X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 08/07-13 13:00, rettet 08/07-13 13:01 
Beklager late-to-the-party, men er lige kommet hjem fra ferie :)

SeventhSun>
Nu hvor den væsentligste forskel er teknikken, skulle dét så være nok grund til at vælge PS4 over XB1 uden noget konkret at bygge det på overhovedet. Det er jo direkte useriøst.

- I den forstand er det jo også useriøst at dømme Edge ud fra et cover, men der står jo: "Xbox Ones road to ruin".

Enig. Hvad er deres argumentation? Hvis man skal forholde sig 100% objektiv og konstruktiv, bør deres PR-fuckup med always online-DRM jo ikke regne for noget længere - Sony er, som jeg ser det, præcis ligeså uransagelige mht. den slags ting som Microsoft er. Dvs. det eneste der er tilbage at vægte på, er spiludvalg, pris, og hardware-mæssig formåen.
Sidstnævnte spiller ikke særlig stor rolle for mig, men Sony har klart et forspring pga. det.
Mht. de to andre kender vi pt. kun stillingen ved launch, og det er langt fra alle der køber deres maskine ved launch. Og selv hvis du gør, har spiludvalget om to-tre år stadig større betydning end hvad der findes til launch.
Jeg kan slet ikke se nogen tydelig jordskredssejr til Sony som det ser ud nu. Især hvis man skal se på det med professionelt journalistiske briller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 13:09 
Jeg betragter tingenes tilstand på samme måde som Sumez.

Noget jeg har spekuleret på, er den her RAM-fordeling på 5gb til spil og 3gb til styresystem. Hvor officielt er det - jeg mindes ikke lige at have set en officiel kilde, men jeg har heller ikke ledt for alvor? Og er det ikke under alle omstændigheder noget, der kan ændres i en system update?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/07-13 13:34, rettet 08/07-13 13:34 
Sumez>
Enig. Hvad er deres argumentation? Hvis man skal forholde sig 100% objektiv og konstruktiv, bør deres PR-fuckup med always online-DRM jo ikke regne for noget længere - Sony er, som jeg ser det, præcis ligeså uransagelige mht. den slags ting som Microsoft er.

Jeg har ikke læst Edge-artiklen, men jeg kunne forestille mig at det drejede sig om følgende: Microsoft har lidt et tab i forhold til goodwill og Xbox-brandet har lidt skade med PR-fadæsen. Det er et stort problem når man skal sælge en luksus-vare, og har en konkurrent, der som du selv nævner, reelt sælger stort set det samme produkt. Selvfølgelig betyder det noget at Microsoft har kludret så meget i det i den indledende fase af markedsføringen: Sony har fået et forspring. Microsoft har med al sandsynlighed tabt en del af den store gruppe af købere, der ikke er lige så velinformerede og opsøgende som dem der er på Play:Right, men har fået at vide nede i Gamestop at de ikke vil kunne indbytte deres Xbox One-spil. Der hersker utroligt meget forvirring omkring Xbox One der gør det svært for den almene forbruger at manøvrerer. Dette spiller selvfølgelig ikke ind længere, hvis man ved det - men gør den almene forbruger det?

Derudover har Microsoft stadig et kæmpe problem: Prisforskellen på $100 mellem de to konsoller. Sony forsøgte, ligesom Microsoft i den kommende, at sælge deres væsentligt dyrere konsol, ved at spille på multi-medie faktorer. Det var bestemt ikke nogen succes. Tiden må vise om Microsoft har mere held med strategien.

Med det sagt er jeg enig. Det eneste der nu adskiller de to konsoller er prisen, og en hardware-fordel vi endnu ikke reelt ved om kommer til at spille ind i det store billede. Jeg skal helt sikkert have Xbox One på et tidspunkt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 08/07-13 13:47 
Jeg er enig i at MS har lidt et stort PR-mæssigt nederlag, der har givet PS4 et stort forspring. Men nu snakker jeg jo ikke om hvor Xbox One reelt står, mht. deres markedsføring, men hvordan man kan udlede at PS4 _for forbrugeren_ er det eneste rigtige valg, objektivt set.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/07-13 13:55 
Jeg er enig. Mit indtryk er at Edge-artiklen er drejet som "Derfor vælger forbrugerne PS4" og ikke "Derfor er det eneste rigtige valg er PS4". Hvis sidstnævnte er tilfældet har Edge da nået et nyt lavpunkt rent journalistisk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 08/07-13 15:05, rettet 08/07-13 15:11 
Wehner>
Jeg betragter tingenes tilstand på samme måde som Sumez.

Noget jeg har spekuleret på, er den her RAM-fordeling på 5gb til spil og 3gb til styresystem. Hvor officielt er det - jeg mindes ikke lige at have set en officiel kilde, men jeg har heller ikke ledt for alvor? Og er det ikke under alle omstændigheder noget, der kan ændres i en system update?

http://gimmegimmegames.com/2013/05/microsoft-confirms-xbox-one-os-uses-3gb-ram-5gb-ram-for-games/

Det er åbentbart ikke 100% confirmed, men tæt på.

Edit: Confirmed?

http://kotaku.com/the-five-possible-states-of-xbox-one-games-are-strangel-509597078

Edit 2:

Efter at have læst Kotaku's definition af game states, så ser det ud til der bliver lavet et memory-dump af et spil, når man lukker det ned - lidt á la en hibernate fil i Windows.

Det kan hurtigt komme til at koste noget plads på harddisken, hvis alle ens spil bliver gemt ved exit.
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 15:12 
Jeg synes ikke, det ligner 'confirmed' uden spørgsmålstegn. Men jeg kan godt se, at det er sandsynligt. Ikke mindst set i lyset af Microsofts lange historie med Windows :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 08/07-13 15:32, rettet 08/07-13 15:32 
https://www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/05/21/interview-with-xbox-ones-chief-product-officer-marc-whitten.aspx

Check @ 10:15 og frem.

Mark Whitten bliver spurgt direkte ang. de 3/5 GB, og han benægter intet, men forsvarer derimod deres beslutning.

Det lyder ret confirmed i mine ører - men jeg har det ikke på skrift noget sted :)
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 15:40 
Det er rigtigt. Tak for link.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/07-13 07:38 
Kotaku: "the OS uses 2 CPU cores, 3GB RAM AND 10% of the GPU."

Nice. Hvad havde Mattrick saa forestillet sig, der skulle vaere tilbage til... spil? So...Xbox One 30% mindre og langt langsommere RAM end PS4, samt 25% (!) af maskinens cores maa kun lege med styresystemet. Latterligt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 09/07-13 09:07 
Enig, men vi ved dog pt ikke hvor mange kerner PS4 får til spil. Mindst seks, men det sidste uofficielle var at de stadig var ved at finde ud af om OS skulle have en eller to kerner.

Fostår godt tvivlen. Når først beslutningen er taget kan de ikke ændre det i resten af maskinens levetid.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/07-13 11:17 
Jeg har nu læst Edge artiklen - eller artiklerne - der er en om PS4 og en om XB1.
Og de er skrevet efter MS skiftede mening.

Groft sagt vil jeg sige at deres mening er: PS4 er det klare valg nu. Med understregning af "nu".

Prisen, den tekniske forskel, Sonys tydeligere fokus på indiespil og generelt flere spil annonceret, giver dem en fordel.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 09/07-13 12:04 
Så en fornuftig artikel?

@Jmog: Bestemt en svær beslutning, men i opstarten hellere for meget end for lidt. De kan jo skrue ned for reservationer til OS, hvis det viser sig at være overkill (her taler jeg mest om reserverede kerner), men ikke skrue op.
j/k
JmogJmogSkrevet 09/07-13 13:35 
@slk486

Ja, det er jo rigtigt. De kan selvfølgelig ændre på det. Det kunne dog give nogle problemer. For eksempel:

Launch: Der er seks kerner til spil. To er reserveret til OS.
Om halvandet år: Firmware-opdatering kommer der frigiver en kerne mere til spil.
Om to år: Spil der udnytter (og dermed kræver) 7 kerner udgives. Lille Timmy der ikke har sin PS4 online kan ikke spille det.

På den anden side, så kunne det jo løses ved at spillets disk indeholder firmware-opdateringen. Det burde der jo snildt være plads til uanset hvor meget spillet fylder, da det er på BD.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-13 13:39 
Er der nogen fortilfælde hvor man har frigivet mere hukommelse til spil, og dermed tager noget fra systemets OS? Jeg synes det lyder urealistisk. Hvad med de applikationer (Netflix, Hulu etc.) der er skrevet til at kunne arbejde med en hvis mængde af systemets hukommelse? Er det reelt set ikke umuligt pludselig at nedskrive mængden af hukommelse systemet har tilgængeligt, når det hele skal kunne lade sig gøre på én gang?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 13:51 
Er kernerne ikke processoren - og ikke hukommelsen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-13 14:32 
Jeg refererede til tidligere post der snakker om en hukommelsesfordeling på 5/3 GB mellem OS og spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 14:33 
Ach, jeg manglede et quote for at lave den forbindelse :D Sry for noob.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/07-13 14:35 
Det havde nok været på sin plads med quote :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/07-13 14:48 
Nuclear Detergent>
Er der nogen fortilfælde hvor man har frigivet mere hukommelse til spil, og dermed tager noget fra systemets OS? Jeg synes det lyder urealistisk. Hvad med de applikationer (Netflix, Hulu etc.) der er skrevet til at kunne arbejde med en hvis mængde af systemets hukommelse?

Netflix og andre apps i dag, anvender samme hukommelse som spil vil gøre, og ikke OS'ets reserverede hukommelse.
3of193of19Skrevet 09/07-13 14:55 
Nuclear Detergent>
Er der nogen fortilfælde hvor man har frigivet mere hukommelse til spil, og dermed tager noget fra systemets OS? Jeg synes det lyder urealistisk. Hvad med de applikationer (Netflix, Hulu etc.) der er skrevet til at kunne arbejde med en hvis mængde af systemets hukommelse? Er det reelt set ikke umuligt pludselig at nedskrive mængden af hukommelse systemet har tilgængeligt, når det hele skal kunne lade sig gøre på én gang?

Slugte PS3 ikke flere resourcer til baggrundsoperationer i starten end den gør nu?
BeanoBeanoSkrevet 09/07-13 14:57 
Hvorfor tror du det?
JmogJmogSkrevet 09/07-13 16:22 
Jo det er faktisk rigtigt. Det er en del af grunden til at multiplatformstitler performede meget dårligere på PS3 i starten (nu er de som regel lige - en sjælden gang performer PS3 bedre). Følgende var åsagerne:

-Mere restriktiv fordeling af RAM: Systemram og videoram var i hver sin pulje (256MB/256MB) mod Xbox 360s hvor de 512MB (minus hvad OS tog) kunne fordeles som udviklerne ville.
-OS havde et større RAM-krav end Xbox 360 OS'et.
-Mere kompliceret hardware/sværere at udvikle til

Jeg kan ikke huske præcist hvornår det var, men i en af firmwareopdateringerne til PS3 fik de barberet den RAM pulje som OS'et krævede lidt længere ned.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/07-13 20:44 
Det er maaske derfor, at PS3 UI'et er saa hakkende og langsomt. Her er Sony altsaa lysaar bagud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 09/07-13 20:51 
@jmog: Ja, sørme - havde jeg helt misset :)

Artikel jeg fandt:
http://www.dailytech.com/Sony+Shrinks+PS3+OS+Gives+Devs+70MB+of+Extra+Memory/article17775.htm
3of193of19Skrevet 10/07-13 12:06 
Hmm rygte om at MS overvejer at skrue op på Xbox One's specs/at clockspeed ikke er sat.

Link...
KTCKTCSkrevet 10/07-13 12:18 
Ja, lad os da få en maskine, der ikke kan komme af med varmen - så er det jo som det plejer :p
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 10/07-13 16:41 
Det er godt nok sent at ændre på specs. Siden den kræver en dag-1 firmware opdatering for at fjerne DRM-begrænsningerne, så skulle man jo tro de allerede har sat den i produktion.
JmogJmogSkrevet 10/07-13 16:44 
Skrue op for RAM? Not gonna happen.

Det ville betyde at de skulle ændre på designet af motherboardet. Det er ikke et PC motherboard hvor man bare sætter ekstra RAM sticks i. RAM er integreret i motherboardet på en konsol.

Og det virker som om deres basis for rygterne er at dev-kits har 12GB RAM. Det er helt uden betydning. RAM-mængden i devkits er stort set altid større end i den endelige konsol for at gøre det nemmere at udvikle.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/07-13 17:29 
Der er vist en der aldrig har mødt en N64 :D ^^
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 10/07-13 18:24, rettet 10/07-13 18:26 
I teorien kunne de udskifte et par chips med dobbelt kapacitet uden at ændre layout, men det er usandsynligt så sent. De kan skrue op for clock frekvensen på GPU'en uden at ændre hardware, så det er mere sandsynligt. Det kan være deres endelige stresstests har vist at varmeudviklingen er inden for tolerancen - de kan jo bare skrue tilsvarende op for støjen :)

Kilden til rygtet (examiner) er dog ikke specielt tillidsvækkende.
j/k
SlothSlothSkrevet 10/07-13 19:33 
Husk at bruge jeres Live penge, når de bliver konverteret fra Points til kroner - de udløber efter et år.

http://www.gamingcapacity.com/microsoft-update-turns-your-msp-into-a-cash-balance-and-gives-you-only-a-year-to-use-it/

Ja, jeg er PS-biased, men dette her er sgu at skide på folk!

Det er sikkert et non-issue, da de fleste nok vil bruge dem alligevel før de udløber, men principielt er det jo penge du har indbetalt til dem. Om du bruger dem eller ej indenfor en tidsramme kan de vel reelt set være ligeglade med.
Kiss me, would you kindly?
GreaseballGreaseballSkrevet 10/07-13 20:22 
Et år er da lang tid at få brugt dem på. Tvivler meget på der nogen der har pumpet point ind på kontoen at de ikke kan nå det.
Tricket ligger nok mere i at få den til at gå i nul :p
SlothSlothSkrevet 10/07-13 21:25 
Jow jow, og Microsoft sørger også for at du bruger de tidsbegrænsede penge først. Men hvorfor overhovedet sætte en begrænsning på? Det er dét, der undrer mig.

Som jeg skrev, er det et non-issue - det er mere princippet i det. Det tjener intet formål i min optik.
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 11/07-13 02:20 
Det er sikkert af regnskabsmæssige og tekniske årsager.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/07-13 18:16 
Julie Larson-Green bekræftet til at tage over efter Mattrick:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-11-windows-chief-confirmed-as-new-xbox-boss
DunwichDunwichSkrevet 11/07-13 22:24 
Det er da Pam fra Dallas.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/07-13 13:25 
Vink og smil ofte til din Kinect

du er på live :-D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/07-13 13:38 
Det er godt nok ulækkert :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/07-13 13:45, rettet 12/07-13 13:45 
Jeg troede allerede det var kendt, men det bekræfter da folks værste antagelser, om ikke andet. Jeg håber virkelig snart det her får konsekvenser - alle i den amerikanske regering og de involverede firmaer, som har haft en finger med i spillet i det der Prism-projekt, burde fritstilles og forhindres i nogensinde at få et job med ansvar igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 12/07-13 16:16 
Never trust Microsoft. Never once. Jeg har også mistet respekten for Google for længst.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-13 17:08 
Det kan da være at det er grunden til at lydkvaliteten og den generelle stabilitet af Skype tog et voldsomt dyk for nogle år siden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/07-13 22:10 
Lige en side note. Sjovt som at Apple også nævnes i den artikel om "spionage" men det er MS som der bliver talt mest negativt om. Ikke et ord om hvad de andre har givet adgang til.
IMO, nok fordi det giver flere hits på en side at skrive negativt om MS og helst skrive godt om Apple for alle elsker jo apple. Selv om de lige så røget som det andre er speget.

Man kan så spørger sig i sager som disse.. har MS overhovedet haft et valg imod de (paranoide)magtorganer som USA nu engang besidder? Men det nok lidt off-topic for denne tråd.
JmogJmogSkrevet 13/07-13 00:06, rettet 13/07-13 00:58 
"IMO, nok fordi det giver flere hits på en side at skrive negativt om MS og helst skrive godt om Apple for alle elsker jo apple. Selv om de lige så røget som det andre er speget. "

Det er ærligt talt noget vrøvl. Det er langt mere populært at komme med Apple-kritiske artikler på nettet.

Og at der bliver talt mest om MS er da logisk: de har flest brugere. Ikke bare er der flere Windows end OSX-brugere, på Mac er det mest udbredte chatprogram det samme som på PC: Skype. Og MS ejer Skype.

Det her har intet a gøre med at medierne er forudindtaget mod et specifikt selskab. De kigger på hvad der berører flest brugere og Apple brugere er nu engang ikke mere end 10-15% af alle computerejere i forhold til 85-90% Windows.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/07-13 00:57 
Virksomhederne har vist haft lige så let ved at sige nej tak til "samarbejde", som en butiksindehaver havde ved at sige nej tak til en "beskyttelsesordning" i Chicago anno 1930'erne... Uanset om vi snakker Google, Microsoft eller Apple :)

Facetime (eller hvad det hedder i dag) er sikkert lige så udsat som Skype, men som Jmog nævner er det jo et væsentligt flertal der anvender Skype.
Jeg er ikke den største tilhænger af alle Apples metoder og måde at gøre tingene på, men ret skal nu alligevel være ret :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 13/07-13 09:34, rettet 13/07-13 09:36 
Jmog>
Det er ærligt talt noget vrøvl. Det er langt mere populært at komme med Apple-kritiske artikler på nettet.

Kommer sgu MEGET an på hvilke sider du læser på min ven. For så er det ikke noget vrøvl jeg siger. Men det som jeg ser det. Kan godt være du ser det anderledes. Men fred med det.

Nå jeg mente Apple brugere.. så mener jeg også de stakler som vader rundt med en iPhone og lign. frugt udstyr. Det noget mere end 10 - 15%, heldigvis faldene :p Men der stadig mange af dem.

FancyPants>
Virksomhederne har vist haft lige så let ved at sige nej tak til "samarbejde", som en butiksindehaver havde ved at sige nej tak til en "beskyttelsesordning" i Chicago anno 1930'erne... Uanset om vi snakker Google, Microsoft eller Apple :)

Heh... Ja, hvilke ikke gør det mindre skræmmende.
Zzap!Zzap!Skrevet 13/07-13 10:12, rettet 13/07-13 14:07 
1: Apple laver overvejende gode produkter, som hele industrien kopierer skamløst. Det samme kan ikke siges om microsoft.

2: Android er ikke reelt mere fri eller åben end forlægget iOS, bare mere rodet. De har dog formået at forgøgle naive personer den tro, og så er telefonerne jo generelt billigere (dog IMO ikke så meget som de burde være hvis man ser på hvor meget dårligere de er).

3: microsoft bliver fremhævet, fordi det netop er opdaget at de har åbnet Skype for spionage. NSA sagen generelt er en semi-gammel nyhed. Apple sidder jo heller ikke på store kommunikations, eller sociale tjenester som de andre nævnte firmaer. Det nærmeste er iCloud og Facetime.

4: Som nævnt er det skræmmende i denne sammenhæng, fordi microsoft netop insisterer på et permanent tændt kamera på One (hvor Skype er en af tjenesterne).
Born to kill space
GreaseballGreaseballSkrevet 13/07-13 14:54, rettet 13/07-13 15:03 
Ikke helt enig i nr. 1 Zzap. Apple kopier selv.. de har ikke opfundet noget selv. Hvad de tilgengæld er rigtig gode til at tage noget som findes og gøre det nemmere for alle at bruge, som f.eks smartphones.
Edit* Men gider ikke lave tråden til en Apple Vs. debat for det en gammel fisk der aldrig kommer til at lugte bedre. Som at sammenligne Æbler og Pære:

Hvad du så siger med Kinect altid skal være tændt. Det er blevet nævnt flere gange at Kinect på One godt kan slukkes helt. Der vil så komme en besked når noget software kræver at det er tændt.
Så stop nu med at pille den døde hest ud posen hele tiden.
That's right. You can turn it off. If you don't want Kinect tracking your every movement while playing a game or watching a movie, you can turn it off. Granted, you'll have to make a conscious commitment to turn off the Kinect 2.0, but if you can remember to do so, you can enjoy your console without fear of Big Brother.

"But the Xbox One is always listening!" Is it?

When the system is off, its only listening for the single voice command Xbox On This feature can be turned off as well. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so youll need to turn it back on for these experiences, said Microsoft.
,

Link...
BeanoBeanoSkrevet 13/07-13 15:03 
Tom PR snak. I sidste ende er det et spørgsmål om tillid til MS at kameraet faktisk er slukket og ikke lytter/kigger med når maskinen reelt er i stand-by. En tillid som MS ikke har gjort sig fortjent til - overhovedet. Og hvad så når man spiller og maskinen er aktivt tændt - er det så ok at blive overvåget?
Hvis de virkeligt respekterer vores privatliv, så burde det være muligt at frakoble skidtet helt.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/07-13 15:29 
(sarkasme start)Så tag da en sølvpapirs hat på hovedet hvis det så farligt at havde en konsol med et kamera stående.
Eller bederede endnu.. Lade hver med at købe den. Stop med at købe NOGET som helst med et kamera og en online forbindelse. Så du sikker. :p

Du ved lige så lidt om hvor meget din iPhone eller lign. kigger på dig og optager dine samtaler(i Danmark der gør de så alligevel) ;)

De skriver at man kan slukke helt for kamera og mikrofonen i indstillingen. Så gør det, og vend det om eller læg det en lyd isoleret kasse bagefter så du helt sikker. (sarkasme slut)

Så kan resten af os der komplet ligeglad med den slags nyde nogen spil som det hele drejer sig.
Lidt Halo, Forza, Kingdom Hearts 3 osv. osv..

Jeg ved jeg skal havde begge maskiner. Glæder mig til nye spil på både PS4 og XOne. De sender sikker lige meget data om hvad jeg spiller frem og tilbage. Gør min PC sikker også.
Eneste måde at undgå det på. Spil retro <3
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig