X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/04-15 22:29 
Har ingen planer om at deaktivere det på min TV alligevel, er rimelig stor fan af at min forstærker ved hvad mit TV laver :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/04-15 22:33, rettet 14/04-15 22:36 
Ofte er det muligt at sætte op hvilke CEC funtioner der skal understøttes, afhængig af tv'et naturligvis ;)

Edit: HDMI CEC på PS4 kan desuden også anvendes til at styre DVD/BD afspilning via tv'ets remote.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-15 22:44 
Sumez>
Har ingen planer om at deaktivere det på min TV alligevel, er rimelig stor fan af at min forstærker ved hvad mit TV laver :)

Jeg har det også til mellem min forstærker og TV (Yamaha og Sony). Jeg kan egentlig godt lide det, når det fungerer. Men nogle gange laver det nogle underlige ting, så som at tænde min forstærker, selvom jeg har slået dét fra.
HDMI CEC er objektivt set noget forbandet lort ;p Hvis dit virker smertefrit skal du prise dig heldig. Det er langt fra tilfældet imellem alle produkter. Jeg husker at samspillet med samme forstærker og mit tidligere Samsung-plasma var noget mere problematisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-15 15:28 
Shadow of the Beast gameplay:

http://youtu.be/JAZim0JOIYg
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 16/04-15 16:04 
Ser dejligt ud allerede :)
OdinOdinSkrevet 16/04-15 16:45, rettet 16/04-15 17:37 
Som stor fan af forgængerne, efterlader den video mig sjovt nok fuldkommen kold. Nøjagtigt ligesom CGI-teaseren gjorde det for flere måneder siden.
"Hvad forventer du egentlig?" kunne man med rette spørge, og jeg er naturligvis totalt bevidst om, at Shadow Of The Beast oprindeligt var mere en kraftdemonstration end et spil, og at serien i manges øjne er lidet andet end 16-bit eyecandy. Men jeg elskede artworket og musikken (jeg er lykkelig ejer af soundtrackene), og de puzzles de begyndte at indføre i 2'eren og 3'eren gav alligevel serien sin egen identitet til sidst.
Den video ligner til gengæld bare en 3D action sidescroller som snesevis af andre. Havde der ikke specifikt stået "Shadow Of The Beast", havde jeg aldrig selv lavet koblingen.

Så igen: "Hvad forventer du egentlig?". JEG VED DET IKKE, OK? Lad mig nu bare brokke mig i fred, nå!
BeanoBeanoSkrevet 16/04-15 17:08 
Alienation pre-alpha gameplay:

http://youtu.be/2mdOenHiT8c
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-15 18:16 
Bede-x>
Shadow of the Beast gameplay:

http://youtu.be/JAZim0JOIYg

Jeg synes det ser rigtig tro ud mod originalen, i og med at der vel ikke rigtig er noget gameplay at komme efter :)

Spøg til side så er Shadow of the Beast et af de ringeste spil jeg nogensinde har prøvet. Det er vildt når Altered Beast er bedre... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-15 14:29 
Ny N++ trailer:

http://youtu.be/w1Aam7cSB_I

Det glæder jeg mig til. Desværre stadig ingen udgivelsesdato.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 25/04-15 14:31 
Nice! Det vækker minder om dyb frustration! ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-15 14:33 
Absolut, men også dyb glæde og herlig coop :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 26/04-15 17:40 
Så nu er både Kojima Productions logo fjernet fra spillet side, og Del Toro er ikke med, jvf. nedenstående tweet (med mindre han mener spillet helt er aflyst). Eller det hele er et stunt...

PlayStation 4-tråden
SumezSumezSkrevet 26/04-15 17:57 
Spillet er nok helt aflyst :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/04-15 18:47 
Hvis i ikke allerede har hentet det, så husk at de fjerner P.T. fra PSN på onsdag.
OdinOdinSkrevet 26/04-15 19:42 
Kan man egentlig lave backup af sine hentede spil? Jeg ville blive rigtig ked af at miste P.T. når min PS4 står af.
BeanoBeanoSkrevet 26/04-15 19:44, rettet 26/04-15 20:01 
Du kan bare downloade igen selvom det er delistet i butikken. Ikke første gang det er sket.
Le RoofLe RoofSkrevet 26/04-15 23:21 
Jmog>
Hvis i ikke allerede har hentet det, så husk at de fjerner P.T. fra PSN på onsdag.

Jeg synes slet ikke jeg kan se den nogen steder på PSN på nuværende tidspunkt.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 27/04-15 00:10 
Jeg kunne ikke finde den på webshoppen, men på PS4 fandt jeg den ved at gå i Games, All games, Demos og så sortere på pris billigst til dyrest. Den var blandt de 20 første.
Le RoofLe RoofSkrevet 27/04-15 00:34 
Mange tak. Så fandt jeg den :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SonicSonicSkrevet 27/04-15 18:17 
Konami burde lukke, inden det bliver mere pinligt for dem.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/04-15 18:32 
De har da ellers haft mega travlt med at lave alle mulige spil. Både PES 2016 og det her mini spil til en smartphone spil. :D

https://youtu.be/WVdlVdd34UI
SonicSonicSkrevet 27/04-15 20:35 
Holy shit, de har da tabt alt der hedder talent på gulvet :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 27/04-15 20:44 
"Going Dark: Konami Announces Voluntary Delisting of its American Shares From the New York Stock Exchange"

http://www.dualshockers.com/2015/04/27/going-dark-konami-announces-voluntary-delisting-of-its-american-shares-from-the-new-york-stock-exchange/
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-15 14:54 
Beano>
Du kan bare downloade igen selvom det er delistet i butikken. Ikke første gang det er sket.

Det lyder Polygon som om man ikke kan og kan se på Gaf, at der går snak om det snart også forsvinder i EU store...

http://i.imgur.com/ZxSmKub.png
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 14:57 
For at teste, gen-downloadede jeg den forleden via download-listen - men om den også forsvinder her vil tiden vise. Skidt hvis den gør, selv om det er en gratis/promotion ting.
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-15 15:03 
Forleden kunne man også downloade den i USA. Det var forleden:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1041463&page=1

Ekstremt skidt hvis de, ligesom Apple, tillader publishers at fjerne muligheden for at genhente ting, man allerede har downloaded.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 15:14 
Findes i hvert fald stadig i min DL liste... :)
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-15 15:45 
Ja, fordi PS store ikke har opdateret endnu..

P.T. Completely Removed From PlayStation Store, Cannot Be Re-Downloaded
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 16:51 
Så prøver jeg igen i morgen...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/05-15 16:52, rettet 06/05-15 16:52 
Og man skal også nå at spille det. Nogen på nettet har opdaget at der er tidsbegrænsning på nogen ting, som bla. P.T.

PlayStation 4-tråden
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-15 17:12, rettet 06/05-15 17:19 
Tidsbegrænsningen (kill switch'en) gælder vist kun steder som tyskland, hvor spillet krævede Plus for at hente og således kun vil være spilbart de perioder, man betaler sit abonnement.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 17:23 
Mener også at have set det på demoer på både PS3 og PS4.
PS+ IGC titler bliver aut. sat til at udløbe når ens PS+ sub. udløber.
OdinOdinSkrevet 07/05-15 11:53 
...Og så er vi vist tilbage ved mit oprindelige spørgsmål:

Kan man egentlig lave backup af sine hentede spil? Jeg ville blive rigtig ked af at miste P.T. når min PS4 står af.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 12:07, rettet 07/05-15 12:12 
Jeg hentede den igen her til morgen, så P.T. er p.t. stadig ikke fjernet i EU...

PlayStation 4-tråden

For at svare på dit spørgsmål: ja det kan du via system backup/restore men kun restore til samme maskine, dvs. i forbindelse med opgradering/udskiftning af HDD. Udløbsdatoen slipper du nok ikke uden om.
OdinOdinSkrevet 07/05-15 12:17 
[Indsæt eder og forbandelser over DRM og digital distribution her]
SumezSumezSkrevet 07/05-15 12:57, rettet 07/05-15 12:58 
Darkbeat>
Og man skal også nå at spille det. Nogen på nettet har opdaget at der er tidsbegrænsning på nogen ting, som bla. P.T.

Hvor er det fantastisk, det er alt det Microsoft fik hagl for dengang de afslørede Xbox One, og endte med at måtte trække tilbage.

Content control, killswitches, alt det der. Forfærdelig verden det er blevet :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 13:32, rettet 07/05-15 13:33 
Forveksel nu ikke online-DRM med DRM som alle konsoller med mulighed for download har.

Udlønsdatoer på gratis/lejet indhold (PS+ IGC "gratis" titler) har PS3 og Vita haft i mange år.
Bede-xBede-xSkrevet 07/05-15 13:41, rettet 07/05-15 13:41 
Men det er jo ikke kun Plus spil der er tale om. I USA er P.T. demoen fjernet nu og flere på Gaf har fået følgende besked:

PlayStation 4-tråden

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1041463&page=30

Det var vel og mærke ikke tilknyttet Plus i USA. Hvor længe før det ryger fra den europæiske store?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 13:46, rettet 07/05-15 13:48 
Bede-x>
Men det er jo ikke kun Plus spil der er tale om. I USA er P.T. demoen fjernet nu og flere på Gaf har fået følgende besked:

Har jeg aldrig påstået. Jeg skrev det var gratis indhold - kaldte det også "gratis/promotion" længere oppe. Jeg nævnte PS+ ifm. udløbsdatoer som ikke er nyt.
Bede-xBede-xSkrevet 07/05-15 13:49, rettet 07/05-15 13:52 
Ok, misforstod hvad du mente med gratis indhold :)

Stadig meget lidt betryggende, at de tillader publishers at fjerne indhold man har downloaded. Der er en grund til det er værd at kæmpe for en model, der er så tæt på DRM fri som mulig..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 13:57, rettet 07/05-15 13:58 
Tjaaa ikke uenig (foretrækker klart fysiske udgivelser så vidt muligt) men jeg ser bare intet nyt eller grund til panik over et demo/teaser som var gratis (og tidsbegrænset) for at promovere en kommende titel, der nu er aflyst. Mere trist at Silent Hills er aflyst :P
OdinOdinSkrevet 07/05-15 14:25 
Beano>
Forveksel nu ikke online-DRM med DRM som alle konsoller med mulighed for download har.

Er det ikke bedøvende ligegyldigt, når slutresultatet er det samme? Så snart udgiveren ikke længere ønsker at folk skal have adgang til et eksklusivt digitalt distribueret spil, så er det spil tabt.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 14:34, rettet 07/05-15 14:35 
Min PS4/PS4/360 kræver ikke jeg er online mindst een gang hver 24 time for at jeg kan spille mine spil, jeg kan spille mine offline spil offline og jeg kan sælge/bytte/forære mine fyske spil så tosset jeg vil. Så nej, slet ikke det samme som det MS havde gang i med XB1.
SumezSumezSkrevet 07/05-15 14:35, rettet 07/05-15 14:36 
Hvis dit spil har mulighed for at de kan smide sådan en lockout switch må, må det jo nødvendigvis kræve at du er online en gang imellem.
Dine gratis Plus spil er vel også nødt til af og til at bekræfte at du stadig er Plus-medlem??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 14:39, rettet 07/05-15 14:40 
Det sker ikke for dine købte download spil - eller for de fyske spil. PS+ IGC titlerne ejer du ikke, dem lejer du reelt. Når datoen udløber (=samme som dit PS+ sub udløb) skal du ganske rigtigt gå online få at få dit certifikat fornyet.
SumezSumezSkrevet 07/05-15 14:50 
Det er klart at det er noget mildere brug af systemet, og indtil videre er det jo "positivt" at det kun bruges af gratis-spillene, men rent principielt er det jo det samme. I praksis er man jo online med sin konsol hele tiden, så om der kun er tale om en måned (eller hvor tit dit Plus nu er sat til at fornyes) eller 24 timer er for mit vedkommende irrelevant, når det handler om en principsag.
Det der er uhyggeligt for mig, er at systemet tydeligvis er sat i værk så alle udgivelser potentielt kan bruge det, og ikke kun demoer og Plus-titler. Var det reelt set ikke "det samme" med de fysiske udgivelser på XBone? At det ikke var et tvunget system, men at alle udviklere i deres tilfælde selv kunne vælge at gøre brug af det?

Når alt det er sagt, så er det jo indlysende hvorfor det går i den retning, og det er en uundgåelig udvikling. Jeg synes bare det er lidt fjollet at MS fik så meget backlash for samme koncept, bare fordi de fik præsenteret det på en meget mere uheldig måde. Så snart de får mulighed for det, gør Sony da også alt hvad de kan for at få udfaset fysiske medier. Det er svært at slippe fornemmelsen af at den disc man får allerede nu kun er et spørgsmål om proforma, da man alligevel altid skal have 5 patches på 400 GB stykket så snart man sætter den ind i maskinen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 07/05-15 14:59, rettet 07/05-15 15:00 
Beano>
Min PS4/PS4/360 kræver ikke jeg er online mindst een gang hver 24 time for at jeg kan spille mine spil, jeg kan spille mine offline spil offline og jeg kan sælge/bytte/forære mine fyske spil så tosset jeg vil. Så nej, slet ikke det samme som det MS havde gang i med XB1.

Qué? Jeg har hverken nævnt Xbox One eller noget som helst om at være online hver 24. time. Jeg taler fuldkommen generelt om, at DRM kombineret med eksklusivt digitalt distribuerede spil er noget lort fordi den dag rettighedsejerne beslutter at fjerne dem eller serverne slukkes, så er de væk og ingen kan få lov at spille dem mere.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 15:52, rettet 07/05-15 15:56 
@Odin: Åh, du citerede bare mit svar til Sumez hvor jeg talte om den model MS forsøgte at indføre ifm. XB1, så derfor forvirringen...


Sumez>
Det er klart at det er noget mildere brug af systemet, og indtil videre er det jo "positivt" at det kun bruges af gratis-spillene, men rent principielt er det jo det samme. I praksis er man jo online med sin konsol hele tiden, så om der kun er tale om en måned (eller hvor tit dit Plus nu er sat til at fornyes) eller 24 timer er for mit vedkommende irrelevant, når det handler om en principsag.

Som sagt er udløbssystemet ikke nyt - det har eksisteret længe på PS3/Vita og nu PS4, og brugt b.la. til at styre PS+ IGC titler (=spil man ikke ejer) kan spilles selv om man er offline i længere perioder. Hvis der ikke var en offline udløbdato eller always-online-DRM (meget dårligere model) til at styre det, ville PS+ IGC realistisk set ikke eksistere eller være meget dyrere/ringere - det er jo lejetitler.

En stor forskel er også at hvis man ikke kan leve med at PS+ IGC titler udløber når ens abonnement gør, kan man stadig købe spillene og ikke bøvle med det. Man har heldigvis stadig valget som forbruger :)


Sumez>
Det der er uhyggeligt for mig, er at systemet tydeligvis er sat i værk så alle udgivelser potentielt kan bruge det, og ikke kun demoer og Plus-titler.

Det er så naturligvis din ret at syntes/frygte - realiteten er bare at det ikke er et nyt system med udløbsdatoer på demoer som fjernes. Hvis de begynder at snige udløbsdatoer på ens digitale køb, vil jeg give dig ret.


Sumez> Var det reelt set ikke "det samme" med de fysiske udgivelser på XBone? At det ikke var et tvunget system, men at alle udviklere i deres tilfælde selv kunne vælge at gøre brug af det?

Nej, det var alle titler - fysiske og digitale køb. Udgivere kunne tilvælge at give tilladelse til at forbrugerne kunne videresælge fysiske spil/licenser igennem f.eks. GameStop. Der var ingen online-DRM opt-out for udgiverne.


Sumez>Jeg synes bare det er lidt fjollet at MS fik så meget backlash for samme koncept, bare fordi de fik præsenteret det på en meget mere uheldig måde.

Jeg syntes det er fjollet du bliver ved med at insistere på det er det samme koncept når jeg flere gange beskriver forskellene :O
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 16:46, rettet 07/05-15 16:47 
Bemærkede lige at P.T. hos mig slet ikke har en udløbsdato :) ...

PlayStation 4-tråden


PS+ IGC titel til sammenligning...

PlayStation 4-tråden
Bede-xBede-xSkrevet 07/05-15 16:50, rettet 07/05-15 16:55 
Som skrevet tidligere gælder tidsbegrænsningen kun steder som Tyskland, hvor spillet var tilknyttet Plus (Virker som et IGC spil der).

Tidsbegrænsningen er et separat problem fra det, at spillet i USA, indtil videre, er blevet fjernet fra markedspladsen og ikke længere kan (gen)downloades. Sony har med beskeder til brugerne bekræftet, at det ikke vil kunne hentes igen, selv for dem der allerede har "købt" det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig