X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/06-13 23:09 
Men ikke rammende
slk486slk486Skrevet 19/06-13 23:15, rettet 19/06-13 23:27 
Og region free oven i købet!

Pre'd, ligesom PS4'eren ~)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 19/06-13 23:18 
Hvis man starter ud på et lavt nok niveau, så bliver folk glade, når de får det mest basale. Jeg er glad :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 19/06-13 23:20 
Selvom det selvfølgelig er det logiske valg, og jeg selv synes det er fantastisk, så er jeg alligevel forundret over, at det kunne komme dertil, og tror et sted stadig ikke rigtigt på det endnu.

Hvordan kunne Microsoft ikke have forudset noget af det her? De har jo lidt en kæmpe skade med hele det her stunt, og nu er det uden at få noget som helst ud af det. De står jo tilbage som lallende amatører for både brugerne, udgiverne og investorerne.

Hvis Microsoft havde troet der var den mindste chance for at det kunne ende sådan her, så ville de jo aldrig have gået i den retning. Det må jo betyde at de har så lidt føling med deres målgruppe, at det nærmest er skræmmende.

Den eneste rimelige forklaring må være, at der har ligget en aftale med Sony om at gøre det sammen, som japanerne er smuttet fra i sidste øjeblik, og så er Microsoft gået i panik. Det får vi i så fald nok afsløret engang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 19/06-13 23:20 
Det er alligevel vildt at tænke på hvor tæt de var på at begå kommercielt selvmord, mon ikke der kommer til at rulle et par hoveder ingen længe?
WehnerWehnerSkrevet 19/06-13 23:22 
Eller dvs. næsten glad. Der er stadig alt det Kinect, der interesserer mig mindre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 19/06-13 23:29 
Og det er stadig klart den svageste hardware af de to. PS4 er mindst halvanden gang så kraftig, og jeg gætter på at den kan være mere end dobbelt så kraftig i praksis. Bliver spændende at se om jeg har ret i ovenstående, og om det bliver meget tydeligt at se.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/06-13 23:34 
RJK>
Den eneste rimelige forklaring må være, at der har ligget en aftale med Sony om at gøre det sammen, som japanerne er smuttet fra i sidste øjeblik, og så er Microsoft gået i panik. Det får vi i så fald nok afsløret engang...

Jeg har gået med de samme tanker, det er bestemt ikke utænkeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/06-13 23:34 
@TheDuke
De havde jo et eller andet sted troet, at 'fremtiden' var nu, og at folk var parate til det.
At modellen så var alt andet end helt gennemtænkt.

Som 3of19, var family sharing også noget som både jeg og min bror havde set rigtig meget frem til - og jeg tror stadig det havde kunne lade sig gøre sideløbende med den model Sony (og nu også Microsoft) kører efter.
Et online tjek i timen ved shared games, ville i hvert fald ikke have været urimelig i mine øjne :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 19/06-13 23:36 
You never go Full Retard!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 19/06-13 23:41 
dRxL>
Og det er stadig klart den svageste hardware af de to. PS4 er mindst halvanden gang så kraftig, og jeg gætter på at den kan være mere end dobbelt så kraftig i praksis.

Det får vi jo se, men nu har man i det mindste et reelt valg mellem de to maskiner, hvor det er exclusives, onlineservice, indie-scenen, performance på multiplatformtitler, controller-ergonomi osv., der afgør, hvad man køber, i stedet for at det er givet på forhånd.

Indrøm: Du troede, jeg ville til at snakke Ass Creed, trololololol :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 19/06-13 23:45 
Nu mangler de bare at droppe den kinect, som har været mit aller største problem med XBONE, indtil videre. Jeg vil ikke eje en kinect, og jeg gider ikke at være tvunget til at betale ekstra fordi den er en del af pakken.

Og jeg VIL spille mit spil uden at skulle sætte disc'en i. Make it happen Microsoft!
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-13 23:45, rettet 19/06-13 23:50 
Ja! Xbox 180 er et fantastisk navn på den nu! :D

*EDIT* Fedt at de også dropper region locks i samme omgang. Moderne! Realistisk!
BeanoBeanoSkrevet 19/06-13 23:51 
1up>
Og jeg VIL spille mit spil uden at skulle sætte disc'en i. Make it happen Microsoft!

Download det.
ChronoChronoSkrevet 19/06-13 23:52 
De mangler stadig at fjerne Kinect og tilhørende NSA-overvågning...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-13 00:07 
Giant Bomb video reaktion (deres side er nede)

http://youtu.be/Mk3z8rKjpkg
slk486slk486Skrevet 20/06-13 00:37, rettet 20/06-13 00:39 
Beano>
1up>
Og jeg VIL spille mit spil uden at skulle sætte disc'en i. Make it happen Microsoft!

Download det.

Ja, hvor svært kan det være. Nej tak til tvunget installation og skivenøgler!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 20/06-13 00:57 
Jeg har en ide om at det var især EA der ville have DRM-helvedet, men de var hurtige til at vaske hænder, da furoren spredte sig på nettet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 20/06-13 00:58 
Ja, det kunne man sagtens mistænke dem.
j/k
TheDukeTheDukeSkrevet 20/06-13 01:24 
Jimquisition: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7570-Xbox-One-No-DRM-Emergency-Special
Le RoofLe RoofSkrevet 20/06-13 02:18 
Damn, virkelig en god nyhed. Havde godt nok aldrig regnet med at Microsoft ville vende på en 5-øre. Så er jeg i hvert fald klar på Crimson Dragon.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 02:22, rettet 20/06-13 02:24 
Jeg undrer mig lidt over hvordan man kunne forestille sig at family sharing ville have fungeret. Som jeg har nævnt to gange før var Sony nødt til at ændre antal downloads fra 5 til 2 netop pga at udviklerne brokkede sig over at købte spil blev delt mellem venner. Er det ikke præcis det samme der ville være tilfældet her, men fem gange værre end det er nu på PS3 :)

Og så sidder jeg og griner lidt af folk der er så paranoide at tro at MS sidder og lytter med i ens samtaler eller værre, når maskinen er offline. For det første ville de bryde så mange love at man slet ikke ville kunne forestille sig hvor meget lort de ville ende i hvis det var tilfældet, og for det andet så er det heldigvis _meget_ nemt at tjekke om maskinen sender data over nettet, mens den er slukket, på en moderne router ;)

Men super fede nyheder alt i alt. Jeg er desværre stadig meget lidt klar på den når man stadig får tvunget Kinect 2 ned i halsen. Jeg vil først overveje det når den bliver billig engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-13 02:39 
Jeg har noget imod Kinect i det omfang at det kunne spionere på en. Ellers er jeg faktisk positivt stemt over for det. Jeg gidder selvfølgelig ikke hoppe rundt som en idiot i minispil, men prøv at overveje noget crazy shit som sådan en som Kojima kunne finde på at lave med det...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/06-13 03:22 
Det skulle kun være for at gøre lidt gengæld mod Kinas Huawei produkter, hvis det lykkes Microsoft at sælge nogle X1 konsoller i Kina :P

Og ja... Kojima kunne sikkert godt finde på at tvinge spilleren til at lege Simon Says i et MGS spil :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 07:27 
dRxL>
Og det er stadig klart den svageste hardware af de to. PS4 er mindst halvanden gang så kraftig, og jeg gætter på at den kan være mere end dobbelt så kraftig i praksis. Bliver spændende at se om jeg har ret i ovenstående, og om det bliver meget tydeligt at se.

Enig, PS4 ser stadig suveraent overlegen ud. Det aendrer saadan set ikke noget for mig - udover, at MS nu ser endnu mere taabelige og skitzo ud. Som RJK siger, saa er det da skraemmende, at et firma kan vaere saa misinformeret om deres kunders oensker - eller blot super arrogante.
Det viser ogsaa - igen - at alt det her opblaeste pral om cloud processing bare er tynd luft. Jeg er saa traet af at hoere om det - specielt fra MS, der har brugt det som en kaephest til at forsvare deres underlegne specs.

Hvis Sony vitterligt er skredet fra en saadan aftale, saa kan jeg ikke forestille mig, at MS ikke har daekket deres roev paa en eller anden maade. Hvis ikke, saa er det jo deres egen skyld.

Don Mattrick, go home.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 20/06-13 07:40, rettet 20/06-13 07:53 
DeluxScan, Cloud =! DRM.
Der vil være titler der kræver en online forbindelse til nogle af deres features, Forza's Drivatars, Titanfalls multiplayer med de cloud drevne bots, osv.

Enhver aftale med Sony der måske har eksisteret kan kun have været mundtlige tys tys og ikke til at håndhæve dat det ville være kartel aktivitet.
enfenenfenSkrevet 20/06-13 08:37 
DeluxScan>
Enig, PS4 ser stadig suveraent overlegen ud. Det aendrer saadan set ikke noget for mig - udover, at MS nu ser endnu mere taabelige og skitzo ud. Som RJK siger, saa er det da skraemmende, at et firma kan vaere saa misinformeret om deres kunders oensker - eller blot super arrogante.
Det viser ogsaa - igen - at alt det her opblaeste pral om cloud processing bare er tynd luft. Jeg er saa traet af at hoere om det - specielt fra MS, der har brugt det som en kaephest til at forsvare deres underlegne specs.

Hvis Sony vitterligt er skredet fra en saadan aftale, saa kan jeg ikke forestille mig, at MS ikke har daekket deres roev paa en eller anden maade. Hvis ikke, saa er det jo deres egen skyld.

Don Mattrick, go home.

I second that!
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 20/06-13 08:39 
Naiera>
Jeg har en ide om at det var især EA der ville have DRM-helvedet, men de var hurtige til at vaske hænder, da furoren spredte sig på nettet.

Sandsynligheden er i hvert fald stor. Specielt også set i lyset af, at EA var fremme med deres "Vi har lyttet til jer; Online Pass is no more".
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 20/06-13 08:39 
Sony og 3 parts publishers kan jo også til hver en tid benytte en cloud baseret løsning - endda Microsofts egen Azure. Den storage og computing er på ingen måde isoleret til XO80.

Efter at have sovet på den positive nyhed, træder skeptismen lidt frem. Fint de har ændret det fordi de ikke fik nok preorders og inverstorerne blev urolige, men det ændrer jo ikke på deres generelle holdning til os som forbrugere.
j/k
RJKRJKSkrevet 20/06-13 08:57 
Konsolkongen>
Og så sidder jeg og griner lidt af folk der er så paranoide at tro at MS sidder og lytter med i ens samtaler eller værre, når maskinen er offline. For det første ville de bryde så mange love at man slet ikke ville kunne forestille sig hvor meget lort de ville ende i hvis det var tilfældet

Hvis du nu brugte lidt tid på at sætte dig ind i hvad der foregår - det har været massivt omtalt i de fleste medier den sidste tid, så det er ikke ret svært og burde vel være almen viden - så ville du nok ikke grine så meget.

Som den helt korte version, så er sagen jo at dette sker på den amerikanske stats foranledning og dataene går til NSA. Derfor vil den amerikanske stat selvfølgelig ikke sagsøge Microsoft etc. for at gøre dette - tværtimod.

Om maskinen så skal være tændt eller standby for at optage eller sende data gør ikke den helt store forskel for det potentielle misbrug.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 08:57 
3of19>
DeluxScan, Cloud =! DRM.
Der vil være titler der kræver en online forbindelse til nogle af deres features, Forza's Drivatars, Titanfalls multiplayer med de cloud drevne bots, osv.

Cloud drevne bots? *Fnis* Tror du selv på den?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 09:14, rettet 20/06-13 09:14 
RJK> Jeg kender ikke nogen der er så paranoide som dig. Det jeg i korte træk mener er at de på ingen måde kan tillade sig at spionere på dig uden det står skrevet i den licence agreement du alligevel skal igennem når du tænder maskinen første gang. Gør de dette står de i seriøs lort til halsen. Længere er den da ikke.
Står der mod forventning at de kan finde på at indsamle videoer og/eller stemmeklip fra deres brugere og du accepter er det din egen fejl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 09:17, rettet 20/06-13 09:18 
Paranoid?

Følger du ikke med i hvad der sker?

Licensaftaler og love er de fløjtende ligeglade med. Hovedrystende naivt at tro anderledes.
Om jeg tror MS/NSA lytter 24/7? Nej. Er muligheden og villigheden til at gøre det? Absolut.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 09:18 
Nej det gør jeg åbenbart ikke. Har du nogle links til konkrete eksempler som kan sammenlignes med det vi snakker om?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 09:21 
Google f.eks. PRISM og Edward Snowden og læs op på nogle af de historier der er oppe for tiden.
dRxLdRxLSkrevet 20/06-13 09:26 
Kk: Du er meget naiv nu. Den skræmmende pointe ved NSA aflytningerne er jo netop at Obama forsvarer dem som ikke ulovlige, da de er underlagt kontrol af kongressen. Det kommer selvf. ikke til at stå i nogen EULA, da det i sagens natur er hemmeligt.

Hvis du læser det citat om paranoia fra navy news igen, vil du måske bemærke at ham de citerer ikke bekymrer sig hvorvidt konsollen kan aflyttr nogen, men om chefer vil forbyde brugen af den af frygt for at den måske kan. Man skal aldrig undervurdere chefers uvidenhed og huske på at mange af dem er nået til der hvor de sidder ved aldrig at tage chancer og altid have deres røv dækket.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 20/06-13 09:30 
Morten Bay skriver lidt igen: http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ECE2001391/microsoft-laver-en-kovending-i-xbox-sagen/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/06-13 09:34 
Jeg synes stadig nogen burde lave en kampagne for at få udstillet hvor inkompetent han er. Han sjusker så meget med detaljerne og bruger sproget så sløset at det er ubehageligt at læse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 09:36 
Konsolkongen>
Nej det gør jeg åbenbart ikke. Har du nogle links til konkrete eksempler som kan sammenlignes med det vi snakker om?

Slå op i en hvilken som helst avis.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-13 09:38 
dRxL>
Jeg synes stadig nogen burde lave en kampagne for at få udstillet hvor inkompetent han er. Han sjusker så meget med detaljerne og bruger sproget så sløset at det er ubehageligt at læse.

Hvor er det belastende, at man ikke kan kommentere på hans artikler.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 20/06-13 09:41 
^ Det er der nok en grund til `)
j/k
nerosnerosSkrevet 20/06-13 09:42 
FancyPants>
Og ja... Kojima kunne sikkert godt finde på at tvinge spilleren til at lege Simon Says i et MGS spil :D

Lol det ville være for godt :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 09:58 
dRxL>
Kk: Du er meget naiv nu. Den skræmmende pointe ved NSA aflytningerne er jo netop at Obama forsvarer dem som ikke ulovlige, da de er underlagt kontrol af kongressen. Det kommer selvf. ikke til at stå i nogen EULA, da det i sagens natur er hemmeligt.

Hvis du læser det citat om paranoia fra navy news igen, vil du måske bemærke at ham de citerer ikke bekymrer sig hvorvidt konsollen kan aflyttr nogen, men om chefer vil forbyde brugen af den af frygt for at den måske kan. Man skal aldrig undervurdere chefers uvidenhed og huske på at mange af dem er nået til der hvor de sidder ved aldrig at tage chancer og altid have deres røv dækket.

Yes så er jeg nogenlunde med om PRISM, NSA og Edward Swowden. Ingen tvivl om at jeg slet ikke bifalder den slags.

Jeg har kun snakket spionage som video eller voice-recording når maskinen er offline. Det har i åbenbart alle valgt at overse?
Når maskinen er i standby og forhåbentlig ikke har tilslutning til internettet burde der altså ikke være noget for dem at hente. Og det burde være ret nemt at finde ud af om den står og henter/sender data når den er i standby, ved at holde lidt øje med loggen på ens router.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/06-13 10:06 
Man kan jo bare gemme optaget data og sende mens maskinen er i brug. "Den er lige ved at bruge skyen i dit singleplayer spil".

Jeg ser dog ikke selv den altid tilsluttede kinect som et kæmpe problem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 10:09 
Jo, men hvis den gemmer daten på harddisken så vil man jo kunne høre at den står og brummer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/06-13 10:09 
8GB RAM
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 20/06-13 10:11 
5GB ram ;)

Anyway, jeg ser nu heller en altid tilsluttet kinect som et issue i sig selv, men jeg vil sku ikke have den grimme box under mit tv i stuen...
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-13 10:17 
dRxL>
8GB RAM

Jo, men skulle sådan noget forekomme så er det jo åbenlyst Microsoft der har designet maskinen til at sende informationerne videre til de højere magter. Det burde heller ikke være det sværeste i verden at finde ud af om den slags foregår når man tænder maskinen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 10:20 
Konsolkongen>
Jo, men hvis den gemmer daten på harddisken så vil man jo kunne høre at den står og brummer :)

Overvågning behøver ikke kun være rå video/voice recording (=store data mængder) - langt fra. Lytte efter nøgleord, identificere og logge brugeraktivitet og opførsel via kamera, er også. Google har også forsket i noget lign. for nogle år siden. At tro at maskinen ikke overvåger og logger noget, selv i stand-by, er en tillidssag, en tillid som f.eks. MS ikke har gjort sig fortjent til. Og som sagt - jeg tror ikke det kommer til at ske 24/7 men det er klart at muligheden er der hvis f.eks. NSA vil snage. Køber jeg en Xbox 180, hiver jeg strømmen komplet når den ikke bruges.
slk486slk486Skrevet 20/06-13 10:27 
Required viewing:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rbAefjzovJg
j/k
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig