X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 09:57 
Ja det er muligt :)
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 10:06 
Boogie kravler ud af Francis for at tale om den nye situation...

http://www.youtube.com/watch?v=ZjgPGHI3vRU
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/06-13 10:28, rettet 21/06-13 10:28 
Hvordan det kunne havde været annonceret: ;-)
http://www.dorkly.com/article/52521/don-mattricks-first-draft-of-the-xbox-one-update-announcement
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RJKRJKSkrevet 21/06-13 12:22, rettet 21/06-13 12:23 
3of19>
Tja med drm'en forsvandt jo desværre også mange af de gode features

Hvad er det helt præcist for nogle "gode features", som muligheden for at køre fysiske skiver uden online-forbindelse forhindrer?

Jeg faldt tilfældigt over nedenstående artikel, og for mig at se er det bare sludder fra ende til anden.

1. Your game library won't be digital

Jo, hvis man køber sine spil digitalt. Det kan man jo bare vælge.

2. You can't share your library with 10 family members

Det var jo så aldrig meningen, men derudover er der jo intet der forhindrer Microsoft i at gøre dette med downloadede spil.

3. There's no gifting purchased games online

Der er intet der forhindrer Microsoft i at gøre dette med downloadede spil.

4. The disc needs to be in the Xbox One even if you've installed game

Ikke hvis man køber sine spil digitalt. Det kan man jo bare vælge.

5. It makes cloud computing less attractive for developers

Hvis man tænker efter, er det noget sludder. Det er rigtigt at man ikke kan være sikker på at alle med en Xbox One har en internetforbindelse, men dels var der i forvejen ingen krav til forbindelsen (=det var alligevel ingen garanti for at det var brugbart i praksis), og derudover er det resterende segment jo bare dem, der ellers ikke ville have haft en Xbox One overhovedet. Det gør jo ikke det samlede antal konsoller med onlineforbindelse mindre, og derfor er salgspotentialet for udviklerne det samme.

6. There's less potential for game price drops

Der er jo intet der tyder på at dette ville være tilfældet, tværtimod. På konsollerne er det generelt billigere at købe spil fysisk, og der er oftere tilbud på disse, fordi onlineservicen er låst og uden konkurrence. Der er absolut intet der forhindrer Microsoft eller udgiverne i at sætte download-spillene på tilbud der underbyder de fysiske spil. Det kan da godt være at GameStop så bliver sure, men så lad os lige huske på hvad alternativet var.

I det hele taget kan Microsoft og EA jo stadig få det helt som de vil have det. De kan indføre alle begrænsningerne og "mulighederne" på de downloadede spil, og de kan få hovedparten af markedet til at skifte til disse, ved at halvere prisen på dem. Når dette ikke sker, er det vel åbenlyst hvad alt det her i virkeligheden handlede om...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 21/06-13 12:30, rettet 21/06-13 12:30 
^ Jep, de surmuler bare istedet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 12:46 
De er bare stadig rundtossede efter at være spinnet rundt i flere uger af MS.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-13 12:54 
Ja de brokkede sig før og nu brokker de sig bagefter. Velkommen til internettet ;p
Zzap!Zzap!Skrevet 21/06-13 17:18, rettet 21/06-13 17:26 
RJK>Den eneste rimelige forklaring må være, at der har ligget en aftale med Sony om at gøre det sammen, som japanerne er smuttet fra i sidste øjeblik, og så er Microsoft gået i panik. Det får vi i så fald nok afsløret engang...

Sandheden er at microsoft bare har en almen kultur for inkompetence og middelmådighed. Og sådan har det altid været.
De har klaret sig igennem på det kæmpe forspring IBM gav dem, og fordi resten af verden også er middelmådig.
Når de en meget sjælden gang har lavet noget der tangerer godt, har det været noget de har købt sig til fra ubesmittede kræfter. Men heldigvis har de altid formået at fucke det op ret hurtigt efter.

De laver en helvedes bunke research, med folk i separate labs (mange af dem meget talentfulde) der har fundet guldminen over dem alle, for de bliver aldrig afkrævet resultater. Eneste problem er at næsten intet af forskningen så heller aldrig kommer videre.
Alt sammen præcist som hos Xerox Parc i 1970erne.

Første scenario var microsofts våde drøm.
Eneste problem var at de var for bange for gå hele vejen og droppe fysiske spil endeligt, og kom til at sætte sig mellem to stole.
Nu bliver det en anden der løber med fordelene ved en billig streaming netbox til spil, inden denne generation er omme. Sandsynligvis Apple.

Edit: Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet RJK eller personer der hedder Grete, med den oprindelige start på mit indlæg.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-13 17:28 

Fuldstændig samme DVD drev som tidligere = kræver harddisk install før man kan holde den ud :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 21/06-13 17:41 
Synes den ser lækker ud, og om det så er samme DVD drev synes jeg er underordnet, da jeg alligevel laver install ved samtlige spil før jeg nørder dem. X360 spil kører bare mere smooth når de er installeret :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/06-13 11:35 
Marc Whitten siger (påstår) at Family Sharing ikke kun ville have været tidsbegrænsede versioner:
https://twitter.com/notwen/status/348092374842474497
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 22/06-13 12:20 
Om restriktionerne var af art X eller Y er vel for så vidt ligegyldigt, for vi kan vel allesammen blive enige om, at de var der? At de så spiller martyrer nu hvor det ikke skal indføres giver bare en dårlig smag i munden, ovenpå deres forsøg med at kontrollere vores adgang til spil.

Skulle de have lyst til at indføre restriktionsløst spilbiblioteksdeling for ti personer, står det dem stadig frit for med digitale udgivelser, men det bliver selvfølgelig ikke aktuelt..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 22/06-13 12:44 
Bede-x >
At de så spiller martyrer nu hvor det ikke skal indføres giver bare en dårlig smag i munden, ovenpå deres forsøg med at kontrollere vores adgang til spil.

Den kontrol har de vel haft lige siden xbox-2001 i og med at de styrer platformern og bestemmer hvad der skal ud på den. At lave den investering det er at have en platform handler vel netop om at have kontrollen og styre folks adgang til spil. Bare ærgerligt at de strammede skruen så meget at nogle af fårene fik øjnene op for det :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 22/06-13 15:01 
Jeg tror simpelten ikke på dem. Hvis Family Plan virkelig var ubegrænset tidsmæssigt, så kan det umuligt have været muligt på andet end deres egne udgivelser.

Hvor er incitamentet for udgiverne til at gå med på en ordning, der hæmmer salg?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/06-13 16:08 
Der er trods alt en væsentlig forskel på at eje eller låne et spil.
Som sådan ville det jo bare være en mere effektiv version af at du kan låne spil ud til dine venner i dag.

Der er jo også en enormt stor del af spilsalg, som foregår lige efter udgivelsen hvor marketingskampagner osv. kører. Og de fleste spiller jo også nye spil med det samme - og så kan de ikke lånes.
Jeg gætter på, at de ved at lånte spil tager meget lidt fra salg, og eventuelt faktisk genererer salg. Og så ville de selvfølgelig gøre det ekstremt nemt lige at trykke på en knap så du selv kunne købe spillet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 22/06-13 17:10 
Jmog>
Jeg tror simpelten ikke på dem. Hvis Family Plan virkelig var ubegrænset tidsmæssigt, så kan det umuligt have været muligt på andet end deres egne udgivelser.

Hvor er incitamentet for udgiverne til at gå med på en ordning, der hæmmer salg?

Ved multiplayer spil kunne jeg sagtens se familie biblioteket FREMME salg.
Da der kun er en licens i familien, kan man jo ikke spille multiplayer sammen med kun den ene kopi. Efter at have laant et spil kan det sagtens give folk lyst til at spille det sammen og saa skal de koebe en licens til.
JmogJmogSkrevet 22/06-13 19:28, rettet 22/06-13 19:29 
Ja, helt klart med multiplayer, men hvad med singleplayer? I dag, hvis et spil er godt og gennemført vil jeg jo typisk ikke låne det ud til en ven i den anden ende af landet pga dyr porto og besvær. Jeg vil så anbefale ham at købe spillet fordi det er godt og måske køber han det.

Men hvis jeg kan låne ham det over Live, så ryger motivationen til at købe det jo helt i bund. Jeg kan levende forestille mig det samme vil gøre sig gældendd i større lande hvor afstande gør det endnu mere logistisk svært at sende spil fysisk.

Der er selvfølgelig folk der foretrækker at eje deres spil, men det er et mindretal. Se på Netflix. Det brede flertal er vilde med blot at opleve x uden at det fylder på hylden.
slk486slk486Skrevet 22/06-13 21:51 
Især hvis der er tale om den Family Plan vi troede, hvor man kan spille det samme spil samtidigt. Så får man i praksis 2 x spil for 1 pris, bortset fra multiplayer. Allerede der ryger pointen og argumentet for at erstatte brugtsalget fordi udviklerne skal have en bid.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-13 23:55 
Det dér family plan lød for godt til at være sandt. At alle har adgang til de samme ting på én Xbox i en husstand, så længe én af brugerne har Gold, lyder rigtigt nok, men 10 mennesker lyder skummelt.
3of193of19Skrevet 23/06-13 11:12 
tja, takket være alle de mewling quims finder vi nok ikke ud af hvordan det var blevet.

Link...
slk486slk486Skrevet 23/06-13 11:20 
Good riddance...
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 23/06-13 13:12 
Jeg vil personligt fortrække den model som de vi kender som vi får nu efter de har trukket DMR kravet tilbage( ellers havde jeg ikke givet købe en Xbone)
Der sikker mange gode tanker bare Family sharing og hvis de ville, så kunne de teste det på digital downloads titler.
Mon ikke der en del udgivere der ikke har været HELT så optimistiske omkring det som MS havde håbet på.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/06-13 16:01 
3of19>
tja, takket være alle de mewling quims finder vi nok ikke ud af hvordan det var blevet.

Meh, nu satser jeg bare på, at det nogen fandt i update filer til Steam vedr. potentiel game sharing/trading, kommer til at se dagens lys en gang.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 26/06-13 11:04 
Det nye XBO headset er ikke inkluderet med maskinen, hvilket er overraskende imo:
http://www.engadget.com/2013/06/26/xbox-one-chat-headset
slk486slk486Skrevet 26/06-13 11:13 
Du kan da bare tape din kinect til hovedet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/06-13 11:22 
Det er også ca. MS's forklaring... :D

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-26-xbox-one-doesnt-come-with-a-headset-because-it-includes-kinect-microsoft-explains
slk486slk486Skrevet 26/06-13 11:24 
Ja :)
j/k
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/06-13 12:27 
Man skal da være pæn naiv hvis man ikke tror på at Microsoft xbox R&D afdeling ikke har været ude og tale med de store udgiver om deres tanker og ideer om hvordan deres nye DRM/Xbox One vil fungerer.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HeroldHeroldSkrevet 26/06-13 14:01, rettet 26/06-13 14:02 
Det tror jeg du har ret i - især EA har nok været ombord ... men alle har åbenbart backtracket i sidste øjeblik, og either way, så er det et system, der er svært at være med på hvis konkurrenten ikke har det.

Men hvad refererer du til mere specifikt, GrillBillerDK?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/06-13 14:02 
De har efter sigene lavet noget rigtig smart med Kinect hvor den kan isolere spillerens stemme så den ikke opfanger lyde der kommer fra Xbox'en.... Så den f.eks. ikke slukker hvis man sidder og ser en pressekonference på den hvor der er nogen der siger "Xbox!"

http://youtu.be/gfWWQ8Vu7SM
SumezSumezSkrevet 26/06-13 14:07 
Herold>
Det tror jeg du har ret i - især EA har nok været ombord ... men alle har åbenbart backtracket i sidste øjeblik, og either way, så er det et system, der er svært at være med på hvis konkurrenten ikke har det.

Er det så ikke meget farligt at komme med en officiel udtalelse hvor de konstaterer at de aldrig nogensinde har haft nogen form for kommunikation med Microsoft omkring den løsning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/06-13 14:13 
Ja, der skulle være filtrering på voice-kanalen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 26/06-13 14:15 
Sumez>
Er det så ikke meget farligt at komme med en officiel udtalelse hvor de konstaterer at de aldrig nogensinde har haft nogen form for kommunikation med Microsoft omkring den løsning?

Jo, link?

De har jo også sagt de droppede Wii U, så at de ikke gjorde etc etc.

Det virker for mig som om det ville være et selvmål af rang ikke at tage de store spilfirmaer med på råd, når det handler om den slags. Så hvis de ikke har haft nogen som helst form for dialog, så ... Ja. lol.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/06-13 14:29, rettet 26/06-13 14:29 
Det står længere oppe i tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/06-13 12:18 
Så er jeg klar til Xbox One. Lige sat en 100mbit forbindelse fra YouSee op her til formiddag :D
GreaseballGreaseballSkrevet 27/06-13 21:38 
MS stopper nu med at tage penge for Xbox 360-patches. Så må vi se om dette bære over på XboxOne også.
Hjælper helt sikker mange af de små udviklere.
http://www.oxm.co.uk/57153/microsoft-stops-charging-developers-to-update-xbox-360-games/
WehnerWehnerSkrevet 27/06-13 21:47 
Det var da en super nyhed. Måske har forbrugernes bagvendte hjulpet lidt på det hele.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 27/06-13 21:57 
Håber ikke det betyder en overflod af patches og endnu flere "beta-udgivelser", men om ikke andet positivt for indie-udviklere. Hvis Pinball Arcade nogensinde får styr på deres IP-tis, bliver det i hvert fald en stor lettelse i deres regning
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 28/06-13 00:05 
Omvendt kan det jo betyde at spillene i de mindste ender med det, udviklerne havde tiltænkt. Selvom det ville være bedst, hvis de fik det rigtigt i første forsøg.
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/06-13 00:10 
I diverse online spil vil det i hvert fald være en kæmpe fordel, hvis det ikke længere skal koste en formue hver gang der bliver lavet en balance patch.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 28/06-13 09:00 
@Sumez: Jeg forestiller mig ikke det bliver anderledes end andre platforme, såsom Steam. Udviklerne har stadig en professionel stolthed og interesse i at udgive det bedste de kan som udgangspunkt. I nogle tilfælde kan der være økonomiske årsager eller en udgiver der puster dem i nakken, men alt i alt - rigtig godt.

Man kan godt mærke på MS de er på charme offensiv. Det har været esktremt sundt for branchen og MS at få den overhaling...
j/k
SumezSumezSkrevet 28/06-13 11:00 
Jeg har en Androidtelefon, og nærmest alle apps jeg har skal opdateres mindst en gang om ugen, og det er meget sjældent nogen synlig opdatering.
Det er ikke en tendens jeg har lyst til at se i konsolspil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 11:54 
De skal stadig igennem certificering, så det kommer ikke til at ske.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/06-13 11:58 
Det er selvfølgelig rigtigt nok :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 12:21, rettet 28/06-13 12:22 
Unity gratis på 360 og XO.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-28-free-unity-for-microsoft-studios-xbox-360-and-xbox-one-games

Cool nok i sig selv, men manglen på faktiske Unity spil på feks Wii U giver mig ikke den store tiltro til at det rykker noget - desværre. Wasteland 2 på konsol ville ellers være najs.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/06-13 12:23 
Hvis det er Pro-licensen der er gratis til Xbox, så er det satme en stor nyhed! Den normale gratis PC-udgave af Unity er for begrænset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-13 12:27, rettet 28/06-13 12:27 
De nævner ikke noget om Pro, så formentlig ikke. Ved heller ikke hvad

any Microsoft Studios-published Xbox 360 and Xbox One games will have access to Unity for free

egentlig betyder.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/06-13 12:38 
Well, standard-udgaven ad Unity er jo gratis i forvejen, men når vi snakker andre platforme er det svært at vide hvad de snakker om. Kan man få en pro-udgave gratis som kun kan compile til Xbox, eller har de bare tilføjet Xbox til listen over platforme man compile til i den gratis udgave? Det er en kæmpe forskel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/06-13 12:58, rettet 28/06-13 12:58 
Der er sandsynligvis tale om licensen til at udgive spil til konsollerne. Unity Pro koster penge, men udover dét skal man betale $40k for en licens til at udgive på konsollerne (pr. platform, svjv). Jeg sidder selv og undersøger markedet lige pt. i forbindelse med Stikbold!. De 40K kan vist forhandles ned, hvis man har noget godt.

Det der er tale om her, er sandsynligvis det samme som Nintendo gjorde - til gengæld vil jeg tro de sikrer sig IP eller eneret på produktet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 28/06-13 16:46 
Lidt interessant om den lokale ESRAM i XO.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox-one-memory-better-in-production-hardware
j/k
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig