X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
KTCKTCSkrevet 24/07-13 22:27, rettet 24/07-13 22:31 
Lad os nu se, hvad de virkelig pønser på. De har jo før krævet uhyrlige summer for at udvikleren udgiver en patch, og det dræber vel lysten for det fleste, til at programmere til platformen.

I øvrigt har jeg tænkt over, hvorfor de lader folk hente digitale udgaver at visse af deres gamle titler på Xbox 360, da det umiddelbart er en lidt for godmodig handling, i forhold til det crap de ellers har budt os.
De vil, på snedig vis, forsøge at vænne folk til, at man henter sine spil fra Live, i stedet for at købe de fysiske udgivelser. På den måde sniger de jo store dele af deres oprindelige plan ind, om at dræbe brugtmarkedet, og så er der jo ingen, der kan bremse dem i at lave regler omkring brugen af disse.

Jeg håber virkeligt, at jeg bare er paranoid omkring MS, men omvendt har den sidste tids begivenheder vist, hvordan branchen gerne vil have lov at styre alt, hvad vi laver med vores konsoller, og hvornår vi gør det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 24/07-13 22:36, rettet 24/07-13 22:53 
Really? Så er det da nyt, for Indie Games har da ikke tidligere været i dk.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 24/07-13 23:10, rettet 24/07-13 23:15 
Så vidt jeg ved nej, ikke i DK. Jeg har i hvert fald aldrig fundet den, men det er også længe siden jeg opgav at finde den. :D

Edit: Patches er gratis nu - det er en af de andre ting de har annonceret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-13 07:07 
Kiggede lige. Det er rigtig nok. Den ligger under som en fane under games, hvis man altså bruger en UK konto til logge ind med :p
Så stadig ingen Indie i DK. Men lav en extra UK konto hvis i er vilde efter at se hvad der er der inde. De kan stadig spilles med en DK konto når man først har hentet dem :D
JmogJmogSkrevet 25/07-13 08:30 
Indie self-publishing vil dog ikke være tilgængeligt ved launch.

Kilde
slk486slk486Skrevet 25/07-13 10:20, rettet 25/07-13 10:21 
Æv, det ser ud til det kun gælder for Windows 8 apps (som så også kan være spil) - altså begrænset adgang til hardware mv.
j/k
SumezSumezSkrevet 25/07-13 10:41 
Jmog>
Pis og møglort. Det ser jo dødskægt ud.

http://www.youtube.com/watch?v=DVUtIfOHR-M]Crappy cam-kvali: missioner og våbenbygning[/LINK]" target="">Crappy cam-kvali: missioner og våbenbygning

Bare for the record... har du overhovedet spillet 1'eren og 2'eren?
3'eren ligner jo præcis det samme, bare med -mindre- skæg. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/07-13 10:42, rettet 25/07-13 10:42 
slk486>
Æv, det ser ud til det kun gælder for Windows 8 apps (som så også kan være spil) - altså begrænset adgang til hardware mv.

Har du et link til at det kun gælder for Windows 8 apps? Der har længe floreret rygter om at dette var tilfældet, men jeg har ikke kunnet finde noget officielt fra Microsoft om at gårsdagens 180 graders vending kun gælder for Windows 8 apps.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 25/07-13 10:43, rettet 25/07-13 10:44 
slk486>
Cool. Gad vide om vi så får Indie delen i lille Danmark denne gang...

Det er komplet urelateret. Indie self publishing handler om XBLA-titler (eller X1 tilsvarende).
"Indie delen" er et helt andet system, og har aldrig krævet udgivere, eller for den sags skyld et CVR-nummer. Det er 100% community-styret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/07-13 11:12, rettet 25/07-13 11:16 
^ I see.

@Nuclear: Ikke noget officielt, kun udtalelse fra Retro City Rampage udvikleren.

http://www.engadget.com/2013/07/24/xbox-one-indie-self-publishing/

Jeg håber det ikke.
j/k
JmogJmogSkrevet 25/07-13 14:11 
Sumez>
Jmog>
Pis og møglort. Det ser jo dødskægt ud.

http://www.youtube.com/watch?v=DVUtIfOHR-M]Crappy cam-kvali: missioner og våbenbygning[/LINK]" target="">Crappy cam-kvali: missioner og våbenbygning

Bare for the record... har du overhovedet spillet 1'eren og 2'eren?
3'eren ligner jo præcis det samme, bare med -mindre- skæg. :)

Kun 1'eren. Gik død i det pga tidsfristen, og så mindes jeg at selve zombie-bashingen ikke var et stærkt punkt i spillet.

Ingen tvivl om ar farvepaletten ser mindre sjov ud i treeren, men kostumemæssigt holder de sig da bestemt ikke tilbage, og kombinationen af massive mængder zombier, der jagter dig, og gakkede våbenkombinationer interesserer mig.
JmogJmogSkrevet 25/07-13 14:13 
Apropos zombie spil så glæder jeg mig næsten lige så meget til at genspille Dead Nation når det kommer til Vita. Åndssvagt mange zombier på een gang, flot grafik hvor ligene bliver liggende uanset antal og fede våben. Kan varmt anbefales.
SumezSumezSkrevet 25/07-13 14:15, rettet 25/07-13 14:17 
Jmog>
og så mindes jeg at selve zombie-bashingen ikke var et stærkt punkt i spillet.

Haha :D Det må være meget længe siden du har spillet det. Zombie-bashingen må være primære fokusområde i de spil, og det de har vist fra 3'eren ligner -præcis- det samme, bare mere "tørt" i udvalget af våben, farver, områder, og det generelle look.

og kombinationen af massive mængder zombier, der jagter dig, og gakkede våbenkombinationer interesserer mig.

Du kunne spare en masse penge og ventetid og bare købe Dead Rising 2 i dag. :)
Jeg er selv ret glad for de spil, så DR3 er klart et stort trækplaster for X1 for mit vedkommende også, men så meget som det ligner forgængerne, uden at tilføje noget decideret nyt interessant, er det ikke noget must-have.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-13 22:01 
slk486>
^ I see.

@Nuclear: Ikke noget officielt, kun udtalelse fra Retro City Rampage udvikleren.

http://www.engadget.com/2013/07/24/xbox-one-indie-self-publishing/

Jeg håber det ikke.

De skriver også her at det er blevet bekræftet at alle maskine man kan købe i retails kan bruges som de-bugger enheder. Om ikke andet må man da sige de gør sit for at få indie udviklere til at også at lave spil på XboxOne.
JmogJmogSkrevet 25/07-13 22:34 
Der er dog nogle meget kraftige rygter om, at det kun er Windows 8-kernen i X1, som Indies kan kode til. Oversat til dansk: De vil ikke kunne udnytte hardwaren fuldt ud og der vil være langt mindre ram tilgængeligt end til et "rigtigt" X1-spil.

Forhåbentlig er det ikke rigtigt.
slk486slk486Skrevet 26/07-13 00:34 
Interessant nok at se technologien, men Crytec folkene tager sig selv lidt for seriøst.

http://www.youtube.com/watch?v=1QxY0bsyIjA#at=239
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 12:08 
De laver fandeme de tørreste spil man kan forestille sig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-13 14:01 
og lange... -.- Ikke at det er dårligt. Men syns godt nok Crysis 2 trak ud i historien til sidst.
slk486slk486Skrevet 26/07-13 14:25 
Jeg tror mere problemet er at kedeligt og samey gameplay indhenter længden i deres spil :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:30, rettet 27/07-13 23:31 
Jmog>
Indie self-publishing vil dog ikke være tilgængeligt ved launch.

Det er Devkit-tingen, den artikel handler om.

Jeg har ikke lige nogen officielt kilde, men Pinball Arcade's nyeste nyhedsbrev siger at Microsoft's Indie-selfpublishing strategi går i gang allerede her i august (hvilket har stor relevans for dem)! Det er virkelig gode nyheder. Ikke bare for X1 (som ikke interesserer mig meget pt.), men for X360.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/07-13 23:37 
Ikke for at afsporte traaden her med Pinball Arcade snak, men ligger rettighederne ikke stadig begravet i Take-Two's (eller hvem det nu var der publishede PA paa 360 for Farsight) konkursbo? Selv hvis Farsight selv kan publishe, har de stadig brug for rettighederne.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-13 23:46 
Konsolkongen>
De laver fandeme de tørreste spil man kan forestille sig.

Tech demoer for klædt som spil :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-13 23:49 
Præcis :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:58 
3of19>
Ikke for at afsporte traaden her med Pinball Arcade snak, men ligger rettighederne ikke stadig begravet i Take-Two's (eller hvem det nu var der publishede PA paa 360 for Farsight) konkursbo? Selv hvis Farsight selv kan publishe, har de stadig brug for rettighederne.

Dem har de ifølge nyhedsbrevet også netop fået afklaret(!)
"Our publisher for the 360 version recently emerged from bankruptcy and we'd been told that we would be allowed to immediately submit all of the unreleased Table Packs to our long-suffering 360 users"
I mellemtiden er TPA dog blevet fjernet helt fra XBLA pga. konkursen, så derfor er det relevant at de kan udgive spillet igen, uden at behøver en udgiver som mellemmand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/07-13 07:38 
No offence, Jmog, men det er umådeligt dumt at springe over både Dead Rising 2, de to minikapitler DLC og Off the Record! Der er forbedret så mange ting siden etteren, som også irriterede mig - bl.a. er survivor AI og skydevåben-sigtemekanisme forbedret så de rent faktisk kan bruges og trods tidspresset stadig er en faktor, er den nedtonet og kun et mindre problem, hvis man går efter at ordne alle sidemissioner.

Slag på tasken, så går du glip af op mod 100 timers forrygende zombieslagtning og masser af fede missionsoplevelser ved at skippe alle de titler! Kom i gang!!!
BeanoBeanoSkrevet 28/07-13 08:44, rettet 28/07-13 08:46 
Sloth>
http://www.xbox.com/en-US/xbox360/accessories/batterieschargers/xbox360playchargekit

Her er prisen $20 - så Microsoft er ikke helt så tossede som jeg troede :)

Edit: ARGH! Det var til 360 - oopsies! Takker KK!

Officielle vejl. priser:

P'n'C Kit: $25
Controller: $60
Controller med P'n'C Kit: $75
Headset: $25

http://www.engadget.com/2013/07/27/xbox-one-wireless-controller-play-and-charge-kit-and-chat-heads/
slk486slk486Skrevet 28/07-13 13:03 
Lidt teoretisk versus gejl fra DF.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4

Interessant nok sammenligning, men jeg er sgu mere spændt på hvad de hver især kan vride ud af deres platform.

323 har været gode til at udnytte 360'eren, men jeg kan ikke lige komme på andre. Epic bruger bare UT3, så de tæller ikke :)
j/k
JmogJmogSkrevet 28/07-13 17:06 
Hyakotake>
No offence, Jmog, men det er umådeligt dumt at springe over både Dead Rising 2, de to minikapitler DLC og Off the Record! Der er forbedret så mange ting siden etteren, som også irriterede mig - bl.a. er survivor AI og skydevåben-sigtemekanisme forbedret så de rent faktisk kan bruges og trods tidspresset stadig er en faktor, er den nedtonet og kun et mindre problem, hvis man går efter at ordne alle sidemissioner.

Slag på tasken, så går du glip af op mod 100 timers forrygende zombieslagtning og masser af fede missionsoplevelser ved at skippe alle de titler! Kom i gang!!!

Nu er det ikke fordi jeg står og mangler noget at spille :-). Med mit backlog og min fritid har jeg spil nok til de næste ti år. Toeren er sikkert et godt spil, men treeren ligner mere af det samme med store tekniske forbedringer. Her snakker jeg både grafisk og gameplaymæssigt. Openworld og nul loadetider trækker kraftigt i mig, såvel som mere udfordrende zombieopførsel.
jaesjaesSkrevet 01/08-13 12:07, rettet 01/08-13 12:16 
Hehe, PaperDude VR er lidt sød: Det er Oculus Rift kombineret med Kinect, Paperboy og en KickR-cykel-gadget:
http://vimeo.com/71336141

Udover det er charmerende og ikke særligt brugbart, så er det et simpelt men effektivt eksempel på, hvorfor hverken Kinect, Nintendos fiskepinde, og selv Oculus Rift, er særligt interessante "controllere" i sig selv, IMO, men *kombinerer* man flere typer bevægelses-gadgets, begynder det at blive interessant.

For mig personligt skulle det helst være Oculus Rift + Kinect 2 + en Omni med mindre ble-effekt + Power Glove(s) 2.

Før nogle formår at kombinere mindst to typer bevægelses-comtrollere på en ordentligt måde til en ikke-sindssyg pris, tror jeg ikke, jeg gider motion controllere til andet end party-spil.

Omni:
http://www.virtuix.com/videos/
BeanoBeanoSkrevet 01/08-13 12:18 
Hvis det var mig, var jeg faldet af cyklen flere gange og smadret hovedet på bordet.
SlothSlothSkrevet 01/08-13 15:53 
Ser ud til at PS4 allerede har tabt...

Fanboy alert, men det er sjovt at læse hvor mange tal han kan hive ud af røven :)

Xbox One kan faktisk komme op på 19.2 Tflops!

http://misterxmedia.livejournal.com/
Kiss me, would you kindly?
slk486slk486Skrevet 01/08-13 16:03 
Orkede ikke at læse det hele, men boy-oh-boy!
j/k
jaesjaesSkrevet 02/08-13 19:27, rettet 02/08-13 19:28 
Marc Whitten fra MS har nævnt i en podcast, at de har presset grafikkortet fra 800 MHz to 853 MHz. Hvor meget det betyder i praksis aner jeg ikke en dadel om, men mere at spekulere over for tech-hovederne:
http://www.polygon.com/2013/8/2/4580852/microsoft-boosts-xbox-one-gpu-clock-speed

In other geeky news, så har John Carmack leget lidt med begge konsoller, og mener ydelsen er ret tæt:
http://www.polygon.com/2013/8/1/4580380/carmack-on-next-gen-console-hardware-very-close-very-good

I det store hele kommer det vel uanset hvad til at handle om de få eksklusive AAA-titler, vi får at se - forventer i hvert fald ikke vælge konsol ud fra ydelsen :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/08-13 20:39 
Stadig op af bakke ,for MS
http://www.youtube.com/watch?v=bew1TZH-peI
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 02/08-13 23:38 
Jeg nok ved at være gammel. Eneste jeg kunne tænke da jeg så det klip var "Hvad fanden er det for en opførsel til en event hvor folk kommer for at vise deres arbejde frem. Er der en flok skolebørn der nede blandt publikum eller?"
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/08-13 23:53 
@Greaseball

Det er helt ok at skabe sig som en 5-årig når det handler om Microsoft - Det firma er jo djævlen selv, som kun er ude på at ødelægge alting for alle :3

Når det er sagt, så tror jeg muligvis at Darkbeat allerede har linket videoen i Youtube tråden, hvor den IMO også hører til, frem for her. (eller også så jeg den bare på Bogfjæs og har dårlig hukommelse)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 03/08-13 02:47 
Greaseball>
Hvad fanden er det for en opførsel til en event hvor folk kommer for at vise deres arbejde frem.

Det er EVO.

Greaseball>
Er der en flok skolebørn der nede blandt publikum eller?

Det er EVO.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/08-13 08:35, rettet 03/08-13 08:42 
FancyPants>
@Greaseball
Det er helt ok at skabe sig som en 5-årig når det handler om Microsoft - Det firma er jo djævlen selv, som kun er ude på at ødelægge alting for alle :3

Ikke enig :p Den position har Apple allerede ;)

@TheDuke
Såååå EVO er en skole sammenkomst eller sådan noget? :D

Anywho... back on topic.
http://www.computerandvideogames.com/422369/422369/xbox-one-wireless-controller-to-cost-pound4499/
Hvad siger i. Er det dyrt for en controller ved launch?

Men sikke en masse arbejde de bruger på at lave en controller idag. Når man tænker på de gamle NES og MS pads. En firkant med to knapper og et D-pad :3
JmogJmogSkrevet 03/08-13 09:46 
Dyrt? Næh.

Xbox 360 og PS3 controllerne havde samme vejledende pris, da de launchede.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/08-13 09:57 
Ja.. og en PS3 controller koster mange steder stadig 499,-
Syns heller ikke selv det dyrt for nye controllers.

Om man så kan lide indbyggede batterier eller udskiftelige, Det vel en smags sag vil jeg mene.
Håber bare de genopladelig til den nye vil være bedre end dem til 360 fra MS. For mine tabte alle pusten efter et halvt års tid.
JmogJmogSkrevet 03/08-13 10:03 
Samme her. Play and charge var lidt af en skuffelse. Ærgrer mig at den ikke bare er født med genopladelige.
RJKRJKSkrevet 03/08-13 10:04 
En smagssag? Hvem foretrækker Xbox 360-controllerens batteriløsning over PS3-controllerens ditto?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 03/08-13 10:13 
Begge har fordele og ulemper. Foretrækker selv Dualshock løsningen, men i den kan man ikke bare skifte batterier hvis den dør. Det kan man i Duke One, men skal tilgengæld huske at have batterier til rådighed og evt. oplade gamle.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 03/08-13 10:34 
Min DS3, som kom sammen med en day-one launch model fra Japan, kører stadig stærkt med hensyn til batteriet. Hvad angår Xbox 360 har mine Play & Charge-kit dårligt virket. Det sidste virkede slet ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 03/08-13 10:36 
Som slk486 skriver. Begge har fordele og ulemper.
Rart med PS3 at den har det indbygget for start. Dog en fesen ledning til opladning som følger med i pakken(tilkøb nødvendigt). Går batteriet så i stykker, så det ikke så lige til at skifte, i det DS3 skuldre knapper ikke lige er bygget til kunne blive skilt af. Har skiftet et batteri på en DS3 controller(den jeg fandt i storskrald) og dens triggers var bare en plage. Det sagt så virker deres valg af batterier gode og ser ud til at holde til mange opladninger.

360'eren controller holder sig i gang længe på 2 x AA batterier hvor en pakke fra Ikea ikke koster meget og holder godt. Dog er MS egen genopladelige batterier noget bras men der følger et dejlig lang lader kabel med. Som også kan holder gang i en ekstra controller selv om man ikke har batterier nok. Rart når vi er flere der spiller på samme tid. Dog kan jeg anbefalede GameStops genopladelige batteripakker, de holder længe og igen følger der et godt langt lade kabel med. Til en lang bedre pris end de org.

Svært at sige hvad jeg fortrækker. Syns godt om Sonys valg af batterie, de holder strøm længe, Men kan godt lide at jeg nemt kan skifte batterier skulle der være noget galt. Samme gælder for mobiler. Er ikke fan af man skal havde fat i skruetrækker og procenten siger at de ikke vil give garanti hvis man selv har skiftet batteriet, om dette også gælder med en DS3 ved jeg så ikke.
RJKRJKSkrevet 03/08-13 10:47, rettet 03/08-13 11:51 
Selvom der er fordele og ulemper, så kan den ene ting jo godt altid være at foretrække over den anden. Det er også en fordel ved en 50-øre, at den vejer mindre end en 20-krone, så derfor er det en smagssag om man helst vil have den ene eller den anden?

Jeg spurgte til om der vitterligt var nogen der foretrak 360-batteriløsningen, som du jo må mene at en meget stor andel gør, hvis det er en "smagssag". Det er i så fald bare nyt for mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 03/08-13 11:49 
Jeg foretrækker også klart indbygget batteri. DS3 er ikke udpræget kendt for at batteriet dør, men de kan jo bare vælge at designe controlleren så den indbyggede kan udskiftes nemmere af brugeren end DS3. Også praktisk når en controller kan oplades med et standard og røvbilligt USB kabel via andre opladningskilder end selve konsollen. Både PS4 og XBO bruger heldigvis samme micro USB kabeltype til controlleropladning svjv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-13 12:43 
Micro USB nu? Hvorfor? Så skal man have to næsten ens kabeltyper liggende når man skal oplade PS3 og PS4 controllere. Det er da dumt. Jeg tvivler på at et mini-USB stil i controlleren havde fucket ret meget med PCB designet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 03/08-13 19:02 
Hvis det micro USB der sidder i begge de nye. Så burde man næsten kunne lade dem op med laderen til sin mobil telefon?
NaieraNaieraSkrevet 03/08-13 19:14 
Selvfølgelig. Ligesom ethvert Mini-USB-stick kunne lade en DS3 op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig