X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
HankyHankySkrevet 13/05-14 17:10 
Nu bliver Wehner sikkert glad :P

Microsoft Announces Xbox One Without Kinect, Shipping June 9:
http://kotaku.com/microsoft-announces-xbox-one-without-kinect-shipping-j-1575644372?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 13/05-14 17:11 
Jeg troede ikke det ville ske! :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:13 

Muhahaha, det var lige dette jeg ventede på!

Nu må jeg hellere lige læse nyheden :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-14 17:16 
Fedt!! :D

Nu er jeg også klar :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/05-14 17:19 
Xbox One-lancering

Ice cold
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:20 
Ouch!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 17:23 
Godt nyt, giv forbrugerne valget! Med lortet ude af boksen ved forbrugerne også at de ikke vil påtvinges for mange Kinect gimmicks i fremtidige core titler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-14 17:23 
Gad vide om de så får mulighed for at frigive det RAM der ellers har været reserveret til Kinect? Dumt hvis nej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 17:25 
ESRAM flaskefalsen kan de ikke fixe via software.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-14 17:26 
Jeg troede det var bestemt af maskinens styresystem, og at det kunne ændres med en firmware update :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 17:28, rettet 13/05-14 17:30 
Ja RAM reservationen til OS, men ikke mængden af ESRAM som er en hardware flaskehals.

Det er også tvivlsomt hvor meget de kan skrabe af OS RAM til Kinect nu hvor mange har Kinect og bruger det.
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:28, rettet 13/05-14 17:29 
Konsolkongen>
Gad vide om de så får mulighed for at frigive det RAM der ellers har været reserveret til Kinect? Dumt hvis nej.

Det tror jeg helt bestemt bliver tilfældet. Det lader til, at den nye chef er anderledes visionær (spilmæssigt) end Mr. Deal-with-it.

...long-time Microsoft gaming boss Phil Spencer now runs the Xbox division. A month into his tenure and Kinect is no longer bundled with the system, no longer bulging the price of the console and likely no longer holding the console back.

Mit gæt er, at han vil gøre, hvad der er muligt for at presse Xbox One tættere på PS4 i performance ud fra de muligheder, der nu engang ligger i hardwaren - og dette må være helt oplagt.

Elsker i øvrigt denne quote:

with few games making use of the new Kinect in any recommendable away, the sensor had come to seem like a $100 tax with little immediate benefit.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:30 
Beano>
Ja RAM reservationen til OS, men ikke mængden af ESRAM som er en flaskehals.

Men var der ikke også reserveret en helt Gb til styresystemet, eller husker jeg forkert? For det må da betyde en del.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 17:34, rettet 13/05-14 17:43 
@Wehner: Den del kan de ikke helt fjerne eller minimere nu (i OS RAM reservation) - det vil gimpe Kinect features for de forbrugere der har og bruger Kinect under spil. Alternativt slå det helt fra for alle i nogle spil i fremtiden for at få bedre performance, men så vil vi se mange utilfredse forbrugere der har købt maskinen.

Men jeg talte om ESRAM som intet har med Kinect at gøre.

Edit: Formulering justeret
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:45 
Spørgsmålet er så, om ikke de kunne finde på at sige 'deal with it' til Kinectbrugerne. Eller... jeg tror i hvert fald ikke, at når de så tidligt i konsollens levetid totalt ændrer retning, vil lade sig hæmme kraftigt af en tidlig fejlkalkulering. De skal nok finde en løsning, så Kinect stadig skal bruges, men jeg tror, vi kan forvente en seriøs firmware-opdatering senere på året.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 17:50 
Både XB1 og PS4 vil 100% se forbedringer i OS og SDK'er og stigende performance i spil, men ESRAM flaskehalsen som giver de fleste problemer, kan MS ikke trylle væk.
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 17:55 
Det påstår jeg overhovedet heller ikke, og jeg er sikker på at PS4 forbliver den stærke konsol denne generation efter to generationers Microsoft-dominans. Derudover er jeg også sikker på, at denne nye Kinectløse fremtid, hvori verden er vaad og lys, bringer en stærkere performance, end vi ville have fået, hvis Microsoft var fortsat ad fejlsporet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 18:02, rettet 13/05-14 18:02 
Kun realistisk hvis de slår skidtet helt fra i (nogle) fremtidige spil, for alle uanset om de har Kinect eller ej. Bliver noget gevaldigt rod. Så tror jeg mere på performance forbedringer igennem optimeringer så Kinect ejere stadig kan bruge den under alle spil, og spil performer ens for alle forbrugere.
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 18:05 
Vi får se. Hvis konsolgenerationen bliver lige så lang som den sidste, er det en meget stor procentdel af tiden at holde en fejl i live.

Men jeg har i den grad ja-hatten på lige nu. Først bliver AaB mestre og så dette. Så måske er jeg lige optimistisk nok :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 18:06 
Det skal der også være plads til ;)

Nu ser det også ud til jeg kan spille Sunset Overdrive :D
HeroldHeroldSkrevet 13/05-14 18:12 
Gratz, Wehner. Troede sgu ikke på det :D total panik-handling dér!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 18:25 
Tak :)

Jeg ser det ikke som en panikhandling, men som kold, cost-benetit damage control. Hvis de skal arbejde med konsollen i en årrække, kan de ikke lade en tidligere ansats eklatante fejlskøn få så stor betydning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-14 19:42 
Wehner>
Men jeg har i den grad ja-hatten på lige nu.

Også her. Sony er stadig foran på flere parametre, men det her + introduktionen af GwG på One gør det i det mindste mindre, end det har været hidtil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 13/05-14 19:45 
Wehner>
Det påstår jeg overhovedet heller ikke, og jeg er sikker på at PS4 forbliver den stærke konsol denne generation efter to generationers Microsoft-dominans. Derudover er jeg også sikker på, at denne nye Kinectløse fremtid, hvori verden er vaad og lys, bringer en stærkere performance, end vi ville have fået, hvis Microsoft var fortsat ad fejlsporet.

2 generations dominans ligefrem? Hvilket mørkt sted i Danmark uden internet har du levet i de sidste mange år...
Både PS2 og PS3 har solgt og sælger bedre end konkurrenterne fra MS. Rigtig at MS med xbox havde en fordel i starten og største delen af multi platform titlerne helst skulle spilles på den platform, men med PS eksklusive titler viste Sony at de kunne fremtrylle grafik mv. der står som forrige generations ubetinget bedste.
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 19:50 
Jeg refererede udelukkede til de tekniske styrkeforhold - ikke udbredelsen af maskinerne - men jeg beklager, hvis jeg fornærmede din afgud.

Derudover kan jeg oplyse dig om, at det mørke sted i Danmark, hvor jeg bor, havde internet nok til at jeg allerede i 2004 sad og spillede Halo 2 på den første Xbox med fuld voice chat og jævnligt fik ekstra indhold til eksempelvis Tom Clancy-spillene, som jeg gemte på Xboxens indbyggede harddisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
EltanEltanSkrevet 13/05-14 19:50, rettet 13/05-14 19:55 
Bede-x>
Wehner>
Men jeg har i den grad ja-hatten på lige nu.

Også her. Sony er stadig foran på flere parametre, men det her + introduktionen af GwG på One gør det i det mindste mindre, end det har været hidtil.

Mjah for lidt og for sent og HW kan de ikke ændre på.
MS har tabt denne generation..min står også samler støv titty fall fik et par runde og det var mere end nok til at bekræfte at MS blot er mere af det samme og udelukkende går efter at please hjemmemarket.

Der er dog nogle titler jeg ser frem til, desværre bliver de først frigivet sidst på året eller starten af næste :(
EltanEltanSkrevet 13/05-14 19:54 
Wehner>
Jeg refererede udelukkede til de tekniske styrkeforhold - ikke udbredelsen af maskinerne - men jeg beklager, hvis jeg fornærmede din afgud.

Derudover kan jeg oplyse dig om, at det mørke sted i Danmark, hvor jeg bor, havde internet nok til at jeg allerede i 2004 sad og spillede Halo 2 på den første Xbox med fuld voice chat og jævnligt fik ekstra indhold til eksempelvis Tom Clancy-spillene, som jeg gemte på Xboxens indbyggede harddisk.

internet i udkants Danmark i 2004 ????
Oh well der skal jo være noget til at underholde de arbejdesløse ;)
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 19:55 
Herold>
Gratz, Wehner. Troede sgu ikke på det :D total panik-handling dér!

Totalt, men trods alt klogt at gøre det hurtigst muligt pga. salget - og specielt nu før E3 så showet ikke kommer til at handle om endnu en u-vending og i stedet spil og indhold ;)
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 20:56 
Mere på Kotaku:

http://kotaku.com/kinect-cut-could-lead-to-two-interesting-xbox-one-devel-1575767624

Parts of a console's muscle are always spent on system-level processes like, say, achievement-tracking or party chat. Some amount of Xbox One power has also been reserved for Kinect. Spencer acknowledged that game developers would like some of that power and that a Kinect-less Xbox One might have it to spare.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 20:59 
Ændrer jo ikke på hvad jeg skriver :P
WehnerWehnerSkrevet 13/05-14 21:01 
Og heller ikke på, hvad jeg skriver.

Kosmos er dermed i balance.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-14 21:01 
Pyha så :D
3of193of19Skrevet 13/05-14 21:02 
Ret så underligt. Gad vide om der er spil med i pakken til 400$/€? Amazon i Europa sælger jo One med Kinect og Titanfall til 450€.
Det er synd når folk brokker sig ud over det hele og nu sådan set har beseglet denne generations skæbne til at blot være en marginal pænere udgave af Xbox 360/PS 3.
Men på en måde var det MS egen skyld. De var ikke i stand til at levere et spil til launch der virkelig viste hvad der er mulig med den nye Kinect, Sports Rivals er ok, men ikke en titel mange hardcore spillere er interesseret i.
slk486slk486Skrevet 13/05-14 22:00 
Indtil videre viser Phil sig kun yderst kompetent og målrettet +++ :)
j/k
3of193of19Skrevet 13/05-14 22:18 
Og fint med det. Men uden Kinect hvad er One så udover en svagere PS4 med bedre multitasking, Tv og bedre Controller?
slk486slk486Skrevet 13/05-14 22:23, rettet 13/05-14 22:27 
En konkurrent med egne exclusives. Halo, Fable - kom så :) Så længe de smider nok ressourcer efter udvikling er der gode chancer.

Bedre multitasking og controller er en smagssag.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 13/05-14 23:30 
Jeg glæder mig til Xbox Two. Så vil alle fejl være rettet. Det er jeg sikker på.
JmogJmogSkrevet 13/05-14 23:34 
Multitasking på en konsol er ikke noget jeg har brug for. Jeg spiller ét spil af gangen. Skal jeg søge på nettet, så sker det satme ikke på en konsol. Bedre controller er jeg heller ikke enig i. Den er god, men jeg foretrækker PS4.

Jeg er lidt ærgerlig over at jeg ikke ventede med at købe maskinen, men det glæder mig at se noget konkurrence. Intet vil gøre det til en attraktiv maskine for multiplatformtitler, men at de begynder at tage Games With Gold seriøst og dropper Gold kravet for streaming apps er meget positivt.

Jeg var nysgerrig efter at se om det kunne lykkes nogen at lave et rigtig godt spil til Kinect - det er nu komplet udelukket. På den positive side, så vil det udelukke at nogen laver en tåbelig Kinect gimmick i et spil der ikke har brug for det og kræver at man anvender det. Det vil nu altid være noget der kan slås fra i menuen. Og apropos menuer, så vil det her betyde at MS er nødt til at lave et redesign af Xbox One systemmenuen/interfacet, da den er noget rod, hvis man kun bruger controller, hvilket hovedparten af deres kunder indenfor et år vil gøre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/05-14 01:53 
Som det er nu kan Xbox One ikke lave auto-login uden Kinect... Så det bliver spændende at se om de laver det om.
slk486slk486Skrevet 14/05-14 08:56, rettet 14/05-14 09:57 
Så har de også bare at fjerne "Kinect not connected" og give os et langt mere controller-strømlignet UI.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/05-14 10:07 
Og der skal vel også ske nogle ændringer mht. aktivering/deaktivering optage funktionen og lign.? Styres det ikke udelukkende via Kinect voice control i dag?
--Skrevet 14/05-14 10:18 
Synd at denne Kinect del bliver valgfri, eftersom det vil medfører at spil i fremtiden, nok ikke bliver udviklet med en integration heraf i samme omfang. Af det jeg har leget med Kinect indtil videre, synes jeg det har fungeret godt, og synes det er en sjov dimension det giver spillene, samt menuen, selvom det kun er i begrænset omfang. Kunne være lækkert hvis det blev udnyttet noget bedre.

Når det så er sagt, så er jeg ikke nervøs for at X1 er "dårligere" end PS4, hvad specs angår. Det er som regel spillene + optimeringen heraf, som afgør hvilken om en maskine er god eller mindre god, og om den bliver brugt, eller står stille. Og hvis der bare bliver skudt nogle fede eksklusive spil afsted til X1, så fuck om den hardware mæssig er bagefter PS4, det er fuldstændig ligegyldigt IMO.

Men det bliver spændende at følge X1 udviklingen, nu hvor der gang på gang bliver ændret på ting og sager.
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 14/05-14 10:26, rettet 14/05-14 10:27 
Hvis Kinect er åh-så-indlysende-fantastisk (ikke et citat) så burde de have demonstreret en ordenlig anvendelse for det nu. Det har de ikke. Det nærmeste (med meget god vilje!) er voice commands men det behøver ikke kræve et kamera.
Valgfriheden er kun godt nyt for forbrugerne, men knap så fedt for de udviklere der har drukket MS's Kool-Aid og brugt penge på udvikling af spil og features til det.
WehnerWehnerSkrevet 14/05-14 12:46 
slk486>
Så har de også bare at fjerne "Kinect not connected" og give os et langt mere controller-strømlignet UI.

Præcis dette er også en af grundene til, at jeg har ventet. Det hele skal være controller-baseret og så med Kinect som optional. Ikke omvendt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/05-14 13:03 
@Whiner:

1) X1 kan aldrig nogensinde komme op på mere end 2/3 performance af PS4, og det er kun i et teoreitsk scenarie hvor man er så ekstremt venlig at se bort fra at den meget store forskel i performance og layout i hukommelses sub-systemet. Reelt set kommer vi nok snarere til at se den være ca. halvt så kraftig.

2) Det er lidt misvisende at antyde at Xbox1 (den fra 2001) dominerede noget som helst når man ser på hvordan den klarede sig i markedet. Det kan godt være at det var din personlige favorit i den generation, men den solgte kun 24 millioner mod PS2's 153 millioner. Det er immervæk en forskel i tal der gør det svært at tage ordet dominerende med i sin beskrivelse af Xbox1.

Og så ser jeg at de også har fjernet Herpes fra X1:
Xbox One-lancering
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 14/05-14 13:38 
Jeg snakkede, som jeg også klarificerede for en anden bruger ovenfor, udelukkende dominans i forbindelse med teknisk styrke, og det burde især ikke i spørgsmålet Xbox/PS2 være kontroversielt overhovedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/05-14 13:58 
Visse aspekter af GPU'en var kraftigere i PS2, så det er ikke så sort hvidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 14/05-14 14:06 
Jeg spillede rigtig mange spil i de år, og uanset, hvad der var i maskinerne, så talte resultaterne for sig selv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/05-14 14:25 
Jeg synes nu også der er flere eksempler på virkelig flotte spil til PS2 som ikke har et modstykke på xbox1.

F.eks. Shadows of The Colossus, God of War II og Graidius V.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
--Skrevet 14/05-14 14:35 
Nu er jeg på ingen måde teknisk ekspert, men når jeg tænker tilbage på de glæde PS2 vs. Xbox dage, husker jeg det som om at Xboxen var overlegen, i hvert fald vedr. grafik, og at Xbox spil så bedre ud - sådan generelt. Her tænker jeg specielt på hvor imponeret jeg var over grafikken i Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay. Yep, Black / Killzone på PS2 så også virkelig lækre ud dengang, men ikke helt lige så godt?

Det kan ske jeg tager fejl... Det bygger som sagt på gamle erindringer :D
Spiller nu: Animal Soccer World
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig