X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Stack-of-shame tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 21/05-13 10:17, rettet 21/05-13 10:18 
Stakken med spil, som jeg har købt, men kun lige har snuset til, vokser gradvist. Hvad er der i jeres stack-of-shame? Der er sikkert mange, men....

Mine seks største 'shames' er:

- KillZone3 Collectors Edition: Måske klaret 5-8%, særligt genfundet efter jeg købte Move Sharpshooter. Spiller det med ca 14 dags interval.
- Resistance 3: Fik en promoudgave fra dengang ... Se hele indlægget
The medium is the message.
176 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 08/10-13 18:02 
Beano>
Øh... købe tøj og passe hund?

Nej, købe tøj og passe hund var jo netop afbræk fra de repetitive missioner :)
Helt generelt synes jeg dog at missionerne er klart forbedret i forhold til 4'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 18:08 
Variation i story vil jeg heller ikke klage over, men 1-2 kup ekstra måske... :)
dRxLdRxLSkrevet 08/10-13 22:41 
All it needs is a new name:

Stack-of-shame tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 09/10-13 12:29 
Sumez>
Til sammenligning kan jeg fyre op for The Pinball Arcade og bruge de næste ti minutter på at have det rigtig sjovt, og stadig have 3 timer og 60 minutter til overs bagefter.

I hear you! Derfor har jeg altid gang i et AAA-spil når jeg har tiden til det, og en bunke små-spil til hurtigere sessions. Lige nu banker jeg løs i Star Wars pinball. Top underholdning i et tidsinterval på under 15 minutter.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 12/10-13 17:02 
En ny daggry efter et gennemført spil. Hvad skal jeg mon tage fra min stack of shame.....

Batman Arkham City, Hitman Absolution, Assassins Creed 2, Metal Gear Revengeance, Killzone3 ... alle spil hvor jeg lige har stiftet bekendtskab med de første 10% indtil jeg blev distraheret.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/10-13 17:08 
B:AC ;)
WehnerWehnerSkrevet 12/10-13 17:30 
AC2
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 12/10-13 17:58 
Jeg havde faktisk et nytårsfortsæt med at spille spil mere og spille internet mindre. Må nok snart igang :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/10-13 11:12 
Har i set Gamelenghts.com? Det er brugerbaseret gennemsnit for time-to-complete, og des flere bidragere des bedre stats. Så join in. Det er god vejledning for os som kæmper med stakken og prioriteringen... :)

Jeg var i hvert fald overrasket over hvor hurtigt Metal Gear Revengeance kan nakkes. Det burde komme højere på min to-do liste.

Link...
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 20/10-13 11:34 
Jeg kigger på www.howlongtobeat.com efter et tip herinde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 20/10-13 14:57 
Ja, den side bruger jeg også tit.

Her er min beskedne stack of shame:
Stack-of-shame tråden

Og så min lille virtuelle stack på steam:
Freedom Force Collection
FTL
Half-Life 2: Episode 1
Half-Life 2: Episode 2
Jamestown
Miami Hotline
Psychonauts
S.T.A.L.K.E.R.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 20/10-13 20:47 
MGS2 er overrated.
Maximo burde man undlade, og i stedet vælge 2'eren: Army of Zin.
Luigi's Mansion er et af mine all-time yndlingsspil.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/10-13 20:51 
MGS2, Killer 7 og Jak-serien er must-plays IMO, og dem man bør angribe først. :) MGS3 kan skippes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/10-13 21:50 
Er det ikke MGS2, hvor det stille og roligt går op for en at hele spillet forgår på platformen?
j/k
SumezSumezSkrevet 20/10-13 21:53 
Og i MGS1 foregik hele spillet på våbenbasen. Hvilket var et koncept jeg virkelig savnede i 3'eren og især 4'eren hvor man bare bliver sendt lineært gennem en masse smarte områder uden mulighed for at udforske og lære sine omgivelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-13 22:02 
Sumez>
MGS3 kan skippes.

Enig. Set i bakspejlet er MGS3 godt nok et slattent spil.

MGS2 er stadig ret godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/10-13 22:02 
Ok, jeg må nok prøve at komme ind i 2 igen på et tidspunkt :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 20/10-13 22:23, rettet 20/10-13 22:24 
Jeg har det stik modsat:
MGS3 (i Subsistence-versionen, naturligvis - med det gode kamera) holder imo stadigvæk en fin form. Godt gameplay; en spændende historie, der er til at finde hoved og hale i (i modsætning til forgængeren), og en tiltalende grafisk stil og setting.
Til sammenligning lider 2'eren af en række skavanker, heriblandt en kedelig hovedperson, for megen backtracking og al for megen sniksnak (Jack og Rose, grrr...) og pseudo-sci-fi-sludder. Hvad sidstnævnte angår, kæmper 4'eren med mange af de samme problemer.

EDIT: Stavefjel
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-13 22:32 
Historien i 3'eren er god og langt mere tilgængelig. Toerens ender jo med at blive noget forvirrende shit, men jeg var stadig fint underholdt. Jeg kan godt se at Jack er en træls figur, men det oplevede jeg ikke da jeg startede serien med MGS2.

Gameplayet synes jeg på næsten alle måder er bedre i toeren bedømt ud fra HD versionerne som jeg spillede sidst. Kontrollen har altid været dårlig i Metal Gear Solid-serien, men det går helt amok i treeren. Jeg kan ikke huske præcist hvad jeg synes fungerede så dårligt, beklager det er et stykke tid siden, men CQC var for mig en stor del af det. Derudover synes jeg camouflage-skift og healing fungerede åndssvagt og var ligegyldigt tidsspilde, for ikke at nævne komplet urealistisk :)

Smag og behag :) Jeg sprang bare lige på banen med en kommentar da jeg ikke er vandt til at folk er enige med mig i at toeren er et bedre spil end treren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 21/10-13 08:43, rettet 21/10-13 08:49 
Hvad jeg husker fra MGS2...

Head to strut B
Hurry to strut C
Go back to struct A
No go to strut E
Run to strut B
Strut, strut, strut, strut, osv osv osv....

...Og noget af det værste game acting nogensinde oplevet.
SPOILER-TEKST:
Og den dér bull shit sekvens hvor man er nøgen?!?!

MGS1 er IMO det eneste rigtigt gode Metal Gear spil der findes. Og det spil som aller mest fortjener en HD remake.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 21/10-13 09:06 
Har de ikke lavet en MSG1 HD, eller var det kun de senere titler?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/10-13 09:38 
Der er kommet en legacy collection, med alle MGS spil, men MSG1 er ikke blevet HD'et. Kun dem som allerede var lavet til HD.

Link...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 21/10-13 09:53 
Ah. Er ikke så meget inde i MSG generelt. Har forsøgt med 4,2 og 1, men 4'eren har simpelthen for mange cutscenes og jeg oplevede 1 som spilteknisk meget gammeldags, så jeg tror det er svært at komme ind i hvis man ikke spillede det i sin tid.

Anyway, on topic har jeg grundet bevidst købestop indtil NextBox kommet efter lidt flere SoS spil, som Resistance og er snart færdig med Dragon Age: Origins. Tog virkelig tid at komme ordentligt igang med DA, men kan godt forstå hvorfor mange synes det er et godt spil nu. Resistance har jeg haft siden PS3 launch og kom stort set igennem det i sin tid, men mistede mit save. Meget flydende spil. Største gripe er den asymetriske følsomheden mellem h og v kamera. Største positiv er lydsiden - meget imponerende iforhold til de meget komprimerede og ofte meget rodede lydbilleder fra titler som MW. Især lave frekvenser har de lejet godt med.
j/k
SumezSumezSkrevet 21/10-13 11:52, rettet 21/10-13 11:54 
millennium>
Hvad jeg husker fra MGS2...

Head to strut B
Hurry to strut C
Go back to struct A
No go to strut E
Run to strut B
Strut, strut, strut, strut, osv osv osv....

Hvis man ikke skulle gøre alle mulige ting hver gang man var et nyt sted, ville det passe meget godt. GTA5 er bygget op nogenlunde som du beskriver, og det er åbenbart et af de højest ratede spil nogensinde :P

slk486>
Har forsøgt med 4,2 og 1, men 4'eren har simpelthen for mange cutscenes og jeg oplevede 1 som spilteknisk meget gammeldags, så jeg tror det er svært at komme ind i hvis man ikke spillede det i sin tid.

Jeg spillede først serien længe efter, nok lige før 3'eren udkom, og 1'eren er "spilteknisk" foran nogen af de andre, synes jeg. Det er klart det spil i serien der føles mest "behageligt" at spille, ved siden af MGS2. Der er ikke rigtig noget der føles gammeldags, men hvis man ikke kan klare PS1-grafikken, kan man jo spille remaken til Gamecube, der er noget pænere at kigge på, og implementerer de nye styringsmuligheder (som førsteperson-styringen) fra MGS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/10-13 12:11 
Gamecube udgaven er ikke lige til at få fat i til en fornuftig pris, så jeg må nok bare op på hatten og smide mit PS1 eksemplar i en maskine og prøve igen:) Det kan være det bare kræver lidt tilvænning.
j/k
jaesjaesSkrevet 21/10-13 12:39, rettet 21/10-13 12:45 
Jeg synes nu også, der er et par problemer ved 1'eren til PSX. Fordi kameraet er zoomet relativt lang ind, så skal man ret tæt på fjender for ikke at skyde i blinde. Et andet problem er våben med auto-aim (lock-on), fordi man bruger samme knap til låse sigtet fast, som man skyder med. Det er, efter min mening, lidt klodset at arbejde med :)
millenniummillenniumSkrevet 21/10-13 13:01, rettet 21/10-13 13:02 
Uanset hvad, så er MGS1 og MGS2 ok at have liggende i en stack-of-shame. De var begge tekniske milepæle på deres respektive konsoller, løftede den cinematiske oplevelse til et højere niveau og medvirkede til at stealth blev en almen kendt genre.

En ægte gamer skal vel igennem alle hovedværkerne. :O)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/10-13 13:41 
slk486>
Gamecube udgaven er ikke lige til at få fat i til en fornuftig pris

http://www.ebay.co.uk/itm/Metal-Gear-Solid-The-Twin-Snakes-by-Konami-/161132092910?pt=Video_Games_Games&hash=item2584389dee
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/10-13 13:44 
$43 + potentiel import moms er ikke en fornuftig pris :)
j/k
SumezSumezSkrevet 21/10-13 13:46 
Ja, det er en godt sjat mere end det plejede at koste, overrasker mig meget at det pludselig er stedet i pris, men umiddelbart synes jeg ikke 230,- er meget? Det er et rigtig godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-13 14:47 
Standen er desuden sat til "Acceptable" og når det kommer fra en US sælger kan du godt regne med at en eller begge skiver er knækket så...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/10-13 14:49 
Fair nok :) Synes bare spillet er et must-have hvis man har lidt interesse i den slags spil. Ændringerne i forhold til PS1-udgaven er små og smagfulde nok til at det udgør en fin erstatning for originalen, men omvendt også så små at man ikke går glip af det helt store ved kun at spille PS1-udgaven, såfremt man kan holde ud at se på den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 22/10-13 11:02, rettet 22/10-13 11:04 
Min sørgelige stack of shame (spil, jeg ikke er kommet igang med endnu) :(


Forsøger at få gennemført nogle af mine singleplayerspil, men med COD er det bare svært til tider. Nu ser det heldigvis nemmere ud, men så igen, så lurer det næste COD lige om hjørnet...

Stack-of-shame tråden
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 11:16 
Sorry, men din prioritering er helt skæv hvis COD vægtes over de spil i stakken ;)
SumezSumezSkrevet 22/10-13 11:26, rettet 22/10-13 11:27 
Tomb Raider er rimelig hurtigt at komme igennem, og svært at lægge fra sig. Samme gælder Portal 2
Kan også anbefale at gå i gang med Arkham City og Deus Ex, omend de trækker lidt længere. Fable 3 kan du til gengæld godt lade ligge og lugte i lang tid. :)
SOTC/Ico er selvsagt, men dem har vi vist været inde på.

Jeg har iøvrigt mange af de samme spil i min stack.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/10-13 11:48 
Man bør nok spille Dir Cut af Deus Ex, medmindre man spiller det som shooter. GoW III burde ligge i toppen :D
j/k
enfenenfenSkrevet 22/10-13 11:58, rettet 22/10-13 12:01 
Beano>
Sorry, men din prioritering er helt skæv hvis COD vægtes over de spil i stakken ;)

Lagde det i toppen, da jeg netop lige har taget hul på det :)

Hvis det var hundrede procent efter, hvor godt spillet vurderes (af mig selv), så skal MOH Warfighter heller ikke ligge i toppen på den anden side ;)

Deus har jeg i øvrigt til begge konsoller, men regner med, at det bliver 360 udgaven, jeg går igang med på et tidspunkt.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 22/10-13 12:15 
Max Payne 3 er også en hæsblæsende oplevelse, nok nogenlunde samme længde som Tomb Raider. Ikke så meget discovery, så det er nemt at gennemføre moderat hurtigt. FarCry3 kan være en tidsrøver.
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 22/10-13 12:32 
slk486>
Man bør nok spille Dir Cut af Deus Ex, medmindre man spiller det som shooter. GoW III burde ligge i toppen :D

Hvad gør Dir Cut da ved spillet?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 22/10-13 13:05 
Bl.a. mere balanceret gameplay i forhold til bosses. Boss fights var outsourced, hvilket betyder at de kun var fokuseret på shooting. Det er fixet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 13:09 
enfen>
Lagde det i toppen, da jeg netop lige har taget hul på det :)

Hvis det var hundrede procent efter, hvor godt spillet vurderes (af mig selv), så skal MOH Warfighter heller ikke ligge i toppen på den anden side ;)

Det var nu ikke placeringen i stakken jeg talte om :)
SumezSumezSkrevet 22/10-13 13:14, rettet 22/10-13 13:15 
slk486>
Bl.a. mere balanceret gameplay i forhold til bosses. Boss fights var outsourced, hvilket betyder at de kun var fokuseret på shooting. Det er fixet.

Jeg tror størstedelen af spillet (som med så mange andre AAA-titler) var outsourced. Problemet var ikke outsourcing, men den overliggende administrering og design af projektet. Det undrer mig at folk altid fokuserer så meget på bosskampene, når mange store dele af spillet led under lignende mangel på symbiose. Det er klart at det er tydeligt i bosskampene, men kun enkelte af dem, og de er også en ret lille del af spillet, og der er et fornuftigt workaround til den ene kamp der virkelig giver problemer.

Som sagt synes jeg det er tydeligt gennem hele spillet at de enkelte del-elementer ikke spiller så godt sammen, eller afbalancerer hinanden så godt som de burde, men den samlede pakke besidder så mange sympatiske og spændende kvaliteter at jeg synes det er til at se gennem fingre med - men af samme grund er jeg også nysgerrig efter hvilke ting "Director's Cut" ellers fikser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 22/10-13 13:18 
Beano>
Det var nu ikke placeringen i stakken jeg talte om :)

Og jeg læste det så som GOW :)

Men COD serien er for mig uden tvivl det bedste multiplayer, du finder på konsol. EOD ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 13:28, rettet 22/10-13 13:28 
Muligvis men nu talte du jo om singleplayerspil ;)
SumezSumezSkrevet 22/10-13 13:30 
Han talte om at han ikke får tid til sine singleplayerspil pga. sit multiplayerspil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 22/10-13 13:31 
Lige præcis :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 13:34, rettet 22/10-13 13:34 
Faktisk ikke.

Forsøger at få gennemført nogle af mine singleplayerspil, men med COD er det bare svært til tider. Nu ser det heldigvis nemmere ud, men så igen, så lurer det næste COD lige om hjørnet...
enfenenfenSkrevet 22/10-13 13:34 
Men det var det, jeg mente. Sidder jo ikke og spiller COD singleplayer i et år. Come on. Tænk ud af boksen :)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 22/10-13 13:41, rettet 22/10-13 13:43 
@Sumez: Jeg eksemplificerede for at gøre det kort, klart og koncist :)

Så vidt jeg var ved, var det kun boss fights der var outsourced:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-19-deus-ex-boss-battles-outsourced

Bortset fra det, kan jeg se Dir Cut får rigtig, rigtig gode reviews. Damn you købestop.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 13:45 
Men er det værd at købe/spille igen?
176 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig