X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
HeroldHeroldSkrevet 18/08-13 22:05 
Sloth>
Det er nok den jeg tror mindst på - det ville være rituelt selvmord på Kinect. Ikke at den ikke fortjener at dø ;o)

Ikke hvis den er så god som de siger. Så er den kun bundet op på konsollen nu, for at få et marked - derefter slipper de maskinen fri til dem der bare vil spille. Så har de i hvert fald brugergruppen til at vurdere om konceptet holder eller ej.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-13 22:34 
Sloth>
TRUTHFACT 4:
If you thought people were mad about Bayonetta's sequel going to WiiU you will be someone unhappy about what Microsoft is getting exclusively from Platinum. Other Japanese developers are in play but too, but Kamiya is the only one I can confirm. The game is not for North America or Europe, which makes no sense but whatever.

Er der blevet rygtet hvilket spil han mon snakker om? Jeg frygter lidt at han mener Vanquish 2 :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SlothSlothSkrevet 18/08-13 22:56 
Tråden er eksploderet - kan slet ikke følge med. Flere mener Vanquish 2...
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 18/08-13 23:45 
MadWorld Kinect
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-13 00:46 
Madworld er jeg lidt ligeglad med, men Vanquish er helt sikkert i top ti over bedste spiloplevelser i denne generation, så jeg ville meget nødig skulle undvære en evt. toer :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SlothSlothSkrevet 19/08-13 15:58 
http://www.gameplay-online.dk/2013/08/derfor-er-xbox-one-forsinket-i-danmark/

Microsoft har ikke mandskab og/eller timer nok i døgnet til at få Xbox One ud i Danmark i 2013.
Kiss me, would you kindly?
GreaseballGreaseballSkrevet 19/08-13 18:32 
Wehner>
Sloth>
There are whispers that there will be a kinect optional SKU early next year, probably around March or April.

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. Det bliver overmaje den, jeg skal have.

Kan vel bare lade hver med at sætte den til. Det er jo muligt nu.

Jeg tænker lidt. Alle dem som virker "bange" for kinect kigger på dem. Har de også et stykke sort tape over kameraet og mikrofonen på deres laptops. Der jo rigtig mange laptops der har webcam og buil-in-microphone.
For slet at tale om mobiler/tablets med to kameraer og nye smart TV'er. uhadada.

Det er ikke for at være sarkastisk eller noget. Det mere for at finde ud om folk generelt ikke har pisket en stemning op omkring hele det med kinect er med, ja personligt så jeg selv gerne at der var to pakker.
Så man kunne spare de penge. Men for et udviklings synspunkt kan jeg vel forstå at de prøver.
PlaykidPlaykidSkrevet 19/08-13 19:03 
Er hele hulahajet ikke også baseret mere på det at man skal betale ekstra for et stykke hardware gimmick?
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 19:08 
Greaseball>
Kan vel bare lade hver med at sætte den til. Det er jo muligt nu.

Det er imo stadig en overfortolkning af hvad MS *faktisk* har sagt (læs kilden). Men det vil heldigvis vise sig til launch om core-spillene der bare har simple Kinect features som f.eks. voice commands, kan bruges helt uden at tilslutte Kinect som mange antager. Holder det, er der ingen grund til at de altid bundler skidtet med maskinen, set med forbrugerens øjne altså.

Korrekt man (iflg. MS) nu kan pille Kinect fra, tænde maskinen og som minimum bruge den til multimedia, non-gaming ting osv, hvilket er en positiv udvikling alene imo.


Greaseball>
Jeg tænker lidt. Alle dem som virker "bange" for kinect kigger på dem. Har de også et stykke sort tape over kameraet og mikrofonen på deres laptops. Der jo rigtig mange laptops der har webcam og buil-in-microphone.
For slet at tale om mobiler/tablets med to kameraer og nye smart TV'er. uhadada.

Det ret fjollede argument har allerede været oppe flere gange i denne tråd - og besvaret :)
WehnerWehnerSkrevet 19/08-13 19:19 
Greaseball>
Wehner>
Sloth>
There are whispers that there will be a kinect optional SKU early next year, probably around March or April.

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. Det bliver overmaje den, jeg skal have.

Kan vel bare lade hver med at sætte den til. Det er jo muligt nu.

Jeg tænker lidt. Alle dem som virker "bange" <snip>

Det eneste jeg er bange for, er hvor meget udviklerne forsøger at presse Kinect ind i min gaming, så hvis Xboxen sælges uden Kinect, betyder det også kinectløse spil = en glad Wehner.

Og så gider jeg egentlig heller ikke betale for noget, jeg ikke har interesse i.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AmbyAmbySkrevet 19/08-13 19:33 


Best Dead Rising Trailer Ever
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 19/08-13 19:54 
Gamescom bliver sandelig spændende. Der er kraftige rygter om, at MS vil annoncere, at X1 i Europa vil komme bundled med Fifa 14. Det er dælme smart, for Europa sidder Sony meget kraftigt på, ikke mindst i kraft af Fifa. Udover "yay, et gratis spil", så vil det få mange til at tegne et Live-abonnement for at spille det online.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=655483&page=1

For os i "Tier 2 land" bringer det også en meget interessant mulighed på bane: Betyder det, at os der forudbestilte i tide får TO gratis spil?
3of193of19Skrevet 19/08-13 20:23 
Beano>


Det ret fjollede argument har allerede været oppe flere gange i denne tråd - og besvaret :)

Det fjollede at folk er paranoide over Kinect?
Eller mener du at ikke være paranoid overfor Kinect er fjollet?
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 20:34 
Ikke så fjollet som åbenlys naivitet og uvidenhed. Ok måske mere farligt end fjollet.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/08-13 20:57 
Nogle gange er der en hårfin grænse mellem forsigtighed og paranoia :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 19/08-13 21:44 
Når nu det er blevet afsløret at NSA har ubegrænset adgang til bla. MS netværk, så er der da ret god grund til ikke at invitere big brother indefor med åbne arme. Bare fordi man ikke har noget at skjule, betyder det ikke at man synes det er fedt at fremmede folk kan glo på en når det passer dem.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/08-13 21:52 
Jeg har også tænkt mig at tage min Kinect sensor fra når jeg ikke bruger maskinen - Ligesom jeg også plejer at vippe mine persienner for, hvis jeg skulle rende nøgen rundt i stuen. :)

Sådan som folk kunne rende og glo da jeg startede med at flytte ind i min lejlighed i torsdags, så tror jeg bare NSA kan ringe til kvarteret der ligger over for mine stuevinduer, hvis de vil høre hvad jeg har lavet på det seneste :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 22:06 
FancyPants>
Jeg har også tænkt mig at tage min Kinect sensor fra når jeg ikke bruger maskinen

Også min plan at gøre hvis den stadig er bundlet og påkrævet når/hvis jeg køber maskinen næste år. Hvem ved, måske er det muligt at købe en 3. parts kontakt til Kinect kabet til den tid... eller endnu bedre, en dims der sender et nøgenbillede af Steve Ballmer tilbage i fjæset på dem :)
SumezSumezSkrevet 20/08-13 08:24 
Dark-Light>
https://www.youtube.com/watch?v=ZEn3QIzQcFA]Best Dead Rising Trailer Ever[/LINK]" target="blank">Best Dead Rising Trailer Ever

Suk, hvorfor skal det hele være så gråt. :(
Lad være med at tage de fjollede våben, serien er kendt for, og prøve at gøre dem seje og seriøse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/08-13 09:02 
^ Det er netop problemet med mange af de elskede japanske udviklere - de søger alle mod midten, hvor vesten har været så kedeligt længe.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/08-13 09:11 
Jeg tror også de har skrottet alle japanere fra holdet med 3'eren?
Keiji Inafune forlod Capcom for 2½ år siden :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/08-13 09:14 
Tjah, så giver det vel næsten sig selv.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/08-13 09:56 
Jeg må indrømme, at jeg tror stadig mere på den officielle forklaring på forsinkelsen end "produktionsproblemer".


>TRUTHFACT. The excuses are some that nobody with common sense would consider. Look at the countries dropped. Cross references them against the languages being spoken [in them], official or otherwise in said countries.

Hvad skal det overhovedet betyde?

At dansk er nemt at oversætte?
At dansk er nemt at lave voice recognition til?
Sidstnævnte er i hvert fald løgn - se bare Siri.

Rent ud sagt giver produktionsproblemer IMO heller ikke nogen mening.
Hvis vi antager, at det ikke er så store problemer, at de forventer at have 1000 maskiner klar til launch world wide, så kan jeg ikke se hvorfor de ville vælge det PR mareridt som forsinkelsen er frivilligt.

Jeg mener, for at lancere Xbox One i Danmark i November. Hvor mange fysiske maskiner ville det reelt kræve?
500? 1000?

Om USA launcher med 99.000 eller 100.000 maskiner er åbenlyst bedøvende ligegyldigt.

Så når man kigger på listen af lande der blev pillet af, så er det jo netop små markeder. Små lande der med en lille håndfuld maskiner kunne få opfyldt deres behov. Uden at det gik voldsomt udover de primære markeder.

Omvendt er det at oversætte alting den samme opgave uanset markedsstørrelse.
Og dansk er endda et notorisk vanskeligt sprog.
Og så giver det pludselig mening, at tingene kan blive forsinket - eller at man ikke vil satse på et så lille marked med det samme, hvis tiden i øvrigt er presset - f.eks pga. ændringer i policies.

Det er klart, at det "kræver" selvfølgelig at MS headquarters har besluttet at Kinect osv pinedød skal være på dansk i Danmark osv. Og det kan man jo så undre sig over.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 20/08-13 10:04, rettet 20/08-13 10:45 
Medmindre XO skal til at analysere komplekse sætninger som Siri, så behøver den slet ikke at forstå grammatik og i så fald er dansk ikke sværere end andre sprog. Den skal "bare" traines til at genkende ordene. "Xbox on" bliver til "Xbox tænd" og tekst er ikke noget problem.

Det er et spørgsmål om prioritet. Deres team er formentlig ikke uendeligt, så det giver fint mening at vægte de vigtige markeder højere end de små snottede :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 10:07 
SeventhSun>
Hvis vi antager, at det ikke er så store problemer, at de forventer at have 1000 maskiner klar til launch world wide, så kan jeg ikke se hvorfor de ville vælge det PR mareridt som forsinkelsen er frivilligt.

PR mareridt?

De store lande er så navlefikserede at det knap nok er blevet nævnt som forsinkelse i deres spilmedier :P
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 10:10 
@slk486: Enig det er bare kommandoer og ikke forståelse af komplekse sætninger som f.eks. Siri. Og igen, hvorfor er det pludseligt en overraskelse for MS kun 2 måneder efter launch annoncering? Forhåbentligt ikke fordi klaphattene hos MS DK er involveret... :O
slk486slk486Skrevet 20/08-13 10:17, rettet 20/08-13 10:18 
Var jeg MS ville jeg også hellere launche på engelsk end at vente, for at sikre mig en andel af first rush og julehandlen, som nu går til PS4.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 10:22 
Ja skørt!
JmogJmogSkrevet 20/08-13 10:57 
Helt klart.

Hvor mange danske kunder er det helt præcist der vil føle de får en dårlig service, hvis X1 launchede i november i DK med engelsk Kinect og beskeden "der kommer en DK sprogpatch engang i fremtiden".

Ikke en eneste. Da vi alligevel kommer til at bruge engelske udtryk i samtlige ordentlige spil der udgives med Kinect funktioner herhjemme, så vil jeg mene at en del core gamers i DK ville vælge at sætte den til engelsk selvom den kunne dansk for ikke at blive sprogforvirrede.

Jeg har ikke selv den gamle Kinect. Er den på dansk? Og hvis den er, så skulle man da tro at de i høj grad ville kunne bruge de erfaringer de fik der, til at lave det til X1.
slk486slk486Skrevet 20/08-13 11:07 
så vil jeg mene at en del core gamers i DK ville vælge at sætte den til engelsk selvom den kunne dansk for ikke at blive sprogforvirrede.

Ah - det er selvfølgelig derfor! De skal jo tage højde for dem, der taler engelsk med dansk accent :D
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/08-13 11:07 
slk486>
Medmindre XO skal til at analysere komplekse sætninger som Siri, så behøver den slet ikke at forstå grammatik og i så fald er dansk ikke sværere end andre sprog. Den skal "bare" traines til at genkende ordene. "Xbox on" bliver til "Xbox tænd" og tekst er ikke noget problem.

Så simpelt er det ikke.

Voice recognition handler mindst lige så meget om at Kinect skal kunne genkende alle mulige udtaler af hvad end den skal kunne forstå.
Vores dialekter varierer f.eks ret meget.
En sønderjyde og en bornholmer vil udtale "Xbox Tænd" vidt forskelligt, og det skal maskinen kunne forstå.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Zzap!Zzap!Skrevet 20/08-13 11:08, rettet 20/08-13 11:20 
Sumez>
Dark-Light>
https://www.youtube.com/watch?v=ZEn3QIzQcFA]Best Dead Rising Trailer Ever[/LINK]" target="blank">Best Dead Rising Trailer Ever

Suk, hvorfor skal det hele være så gråt. :(

Fordi farver er for homoseksuelle og børn under tretten. ;-)
Sådan har det været siden midten af halvfemserne, men folk er åbenbart ikke blevet trætte af det lort endnu.


SeventhSun>
En sønderjyde og en bornholmer vil udtale "Xbox Tænd" vidt forskelligt, og det skal maskinen kunne forstå.

:-D. Kan du ikke lægge nogle prøver på hvordan du mener det ville lyde forskelligt på UTube?

Tror nok at EU har nogle regler om at visse lande skal have produkter der er tilpasset sprogligt samtidig.
Men i virkeligheden er det jo bare en undskyldning for at have nok konsoller til deres hjemmemarked.
Alt den fedten rundt med mindre detaljer har nok gjort, at der har været en del kasser der skulle pakkes om, eller omdesignes.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 11:10 
I er hysteriske! Jeg spottede da lidt rødt!
slk486slk486Skrevet 20/08-13 11:11 
farver er for homoseksuelle og børn under tretten

Jeg har i mange år været i tvivl, men nu står det klart. Jeg er stadig barn! Woohooo! :D
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-13 12:01, rettet 20/08-13 12:03 
Det er ihvertfald et tegn på at spil er sekundært for Xbox, hvis det er så vigtigt at få Voice recognition op og stå, inden de kan udgive konsollen i Danmark.

*edit* Jeg er også glad for farver i sådan en grad at jeg må være bøsse barn :D
JmogJmogSkrevet 20/08-13 12:04 
Jmog>
Gamescom bliver sandelig spændende. Der er kraftige rygter om, at MS vil annoncere, at X1 i Europa vil komme bundled med Fifa 14. Det er dælme smart, for Europa sidder Sony meget kraftigt på, ikke mindst i kraft af Fifa. Udover "yay, et gratis spil", så vil det få mange til at tegne et Live-abonnement for at spille det online.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=655483&page=1

For os i "Tier 2 land" bringer det også en meget interessant mulighed på bane: Betyder det, at os der forudbestilte i tide får TO gratis spil?

Og det holdt 100% stik. Fifa 14 er gratis i Europa hvis man forudbestiller:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-20-pre-order-xbox-one-and-get-fifa-14-free

Lækkert. To gratis spil ved launch nu :-)
slk486slk486Skrevet 20/08-13 12:20, rettet 20/08-13 12:24 
Fifa interesserer mig - (minus) og desuden er det PES man skal holde øje med denne gang :p

1 spil oven i hatten, men stadig 600 dyrere, altså stadig billigere at snuppe en PS4 + spil.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 12:23 
Smart nok træk men personligt er jeg ikke interesseret i sportssportssportspil.
slk486slk486Skrevet 20/08-13 12:34 
Launch lineup i resten af verden.

http://www.vg247.com/2013/08/20/xbox-one-launch-line-up-ac4-bf4-cod-ghosts-fifa-14-forza-5-and-more/
j/k
SumezSumezSkrevet 20/08-13 12:37, rettet 20/08-13 12:37 
Sports sports sports sports call of duty :)

edit: Og Crimson Dragon
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/08-13 12:48, rettet 20/08-13 13:05 
Hmm, ud af den liste er der kun fem der har interesse:

Dead Rising 3 (håber det bliver blandt de tre vi kan vælge imellem gratis i Tier 2)
Forza 5
Assassin's Creed 4 (køber det på PS4)
Watch Dogs (køber det på PS4)
Fifa 14 (havde ikke planlagt at købe det, men hey, det er gratis og jeg kan lide Fifa)

Til gengæld, når den launcher i DK, så er for eksempel Thief også kommet på markedet, så vores launch lineup bliver større. Men ok, det køber jeg også på PS4 (hvis jeg køber det).

Min attach rate bliver faktisk ikke-eksisterende indtil Titanfall kommer :-D
WehnerWehnerSkrevet 20/08-13 12:55 
Call of Duty (mp) og Ass Creed er de interessante for mig. Det er nok også derfor, jeg ikke er helt hyped endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/08-13 13:57 
Jeg vil klart foretrække at spille de interessante multiplatformstitler på Xbox One, men jeg ved sgu ikke om jeg vil vente 3 - 6 mdr på at spille Watch_Dogs f.eks.

Så det bliver jo nok PC + 360 controller vs. PS4.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SlothSlothSkrevet 20/08-13 14:20, rettet 20/08-13 14:25 
Hvor svært kan det lige være at få en Xbox til at forstå ordet "Xbox" samt diverse simple kommandoer på dansk?

Mindst lige så svært, som det vil være at få den til at skelne imellem engelske dialekter.

Det kan næppe komme som nogen overraskelse for Microsoft, at der findes flere sprog og dialekter end blot engelsk, tysk, fransk og spansk. Desuden kan alle danskere udtale dansk på rigsmål (godt nok med accent), men i hvert fald tæt nok på rigsmål, til at en Xbox ville kunne forstå det.

Ellers burde målgruppen efter min mening kunne udtale "Xbox on!" på engelsk... Er det helt grelt med udtalen, så kan man jo blot bruge sin controller til at styre skidtet.

Deres lave preorder grænser er i mine øjne et klart signal på, at de har store problemer med at lave hardware nok.

Jeg tror, at Microsoft blev taget på sengen af Sony, ved Sonys lancering i februar. Deres handlinger (eller mangel på samme) giver for mig et tydelig præg af en manglende vision for produktet, samt panik før lukketid.

Xbox One er efter min mening simpelthen ikke klar, hverken på hardwaresiden, softwaresiden eller den endelige vision med hele maskinen, og det gennemsyrer hele Microsofts væremåde og udmeldinger i disse dage.

Edit: Lidt tilføjeser :)
Kiss me, would you kindly?
slk486slk486Skrevet 20/08-13 14:22 
Der er lidt Saturn over det :)
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/08-13 14:56 
Sloth>
Hvor svært kan det lige være at få en Xbox til at forstå ordet "Xbox" samt diverse simple kommandoer på dansk?

Mindst lige så svært, som det vil være at få den til at skelne imellem engelske dialekter.


1) Hvad ved du om det?
Eller sidder du bare at gætter på, at "det er sgu nok ikke så svært"?

2) Og ja det er også svært på engelsk, men hvis du gad at læse, så var HELE min pointe at det er det samme arbejde uanset hvor mange mennesker der taler sproget.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 20/08-13 14:59 
Der var problemer allerede med den regulære Kinect (og Milo).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 20/08-13 15:24, rettet 20/08-13 18:21 
SeventhSun>
Sloth>
Hvor svært kan det lige være at få en Xbox til at forstå ordet "Xbox" samt diverse simple kommandoer på dansk?

Mindst lige så svært, som det vil være at få den til at skelne imellem engelske dialekter.


1) Hvad ved du om det?
Eller sidder du bare at gætter på, at "det er sgu nok ikke så svært"?

2) Og ja det er også svært på engelsk, men hvis du gad at læse, så var HELE min pointe at det er det samme arbejde uanset hvor mange mennesker der taler sproget.

Jeg kunne spørge dig om det samme... Er det noget du ved noget om, eller gætter du bare på "at det ikke er så ligetil"?

Men for at svare på dit spørgsmål, så er det ikke noget jeg har førstehåndsviden om. Jeg kender dog lidt til emnet, så helt på bar bund er jeg ikke.

Stemmegenkendelse er i bund og grund ret simpelt. Softwaren laver et "mønster" efter nogle komplicerede algoritmer, der gør den i stand til at genkende ord, på trods af forskellige udtalemåder/dialekter/tonefald.

Når først algoritmerne og selve genkendelsessoftwaren er lavet, er det "blot" at få lavet nogle mønstre, som konsollen kan genkende.

Xboxen er for så vidt fløjtende ligeglad med, om du kalder den "Xbox", "Franskbrød" eller "Viktor". Den er også ligeglad med om "On"-kommandoen hedder "On", "Aktiver" eller "ACHTUNG!"

Den skal blot have "mønstret" for kommandoen,og så en definition af, hvad den skal gøre med den.

Stemmegenkendelse er langt fra en ny videnskab, og hvad Microsoft prøver på, er faktisk ikke specielt kompliceret i forhold til hvad der ellers er på markedet af genkendelsessoftware. Den skal ikke behandle de enkelte lyde, som f.eks. Siri eller Google Talk - den skal kun lytte efter nogle meget få ord, som den skal agere ud fra.

Microsoft har heller ikke startet helt fra bunden, da de jo allerede har en utrolig know-how indenfor stemmegenkendelse ift. Windows og den gamle Kinect. Derudover har de haft flere år til at få Xboxen til at genkende bl.a. dansk., og jeg kan simpelthen ikke tro at det er pga. tidsmangel eller mangel på mandskab.

Så længe genkendelsessoftwaren kører, burde det ikke være det store problem at få andre sprog ind over. Selve softwaren (teksten) burde også kunne oversættes indenfor en overskuelig tid. Hele lortet er jo i "strings", som med lidt gode engelskkundskaber, burde kunne oversættes inden launch.

Så igen - jeg tror simpelthen ikke på deres undskyldning med tid og mandskab.

Og ja, jeg har faktisk læst hele dit indlæg - men jeg er blot ikke enig.
Kiss me, would you kindly?
GreaseballGreaseballSkrevet 20/08-13 18:18 
Well shot up and take my money!
Peggle 2 kommer til XboxOne, lyder til at være time exclusive. Så meget for ens nattesøvn når det spil udkommer :p
JmogJmogSkrevet 20/08-13 19:01 
SeventhSun>
Jeg vil klart foretrække at spille de interessante multiplatformstitler på Xbox One, men jeg ved sgu ikke om jeg vil vente 3 - 6 mdr på at spille Watch_Dogs f.eks.

Hvorfor dog? Hvis det er pga controller præference, så vil jeg da lige pointere, at du ikke har prøvet den endnu, og at dem der har alle (jeg har ikke set en eneste negativ) er enige, om at den er fremragende at bruge og fuldt på højde med X1 controlleren.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig