X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 20/08-13 20:15 
Det er fint, men vi er altså nogle stykker, der stadig er yderst skeptiske overfor Sonys controller efter at have overværet så mange års fail på fail. Jeg skal nok bedømme med et åbent sind, når den kommer, men jeg kommer ikke bare til at tage andres ord for gode varer. Den er ringe, indtil det modsatte er bevist :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 20/08-13 20:36 
^ Du mener MSs mange års fail, right?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 20/08-13 21:15 
@slk:

Foretrækker du Sixaxis over x360 kontrolleren? Tror det er det Wehner skriver om.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-13 00:46 
Ret sikker på at det er det han mener.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/08-13 00:59 
Nej, DS3.
j/k
SumezSumezSkrevet 21/08-13 08:05, rettet 21/08-13 09:01 
Er det ikke det samme? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 08:26 
Så er der ikke noget at diskutere. Smag og behag er individuel, men den generelle holdning synes dog at veje i retning af at x360 kontrolleren er at foretrække.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 21/08-13 08:53, rettet 21/08-13 09:02 
Netop, smag og behag er individuel og derfor er tåbelige kommentarer som "mange års fail på fail" i den forbindelse unødvendige. Det er åbenbart meget svært ikke at kaste mudder over controller preferencer [her ville en smiley med opvendte øjne gøre underværker].

@Sumez: Nej, vægten er anderledes :)
j/k
SumezSumezSkrevet 21/08-13 09:03, rettet 21/08-13 09:03 
Vi har også været inde på det adskillige gange i den her tråd, ret formålsløst. Jeg må nu godt nok indrømme at jeg heller ikke forstår at Sony ikke har rettet op på de små ergonomiske "fejltrin" i deres controller-design, nu de har haft så mange år til det. Hvis folk som dig rent faktisk foretrækker den fremfor X360 controlleren, så afgør det jo også den sag, men jeg tror nu den primære årsag er at Sony har set deres controller-design som et ret stærkt varemærke, hvilket de nok også har haft ret i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-13 09:07 
På den anden side har de nu pillet ved den, uden at nogen har himlet op og den ligner stadig en PS controller. Levelution!
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/08-13 09:45 
Det har været oppe at vende SÅ mange gange, i årenes løb (og for ganske nylig), så man kan ikke blive ved med at skrive hele argumentationsrækken hver gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 21/08-13 11:28 
Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg vil beholde min uk preorder og bruge penge på begge konsoller i november, men jeg er nysgerrig på hvem der har tænkt sig at snuppe en hjem fra uk eller de?
j/k
HeroldHeroldSkrevet 21/08-13 11:36 
Coolshop har annonceret at de hiver maskiner hjem fra resten af Europa.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 21/08-13 11:38, rettet 21/08-13 11:39 
Derfor de ikke har ændret release måned mon? Cool træk.

Ah ja, European Version, til 320 bops mere.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/08-13 11:40, rettet 21/08-13 11:40 
https://www.coolshop.dk/catalog/product/83374-xbox-one-console-european-version

EDIT: Sløw
slk486slk486Skrevet 21/08-13 11:42 
Noget dyrere og langsommere end at hente den hjem fra uk, dog.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/08-13 13:17 
Hvis jeg havde en UK preorder allerede, ville jeg bare holde mig til den :)
slk486slk486Skrevet 21/08-13 14:03 
Endelig noget fornuftigt at bruge kinect til, som udvikler...

MoCap!

http://www.vg247.com/2013/08/21/xbox-one-kinect-can-perform-motion-capture-at-home/
j/k
JmogJmogSkrevet 21/08-13 20:47 
Så lige videoen hvor de demonstrerer hvordan man laver et spil. Det er VILDT imponerende. At man kan indspille sin egen dialog, bevægelsesmønstre og ansigtsmimik til kreationerne er stort! Jeg har ingen fantasi til at lave noget fornuftigt selv, men kreative sjæle skal nok gøre det til et spil der er værd at eje.

Og så er det satme gratis. Det kunne godt gå hen og blive en killer app.

Video hvor Team Dakota demonstrerer:
http://www.youtube.com/watch?v=KeJ8FufwexQ
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 20:55 
Dejligt at se noget positivt om XO, overraskende at det er baseret på kinect.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 21/08-13 21:08 
Ja Project Spark ser fedt ud. Der kommer sikker folk der bruger det til at lave webserier og lignende.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/08-13 22:59 
Nyt Fable spil på vej til XboxOne. Med undertitlen Legends.
Altid haft et svagt punkt for Fable serien. Nok den tid og verden dets historier er sat i.
Er dog spændt på at se hvordan Lionhead klare opgaven uden PM til at komme med kreative ideer... og store armbevœgelser.

forresten nogen der ved hvornår HD udgaven af Fable 1 skulle udkomme?
JmogJmogSkrevet 21/08-13 22:59 
MS må altså se at få en marketing-afdeling der kan finde ud af at komme med klare udmeldinger der ikke forvirrer folk.

Det med at alle forudestillinger kommer med et gratis eksemplar af Fifa 14 i Europa? Det gælder kun tier 1-lande:
http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-21-inget-fifa-14-med-xbox-one-i-sverige

Det er dog svært at hidse sig op for vi FÅR stadig to titler, Fifa bliver bare ikke et af dem. Hvilket egentlig er ret underligt, for udover at det da er mere besværligt at skulle have tre forskellige end kun to titler i spil som bonus og kompensation, så er Fifa et ekstremt logisk valg i flere af de lande, som er i Tier 2. Holland og Skandinavien er mildest talt fodboldglade.

Nå, men pt er det eneste vi ved om de to titler, som danske forudbestillere får, er at de er "AAA titler og ikke Kinect-spil". Da Project Spark er annonceret som F2P, så er der faktisk kun to MS udgivelser: Forza 5 og Dead Rising 3. Siden Tier 1 får Fifa, så er et tredjeparts spil også en mulighed, jeg håber dog ved gud ikke det er Ryse.
JmogJmogSkrevet 21/08-13 23:29 
Dead Rising 3 ser endnu mere forrygende ud end tidligere

Gameplay med lightsaber ridder og motorcykeldamptromle med flammekastere
SlothSlothSkrevet 21/08-13 23:53 
Helt enig Jmog - det ser forrygende sjovt ud!
Kiss me, would you kindly?
slk486slk486Skrevet 22/08-13 02:14 
Hvor er de mærkelige hos MS. De vælter jo rundt. I får Fifa med ved preorder! Nå nej, vent lige.. Eller.. Jo.. Nej..
Vi får vel MS udgivelser ved launch så. Forza + Ryze er de eneste jeg kan se. DR3 er vel udgivet af Capcom og hvis det ikke er Fifa er det vel heller ikke et EA spil. Ellers kunne BF4 også være et bud.
j/k
SumezSumezSkrevet 22/08-13 08:19, rettet 22/08-13 08:20 
Jmog>
Dead Rising 3 ser endnu mere forrygende ud end tidligere

Jeg føler mig som en plade med hak i, men det ligner jo stadig fuldstændig 1'eren og 2'eren, med færre farver og mindre sjov. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/08-13 08:30 
Er det bare hos mig, eller er der voldsom tearing i den video?
slk486slk486Skrevet 22/08-13 08:32 
Nej, jeg ser også en del tearing.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/08-13 08:53, rettet 22/08-13 08:54 
Ok, men der er trods alt tid til polering og optimering.

Har XBO fået en præcis lanceringsdato, eller er det stadig "engang i november"?
slk486slk486Skrevet 22/08-13 08:59, rettet 22/08-13 12:34 
Jep - stadig "engang i november".

Instant turn off:
Microtransactions i Ryse multi/co-op.

http://www.vg247.com/2013/08/22/ryse-son-of-rome-has-microtransactions-in-multiplayer/
j/k
JmogJmogSkrevet 22/08-13 13:05 
Sumez>
Jmog>
Dead Rising 3 ser endnu mere forrygende ud end tidligere

Jeg føler mig som en plade med hak i, men det ligner jo stadig fuldstændig 1'eren og 2'eren, med færre farver og mindre sjov. :P

Ja, Halo 3 ligner jo også fuldstændigt Halo 2.

Det er muligt at Gameplayet er stort set det samme men visuelt er der godt nok en meget stor forskel.

Ny video:
http://www.destructoid.com/i-m-starting-to-come-around-on-dead-rising-3-260567.phtml?nav=mobile&mode=mobile

Og jeg synes stadig det ser dødunderholdende ud.
SumezSumezSkrevet 22/08-13 13:23 
Det er muligt at Gameplayet er stort set det samme men visuelt er der godt nok en meget stor forskel.

Det er netop det visuelle der ligner et stort skridt tilbage. :) Resten af spillet ser ligeså fedt ud som det hele tiden har været.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/08-13 13:45 
Det brune filter kunne de godt have holdt sig fra, men derudover er det flottere på alle områder.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/08-13 13:51 
Håber det kommer til ps4 : Super Ultra Dead Rising 3 Turbo.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 22/08-13 20:07, rettet 22/08-13 20:08 
Sumez>
Det er muligt at Gameplayet er stort set det samme men visuelt er der godt nok en meget stor forskel.

Det er netop det visuelle der ligner et stort skridt tilbage. :) Resten af spillet ser ligeså fedt ud som det hele tiden har været.

Spille lidt DR2 igår. Syns så ikke det ser specielt kønt ud når sammenligner med trailere fra DR3.

slk486>
Jep - stadig "engang i november".

Instant turn off:
Microtransactions i Ryse multi/co-op.

http://www.vg247.com/2013/08/22/ryse-son-of-rome-has-microtransactions-in-multiplayer/

Er det noget nyt? Altså microtransactions i multiplayer spil. Så lidt trist at det unlocker ting nemt for dem som ikke vil spille det. Burde heller være to forskellige ting.

Men giver dig ret i det noget af det er noget turn off i spil. Har ikke noget imod DLC, hvis det gjort ordenligt. Men sådan noget som man ser i mange spil "speeder packs", "Get ahead pack" og hvad de ellers hedder. Hvor du kan få åbnet alt det som du ville havde gjort hvis du gad at spille spillet normalt.
Capcoms Street Fighter X Tekken havde stadig så meget on-disk materiale som var gemt væk under microtransactions at det gjorde helt ondt.
slk486slk486Skrevet 23/08-13 09:26, rettet 23/08-13 09:28 
Nej, det kan godt være det ikke er noget nyt, men jeg er ikke stødt på det i nogen af de spil jeg har og har feks. undgået Dead Space 3 hidtil netop af den grund. Jeg har ingen ønsker om at støtte den forretningsmodel, så jeg lader være :)

Der er stor forskel på microtransactions (køb lidt ingame currency mv.) og små DLC pakker, som du også skriver.
j/k
slk486slk486Skrevet 24/08-13 17:17 
Meget spændt på både Titanfall og Spark, men DR uden time limits er heller ikke at kimse af :)

http://www.vg247.com/2013/08/23/xbox-one-gamescom-creativity-the-cloud-something-about-titans/
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 25/08-13 12:40 
Video med hands on med den nye kontroller. Lidt tekniks gennemgang og hvordan den ser ud inde i.
For dem som kan lide den slags.

Kan meget lide at de har lavet det så den skifter til at sende data over kabel når man sætter det i.

Dog... dette gælder også SONY. Hvorfor smider de kun en kontroller i sammen med konsollen.
Både MS og SONY har haft udgivet pakker med 2 kontrollers.
Ved godt det for at tjene penge... men det nu rart når man vil spille lidt lokalt sammen med venner. Online er bare ikke det samme.

Hands on with the Xbox One controller
slk486slk486Skrevet 25/08-13 14:46, rettet 25/08-13 14:48 
For at holde RRP nede.

Interessant at høre tankerne bag ændringerne.
j/k
JmogJmogSkrevet 25/08-13 14:50 
Præcis. Der er ingen grund til at inkludere en ekstra controller. Konsollen ville blive dyrere, hvilket ville hæmme salget af den og MS ville tjene langt mindre på salg af ekstra controllere.

Personligt kommer jeg heller aldrig til at bruge mere end en, så det ville irritere mig at betale mere for den end nødvendigt.
NaieraNaieraSkrevet 25/08-13 14:56 
Jeg klarede mig med en enkelt DS3, men jeg har haft to arcade-pinde til PS3'en :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/08-13 15:58 
Jmog>
Personligt kommer jeg heller aldrig til at bruge mere end en, så det ville irritere mig at betale mere for den end nødvendigt.

Hellere det end betale for et bundlet kamera man ikke vil bruge.
BeanoBeanoSkrevet 25/08-13 16:01 
slk486>
For at holde RRP nede.

Plus de tjener kassen på tilbehør så det vil være dumt at sætte vejl salgspris tilsvarede højere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-13 16:28 
I det mindste kan de ikke slippe afsted med ikke at inkludere HDMI kabler mere, så det er altid noget
BeanoBeanoSkrevet 25/08-13 16:57 
Ja så sparer man da den 50'er ;)
SumezSumezSkrevet 25/08-13 20:02, rettet 25/08-13 20:05 
slk486>
DR uden time limits

Virker som om de går målrettet efter at fjerne alt hvad der hidtil har gjort Dead Rising serien så unik og interessant. Jeg bliver mere og mere skuffet... Det spil har meget at bevise.
At beskrive tids-systemet fra de tidligere DR-spil som "en time limit" er også en lidtt snævertsynet tilgangsvinkel, der virker som om den er fordrejet for at få det til at lyde som en negativ ting. :)
Tiden er aldrig stram i spillet, men real-time konceptet giver spillet en langt mere levende verden, hvor der sker ting hele tiden, også steder man ikke er..
DR3 bliver garanteret også til et spil der er lavet til én lang gennemspilning på 5000 episke skyrim-timer, i stedet for den dejligt frie tilgang hvor man kan spille historien igennem igen og igen og igen, helt som man har lyst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/08-13 21:02, rettet 25/08-13 21:03 
Snævertsynet? Nogen kunne lide tidsaspektet, men man skal da være ret, ja man fristes til at sige "snævertsynet" hvis man ikke er klar over at det var det største kritikpunkt blandt mange folk der spillede det, da det kom ud.

Og så har de i øvrigt ikke fjernet det, de har bare gjort det valgfrit om man vil have det.

Mange mennesker har ikke lyst (eller tid) til at gennemspille et spil mange gange, så at give spilleren muligheden for at opleve alt hvad han vil i første gennemspilning har jeg svært ved at se som noget negativt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-13 21:26 
Sumez vil bare gerne have det samme spil tre gange :) Jeg synes det er fint at de prøver noget nyt når nu toeren var så fantasi-forladt og strengt taget bare samme spil som etteren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/08-13 22:39 
Var der ikke pres på den aktive task/mission også?
j/k
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig