X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PlayStation 4-tråden


Reply Sortering
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 topic(s).

Reply Sortering
slk486slk486Skrevet 16/11-16 21:21, rettet 16/11-16 21:30 
SSD giver stadig nada :(

https://www.youtube.com/watch?v=gs7RNzEqOe4&t=27s

Tilgengæld har jeg fået spillet et par timers TF2 uden blæseren overhovedet er kørt op - dejlig karse :)
j/k
3of193of19Skrevet 16/11-16 21:31, rettet 16/11-16 21:41 
Nå, desværre er der nogle flaskehalse i PS4 Pro der betyder at selv med SATA3 forbindelse er det ikke markant hurtigere end på PS4A.
https://www.youtube.com/watch?v=gs7RNzEqOe4
slk486slk486Skrevet 18/11-16 10:57 
Fallout 4 får nu også pro-support. Så er det snart tid til at hoppe på Fallout 3 - 2 :)
j/k
slk486slk486Skrevet 20/11-16 10:23 
Pro flaget er åbenbart sat i Arkham City porten i den nye PS4 collection, men uden nogen Pro benefits, så det giver et billedet af, hvor PS4 Pro kunne have været i forhold til ældre PS4 titler.

https://www.youtube.com/watch?v=6dXvcuOFjTg
j/k
dRxLdRxLSkrevet 20/11-16 10:46, rettet 20/11-16 10:48 
Jeg har ikke tid til at se videoer. Kan man ikke læse indholdet et sted?


Edit: det kunne man!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 20/11-16 11:04 
Jeg ser dem altid mens jeg laver noget andet - jeg har ikke tid til at læse ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 20/11-16 12:22 
Jeg køber en PS4 Pro i næste uge :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-16 12:34 
Kewl! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-16 12:36 
Ærgerligt at der ikke er mere forbedring i de forfærdelige Arkham ports. Havde regnet med at den snildt kunne ha' klaret det i 60fps, men hvis det er CPU'en der sætter begrænsningerne...

I det mindste kan det være at vi med en patch kan få rimelig stabil 30fps på Pro. Så kan man slå til når spillet koster en halvtredser.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/11-16 20:40 
Jeg tror bare det er virkelig dårlige ports :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-16 21:07 
Ja det er utroligt når selv samme hold lavede den fremragende HD-version af Final Fantasy X.
Det må næsten ha' været Warner der pressede bagfra og de er kendt for at være ret ligeglade med at rette op på deres fejl :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/11-16 21:33, rettet 20/11-16 21:34 
De har sikkert været under et værre tidspres - det var jo endda også forsinket et par måneder :/
Svært at vide om de har undervurderet projektets størrelse, eller WB bare har sagt "i har så lang tid, go!".
j/k
SumezSumezSkrevet 21/11-16 08:04 
Som ansat i et IT firma, lyder sidstnævnte scenarie pænt realistisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/11-16 08:46 
Min erfaring siger mig, at begge scenarier er pænt realistiske ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 22/11-16 20:56, rettet 22/11-16 20:56 
Hvor er det bedste og hurtigste sted at købe en PS4 Pro? Den er åbenbart udsolgt i Elgiganten :-(

Jeg tænker jeg gerne vil købe den ude i en fysisk butik.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-16 20:58 
Jeg købte min i GamesTop til 3300kr. Ved ikke om den er markant billigere andre steder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/11-16 21:06 
Det er da en ok pris har set man kan købe en i POWER her i København for 3288kr. billigere bliver det vist ikke lige nu.

Havde faktisk helt glemt Gamestop :D
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 22/11-16 21:44 
Og du kan få et nyere spil med til 99,- i GamesTop.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-16 21:45 
Trods det kører dårligere nogle steder, så mener Digital Foundry faktisk at Deus Ex på Pro alligevel giver den bedste konsol-oplevelse. Jeg har ikke prøvet spillet, for jeg håber de patcher det, men det er jeg noget overrasket over da jeg næsten kun hørte negativt om Pro supporten deri.

https://www.youtube.com/watch?v=5kSt2hKMyvQ
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/11-16 15:03, rettet 23/11-16 15:04 
Skyrim og Deus Ex er ikke længere på listen over spil, der generelt kører dårligere på Pro end PS4. De er blevet patchet. Deus Ex kan have enkelte små steder hvor den kortvarigt performer dårligere, men generelt kører den bedre og kører i dynamisk opløsning over 1080p.

Jeg er i øvrigt igang med at spille The Last of Us Remastered på Pro. Et af spillene som skulle have nogle dyk, som PS4 ikke har.

Jeg mærker ikke en skid til det efter fem-seks timers spil. Det kører fremragende og supersampling er en stor fornøjelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 15:32 
Jeg tror også dykkene i Last of US netop skulle være i 60fps mode.

Jeg har ingen patch set til Deus Ex siden Pro launchen. Med mindre den er kommet i dag altså.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 23/11-16 16:35 
Jmog>
Skyrim og Deus Ex er ikke længere på listen over spil, der generelt kører dårligere på Pro end PS4. De er blevet patchet. Deus Ex kan have enkelte små steder hvor den kortvarigt performer dårligere, men generelt kører den bedre og kører i dynamisk opløsning over 1080p.

Jeg er i øvrigt igang med at spille The Last of Us Remastered på Pro. Et af spillene som skulle have nogle dyk, som PS4 ikke har.

Jeg mærker ikke en skid til det efter fem-seks timers spil. Det kører fremragende og supersampling er en stor fornøjelse.

The Last of Us ser nemlig fuldstændig afsindig lækkert ud i HDR, 4K 60fps på Pro. Der er steder deri, hvor jeg sad og gloede vantro på skærmen over det spil.
slk486slk486Skrevet 23/11-16 16:38 
Apropos, har LG været ude i dag (eller var det i går) og love at fixe inputlag på deres OLED HDR skærme.

Håber på et godt tilbud på en 49" KS8005 på fredag O:-) Jeg vil sgu også opleve HDR!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 23/11-16 16:49, rettet 23/11-16 16:50 
NBA 2K17 fik en 7GB+ patch forleden men kører nu bare dårligere på andre tidspunkter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 22:44, rettet 23/11-16 23:06 
Jmog: Der er ganske rigtigt kommet en ny patch til Deus Ex.
Men hvorfor fan' har min maskine ikke hentet denne imens den har stået i rest mode i de sidste to døgn?

Updaten poppede først frem og begyndte automatisk at downloade da jeg tændte for den nu.
Det gør jo rest mode fuldstændig ubrugeligt. Synes aldrig jeg havde problemet med den gamle, men måske jeg bare aldrig var obs på det. Der var alligevel altid Rocket League opdateringer hver anden dag, så det har været svært at holde overblikket.

Edit: Heldigvis kun 100mb. Jeg var faktisk af den tro at den hentede samtlige tidligere updates + den nye i én samlet pakke, hver gang der kom en ny. Egentlig ikke sikker på hvorfor jeg troede det ville være sådan. Men rart at den ikke skulle hente 10GB igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/11-16 23:13 
KK, var det eneste patch den hentede da du tændte den? Jeg oplevede det du beskriver specifikt, når den også hentede en OS update.

Muligvis også hvis den konto der satte den i rest mode var en anden end den der hentede spillet/spillede spillet sidst.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 23:17, rettet 23/11-16 23:19 
Har du slået det til at updates skal hentes automatisk?

Edit: hvis maskinen ikke har den seneste system update, kan det være grunden til andre updates ikke er gået i gang automatisk i rest-mode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 23:30, rettet 23/11-16 23:30 
Den har seneste update og funktionen er slået til ;)

Jeg har i øvrigt kun den ene konto jeg bruger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/11-16 07:41 
Underligt :P
slk486slk486Skrevet 24/11-16 15:43 
DF har started en enkelt oversigt over Pro opdateringer, der gør det lidt nemmere at finde rundt i.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-game-upgrade-guide
j/k
HankyHankySkrevet 24/11-16 18:43 
Når jeg læser denne tråd, kan jeg ikke lade være med at tænke, at det ligner et sand helvede med PS4 Pro, og alle de utallige patches, der enten gør det ene eller det andet. Hvis man synes Xbox One og dens patches var trælse, lyder det her da til, at være fuldstændig vanvittigt. Jeg er ikke sikker på, den nogensinde bliver noget for mig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 24/11-16 19:01, rettet 24/11-16 19:02 
Problemet med Xbox One's patches er jo ikke patchene selv, men det, at hver gang man skal spille, skal man lige opdatere først. Det er ikke et problem på PS4 :)
j/k
HankyHankySkrevet 24/11-16 19:31, rettet 24/11-16 19:32 
Jeg har nok bare min PS4 tændt for lidt, men jeg skulle opdatere forrige uge, da jeg ville spille.
4-5 dage senere, da jeg tændte igen, skulle jeg endnu engang hente en dashboard update. Det var fuldstændig samme oplevelse for mig, som med Xbox One. Sikkert bare dårlig timing fra min side :)

Men det er jo næsten slut med at have den "færdige" eller "fulde" udgave på disc, hvis hvert enkelt spil skal patches online til PS4 Pro, uanset om man har valgt at vente med at købe, til der er udkommet en GoTY-udgave eller lignende. Det er måske mit største problem :)

Men jeg siger heller ikke, at jeg synes Xbox Ones patches IKKE er trælse, for det er de. Der er mange, og de er pisse irriterende.

Jeg er sgu nok bare træt af den her konsolgeneration i det hele taget (det afspejler mine købsmønstrer efterhånden også så småt)

>_<
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 24/11-16 19:38 
Patches er kommet for at blive, tror jeg efterhånden, vi må erkende. Det bliver på samme måde - eller nok snarere endnu mere udtalt - i de kommende generationer. Jeg er ikke klar til at stoppe med at følge spilmediet endnu, så jeg har valgt bare at trække på skuldrene og resignere. Det giver kun en selv frustrationer at blive ved med at håbe/tro/forvente andet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 24/11-16 19:42 
Det er ikke det jeg mener - PS4 eren henter og installerer mere eller mindre baggrunden og du er ikke tvunget til at opdatere for at spille - det er min oplevelse med Xbox One.
j/k
HankyHankySkrevet 24/11-16 19:50 
Men det giver vel ingen mening for jer med PS4 Pro, at spille spillene uden patches, så I er vel stadig mere eller mindre "tvungen" til at vente, for at få noget ud af den? Det var mere dér jeg ville hen med mit første indlæg - og at jeg derfor ikke tror den er noget for mig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-16 20:16 
Patches i denne grad er naturligvis kun et problem her i starten. Mange spil havde ingen Pro support og derfor er patches nødvendige. Det er kun i launch-perioden. Fremadrettet er Pro-suppport naturligvis inkluderet fra day one, så patches vil ikke være hyppigere end førhen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/11-16 20:19 
Vente på hvad? Der var masser af spil til launch som var opdaterede til Pro. Alle nye spil fremover skal ikke patches. De vil have Pro-mode på discen/downloaden.
nerosnerosSkrevet 24/11-16 20:26 
Vil min GDM FW900 monitor egentlig kunne vise ultra HD altså 4K?

Har lige købt en PS4 Pro i dag! :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-16 20:28, rettet 24/11-16 20:28 
Displayet skal have HDMI 2.0 eller højere. Så det kan den ikke.

Men fedt Søren!
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 24/11-16 21:01 
Jmog>
Vente på hvad? Der var masser af spil til launch som var opdaterede til Pro. Alle nye spil fremover skal ikke patches. De vil have Pro-mode på discen/downloaden.

Vente på at downloade patches? Jeg har ikke fiber eller noget, så 7 GB dér, 3,5 GB dér og så videre, ville da trætte mig i længden. Det var hele humlen i mit første indlæg, og det var såmænd bare derfor jeg mente, at den nok ikke var noget for mig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-16 21:12 
Men den vil som sagt ikke være værre end en normal PS4. Det er kun i overgangs-facen og gamle titler som forståeligt skal patches.
Hvis du kan klare den almindelige PS4'ers opdateringer skal dette ikke være grunden til at vælge Pro fra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 24/11-16 21:14 
Hvem siger man skal have fiber? Jeg sidder med kabel internet fra yousee som trækker over 300Mbit/s uden problem sålænge afsenderen kan holde med.
Det er selvfølgelig ikke noget man kan få over det hele, men det er værd at undersøge.
JmogJmogSkrevet 25/11-16 00:23 
Og som tidligere nævnt, så mærker man stort set aldrig noget til patches, hvis bare man sætter konsollen til at den selv må hente dem. Når jeg tænder min konsol, når jeg kommer hjem fra arbejde, så har den allerede hentet og installeret dem. Enten om natten eller i løbet af dagen. Da jeg havde en 20mbit forbindelse generede patches mig lige så lidt som nu, hvor jeg har en 80Mbit forbindelse.
JmogJmogSkrevet 25/11-16 03:27 
slk486>
Min research har fundet at B6 er omkring 55ms, mens E6 er ca. 35ms. 55ms er for meget for mig - ellers var jeg også fristet af det. Nogle er mere følsomme end andre, men 55ms er virkelig meget og E6 er alt for dyrt.

65 tommer E6 fik et absurd godt prisfald her i dag. Sat ned fra 42.000kr til 24.500kr. Det kunne jeg ikke stå for, så det blev købt :-)

Opgraderer fra 50 tommer, så det kommer til at rykke en del alene i størrelsen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-16 07:12 
Jmog>
Og som tidligere nævnt, så mærker man stort set aldrig noget til patches, hvis bare man sætter konsollen til at den selv må hente dem. Når jeg tænder min konsol, når jeg kommer hjem fra arbejde, så har den allerede hentet og installeret dem. Enten om natten eller i løbet af dagen. Da jeg havde en 20mbit forbindelse generede patches mig lige så lidt som nu, hvor jeg har en 80Mbit forbindelse.

Ja hvis det så bare virkede... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/11-16 07:16 
@Jmog: Så det godt :) Og nu, hvor LG har lovet at fixe HDR i Game mode er det nok heller ikke et helt tosset køb. Nu må vi se om de holder det, men de ville komme med en update inden "længe".
j/k
nerosnerosSkrevet 25/11-16 10:07 
Konsolkongen>
Displayet skal have HDMI 2.0 eller højere. Så det kan den ikke.

Men hvad så hvis man bruger en HD Fury 2 eller 3? :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-16 10:42 
De understøtter ikke de opløsninger :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/11-16 11:33 
Det gør GDM'en da egentlig heller ikke. Specs siger 2304 x 1440.
2'025 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me