X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-16 01:40 
Bede-x>
Kan det passe man ikke kan slå screen dimming fra på XO?

Jeg kan ikke finde noget. Forstod ikke dit problem før nu hvor jeg benytter Twitch-appen. Det var aldrig et problem i det gamle dashboard. Dumt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-16 15:30 
Ja, det er lidt underligt, der ikke er en option til at slå det fra.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 10/02-16 16:22 
Nogen der har prøvet at streame Xbox One spil til deres pc på Windows 10? Har lige prøvet det på very high streaming-settings og det kørte overraskende flydende og uden betydelige forsinkelser i styringen, men desværre er billedkvaliteten alt andet end godkendt.

PC'en er kablet til routeren og Xboxen kører på 5ghz ac netværket og de er max et par meter fra hinanden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 20/02-16 13:30 
Mit Xbox Live er nede på 4 døgn nu, andre der har problemer? Netværkstesten fortæller at der er fint hul igennem og at NAT er åben, så aner ikke lige hvad der sker.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 20/02-16 18:39 
MS sendte besked forleden at de havde nogle problemer med login, evt relateret til udrulning af den nye Xbox One Update.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/02-16 19:32 
RaGe>
Mit Xbox Live er nede på 4 døgn nu, andre der har problemer? Netværkstesten fortæller at der er fint hul igennem og at NAT er åben, så aner ikke lige hvad der sker.

Har ikke nogen problemer med at logge på LIVE her. Havde et lign. problem på 360'eren engang hvor andre kunne komme på. Hjalp at ryde dens cache(tror den hedder sådan). Ved ikke hvordan man gør på One dog. Burde være det samme.
RaGeRaGeSkrevet 20/02-16 22:26 
Det eneste der hjalp var en factory reset :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
GreaseballGreaseballSkrevet 20/02-16 23:19 
Underligt. Hvordan påvirker det dine saves?
RaGeRaGeSkrevet 21/02-16 00:40 
Har ikke testet endnu, da alle spillene først skal hentes ned og installeres, men de burde da være gemt i skyen?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
GreaseballGreaseballSkrevet 21/02-16 11:16 
Tænker jeg også. Meget er heldigvis bundet til ens profil(er). Var det på 360'eren var du på den.
tastasSkrevet 22/02-16 20:52 
Hmm, havde også problemer med den ikke ville Connecte til Xbox live på min one. Som ved rage var der fin forbindelse til nettet. Googlede lidt, og fix for nogle var at logge ud af sin Xbox live profil og så relog. Løste det for mig, så var måske værd at prøve inden factory reset hvis andre oplever lignende problemer.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/02-16 21:35, rettet 22/02-16 21:41 
Hvordan virker den nuværende DRM på Xbox One? Kan se der er folk som har problemer med at starte deres digitale spil i kølvandet på de seneste Live issues:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1188311

Supporten anerkender problemet:

Are you having a tough time launching previously purchased content or purchasing new content, Xbox members? We’re aware of the issue and our team is working hard to fix things as quickly as possible. Thanks for your patience! We’ll update you as soon as we have more information.

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-live-status

Ligegyldigt hvordan Live kører skal/bør spillene da bare virke..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-16 22:01 
Disk spil virker fint. Downloadet ting et der bøvl med kan jeg se. Både spil, youtube og netflix vil ikke kører her.
Online spil skulle også virke fint. Så længe man har en fysisk udgave. DLC til spil kører også fint. Alt mit download til Witcher 3 virker fint.
Men de plejer at få den slags fixet rimeligt hurtigt.
Igen, derfor jeg fortrækker at købe spil fysisk.
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-16 01:48 
Det har ikke så meget med fysisk vs digitalt at gøre. For så vidt er der ingen grund til at downloadede digitale spil ikke burde virke, fordi en service har problemer. Afhænger af om og hvorledes DRM er implementeret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 23/02-16 09:28, rettet 23/02-16 09:28 
Så vidt jeg kan læse mig til er der ingen problemer med DRMen, hvis man tager konsollen helt offline.

PS: Alle spil er digitale :p
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-16 12:49, rettet 23/02-16 12:49 
Kan se folk skriver at de kan starte spillene, hvis de går helt offline. Så langt var tråden ikke kommet i går :)

Underligt at Live i den grad påvirker hvad man kan - apps virker heller ikke. Siger en hel del om den model maskinen er/var bygget op efter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 23/02-16 12:51 
Ja, det giver en lidt dårlig smag i munden - også selvom der er en løsning i at "tvinge" den offline.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 25/02-16 15:27 
Ifølge Xbox Support på Twitter så skulle alle fejl være rettet, køb og tilgang til digitalt materiale skulle virker igen.
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-16 15:33, rettet 01/03-16 15:44 
Lyder på Phil Spencer til at deres konsoller inkl. One vil være bagudkompatible, måske endda opgraderbare eller med kortere livscyklusser a la PC/mobile:

During his Xbox Spring Showcase event keynote last week, Microsoft's head of Xbox Phil Spencer talked about future of "hardware innovation" for the console, similar to the ways PCs evolve.

In a speech to reporters, he said that the Xbox One could see a future in which it is upgraded, rather than replaced by new consoles. Spencer was talking about how Microsoft has sought to align its Windows 10 and Xbox One development activities under the internal "Universal Windows Platform" while offering backwards compatibility for many Xbox 360 games, now playable on Xbox One. He was addressing the concerns of some Xbox One owners that the exclusives destined for that console are appearing on PC, thus eroding the value of owning a console.

But he went much further than merely outlining internal strategies for cross-platform efficiency. He argued that consoles could and should be upgradeable, like PCs, and that the model of generation shifts may be coming to an end.

"We see on other platforms whether it be mobile or PC that you get a continuous innovation that you rarely see on console," he said. "Consoles lock the hardware and the software platforms together at the beginning of the generation. Then you ride the generation out for seven or so years, while other ecosystems are getting better, faster, stronger. And then you wait for the next big step function.

"When you look at the console space, I believe we will see more hardware innovation in the console space than we've ever seen. You'll actually see us come out with new hardware capability during a generation allowing the same games to run backward and forward compatible because we have a Universal Windows Application running on top of the Universal Windows Platform that allows us to focus more and more on hardware innovation without invalidating the games that run on that platform."

Spencer said that Xbox One owners could be offered optional hardware upgrades in the future, that allows the console to keep up with emerging and competing technologies. Such a move would also suggest an end for new console launches.

"We can effectively feel a little bit more like we see on PC, where I can still go back and run my old Doom and Quake games that I used to play years ago but I can still see the best 4K games come out and my library is always with me. Hardware innovation continues while the software innovation is able to take advantage and I don't have to jump a generation and lose everything that I played on before."

http://www.polygon.com/2016/3/1/11121666/xbox-one-hardware-upgrades-phil-spencer-microsoft

Kunne være interessant at se noget tættere på en (lidt mere langtstrakt) iPad model på konsolmarkedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-16 15:50, rettet 01/03-16 16:03 
Forza følger Halo Wars 2, Killer Instinct, Fable Legends, Sea of Thieves, Quantum Break og flere andre med en PC version af alle udgaver af franchisen i fremtiden:

Turn 10 also confirmed to IGN that future Forza Motorsport games would be developed concurrently for PC and Xbox One.

http://www.ign.com/articles/2016/03/01/forza-motorsport-6-apex-announced-free-to-play-on-pc
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-16 16:02, rettet 01/03-16 16:04 
Ser ud til de fleste (alle?) af deres "eksklusiver" frem over også kommer på PC. Gears of War 4 også på vej:

http://www.ign.com/articles/2016/03/01/microsoft-has-a-lot-to-prove-with-pc-gaming?abthid=56d5a7f564ba278130000005
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 01/03-16 16:26 
Bede-x>
Lyder på Phil Spencer til at deres konsoller inkl. One vil være bagudkompatible, måske endda opgraderbare eller med kortere livscyklusser a la PC/mobile:

Det kunne været interessant med én opgradering per cyklus: 7-8 års cyklus, opgradering efter 3-4 år.

Korte cyklusser virker som en dårlig idé, da det dels vil splitte markedet, og dels gør, at en vigtig fordel ved lukket hardware - at udviklerne bliver bedre til at udnytte hardwaren - undermineres. Det kommer selvfølgelig an på, hvad de mener med kort cyklus. Før i tiden var en cyklus jo ca. 5 år, og den seneste var 8 år. 5 år er bestemt ok, men går ud fra de taler om 2-3 år, siden de bl.a. nævner pc.
3of193of19Skrevet 01/03-16 18:03 
Called it!
Må lige finde tråden senere :)
WehnerWehnerSkrevet 01/03-16 18:32 
Bede-x/Ol' Phil>
"We can effectively feel a little bit more like we see on PC, where I can still go back and run my old Doom and Quake games that I used to play years ago but I can still see the best 4K games come out and my library is always with me. Hardware innovation continues while the software innovation is able to take advantage and I don't have to jump a generation and lose everything that I played on before."

Jeg vil også meget gerne have mit bibliotek i fremtiden uden at skulle have 17 konsoller stående i et skab.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-16 20:45, rettet 01/03-16 20:45 
Ja, det ville være en kæmpe fordel. Ville også gøre det meget mere sandsynligt at de gamle spil ville blive spillet, da det tit er træls at skulle til sætte et gammelt system/skærm til for et enkelt/nogle få spil.

Jeg håber de forsætter med mere crossbuy/crossplay mellem One og PC, samt at de gør deres 360 bagudkompatible spil tilgængelige på PC også.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 01/03-16 22:06 
Jeg er glad for at se konsolmarkedet bevæge sig i den retning, selvom det ikke er med turboen sat på. PS cross-buy er jo også små skridt i den rigtige retning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 01/03-16 22:59 
http://www.playright.dk/forum/emne/37022-nx-nyheder-og-spekulationer#722018

re: "Called it"
WehnerWehnerSkrevet 01/03-16 23:04 
3of19>
Ang. Fremtidige konsoller fra Sony og Microsoft har jeg i lang tid spekuleret på at vi snarer vil se noget der ligner iOS hardware. Dvs hurtigere hardwarecycles, men med mere kompatibilitet imellem. Nye maskiner hvert 3. År, der så er fuldt bagudkompatible. Nye spil vil også køre på den foregående generation, men med lavere performance. Der kunne så være en regel fra platformholderen, at spil mindst skal understøtte den nyeste, og den sidste generation før.
Det ville være meget godt for udviklere, da de så ikke har det store dyk i hardware basis hver gang en ny generation kommer.
Entusiaster kan så opgradere ved launch, casuals kan så enten vente til prisen falder lidt, eller købe de brugte gamle maskiner entusiasterne så ikke har brug for mere. Winwinwin :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 01/03-16 23:40 
tak for assistancen Wehner :)

Bliver interessant at se E3 i år. Gir da også godt mening. Hvis der er millioner der giver 6000kr for en marginal opgradering af deres telefon hvert år, burde der være rigeligt med folk der gad give 3000kr hvert trejde for an fin opgradering af deres konsol.
Eller bare gøre det hver anden gang.

MS har virkelig potentiale til at permanent hænge Sony og Nintendo af vognen rent hardware-mæssigt med det her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-16 23:47 
Sony har ellers nævnt det præcis samme for nogle måneder siden, at de havde leget med tanken om en stærkere PS4. Den idé fik nu massivt hug fra folk på de sociale medier :)

Jeg personligt kunne godt se det spændende i det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 00:00, rettet 02/03-16 00:04 
Der har været snakket meget om det i de senere år, ansporet af den succes modellen har andre steder, men det er første gang det direkte siges, at det vil ske:

You'll actually see us come out with new hardware capability during a generation allowing the same games to run backward and forward compatible because we have a Universal Windows Application running on top of the Universal Windows Platform

(Taget fra Phil Spencer citatet linket tidligere).

Jeg plejer alligevel at købe slim udgaverne af konsollerne og så hjertens gerne at det blev til en version med forbedret hardware i stedet, så længe spillene man købte tidligere stadig virker.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 02/03-16 00:01, rettet 02/03-16 00:06 
Folk er nogle whiny småbørn engang imellem.
Alene fordelen i at udviklere ikke skal lave endnu flottere og dyrere spil til en 90% reduceret hardware basis hvert 5-6. år (eller bruge resourcer på en last-gen port) er et kæmpe plus for alle involveret.
Og ingen tvinger folk til at købe den nyeste udgave hvert 3 år.
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 00:03 
Det er også i højere grad muligt nu, hvor fabrikanterne ikke i samme grad taber penge på hardware den første lange periode efter udgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 02/03-16 00:05 
Bede-x>
Jeg plejer alligevel at købe slim udgaverne af konsollerne og så hjertens gerne at det i stedet blev til en version med forbedret hardware i stedet, så længe spillene man købte tidligere stadig virker.

Ja, enig. Min launch Xbox 360 (der aldrig døde :D) brugte i øvrigt 203W, mener jeg. Min nuværende Elite æder 175W, og jeg mener slim-modellerne forbruger helt ned til omkring 120-130W. Den slags spiller også ind.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 00:12 
Præcis. Og de vil jo stadig kunne lave slim udgaver til det gamle marked, når den nye maskine udkommer, på samme måde som Apple fik tilpasset iPad 2 arkitekturen til den første mini, selv om den normale produkt række kørte videre.

I øvrigt vildt at din første 360 stadig virker. Må være noget nær den eneste :D
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 02/03-16 00:20, rettet 04/03-16 16:25 
Den blev byttet væk, et stykke tid efter at Elite kom - så måske er den død sidenhen. Men den holdt i hvert fald mange, mange timer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 00:30, rettet 02/03-16 00:30 
Er der blevet spillet på den siden må den være død. De kom jo allesammen med korte udløbsdatoer :)

Gad vide hvor mange generationer de vil kunne holde kompatibilitet kørende over? Der er mange fordele ved digital distribution, men en af de åbenlyse er selvfølgelig at kunne holde spil i "produktion"/distribution over en længere årrække, så længe de ikke er rettighedsbegrænsede, hvis ellers hardwaren og den underliggende software ikke sætter hindringer i vejen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 02/03-16 08:04 
3of19>
tak for assistancen Wehner :)

Bliver interessant at se E3 i år. Gir da også godt mening. Hvis der er millioner der giver 6000kr for en marginal opgradering af deres telefon hvert år, burde der være rigeligt med folk der gad give 3000kr hvert trejde for an fin opgradering af deres konsol.
Eller bare gøre det hver anden gang.

MS har virkelig potentiale til at permanent hænge Sony og Nintendo af vognen rent hardware-mæssigt med det her.

Fornemmer lidt bitterhed over, at MS og Xbox har fået læstelige klø i denne generation :)
Jeg har svært ved, at se hvordan det skal kunne hjælpe MS, det vil blot uvaske forskellen mellem pc/konsol og ender nok med at Xbox brandet droppes til fordel for Win 10 Gaming device, er det ikke dét Nadella ønsker...og iøvrigt vil det ikke kunne stoppe Sony eller Nintendo i at kunne gøre det samme.
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 11:25, rettet 02/03-16 11:26 
Mon ikke de beholder Xbox brand'et, som deres gaming brand og så i stedet forsøger at få nyt momentum ved at forene alt under Windows paraplyen. Under alle omstændigheder er der i hvert fald ingen chancer for at de henter Sony i denne generation :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/03-16 11:31 
Det virker som om de helt er ved at forlade konsolmarkedet (Xbox brand eller ej) og går i en PC/Steambox-agtig retning i fremtiden. Forståeligt nok set i lyset af deres nuværende og selvforskyldte situation men personligt ikke noget jeg forventer at kunne støtte.
EltanEltanSkrevet 02/03-16 11:47 
Det var også min første tanke og ikke noget jeg vil støtte op om.
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 12:30 
Bede-x>
Gears of War 4 også på vej:

Kan se IGN har fjernet Gears 4 fra listen over spil på vej til PC, så det var måske en fejl.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-16 00:00 
Har man lyst er her Phil Spencers oplæg fra d.25/2:

http://youtu.be/pTEVKp4hVuI

Der bliver ikke sagt noget, som ikke allerede er refereret her i tråden eller hos diverse nyhedssites. Det handler om unification af PC og Xbox, med alting samlet under den "universelle Windows platform", hvor spil og apps kører på tværs af systemerne og på tværs af flere generationers hardware.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 03/03-16 04:56 
Jeg har virkelig svært ved at se dem lave en 32X til Xbox One. Udover det rent praktiske problem i hvordan søren man overhovedet skal forbinde udvidelsen til maskinen, så vil det give en fragmentering af kundebasen som ødelægger hele ideen med at købe konsol fremfor PC:

Mange køber en konsol fordi de der har en garanti for at de kan spille samtlige spil til den de næste minimum fem år. Hvis der kommer spil eksklusivt til maskiner med udvidelsen, så skaber det forbrugerforvirring. Og hvis alt kommer til begge udgaver, men blot med forskellig performance, så vil den ekstra kraft aldrig blive udnyttet fuldt ud, da spillenes design altid vil være målrettet baseenheden. Eksklusive PS5 titler vil være markant foran Xbox One titler med udvidelsen.

Og så er der lige det minus at Xbox One titler vil være dyrere at fremstille, da der pludselig skal optimeres mod minimum to performance targets. Man kunne forestille sig en situation, hvor det ikke bliver alle nye spil der understøtter udvidelsen. Hvorfor bruge pengene på en udgave, som en mindre del af kundebasen kan udnytte istedet for 100%.

Xbox32X, jeg tror ikke på det. Og jeg tror heller ikke Phil Spencer gør. Det her er et PR træk. Ikke en reel plan. Og selv hvis det er, så kommer den alligevel ikke før om tre år, hvor vi muligvis begynder at høre om PS5 og så er den endnu mindre relevant.
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-16 07:49, rettet 03/03-16 08:06 
Jmog>
Xbox32X, jeg tror ikke på det.

Det behøver jo ikke at være en udvidelse til original hardwaren, men kan være en ny model der stadig kan køre de gamle spil, ligesom vi ser hos mobile platforme/PC.

Jmog>Eksklusive PS5 titler vil være markant foran Xbox One titler med udvidelsen.

Du maler et billede op af Xbox mod Playstation, men glemmer at de kun interesserer sig for gaming for så vidt som, det kan bruges til at styrke eller beskytte Windows. Microsoft ved godt at de er slået på konsolmarkedet og deres vurdering af hvordan Xbox brand'et bedst kan benyttes fremover, ud fra deres nuværende situation, er ved at gøre det til et universelt gaming brand på tværs af Windows platforme. De forestiller sig at når et spil udgives til Windows, så skal det kunne køre på så mange Windows platforme som muligt, om det så er konsoller eller PC/mobile systemer.

Jmog>Og hvis alt kommer til begge udgaver, men blot med forskellig performance, så vil den ekstra kraft aldrig blive udnyttet fuldt ud, da spillenes design altid vil være målrettet baseenheden.

Det er de fuldstændig ligeglade med. Med det sagt er der mange måder at benytte ekstra kraft på og med det fokus der er på multiplatform udvikling, kan det godt diskuteres - med udgangspunkt i benchmarks - hvor meget ekstra der er kommet ud af lukket hardware indtil videre i den her generation, med mindre man er eksklusiv udvikler.

Jmog>Og så er der lige det minus at Xbox One titler vil være dyrere at fremstille, da der pludselig skal optimeres mod minimum to performance targets.

Bestemt, men det er ekstra omkostninger som både store som små udviklere kan overkomme på PC/mobile, så mon ikke det også kan lade sig gøre her? Tænk på at når en udvikler skal udgive et UWP spil, skal de i forvejen målrette sig efter mængder af hardware konfigurationer, selv om der kun er en Xbox, da hensigten er at det skal kunne køre på PC også. I den forstand er forskellen mellem om der er en Xbox og en million PC konfigurationer eller to Xboxe og en million PC konfigurationer marginal.

Jmog>Det her er et PR træk. Ikke en reel plan.

De har tidligere snakket om den her store forening, så det er helt berettiget også at tvivle denne gang, men jeg tror faktisk at de mener det. Kombinationen af deres store nederlag på konsolmarkedet og så annonceringen af at størstedelen af deres første parts titler skal udkomme på både PC og One, får mig til at tro at de mener det. Recore, Sea of Thieves, Halo Wars 2, Fable Legends, Killer Instinct, Quantum Break, fremtidige Forza spil og flere andre. Jeg ville tage fremtidige annonceringer af samme slags som en hensigtserklæring.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 03/03-16 14:06, rettet 03/03-16 14:12 
Jeg forstår alle dine punkter, men hvis det er grundene og effekterne, så bør enhver der er til konsolgaming være meget bekymret. Selvom MS er ligeglade med at konkurrere med Sony, så vil det her betyde at multiplatformsspil vil blive holdt mere tilbage af hardwaren end i en normal konsolcyklus. Lige nu ser vi at spillenes design/grafik drager fordel af at der ikke længere produceres en Xbox 360/PS3 version af samme spil. Det vil ikke være tilfældet hvis de nye multiplatformsspil om fem år stadig skal virke med en Xbox One.

Med færre og færre AAA eksklusive titler, så er det af stor betydning at konsollerne, der laves spil til, er nogenlunde lige hurtige (som nu), da det grundlæggende spildesign altid vil være lavet til at køre på den langsommeste platform.

Jeg er også i tvivl om forretningsmodellen for MS. Hvis de om tre år kommer med en ny konsol, som spiller præcist de samme udgivelser som den gamle konsol - bare bedre - hvor godt vil den så sælge? Hvis de tager den klassiske prismodel med 400$ og stort set ingen profit, så er deres indtjening baseret på de spil folk køber til den. Er det folk der opgraderede fra den gamle model, så er profitten nul. De folk havde købt spillene alligevel. Er det folk der køber deres første konsol, så skal de friste dem væk fra NX og (sandsynligvis) en annoncering/rygte om en snarlig PS5. Selv hvis det er muligt, så er det et markant lavere salg den her model vil få end en normal launch af ny konsol. Og hvis maskinen fremstilles med en pris hvor de tjener penge på den, så giver den endnu mindre mening for en potentiel forbruger, da vi så får en mindre opgradering end ellers.

Normalt når en ny konsol kommer, så er en stor del af kundegruppen folk der ejer den gamle. Mange af dem vil ikke springe på her, når der ikke bydes på nye eksklusive spil. De vil hellere spare pengene og køre spil på den gamle. Konsolspillere er gennemsnitligt ikke som PC-spillere. Vi vil hellere lave en stor opgradering to gange i årtiet end hvert tredje år.

Edit: Og så er der lige familierne. Det vil være de færreste der springer på en ny model der spiller det samme som den gamle. De er i høj grad i gruppen der køber en maskine og glemmer alt om hardware på markedet de næste 7 år.
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-16 23:31 
Jmog> Det vil ikke være tilfældet hvis de nye multiplatformsspil om fem år stadig skal virke med en Xbox One.

Der vil selvfølgelig være et cut-off point. Om de så vil forsøge at diktere det ovenfra eller lade udviklerne beslutte selv, må vi vente og se.

Jmog>Jeg er også i tvivl om forretningsmodellen for MS.

Det er jeg også, men det vigtige i den sammenhæng er, at Microsoft er i tvivl om den nuværende model. Da de ved generationens begyndelse forsøgte at sælge One'en som en halvvejs tv boks, var det et forsøg på at udvide markedet som mislykkedes. Hvis de kun kan få markedet som det er nu, er det alt for mange anstrengelser for for lidt, i forhold til hvordan det passer ind i den overordnede firma strategi. Og skulle den nye retning fejle, er det da helt åbenlyst at den kan virke dobbelt i form af en exit strategi fra produktion af dedikerede spillemaskiner. Det kan endda på forhånd muligvis være det langsigtede mål.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 03/03-16 23:44 
Efter sigende er der hvor de virkelige penge efterhånden er via abonnenter på Xbox Live Gold og PS Plus. Det er en pengemaskine uden lige. Set med de briller kan MS mere eller mindre være ligeglade med om folk bliver på den gamle maskine eller opgraderer til de nye. Bare de har et abonnement.

Og det gør det egentlig enorm uattraktivt at forlade konsolmarkedet, for PC-spillere vil aldrig betale for Live. Men lad os gå udfra planen er at blive og give folk grunde til at have et abonnement. Der giver den klassiske model med ny konsol to gange i årtiet mest mening. Det er jo ikke gratis i R&D at fremstille en ny konsol, så det er i deres interesse at gøre det så sjældent som muligt og dog stadig nogenlunde samtidigt med konkurrentens nye konsol. Når PS5 kommer ud, vil Xbox Live bløde abonnenter. En Xbox Two vil stoppe blødningen.
Bede-xBede-xSkrevet 04/03-16 00:30, rettet 04/03-16 00:31 
Jmog>Og det gør det egentlig enorm uattraktivt at forlade konsolmarkedet, for PC-spillere vil aldrig betale for Live.

Det er peanuts i den store sammenhæng ift. at styrke Windows som en helhed gennem gaming. Var det vigtigt for dem, er det da fuldstændigt fjollet at introducere crossplay mellem PC og One i titler som fx Killer Instinct og Fable Legends.

...Med mindre de planlægger at forsøge at sætte en afgift på PC online gaming igen, men det er svært at forestille sig og vil ikke falde i god jord. De er allerede under skarp kritik fra hardcore PC gamere for de begrænsninger spil underligges, når de tilegnes gennem Windows store og deres tidligere forsøg på at kontrollere PC gaming :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 04/03-16 10:00 
Meget interessant diskussion. Nu har jeg lige selv købt en 'one', og det jeg ser som et stort problem, er onlineshoppen. Der er godt nok en rodet komsammen. Der er ps meget mere strømlinet. Gad vide hvad det vil betyde i meromsætning at lave en bedre shop.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig