X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 19/07-16 20:42, rettet 19/07-16 20:43 
Det er ikke nogen helt ringe deal for en UHD blu-ray afspiller. 1600 i mit tilfælde, med en 500GB XO i bytte :)

Tror jeg faktisk også godt jeg kunne finde på.
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-16 20:45 
Jeps. Og så har man også noget bedre at bytte til Scorpio. Om halvandet år får man vel kun 500kr for en launch One.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 09:40 
Bare lige et heads up. M$ har ændret ved betingelserne for Xbox Live, som nu kræver at man logger ind en gang mindst hvert femte år for at kunne beholde sit gamertag.
Så det er nok en god idé at fyre op for maskineriet engang imellem for en sikkerheds skyld :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 09:49 
...og beholde ens køb også, antager jeg?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 10:04 
Der står heldigvis intet andet end at man mister sit gamertag, så det kan blive tilgængeligt for andre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:34 
Ok, så man kan stadig beholde Xbox Live kontoen (og tilhørende køb, etc) men uden gamer tag?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 11:38 
Som jeg forstår det ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:38 
Cool nok!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 11:44 
Der er et link her:
https://www.microsoft.com/en-us/servicesagreement/upcoming.aspx

Har dog kun overfladisk kigget i den (Xbox-delen kun). Måske jeg har overset noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-16 13:02, rettet 09/08-16 13:06 
Beano>
Ok, så man kan stadig beholde Xbox Live kontoen (og tilhørende køb, etc) men uden gamer tag?

Jeps, det skrev en af MS folkene på Gaf. Det svarer lidt til når skifter gamertag normalt. Man beholder accounten inkl. køb/achievements osv. men har et nyt navn på Live. Her vil man så bare blive tvunget til enten at modtage et tilfældigt navn eller lave et nyt.

Lidt i samme boldgade er lige dukket op på Gaf omkring Sony, men der lyder det til man mister hvad man har købt:

17. Closing your Account
You may close your Account by contacting us using the details below. We may close your Account if it has not been used for at least 24 months. In both cases, we will not provide you with a refund of your unused wallet funds and unexpired periods of your subscriptions unless we are required to do so by law. After your Account is closed, you will not be able to access the PSN nor use the Products purchased with that Account.

De dækker sig sikkert bare ind og har ikke tænkt sig at gøre brug af det, men kan alligevel godt virke bekymrende, men det gælder jo mange ting skrevet i ToS rundt omkring.

http://legaldoc.dl.playstation.net/ps3-eula/psn/e/e_tosua_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 13:05 
Tak :)
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 13:09 
Man kan vel også bare logge ind via Xbox.com så ens gamer tag holdes i live?
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-16 13:14 
Ja, det er nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 13:16 
Super :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-16 17:41 
Forza edition formet som noget bil-værk og controller af slangehud:
https://www.youtube.com/watch?v=5W-rUEn2aZo

Ingen anelse om det er fake eller ej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-16 16:05 
Ny farve til XBOX One S som del af en Gears 4 bundle

Xbox One-lancering

Tingene er lidt mere afslappede i farver og design end det var for et par år siden

Xbox One-lancering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-16 16:40 
Langt pænere end den kvamle hvide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/09-16 16:52 
^ Sjovt, i mine øjne ser den mere grå-blå ud ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-16 16:58 
Svar til mig?

Den er ikke hvid nej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/09-16 17:01 
Ja :D

Kom til at tænke på "kjolen" ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-16 17:08 
Nå du mener det kiksede design den første 360 slim havde? Det var godt nok en imponerende grim maskine :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-16 17:14, rettet 30/09-16 17:18 
Nej, han tænker på den kjole der blev diskuteret på de sociale medier og i nyhederne for nogen tid tilbage.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-16 17:29 
Den var også blå :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-16 19:20 
Det kan vist ikke diskuteres ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 01/10-16 15:48 
Konsolkongen>
Den var også blå :)

Men nogen sagde hvid ;)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 01/10-16 22:12 
Darkbeat>
Ny farve til XBOX One S som del af en Gears 4 bundle

Xbox One-lancering

Tingene er lidt mere afslappede i farver og design end det var for et par år siden

Xbox One-lancering

Jeg har den 360 udgave. Syns den er awesome stadigvæk. Har også bestil den nye Gears 4 udgave af One S. Den røde med mærker efter klør.
Xbox One-lancering
spectrespectreSkrevet 04/10-16 08:40 
Findes almindelig Xbox One S kun i hvid?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-16 09:07 
Indtil videre ser det sådan ud.
Ellers er der vist kun den fisgrønne Battlefield 1 Edition med 1TB.
Den blå GoW version er vist eksklusiv for US... Den findes i hvert fald ikke på den danske side, modsat den røde GoW version med 2TB og bidemærker fra fabrikken.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-16 22:13, rettet 13/10-16 22:15 
Det lyder ikke til Scorpio kommer til at bruge samme AMD Jaguar CPU som XO/PS4/PS4Pro:

Phil Spencer Confirms Xbox Scorpio Will Not Use AMD Jaguar CPU, More Details on Oct. 26

Last month, we reported that AMD is rumored to launch their new semi-custom SoCs in 2018, which means Microsoft’s upgraded Xbox One console, codenamed Project Scorpio, could feature the existing AMD Jaguar CPU – the one currently in use by the Xbox One S and PS4 Pro. However, Xbox boss Phil Spencer has debunked those reports saying the Scorpio is going to be a “premium product” that would launch with the latest hardware technology from AMD.

http://digiworthy.com/2016/10/10/phil-spencer-xbox-scorpio-not-use-amd-jaguar/

Det er potentielt rigtig gode nyheder ift. mulighederne for at presse de titler som er CPU begrænsede til at køre med en bedre framerate. Noget man godt kunne have ønsket sig fra PS4 Pro.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-16 22:16 
Super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/12-16 15:09, rettet 10/12-16 15:36 
Hapsede for nyligt en Storm Grey model S fra Amazon, og synes egentlig den "støjer" ret irriterende. Det virker som om det er disken og lyden kommer i bølger - ligesom chikader. Nogen med en S, der oplever det samme?
j/k
slk486slk486Skrevet 15/12-16 00:16 
Læste lige at den nyeste opdatering nu endelig har bitstreaming af Dolby Atmos og DTS:X, samt at spil på et eller andet tidspunkt næste år vil kunne gøre brug af Atmos. Cool! :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 09/01-17 22:35 
Platinums 'Scalebound' er blevet sløjfet (http://kotaku.com/rumors-swirl-that-scalebound-is-in-trouble-1790986886). Øv!
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 10/01-17 00:48 
Jeg var aldrig synderligt interesseret i spillet (det så ikke sjovt ud), men det gør mig ondt for Platinum. Det her kan decideret ødelægge studiet rent økonomisk, for det var nok det mest økonomisk lukrative spil de arbejdede på. Nier Automatas salg vil næppe være høje men forhåbentlig nok til at holde dem i live indtil den næste kontrakt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 07:07 
Det er også ærgerligt for Xbox One ejere. Nu er der virkelig intet at se frem til på konsollen.
Jeg gad nok vide om det kan vende for dem når Scorpio udkommer, da den trods alt vil have de bedste multiplatform udgaver.

Xbox One må være en LANGT større skuffelse for deres kunder end Wii U var. Det er den i hvert fald for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/01-17 09:20, rettet 10/01-17 09:21 
Jeg bruger stort set kun min Xbox One S til 360 titler :D

De få eksklusive titler der er, er simpelthen ikke nok til at begrunde et ejerskab imho, men backwards compatibility er næsten nok i sig selv. ReCore er i øvrigt et ganske fint spil.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 09:54 
ReCore skulle så vidt jeg har hørt være broken og rushed i en sådan grad at anden halvdel er direkte ødelagt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/01-17 10:03 
Ah øv. Så langt er jeg ikke nået endnu.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/01-17 13:06 
Helt enig.
Xbox-one er virkeligt en skuffelse.

Kun state of decay har været mit køb værd! :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-17 15:37 
Jeg troede den skulle til at have nogen rigtige bangers ved launch. Dead Rising 3 var fedt og jeg kunne også rigtigt godt lide Ryse, selvom det var simpelt, men det er spil der er blevet portet til PC siden hen.

Rare Replay er det eneste jeg lige kan komme på som er ekslusivt og godt og jeg er ikke engang særligt stor fan af de fleste af deres store spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 15:54 
Sunset Overdrive måske? Halo 5 virker også ret forglemmeligt omend det er teknisk imponerende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/01-17 16:06 
Titanfall, Dead Rising 3 og Forza Horizon 2 har fornøjet mig en del. De er alle eksklusive Xbox One-titler ;) Jeg regner også med, at Dead Rising 4 og Forza Australien vil være gode bekendtskaber for mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 16:13 
Dead Rising 4 er tidseksklusivt på Xbox. Og siden slutningen skal købes som DLC er det nok smartere at vente på den komplette PS4 udgave der udkommer senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/01-17 16:13 
What?! Sikke et åndssvagt spil at ønske sig i julegave, så :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/01-17 16:32, rettet 10/01-17 16:33 
Sunset Overdrive, Inside, Superhot, Ori And The Blind Forrest og Titanfall er de spil jeg har været gladest for på min. Det er godt nok en dråbe i havet i forhold til min PS4. Ori og Superhot kunne jeg få på PC og Inside kunne jeg have fået på PC og senere PS4.

Titanfall(*) og Sunset Overdrive er reelt de eneste jeg ville være gået glip af hvis jeg ikke havde købt konsollen. Ikke ligefrem et rungende købsgrundlag. Jeg fortryder ærligt talt at jeg har købt min Xbox One.

(*: Jeg ved godt Titanfall kan fås på PC, men jeg spiller ikke med mus/keyboard og det er udelukket at spille en multiplayer shooter på PC med controller)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 16:57 
Hvis det ikke var fordi Scorpio var annonceret ville jeg ikke give Xbox mange år endnu.
Jeg tror godt vi kan regne med at Xbox lukker og slukker før Nintendo gør?

Hvad gik galt for Xbox? Var det den svage hardware sammen med en forfærdelig brugeroplevelse? Eller er det manglen på gode eksklusive spil? Måske endda begge dele. Vi må håbe de kan få vendt skuden, for konkurrence er kun godt for os forbrugere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 10/01-17 19:09 
F***ups? :-)
Der er mange tiltag og ændringer de har lavet der er helt hovedrystende, og dashboard og stores er åbenbart også blevet svært at designe i dag ;)
Men controller design har de dog mere eller mindre fået styr på, i modsætning til Sony.

Ligesom slk486 bruger jeg næsten kun min One til 360 titler :-)
Spiller nu: Halo 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-17 19:28 
Det er interessant at de snakker om at lave en ny konsol, da det virker som om at de samtidig vil væk fra det marked og fokusere på Windows 10. De giver ikke rigtig folk en grund til at købe en Scorpio istedet for en PC.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 19:56 
Playkid>
F***ups? :-)
Der er mange tiltag og ændringer de har lavet der er helt hovedrystende, og dashboard og stores er åbenbart også blevet svært at designe i dag ;)
Men controller design har de dog mere eller mindre fået styr på, i modsætning til Sony.

Ligesom slk486 bruger jeg næsten kun min One til 360 titler :-)

Enig mht. controller. Især de nye med bedre bumpers. Det er første Xbox-controller jeg ikke har noget imod. Den er super. Jeg synes dog at PS4'erens er god også minus analogpindenes udformning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-17 20:03 
Darkbeat>
Det er interessant at de snakker om at lave en ny konsol, da det virker som om at de samtidig vil væk fra det marked og fokusere på Windows 10. De giver ikke rigtig folk en grund til at købe en Scorpio istedet for en PC.

Ideelt burde den vælges for os der ikke gider pisset med PC, digital distribution og Windows. Men hvis interfacet og installationsprocessen ikke forbedre betydeligt er det lige før at det kan være ligemeget :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig