X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Stack-of-shame tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 21/05-13 10:17, rettet 21/05-13 10:18 
Stakken med spil, som jeg har købt, men kun lige har snuset til, vokser gradvist. Hvad er der i jeres stack-of-shame? Der er sikkert mange, men....

Mine seks største 'shames' er:

- KillZone3 Collectors Edition: Måske klaret 5-8%, særligt genfundet efter jeg købte Move Sharpshooter. Spiller det med ca 14 dags interval.
- Resistance 3: Fik en promoudgave fra dengang ... Se hele indlægget
The medium is the message.
176 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 22/10-13 13:49 
Kommer vel an på om man har spillet det og evt. hvor glad man var for det :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 13:54, rettet 22/10-13 13:56 
Har spillet det før og syntes godt om det dengang - men der skal meget nyt til før jeg vil spille det ... igen :)

Det kommer ikke som en DLC udvidelse til det originale spil?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-13 15:15 
Jeg har gennemført det to gange. På normal og hard. Jeg kunne godt tænke mig at spille det igen hvis der er ændret nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/10-13 22:20, rettet 24/10-13 22:25 
Jeg ville tage et billede af min stack of shame, men måtte hurtigt konkludere at jeg ikke kunne få det hele med. Så det her er altså kun toppen af isbjerget, jeg har begrænset det til de spil jeg lige umiddelbart kunne frem, og primært nyere spil, eller nyere erhvervelser, og spil som jeg tør gøre mig en lille forhåbning om måske at nå at få spillet i løbet af de næste par år :)

Stack-of-shame tråden

Jeg har så meget at gå i gang med, og aner ikke hvor jeg skal starte.

edit: Manglede også at få ZombiU med, som kom ind ad døren i mandags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/10-13 23:52 
Det er ikke så meget størrelsen, men at der er nogle tunge nogle imellem :) FPS'erne er jo "nemme" nok at komme igennem, men en del af ovenstående er jo 30+ timer! Du har tralvt ;)

Og spil så straks Sin and Punishment!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/10-13 23:57 
Sådan her ser min stack o' shame cirka ud:

Stack-of-shame tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/10-13 00:05 
slk486>
FPS'erne er jo "nemme" nok at komme igennem, men en del af ovenstående er jo 30+ timer! Du har tralvt ;)

Det er nu oftest FPS'er jeg går i stå med undervejs, ofte fordi mange moderne FPS'er tit forfalder til det samme ensformige gameplay, hvor kun kulisserne skifter. Men ja, de er i bunken fordi de er tunge, de fleste af dem. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-13 00:06 
@Sumez
Asura's Wrath har så meget vred (udtalt vræijh) at det kun kan anbefales!

@Naiera
Shelves o' shame!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 25/10-13 00:09, rettet 25/10-13 00:10 
Asura's Wrath er så wack at jeg ikke har lyst til at spille det alene, og helst ikke uden øl på bordet.
Kan man evt. lave et drukspil ud af det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-13 00:21 
Man kunne bunde hver gang han bliver vred.
Jeg spillede med japansk tale, men kan ikke engang huske om der er nogle bestemte sætninger der siges adskillige gange i løbet af spillet.

Lollipop Chainsaw bliver heller ikke værre af at blive spillet lidt socialt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
The DaneThe DaneSkrevet 25/10-13 00:23 
Tror ikke min liste er så lang, men sidder stadig med spil jeg først lige har pakket ud fra et par juleaftener siden + diverse jeg holder "pause" i :D
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-13 00:50 
Sumez>
Det er nu oftest FPS'er jeg går i stå med undervejs, ofte fordi mange moderne FPS'er tit forfalder til det samme ensformige gameplay, hvor kun kulisserne skifter. Men ja, de er i bunken fordi de er tunge, de fleste af dem. :(

Så kan jeg godt anbefale, at du tonser igennem Rage. Det er så kort, at det næsten føles som en demo.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-13 01:01 
Jeg var også rimelig skuffet over Rage... Selvom folk har klaget så rigeligt over bil sektionerne, så var det næsten dem jeg bedst kunne lide ved spillet.
Og naturligvis wingsticks... Masser af wingsticks!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 07:01 
@ Naiera: har du virkelig ikke gennemført ét af disse??
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 25/10-13 07:34 
slk486>
Bl.a. mere balanceret gameplay i forhold til bosses. Boss fights var outsourced, hvilket betyder at de kun var fokuseret på shooting. Det er fixet.

Men det lyder mere som noget en patch skulle have rettet op på?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 25/10-13 08:33, rettet 25/10-13 08:37 
KillerBean2>
Så kan jeg godt anbefale, at du tonser igennem Rage. Det er så kort, at det næsten føles som en demo.

Rage er ikke fantastisk men bedre end sit ry imo. Velfungerende og underholdende shooter og køredelen fungerer fint som en afveksling. Klart værd at spille hvis man er til FPS'er. Jeg ville dog vælge andre spil i stakken først.
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 08:41 
Er gået i gang med Metal Gear Revengeance. Da jeg læste at hovedhistorien kan klares på ca. 6 timer, kan jeg måske lige klemme det ind før GTA V.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 25/10-13 08:42 
Dark-Light>
Men det lyder mere som noget en patch skulle have rettet op på?

Tjah, men ikke desto mindre er det nu en definitiv Dir Cut istedet.
j/k
slk486slk486Skrevet 25/10-13 08:45 
Beano>
Rage er ikke fantastisk men bedre end sit ry imo. Velfungerende og underholdende shooter og køredelen fungerer fint som en afveksling. Klart værd at spille hvis man er til FPS'er. Jeg ville dog vælge andre spil i stakken først.

Der er bare et eller andet ved ids karakter og "monster" designs der virkelig frastøder mig - det samme med inhouse Bethesda. Det er det der holder mig fra at kunne komme videre i Rage (og Skyrim), selvom det rent spilmæssigt tiltager mig fint nok. Jeg er sikkert ikke den eneste :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/10-13 09:18, rettet 25/10-13 09:19 
KillerBean2>
Så kan jeg godt anbefale, at du tonser igennem Rage. Det er så kort, at det næsten føles som en demo.

Det er jeg glad for at høre, jeg var faktisk bange for det modsatte. Jeg har spillet demoen, men havde ikke tålmodighed til at spille den færdigt. :)

Dark-Light>
Men det lyder mere som noget en patch skulle have rettet op på?

Vil mene at det bunder i flere fundamentale designfejl i spillet. Det kunne sikkert "løses" med en patch, men det ville være en omvej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/10-13 09:24 
millennium>
Er gået i gang med Metal Gear Revengeance. Da jeg læste at hovedhistorien kan klares på ca. 6 timer, kan jeg måske lige klemme det ind før GTA V.

Jeg har lige færdiggjort GTA V, det var heldigvis ikke helt så langt som frygtet (som f.eks. GTA 4 der trækker ud i en evighed), men stadig rimelig tungt, må lige tjekke min spiltid når jeg er i nærheden af min Xbox igen.

Lige nu hælder jeg faktisk mest til Spec Ops som det næste, netop pga. GTA V. GTA V er så amoralsk at jeg flere gange fik en seriøst dårlig smag i munden af at spille det, og krummede tæer ikke så meget for mig selv, men for Rockstar, deres målgruppe og den kultur de unægteligt kommer til at have lidt for stor indflydelse på.
Hvis rygterne om Spec Ops' moralbevidsthed holder stik, er det forhåbentlig noget der kan rydde lidt op i det rod.
Alternativt en gang abstrakt fantasy-vold a la Platinum Games.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/10-13 09:29 
Historien i Spec Ops minder mig utroligt meget om Apocalypse Now.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 09:33, rettet 25/10-13 09:35 
Ja, der er også et eller andet ved rygterne omkring Spec Ops, som drager mig. Jeg bliver nok nødt til at spille det på et tidspunkt.

Dog synes jeg de moralske konsekvenser var alt for markante og restriktive i Red Dead Redemption. Men også et bevidst indbygget dilemma. F.eks. i Mexico, hvor man i side-quests kan redde civilbefolkningen fra at blive slagtet af hæren, men eftersom hæren udgør det styrende regi i landet, er det samtidig en moralsk forkert handling at angribe soldaterne.

God Of War 3 prøvede tydeligvis også at prikke til emnet, da Kratos tæskede Poseidon til døde, set fra Poseidons point-of-view.

Måske på tide at oprette en "Spil og morale" forumtråd til emnet...? :)
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 25/10-13 10:24, rettet 25/10-13 10:26 
Her er min nuværende stack of shame.
Nogle af dem har samlet støv længe, og en enkelt er ikke engang pakket ud endnu.

Stack-of-shame tråden

Dog ret beskedent i forhold til Shelve of Shame (TM), LOL!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 25/10-13 11:03 
Ikke så slemt Sonic:) Jeg tør slet ikke vise min.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 11:03 
Godt Dishonered ligger øverst. :-)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/10-13 11:49, rettet 25/10-13 11:54 
edit: Svarer i moral-tråden i stedet
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-13 12:03 
Jeg ved ikke helt, hvor jeg skal begynde. Jeg har ikke rigtig en stack-of-shame. Nærmere et vitrineskab-of-shame :/
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 25/10-13 12:10 
Skammens Vitrineskab - en film af Bille August.
NaieraNaieraSkrevet 25/10-13 14:19 
millennium>
@ Naiera: har du virkelig ikke gennemført ét af disse??

Måske et par stykker ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 04/01-14 08:23 
Det er os, venner....

We're buying more pc games than we can play
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 04/01-14 10:17 
Det er svært at lade være når kreativiteten sprudler på platformen, spillene koster 25-99% mindre end på konsol og alting kører som en drøm med det rette hardware:

Stack-of-shame tråden
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 05/01-14 19:27 
Puha det er vist nærmest en væg, som kan kaldes stack-of-shame

Tror ikke, hvis jeg tænker næremere over det, at jeg har gennemført mere end 30-35% af dem :-(

Men hvad, så er der da lidt til en regnvejrsdag :-)

Stack-of-shame tråden
Youtube er min ven
slk486slk486Skrevet 05/01-14 20:20 
.. og det regner jo meget i Danmark :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/01-14 20:31, rettet 05/01-14 20:36 
Eller flyt til Skotland :)

Det er farligt at blande et par "evigheds" spil ind i dagligdagen, når man i forvejen har travlt med sin stack. For tiden spiller jeg f.eks. en del DOA5 og NFS Rivals, velvidende at jeg vil aldrig se nogle end credits i disse spil.

Til gengæld synes jeg, at jeg er holdt op med at tage hul på spil, som jeg ikke har tænkt mig at fortsætte i. Alle de mange 1% save game data, gav mig dårlig samvittighed.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/01-14 21:29 
Der er end credits i NFS Rivals. Hele 2 sæt:)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/01-14 21:56 
Tjo, det er der jo også efter en campaign i Tekken - men det er jo ikke fordi man er "færdig" med spillet :)
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 10/01-14 08:19, rettet 10/01-14 08:20 
Steam sale happened, og så har jeg fået indkøbt en del af de titler til PS2 og GC som jeg gerne vil spille, hvilket resulterede i, at min stack nu er oppe på 51.

Jeg gennemførte 24 spil i 2013, og jeg har, endnu, ingen planer om nye konsol indkøb, så jeg kan forhåbentligt få reduceret min stack en hel del her i 2014..... nytårsfortsæt?

XBOX 360:
The Bureau: XCOM Declassified
Resident Evil: Revelations
Call of Duty: Ghosts

Super Nintendo:
Super Ghouls 'n Ghosts
Super Metroid

Gamecube:
Luigi's Mansion
Pikmin
Resident Evil Code Veronica X
Super Mario Sunshine
Time Splitters 2
Tony Hawks Underground

Playstation 2:
Black
Burnout 3: Takedown
Destroy All Humans
Jak and Daxter
Jak and Daxter 2
Jak and Daxter 3
Killer 7
Maximo: Army of Zin
Maximo: Ghosts to Glory
Mercenaries
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Ratchet and clank
Ratchet and clank 2
Ratchet and clank 3
Ratchet and clank Gladiator
R-Type Final
Ridge Racer V
Silent Hill 2
Silent Hill 3

PC:
Brothers
Ducktales remastered
Freedom Force
Freedom Force vs the third reich
FTL
Half Life 2
Half Life 2: The Lost Coast
Half Life 2: Episode 1
Half Life 2: Episode 2
Hotline Miami
Jamestown
Monaco
Paper Please
Portal
Portal 2
Psychonauts
Stalker: Shadows of Chernobyl
Super Hexagon
Surgeon Simulator
The Stanley Parable
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 10/01-14 08:43 
Meget "retro". :) Jeg ville starte med Luigi's Mansion på GC. Det er IMO en enestående sleeper klassiker, og meget overkommeligt at gennemføre.

Til gengæld ville jeg undgå Mario Sunshine. Det spil formåede kun én ting: At pisse mig af.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/01-14 08:55 
Mario Sunshine er faktisk et supergodt spil, det var bare skuffet under omstændighederne, og fordi det er et Mario-spil. Hvis man tilgår det i dag uden forventninger til noget som helst, er det ganske underholdende.

Luigi's Mansion er også i min Stack - det billede jeg postede ovenfor er udelukkende nyere erhvervelser, min reelle stack er nok på flere hundrede spil :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/01-14 09:16, rettet 10/01-14 09:17 
Mario Sunshine er IMO lavet med kun ét formål: At drille spilleren. Man finder bare først ud af det, efter tilstrækkeligt mange timer. Og den sidste Bowser-level er nok Mario-franchisens dårligste bane. Alt for meget randomness og alt for lidt af Mario-konceptets velkendte level-indstudering.

Til gengæld er Luigi's Mansions helt klart i min families all-time top 10. Og det er umuligt ikke at nynne med på musikken :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/01-14 09:48 
Okay? Jeg synes den sidste Bowser-level var rigtig velgjort, bare en smule langsom for en sidste-bane. Spillets største problem er forsøget på at bygge videre på den del af Mario 64-konceptet der gik ud på at skabe store, åbne tematiserede baner, hvilket har resulteret i mindre fokus på reel platforming og gameplay.
Resultatet er tydeligt når man kigger på de få abstrakte bonusbaner, der er i spillet, som er bygget op omkring abstrakt platformshopperi; de er langt sjovere, og også det fokus de valgte at gå over til med Galaxy og 3D Land/World.

Luigi's Mansion fangede mig aldrig, men jeg kom heller ikke langt, og bør virkelig give det en chance til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/01-14 09:51 
Mit eget feedback til 1ups liste - nedenstående spil bør være topprioritet for ham :)

1up>
Super Ghouls 'n Ghosts
Super Metroid
Jak and Daxter (2 og 3 bagefter, men ikke nødvendigvis lige efter)
Metal Gear Solid 2
Silent Hill 2
Portal 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/01-14 09:56 
Ikke nødvendigvis i den rækkefølge, vel? :)
Psychonauts burde altså også være topprioritet :p
j/k
SumezSumezSkrevet 10/01-14 10:08, rettet 10/01-14 10:09 
Nej, det er den rækkefølge han skrev dem i. Psychonauts er også på min liste (men ikke den spilleliste i P:R's system, da jeg har det som digital download), så kan ikke anbefale det.

Umiddelbart ser den rækkefølge dog ikke skidt ud. Silent Hill 2 er et must-play, men et tungt spil, Portal 2 er knap så vigtigt, men en dejlig letvægter, så det er nemt at starte med. Super Ghouls 'n Ghosts er der ingen undskyldning for ikke at have spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 10/01-14 11:44 
Lige nu er jeg igang med papers please. Bagefter bliver det super metroid da jeg fik blod på tanden hos Hanky. Derudover har jeg et kæmpe itch for at genspille new Vegas, og kom til at købe det inkl dlc på steam
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/01-14 15:42 
1up>
Surgeon Simulator

Good luck! :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
spectrespectreSkrevet 18/06-14 13:45 
Hmmm, I'm doing it wrong....

Startede året med 52 titler i min backlog, og har pt. gennemført 20, men min nuværende backlog er på 104 titler x_x

Og Steam summer sale starter imorgen....
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 18/06-14 13:54 
Har du et projektstyringsværktøj til at administrere din backlog....? :-D

Jeg har en skuffe. Og den er fuld.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 18/06-14 14:08 
Jeg bruger en app der hedder Backlog
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
176 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig