X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
OdinOdinSkrevet 01/05-15 17:59, rettet 01/05-15 18:00 
Beano>
Cross-game chat kom aldrig på PS3 pga. manglende reserveret OS memory, først fra Vita og senere PS4.

Seriøst? Er der _stadig_ ikke cross-game chat? Det kunne jeg ellers have svoret at de havde fået nu.
BeanoBeanoSkrevet 01/05-15 18:01 
Ikke på PS3. Bl.a også derfor at der kun er cross-platform og cross-game voice chat imellem PS4 og Vita.
jaesjaesSkrevet 01/05-15 19:29, rettet 01/05-15 19:43 
PS3 UI er jeg heller ikke særlig vild med. Kombinationen af lange, lodrette strenge med menupunkter og det faktum, at man ikke starter samme sted, når man bevæger sig vandret (modsat ved traditionelle faneblade), gør det svært at huske placeringer og generelt lidt bøvlet at finde rundt i. Men det nye på X360 har nu også sine problemer :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-15 19:40 
Odin>
Det har jeg heller ikke skrevet. Jeg har ikke haft berøring med Xbox One endnu, så jeg har vitterligt ingen idé om hvordan dens brugeroplevelse er. Og nu handlerde indlægget om PS3'ens UI. Det giver ingen mening at afvise dårlig praksis med "det er der også andre der gør". Det er dårlig praksis uanset hvem der gør det.

Jeg afviser ingenting. Jeg påpegede bare at fejlen bestemt ikke kun ligger ved PS3'en :)

...Og henter updaten i baggrunden mens du frit kan få lov at spille. Modsat PS3, hvor du havde valget mellem at sidde og kigge på en progress-bar i flere timer eller sætte updaten på pause så du kan få lov at spille.

Det er en mærkelig Xbox du har så. For min fungerer i hvert fald ikke sådan :p

Her er processen: Indsæt spil > start spil > besked dukker frem om jeg vil opdatere > jeg vælger ja > opdateringen downloades (som regel kun 4-5mb) > spillet genstarter.

Det er muligt at det fungerer anderledes med meget store updates til nogle af de senere titler (f.eks. Skyrim). Men lad os holde os til launch-perioden, hvor det i alle tilfælde foregik som beskrevet ovenover.

Jeg har i øvrigt heller aldrig oplevet at PS3'en har været "flere timer" om at installere nogen opdatering af nogen slags. Hverken spil- eller system-updates :)

Ikke forstået. Siger du, at du måtte afinstallere updates hvis du havde tre i forvejen og at din Xbox 360 smed updates væk hver gang du var færdig med at spille?

Nej, det skete automatisk da de små updates på 4-5mb kun blev installeret midlertidigt i cache på Xbox 360'eren.
Der var plads til cache fra de sidste tre titler du har spillet, så når du spillede nye titler begyndte den at slette dataen fra de gamle.

Den originale Xbox havde et lignende system og dedikerede cache-partitioner kaldet X, Y og Z. Cache fra spil A blev altså installeret på X-partitonen, cache fra B blev installeret på Y, og så videre. Det er derfor spil som Halo tager en helvedes tid at loade, hvis du har spillet mange titler siden du spillede det sidst.

Jeg ved ikke om Xbox 360 har tre dedikerede partitioner til cache også. Men i paksis fungerede det på samme måde. Kun cache fra de tre sidste spil ligger på maskinen.

De har lavet lidt om på det hele nu hvor man kan installere spillene på harddisken. Men lige da det kom frem var updates stadig installeret i cache.

Nu lader det til at updates bliver installeret (ordentligt) på maskinen og de ikke længere forsvinder når man spiller mange forskellige spil. Men jeg har kun prøvet med spil jeg har installeret på maskinen. Det er muligt det stadig er et problem hvis man kører spil fra skiven, men det gør jeg ikke mere pga. larmen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/05-15 20:34 
Dunwich>
Jmog>
PS4 user interfacet er næsten perfekt. De mangler bare mulighed for at lave custom mapper til sortering af ens spil.

Xbox One er en ond joke i forhold. Jeg har haft den i et år og jeg kan stadig ikke huske, hvordan man finder settings med en controller.

Du trykker på Options knappen på din controller - den er nem at spotte, den sidder lige ved siden af X knappen - og vælger Indstillinger. At kalde PS 4 Dashboard næsten perfekt, er en stretch. Kan du være farvet af din kærlighed til Bloodborne og Sony lige pt?

Næh, ikke spor.

Det må de da have ændret i en update for ved launch er jeg sikker på Indstillinger ikke lå der ved et tryk på option-knappen.
GreaseballGreaseballSkrevet 02/05-15 10:07, rettet 02/05-15 10:08 
Kommer an på hvornår du sidst har haft maskinen tændt så? Jeg fik min i November og den har ligget der siden jeg fik den. En af de nyere ting de kommer med er muligheden for at lave transparente menuer så man bedre kan se sit baggrunds billede. Ja det kun noget visuelt. Men det gør det pænere at se på.
Samt alle archivements billeder kan bruges som baggrund, syns jeg er en fin lille detajle. Så lidt trist når en udvikler bare bruger det samme billede til alle archivements(Ja, det dig jeg taler om, Rayman Legends).

Hvad jeg savner på XboxOne er muligheden for at hente trial udgaver af de mindre Arcade(hvis de stadig bruger det navn) titler.
På 360eren kunne man hente en trial(demo) af alle arcade titler og kunne man lide det så var det bare at købe det. Hele spillet var allerede downloadet.
HankyHankySkrevet 02/05-15 10:33 
Jmog har ret i, at adgang til settings ikke altid har lagt ved et klik på options. Det blev implementeret med en dashboard update, dog ret tidligt. Jeg vil skyde på en 3-4 måneder efter launch :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-15 13:37, rettet 02/05-15 14:06 
Nå problemet med de 30 dages Live har løst sig selv. Jeg fyrede lige op for Neverwinter og det bad mig købe Live. Dét sagde jeg nej til, og så blev jeg spurgt om jeg ville have 30 dage gratis :p

Sådan virkede det ikke under Xbox store, så det er underligt det gør her :)

EDIT: Næ det virker sgu stadig ikke. Jeg har endda indtastet kreditkort oplysninger og alt det de vil have. Men spillet bliver stadig ved med at sige at jeg skal have Gold, men nu tilbyder det mig bare ikke nogen gratis måned mere. Hvor er det mega sort. Det har nok slet ikke været meningen da jeg satte konsollen op heller.

Det er mange år siden jeg har haft Gold sidst, men jeg husker slet ikke Xbox Live som så broken. Hold da op jeg har lyst til at køre kreditkortet igennem deres system :D

Nå, jeg har vidst en 30 dages kode et eller andet sted som fulgte med min 360 E konsol :)

EDIT2: Jeg havde egentlig også været inde og skifte min adresse fra Skotland til Danmark for et par måneder siden da jeg fik min E-konsol. Men på Xbox One stod der stadig den skotske adresse. Eneste forskel dét har gjort er vidst bare at det har låst en masse af mine købte Live Arcade-spil så jeg ikke længere kan spille dem. Awesome :D

Jeg kan kun grine af det. Sådan er det jo med digitale spil, en dag bliver de taget fra dig... M$ skal virkelig strenge sig an hvis de skal overraske mig yderligere :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/05-15 15:28 
Kan du ikke bare skifte adressen til Skotland igen?
GreaseballGreaseballSkrevet 02/05-15 17:13 
Forstår ikke de låse dine spil? Jeg har da købt arcade spil på 360eren med en uk adresse og senere skiftet til dansk uden problem. Min One står kontoen stadig på dansk men maskinens location er sat til England (ellers virker voice commands ikke).
Dog kan jeg ikke købe andet end gratis ting via shoppen. Skal der betales må jeg via xbox.com siden. Selv om jeg bruger paypal. Det er underligt.

På psn der vil $ony ikke tage mit visa men godt mit master card. Det sgu ikke let at give nogen af dem sine penge :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-15 17:54 
Hov det er da mig der har blandet helt rundt på tingene. Problemet var at jeg ikke længere kunne spille de spil jeg havde købt med profil nr 2 når jeg var logget ind som min primære profil.

Mere her:
http://www.playright.dk/forum/emne/19457-xbox-360-first-impressions?reload=703701#703701

Jmog:
Xbox One siger jo at min adresse netop er i Skotland stadigvæk. Så gad vide om der er gået et eller andet helt galt da jeg skulle flytte adressen på deres hjemmeside? Der var helt sikkert ingen fejlmeldinger, men noget kunne tyde på det.

Jeg må lige prøve igen senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/05-15 17:54, rettet 02/05-15 17:57 
@greaseball: Er din PSN konto registreret til DK adresse?

$ony igen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-15 18:13, rettet 02/05-15 18:14 
Jeg får følgende fejl når jeg prøver at ændre land...

"Der er et problem i forhold til at færdiggøre din flytning lige nu. Se Supportside for ændring af område for at sikre, at du kan bruge det, og prøv igen senere."

Jeg synes eller der har været rigtig mange, også herinde, der har råbt vidt og bredt om at Xbox Live var meget bedre end PSN... Selv hvis PSN var nede fra nu af og et halvt år frem ville det stadig lige akkurat, være bedre end alt hvad Xbox Live tilbyder :D ^_^

Jeg undskylder hvis jeg lyder enormt negativ, for det er faktisk ikke tilfældet. Jeg sidder faktisk nærmere og griner højlydt over hvor meget der kan gå galt for mig i forhold til Xbox :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 02/05-15 21:05 
Beano>
@greaseball: Er din PSN konto registreret til DK adresse?

$ony igen?

Ja. De kan bare ikke lide mig siden jeg dukkede op til en PSP release event i en Halo2 t-shirt for snart 10år siden :p

Kan være det samme problem KK har, Xbox kan bare ikke lide ham ;) Gad vide hvad han har gjort?
(Bad puns, I know)
3of193of19Skrevet 03/05-15 00:59 
Xbox begyndte sidste efterår at checke kreditkort adresse, Den skal stemme overens med det land din Xbox One står sat til. Min er sat til US, det virkede fint indtil oktober eller så.
Nu køber jeg Live kredit via Amazon.com og taster koden ind istedet,
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-15 01:17 
Dvs at det er umuligt for mig at have min Xbox sat til Engelsk sprog hvis det hele skal virke? Lige nu har jeg min Xbox sat til Engelsk/UK, for jeg hader menuer på Dansk. Håber ikke at jeg er tvunget til at skifte til Dansk :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 03/05-15 01:26 
Tja, du kunne sikkert købe Xbox kort fra UK, eller skifte maskinen til DK når du skal købe noget,,,
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-15 01:35 
Jeg skal nok ikke købe noget, så hvis det kan løses med at jeg bare kortvarigt skifter land til Danmark, så er det okay. Omend det er himmelråbende dumt hvis det skal være nødvendigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 03/05-15 09:14 
Kan også bare gå ind på shop delen via Xbox.com på den nærmeste smartphone eller tablet og købe det der. Slipper du for at skifte rundt. Alle de ting som gratis kan man godt hente selv om maskinen tror den står i England.

Det er underligt at det er forskelligt fra Xbox360. Der kan jeg godt havde engelsk sprog og stadig bruge en dansk profil. På One er det som om at sproget styres af den lokation som man sætter maskinen til. Hvilke ER dumt. Hvad med dem som bor i Danmark som ikke kan dansk. Der bor faktisk en del fra engelsk talende lande som kun lige kan et minimum dansk.
Captain NCaptain NSkrevet 04/05-15 23:43 
Syntes det er forrygt at lave sådan noget klamhugger styresystem.
Det mærkelige er jo at de nærmest har lavet det som en "feature" at du ikke kan vælge sprog uden at fuske med din lokalitet.
Og det at de overhoved sælger Kinecten som jo er helt ubrugelig hvis du ikke sætter maskinen til Engelsk er hvad jeg vil kalde falsk varebetegnelse. For slet ikke at tale om hvor længe de har haft til at fikse det. Det drejer sig jo bare om at ændre nogle values fra true to false eller vice versa.

Det er den 6. mest requestede ting på Xbox One's officielle Feedback side, men de ser ikke ud til at være interesseret i at ændre den selvom mange klager.. Det burde virkelig ikke være så svært.

Sgu godt man ikke bor i et land hvor den også ville tvinge en til at spille dårlige dubs over sine spil fordi man ikke kan sige nej :/

Xbox Feedback - Don't region lock the languages
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
GreaseballGreaseballSkrevet 09/05-15 12:24 
Faldt over denne lille artikel på Kotaku. Om små ting man måske ikke viste X1 kan.

Der var en der skrev om denne her
"OneDrive makes for a seriously dope media server. Any media that’s not available in any of the native apps, I just toss into the OneDrive folder on my computer and stream it on my console. Easier than virtually any other method of getting media from PC to TV for those without HTPC’s and it supports virtually every format and codec known to man.

You can also use pictures from your OneDrive to set the system wallpaper, which is a nice touch."

Nogen der har prøvet den funktion?

10 Xbox One Features You Might Not Know About
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-15 12:53 
Er Onedrive ikke sådan noget cloud halløj, hvor alt bliver uploadet til en server på nettet?

I så fald hvordan er det så nemmere at uploaded filerne til skyen først, for så at streame til Xbox'en. I stedet for bare at køre en DLNA-server på sin computer og bare streame direkte derfra? :p

Plex fungerer glimrende som DLNA-server, også med Xbox One :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 09/05-15 19:18 
Det er der noget om. Streamer også direkte fra min Tablet over DLNA til min Xbox One.

Tænker at måske det menes med Onedrive at man ikke behøver at havde sin PC eller lign. tændt når man først har smidt tingende der op.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-15 03:37 
Kan boneren holde til at stå hvor lorteboksen fra YouSee står nu?

Xbox One-lancering
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/05-15 03:59 
På papiret, nej.

Men i den virkelige verden kan den nok godt. Dens blæser er ret effektiv (dvs stor).
DunwichDunwichSkrevet 26/05-15 11:34, rettet 26/05-15 11:34 
Sådan står min Xbone, og har gjort det siden november sidste år. Den opfører sig eksemplarisk, og er meget støjsvag. Har bevist placeret den således, at der er lidt mere rum ved dens højre side, da det er der luft kommer ud fra konsollen. Er klar over manualen er meget anal mht hvor man bør placere konsollen osv, og mit setup ser ud til at virke fint.

Xbox One-lancering
3of193of19Skrevet 26/05-15 12:33 
Anbefalingerne om placering har nok også meget at gøre med at det er muligt maskinen kører stortset 24/7 hvis man kører sin kabelboks/digital tuner igennnem One.
Ved mere almindeligt brug burde den ikke være nær så kræsen.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-15 13:12 
Jeg spørger fordi jeg er ved at se om den kan afløse YouSee-boksen helt. Jeg er med i preview dashboard, så jeg har læst at jeg allerede nu kan bruge den til at se TV. Remote og tuner er bestilt. Så kan jeg nok klare mig uden TV2. På denne måde får jeg også et HDMI-stik frigjort.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 28/05-15 12:04, rettet 28/05-15 12:04 
Revideret XB1 controller på vej?

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-28-microsoft-to-launch-new-xbox-one-controller
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/05-15 13:01 
Jeg har knaldet min ind på en ret lille plads efter at have rykket lidt rundt på tingene i mit setup.

....Den er aldrig tændt alligevel, så det er nok mere rust der bliver et problem :D
NaieraNaieraSkrevet 28/05-15 13:06 
Jeg ser meget lidt flow tv og bruger godt nok heller ikke min boner så ofte :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-15 14:11 
Min Xbox One har ca 3 cm fri plads henover den. Det brokker den sig ikke over :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-15 14:15 

Fedt hvis de endelig fatter at indbygge batteri. Men jeg håber ikke de ændrer ret meget andet. Xbox One-controlleren er overraskende god :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 28/05-15 16:57, rettet 28/05-15 17:00 
Fedt hvis de endelig fatter at indbygge batteri.

Jeg har aldrig forstået folks begejstring for indbyggede batterier. Når jeg sidder og er midt i et spil er det sidste jeg har lyst til at se en besked om at mit proprietære, indbyggede batteri er fladt.
Jeg fucking elsker at jeg bare kan kyle et par friskopladede AA-batterier i min Xbox 360-controller. Jeg har til gengæld ikke tal på hvor mange gange jeg har fået ødelagt en intens spilaften på at min PS3-controller pludselig løb tør og jeg måtte sætte lortet til opladning og finde noget andet at lave. Og før nogen siger: "Jamen du kan da bare tilslutte et USB-kabel", så lad mig sige, at det _har_ jeg prøvet, men jeg sidder næsten fem meter fra min maskine og kabeltræk i den længde har åbenbart et signaltab så højt, at controlleren nægter at virke.

Og mens vi er ved det: Hvad sker der for PS4-controllerens batteri? Mit holder ikke engang til tre afteners spil (typisk á tre timers varighed). Xbox 360-controlleren med et par AA-batterier holder snildt i 20+ timer. Mine Wavebirds holder endnu længere.
WehnerWehnerSkrevet 28/05-15 17:02 
Jeg undrer mig også meget over den lave levetid på PS4-batteriet. Den skal lades op konstant.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/05-15 17:03 
Det er den forbandede diodes skyld. Ærgerligt at de ikke har indbygget en off funktion.

Jeg vil til hver en tid dog foretrække indbyggede batterier. Jeg kan glemme at købe batterier og så sidde en weekendaften og ikke være i stand til at spille. Løber min PS3 eller PS4 controller tør, så kan jeg bare oplade dem. I PS3 controllerens tilfælde har jeg et fem meter kabel som virker fint.

@Odin: sidder du i nærheden af en stikkontakt? Slut din controller til en standard USB oplader. Af en eller anden grund virker det kun mens din PS4 er tændt, men hvis meningen er at lade mens du fortsætter med at spille, så gør det jo ikke noget.
OdinOdinSkrevet 28/05-15 17:28, rettet 28/05-15 17:34 
Jmog>
Jeg vil til hver en tid dog foretrække indbyggede batterier. Jeg kan glemme at købe batterier og så sidde en weekendaften og ikke være i stand til at spille.

Det er selvfølgelig en god pointe. Men hvorfor _skal_ de partout være både proprietære og indbyggede? Hvorfor kommer controllerne ikke bare med standard opladelige AA-batterier og tillader at oplade dem via USB direkte i controlleren? Best of all worlds.

Jeg bruger i forvejen genopladelige AA og AAA-batterier til alt i hytten (jeg lavede for fem-seks år siden et overslag på hvor mange penge jeg brugte på alkaline-batterier årligt og fandt ud af at det var komplet hjernedødt at fortsætte), så jeg har altid friskopladede lige ved hånden. Og så hader jeg bare at skulle splitte hardware ad og købe 3rd party-batterier i dyre domme på eBay når de begynder at fejle.

Min iPads batteri er på nippet til at opgive ævred og jeg orker ikke at skulle igennem endnu en kamp med en mobilreparationsbutik for at udskifte det. Sidst måtte de lave arbejdet om fire gange - to gange fordi limen de havde brugt fik skærmen til at poppe ud af rammen i den ene side og to gange mere fordi de havde efterladt pletter og støv på indersiden af glasset. (Ja, jeg forstår godt at bruger-udskiftelige AA-batterier havde været en hjernedød løsning i iPad'ens tilfælde, men det irriterer mig alligevel).

@Odin: sidder du i nærheden af en stikkontakt? Slut din controller til en standard USB oplader. Af en eller anden grund virker det kun mens din PS4 er tændt, men hvis meningen er at lade mens du fortsætter med at spille, så gør det jo ikke noget.

Ah. Det er ikke noget dum idé. Det vil jeg da lige prøve næste gang. Tak for tippet.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/05-15 18:01, rettet 28/05-15 18:57 
Jeg er også uanede mængder glad for de genopladelige batterier jeg købte, både AA og AAA'erne.
Købte oprindeligt det originale Play & Charge kit til min 360, men det var godt nok ikke super imponerende, i forhold til de Panasonic Eneloop jeg bruger nu.

... og to gange mere fordi de havde efterladt pletter og støv på indersiden af glasset.

Min bror fik sin daværende Motorola V70 tilbage fra reperation, med en brødkrumme under glasset... I første omgang mente ekspedienten i Sonofon butikken, at han skulle betale ekstra hvis den skulle sendes til rep. igen, for at rette _deres_ fejl. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-15 18:20, rettet 28/05-15 18:23 
Odin>
Og før nogen siger: "Jamen du kan da bare tilslutte et USB-kabel", så lad mig sige, at det _har_ jeg prøvet, men jeg sidder næsten fem meter fra min maskine og kabeltræk i den længde har åbenbart et signaltab så højt, at controlleren nægter at virke.

Køb et bedre kabel så :) Går det helt galt kan du også købe kabler med aktiv signal-booster. Jeg har aldrig haft problemer med lange kabler, men jeg har oplevet at de billige nogle gange har dårlig forbindelse i controlleren.

Det er selvfølgelig en god pointe. Men hvorfor _skal_ de partout være både proprietære og indbyggede? Hvorfor kommer controllerne ikke bare med standard opladelige AA-batterier og tillader at oplade dem via USB direkte i controlleren? Best of all worlds.

Jeg gætter på at det måske vil blive dyrere. En normal batteri-oplader fra Energizer eller Duracell koster nemt en 200-250kr.

EDIT: Det kan også tænkes at det vil tage al for lang tid at oplade et sæt AA-batterier fra en 5V og 500mA (som er standard for USB svjh.) kilde.

Jeg bruger også opladelige batterier til 360 og Wii. Jeg er helt enig med dig at det er 100 gange smartere end at købe nye batterier hver gang. Men det er efter min mening stadig et dårligt substitut for indbyggede opladelige batterier. For hver gang jeg løber tør for strøm på de opladelige, skal de lige en tur i opladeren i 6-7 timer, hvor man så ikke kan spille mere dén dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/05-15 19:09 
Billige USB kabler er i hvert fald no-go.
Jeg købte et alt-for-billigt 3 eller 5 meter MicroUSB kabel, med et formål at kunne bruge det til min tablet og telefon.
Problemet var bare, at kablet ikke kunne levere power nok, så selv ved småt brug, blev batteriet afladet frem for opladet.

Købte et lidt dyrere 3 meter MiniUSB til min PS3. Det fungerer upåklageligt, også til Wii U Pro Controlleren*... Og så kan det lige nøjagtig nå hen over sofabordet, så jeg slipper for at måtte afbryde et spil pga. batteriniveau. :)

Mht. genopladelige batterier, så har jeg som regel to sæt i omløb, så der altid er nogle med saft på.


*Er jeg i øvrigt den eneste der har svovlet og bandet over, hvofor helvede Nintendo ikke bruger samme stik på Gamepad og Pro Controller? - Men bevares, så ville det jo ikke være Nintendo. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HankyHankySkrevet 28/05-15 19:23, rettet 28/05-15 19:24 
Det officielle play-and-charge kit til Xbox One controlleren kan ikke anbefales nok. Der er en verden til forskel, fra de der udkom til 360'en, og så holder batteriet _længe_. Vi nærmer os Wii U Pro Controller batteri levetid. Der medfølger desuden et ret langt Micro USB kabel med også :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-15 20:08 
Jeg havde slet ikke bemærket at der var et play and charge-kit til Xbox One. Sikkert fordi det gamle var så skod ringe :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/05-15 20:25 
Så tør jeg godt vove mig ud i endnu et Play & Charge eventyr, når jeg engang får hevet en X1 gennem døren. :D

Bonus for levetiden, og dobbelt bonus for et kabel der kan udskiftes til fornuftige penge, hvis det skulle dø.
Mit 360 kabel havde sit eget liv til sidst, så det var ikke altid jeg kunne bruge den som alm wired controller efter batteriet døde.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 28/05-15 22:14, rettet 28/05-15 23:57 
Konsolkongen>
Køb et bedre kabel så :) Går det helt galt kan du også købe kabler med aktiv signal-booster. Jeg har aldrig haft problemer med lange kabler, men jeg har oplevet at de billige nogle gange har dårlig forbindelse i controlleren.

Jeg har skam to 5m-kabler med repeatere. Repeateren i det ene introducerer mærkbart meget latency og det andet er virkelig hit and miss hvad det virker og ikke virker med. Mus og PS3-controller er desværre noget af det det ikke virker med. Og ingen af dem kan selvfølgelig oplade, da repeateren selv requester en eller to strømenheder (hhv. 100mA eller 200mA i USB-land) og det efterlader ikke nok til controlleren for enden.

Konsolkongen>
Jeg gætter på at det måske vil blive dyrere. En normal batteri-oplader fra Energizer eller Duracell koster nemt en 200-250kr.

EDIT: Det kan også tænkes at det vil tage al for lang tid at oplade et sæt AA-batterier fra en 5V og 500mA (som er standard for USB svjh.) kilde.

At lade et typisk 1800mAh li-ion batteri helt op via USB med 500mA tager 4,5 timer. PS4-controlleren har sølle 1000mAh at gøre godt med (dog ved en højere spænding på 3.7V). Hvis opladningstid er undskyldningen, er det en sølle en af slagsen.

Din første antagelse (pris) er langt mere sandsynlig. Men vi snakker i cirka 1 dollar prisforskel på at inkludere en brugertilgængelig batteriholder (jeg designede fjernkontrol-layouts på en tidligere arbejdsplads og har glanet pænt mange interne BOM-dokumenter igennem ^_^). Prisen du nævner for opladere har ikke noget at sige her. Det du betaler for når du køber en almindelig batterioplader i forretningerne (udover avancen til mellemled og forretningen samt moms) er primært den transformator der sidder i den som omdanner 220V AC til DC i den størrelsesorden dine batterier skal bruge. Det behøver du ikke her, da USB allerede leverer DC i mængder som batteriet kan oplades ved (Hint: Du har allerede et batteri i controlleren som bliver opladet på samme måde - det er bare gjort besværligt for dig at udskifte).

Summa summarum: SONY vil bare gerne have at du køber nogle nye controllere når batteriet i de gamle dør. Eller betaler dem for at udskifte det for dig. Nøjagtigt ligesom mobiltelefonproducenter der vælger at lave unibody-enheder med indbygget batteri.

FancyPants>
Købte oprindeligt det originale Play & Charge kit til min 360, men det var godt nok ikke super imponerende, i forhold til de Panasonic Eneloop jeg bruger nu.

Samme her. Eneloop all the way. Jeg bruger dem til alt. Af akademisk interesse har jeg i øvrigt mærket alle mine batterier med produktionsår for at se hvor mange år de holder før de begynder at vise deres alder. De ældste jeg har er fra 2009, og de har ikke tabt pusten det mindste. Jeg er virkelig imponeret. En af deres største features er også den ektremt lave afladningsrate, som jeg lod komme på en prøve ved at lade fire styks ligge i skuffen i et år. Da jeg testede dem igen året efter havde de alle sammen mellem 80 og 85% strøm tilbage (de lå alle et sted mellem 1500 og 1600mAh). Man må sgu' tage hatten af for at Sanyo holder hvad de lover.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-15 22:59, rettet 28/05-15 23:05 
At lade et typisk 1800mAh li-ion batteri helt op via USB med 500mA tager 4,5 timer. PS4-controlleren har sølle 1000mAh at gøre godt med (dog ved en højere spænding på 3.7V). Hvis opladningstid er undskyldningen, er det en sølle en af slagsen.

Jeg havde nu min egen oplader i tankerne da jeg skrev det. Det tager 6-7 timer at oplade batterier på 1600mAh. Jeg kendte ikke lige størrelsen på batteriet i PS3 controlleren. Men ja, 1600 er selvfølgelig større end 1000 :)

Summa summarum: SONY vil bare gerne have at du køber nogle nye controllere når batteriet i de gamle dør. Eller betaler dem for at udskifte det for dig. Nøjagtigt ligesom mobiltelefonproducenter der vælger at lave unibody-enheder med indbygget batteri.

Jeg vil så vove at påstå at hvis man ikke kan finde ud af at udskifte batteriet i sådan en controller, så ved man heller ikke hvilken ende af skruetrækkeren man skal holde på :D
Seriøst, det er ikke svært nok til at være et problem. Kan man ikke finde ud af det selv, så kender man nok nogen der kan :)

Jeg vil dog stille min tvivl ved om det overhovedet er nødvendigt for langt hovedparten af forbrugere. Jeg har opladet min PS3-controller hundredevis af gange (helt sikkert meget mere end den gennemsnitlige bruger) og batteriet fungerer stadig upåklageligt.

EDIT: Glemte at svare på det her:

Prisen du nævner for opladere har ikke noget at sige her. Det du betaler for når du køber en almindelig batterioplader i forretningerne (udover avancen til mellemled og forretningen samt moms) er primært den transformator der sidder i den som omdanner 220V AC til DC i den størrelsesorden dine batterier skal bruge. Det behøver du ikke her, da USB allerede leverer DC i mængder som batteriet kan oplades ved (Hint: Du har allerede et batteri i controlleren som bliver opladet på samme måde - det er bare gjort besværligt for dig at udskifte).

Ja, jeg fik vidst svaret helt hen i vejret og blandet ting ind i det som ikke havde noget med sagen at gøre. Sådan går det når man sidder og ser TV samtidig med at man skriver :D
Det jeg tænkte var at en NiMh- og en Lithium Ion-oplader er ret forskellige. Og at der dermed kunne være en prisforskel på de to.
Men bestemt svært for dig at dekode fra mit indlæg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/06-15 19:51 
Black Tusk Studios vil fremover være The Coalition:

http://news.xbox.com/2015/06/games-introducing-the-coalition

Så..

Lionhead = Fable fabrikken
Turn 10 = Forza fabrikken
343 Industries = Halo fabrikken
The Coalition = Gears fabrikken

Suk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-15 18:59, rettet 10/06-15 18:59 
Nu kommer 1TB udgaven af XboxOne også i den normale sorte farve. Endda sammen med nye controller som har fået 3,5mm jackstik.

New Xbox One 1TB Console Unveiled
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-15 21:54 
Her er hvad man får for 1500 kr.

https://youtu.be/X3E7naRllco
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/06-15 23:28 
Følger WUBWUBWUB musikken med? Ellers har jeg i forvejen min miniature Dubstep gun fra Saints Row IV.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 23/06-15 22:57 
Blå Forza 1tb Xboxone konsol.
https://youtu.be/WM-jQCNeJgU
Kan godt lide de der special edition maskiner.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig