X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-17 23:07 
Der andre brugere, der også har snakket om problemer:

https://www.resetera.com/threads/some-xbox-one-x-consoles-dying-after-a-few-hours.4623/

Ikke dermed sagt problemet er udbredt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 23:07 
Øv det er sgu uheldigt. Håber du kan få en ny hurtigt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 09/11-17 23:12, rettet 09/11-17 23:17 
Ja jeg har smidt et Tweet til xboxsuppport. Ringer til dem i morgen tidlig. Vil selvfølgelig have en Scorpio igen.
JmogJmogSkrevet 09/11-17 23:27 
Er det ikke mellem dig og retaileren?
3of193of19Skrevet 09/11-17 23:43 
Jeg tror næppe Coolshop kan få fat i en Scorpio til mig.
JmogJmogSkrevet 09/11-17 23:48 
Men kører MS da direkte support på hardware udover recall-programmer? Du er jo ikke MS-kunde. Du er Coolshop-kunde.
slk486slk486Skrevet 10/11-17 08:54 
Ja, sådan plejer det at være med MS :) De er pænt supportive og effektive oven i købet.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 10/11-17 10:31 
3of19>
Jeg tror næppe Coolshop kan få fat i en Scorpio til mig.

Hvorfor skulle de ikke kunne det? Har du ikke oprindeligt købt den hos dem? At den ikke virker, er udelukkende deres problem, og eftersom jeg gætter på du har købt den indenfor de sidste par dage, så ombytter de den gratis, uden problemer. Det har intet med MS at gøre, at den ikke virker. Udelukkende Coolshop du skal tage den med.

Eftersom det også er indenfor 14 dage du har købt den, via en web butik, så er det bare en rutine ombytning af produktet. Faktisk kan du returnere den, og få alle dine penge tilbage.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-17 11:53 
De har pt. udsolgt så tvivlsomt hvornår de kan ombytte den.
JmogJmogSkrevet 10/11-17 13:14 
@Dunwich

Ah, jeg havde ikke lige bemærket at det var en specifik Scorpio edition han snakkede om. Designet er lidt anderledes på den version, så Coolshop kunne jo teoretisk set være løbet tør og kun have den almindelige. Så der kan de dårligt tilbyde andet end pengene igen, hvis han vil have samme version. Det er nok derfor han går via MS.
3of193of19Skrevet 10/11-17 14:12, rettet 10/11-17 14:14 
Præcis Jmog :)
Coolshop har ikke engang den almindelige X på lager pt.
Fik liv i den igen i aftes (krævede udover hard reset at stikket trækkes i over ti sekunder for at resette strømforsyningen) men den har stadig tendens til at gå i ged i forbindelse med at gemme spil data, hvor det pludselig tager en krig at gemme spil data (ved 360 spil) eller jeg direkte får en systemfejl med besked på at slette mine lokale saves.

Support er igang med at sætte hak i kasserne (har du prøvet med et andet netværkskabel? Har du prøvet på wifi istedet?), så jeg er lidt spændt på hvad deres konklusion bliver. Irriterende at der ikke er et systemværktøj til at checke hard disk.
3of193of19Skrevet 11/11-17 01:46 
Nu er den bekræftet død.
Her til aften blev den ved med ikke at starte og ved tredje forsøg fik jeg efter 12 minutters sort skærm en startup error. Først 205, forsøg med almindelig slet-alt-og-start-forfra, derefter 203, som betyder at de kræver en re-initialisering fra et USB drev, som så ikke virkede heller.
Sætter reperationen/udskiftningen igang i morgen, men i mellemtiden er det rart jeg ikke fik solgt min S endnu så.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-17 17:12 
Xbox One X er pt en forfærdelig UHD BD-afspiller. Men MS lover at der er et fix på vej:
https://youtu.be/nlVdhZxpEqM
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 14/11-17 18:06 
Yikes det ser da også hersens ud. Nåede ikke at se noget 4k Blu-ray inden min steg af desværre.
Men er der ikke noget med at One X håndterer sortniveau anderledes end OG og S?
Hvis Blu-ray afspiller appen ikke er justeret til det er det ikke så underligt der går ged i den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-17 18:13 
Jo det kunne da forklare det markant lysere billede. Men betyder det så at spil er lysere på X end de andre modeller? Det vil da være for smadret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-17 18:38, rettet 14/11-17 18:38 
Noget jeg er ekstremt positivt over ved den nye Xbox er at den rent faktisk kan åbnes med en skruetrækker! Slut med deres forbandede plastik-tabs.

Det er altså nemmere at udskifte harddisken i maskinen hvis man ønsker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/11-17 23:49 
Den er dog ikke user replaceable. Dvs. man KAN godt, men garantien ryger.
JmogJmogSkrevet 14/11-17 23:56 
Konsolkongen>
Xbox One X er pt en forfærdelig UHD BD-afspiller. Men MS lover at der er et fix på vej:
https://youtu.be/nlVdhZxpEqM

Hold da kæft, hvor er han en dårlig presenter. Det er næsten imponerende. Men billederne viser med al tydelighed at han har helt ret. Pinligt. De kan umuligt ikke have vidst det her i forvejen.
3of193of19Skrevet 15/11-17 01:09, rettet 15/11-17 01:10 
Det ærgrer mig virkelig at jeg ikke nåede at teste det selv.
Men det er lidt underligt, MS sendte BBCs Planet Earth 2 på 4K Bluray med review maskinerne, og jeg kan ikke mindes nogen anmeldere der nævnte disse problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-17 08:56 
De fleste spilanmeldere aner sikkert heller ikke hvordan et korrekt billede ser ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/11-17 12:42 
Ah, det var nu meget grelt i den sammenligning
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-17 13:18 
Det ændrer ikke ved min påstand :p

Har du nogensinde været hjemme hos andre? Det er altid helt smadret indstillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/11-17 16:29, rettet 15/11-17 16:31 
Mon man kunne forestille sig at en del af dem har deres Xbox eller display sat til forkert RGB niveau, så de reelt har black crush konstant. Hvis det er udgangspunktet, så vil det udvaskede billede være meget mindre udvasket. En masse detaljer vil stadig gå tabt, men det vil ikke være nær så åbenlyst at der er noget galt med billedet. Især hvis man ikke kender til den slags, hvilket hovedparten af forbrugerne, inklusiv anmeldere, ikke gør.

Der er også mange der, hvis de ikke synes billedet i produkt x ser ordentligt ud, så skruer de på deres displays indstillinger i et forsøg på at udbedre det, istedet for at gå til problemets rod. Langt de fleste er ikke klar over, at indstillinger for kontrast, lysstyrke og farver er noget der kun bør rodes ved én gang i displayets levetid.
slk486slk486Skrevet 16/11-17 09:21 
3of19>
Yikes det ser da også hersens ud. Nåede ikke at se noget 4k Blu-ray inden min steg af desværre.
Men er der ikke noget med at One X håndterer sortniveau anderledes end OG og S?
Hvis Blu-ray afspiller appen ikke er justeret til det er det ikke så underligt der går ged i den.

Det må den gøre, da Dark Souls 360 ikke længere har black crush. Har heller ikke set noget Blu eller andet på den endnu. Har faktisk kun spillet 360 spil :)
j/k
JmogJmogSkrevet 18/11-17 03:20 
Der er en opdatering ude nu, som fikser problemet med video levels, så HDR i 4K video ikke længere er udvasket.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-17 11:15, rettet 18/11-17 11:37 
Xbox One er absolut garbage til bluray, jøsses. Købte en S model billigt sidste år hvor lyden konsekvent var ude af sync under bluray afspilning, så jeg droppede det projekt. Nu fik jeg lige opdateret skidtet for at se om det var løst, men nu vises billedet zoomet, dvs. jeg kan kun se ca. 70% af billedet som er udtrukket. Afspillerens UI/menu er i orden, det er kun filmen som vises helt forkert. 1080p TV, direkte tilsluttet og er korrekt kaliberet under konsollens settings. For vildt at slippe den slags ud!
3of193of19Skrevet 18/11-17 21:43 
Ang lyd forsinkelse, det kan have noget med game mode at gøre. Husker du at slå den fra når du ser film?
fodrer du lyden videre til et surround anlæg fra TV'et eller hvordan har du lyd almindeligvis?
BeanoBeanoSkrevet 18/11-17 23:36 
Sluttet direkte til tv'et, samme HDMI indgang og picture-mode som jeg ellers bruger til bluray film afspilning (ikke game-mode). Lyd-forsinkelsen er ikke stor, ca. 20-30ms men nok til det generer :/ Mystisk!
slk486slk486Skrevet 20/11-17 10:02 
slk486>
Det må den gøre, da Dark Souls 360 ikke længere har black crush. Har heller ikke set noget Blu eller andet på den endnu. Har faktisk kun spillet 360 spil :)

Var vist lidt hurtig - spillede lidt mere Souls i går og synes stadig der er black crush i Demon Ruins. How strange :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/11-17 17:37 
Xbox One X er desværre stadig ikke en perfekt UHD BD-afspiller.

https://youtu.be/F1Lt43-9lmY
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/11-17 18:36, rettet 29/11-17 18:44 
Ved ikke om han er opmærksom på problemet, men mit 2016 Samsung har separate billedindstillinger for hvert input, special viewing mode (game, hdr), OG 24fps (dvs film blurays).
Havde lavet en kalibrering da jeg satte min S op igen mens reparationen stod på (har lige fået en ny/anden Scorpio fra MS idag) og undrede mig over at Baby Driver så så bleg ud. Havde ikke set filmen for nyligt, så tænkte ikke mere over det. Men da jeg så smed Guardians 2 ind idag lagde jeg mærke til at værdierne i indstillingerne skifter når man starter en film (uden at skifte view mode).
Ved ikke om det er noget flere producenter gør eller om det er kun noget med nogle modeller, men hvis der er nogen der synes deres blurays ser underlige ud kan det være grunden.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/12-17 00:30 
Hvad kostede Xbox One X da den launchede i Danmark? (Vi snakker Elgiganten, Game, EB o.lign.)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 11/12-17 00:41, rettet 11/12-17 00:43 
4000kr. Det koster den stadigvæk. Cdon havde et tilbud på 3500 (3400 med rabatkupon), men det var kun i weekenden, som lige er slut.

Hvis du giver din gamle i bytte mod en X, så får du 900kr for den hos Gamestop.
SumezSumezSkrevet 11/12-17 00:49 
Kan man virkelig ikke få væsentlig mere for en Xbox One end 900kr de fleste andre steder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/12-17 00:55 
900kr synes jeg lyder af meget. Den har kostet 1500kr en million gange efterhånden og gør det også pt. (Med det nye Ass Creed):

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/konsoller/XONES500GBACO/xbox-one-s-500-gb-assassins-creed-origins-hvid
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/12-17 04:41 
Jmog>
4000kr. Det koster den stadigvæk. Cdon havde et tilbud på 3500 (3400 med rabatkupon), men det var kun i weekenden, som lige er slut.

Hvis du giver din gamle i bytte mod en X, så får du 900kr for den hos Gamestop.

Hm. Ok. Jeg har allerede en jeg koebte for 650 AUD, hvilket svarer til 3000 DKK. Den anden dag kom jeg til at taenke paa, at det da var ret billigt... Det maa vaere den 25% moms, der giver de ekstra 1000 i DK?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 11/12-17 08:11 
Det og så generelt højere priser på elektronik i forhold til Amerika.
3of193of19Skrevet 12/12-17 22:19 
Det var satme på tide:
Youtube appen understøtter endelig 4k og 60fps.
Føles også mere snappy at komme rundt i abonnementer.
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-17 22:33 
I det hele taget oplever jeg menuerne på One, bliver lidt hurtigere hele tiden. Er godt at se.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 12/12-17 23:39, rettet 12/12-17 23:45 
Fik min One X i dag. Hold da op jeg fik lange løg af den første halve time. Hver gang jeg satte den i 4k, mistede den billedet hver femte sekund i fire sekunder af gangen.

Tjekkede i Advanced og den sagde mit TV understøttede alt. Testede med at slå forskellige features til/fra én af gangen; refreshrate, farvedybde etc. Skiftede port i receiveren, slog diverse ting til/fra i den. Var ved at give op, men fandt ved et skørt tilfælde ud af at den her kombi gav et stabilt 4k-billede:
-Sætte TV’et kildemenu til at have PC som ikon for den HDMI-port der var koblet til receiveren.
-Sætte Xbox til RGB farvedybde

Med ikonet som et joystick kunne jeg ikke få et stabilt billede uanset hvad. Og med standard farvedybde heller ikke. I standard farvedybde og med PC ikonet var der faktisk konsekvent nul billede.

Nogen gange kan man blive glad for ens daglige arbejde er underlige tech-support problemer, for det krævede en hvis tålmodighed at nå til denne løsning.
WehnerWehnerSkrevet 12/12-17 23:59 
"As powerful as a pc." #andascomplex
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 13/12-17 02:05 
Her vil jeg egentlig blot give HDMI skylden. Lortestandard. Med analoge kabler var det dejligt simpelt. Der er reserveret plads i helvede til opfinderen af handshaking.
3of193of19Skrevet 13/12-17 10:09 
Jeps, det har nok mere med recieveren at gøre.
På mange TV er der kun nogle porte der understøtter 4k@60. Min reciever er lige en-to år for gammel og kan kun trække 4k@30 igennem, så jeg er nødsat til at hænge PS4 og Xbox op til TV'et direkte og så køre HDMI audio passback og skamfere lyden :(
JmogJmogSkrevet 14/12-17 00:18 
Møghamrende irriterende. Så snart jeg kører et HDR spil, så er problemet tilbage igen. Og det er kun når jeg kører via receiveren. Direkte til TV’et er der ingen problemer.

...men receiveren har ingen problemer med 4k HDR fra min PS4.

Suk, ekstra HDMI kabel gående til TV’et og lyd via toslink til receiver, here I come.
3of193of19Skrevet 14/12-17 00:28 
Har du prøvet i den port hvor PS4'en sidder i for tiden?
Kunne være oplagt at give Xbox One X den "bedste" port, hvis den skal bruges til UHD Bluray
JmogJmogSkrevet 14/12-17 03:03 
Jeg hev faktisk kablet ud af PS4’en og satte i Xboxen som test. Same shit.

Nu jeg tænker over det, så havde jeg i starten med min PS4 Pro samme problem indtil jeg satte den til at force 4:2:2 ud i HDR mode. Det er en fast indstilling. Så mig aldrig tilbage. På One X kan man ikke vælge den skal gøre det fast men blot at spil og apps der er kodet til det har muligheden for at benytte det. De skriver endda at det på nogle displays kan løse problemer med 4k.

Jatak, giv mig den mulighed. Nej, det skal ikke være op til udvikleren. Giv MIG valgmuligheden.

Håber de ændrer den indstilling i en kommende firmwareopdatering.
JmogJmogSkrevet 14/12-17 03:18 
Interessant. Har fundet mange eksempler online på præcist samme problem som jeg oplever. En del fik det løst ved netop at slå YCC 4:2:2 understøttelse FRA.

Det kunne egentlig godt give mening, hvis årsagen til problemet er at Xboxen ikke kan finde ud af om den skal køre 4:4:4 eller 4:2:2 og derfor taber handshake hver gang den skifter. Det må testes i morgen.

Der er håb!
JmogJmogSkrevet 14/12-17 22:28 
Håb indfriet! At slå 4:2:2 understøttelse fra løste problemet. Jeg kan nu køre i HDR/4k via receiveren uden problemer.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/02-18 21:27 
Er der andre, der oplever, at One X ikke oplader controllere fra den forreste port? De kan faa stroem hvis de har fladt batteri, men de oplader ikke.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/03-18 19:56, rettet 15/03-18 20:01 
Nogle der ved om der er et sted på nettet hvor xbox one x er billiger end 3333kr ? Med fragt
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig