X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 21/02-14 19:36 
Ikke helt. DS4 er løsere end det. En mellemting mellem Vita og DS3, vel.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-14 19:50 
Jeg havde også hørt det med at DS4 skulle bruge Vita's D-pad :/

Men det er et godt D-pad nonetheless :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/02-14 19:58 
XO controlleren er rigtig fin... Bortset fra skulderknapperne, der er irriterende at bruge for os med store hænder.

DS4 finder jeg ikke noget at kritisere ved.
slk486slk486Skrevet 21/02-14 20:02, rettet 21/02-14 20:03 
Nå ja, jeg havde lige glemt skulderknapperne. De var mærkelige i starten, da jeg spillede DR3 og Ryse, men jeg lagde slet ikke mærke til dem i Titanfall. De føles som om de er lavet til at klikke med indersiden af pegefingeren, uden at flytte spidsen fra triggeren.

Et kritikpunkt for mig på DS4 er placeringen og følelsen af option knappen. Den har jeg svært ved.
j/k
3of193of19Skrevet 21/02-14 22:18 
Slk: bingo! Det Er også mit indtryk ideen med XO's bumpers er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-14 22:21 
Det var vidst også det Giantbomb viste i deres launchvideo. Det virker lidt underligt for mig uden at have prøvet det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/02-14 23:09 
Det virkede også meget akavet til at starte med, men som sagt bemærkede jeg dem slet ikke når jeg spillede Titanfall, så det må være noget man vænner sig til :)
j/k
RaGeRaGeSkrevet 22/02-14 00:42 
Havde ingen problemer med skulderknapperne, passer fint til mine små kvindelige pølsefingre ;) styrekrydset er lidt noget skrammel, føles som noget fra fisher-price.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SonicSonicSkrevet 22/02-14 10:53 
@slk enig med dig omkring option knappen, den er lidt "out of reach" på DS4 syntes jeg.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DunwichDunwichSkrevet 22/02-14 21:55 
Så, D-Pad er stadig ikke godt, selvom de har haft to generationer til at øve sig nu, og den her start and stop no-launch Microsoft har gang i kører bare videre. Fona og Gamestop har Xbox One spil på deres hylder - men konsollen er ikke udkommet herhjemme endnu, og butikkerne siger en udgivelse omkring April eller Juni. Gamestop foreslog mig at jeg forudbestilte en _import_ maskine hos dem - til ågerpris selvfølgelig - hvis jeg ville ha' en.

Hvad er det egentligt Microsoft har gang i her, og ved de det egentligt selv? Jeg tror det faktisk og jeg tror ikke de rigtigt gider mere, så nu tager de det tab konsollen giver dem, og lister maskinen ud på et eller andet tidspunkt, når de lige synes de kan overkomme det. Helt til grin.
JmogJmogSkrevet 22/02-14 22:18 
I betragtning af at konsollen i de officielle territorier i udbud langt overstiger efterspørgslen, så ville det faktisk give fin mening at fremskynde launch i tier 2 landene.
NaieraNaieraSkrevet 22/02-14 23:34 
Ja, jeg troede jo at de rent faktisk havde konsollen hos Fona, nu hvor de jo solgte spillene...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 22/02-14 23:40 
Jeg foretrak X360-controlleren over DS3, men jeg er faktisk jævnt glad for DS4 - desto mere end jeg er for Xbox One-controlleren, hvor jeg synes at skulderknapperne har fået en fesen udformning (og jeg har ikke store hænder).

Til gengæld kan jeg slet ikke forligne mig at Start/Select nu kun er "Options". Alle mine andre maskiner har Start/Select :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 22/02-14 23:43 
Ja, det er ret spøjst. "Click Option to start".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Captain NCaptain NSkrevet 23/02-14 22:46 
Så skal du bare have dig en god gammel Master System controller, der er ikke noget at tage fejl af :)

Var da forresten inde i en eller anden Microsoft Store på strøget (Kbh) hvor de havde en XBone fremme, dog kun med Fifa på.
Har nu ikke alt for travt med at skulle have mig en. Det eneste spil der overhoved siger mig det mindste er Dead Rising 3, og den kommer jo nok til at være faldet noget i pris til den Danske Launch.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 23/02-14 23:25, rettet 23/02-14 23:25 
Jeg var ret skeptisk da jeg så at Select/Start var erstattet med Share/Option på DS4, men må sige det fungerer fint for mig. Option-knappen's placering tog en smule tilvænning i starten men nu tænker jeg ikke over det. De fleste spil bruger TouchPad-knappen som select som faktisk er nemmere til kort og lign, og har endnu ikke oplevet et spil kræver "Option to start", X-knappen er der jo :)
SumezSumezSkrevet 24/02-14 13:08, rettet 24/02-14 13:08 
Herold>
Til gengæld kan jeg slet ikke forligne mig at Start/Select nu kun er "Options". Alle mine andre maskiner har Start/Select :(

MS prøvede jo at fremprovokere en "frem/tilbage" funktionalitet med deres start/select knapper, hvilket jeg egentlig synes er en god idé, da det kunne skabe en standard for hvordan man går "tilbage" i et valg/menusystem, i stedet for at man skal "gætte" på at det er B-knappen (modsat f.eks. den traditionelle japanske fremgangsmåde, hvor det normalt er den nederste knap, hvilket stadig gælder på både Nintendos systemer og japanske importspil på PS1/2/3 - og MGS-serien, der heller ikke gider adapte til vestlige standarder).

Resultatet er så at de knapper på MS's controllers nu er endnu mere fejl-labelede end en "select" knap nogensinde har været :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/02-14 13:19 
Jeg husker at jeg returnerede MGS2, fordi den ikke ville gå ind i spillet... Jeg lader den lige hænge... :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 24/02-14 15:12 
Mindre pricecut og Titanfall som pack-in i UK:

http://www.mcvuk.com/news/read/official-microsoft-cuts-xbox-one-price-to-399-99/0128574
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 24/02-14 15:15 
Ikke den vilde prisforskel fra de 499€.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dchangdchangSkrevet 24/02-14 15:58 
Prisen tror jeg ikke er så afgørende, dog hjælper det nok lidt. Men herhjemme er det sgu nok lige meget, er de fleste ikke hoppet på en PS4 alligevel?

Jeg syntes at det er pinligt at der ikke er meldt en release ud endnu.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/02-14 17:50 
Er hverken hoppet på PS4 eller XboxOne. Der ikke rigtig nogen "skal havde her og nu" spil lige pt.
3of193of19Skrevet 24/02-14 18:02 
Prisnedsættelsen sker også kun i UK, hvor pundprisen var en smule høj ift europrisen. Men det er da ret nice at få det mest hypede spil til maskinen som pack-in. Lidt ligesom Sonic 1 til Mega Drive og Super Mario World til SNES dengang.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/02-14 20:40, rettet 24/02-14 20:44 
Greaseball>
Er hverken hoppet på PS4 eller XboxOne. Der ikke rigtig nogen "skal havde her og nu" spil lige pt.

Jeg har det på samme måde. De første spil der har potentiale for at overbevise mig om der skal købes ny konsol er Destiny, Halo 2 elller det næste Halo.
Grundet controlleren er det Xbox One jeg regner med bliver købt her. Jeg er også meget spændt på at prøve en PS4 controller engang efter al den ros den har fået.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 24/02-14 20:42 
Det begynder at blive fristende. Hvorfor de ikke timer den bundle med en launch i tier 2 er en gåde. Det kunne virkelig redde noget af den markedsandel de har skidt et stykke.
slk486slk486Skrevet 24/02-14 21:19 
Playkid>
Grundet controlleren er det Xbox One jeg regner med bliver købt her.

Eh, den generelle konsensus er at DS4 denne gang er på toppen, så begrundelsen forstår jeg ikke helt?
j/k
WehnerWehnerSkrevet 24/02-14 22:41 
Mon ikke "den generelle konsensus" er nøje afstemt med al den negative hype, der (med rette) har været om Microsofts launch? Jeg har ikke prøvet en Xbox One controller endnu, men PS4-controlleren vurderer jeg ligger klart under Xbox 360-controlleren rent ergonomisk efter at have prøvet den kort. Der er stadig byttet om på kryds og stick i forhold til, hvad man bruger mest, og selvom controlleren er større og dermed rarere denne gang, så er det stadig uoptimalt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 24/02-14 22:47 
Efter over 50 timer med DS4 vurderer jeg at den er bedre end controlleren til Xbox 360. Og jeg er ikke forudindtaget til fordel for Sonys controllere; jeg har spillet flere serier på 360 fordi jeg foretrækker dens controller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 24/02-14 22:49, rettet 24/02-14 22:51 
^ Det er den generelle konsensus, jeg hører og læser :)

Wehner>
Mon ikke "den generelle konsensus" er nøje afstemt med al den negative hype, der (med rette) har været om Microsofts launch?

Det tror jeg ikke. Mange, der tidligere foretrak 360 controller, har som sagt udtrykt at DS4 er bedre.
j/k
ProzelProzelSkrevet 24/02-14 22:53 
Umiddelbart synes jeg også DS4 ligger over X360... XBO ligger dog helt øverst ;)
slk486slk486Skrevet 24/02-14 22:58 
Der er stadig byttet om på kryds og stick i forhold til, hvad man bruger mest

Det er noget vrøvl. Ud over spil som Ryse til det være Analog+Analog, eller D-Pad + Buttons. Bum :)
j/k
3of193of19Skrevet 24/02-14 23:03 
"spil som Ryse", dvs alle racer spil, alle action spil som ikke er shooters, alle 3d RPGs...?
slk486slk486Skrevet 24/02-14 23:05, rettet 24/02-14 23:08 
Netop. De sidste 5% ;)

Kunne være smart, hvis både Sony og MS havde lært noget af Mad Catz MLG controllers, så man selv kunne skifte rundt, men stadig have den høje build kvalitet.
j/k
3of193of19Skrevet 24/02-14 23:15 
Det er jo lidt mere alligevel der primært bruger analog+buttons. De fleste 3rd person spil f.eks.
Dual Shock har siden PS1 dagene været en lappeløsning og Sony har bare været for doven/stolt til endelig at fikse det ordentligt. Ja, DS4 er en forbedring men ift hvor mange spil der benytter analog som det primære input burde de bare sidde som på Xbox, færdig basta. Med et dpad kan man langt nemmere føle sig til retningerne, på DS4 synes jeg altid jeg skal trykke skævt for at gå lige opad fordi stikket sidder "skævt" ift. fingerposition.
WehnerWehnerSkrevet 24/02-14 23:17 
slk486>
Der er stadig byttet om på kryds og stick i forhold til, hvad man bruger mest

Det er noget vrøvl. Ud over spil som Ryse til det være Analog+Analog, eller D-Pad + Buttons. Bum :)

Mit argument er helt validt og bragt op mange gange på P:R, hvis man har lyst til at søge. Det er for åbenlyst til stadig at diskutere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 24/02-14 23:26, rettet 24/02-14 23:27 
3of19>
Det er jo lidt mere alligevel der primært bruger analog+buttons. De fleste 3rd person spil f.eks.

Bestemt :)
Dual Shock har siden PS1 dagene været en lappeløsning og Sony har bare været for doven/stolt til endelig at fikse det ordentligt.

De havde i flere af deres prototype designs af DS4 netop efterlignet 360erens layout, men det var ikke sagen for udviklerne. Givetvis mange FPS designere, men ikke mindre validt. Ligesom konsollen er controlleren designet i sparring med udviklere, så hverken dovne eller stolte - denne gang.
j/k
slk486slk486Skrevet 24/02-14 23:29, rettet 24/02-14 23:36 
Wehner>
Mit argument er helt validt og bragt op mange gange på P:R, hvis man har lyst til at søge. Det er for åbenlyst til stadig at diskutere.

Der mangler serøst et udvalg af smileys til indlæg som dette.
j/k
JmogJmogSkrevet 25/02-14 02:07, rettet 25/02-14 02:10 
Min egen personlige præference hvad angår controllere på de konsoller der pt er på markedet:

PS4 er min favorit med Wii U Controller Pro og Xbox 360 på en delt andenplads. De må deles, da de ligger lige godt i hænderne mens Pro har klart det bedste D-pad og 360 de bedste triggers. Xbox One kommer på tredjepladsen, men ligger langt fra sin forgænger. Den ligger dårligere i hånden, jeg bryder mig ikke om skulderknapperne og sticks er af uransagelige årsager løsere og mindre end 360, hvilket jeg fandt var unødvendige ændringer.

På sidstepladsen kommer DS3. Faceknapperne og skulderknapperne er fine, men stort set alt andet sutter. Dårlig form på sticks, som er for tæt sammen. Triggers giver en modstand, der gør det sværere at vurdere, hvor langt ind man har pressset dem, (og mere anstrengende) og så er generel ergonomi pivringe. Batterilevetid er dog ligesom Pro controlleren fantastisk.

DS3 og Wii U Pro er i øvrigt perfekte eksempler på, hvorfor indbyggede batterier i Xbox 360 controlleren var åndssvagt.
slk486slk486Skrevet 25/02-14 09:02 
DS3 og Wii U Pro er i øvrigt perfekte eksempler på, hvorfor indbyggede batterier i Xbox 360 controlleren var åndssvagt.

Jeg synes da det fungerer fint i både DS3 og Pro controlleren?

Jeg finder sticksne på XO controlleren ekstremt gode og tæt på DS4erens, men de kom først til deres ret med Titanfall, hvorimod 360erens sticks havde en irriterende "jumpstart" deadzone, for mig. Stive i starten og så bløde, hvilket gør dem svære at bruge til små bevægelser. Som før skrevet har jeg efter tilvending lært at sætte pris på de nye skulderknapper - de fungerer rigtig godt efter de klikkede for mig :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/02-14 09:10, rettet 25/02-14 09:11 
Kom der ikke en firmware update til XBO controlleren (ja til controlleren) som forbedrede følsomheden? Eller var det kun headset-adaptor support?
slk486slk486Skrevet 25/02-14 09:13 
Dunno. Der var tale om noget, men jeg ved ikke om det var en firmware update.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/02-14 09:15, rettet 25/02-14 09:15 
Var åbenbart en del af den alm. system update og ikke controller updaten der kun vedrørte headset-adaptoren:
http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-13-xbox-one-controller-input-fix-coming-in-firmware-update

Controller update:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/update-controller-for-stereo-headset-adapter
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/02-14 11:53 
Nå så fandt jeg ud af at min maskine ikke kan læse discs.
Jeg får en høj lidt hvinende lyd, som om noget spinner op, men det lyder ikke som som det er selve discen.
Det er slet ikke den knasende lyd af tandhjul, som man ellers kan finde på nettet.

Så er det alligevel lidt irriterende at have en importmaskine, og at den ikke er lanceret i Danmark endnu.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 25/02-14 11:55 
Vend den på hovedet og giv den et gok i nøden.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/02-14 12:21 
Ja det er "løsningen" på nettet.
Men som sagt, så har jeg ikke dén lyd, som ellers ser ud til at være det mest almindelige - for dem der har problemer med discs.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 25/02-14 12:59 
slk486>
DS3 og Wii U Pro er i øvrigt perfekte eksempler på, hvorfor indbyggede batterier i Xbox 360 controlleren var åndssvagt.

Jeg synes da det fungerer fint i både DS3 og Pro controlleren?

Øhh ja, det var også det jeg skrev :-)
slk486slk486Skrevet 25/02-14 13:01 
Ok, men der er da ikke indbyggede batterier i 360 controlleren? :)
j/k
ProzelProzelSkrevet 25/02-14 13:01 
SeventhSun>
Ja det er "løsningen" på nettet.
Men som sagt, så har jeg ikke dén lyd, som ellers ser ud til at være det mest almindelige - for dem der har problemer med discs.

Jeg mener faktisk stadigvæk MS Danmark yder support. Prøv at skrive/ringe til dem først.
JmogJmogSkrevet 25/02-14 13:03 
slk486>
Ok, men der er da ikke indbyggede batterier i 360 controlleren? :)

Doh!

Der skulle have stået "hvorfor mangel på indbyggede batterier" :-)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/02-14 13:08 
Prozel>
Jeg mener faktisk stadigvæk MS Danmark yder support. Prøv at skrive/ringe til dem først.

Ja det har jeg gjort, men de har lidt det samme problem som mig, nemlig at deres system siger: "Den konsol er ikke ude i Danmark endnu".

Men gutten jeg snakkede med, prøver at eskalere sagen op til en tekniker.
Så jeg krydser fingre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig