X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 19/04-16 17:12 
Siden kodenavnet for PSVR var Morpheus, så tror jeg ikke det er Neo Geo de hentyder til ;-)
OdinOdinSkrevet 19/04-16 17:14, rettet 19/04-16 17:17 
Konsolkongen>
Kan det virkelig gøre så stor en forskel bare at clocke de samme komponenter højere? Eller er der tale om variationer i hardwaren?

Som de skriver i artiklen, er GPU'en i Neo kun clocket cirka 14% højere, så det er ikke det der gør det store udslag. Det der batter er, at der er tale om en ny GPU med dobbelt så mange CU'er.
Sammen med de mindre hastighedsforøgelser på henholdsvis 1/3 og 1/4 for CPU og RAM, så giver det sammenlagt et ret så mærkbart boost.
slk486slk486Skrevet 19/04-16 17:16, rettet 19/04-16 17:17 
Nok snarere The Matrix :-D

Hardware variation, som i ny chip. Det er ikke en overclock, som sådan.

Som Odin skriver er den største forskel de mange CU'er.
j/k
JmogJmogSkrevet 19/04-16 17:20, rettet 19/04-16 18:50 
Konsolkongen>
Kan det virkelig gøre så stor en forskel bare at clocke de samme komponenter højere? Eller er der tale om variationer i hardwaren?

Edit: Under alle omstændigheder er det fedt med et åbenlyst shoutout fra Sony til Neo Geo :)

Noget er variationer (clock af RAM og CPU) mens GPU'en er ny. Eller... samme familie (7990-alike mod en 7870-alike) kan man sige.

HVIS en udvikler vælger at patche et gammelt spil, så vil det ikke være alle der bare kan boostes til 60fps. Spil der lige præcis kan komme op på 30fps på PSPoor Edition vil nok ikke kunne snige sig op på 60fps på Neo'en. Men spil der fedter rundt med 45fps burde snildt kunne komme derop. Så kommer spørgsmålet om et givent 30fps spil har det nødvendige overhead. Det vil sige, kører spillet reelt 45fps men er capped til 30fps, fordi det ser bedre ud med en fast framerate fremfor en variabel eller var 30fps det højeste det kunne snige sig op på.

Hvis jeg skulle gætte så er Bloodborne nok et af de spil som har overhead nok til at Neo'en kan få den op på 60fps. Jeg tror dog ikke From gider bruge udviklertid på at patche et spil, der er så gammelt. Der er ikke mersalg i det. Håber dog jeg tager fejl.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 17:35, rettet 19/04-16 17:40 
Havde helt overset at der var en artikel, den vil jeg læse lidt senere :)

Synes også nok at Sony var lige lovligt sent ude med den Neo Geo reference. Dét med matrix giver meget god mening :)

Edit: Bloodborne er dog lige udkommet i en GotY udgave og det er stadig den bedste grund til at købe maskinen. Så helt ligeglade er From Software forhåbentlig ikke med titlen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 17:52 
Morpheus=drømmenes gud
Neo=ny/ung

;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 18:35 
Jeg har lige været syg, og er stadig snottet helt til i hovedet, så jeg får nok ikke ilt nok til hjernen for jeg tænkte seriøst:
"Jaguar" CPU= Atari-shoutout
"NEO" = SNK-shoutout

Kan godt selv se nu at referencerne ikke giver nogen mening overhovedet. Hvor er respekten til Sega f.eks? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/04-16 18:51 
Det blå lyn på tværs af midten af PS4'eren når den er tændt :-D

Tydeligvis Sonic!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 18:58 
Selvfølgelig :) og den fandens lightbar i controlleren. Det er næsten for meget Sega love :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/04-16 19:02 
Egentlig underligt at Neo ikke vil understøtte det nye UHD format på Bluray. Det er det samme drev der er i maskinen som den gamle model. Det ville da ellers have været oplagt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 19:08 
De tror nok ikke på formatet. Det gør jeg nu heller ikke.

Hvornår har du sidst set en film? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/04-16 19:27, rettet 19/04-16 19:28 
Du mener på disc? Hmm, det er nok en måneds tid siden. Der så jeg samtlige Die Hard film over et par uger. Kommer nok til at se Force Awakens på BD om et par dage.

Jeg køber meget sjældnere film i dag end før i tiden, men film jeg ønsker i den højeste kvalitet, som jeg mener er værd at se flere gange, dem køber jeg stadig.

Kan i øvrigt være at det blot er dev-kittet der ikke har UHD-bluray. Udviklerne kan jo alligevel ikke udnytte et UHD-drev til noget da alle spil skal virke på den gamle model.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 19:44 
Det var såmænd bare en joke mht til at filmmediet er forældet :)

Jeg tror dog ikke et sekund på at UHD blurays slår igennem :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 20:22 
Anvender UHD blu-ray ikke også online DRM? Altså discs skal aktiveres til afspilleren ved første anvendelse. I så fald gør det mediet til no-go for mit vedkommende :(
Bede-xBede-xSkrevet 19/04-16 21:14, rettet 19/04-16 21:17 
Jmog>
[Men spil der fedter rundt med 45fps burde snildt kunne komme derop. Så kommer spørgsmålet om et givent 30fps spil har det nødvendige overhead. Det vil sige, kører spillet reelt 45fps men er capped til 30fps, fordi det ser bedre ud med en fast framerate fremfor en variabel eller var 30fps det højeste det kunne snige sig op på.

Og så handler det selvfølgelig også om hvad der skaber frame rate begrænsningen. Er det GPU'en vil det kunne løftes mere på det nye system, end hvis det er CPU'en, som kun boostes begrænset på Neo'en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 19/04-16 21:30 
Det kan være svært at vurdere, men jeg synes godt nok, jeg ser meget brok omkring den nye Playstation, fra folk der hellere vil have en traditionel konsol cyklus. Hvordan oplever i andre det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 21:53, rettet 19/04-16 21:54 
Jeg ser heldigvis mange der ikke er glad for modellen, kritiserer behandling af forbrugerne, frygter dårligere optimerede PS4 spil, kan se hvilke dårligdomme det kan føre til på længere sigt, osv. Men ikke nok.
NaieraNaieraSkrevet 19/04-16 22:04 
Det er helt sikkert noget lort.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/04-16 22:08 
På fora er der mange der brokker sig. Jeg ser ofte argumentet "hvis de gør det her så hopper jeg over til PC gaming".

...hvilket egentlig er et tåbeligt argument. Grunden til man vælger konsol fremfor PC er, at man ikke gider drivers, fejlsøgning, opdateringer der pludselig afbryder spil, risiko for uforklarlige crashes, hardwareopgraderinger etc. At konsolcyklusserne bliver kortere ændrer jo ikke en skid på det. Ja, der er to SKU'er på hylden i Gamestop. Den ene kører med et medium grafikmode mens den anden kører med et high grafikmode. Alt virker på begge. Alt styres på samme måde, indstilles på samme måde og spilles på samme måde.

Hvis Sony havde kaldt den PS5 og annonceret at den var 100% bagudkompatibel, så ville langt færre klage. De eneste der har grund til at surmule er folk der ikke har råd. Og så igen, det har de måske alligevel. De eneste der kommer til at give 400 dollars for den er jo folk der ikke har en PS4 (og de klager ikke). Alle os andre bytter jo den gamle ind i Gamestop (eller sælger den på DBA) for at få rabat. Vi kommer ikke til at give fuld pris medmindre vi har tænkt os at have to konsoller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-16 22:13 
I mit tilfælde bliver den købt på dagen. Har alligevel længe overvejet at udskifte det larmende møg jeg har stående nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 22:18 
Havde de lanceret en PS5 allerede (3 år efter PS4) ville der helt sikkert også været meget stor utilfredshed.

Jeg har fint råd til en ny konsol, no problem, men det handler ikke om min næsetip.
WehnerWehnerSkrevet 19/04-16 22:23 
Ja, hvis den støjer mindre, så er det endnu en stærk grund til køb. Det håber jeg virkelig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 19/04-16 22:28, rettet 19/04-16 22:29 
Jeg forstår argumentet med at man gerne vil have en konsolgeneration til at vare så længe som muligt. Men det her er den første generation i årtier, hvor vi fra starten styrkemæssigt har ligget så lavt i forhold til "normen". En generation på 7 år går bare ikke hvis de skal blive ved med at sælge.

Frygten for at spil vil køre røvdårligt på PS4 køber jeg heller ikke. Vi har haft generationer med tre forskellige konsoller med vidt forskellig arkitektur som fik de samme spil. Gamecube, PS2 og Xbox for eksempel. Det fungerede. Det vi får nu med Xbox One, PS4 og Neo er sammenligneligt, blot simplere, da to af konsollerne arkitekturmæssigt er ekstremt lig hinanden.

Det her svarer til at udgive den første Xbox med den bonus at PS2-titler virker på den. Multiplatformspillene så ofte bedre ud på Xbox, men de fejlede altså ikke noget på PS2.
OdinOdinSkrevet 19/04-16 22:33, rettet 19/04-16 22:54 
Jeg er også ombord. Jeg havde allerede en forsigtig plan om at PS4 skulle blive min første selvejede VR-platform, men jeg kunne samtidig godt se, at der bare ikke var helt nok hestekræfter til at levere en fornuftig oplevelse, og tanken om at skulle vente tre-fire år på en maskine der kunne trække dem huede mig ikke. Jeg er derfor glad for at Sony tager tyren ved hornene og bryder cyklussen. Jeg er i det hele stor fortaler for producenter der viser villighed til at eksperimentere. Og det er jo så op til os forbrugere at dømme med pengepungen.
OdinOdinSkrevet 19/04-16 22:39, rettet 19/04-16 22:39 
Jmog>
Det vi får nu med Xbox One, PS4 og Neo er sammenligneligt, blot simplere, da to af konsollerne arkitekturmæssigt er ekstremt lig hinanden.

Faktisk vil alle tre konsoller fortsat være ekstremt ens arkitekturmæssigt. Der vil i grove træk bare være forskel på mængden af hestekræfter. Jeg tror i øvrigt heller ikke Microsoft kommer til at sidde dette træk overhørig. De bliver nødt til at reagere. Enten ved prisnedsættelse, annoncering af ny hardware næste år eller begge dele.
Bede-xBede-xSkrevet 19/04-16 22:46, rettet 19/04-16 22:48 
Jmog>
På fora er der mange der brokker sig. Jeg ser ofte argumentet "hvis de gør det her så hopper jeg over til PC gaming".

...hvilket egentlig er et tåbeligt argument.

Ja, det vil være lige omvendt. Man tager nogle af PC'ens største fordele, uden at de værste af ulemperne følger med. Hvis jeg kan få bedre performance på topmodellen, er det sådan noget der får mig tilbage til (multiplatform) konsol gaming og det vil generelt være en fordel for PSVR med en opgradering. Og så længe spillene stadig holdes kompatible med den gamle format, så kan man selv vælge, hvornår man synes tiden er inde til en opgradering.

Jmog>
Frygten for at spil vil køre røvdårligt på PS4 køber jeg heller ikke.

Enig. Det er jo i forvejen et fåtal af udviklere der kun laver spil til PS4. Langt de fleste skal alligevel tilpasse sig laveste fællesnævner - Xbox One og diverse low-end PC konfigurationer - når de producerer spil. Nu er der så en yderligere format blandt de utallige konfigurationer af hardware der afvikler tidens multiplatformsspil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 19/04-16 23:06, rettet 20/04-16 07:28 
Bede-x>
Enig. Det er jo i forvejen et fåtal af udviklere der kun laver spil til PS4. Langt de fleste skal alligevel tilpasse sig laveste fællesnævner - Xbox One og diverse low-end PC konfigurationer - når de producerer spil. Nu er der så en yderligere format blandt de utallige konfigurationer af hardware der afvikler tidens multiplatformsspil.

Præcis. Nærmest konstant ser vi, at de spil vi får på konsollerne er nøjagtigt de samme som på PC, blot med fastlåste (lavere) kvalitetssettings. Digital Foundry viser også ofte i deres sammenligningsvideoer hvilke individuelle kvalitetssettings på PC der modsvarer konsoludgaverne. Fra et udviklerstandpunkt handler det bare om at de nu får lov at skubbe håndtagene højere op. Eller udnytter det ekstra frirum til højere og/eller mere stabile framerates.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/04-16 00:58, rettet 20/04-16 01:43 
Det er helt perfekt med en hardware upgrade! Jeg haaber, Xbox One ogsaa faar en (Det er de jo naermest tvunget til, nu).

Jeg havde personligt hellere set en uber-specced helt ny PS5 (Evt bagudkompatibel), men Neo er et stort nok skridt fremad (Baade mht. hardware og det faktum, at vi nu kan se paa konsollernes livscyklus paa en helt ny maade).

Som bede-x skriver, saa er det en best-of-both-worlds fra henholdsvist PC- og konsolverdenen.

All hail the 3-year console generation!

E3 bliver super spaendende i aar.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 08:21 
Nyd jeres PS5 hvor der kommer iPhone-agtige HW opgradering hver år og spillene aldrig vil optimeres, for hvorfor dog spilde tid og penge på det som udvikler når folk alligevel er opdraget til at købe ny konsol hvert år for at sikre bedste oplevelse på platformen? :P

/rant over.

Ja E3 bliver spændende...
SumezSumezSkrevet 20/04-16 08:38, rettet 20/04-16 08:42 
Odin>
Som de skriver i artiklen, er GPU'en i Neo kun clocket cirka 14% højere, så det er ikke det der gør det store udslag. Det der batter er, at der er tale om en ny GPU med dobbelt så mange CU'er.
Sammen med de mindre hastighedsforøgelser på henholdsvis 1/3 og 1/4 for CPU og RAM, så giver det sammenlagt et ret så mærkbart boost.

Men er vi ikke enige om at alle eksisterende spil skal have omskrevet en rimelig betydelig del af deres engine-kode før de rent faktisk kan gøre noget for at udnytte sådan en ændring? Det er nok ikke bare en søg-og-erstat på dine shaders.

...Ikke at det nogensinde har været et problem for Sony dagligt at rulle 80GB patches ud til samtlige spil :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/04-16 08:53, rettet 20/04-16 08:54 
Kommer da helt an på den engine, der bliver brugt. I nogle tilfælde vil det være trivielt (feks. cross platform engines, såsom UE4, Unity), mens i andre vil det kræve eftertænksom tilretning.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-16 10:17 
Beano>
Nyd jeres PS5 hvor der kommer iPhone-agtige HW opgradering hver år og spillene aldrig vil optimeres, for hvorfor dog spilde tid og penge på det som udvikler når folk alligevel er opdraget til at købe ny konsol hvert år for at sikre bedste oplevelse på platformen? :P

/rant over.

Ja E3 bliver spændende...

Man kunne være en frækkert og sige at der ikke optimeres noget som helst i dag heller, sådan som mange spil kører på maskinen :)

Sumez>
...Ikke at det nogensinde har været et problem for Sony dagligt at rulle 80GB patches ud til samtlige spil :D

Voldsom overdrivelse, aldrig sket. M$ er præcis lige så slemme med spil på Xbox One :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 10:38 
Konsolkongen>Man kunne være en frækkert og sige at der ikke optimeres noget som helst i dag heller, sådan som mange spil kører på maskinen :)

Naturligvis en overdrivelse men enig, det er allerede slemt i dag :P
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 10:44 
Konsolkongen>Voldsom overdrivelse, aldrig sket. M$ er præcis lige så slemme med spil på Xbox One :(

Overdrivelse fremmer fortørnelsen ;)

Værd at bemærke at når PS4 skriver at der downloads f.eks. 10GB, så er det ofte den samlede størrelse af alle updates til en titel og ikke det som reelt hentes for den ene update pga. delta updatesystemet som nogle titler anvender.
3of193of19Skrevet 20/04-16 10:51 
En årlig hardware refresh ville nok være lige i overkanten.
Hvert tredje år, med 100% backcomp og mindst en generation forcomp ville nok være det ideelle, både for forbrugere og udviklere.
enfenenfenSkrevet 20/04-16 11:03 
Problemet er så bare udviklingstiden for et AAA spil. Det vil blive begrænset, hvad man kommer til at se af kvalitetsspil til den nuværende konsol. De fleste vil jo spille på den nyeste konsol.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 20/04-16 11:08, rettet 20/04-16 11:10 
^ De fleste vil slet ikke bemærke at der er to udgaver af PS4.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 11:17, rettet 20/04-16 11:22 
Beano>
spillene aldrig vil optimeres,

Jeg forstår ikke helt det argument. Bortset fra en lille gruppe af eksklusive udviklere er det her en multiplatforms generation på godt og ondt. Spillene er i forvejen optimeret til at køre på en række forskellige platforme og hardware konfigurationer. Havde 90% af udviklerne været eksklusive til PS4 kunne jeg forstå argumentet. Digital Foundry og andre benchmarking sites viser igen og igen, at det er et fåtal af spil, der er særligt optimeret til en enkelt platform i disse dage. Faktisk ville jeg gætte på, at hvis man tæller deres sammenligninger sammen, at man vil opdage, at spil op til nu i generationen, i gennemsnit har kørt bedre på svagere PC hardware end man finder i PS4, end på konsollen selv. Hvorfor er det tilfældet, når dedikeret hardware teoretisk burde levere bedre resultater? Fordi, at bortset fra en lille gruppe eksklusive udviklere, skal majoriteten af spillene ud på mange hardware konfigurationer. Xbox One, PS4 og tusindvis af forskellige PC'ere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 11:31, rettet 20/04-16 11:33 
Bede-x>Jeg forstår ikke helt det argument.

Flere targets i stedet for eet -> mindre optimering end det vi ser i dag, og min forventning at der vil fokuseres mest på det nyeste og det vil fremvises og promoveres mest.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 11:37, rettet 20/04-16 11:43 
Det nyeste vil selvfølgelig fremvises i demoer, med mindre de vælger PC udgaven eller der er særlige marketingaftaler på plads med konkurrenterne. Men du har stadig ikke lavet noget argument for at man med fx Digital Foundry og andre benchmarking sites i hånden kan argumentere for, at man op til nu i generationen ser en særlig optimering til en enkelt platform, som kan aflæses på det endelige resultat, udenfor et fåtal af tilfælde som eksempelvis eksklusive udviklere og den gruppe er jeg selvfølgelig enige i. De er bare så få og har indtil videre på ingen måde defineret platformen.

Ellers performer PS4 cirka på niveau med tilsvarende PC hardware (så tæt på som man kan komme, da der er forskelle i opbygningen).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 11:43, rettet 20/04-16 11:44 
Så det du reelt siger er at fordi multiplatform titler ikke kører 100% optimalt, er fordi de slet ikke optimeret og situationen derfor ikke kan blive forværret? Det er jo helt gak.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 11:50, rettet 20/04-16 11:51 
Nej, er slet ikke hvad jeg siger. Det jeg siger er, at bortset fra en mindre gruppe udviklere, så er de fleste spil tilpasset til at køre på mange forskellige hardware sammensætninger. At tilføje en til burde kun gøre en minimal forskel for de fleste.

Jeg kan så tilføje, at jeg ikke ville blive overrasket, hvis benchmarks i multiplatform spil ender med at vise, at PS4 og PS4 Neo performer omtrent på niveau med tilsvarende PC hardware. Nøjagtig som vi ser nu med PS4.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 11:58 
Må erkende jeg personligt er 100% ligeglad med hvordan PS4 performer i forhold til PC, det er PS's fremtid som konsolplatform og Sony manglende respekt for 40+ millioner PS4 købere der bekymrer mig.
slk486slk486Skrevet 20/04-16 12:03, rettet 20/04-16 12:04 
I mine øjne er det netop en måde at beskytte konsol platformen på. Som tidligere skrevet kan konsol generationer ikke holde 8 år længere. 3-4 år virker fornuftigt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 12:05, rettet 20/04-16 12:06 
Hvad skete der med muligheden for 5-6 år?

Og hvad hvis PS4.5 bliver en salgssucces for Sony - tror du så de begrænser sig til 3 år fremadrettet?
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 12:06, rettet 20/04-16 12:13 
Beano: Fair enough. Pointen var at det tilsvarende PC hardware giver os en indikation af, hvor meget specifik optimering man ser til den enkelte platform pt. og det samme på sigt.

Men synes du godt nok det er et tegn på manglende respekt? Hardwaren vil jo stadig kunne køre alle spil på markedet. For mig vil det mere handle om hvordan de kommunikerer det, sådan der ikke er nogen der føler sig snydt over lige at have købt hardware, før der kommer noget nyt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 12:13 
Bede-x>Men synes du godt det er et tegn på manglende respekt? Hardwaren vil jo stadig kunne køre alle spil på markedet.

Her min optimering-pointe kommer ind, om nye spil ikke vil få samme niveau af optimering (og potentielt lavere ambition niveau) som de ellers ville få med een PS4. Og naturligvis generel forventninger til levetiden af den konsol man har købt. Hvis Sony tabte penge på hardwaren (som før PS4) var situationen en hel anden.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 12:13, rettet 20/04-16 12:14 
Beano>
Hvad skete der med muligheden for 5-6 år?

Hvis der nu gives en garanti om at maskinen vil være kompatibel fx to hardware refreshes (se 3of19s indlæg tidligere), vil man stadig have en seks års generation. Så ville man bare have valget om at opgradere lidt før, hvis man lyst, ellers kan man se frem til at flere af ens spil kører bedre, når man en gang vælger at opgradere.

Jeg håber faktisk at det kan lede til længere generationer på sigt med bedre bagudkompatibilitet, men er klar over det måske er lidt naivt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 12:14 
Jeg forventer PS5 bliver bagudkompatibel med PS4 uanset hvor mange HW versioner af PS4 der kommer - så længe de holder sig til samme arkitektur.
slk486slk486Skrevet 20/04-16 12:14 
Beano>
Hvad skete der med muligheden for 5-6 år?

Hvad mener du? Det er meget lang tid for den slags nutildags.

Jeg kan sagtens forstå din bekymring, jeg er bare på den anden side af hegnet og ser det som et sundt tegn. Nok en "glasset halvt fyldt, eller halvt tomt" kind of thing :)
j/k
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig