X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 30/10-13 10:42, rettet 30/10-13 10:43 
Changing the conversation... ;)

Måske den svagere hardware skaber flere eksklusiv-aftaler, får MS til at satse stort på first party-titler.

Eksklusiv aftale - nej tak. First party titler - ja, tak. Pound that hardware!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 10:53, rettet 30/10-13 10:55 
Eksklusiv aftale - nej tak. First party titler - ja, tak. Pound that hardware!

Præcist. Tidseksklusive spil og indhold aftaler gavner ikke spillene eller forbrugerne - kun udgiverne, platformejeren og nogle få fanboys der nyder at "deres" spil/indhold ikke kan spilles af "fjenden" også. Eksklusive spil (typisk 1st party) der derimod er udviklet og optimeret til en specifik platform gavner oftest spillet.
Jeg er også træt af at se retailer eksklusivt indhold - syntes det er at skide lidt på forbrugerne.

/rant over
KilroyKilroySkrevet 30/10-13 12:10 
Beano>
Så købe MS lige de fulde eksklusivrettigheder til Titanfall...

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-29-titanfall-will-remain-exclusive-to-xbox-one-360-and-pc-forever

Det gælder så "kun" det første spil men noget Titanfall spil på PS3/PS4 i 2014 er der nok lukket af for nu.

Spøjst at Vince Zampella åbenbart ikke vidste noget om den nye udvidede EA har lavet med MS.

Der er så vidt jeg kan se intet der forhindre en "Titan Fall: GOTY" udgave eller lignende i at udkomme på PS4. Hvis EA lugter penge i at udgive det på en Sony-maskine, så finder de sikkert også ud af hvordan det kan skæres.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 12:16 
Afhænger af hvor vandtæt aftalen er, men ja måske.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-13 12:51 
For hvad man har hørt af folk der har spillet Titanfall, så kunne det godt lyde til at det kunne blive det næste hotness, så det er en god titel for Microsoft til at gøre deres konsol attraktiv, men nu må vi se.

Måske gider Amerikanerne slet ikke spil med store robotter og sci-fi.
Det kan også være at Xbox One slet ikke tager fat og folk hellere vil spille PC versionen
Det kunne selvfølgelig også udkomme, vise sig at være deres "Battle Arena Toshinden" og det næste Call of Duty er så "Tekken" at der ikke er nogen der gider spille det efter noget tid.

Jeg hælder mest imod at det bliver en succes, men der kan nå at ske meget...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 13:25 
EA har sikkert store planer for franchisen - skifte imellem nye BF og Titanfall spil hvert år?
KilroyKilroySkrevet 30/10-13 16:54 
Battlefront (Du ved, Star Wars) bliver tredje titel i rotationen. Så det hedder nok Battlefield, Titanfall, Battlefront, og så om igen.
Kilroy Was Here
dRxLdRxLSkrevet 30/10-13 18:05, rettet 30/10-13 18:06 
slk486>
Ikke så tit man ser en udvikler lave kede smileys over deres publisher.

Skulle lige lede lidt efter det billede du referer til, som befinder sig under den artikel du linker til, så her er det for nemheds skyld:
Xbox One-lancering
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 31/10-13 08:14 
Darkbeat>
For hvad man har hørt af folk der har spillet Titanfall, så kunne det godt lyde til at det kunne blive det næste hotness, så det er en god titel for Microsoft til at gøre deres konsol attraktiv, men nu må vi se.

Måske gider Amerikanerne slet ikke spil med store robotter og sci-fi.
Det kan også være at Xbox One slet ikke tager fat og folk hellere vil spille PC versionen
Det kunne selvfølgelig også udkomme, vise sig at være deres "Battle Arena Toshinden" og det næste Call of Duty er så "Tekken" at der ikke er nogen der gider spille det efter noget tid.

Jeg hælder mest imod at det bliver en succes, men der kan nå at ske meget...

Jeg har prøvet det og det er faktisk ret genialt. Det er lykkedes dem at lave et spil der vil appellere både til CODs kernepublikum, folk med hang til store robotter og folk der kan lide FPS, men ikke spiller dem særligt meget online pga det ikke er sjovt at spille mod folk der bruger al deres fritid på det. Deres brug af både bots og menneskelige spillere er et mestertræk. Man føler man spiller online og udretter konkrete ting og får kills selvom man er en mere casual spiller.

Jeg spiller aldrig fps'er online og har ikke rørt COD siden MW2, og jeg elskede Titanfall. Jeg havde ikke troet det, men et online multiplayer FPS er gået hen og blevet en killer app. Det appellerer til alle grupper af FPS-spillere.

Muligheden for at Titanfall 2 (IP'en skal lige etableres) vælter COD af pinden som bedst sælgende FPS er meget reel.
slk486slk486Skrevet 31/10-13 08:21 
Spørgsmålet er om det holder, når det først har taget fat. Der er jo endnu ingen der har nået mad skillz i det endnu.
j/k
SumezSumezSkrevet 31/10-13 09:56 
Titanfall ser superfedt ud, men som et rent onlinespil mister jeg bare interessen for det fuldstændig helt og aldeles. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 31/10-13 09:58 
^ Ja, desværre.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 10:02 
Enig - vil dog sige jeg ikke er fuldstændig uinteresseret før jeg ved mere, men uden singleplayer campaign er interessen lav.
DunwichDunwichSkrevet 31/10-13 11:46 
http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-30-call-of-duty-ghosts-720p-on-xbox-one-1080p-on-ps4

Infinity Ward has announced the resolutions of the next-gen versions of Call of Duty: Ghosts.

Confirming previous rumours, the Xbox One version of the upcoming shooter runs natively at 720p. The PlayStation 4 version runs natively at 1080p.

Speaking on Twitter, Infinity Ward executive producer Mark Rubin said the Xbox One version is "upscaled" from 720p to 1080p.

The tweet in full: "Hey, been on the road last couple weeks so haven't had a chance to update, but wanted to confirm that for Xbox One we're 1080p upscaled from 720p. And, we're native 1080p on PS4.

"We optimized each console to hit 60 FPS and the game looks great on both. Still on the road, but glad to see the great reception to Extinction. Can't wait for next week's launch."

The news is a blow to Microsoft, which has battled concern about the power of the Xbox One compared to the PlayStation 4 since the specifications for both consoles were announced, and invested heavily in exclusive Call of Duty DLC. It also appears Infinity Ward failed to meet the performance targets it had hoped to hit at E3 in June, when Rubin told Eurogamer Ghosts would output at 1080p and 60 frames per second on both consoles.

Der var heller ikke rigtigt nogle 360 spil der kunne køre i 1080p, og de der bla gjorde, kørte ikke optimalt (Resident Evil 5).
slk486slk486Skrevet 31/10-13 11:48, rettet 31/10-13 11:52 
Jeg tror ikke der er et eneste spil der kører native 1080p på 360 og kun et fåtal på PS3.

Det skal nok komme, når genierne har fået tiling osv. til at virke ordentligt med den forfærdelige esram og jeg glæder mig virkelig til at se 1st party output fra 323 og Naughty Dog (PS4) :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 31/10-13 11:53, rettet 31/10-13 12:01 
Der er faktisk en del 1080p xbox 360 spil. Geometry Wars 2 er det første jeg lige kommer i tanke om, men der er mere end en håndfuld andre.

edit:
Den her liste er bestemt ikke komplet, men samme forum havde en anden liste hvor der var en del flere live arcade spil der stod listet som 1080p.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 11:55, rettet 31/10-13 11:57 
Den grafiske kvalitet for begge maskiner vil naturligvis blive bedre med tiden (men ikke til mahogni) - ellers er det en helt unik situation :)

Men PR-mæssigt er det sure løg for MS pga. COD og BF er så store titler, den gennemsnitlige COD-købende forbruger er fløjtende kold.
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 11:56, rettet 31/10-13 11:58 
slk486>
...jeg glæder mig virkelig til at se 1st party output fra 323 og Naughty Dog (PS4) :)

323?

Du glemte MM :)

Edit: Åh... Halo :)
slk486slk486Skrevet 31/10-13 11:59, rettet 31/10-13 11:59 
323 Studios, som i Halo. Halooo :D

Media Molecule? Ikke specielt interesseret i deres output :)

Har MS andre rigtig dygtige studioer end 323 efterhånden?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 11:59 
Jeg kender dig ikke - hvem er du?
JmogJmogSkrevet 31/10-13 12:29 
slk486>
323 Studios, som i Halo. Halooo :D

Media Molecule? Ikke specielt interesseret i deres output :)

Har MS andre rigtig dygtige studioer end 323 efterhånden?

Du mener 343 :-)
JmogJmogSkrevet 31/10-13 12:33, rettet 31/10-13 19:18 
slk486>
Spørgsmålet er om det holder, når det først har taget fat. Der er jo endnu ingen der har nået mad skillz i det endnu.

Det var jo netop min pointe med bots :-). Man har en chance mod dem og da du også har bots på dit eget team afleder de opmærksomheden fra dig, hvilket giver dig en chance mod leet gamerz.

Og hele forskellen mellem Titans, som kun kan gå på jorden og piloter, som kan navigere hvor som helst i højden meget hurtigt, er også en kæmpe hjælp for dem af os som ikke er eksperter. Som Titan kan du ikke one-shot-dræbes og som pilot kan du nemt gemme dig for en fjendtlig Titan.
slk486slk486Skrevet 31/10-13 13:08, rettet 31/10-13 13:09 
Jeg håber du har ret.

Jmog>
Du mener 343 :-)

Ja! :D
j/k
jaesjaesSkrevet 01/11-13 23:36, rettet 01/11-13 23:38 
Ved nogen, hvad der kommer af interessante eksklusive titler til PS4 og Wii U det næste halve års tid?

Jeg går nemlig og overvejer at købe enten PS4 på launch eller en Wii U inden for et par uger. Der er bare ingen eksklusive launchspil til PS4, der interesserer mig, og jeg ville nok også hurtigt løbe tør for spil til Wii U. Jeg har selvfølgelig kigget på et par udgivelseslister, men min erfaring er bare, at der tit er sluppet spil igennem filteret på disse lister...
JmogJmogSkrevet 02/11-13 03:08 
Nogle af dem jeg lige kan huske.

Eksklusive til PS4 (et par stykker kommer også til Vita):
Infamous: Second Son
Driveclub
The Crew
Galak-Z
Secret Ponchos
Hotline Miami 2
Dying Light
Velocity 2x

Ingen officiel dato på Rime og The Witness, men potentielt kommer de i første halvår.

Ja, jeg ved godt at The Crew og Dying Light ikke er eksklusive, men de kommer ikke til Wii U. Kun next gen. Dying Light er i øvrigt fantastisk.

Wii U eksklusive:
Super Mario 3D World
Mario Kart 8
Super Smash Bros
Donkey Kong: Tropical Freeze
X (kun potentielt første halvår - meget muligt det først er Q4)
slk486slk486Skrevet 02/11-13 12:41, rettet 02/11-13 12:41 
Meget spændt på Dying Light. Jeg er en af dem der har fået fantastisk meget sjov ud af Dead Island, på trods af den rå overflade.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/11-13 20:17 
jaes>
og jeg ville nok også hurtigt løbe tør for spil til Wii U.

Det er vel kun rimeligt, at tælle de Wii U titler der allerede er kommet med?

Pikmin 3
ZombiU
Monster Hunter
og
NSMBU

er IMO fine titler, som man klart bør prøve kræfter med, såfremt man har en Wii U.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-13 23:15 
Monster Hunter ville jeg i hvert fald læse lidt op på (kan ikke huske om der er en demo). Det er helt sikkert ikke for alle :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/11-13 00:17, rettet 03/11-13 00:17 
Hvilket spil er? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-13 01:15 
GTA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 03/11-13 02:23 
Mere eller mindre :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/11-13 08:20 
Så alle kan li GTA? ok så...
JmogJmogSkrevet 03/11-13 11:10 
Men Monster Hunter ER et meget godt eksempel på et spil, hvor man bestemt ikke kan regne med at nogen vil kunne lide det, selvom anmeldelserne er positive.

Der er en ret stor indlæringskurve for nybegyndere. Jeg synes også man ser mange fremhæve at man skal spille i flere timer før det bliver godt.

Jeg kan lide stort set alle genrer men efter en halv time med en demo af det seneste til 3DS slettede jeg det i afsky. Jeg siger ikke at det er et dårligt spil, men det var bestemt ikke noget der faldt i min smag. Og ja, det kan meget vel være jeg havde elsket det efter fem timer, men min fritid er for værdifuld til at spilde fem timer, som kunne bruges på et spil, der er sjovt fra starten.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-13 16:48 
Præcis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/11-13 16:51 
Hvis det er et hamrende godt spil, kan det da også være pisseligegyldigt om alle kan lide det ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-13 16:54 
Det er slet, slet ikke det jeg siger. Jeg siger, ligesom Jmog, at Monster Hunter for de fleste nok vil være så smal en titel at man nok ikke bare skal løbe ud og købe den blindt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/11-13 16:57, rettet 03/11-13 16:58 
Ikke uenig. Omvendt synes jeg det er underligt at klandre lige det spil for at der går timer før det "bliver godt". Ikke at jeg synes det er i orden, men det lader til at være standarden for spil efterhånden. I GTA5 sker der ikke noget før 6-7 timer inde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-13 16:59 
Jeg nævnte kun GTA fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle svare på Beano's svar til mig :D GTA er det mest mainstream jeg overhovedet kunne komme i tanke om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 03/11-13 17:15 
Pacman? :)
j/k
SumezSumezSkrevet 03/11-13 17:20 
Bare rolig, KK, jeg ved godt du ikke kan lide GTA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 03/11-13 17:58 
Sumez>
Ikke uenig. Omvendt synes jeg det er underligt at klandre lige det spil for at der går timer før det "bliver godt". Ikke at jeg synes det er i orden, men det lader til at være standarden for spil efterhånden. I GTA5 sker der ikke noget før 6-7 timer inde.

Historiemæssigt, ja. Gameplaymæssigt havde jeg det dog sjovt lige fra starten, der var ingen indlæringskurve, og jeg synes de to karakterer man styrer var interessante.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-13 18:12 
Sumez>
Bare rolig, KK, jeg ved godt du ikke kan lide GTA

Ved ikke om du bevidst troller, det er en joke, eller du misforstår mig :/

Om jeg kan lide GTA har sådan set intet med noget af det jeg har skrevet at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 04/11-13 23:57, rettet 05/11-13 00:04 
Tak for hjælpen.

Jeg hoppede på Coops Wii U-tilbud (1500 kr. for Premium). Jeg har tidligere undersøgt lidt omkring nuværende eksklusive titler til maskinen, og selvom der ikke er meget, der får mig til at hoppe op og give cheesy high five i slow motion, vil jeg nok samle et par stykker op i nærmeste fremtid. Monster Hunter, Sonic Lost World og Lego City Undercover er dem der umiddelbart tænder mest.

Af titler i nogenlunde nær fremtid, er der heller ikke så meget af det annoncerede, der lyder vildt, men ikke mindre end til PS4. Og da der også er en del Wii-spil, jeg har til gode, samt VC-titler, så skal jeg nok blive glad for maskinen :)

Jmog>
Dying Light

Det kunne næsten ikke være mindre eksklusivt, da det også kommer til XBO, PS3 og X360 (og pc, hvis man regner den med) ;)
BeanoBeanoSkrevet 05/11-13 10:38, rettet 05/11-13 10:38 
Pikmin 3 kan jeg varmt anbefale at nuppe også, et af de bedste eksklusive spil til maskinen imo.
HeroldHeroldSkrevet 05/11-13 17:14 
Microsoft har lige annonceret at alle Xbox One-udviklere får adgang til Unity-motorens Xbox One Deployment free of charge - det er slet ikke dårligt. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 05/11-13 19:46 
Very cool :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 07/11-13 00:33 
Crimson Dragon footage:

http://www.youtube.com/watch?v=j2zS9g1FUIA
http://www.youtube.com/watch?v=hKLkjhK3GQY
http://www.youtube.com/watch?v=jG6nAsZiBeM

Ser ud til at blive det jeg køber sammen med maskinen, når den kommer i DK.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 07/11-13 13:52 
Havde egentlig overvejet at få fat i KI sticket, men

http://www.amazon.co.uk/Killer-Instinct-Arcade-FightStick-Tournament/dp/B00FYJ0I6S/ref=sr_1_2?s=videogames&ie=UTF8&qid=1383827412&sr=1-2&keywords=killer+instinct

Dat price o_O
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-13 14:36 
Kælder Instinkt!

Jeg tror lige jeg prøver at se om mit eksisterende stick ikke virker til Xbone...
JmogJmogSkrevet 07/11-13 15:29 
Det gør det nok ikke. De har annonceret, at det eneste ekstraudstyr, der vil virke, er headsets med en adapter der udkommer i 2014. Alle USB-devices - no go.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig