X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/07-13 20:27 
Don Matrick forlader Microsoft!
Dis shizzle be off da rails, yo!

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-07-01-xbox-chief-don-mattrick-leaving-microsoft-report
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/07-13 21:08 
Til fordel for Zynga, åbenbart.
Jeg ved sgu ikke ligefrem om det er noget jeg vil kalde en forbedring, uanset hvor ringe det må have stået til med ham hos Microsoft. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/07-13 21:48 
En række af højtstående medarbejdere er flygtet fra Zynga det seneste halve år, så det må da bestemt være en nedgradering Hr. Matrick ser frem til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 01/07-13 23:50 
Det er vel det, man kalder et hoved, der ruller.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 02/07-13 07:44 
CEO er da en meget højere stilling end han havde hos Microsoft.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/07-13 07:50 
Meget mindre dam at være fisk i... meget.
BeanoBeanoSkrevet 02/07-13 08:26, rettet 02/07-13 08:26 
Beano>
Mht koder, så kan de jo være de indfører QR koder som scannes af kameraet, det er ihvert fald oplagt når de tvinger kamerat på os.

Called it :D

http://www.engadget.com/2013/07/01/xbox-one-to-let-gamers-scan-download-codes-with-kinect
slk486slk486Skrevet 02/07-13 12:26 
Ja!

Men bare det at man skal sådan noget pjat...
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-13 16:20 
Så skal jeg bare lige kunne scanne mit skateboard så det er i spillet, som lovet :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/07-13 23:05 
Så blev Mattrick slagtet:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article2029534.ece

Så vidt jeg husker har Zynga nogle rigtig ulækre og aggressive forretningsmetoder, så der falder han jo nok godt til... good riddance, retardo!
WehnerWehnerSkrevet 02/07-13 23:08 
Se ni indlæg længere oppe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 03/07-13 00:35 
Kun én negativ Xbox One historie på en mandag er jo ikke nogen måde at starte ugen på, så sædvanen tro kommer lige én til her.

Gaming-magasinet Edge... har valgt side. Forsidehistorien på det nyeste nummer er i bund og grund "du bør vælge PS4".

Neogaf-tråd med shot af coveret
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 01:02, rettet 03/07-13 01:02 
Kun én negativ Xbox One historie på en mandag er jo ikke nogen måde at starte ugen på

Mattricks fyring må da på alle måder betegnes som en positiv historie.

Edit: Eller nok ikke for ham selv :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Captain NCaptain NSkrevet 03/07-13 03:06 
Jmog>
Kun én negativ Xbox One historie på en mandag er jo ikke nogen måde at starte ugen på, så sædvanen tro kommer lige én til her.

Gaming-magasinet Edge... har valgt side. Forsidehistorien på det nyeste nummer er i bund og grund "du bør vælge PS4".

Av, den må godt nok svede hos M$
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 09:26 
Gad vide om forsiden er lavet før DRM u-vendingen?
JmogJmogSkrevet 03/07-13 09:46 
Tvivler. De har jo haft rigelig tid til at nå at ændre den. En forside kan sagtens nå at blive ændret helt op til samme dag den skal trykkes. Det er blot en Tiff-fil eller lignende som uploades til trykkeriets ftp-server. Har man en ny forside, så overskriver man den seneste. Trykkeriet tager bare den nyeste der ligger der ved trykdeadline.
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 09:50, rettet 03/07-13 09:53 
Jeg tænker mere på hele temaet bag forsiden - det er jo ikke lige noget man "lige" laver om.
Ved heller ikke hvad deres deadlines før tryk er...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/07-13 09:51, rettet 03/07-13 14:05 
Det skulle eftersigende være post DRM-180.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 09:53 
Ok, så er det ret vildt!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/07-13 10:12 
Jeg synes det er rimelig lamt, at de melder sådan ud - så lang tid inden maskinerne og spillene overhovedet er udkommet.

Nu hvor den væsentligste forskel er teknikken, skulle dét så være nok grund til at vælge PS4 over XB1 uden noget konkret at bygge det på overhovedet. Det er jo direkte useriøst.


- I den forstand er det jo også useriøst at dømme Edge ud fra et cover, men der står jo: "Xbox Ones road to ruin".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 10:18 
Man kan jo sælge blade på mange måder - ikke alle er lige seriøse.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/07-13 10:23 
Sandt - jeg regnede bare ikke lige med at det var Edge der skulle køre EB stil :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 03/07-13 10:23, rettet 03/07-13 10:24 
Der er væsentlige forskelle på de to konsoller udover teknikken. Kig lige udover XO næsen engang ;)

Edge plejer at være rimelig seriøse, så spændt på argumentationen. Kommer dog ikke til at gøre en forskel for mig.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 03/07-13 10:28, rettet 03/07-13 10:36 
Men de har jo ret. Microsoft har lavet en svag maskine, og de konturer af deres motiver vi kan se er både usympatisk og viser tydeligt at 'vi' ikke længere er deres målgruppe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 03/07-13 10:39, rettet 03/07-13 10:39 
Jep. TV TV TV sports sports sports er stadig primus motor for dem.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 10:59 
Nu må vi lige se. Som sagt har de lige fyret hovedpersonen i Darkbeats kultfilm, og de er helt klart i gang med en eller anden erkendelsesproces. Synes ikke de kan dømmes ude pt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 03/07-13 11:07, rettet 03/07-13 11:08 
Nej, de kan overhovedet ikke dømmes ude og jeg giver ikke nødvendigivs Edge ret, men deres mål bliver ikke anderledes af at de skifter taktik for at opnå det.

Ligegyldigt hvad vi få nørder mener, så er det stadig i sidste ende masserne der taler.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 11:26 
I og med at de lavede den 180 for nylig og nu har fyret personificeringen af fiaskoen, er der er to muligheder:

1. Der har tydeligvis været nogle masser, der heller ikke var imponerede af TVTVTVsportsportsports.

2. Microsoft lytter til nørdsegmentet.

Jeg gætter på "1", men resultatet er det samme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 11:35 
Der er så debat om Mattrick faktisk blev fyret eller han selv gik pga. omstruktureringer i MS.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/07-13 11:38 
Lad os lige slå bak med det der "de har fyret manden bag fiaskoen".

Man bliver jo ikke ansat som chef for Zynga på 2 uger.
Med andre ord: det MÅ have ligget i kortene noget tid.

Wall Street Journal citerer her et Zynga bestyrelsesmedlem, for at sige det har været et par måneder undervejs: http://online.wsj.com/article/SB10001424127887323297504578579932184899670.html
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 11:40 
Præcist...

http://www.polygon.com/2013/7/2/4485990/report-don-mattrick-left-for-zynga-ahead-of-massive-microsoft
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 11:42 
Det kan han sige alt, han vil. Skulle han have udtalt: "Ja, Microsoft havde brug for at komme af med en højprofileret ansat, der lige har lavet en kvajer af format, så de gav ham til os"?

Selvfølgelig er det spekulationer, men jeg ved godt i hvilken retning, mine spekulationer går.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 11:47, rettet 03/07-13 11:48 
Den korte tid fra E3, timing ifm. launch og at MS ikke har en erstatning for ham endnu, taler for at han selv er gået. Men derfor kan det godt lune lidt at se ham ude af billedet. Jeg tvivler bare på at MS ændrer kurs eller på nogen måde pludseligt ser på forbrugerne og markedet anderledes, fordi de blev tvunget til at eliminere (eller udsætte) deres våde DRM-drømme.
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 11:56 
Damage control er ikke rigtig damage control, hvis ikke det går hurtigt.

"Hør her Don jeg har set din fremtid, og den er... wait for it... Farmville!"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 12:08 
Damage control kan være mange initiativer, end en pludselig fyring - selv med Ballmer ved roret. At fyre en leder uden erstatning kan give unødig uro internt og sende uheldige signaler eksternt, speciel lige nu op til launch. Og at han pludseligt bliver CEO i Zynga på et par uger, lyder usandsynligt.
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 12:18 
Vi er ikke helt enige her, men det behøver vi jo heldigvis heller ikke være :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 12:19 
Næh nej ;)
dRxLdRxLSkrevet 03/07-13 13:14 
http://www.youtube.com/watch?v=r2Ug29BVEPI

EOD :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 13:40 
Tv tv tv tv.. og sport i 2'eren.
JmogJmogSkrevet 03/07-13 16:28 
Mattrick har helt sikkert været på vej væk FØR det gik galt. SeventhSun har helt ret i at man ikke bare lige får et CEO-job sådan tjubang-chokoladestang.

Timingen er dog stadig ekstremt mistænkelig. Det mest sandsynlige er, at det var planlagt, at han skulle forlade firmaet, efter han havde styret launchen igennem. MS ledelse har så vurderet at de får nemmere ved at vinde PR-krigen ved at han forlader firmaet før launch og Zynga har helt sikkert (med deres problemer) intet haft imod at få ham før tid.

Alle vinder. Mattrick kan forlade spotlightet. MS kan bringe en talsmand frem, som kan komme med positive nyheder (fra Mattrick ville det blive mistoret med det samme) og skabe et godt buzz blandt gamers og Zynga får en CEO der er væsentligt bedre end deres nuværende.
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 16:33 
"Windows chief set to replace Don Mattrick as Xbox boss"
http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-03-windows-chief-set-to-replace-don-mattrick-as-xbox-boss
WehnerWehnerSkrevet 03/07-13 16:44 
Jmog>
Mattrick har helt sikkert været...

Der er ikke noget i denne sag, der er helt sikkert :) Jeg synes, det er helt åbenlyst, at han får sparket grundet TVSports-gate. Det er også lidt det, du egentlig skriver, og jeg tror folk undervurderer, hvor hurtigt tingene kan gå i forretningsverdenen, når den rette motivationsfaktor (sorte tal) er til stede.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 04/07-13 18:50 
CvG har hørt rygter om at MS holder en konference til gamescon i august.

lavere pris og ingen kinect påkrævet?

jeg krydser fingre.... /facepalm
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 04/07-13 20:06 
Tror nok ikke man skal forvente de fjerner kinect da hele ideen bag det jo er at udviklere ved at alle brugere har den. Så de bedre kan putte kinect muligheder i deres spil hvis de vil.

Selv om jeg kan godt sige at jeg personligt vil havde den slukket og kun tændt når spil påkræver det.
Hvilke er lidt ;D Single player spil er bedst nydt henslængt i en sofa med en kold Coke inde for rækkevide. Vil jeg hoppe rundt som en gal så det fordi der en hveps i stuen.

Men de må godt komme med en lavere pris der matcher Sony's.
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 08:58 
Kinect droppes næppe. Ingen Kinect, ingen "Nuads" :!

"Xbox One built with advertising in mind, Kinect integral to next-gen advert":

http://www.vg247.com/2013/07/04/xbox-one-built-with-advertising-in-mind-kinect-integral-to-next-gen-adverts/
3of193of19Skrevet 05/07-13 10:15 
Ville være fedt med en prisnedsættelse. Problemet ville bare være at det ser for panikslagen ud, som om de ikke har tiltro til deres maskine. Det vil kræve fornuftig spinning til at få det til at lyde rigtig godt. Og så fumlet som MS har været med marketing spin de sidste to-tre år.... eh.

Det er stadig det der overraskede mig mest med DRM-gate. At de kun nævnte ulæmperne for spillerne (check-in, disc registrering, ikke til at sælge...)
Så meget af kontroversen kunne have været undgået hvis de havde fokuseret på hvad spillerne får ud af det. Lavere priser for digital og måske retail, familie biblioteket, disc-less, ikke at skulle hamre koder i paddet men kunne scanne dem med Kinect, forsikre forbrugerne at DRM til discs vil blive slukket inden serverne bliver lukket med et firmware update.
Og så selvfølgelig ikke træde i regions spinaten, altså ikke geo-IP locke tilgang til Live, med en disclaimer at f.eks. spil der håndterer noget af spilfysikken i skyen vil lagge.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-13 11:46 
Beano>
"Xbox One built with advertising in mind, Kinect integral to next-gen advert":

http://www.vg247.com/2013/07/04/xbox-one-built-with-advertising-in-mind-kinect-integral-to-next-gen-adverts/

Hold kæft hvor lyder det svagt.

the 360 console wasn’t built with advertising in mind, it was more of an afterthought, so we’ve had to adapt to the technology and how we work to fit them in to the console, whereas this new one is going to have advertising in mind.

Jeg skal satme ellers love for at de kom godt efter det og lancerede endnu mere lortede dashboards udelukkende for at kunne mose flere skod reklamer ind. Så vidt jeg husker var der på det aller første dashboard (som var godt) kun plads til én eller to reklamer.

En ny konsol fra Microsoft hvor reklamer nu pludselig er i fokus lyder helt forfærdeligt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/07-13 12:03 
Bare rolig! De kommer med et abonnement, hvor du kan betale $49,99 om måneden for at slippe for reklamerne :-D
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 12:07 
Helt som i dag... oh wait...
GreaseballGreaseballSkrevet 06/07-13 17:38 
Ok, der var lige en ting jeg missede ved E3 fremvisningen af Kingdom Hearts 3.
Troede kun det kom til PS4 og ikke også til Xbox One.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig