X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
PapandPapandSkrevet 30/01-14 22:51 
Jmog>
Konsolkongen>
De får maskinerne om et par dage, har jeg ladet mig fortælle :)

Det var da egentlig forbløffende tidligt, hvis launch først er i april.

Jeg tror der er snak om import maskiner. Vi (GAME i Norge) har solgt dem siden lanceringen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 30/01-14 23:10 
Det var da ellers voldsomt atypisk for en kæde som Game.
HeroldHeroldSkrevet 30/01-14 23:11 
Det er import :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 30/01-14 23:22 
Jmog>
Det var da ellers voldsomt atypisk for en kæde som Game.

Den skandinaviske del blev solgt fra for et par år siden og har fået en spilentusiast som ejer, så det er kun navnet der er til fælles med GAME UK. Siden da har det meste ændret sig radikalt. Stort sortiment af import, retro og alverdens obskure ting - til en pris der så til gengæld er halvpebret, men det er desværre nødvendigt for at det skal fungere.

Vi har et ret godt flow af Xbox One maskiner, spil og tilbehør inde. Den sælger godt, men ikke PS4 godt. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
3of193of19Skrevet 30/01-14 23:29 
Dunwich>
Wehner>
Selvom Microsoft laver mange fejl for tiden, så er der jo ingen grund til at trashe dem for de gode ting også.

Gode ting i forbindelse med Xbox One, eller? I så fald, hvilke?

Controlleren, UI, Upload Studio, ambitions niveauet generelt, samt potentialet i Kinect 2 for at skabe nogle interessante nye ideer.

Som svage punkter er det mest den tekniske underlegenhed vi ser indtil videre, driverne er vistnok stadig ikke optimale, hvilket yderligere forstærker forskellen mellem PS4 og One. Og så MS's insiteren på deres egne standarder mht harddisk, headset, arcade sticks og controller batteri.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/01-14 23:43 
Vent... Bruger One controlleren ikke almindelige batterier længere?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 30/01-14 23:44 
@Papand: Hvad koster den i norske dollar?
j/k
3of193of19Skrevet 30/01-14 23:47, rettet 30/01-14 23:53 
FancyPants>
Vent... Bruger One controlleren ikke almindelige batterier længere?

Jo, det gør den. Man skal købe et specielt play and charge kit til at få genopladelige batterier til den. Eller i det mindste batterierne. Kablet er et standard micro USB, ligesom det til PS4 og f.eks. eksterne USB batterier til telefoner mm. Det er dog til gengæld dobbelt så lang som det der medfølger PS4, så man med måde i det mindste KAN spille mens man oplader i mindre hjem (samt den lille detalje at One kontrolleren kører wired mens den oplader, hvilket så yderligere reducerer latency).

Skulle måske bare have sagt at det irriterer mig at One kontrolleren ikke bare har genopladelige indbygget som standard.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 23:48 
Papand>
Jmog>
Konsolkongen>
De får maskinerne om et par dage, har jeg ladet mig fortælle :)

Det var da egentlig forbløffende tidligt, hvis launch først er i april.

Jeg tror der er snak om import maskiner. Vi (GAME i Norge) har solgt dem siden lanceringen.

Jo det er import :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 30/01-14 23:54 
slk486>
@Papand: Hvad koster den i norske dollar?

5 af de lange for udgaven med Fifa.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/01-14 00:04 
@3of19
Ah, fair nok. :)
Siden mit Play 'n Charge batteri døde, har jeg brugt nogle gode Sanyo Eneloop genopladelige batterier til min 360 controller i stedet, så det ville være noget møg hvis de pludselig havde ændret på det.

Mindedes også de nævnte AA batterier dengang de var på besøg hos Microsofts testafdeling, men jeg ville lige være helt sikker. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HeroldHeroldSkrevet 31/01-14 00:27 
I kontekst til DualShock 4, der nærmest lækker strøm ud af siden, hvis du smider den på en ujævn overflade, er jeg ret glad for at den æder batterier. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 31/01-14 00:53 
Ja, heldigvis ser One kontrolleren ud til at være langt mere økonomisk hvad der angår batterilevetid. Den har også 40% mere kapacitet (1400 vs 1000mah) og jeg regner med at MS' egen wifi protokol er mere effektiv end bluetooth 3, samt at den fjollede lommelygte foran på DS4 heller ikke ligefrem gavner.
JmogJmogSkrevet 05/02-14 19:28 
Konsolkongen>
De får maskinerne om et par dage, har jeg ladet mig fortælle :)

Fik lige et kald fra Gamestop på Fisketorvet. De har fået Xbone (import) på lager til 4300 og ville høre om jeg ville benytte mig af min preorder.

Jeg sagde pænt nej tak. 400kr overpris og bortfald af de to gratis spil MS skylder mig var ikke ligefrem gode købsargumenter. Nåja, og så at der spilmæssigt ikke er den store grund til at kaste sig ud i det når jeg har PS4.

Hvis april-rygterne holder, så tager jeg den nok da, hvis Titanfall ender med at blive så fedt som det virkede, da jeg prøvede det.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-14 08:20 
Ny update på vej den 11. februar til XboxOne
http://www.computerandvideogames.com/448351/microsoft-details-2-xbox-one-system-updates/

The ability to see and manage your storage space. With this update, you will find it easy to find how much space your content takes up and better manage your content. You can also control your install lineup and more easily manage your download queue. We've separated My Games and My Apps into separate lists, so you can easily create separate queues for both. Now you can pick the order in which you want your content to load and we've added a boot progress indicator so you can better track updates while they load.
The battery power indicator is back! You can see it right on the home screen, so you can easily track how much battery life is left on your controller.
And, you will be able to use your USB keyboard with your Xbox One.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 16:07, rettet 06/02-14 16:08 
Fedt at de giver adgang til storage management. Det var da for retarderet uden.

EDIT: Selvfølgelig er det stadig retarderet i og med at Xboxen jo stadig sletter hvad den har lyst til. Men den feature har de nok postet så mange penge i at lave at den nok ikke slippes igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/02-14 16:16 
Den manglende batteri indikator var også højt på listen og retarderede ting :)
j/k
RaGeRaGeSkrevet 07/02-14 02:56, rettet 07/02-14 03:12 
Er der nogle der har prøvet Kinect Sport Rivals og evt. vil dele deres oplevelse af demoen? Jeg har længe overvejet en PS4, men er blevet hooked på kinect pga. fitness og rivals og tror det er en god motivation til at bearbejde flæsket lidt ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 14/02-14 16:16 
Fona sælger den der Xbone til 3900,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 15/02-14 11:44 
Så er patchen vist landet. Min One er lige igang med at opdatere
WehnerWehnerSkrevet 15/02-14 12:07 
Cool, du må gerne skrive indtryk, når du har oplevet den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 15/02-14 12:13 
3of19>
Så er patchen vist landet. Min One er lige igang med at opdatere

Patchen fjerner sørme sharpness-filteret, der ellers var implementeret på alle sub-1080p-titler. Dejligt. De må have lyttet til feedback.

Den forkerte farvebalance skulle dog efter sigende desværre ikke være fikset endnu, så DR3 må stadig døje med ødelagt sortniveau. Kom nu, MS. Det er for sent at fikse Xbox 360 (da for mange spil er designet til at tage højde for det), men i kan stadig nå det med Xbone.
HankyHankySkrevet 15/02-14 12:39, rettet 15/02-14 13:17 
Sjovt de ikke vælger at highlighte det på deres opdateringsliste.

EDIT: Nu kom min update også, yay.
EDIT2: Puha, kun 160 GB ledig. Den opdatering til ekstern harddiskplads må gerne snart komme.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 15/02-14 13:08, rettet 15/02-14 18:50 
Går man ind på Games og Apps er de nu splittet i tabs for apps og spil. Det er også her man kan se hvor meget plads der er tilbage på maskinen (240GB i skrivende stund hos mig).
En ny Gesture Tutorial viser hurtigt i nogle få skridt hvilke gestures der er på system niveau (f.eks. er 360 "hover-to-select" erstattet med "push-and pull" og "push-and-hover" gi'r en kontekstmenu). Og så er den meget nuttet :)
Kontrollerens batteristilstand vises kort når man går til hjemmeskærmen.

Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til det før, men titler der har nyt DLC er nu markeret med et ikon i øvre venstre hjørne af deres tile.
Scroller man helt ud til højre i enten Apps eller Games kan man se ting man har slettet og som kan geninstalleres uden at skulle grave rundt i en indkøbshistorik. Meget nice!
WehnerWehnerSkrevet 15/02-14 13:16 
Det er godt at høre, at der i det mindste sker fremskridt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ProzelProzelSkrevet 15/02-14 18:17 
Hvad tager gamestop for en Xbox One? Er det Fona som er billigst i dk?
JmogJmogSkrevet 15/02-14 19:52 
4300 i Gamestop. 3900 når den launcher officielt.
HankyHankySkrevet 15/02-14 20:32, rettet 15/02-14 20:33 
3950 inkl. forsendelse - tager 2 dage fra bestilling.
Gider du ikke Fifa, kan du nok sælge det.

http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/Xbox-One-mit-FIFA-14/productID.291351100

EDIT:

3730 kr inkl. forsendelse - samme vilkår som overstående.

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/it_IT/pdp/Xbox-One/productID.285170500
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ProzelProzelSkrevet 15/02-14 21:07 
Cool, har bestilt en derfra før (den blev dog solgt), så det bliver nok derfra igen. Men til 3900,- kunne jeg godt finde på at købe den i Fona.
slk486slk486Skrevet 16/02-14 20:57 
Ifølge DF i deres Titanfall analysis er XOs edge enhancement helt væk efter opdateringen. Gode nyheder!
j/k
JmogJmogSkrevet 16/02-14 21:11 
Det skrev jeg lidt højere oppe ;-)
dRxLdRxLSkrevet 16/02-14 21:24, rettet 16/02-14 21:41 
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 16/02-14 23:26, rettet 16/02-14 23:26 
Jmog>
Det skrev jeg lidt højere oppe ;-)

Doh, ja :)

Party chat er ligeså ustabilt som før :(
j/k
HankyHankySkrevet 17/02-14 00:41 
Det skulle der også først komme en fix til i marts-opdateringen, som de nok ruller ud omkring Titanfall launch.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 01:32 
Jmog>
3of19>
Så er patchen vist landet. Min One er lige igang med at opdatere

Patchen fjerner sørme sharpness-filteret, der ellers var implementeret på alle sub-1080p-titler. Dejligt. De må have lyttet til feedback.

Den forkerte farvebalance skulle dog efter sigende desværre ikke være fikset endnu, så DR3 må stadig døje med ødelagt sortniveau. Kom nu, MS. Det er for sent at fikse Xbox 360 (da for mange spil er designet til at tage højde for det), men i kan stadig nå det med Xbone.

Begge dele er super nederen, men scaleren og dens ringing havde faktisk fået mig til at overveje at jeg aldrig skulle eje en Xbox One, eller i hvert fald køre den i konstant 720p. Så det er rigtig lækkert at de fiksede det. Black crush skal selvfølgelig også fikses, men jeg havde faktisk ikke forventet andet fra MS.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/02-14 01:37, rettet 17/02-14 01:38 
Det er mig en gåde det ikke allerede er fikset, men jeg havde sådan set heller ikke forventet andet fra MS.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 01:41 
Det burde vel for fanden være at forvente at dem der sidder og leger med video-delen under udvikling af maskinen har bare lidt styr på den slags? Men nej :)

I det mindste er det ganske utroligt at maskinerne ikke har en fejlrate på 95% som sidste gang... Men jeg er ret sikker på der nok skal komme et eller andet.. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/02-14 01:49, rettet 17/02-14 01:50 
Det skulle man mene.

Vi krydser fingre for at de har lidt bedre QA denne gang.
j/k
JmogJmogSkrevet 17/02-14 12:17 
Det er desværre ikke et spørgsmål om fejl. De har bevist gjort det fordi deres fokusgrupper viser at folk godt kan lide et skarpere og mere kontrasteigt billede og så kan folk med velkalibrerede displays ellers rende dem.

Det er årsagen til at farvebalancen er smadret på 360. Den gennemsnitlige bruger vil foretrække det fremfor den korrekte balance på PS3.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 16:54 
Ja den med skarpheden havde jeg også gættet på var med fuldt overlæg. Det var måske et forsøg på at gøre det mindre tydeligt at mange spil var 720p ved at opskalere og smadre billedet med ringing og halos i stedet :D

Der kan man takke internettet og folks offentlige bitching. For to generationer siden havde de nok aldrig rettet det.

Du har sikkert helt ret i det med sortniveauet :) Men igen idiotisk, da brightness settings på et TV er det nemmeste at indstille korrekt, og står endda i rigtig mange tilfælde, korrekt ved standard indstillingerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/02-14 21:32 
Ja, xbox fans elsker jo Halo s.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 21:49 
Haha ja tænkte nok du ville kommentere på det :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/02-14 22:25 
Skal nok finde et eller andet :D
j/k
RaGeRaGeSkrevet 18/02-14 00:31, rettet 18/02-14 00:32 
Åbenbart er sharpening filteret ikke helt fjernet i følge Neogaf. Flere har haft tilfælde hvor det bliver aktiveret igen bl.a. i Titanfall Og DR3 - nok derfor betaen lignede lort på lort hos mig :/
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-14 00:36 
Gider du ikke poste et link til tråden? Jeg vil gerne læse lidt mere om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 19/02-14 00:09, rettet 19/02-14 00:29 
Kan man ikke forhindre MS i at hæve penge fra ens kreditkort efter de 14 dages trial på XBL, som jeg fik med Xbox One, så de ikke fornyer det?

Inde på MS hjemmeside, er mine oplysninger ikke tilføjet under abonnement og siger XBL ikke understøttes i mit land, men på Xbox One er de tilføjet. Nok pga. import, men så skal jeg vel ringe derind eller skifter den til sølv medlemsskab efter de 14 dage?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 19/02-14 08:23 
Den skifter helt sikkert til et selvfornyende gold. Jeg ved ikke hvor det er på Xbone, men på 360 kunne du i menuen slå auto renewal fra.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/02-14 08:52 
Det kan ændres via ens liveId på nettet...
prøv med account.outlook.com
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RaGeRaGeSkrevet 19/02-14 15:16 
Der er heller ingen kortoplysninger tilføjet der. Utroligt de kan være så fræk at hæve penge uden min tilladelse. Det burde være grund nok til aldrig at bruge penge på dem igen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/02-14 15:30, rettet 19/02-14 15:31 
Prøv via
http://support.xbox.com/da-DK/my-account/xbox-live-membership/renew-xbox-live-gold-account

Der er nemlig ingen forskel på om du bruger xbox 360 eller One, da dette er det samme abonnement.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig