X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 18/11-13 14:15, rettet 18/11-13 14:21 
Jeg synes ikke det er hovedløst hvis man synes RYSE kunne være sjovt at spille men sådan kan man være så forskellige.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 18/11-13 15:07, rettet 18/11-13 15:09 
Reviews er begyndt..

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-18-dead-rising-3-review

Meh :( Ahh, well.. Zombier.. Dem har vi ikke nok af.
j/k
HankyHankySkrevet 18/11-13 16:02 
Kotaku om Crimson Dragon:
http://kotaku.com/crimson-dragon-the-kotaku-review-1466523517?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KilroyKilroySkrevet 18/11-13 16:33 
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror ikke at Edge kan lide Lococycle:
Just a few miles into the ordeal that sees Pablo, Lococycle’s unfortunate sidekick, dragged along behind a sentient motorcycle, he cries out, “When will this suffering end?” We empathise. Lococycle’s premise is a delirious one: an anthropomorphic bike, IRIS – capable of air combos and wielding her trapped mechanic as a melee weapon – is on the run from her military creators. Despite such creative abandon, Twisted Pixel has stifled the setup’s fun to make one of the most miserable games in recent memory.

2/10

Edge anmeldelse
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-13 18:27 
Xbox One vil ikke have Twitch ved launch men det kommer... og med Cheevos!


http://www.oxm.co.uk/66534/xbox-one-wont-get-twitch-live-streaming-at-launch-twitch-app-achievements-list-released/
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-13 22:36 
Stemmestyring er regionslåst :(

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=90507782&postcount=5176
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 19/11-13 22:39 
De er fandme nogle fjolser. Fuldstændig samme idioti som at man er nød til at have registreret sin Xbox Live i uk for at få hele ui og spil på engelsk. Grrr. Nogle gange ville jeg ønske jeg havde et youtube rant show :)
j/k
3of193of19Skrevet 19/11-13 23:07 
Overvejer lidt bare ST flytte min konto til UK. Nu hvor man kan betale med paypal burde de ikke være et problem.
dRxLdRxLSkrevet 19/11-13 23:14 
Det bliver bare mere og mere tydeligt at jeg nok ikke skal have en XO.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 19/11-13 23:18 
Er det noget EU lovsovs at stemmestyring ligesom manualer i lign skal være i landssproget eller noget i den dur?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-13 23:51 
"HEJ ÆGSBÅKS... SPIL: KÆLDER INSTINKT!"

Jeg er mere og mere nervøs ved at have kommet til at importere katten i sækken til på Fredag og alt bare er regionslåst af hæwled til... Så må jeg se at finde ud af noget VPN halløj, går jeg ud fra.
JmogJmogSkrevet 19/11-13 23:57 
Hvis du ikke føler dig tæt knyttet til din nuværende DK konto, så er der ikke noget i vejen for at oprette en US eller UK konto og bruge den.

Men... jeg går udfra du importerer fra UK. Hvis du så bruger en DK konto og konsollen launcher jo officielt først i DK til næste år; vil stemmekontrol mon så bare ikke virke, eller vil den defaulte til engelsk stemmestyring, fordi dansk ikke er installeret i OS'et?

Spændende!
BeanoBeanoSkrevet 19/11-13 23:58 
Francis vs. Darth Nelson...

http://youtu.be/d-qxDdgiaWo
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/11-13 00:03 
Jeg er bare ikke sikker på om der kommer Dansk stemmestyring? Vi er sådan en lille region, jo...
Vi kunne også være mega uheldige og opleve at der sidder nogen spidser i Microsoft der tænker "Nå, men det er jo i forlængelse af Tyskland på verdenskortet, så de taler sikker Tysk deroppe".

Så bliver det ligesom i PS1 dagene, hvor man kunne være "heldig" at købe Tysk-lokaliserede spil i butikkerne.
JmogJmogSkrevet 20/11-13 00:23, rettet 20/11-13 00:23 
"Jeg er bare ikke sikker på om der kommer Dansk stemmestyring? Vi er sådan en lille region, jo... "

Ikke at de ikke er vant til at trække i land, men oversættelse af stemmestyringen til skandinaviske sprog er den officielle (løgnagtige) grund til at konsollen først kommer til næste år her.

Den uofficielle (og 100%) sande årsag er, at MS er hunderæde for at miste dominansen i US, og derfor har øget antallet af konsoller til salg i det marked (på bekostning af mindre lande i EU), for at have en chance for ikke at blive overhalet.

Det giver fin mening at de gør det, men at give lokalisering af Kinect skylden er til grin. Der er ikke en eneste person, som er interesseret i X1, som ikke hellere ville have den med engelsk stemmestyring 22/11 og så bare få patchet DK stemmestyring ind senere, fremfor at vente tre måneder.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/11-13 01:00 
Darkbeat>
Jeg er bare ikke sikker på om der kommer Dansk stemmestyring? Vi er sådan en lille region, jo...

for ca. et års tid siden var jeg med til at oplæse en masse ord på en microsoft side til MS "TellME" projekt og der blandt var der en masse xbox relateret ord der skulle oplæses.. som Xbox Video butik osv... og dette skulle bruges til både windows phone og windows 8 og xbox... så mon ikke det er på vej...
og det fik jeg en usb stik på 4gb og 400 ms points for hehe..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-13 06:15, rettet 20/11-13 06:16 
Fra The Verge anmeldelsen af Xbox One.

The Verge>
There are two distinct ways the Kinect fails, and the first feels inexcusable. Many of the voice commands are extremely rigid, to the point where you need to memorize a list of exact phrases to be able to use them reliably. If you want to go to an app, for instance, you need to start by saying "Xbox go to." But if you want to go to Bing, that structure doesn't work. The correct command is "Xbox Bing," because Microsoft expects you to unquestionably understand and accept that "Bing" should be a verb. If "Xbox on" turns on the console, why doesn't "Xbox off" turn it off? Because "Xbox turn off" is the proper command, and you’ll need to memorize it. If you’re a Redbox Instant subscriber, get used to calling it "Redbox Instant by Verizon," because the Kinect won’t accept anything less. There are dozens more examples like these.

Det sidste lyder ret ulækkert.

Link
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 07:43 
Ja det lyder fandeme klamt. Ikke nok med dashboard reklamer, men nu skal man også sige firma navne for at bruge skidtet?

@Jmog: Helt enig. Og hvad sker der hvis maskinen kommer til DK uden dansk stemmestyring?

Er de 4 måneder bekræftet (lancering inden udgangen af februar)?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/11-13 08:15, rettet 20/11-13 08:16 
Det hedder for øvrigt heller ikke "Xbox: Record video", men "Xbox: Record Extreme Doritos Moment: brought to you by Mountain Dew: Finish the fight on thirst"
SonicSonicSkrevet 20/11-13 08:17, rettet 20/11-13 08:18 
Stemmestyring. Jeg kan ikke andet end tænke på, hvor ufatteligt ringe Siri er herhjemme, og at det stadig ikke virker i Danmark, efter alligevel en del år.
Men, hvor dygtig er Siri egentligt? Er det ikke det samme klap, som med Xbone? Virker det generelt ikke bare helt ad helvedes til?

+1 Darkbeat :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 08:17, rettet 20/11-13 08:18 
@Darkbeat: Sony's patent virker pludseligt slet ikke langt ude :P

Idiocrazy now.

http://www.youtube.com/watch?v=29KTXU1MqI0
SonicSonicSkrevet 20/11-13 08:19, rettet 20/11-13 08:19 
Dobbeltpost...

Der hvor jeg vil hen er, at Siri vel har været under udvikling i mange år, og stadig ikke virker herhjemme, så, gør Microsofts mon?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 08:22 
Muligvis fordi Siri er langt mere avanceret end simple kommandoer. Siri fortolker kontekst og linker op til lokale informationer.
SumezSumezSkrevet 20/11-13 08:28 

Jeg er helt vild med at han siger "No unfortunately". Som om det havde været svært for dem at gøre det til en valgmulighed? Hvad er overhovedet formålet med sådan en begrænsning? Det er helt hen i vejret. Hvad med lande hvor der snakkes flere sprog, eller indvandrere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 08:48 
Sonic>
Der hvor jeg vil hen er, at Siri vel har været under udvikling i mange år, og stadig ikke virker herhjemme, så, gør Microsofts mon?

Tja..

http://www.youtube.com/watch?v=MGb0YOH4mKg&feature=youtu.be

The Verge>
If you’re a Redbox Instant subscriber, get used to calling it "Redbox Instant by Verizon," because the Kinect won’t accept anything less. There are dozens more examples like these.

Fy for pokker, men måske ikke overraskende taget i betragtning af hvor meget de har snakket om Kinect og Xbox One kan give af dem af info om deres brugere, hastigt opfulgt af løftet om ikke at bruge denne viden til målrettede reklamer med mindre brugerne indvilliger i det:

http://adage.com/article/special-report-ana-annual-meeting-2013/xbox-reshape-marketing/244605/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 08:51 
Bede-x>
Tja..

Kritisk det ikke engang virker pålideligt i deres egen demo hvor han gør en ekstra indsats for at tale klart og tydeligt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/11-13 08:56 
Sumez>
Hvad med lande hvor der snakkes flere sprog, eller indvandrere?

Som f.eks. i USA? :D
Ja, det er helt fucked.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 09:01 
Beano>
Kritisk det ikke engang virker pålideligt i deres egen demo hvor han gør en ekstra indsats for at tale klart og tydeligt.

IGN har også en demo af UI og voice control, hvor det heller ikke virker pålideligt:

http://www.ign.com/videos/2013/11/19/xbox-one-uncut-demo

Og fra Verge anmeldelsen Nuclear postede ovenover:

The upshot is that you can go anywhere, do practically anything in the user interface with your voice alone, when Kinect works as it should. When Kinect works, it completely makes up for the Xbox One’s obtuse visual interface, because you don’t need to think visually anymore.

But Kinect doesn’t always work. It’s simply not reliable or flexible enough. Often, I felt like I spent more time screaming at the Kinect to follow my commands than it would have taken to just pick up the controller. I begged, I pleaded with the device to do what I wanted in the most commanding yet humble tone I could muster, and on many occasions it indeed felt like I had the robotic butler of my dreams. Most of the time, though, it felt like my butler was a little hard of hearing.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 20/11-13 09:13 
Stemmekommandoer er vel ikke påkrævet til nogen ting, er det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 09:16, rettet 20/11-13 09:17 
Nej - ikke til dashboard ting. Ved dog ikke om video recording og screenshots kan tilgås vis Guide knappen in-game eller om det kræver stemme kommandoer.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 09:21 
Jeg vil tro man kan tilgå alt uden at benytte voice, men det kunne være rart at få bekræftet.

Deres multitasking funktioner ser for resten lækre ud og den virker utrolig hurtig til at springe mellem tingene eller sætte ting på pause, noget Sony godt må gøre efter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/11-13 09:22 
@Sumez
Jeg tænkte lidt det samme.
Selvfølgelig er det bundfesent at kommandoerne fungerer på den måde, men omvendt er der forhåbentlig heller ikke noget der forbyder mig at navigere med min controller i stedet.


Det eneste jeg gruer for med det her record/stream support, er hvor mange flere elendige "Let's Play" videoer der ender på Youtube. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 09:27, rettet 20/11-13 09:27 
Bede-x>
Deres multitasking funktioner ser for resten lækre ud og den virker utrolig hurtig til at springe mellem tingene eller sætte ting på pause, noget Sony godt må gøre efter.

Huh? Har du set PS4 demoerne? Det er lynhurtigt og ingen ventetid imellem spil/app/dash skifte. Man kan skifte direkte uden om menuerne (double tap PS).
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 09:35, rettet 20/11-13 09:39 
Kan være jeg er fejl informeret, men som jeg har forstået det så er der ikke suspend/resume funktion endnu på PS4 og på Gaf var der en tråd om man ikke kunne tilgå sin venneliste, når man så en film. Kan man multitaske rigtigt på PS4? Fx se en film mens man spiller, have sin activity feed kørende mens man streamer fra Twitch eller se Youtube mens man video chatter?

EDIT: Fandt lige tråden:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=717278

En skriver:

After about 7 years I'm shocked that the PS4 still doesn't let one check your friends list or anything else while watching a DVD or BR disk. I mean, it has 8GB of RAM and it seems this is still an issue? UGH. Anyone else annoyed by this?

Besvares lidt nede:

That's not completely true. Everything still runs in a backround (downloading, messaging, party, ect.), but you can't access some of it. I guess it kind of sucks, but there are a lot more important features that this that I would like them to implement.

Der gåes mere i dybden med det i løbet af tråden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 09:40, rettet 20/11-13 09:41 
Det er korrekt, det er ikke fuld pause/resume af spil (altså ifm. power down) på PS4 endnu - det er en planlagt feature. Men du sætter spillet på pause og kan lynhurtigt skifte frem og tilbage. Også med simple voice commands via camera og head set - hvis man ikke orker at trykke på en knap :P

Se fra ca. 17 min inde :
http://youtu.be/LgrN0LvMTnU?t=17m30s
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/11-13 09:43 
Gamespots UI overview.

http://www.gamespot.com/videos/xbox-one-pre-launch-part-2-ui-and-hardware/2300-6416225/
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 09:44, rettet 20/11-13 09:44 
Beano: Filmen er ret lang. Kommer der andet end det med at de kan hoppe hurtigt til homescreen? Viser de multitasking længere inde og hurtige hop mellem spil, film, videochat osv. som i IGN videoen?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 09:47, rettet 20/11-13 09:48 
Se fra ca 17 min inde og ca 10 min frem.

De viser også andre UI features, men så skal man se mere :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-13 09:59 
Sumez>
Jeg er helt vild med at han siger "No unfortunately". Som om det havde været svært for dem at gøre det til en valgmulighed? Hvad er overhovedet formålet med sådan en begrænsning? Det er helt hen i vejret. Hvad med lande hvor der snakkes flere sprog, eller indvandrere?

Den har været oppe og vende tidligere, da vi officielt blev degraderet til andenrangs land, med argumentet "stemmekomandoer". Så vidt jeg husker har Microsoft lovet højt og helligt at man ikke nødvendigvis er låst til et enkelt sprog pr. land. I US vil der f.eks. både være muligt at vælge engelsk og spansk. Jeg tør dog ikke forvente at vi får muligheden for at vælge mellem engelsk og dansk herhjemme. Under alle omstændigheder er det stadigvæk det rene idioti IMO.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 20/11-13 10:01, rettet 20/11-13 10:04 
Jmog>
Hvis du ikke føler dig tæt knyttet til din nuværende DK konto, så er der ikke noget i vejen for at oprette en US eller UK konto og bruge den.

Kan også flyttes uden problemer - det gjorde jeg med min.

Sesslers review gennemgår en del af kinect + og -

http://www.youtube.com/watch?v=3Y51zatx9qs
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 10:11 
Beano: Allerede få sekunder inde siger de at spillet stadig kører i baggrunden, men Gerstmann siger "that might not be every game", som om det kun virker ved nogen spil og det med at tilgå det man "normalt" kan tilgå, gælder fx ikke hvis man ser film, som de skriver på Gaf. Lyder også til at den ikke sync'er trophys når man får dem og på de ti minutter jeg så virkede det til, at man ikke kunne køre fx film og spil på samme tid (den sætter filmen på pause, da han gik over i spillet) osv. Dertil den manglende suspend/resume funktion som dog kommer senere.

Beklager, men det forstærkede kun mit indtryk om at Xbox'en er bedre på det punkt, men vil igen godt fremhæve, at jeg kan være fejl informeret og indtrykket udelukkende er baseret på de få ting jeg har set.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 20/11-13 10:26, rettet 20/11-13 10:26 
Undskyld, men hvorfor vil man lade en film køre i baggrunden, imens man spiller et spil samtidigt?
Forklar mig det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 10:30, rettet 20/11-13 10:34 
@Bede-x: Det de uklart taler om er om spillet automatisk går på pause eller kører videre i baggrunden når man hopper til dashboard. Ikke om pause/resume virker. Det svarer til i dag når du bruger in-game XMB. Nogle spil kører videre (online, in-game menuer etc) mens andre går i pause.
Så ALLE spil kan pauses... bare ikke pause/resume ifm. power-down som på XBO. Det kommer lidt senere.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 10:33, rettet 20/11-13 10:33 
Sonic>
Undskyld, men hvorfor vil man lade en film køre i baggrunden, imens man spiller et spil samtidigt?
Forklar mig det.

Det forstår jeg heller ikke.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-13 10:40 
Fordi vi i dag ikke kan sidde og nyde et øjebliks fred og ro, men skal aktiveres af et eller andet, selvom det tager 5 min.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 10:44 
Sonic: Det er der jo ikke noget entydigt svar til, da det afhænger af brugeren, men det kunne fx i mit tilfælde være hvis man kørte en guide til et spil, mens man spiller det eller træner efter et speedrun, man kører i siden eller måske spiller man et langsomt spil (skak, kortspil, lignende), hvor man gerne lige vil have nyheder/dokumentar/andet samtidigt. Personligt multitasker jeg meget med fx tablet/telefon mens jeg laver andre ting(gamer, ser mindre krævende film/programmer el. lign.) og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste. Om interfacet så virker godt nok på One'en til at det er værd at benytte er noget helt andet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 10:48, rettet 20/11-13 10:50 
Enig. Jeg kan godt se ideen med at have film, sport, nyheder, etc. kørende som vindue/PiP mens man spiller noget casual ved siden af. Hvis ens tv altså ikke kan det allerede.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 10:55, rettet 20/11-13 10:55 
Beano>
@Bede-x: Det de uklart taler om er om spillet automatisk går på pause eller kører videre i baggrunden når man hopper til dashboard.

Det er også præcis hvad jeg skriver :)

Pointen er den, at det virker til at ting opfører sig forskelligt på PS4. Ja, du kan tilgå din friendsliste og svare på beskeder overalt, på nær hvis du ser film(og måske andre ting?). Spil kører videre i baggrunden, på nær når de ikke gør. Der kan mulitaskes med nogen ting, ikke med andre.

På det punkt virker One'en bedre, som i mere entydig (har du set IGN videoen?), men det er så også noget nær det eneste punkt den virker bedre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 11:01, rettet 20/11-13 11:02 
"Der kan mulitaskes med nogen ting, ikke med andre. "

Hvilke ting kan du ikke multitaske med?

Altså udover film.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 11:03, rettet 20/11-13 11:06 
Som eksempel, ja.

EDIT: Hov, du rettede lige da jeg svarede.

Kan man lave snap funktion og se fx activity feed, film, tv, browser, Twitch, Youtube osv? Jeg har i hvertfald ikke set det demonstreret. Og ja, mange af tingene er film aktiviteter. I IGN filmen kører de faktisk to film på en gang, ubrugeligt som det så end er :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig