X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 26/11-13 13:39 
Hvis man lige prøver at tænke den igennem, så er det jo klart, at vi ikke bare sådan lige kan skifte til 60Hz på tv-signalerne...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 26/11-13 13:40, rettet 26/11-13 13:40 
Konsolkongen>
Alt TV i europa er stadig 50Hz desværre. De burde ha' skiftet til 60Hz sammen med de nye formater :(

Som det ser ud nu kommer jeg aldrig til at eje en Xbox One :/


Fordi du ikke kan kommer til at skifte mellem TV og Spil?
Hvem skal jeg så tæve i HALO 5? :(

Jeg ser så sjældent TV at jeg slet ikke gider bruge den funktion i maskinen. Total overflødig syns jeg.
Men det syns jeg så også Share ideen er på begge maskiner. Så det nok kun mig.
SumezSumezSkrevet 26/11-13 13:40 
Nej, men én løsning kunne være at skifte til 50hz output i Europa, når man ser TV på Xboxen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/11-13 13:43 
Det kan Xboxen ikke endnu, men det kan være de laver det.
slk486slk486Skrevet 26/11-13 13:47 
Det er da rimelig enkelt at skifte frekvens for HD signalerne. Der er ikke noget udstyr i kæden, der ikke kan håndtere det.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/11-13 13:49 
Nej det eneste jeg forestiller mig er at signalet lige slukker og tænder mens det ændrer format, og dit TV skal opfange det nye, hvilket kan være irriterende hvis man er typen der synes det er sjovt at skifte mellem spil og TV, men det kunne jo evt. være en indstilling?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/11-13 13:49, rettet 26/11-13 13:50 
slk486>
Det er da rimelig enkelt at skifte frekvens for HD signalerne. Der er ikke noget udstyr i kæden, der ikke kan håndtere det.

Og så går det fuldstændig galt med bagkataloget i 50Hz. Som sagt, det er ikke noget man BARE gør. Europæisk tv vil fortsætte med at være 50Hz i mange år, hvis ikke så længe vi stadig har traditionel tv, og det er sådan set heller ikke noget videre problem.

Selvfølgelig er der, i øvrigt, udstyr i kæden der ikke kan håndtere 60Hz. Så som samtlige tv-modtagerebokse derude, vil jeg skyde på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 26/11-13 13:52, rettet 26/11-13 14:03 
Samtlige HD modtagerbokse kan formentlig håndtere signalet.

Bagudkompatibilitet holder alligevel altid fremskridt tilbage ;)

@Sumez: Valget ville være fint, men det ville stadig stride imod den flydende integration, som MS jo så gerne vil fremvise.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 26/11-13 14:03 
slk486>
Samtlige HD modtagerbokse kan helt sikkert håndtere signalet.

Hvorfor er du så sikker på det? Har du tjekket manualen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 26/11-13 14:05, rettet 26/11-13 14:11 
Kan ikke forestille mig andet end det vil være en stiv software begrænsning, som kan overkommes, hvis de ikke kan - ikke hardware, men jeg har rettet til "formentlig" :)
j/k
slk486slk486Skrevet 27/11-13 16:46 
Man kan åbenbart tvinge XO til 50hz.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-25-xbox-one-tv-integration-suffers-noticeable-judder-in-uk
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 23:38 
Installs...

http://kotaku.com/installing-xbox-one-games-takes-way-too-long-1471191836
enfenenfenSkrevet 27/11-13 23:43 
Jeg mangler fortsat at se den absolutte game changer til fordel for XO.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 27/11-13 23:57 
Hvem siger der kommer sådan en? Er det ikke åbenlyst, at PS4 er bedre på stort set alle punkter?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 28/11-13 00:19 
Det er der ingen, der siger. Jeg siger bare, at jeg venter på den, som i, at PS4 er XO overlegen. *for de langsomme*
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 28/11-13 00:49 
Ingen?

Ok, jeg siger det. PS4 er åbenlyst bedre på stort set alle punkter.
enfenenfenSkrevet 28/11-13 00:54 
Ja. Det er lige som pointen...
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/11-13 02:51 
Jeg tror vi er ude i en "The world's fastest car... Is faster than another car!" ala Top Gear der satte en Bugatti Veyron op mod en ældre McLaren F1 :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/11-13 08:18 
Jmog>
Ingen?

Ok, jeg siger det. PS4 er åbenlyst bedre på stort set alle punkter.

Bortset fra spillene?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SonicSonicSkrevet 28/11-13 08:19, rettet 28/11-13 08:26 
Jo også på spillene :D
Som bonus argument, er de fleste nuværende Xbone spil bygget op omkring microtransactions. What's to like?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/11-13 08:36 
Jamen hvis der er den slags "argumenter", der overbeviser dig/jer, så er alt andet jo ligegyldigt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 28/11-13 08:43 
At man ikke vil støtte og investere i spil der benytter micro/macro-transactions er et helt rimeligt argument.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/11-13 10:28 
Jeg synes også det er et pænt overbevisende "argument". Jeg har faktisk svært ved at tænke på nogen der er mere sigende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 28/11-13 12:56 
SeventhSun>
Bortset fra spillene?

Hvilke Xbox One spil har du spillet, og hvad synes du om dem? Du må vide noget, siden du fremhæver spil. Hvad er i øvrigt din holdning til micro transactions, og måden hvorpå de bruges på Xbox One?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/11-13 15:27 
SeventhSun>
Bortset fra spillene?

Rent udsagt synes jeg spillene og udvalget af samme virker mere eller mindre lige ringe på begge platforme. Multiplatform titlerne virker som om de generelt er bedre på Playstation 4 (efter diverse patches) og så kommer der microtransactions i Ryse og Forza 5 der for mig personligt trækker en del fra oplevelsen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 28/11-13 15:38 
Hvis man har lyst til at købe sådan en satan nu - hvor er det så smartest?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/11-13 16:25 
SeventhSun>
Bortset fra spillene?

Pffffffff... Vi bruger ikke personlig præference her!
Mit skrummel af en desktop PC er også bedre end en Mac til _alting_, fordi Steam har flere spil til Windows end Mac! ;)

Spøg til side, så er planen stadig at jeg køber begge maskiner.
Har en dansk pre-order hos Wupti, da jeg sagtens kan vente til den kommer en gang i 2014 (hej Stack/Steam Library of Shame), og så køber jeg en PS4 lidt senere... Eller til min fødselsdag, hvis jeg ikke kan vente.

Hvis det bliver som med 360/PS3 generationen, så køber jeg nok alligevel de fleste multiplatform titler til PC - hvilket i sidste ende koger det ned til exclusives, og her er det i denne omgang X1 jeg faldt mest for.

Microtransactions eller ej, så har jeg været helt tabt i Forza Motorsport serien, siden de dage hvor jeg fik lov at prøve det første FM på min brors (nu min) Xbrick.
Grinding niveauet skal være _virkelig_ slemt, før det kan afskrække mig, når jeg tænker på hvor mange timer vi begge spillede i Gran Turismo 1+2, for at få råd til at fylde noget ordentligt i vores garage.

- De folk der havde flest credits i FM 2/3/4 fik dem i vist også gennem enten auction house eller livery/tune-up markedet, frem for race rewards. :)
Og som nævnt tidligere (og muligvis i en anden tråd), så synes jeg at rewards var alt for store og lette i FM4, i forhold til 2+3 (for slet ikke at snakke om loyalty rewards fra hvert bilmærke)... Hvilket er noget jeg ikke håber har været med til at farve diverse reviews af 5'eren, hvis* det blot er fordi de er gået tilbage til "rødderne" ift 4'eren.

*med tryk på "hvis", da jeg er nødt til selv at prøve skidtet før jeg danner mig en mening om spillets økonomi.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 28/11-13 16:49 
Personlig preferænce eller ej, spillene må vel i sidste omgang være den mest afgørende faktor på en spillemaskine :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/11-13 17:15 
Det er også ret kortsigtet at basere køb af en konsol udelukkende på launchspillene. At dømme udfra hvad der er annonceret, for slet ikke at snakke om hvor mange studier Sony ejer og hvor mange der slet og ret plejer at ignorere Xbox (tænker primært de japanske), så kommer der langt flere spil til Sonys platform. Er man til indie-spil, så er der heller ingen tvivl. PS4 drukner i dem. Allerede fra launch er der rigtig mange.

Af decideret rigtig gode eksklusive spil, så kan forskellen på PS4 og X1 koges ned til at X1 har Forza og Dead Rising 3 mens PS4 har Killzone og Resogun. Her kommer det an på personlig smag, hvad man foretrækker.

For AAA-spils vedkommende vil der være ret få det næste års tid, som er eksklusive. Titanfall (X1) og Infamous (PS4) er vel egentlig de eneste vi ved med sikkerhed udkommer i den periode. Til gengæld tyder alt på at blandt samtlige multiplatformstitler som udkommer, der vil PS4 have en grafisk fordel. Det er for mig et ret stort argument.

Jeg skal have begge konsoller, for jeg har råd og vil ikke gå glip af så meget som en enkelt titel. Men skulle jeg vælge mellem de to konsoller? PS4 ville være et nemt valg. Jeg siger det igen: Launchtitlerne bør ikke danne grundlag for køb. Det her er en syv års investering og der tyder alt på at PS4 er den bedste af dem.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/11-13 20:52 
Sumez>
Personlig preferænce eller ej, spillene må vel i sidste omgang være den mest afgørende faktor på en spillemaskine :)

Forhåbentlig!
Jeg kan sagtens forstå at racing sims ikke tiltaler mange, så for dem er der næppe megen grund til at ville have en X1 frem for en PS4 :)
Medmindre man absolut ikke kan leve uden Dead Rising 3 og Kinect.

@Jmog
Jeg er enig.
Hvis jeg kun havde planer om én af de to nye konsoller, så havde jeg gjort som sidst, og ventet et år eller flere efter launch.
Jeg mener i øvrigt også at Titanfall kommer til PC omkring samme tid som X1, så det er sjovt de går op i at kalde det exclusive :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 28/11-13 21:21, rettet 28/11-13 21:21 
"Console exclusive" er vist hvad de kalder det og det er jo egentlig rigtigt nok.

Men INTET kan forhindre Titanfall 2 i at være multiplatform. EA går efter at lave (salgsmæssigt) et nyt COD, som kan dominere den nye generation på samme måde, og det vil aldrig være muligt, hvis de ikke er på både MS og Sony platforme.

Det er stort set ligegyldigt hvad MS tilbyder for eksklusivitet. EA vil se på tabt indtægt på Titanfall 3 ved sådan en forhandling. Titanfall 3 som multiplatformstitel vil sælge bedre på Sonys platforme, hvis Titanfall 2 også var på dem end hvis det ikke var.

Det første Titanfall skal nok sælge godt, men det er langsigtet planlægning fra Respawn og EAs side. Det hele handler om Titanfall 2.
NaieraNaieraSkrevet 28/11-13 21:22 
Jeg glæder mig til Destiny.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 28/11-13 21:25, rettet 28/11-13 21:26 
Enig i Destiny, men også The Division for mit vedkommende. Dem jeg ser mest frem til, men ikke på XO.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 29/11-13 01:37 
Nogen der skal havde en hvid for "lidt" ekstra... http://www.ebay.co.uk/itm/White-Xbox-One-I-Made-This-Console-Limited-Edition-Sealed-with-4-games-/171184432924
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-13 13:09 
Dunwich m.fl. >
Hvilke Xbox One spil har du spillet, og hvad synes du om dem? Du må vide noget, siden du fremhæver spil. Hvad er i øvrigt din holdning til micro transactions, og måden hvorpå de bruges på Xbox One?

Jeg har ikke, for alvor, spillet nogle spil på hverken XB1 eller PS4 - lige som de fleste andre her i tråden går jeg ud fra.

Jeg fremhæver spillene fordi Knack bliver svinet til alle vegne, og Killzone lyder mere eller mindre ligegyldigt.
Der vil jeg betydeligt hellere spille Forza 5 og Dead Rising 3.

Personligt er den tekniske forskel på multiplatformstitlerne (lige nu) ikke noget jeg ville vælge konsol ud fra.


Og ang. "argumenterne", så antydede jeg til forskellen på at Forza 5 og Ryse indeholder micro-payments, og så påstanden om "de fleste nuværende Xbone spil bygget op omkring microtransactions".

Generelt er jeg ikke som udgangspunkt imod micro-payments. Heller ikke i fuldpris titler.
Det er en del virkeligheden hvis vi vil have AAA-titler. Så nemt er det.
Nej jeg vil ikke tvinges til at købe noget, men som jeg læser artiklen fra eurogamer.net er det heller ikke tilfældet.
(Til gengæld er micro-payments også på vej i PS4 spil, hvilket gør hele diskussionen overflødig)

Og hvis jeg skal vurdere hylekoret på internettet og deres normale attitude ift. F2P ift min egen, så tør jeg godt konkludere at jeg ikke vil have noget problem med Forza 5 og micro-payments.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 13:35, rettet 29/11-13 13:35 
Du glemte at sige at micro-transactions i fuld-pris spil er for forbrugerens skyld, lige som online-DRM og anti-brugtspil beskyttelse var. Jøsses marie, du kan fyre gylle af, SS!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-13 13:52 
SeventhSun>
Generelt er jeg ikke som udgangspunkt imod micro-payments. Heller ikke i fuldpris titler.
Det er en del virkeligheden hvis vi vil have AAA-titler. Så nemt er det.

Kan du ikke forklare det? Det lyder som mundævl i mine ører :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-13 14:26 
Arbejdsopgaven i et AAA-spil vokser hurtigere end programmørevnerne kunne man sige.
Når teknologien kræver 1080p og bedre opløsning, så skal der bare flere og flere mandetimer til.

Det er derfor vi ser Square-Enix være "utilfreds" 3 - 4 millioner solgte eksemplarer.
Det er simpelthen ikke en god forretning for dem længere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 29/11-13 14:29, rettet 29/11-13 14:29 
Så vidt jeg ved solgte Forza 4 fremragende selvom det ikke havde aggresive micro transactions. De VAR der, men ikke på en "vi har fjernet halvdelen af indholdet - du skal betale for resten"-måden. Blot "her er at åndssvagt antal biler - du skal ikke grinde for at få råd til din yndlingsbil". Og så udgav de efterfølgende ekstra biler, som man kunne købe, hvilket var helt i orden, da der netop var så mange med i pakken fra starten.

Bioshock Infinite bruger også en perfekt model: Ingen microtransactions. Side story kapitler kan købes som DLC. Det samme gør Skyrim, Borderlands 1+2, Batman-spillene og mange andre. Alle spil der uden problemer har tjent sig selv ind.

Der er intet galt med at inkludere microtransactions. Det skal bare ikke påvirke designet af spillet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-13 14:39 
Men er det ikke nøjagtig hvad der står om Forza 5?
At du kan slippe for grind ved at give rigtige penge?

Så vi er sure over at de har tænkt over deres model fra starten og ikke bare klistre den på bagefter?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 29/11-13 14:53 
Øhh, jo. Du kan slippe for grind ved at betale rigtige penge. (Forza 5)

Versus

Grind er ikke et problem, da mængden der skal til er tænkt udfra "det skal være sjovt" (Forza 4)

Er det så overraskende, at folk foretrækker modellen fra 4'eren og er sure over 5'erens?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-13 15:24 
Men så er vi jo ude i en vurderingssag hvor den samme feature åbenbart er fin i Forza 4, men for meget i Forza 5.
Og det er da meget muligt. Men det er noget helt andet end "M$ iz evil yo" og Forza 5 er bygget til at stjæle dine penge.

Hvis nu man trækker journalistens åbenlyse holdning til F2P fra, og rent faktisk læser hvad han beskriver - hvor slemt er det så?
Man kan jo sammenligne med Edges anmeldelse, også et 7-tal, men micro payments er ikke nævnt med et ord.
De tror/ved at de manglende baner og biler skyldes manglende tid.
http://www.edge-online.com/review/forza-motorsport-5-review/

Og hvis jeg skal vende tilbage til Eurogamer.net artiklen, og se lidt på hvad skribentens holdning er, i stedet for bare at tage som en sandhed, så skriver han:

Would working through Final Fantasy 7's world be as rewarding if there was the option to spend your way through its intricately designed leveling system?

Og der må jeg sige: ja.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad.
Og hvis dét niveau er der hvor Martin Robinson synes micro payments bliver for meget, så kan jeg sikkert godt leve med Forza 5.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 29/11-13 16:20 
Har Turn10 ikke besluttet sig for at ændre i formlen efter den massive kritik?
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 16:34 
SeventhSun>
Man kan jo sammenligne med Edges anmeldelse, også et 7-tal, men micro payments er ikke nævnt med et ord.
De tror/ved at de manglende baner og biler skyldes manglende tid.

Reklamesnak som du forhåbentligt ikke tror på.
Det er slet ikke nævnt i de fleste anmeldelser fordi de ikke fik lov at spille den færdige kode som ikke havde micro-transactions. Bait'n'switch strategi.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-13 16:41 
enfen>
Har Turn10 ikke besluttet sig for at ændre i formlen efter den massive kritik?

Nej, de har lavet en endagsting hvor alting er sat ned med halvtreds procent, hvilket IMO ikke er en tøddel bedre - jeg synes mere det er at tilføje en fornærmelse til svindleriet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 16:43 
Enig. PR stunt eller så har de ikke forstået kritikken.
SumezSumezSkrevet 29/11-13 16:57, rettet 29/11-13 16:57 
Iøvrigt noget nonsens at microtransactions skulle have noget med AAA at gøre. Microtransactions har alle dage været et koncept der slog sig fast via billigt producerede apps og spil, af firmaer som Zynga, osv. der har baseret hele deres forretning på at tjene penge nemmest muligt ved færrest tænkelige udgifter.
Jeg kan ikke huske jeg har set et eneste eksempel på Microtransactions der har været pengene værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 29/11-13 17:18 
Det skal også lige nævnes at der er en "god" grund til at de fleste anmeldere ikke har brokket sig over Forza 5's model. Hele den amerikanske spilpresse fik gratis DLC-koder med deres anmeldelseseksemplar. Det gjorde de europæiske ikke.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-13 17:25 
Man kan vel for øvrigt knap nok tale om microtransactions når man ser på hvad bilerne koster? Det er langt tættere på megatransactions/horse armor.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 29/11-13 17:27 
Nu har jeg siddet og læst jeres snak frem og tilbage ang. Microtransactions. Hvilke fik mig til at tænke på hvad der blev sagt af Phil Spencer, at han vil kæmpe imod Microtransactions(til en hvis grad).
The much-debated issue of microtransactions was also brought up, upon in-game purchases being found in multiple Xbox One launch titles. Spencer said, however, if fans don’t like it, then simply don’t purchase it, as Microsoft will look at the analytics to “craft the experience better for the gamer.” But, Spencer assured fans that he will continue to fight against microtransactions, so that they will not reach the point of absurdity (i.e. buying achievements).

Vil i mene at de faktisk bruge disse launch titler til at samle data for at se hvorvidt det bliver solgt(DLC'en altså) og hvis det er tilfældet, er det så ikke meget risikabelt at gøre det med launch titler kontra at vente lidt til f.eks Ryse 2 og Forza 6?
På den anden side, burde de ikke havde havde nok data fra forrige generation -.-

Mircosoft's Phil Spencer talks Halo, Gears of War, Japanese game development and Mircotransactions
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig