs. noget der skal slås til på forhånd, ligesom streaming), er det nok ikke noget der er teknisk muligt. :)

Jeg mener det rent faktisk er videokortet i maskinen der opbevarer en cache af de sidste 15 minutters output. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 08/07-15 09:31 
Helt korrekt.

Som workaround kan man indtil videre hvert kvarter lige gemme gameplay og derefter spille videre. Lidt bøvlet, men det tager trods alt kun et minuts tid. Holder selvfølgelig ikke hvis man spiller noget, der ikke kan pauses.
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 09:55 
Jeg mener hvis man manuelt starter en optagelse (double-tryk på Share knappen som default) vil denne altid gemmes automatisk efter 15 min uden man pauser spillet, også hvis man starter en ny manuel optagelse. Ikke helt sikker på det sidste men en test værd :)
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 09:59, rettet 08/07-15 10:04 
Teknisk kan EDF godt pauses, men da vi gør alt for at presse sværhedsgraden op inklusiv selvopfundne restriktioner, er det nogen steder som at pause et shmup. Bare er øjebliks forstyrrelse kan være nok til komme ud af flowet, så man dør :)

Trist optagelserne nok ikke kan forlænges, men tak for svarene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:02, rettet 08/07-15 10:06 
Beano: Vil det sige, at man teknisk har 30 min, da den selv gemmer første optagelse og man så bare skal huske at gemme den anden? Og at man kan spamme share knappen nu og da for at genstarte en optagelse, mens den der var i gang gemmes automatisk?

Så lige at der var et Minecraft ripoff med Dragon Quest på vej:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1076798

Det kunne jeg godt være klar på :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/07-15 10:06 
Beano>
Jeg mener hvis man manuelt starter en optagelse (double-tryk på Share knappen som default) vil denne altid gemmes automatisk efter 15 min uden man pauser spillet, også hvis man starter en ny manuel optagelse. Ikke helt sikker på det sidste men en test værd :)

Det anede jeg ikke at man kunne. Det må jeg lige lege med...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 10:07, rettet 08/07-15 10:09 
@Bede:

Dvs. du i praksis kan gemme "uendeligt" men 15 min ad gangen uden at gå i Share-menu eller pause.

- Dobbelt-tryk Share (optagelse starter). Voice commands er også muligt.
- Efter 15 min. får du besked på skærmen om at optagelse er gemt automatisk.
- Repeat :)

Ikke perfekt men muligvis anvendeligt.

EDIT: Double-press er en en fint feature imo. F.eks. anvendeligt hvis man manuelt vil sætte et start point i starten af et løb i Driveclub osv.. Så slipper man for at trimme videoen bagefter når man går til Share-menuen lige efter løbet.
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:11 
Det lyder faktisk som en brugbar løsning. Så skal der bare dobbelttrykkes på share hvert tiende minut for at være sikker på, man ikke misser noget. Sejt. Mange tak, Beano :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 10:15, rettet 08/07-15 10:16 
Jeg er ikke sikker på det vil virke hvis du dobbelt-trykker inden de 15 min. er udløbet og du får besked (det skal testes :) ).
Men det vil virke hvis du venter på du får besked om optagelsen er gemt og starter en ny optagelse lige bagefter.
SumezSumezSkrevet 08/07-15 10:18 
Kommer beskederne med på optagelsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 10:18 
Nej
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:24, rettet 08/07-15 10:26 
Det jeg håber på, er at den gemmer den første optagelse, så snart jeg påbegynder den næste, for ellers kommer der mangler i filmen, fra jeg får beskeden om at optagelsen er gemt 15 min inde og indtil jeg får startet den næste. Vi benytter alligevel stopur til at holde styr på kritiske våben/udstyrs udløb, så ville let at tilføje genstartelsen af filmoptagelsen hvert tiende minut, til det man skal være opmærksom på. Earth Defense Forces er serious business :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 10:29 
Jeg tror nu mest på at et nyt start-point nulstiller det gamle (dvs. ikke gemmer) men nemt at teste :)

Vidste ikke EDF var kommet til PS4 endnu - import?
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:32 
Yep, og det er sindsygt godt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/07-15 10:34, rettet 08/07-15 10:35 
Fedt :)

Intet om en udgivelse hos os?

Er Jap import med engelske tekster?
SumezSumezSkrevet 08/07-15 10:35, rettet 08/07-15 10:36 
Er det meget bedre end de tidligere spil? Synes godt nok det til X360 blev kedeligt og ensformigt omkring 30 minutter inde :)

edit: Ser ud til at det kommer i februar 2014, det er jo snart :P
https://www.facebook.com/EarthDefenseForce/posts/729801913704700?comment_id=91373814&offset=0&total_comments=7
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 08/07-15 10:51 
Er det meget bedre end de tidligere spil? Synes godt nok det til X360 blev kedeligt og ensformigt omkring 30 minutter inde :)

A-hva' siger du? En ynkryg og en stymper er du! Her i EDF kæmper man til den bitre ende. Ellers vinder insekterne jo! Jeg tror jeg har lagt mere end 100 timer i de spil til sammen.

JEG ser ihvertfald meget frem til næste kamp. Det kan kun gå for langsomt.
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:53 
Beano>
Intet om en udgivelse hos os?

Der er en amerikansk udgivelse på vej til efteråret, så mon ikke at det også kommer her? EDF2 remaken til Vita går vist samme vej..

Beano>Er Jap import med engelske tekster?

Nej. Nogle af menuerne og våben beskrivelser, kan være lille smule forvirrende, om end man nemt kan prøve sig frem. Heldigvis er de næsten alle sammen magen til eller placeret samme sted som last gen versionerne, som min makker (Bad Ash herinde) og jeg har spillet et uhensigtsmæssigt stort antal timer :)

Sumez>
Er det meget bedre end de tidligere spil? Synes godt nok det til X360 blev kedeligt og ensformigt omkring 30 minutter inde :)

Nej, kan du ikke li' de gamle, kommer du ikke til at holde af det nye. Den største forskel er klasse systemet fra EDF2 er udvidet til fire karakterer, hvor der skal spilles helt forskelligt, alt efter hvilken karakter man vælger. Så forskelligt at man ofte læser på forums, at nogen af klasserne ikke kan benyttes overhovedet, hvilket kommer af et tydeligt misforstået forsøg på at spille dem ens. Resten af spillet følger samme mønster som Sandlots tidligere spil i serien.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-15 03:19 
Hvor er det bare sort at man kan trimme en video ved at starte Capture Gallery > highlight video > tryk Option > Trim.
Men ikke hvis man tilgår sine videoer igennem Settings > System Storage Management > Capture Gallery, som jeg normalt gør. Jeg opdagede først funktionen ved et tilfælde for en måneds tid siden, og troede så nu at den var blevet fjernet igen i en ny opdatering :P
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-15 06:59 
Da også en underlig måde at gøre det på imo, via Storage Management.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-15 12:08 
Hov hov! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-15 12:32 
:D

Men nemt at overse apps i rodet, et link til Capture Gallery i Share Menuen kunne være på plads. Og foldere så man selv kan holde styr på det...
SumezSumezSkrevet 11/07-15 22:04 
Jeg synes helt klart det mest logiske er at gå ind som maskinen forventer det enten via det relaterede spil eller mediefanen. Til gengæld synes jeg det er ret fjollet at man ikke kan trimme direkte fra share funktionen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/07-15 22:17, rettet 11/07-15 22:19 
Ja genveje til captures direkte fra spillet (via Options) ville være fedt, også Share fra Share Gallery. Man kan dog godt trimme direkte fra Share menuen inden upload.
JmogJmogSkrevet 12/07-15 01:11 
Ja, det er faktisk det eneste sted jeg har prøvet at trimme fra. Share, vælg Upload Video Clip, vælg Trim.

I øvrigt genialt nemt at trimme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 02:39 
Sumez>
Jeg synes helt klart det mest logiske er at gå ind som maskinen forventer det enten via det relaterede spil eller mediefanen. Til gengæld synes jeg det er ret fjollet at man ikke kan trimme direkte fra share funktionen

Men bruger man ikke funktionen ret tit så ryger den over i Library, hvor man så kan hygge sig med at scrolle op og ned til man finder den. Derfor synes jeg det er meget enklere bare at finde videoerne igennem Settings-menuen. Men bare dumt at Trim ikke er tilgængeligt her, selvom det ikke burde gøre nogen forskel overhovedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/07-15 14:56, rettet 12/07-15 14:56 
Library? Hvis du starter med at vælge det spil du vil se/uploade/trimme en video fra, skal du bare trykke ned til "Related Items" i stedet for at vælge "Start". Så kommer du direkte ind til de ting du har gemt for det spil.
Medmindre der er længe siden du har spillet spillet, kommer det ikke over i library.

Vi kan dog hurtigt blive enige om at PS4'erens dashboard er elendig designet, især for folk med flere end 3-4 spil. Jeg formoder at der kommer en interface opdatering inden årets udgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-15 15:24 
Det var jeg ikke klar over at man kunne. Jo det har bestemt sine fejl, men har du nogensinde leget med en Xbox One? Min er sat i ufrivillig karantæne indtil det nye dashboard kommer :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig