X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/10-14 23:52 
De har tweetet om det for tre timer siden og så igen for lidt siden: https://twitter.com/AskPlayStation

Det må næsten være fordi, de ikke har forberedt sig ordentligt på, at det aktive brugerantal ville stige kraftigt med Destinys udgivelse. Det virker meget amatøragtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 16/10-14 23:55 
Amby>
Hvad blev det af upload til youtube?

De skriver da "Features including, Share Play, YouTube support". De har tidligere sagt at firmware 2.0 ville inkludere share-to-youtube, så mon ikke det er det der menes med Youtube support.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-14 00:09 
Wehner>
De har tweetet om det for tre timer siden og så igen for lidt siden: https://twitter.com/AskPlayStation

Det må næsten være fordi, de ikke har forberedt sig ordentligt på, at det aktive brugerantal ville stige kraftigt med Destinys udgivelse. Det virker meget amatøragtigt.

Jeg tror så også at det netop er brokken fra et community som Destinys der får dem til at tage problemet lidt mere seriøst :) Jeg er pisse træt af maskinen lige nu, men jeg regner stærkt med at det bliver bedre inden længe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/12-14 21:15 
Har lige fået den næstvildeste julegave nogensinde i en PS4, og når man så kommer hjem og glæder sig til at prøve den, er Sony's netværk blevet hacket af nogle båtnakker, og ingen funktioner på maskinen virker uden netforbindelsen....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/12-14 21:41, rettet 25/12-14 21:41 
Både PSN og XBL har været under DDoS angreb (ikke hacket) i dag igen og mange kan ikke komme online pt. Du kan dog lave en offline profil på din nye konsol. Tillykke med den :)
XiwanaXiwanaSkrevet 25/12-14 21:50 
Sumez>
Har lige fået den næstvildeste julegave nogensinde

Nu bliver jeg helt nysgerrig... Hvad er så den vildeste julegave, du har fået?
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 25/12-14 22:28, rettet 25/12-14 22:31 
En SNES :) Eller også var det en fødselsdagsgave, det kan jeg ikke huske, det var så længe siden.

Beano>
Du kan dog lave en offline profil på din nye konsol. Tillykke med den :)

...Men ikke komme på PSN og få adgang til nogle spil til den. ;)
Det værste er at de ikke har meldt andet ud en en kort notits på Twitter for 6 timer siden, ikke noget omkring en status og hvordan det går med at løse problemet. Stakkels teknikere der (må man i det mindste håbe) er blevet kaldt på arbejde juledag...

Men er ret vil med designet på den... den er noget større end man skulle tro, men den er pæn og stilren, og den eneste konsol jeg har haft som jeg faktisk vil være bekendt at lade stå fremme ved siden af fjernsynet (nur hvor der ikke lige er andre pladser på hylderne pt.)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 25/12-14 23:30 
Sumez>
Har lige fået den næstvildeste julegave nogensinde i en PS4, og når man så kommer hjem og glæder sig til at prøve den, er Sony's netværk blevet hacket af nogle båtnakker, og ingen funktioner på maskinen virker uden netforbindelsen....

Hvorfor smider du ikke et spil i maskinen, og spiller det?
BeanoBeanoSkrevet 25/12-14 23:39 
Sumez>
...Men ikke komme på PSN og få adgang til nogle spil til den. ;)

Klart nok, hvis man skal i PSN Store efter spil, så har man problemer :)
SumezSumezSkrevet 26/12-14 00:04 
Dunwich>
Hvorfor smider du ikke et spil i maskinen, og spiller det?

Hvad for et spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 00:13 
Alien Isolation f.eks?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/12-14 00:14 
Jeg tror GameStop har lukket her i julen ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 00:16, rettet 26/12-14 00:20 
Men seriøst, det er fandeme surt at der er lukket for det varme vand hvis du ikke har fået nogen fysiske spil :( Du kan vel kun bruge den som DVD/BD-afspiller som det er nu?

EDIT: Man bliver pisse trætte af de hackere der ikke har noget bedre at tage sig til. Men hvis man skal se lidt positivt på det, så er det forhåbentlig med til at udskyde den forfærdelige fremtid hvor alt bliver online only. Så hyppige nedetider gider folk sgu nok ikke ret længe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/12-14 00:19 
Pas, det er sikkert også noget der skal downloade? :P

Og nej, som jeg nævnte har jeg jo lige fået den i julegave, så har naturligvis ikke haft tid til at investere i nogle fysiske spil til den. Men skal ud og kigge efter et af det der Shadow of Midtjyllands-spil i et fornuftigt prisleje.
På download-listen står det PS4-udgaver af Isaac, FF14 og Pinball Arcade. Har hørt at det der Resogun også skulle være udmærket?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 00:23 
Resogun var udmærket, men meget buggy (random scorebreaking-shit der resulterede i tvungne restarts). De har vidst fikset det siden, men med nulstilling af global leaderboards. Jeg havde en ret god score, og jeg kunne rigtig godt lide spillet, men jeg gider simpelthen ikke kæmpe mig derop igen, hvis de bare en anden dag nulstiller lortet igen :(

Pinball Arcade er så vidt jeg ved også udkommet på disc, hvis det var noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/12-14 00:35, rettet 26/12-14 00:35 
Pinball Arcade er en løbende download-udgivelse med nye tables næsten hver måned. :) Disc udgivelsen er kun season 1, hvoraf jeg har spillet det meste på X360. Er spændt på at prøve de nyere tables, og med lidt mere grafisk lir, og en mindre broken fysik/input delay end PS3.

(men køber det nok også på disc når jeg falder over det billigt)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/12-14 01:02, rettet 26/12-14 01:25 
Bare så du lige har en alternativ mening til Konsolkongen :-) -> Resogun er et af de bedste shmups nogensinde og jeg har ikke haft et eneste teknisk issue med det. Visuelt ligner det også en drøm. Havde det kostet 500kr (og havde jeg prøvet det på forhånd) havde jeg ubetinget betalt det med glæde.

Har du først fået Plus fornyligt? Hvis du havde det november 2013 og huskede at "købe" det på webshoppen, så er det gratis. PS3 og Vita versionerne er i øvrigt lige om hjørnet og gratis via crossbuy for ejere af PS4 versionen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 01:11, rettet 26/12-14 01:13 
Jeg respekterer din mening Jmog :) Sjovt at du aldrig har oplevet fejlen med at man ikke kunne aflevere humans igen. Det oplevede jeg mange gange. Løsningen var at lade sig dø, eller lade være med at aflevere flere humans i dén bane. Uanset ville det resultere i meget lavere score, så man kunne lige så godt starte helt forfra :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/12-14 01:26 
Kedelig bug, men det skete aldrig for mig. Du er også den eneste jeg har hørt om det fra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 01:33, rettet 26/12-14 01:45 
Måske min spillestil har knækket spillets psyke fuldstændig? Jeg har ikke rigtig prøvet siden det blev patchet, men jeg formoder de har rettet det, til jeg har set andet :)

Jeg fangede det på capture dengang, men da Facebook var eneste upload-mulighed var der ingen mulighed for at dele det for mig. Det er vidst desværre blevet slettet siden :)

EDIT: Altså min capture er blevet slettet. Facebook findes endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/12-14 10:55 
Den sidste sætning gør mig trist. Julen er ødelagt.

Mht. Rasogun - der er jo kommet en del updates til spillet siden lancering, så måske er det rettet :)

Vita og PS3 udgaverne kom den 17. december, jeg har dog ikke checket kvaliteten af Vita porten endnu.
SumezSumezSkrevet 26/12-14 12:03 
...Og Sony har stadig ikke fået styr på deres service her 24 timer senere.
Gad vide om de har en "undskyldning" parat ligesom sidste gang de lod sig overmande af hackere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 26/12-14 12:13, rettet 26/12-14 12:14 
Virker fint her hos mig. Jeg har haft lidt problemer med at logge på fra vitaen, men ikke ps4'eren.
Edit: I øvrigt er geometry wars også kommet. Og det er godt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 26/12-14 12:28, rettet 26/12-14 12:29 
Fra min PS4 kan jeg ikke se friends list, activity stream, live areas, Store, osv. så de bliver åbenbart stadig bombarderet.
WehnerWehnerSkrevet 26/12-14 16:57 
PSN er stadig nede :( Det var dog utroligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 17:07 
Så var det heller ikke Sonys skyld dengang jeg oplevede alt bøvlet med Destiny? Det har muligvis også være DDoS-angreb?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 26/12-14 17:16, rettet 26/12-14 17:16 
Lizardsquad troller xbox-live og psn.
Håber nogle får fat i ip'erne på de møgunger.

Edit: Link for context
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=958711
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 26/12-14 17:39 
Konsolkongen>
Så var det heller ikke Sonys skyld dengang jeg oplevede alt bøvlet med Destiny? Det har muligvis også være DDoS-angreb?

Jep. Kan huske der var et angreb dengang.

De hackergrupper er nogle kraftidioter. De hævder at de gør det for at skade de onde store firmaer, men det kan ikke undgå at gå ud over os kunder. Lige denne gang har de dog decideret sagt at de gør det for sjov.

Som om det ikke var grunden hver gang. Håber de får nogle modbydeligt lange fængselsstraffe. De går jo decideret efter at ødelægge folks juleferie.
SonicSonicSkrevet 26/12-14 17:45 
DDoS er ikke hacking :) Det er sådanne set bare, at få et kæmpe botnet til at sende en hulens masse forespørgsler til den server du vil have til at gå ned. Enhver idiot med adgang til et botnet kan gøre dette. Botnets kan man købe adgang til.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 26/12-14 17:55 
Ja, og det betyder desværre at stort set alle tjenester kan lægges med :-(
SonicSonicSkrevet 26/12-14 17:56 
Jep, det er bare et spørgsmål om nogle unger ser sig sure på et eller andet.
Det værste er dog, at de her knægte gør det for teh lulz. Opdragelse hjemmefra ville gøre meget ved det :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 18:26 
Jmog>
De hackergrupper er nogle kraftidioter. De hævder at de gør det for at skade de onde store firmaer, men det kan ikke undgå at gå ud over os kunder. Lige denne gang har de dog decideret sagt at de gør det for sjov.

Som om det ikke var grunden hver gang. Håber de får nogle modbydeligt lange fængselsstraffe. De går jo decideret efter at ødelægge folks juleferie.

Jeg troede ellers Sony var de gode? :)

Jeg er glad for at jeg kørte hurtigt død i Destiny og at jeg nåede at få Evil Within opdateret inden jeg tog hjem i julen. Men for fanden jeg forstår godt frustrationen, fra især folk som lige har fået maskinen i gave og nu slet ikke kan bruge den :(

Det er lidt foruroligende at denne type angreb tilsyneladende er svære at sikre sig helt imod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 26/12-14 18:31 
Omvendt er det også et vink med en vognstang om, at det der always online påkrævet, er en rigtigt dårlig ide, især for kunderne.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 18:34 
Ja, hvis man vil prøve at se situationen fra en positiv side, så er der altid dén :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
fumfumSkrevet 26/12-14 18:55 
Kim Dotcom to the rescue:

Jp's artikel
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 26/12-14 19:32 
PR-stunt. PSN er jo stadig ligeså smadret som det har været i de sidste ~40 timer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-14 20:05 
Er sådan et medlemskab virkelig i så høj kurs for hackere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/12-14 20:13 
Sonic>
Opdragelse hjemmefra ville gøre meget ved det :)

Mit forslag: en rød mås, tvinges til at se The Interview 10 gange og så i seng uden aftensmad :)
SonicSonicSkrevet 26/12-14 22:56 
Der påståes nu, at de er stoppet, og angriber TOR istedet for. This won't end well. Stupid kids!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 26/12-14 23:14 
Ville ønske at selv hacker-kulturen betragtede Ddos hackere lidt som voldtægtsforbrydere. Ingen ære i Ddos. Watch your back in the showers!
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/12-14 23:51, rettet 26/12-14 23:53 
Jeg ved ikke helt hvad "hacker-kulturen" er, jeg tror der er rimelig mange grene af den slags, men du kan være rimelig sikker på at der ikke hersker særlig meget respekt for DDoS særlig mange steder. Normalt ligger "æren" i hacking jo at i blotlægge sikkerhedshuller, ikke at bombardere steder udefra.

Sonic: Hvem er Tor?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-14 00:37 
2. Juledag er normalt årets største gamerdag for mig :/ Jeg håber på lange, fortjente fængselsstraffe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 27/12-14 01:14, rettet 27/12-14 01:15 
@sumez:
Http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_%28anonymity_network%29
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/12-14 11:17 
Kan logge på med bruger id og password nu, men man kommer til sådan en wizard ting hvor man skal igennem alle privacy settings og bekræfte dem, og når man når gennem den, får man bare en serverfejl.
Hvordan fungerer det for folk der allerede har været gennem den proces?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-14 11:40, rettet 27/12-14 11:41 
Jeg kan stadig ikke komme på, men at dømme fra min app, er enkelte af mine venner kommet på.

Sony skrev for to timer siden på Twitter:
Update: PS4, PS3, and Vita network services are gradually coming back online - thanks for your patience.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
--Skrevet 28/12-14 10:48 
Loggede af PSN i går eller i fredags (kan ikke huske det), for overhovedet at kunne starte mine spil op. Spillene (Lords of the Fallen + Metro) hang fast ved opstart, eftersom de åbenbart lige connecter til PSN eller noget, hvilket fik alt til at gå i stå. Efter jeg loggede ud, spillede de fint uden problemer. Nu kan jeg dog ikke logge på igen. Den står bare og forsøger i noget tid, hvorefter der kommer en fejlmeddelelse.
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 28/12-14 11:03 
Aj, hvor surt. Det er dage som disse, hvor jeg er glad for at have en rent offlinekonsol. Så slipper man også for NSA-overvågningen.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 28/12-14 11:12 
@m1chelsen: Jeg kan sagtens komme på nu - friends list, activity stream, live areas, etc. virker. Har du rodet med MTU setting ifm. angrebet? I så fald, sæt det tilbage til default.
--Skrevet 28/12-14 13:32 
MTU setting? Det tror jeg ikke ;D Aner ikke hvad det er?
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-14 13:37 
Der var noget snak om man kunne ændre MTU settings og så lettere logge på PSN. Mere info her:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=960043
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig