X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 15/06-13 17:06 
Konsolkongen>
Var der noget med at man kunne få lov at ændre land på sin Live account nu, eller hvordan? Og fungerer det?

Ja, det kan man. Jeg har uk account, fordi 360'eren er for dum til at vise engelsk tekst i alle spil ellers.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 17:07 
dRxL>
Overhovedet ikke. Det svarer til at man har en VVS'er eller anden håndværker der er lortet til sit arbejde, folk hyrer ham og hænger på hans makværk. I sådan et tilfælde tror jeg godt du kan forstå at man bør sørge for at give beskeden videre vha. online tjenester, så så få som muligt ender med at skulle betale kassen for dårligt arbejde.

Nej det kan jeg ikke se er meget anderledes. Igen bør man klage til mandens chef som det første. Hvis det så ikke virker kan man snakke om at tage sagen i egen hånd og forsøge at advare andre om at bruge firmaet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 17:16 
@Konsolkongen: Jeg tror ikke der bliver noget problem med din Xbox account. Det er vidst mht. til 24 timers checket der skal være inde for den IP range der passer til den region som spillet og konsollen er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 17:18 
Men det var begyndt at være uklart hvorvidt MS synes at UK var sin helt egen region på Xbox One var det ikke? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 17:28 
Det kunne være spændende at se om de laver super-regioner så man SKAL købe sine Xbone spil i Danmark. Uhyggeren's! :O
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 17:30 
Hvis de kalder det "Super regioner" kan de for min skyld smide alt det DRM, Always Online og Cloud-helvede efter mig de vil, SÅ er jeg fandeme klar :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/06-13 17:31, rettet 15/06-13 17:32 
Ja, fy for.. SKAL der ikke være fri handel indenfor eu, så de ikke må begænse brugen?

Mon dog de kunne finde på at gøre det SÅ arkaisk?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 15/06-13 17:32 
Darkbeat>
Det kunne være spændende at se om de laver super-regioner så man SKAL købe sine Xbone spil i Danmark. Uhyggeren's! :O

Ja, uhyggerens er vist det rette ord, at beskrive sådan en situation med :) Det ville være totalt sygt, hvis de gjorde det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/06-13 17:45 
slk486>
Ja, fy for.. SKAL der ikke være fri handel indenfor eu, så de ikke må begænse brugen?

Du vil selvfølgelig godt kunne købe spillene, men du vil bare ikke være i stand til at spille dem. #DEALWITHIT ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 15/06-13 17:46, rettet 15/06-13 17:46 
Ha ha :D
j/k
HeroldHeroldSkrevet 16/06-13 03:56 
Sonic>
Don't get that live account banned guys. Might cost you some games!

Xbox One-lancering

Det er Xbox 360 det handler om - de har trukket i land.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-13 06:49, rettet 16/06-13 06:54 
Der er Xbox One det handler om og supporten siger en ting, mens Major Nelson siger noget andet:

https://mobile.twitter.com/dohertymark/status/345336531101315072

http://www.youtube.com/watch?v=2lMhjM9BK7M
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-13 10:15 
slk486>
Jeg ved ikke hvorfor du skriver sådan?

Der er ingen grund til at tage kritikken af MS politik og dårlig argumentation personligt.

Fordi du snakker om at afskaffe brugtmarkedet. Det er ikke dét deres system går ud på.
Så simpelt er det. Så er jeg sådan set lige glad med hvad folk på nettet skriver.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-13 10:22 
Sonic>
Don't get that live account banned guys. Might cost you some games!

Endnu et eksempel på hvordan anti-Microsoft maskinen kører på fuldt tryk og folk lægger hjernen ved indgangen.

Uanset om det handler om Xbox One eller ej, så er det en identisk politik med hvordan det foregår nu.
Hvis ikke ens Live konto er blevet banned i denne generation, hvorfor skulle den så blive det i den næste?

Der er væsentlig forskel på suspension, som man måske får for at snakke grimt til andre mennesker og lignende, og så banning, som kræver at man snyder, hacker maskinen osv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 16/06-13 10:35 
Identisk politik, måske, men den kommer bare til at betyde noget mere i næste generation.
Et simpelt eksempel kan være, at man køber et singleplayer spil og er så uheldig at deres system slår en bøvs og banner ens account:

Xbox 360: Du kan fint spille videre, da maskinen ikke er afhængig af Xbox Live.
Xbox One: Kys alle dine købte spil farvel og tillykke med din nye dørstopper.

Jeg har altså svært ved at forstå, at dette ikke er åbenlyst?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/06-13 10:40, rettet 16/06-13 10:42 
Ja, politiken er ens, men konsekvenser er nogle helt andre. Problemet er at Microsoft nu også har fuld kontrol over adgangen til ens fysiske spil. Hvis man på en eller anden måde bryder deres EULA, hvilket indtil videre har kunnet ske på mange forskellige måder udover grimt sprog, f.eks. ved at spille et spil online inden release, mister man adgang til alt det indhold man har købt(i hvert fald i en periode). På Xbox 360 var tilfældet blot at man ikke længere kunne gå på Live, man kunne stadige spille de digitale produkter der lå lokalt på konsollen, og selvfølgelig de fysiske produkter. Det vil man ikke kunne på Xbox One.

Det bliver bedre og bedre for hver dag der går...

Edit langsommere end KTC.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/06-13 10:47, rettet 16/06-13 10:48 
Last gamer fra youtube blev banned fordi han havde flere xbox360 på samme IP
Så MS kan lave banned fejl.... sker det med xbox one?... er du fucked!

taler om den fra: 1:52
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 16/06-13 12:24 
SeventhSun>
Fordi du snakker om at afskaffe brugtmarkedet. Det er ikke dét deres system går ud på.
Så simpelt er det. Så er jeg sådan set lige glad med hvad folk på nettet skriver.

Hvorfor i alverden kommenterer du så på min bemærkning, der ikke har noget som helst med dig at gøre?

Done.
j/k
JmogJmogSkrevet 16/06-13 13:10, rettet 16/06-13 13:11 
I den mere positive ende, så siger Nelson at den der familie-dele-feature også gælder DLC. Det er da egentlig ret fedt.

Der er dog stadig ret meget forvirring angående hvad man kan spille samtidigt. Vi har endnu ikke noget konkret på skrift, men det nyeste mundtlige (som jo nærmest ændrer sig hveranden dag) er:

Ejeren og et medlem af familiegruppen kan godt spille X samtidigt hvis det er et singleplayerspil. Y, Z, Æ, Ø osv kan alle spilles på en gang af enkeltpersoner.

Jeg forstår dog ikke hvorfor udgiverne skulle gå med til at deres salg af singleplayerspil mindskes. På den anden side, så ser det jo ud til at næsten alt bliver multiplayer af en eller anden slags.

Det eneste vi med sikkerhed kan sige om den her feature indtil videre er at det ser ud til at blive en praktisk måde at låne et spil ud til en ven på. Jeg kan godt se en ide i at jeg nemt kan låne spil fra en ven i Århus (jeg er i Kbh), uden at vi behøver sende skiver til hinanden.
3of193of19Skrevet 16/06-13 13:37 
Synes det er dejligt at folk mister deres spil hvis de bliver banned fra Live. Så kan de der idioter der konstant sviner folk til lære at holde kæft.
TheDukeTheDukeSkrevet 16/06-13 14:20 
Jmog>
Det eneste vi med sikkerhed kan sige om den her feature indtil videre er at det ser ud til at blive en praktisk måde at låne et spil ud til en ven på. Jeg kan godt se en ide i at jeg nemt kan låne spil fra en ven i Århus (jeg er i Kbh), uden at vi behøver sende skiver til hinanden.

At man skal have haft folk på sin friends list i mindst 30 dage, før man kan låne spil af dem/til dem virker hverken nemt eller praktisk her hvor jeg sidder.
3of193of19Skrevet 16/06-13 14:49 
Det der 30 dages ting er vistnok for at give en licens til et disk spil væk til en anden. Nok med den ide at forhindre at man bare lige hurtig sælger det på ebay eller lign.

MS har ikke helt defineret hvordan "familie" restriktionerne er, men man behøver hverken have samme efternavn eller bo på samme adresse for at få det til at funke. Jeg vil dog regne med at man ikke bare tilfældigt kan skifte familiemedlemmer ud, samt at det er meget sandsynligt at de skal bo i samme overregion, (Americas/Euro/Asia) eller noget i den dur.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 15:16 
3of19>
Synes det er dejligt at folk mister deres spil hvis de bliver banned fra Live. Så kan de der idioter der konstant sviner folk til lære at holde kæft.

Hørt!
Det er en af de største grunde til, at jeg har brugt mindre end 30 minutter på at spille samtlige af mine Halo spil online :P

@KTC
Alt dit downloaded content ryger også hvis du bliver permanent bannet på 360'eren :)

Nu har jeg lige siddet og læst en række appeals på XBLs forum, og hvor er der dog mange som ikke kan forstå de er blevet bannet, bare fordi de enten har duplikeret in-game items, eller tilbudt at gøre lignende for penge/MSP :D

Men i begge tilfælde laver man et ny gamertag og starter forfra, hvis man har været så dum at snyde.
Ud af alle de posts jeg indtil videre har fundet rundt omkring på nettet, er der ingen der reelt er uretmæssige bans... Og ikke alle bans/suspensions er permanente :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 16/06-13 15:44, rettet 16/06-13 15:44 
Bare rolig folkens, i stedet for at vente på at XBone bliver hacket, ender I garanteret med at kunne afvikle spillene på Jeres PC :P

http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Games-E3-Were-Running-Windows-7-With-Nvidia-GTX-Cards-56737.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 16/06-13 15:48, rettet 16/06-13 15:48 
Fancypants: Er du sikker på det? Siden man kan bruge sit DLC mens man er offline og fra alle profiler på maskinen, kan jeg ikke rigtigt se det. Så skal det være fordi MS automatisk sletter indholdet eller invaliderer det, hvis man bliver bannet. Man har selvfølgelig et problem, hvis man sletter indholdet og skal hente det igen.

Men, nu snakkede jeg kun om disc-baserede spil, selv om det alligevel ikke er så forskelligt, som jeg ser det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 16/06-13 15:56 
Xbox One skal ses som en maskine med ren download distribution, med optionel "download" fra disk hvis man vil spare sig selv for 25GB downloads af spil og ønsker hurtigere installering.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 16:24 
KTC: Det var i hvert fald hvad jeg kunne læse mig frem til :)
Du vil altid kunne bruge et almindeligt retail spil, men DLC'en kan gå tabt hvis man har råbt for meget om parring med andres mødre, og derved ikke bare har kunne nøjes med at blive banned fra f.eks. Call of Duty's online del.

Dit DLC er jo bundet til dit gamertag, og det er den de i værste fald kan lukke helt, i tilpas trælse tilfælde.


- Jeg læste i øvrigt lige et uddrag fra Reddit's AMA med Major Nelson, hvor han sagde at han ikke så det som værende umuligt at indføre en offline mode på X1 - Og at han ville tage det op med deres team. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 16/06-13 16:27 
Krydser fingre for det.

@Sumez: Alle dev kits er PC'er i en eller anden form til at starte med, så det er ikke noget specielt.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 16:32 
Og samtidig havde de rent faktisk funktionelle maskiner stående fremme, som folk kunne prøve :)
Der er ingen synlig maskine ved netop dén der stand, modsat de andre stande.

NeoWin tog en lidt anden indgangsvinkel til det, og pegede fingre af, at de brugte Nvidia grafikkort, når de på X1 har samarbejde med AMD :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 16/06-13 16:35 
Tjah, men på den anden side er de tvunget til at smide væsentligt flere kræfter efter en PC for at emulere ydelsen af en XO, så det overrasker mig ikke :)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/06-13 16:42 
FancyPants>
NeoWin tog en lidt anden indgangsvinkel til det, og pegede fingre af, at de brugte Nvidia grafikkort, når de på X1 har samarbejde med AMD :P

Den artikel jeg linker tager udgangspunkt i samme faktum. :) - og at Microsoft vælger at bruge Windows 7 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 16:50 
Det kan man som sådan heller ikke fortænke dem i.

Jeg regner med at lave dual boot hvis muligt, når jeg engang tager mig sammen til at få brugt min Win8 Upgrade skive.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 16/06-13 17:16 
FancyPants>
Dit DLC er jo bundet til dit gamertag, og det er den de i værste fald kan lukke helt, i tilpas trælse tilfælde.
Det et primært bundet til den maskine du downloader det på først, og så ens gamertag, hvis man vil benytte indholdet på andre maskiner. Derfor mener jeg netop, at det ikke er det samme på Xbox 360, da den ikke kræver at man tjekker ind en gang i timen eller om dagen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 17:21 
Jeg kan bare huske at vi hjemme hos Hanky downloadede Arcade Edition DLC'en til SSF4 fra Charters Gamertag på 360'eren, men den ville ikke godkende DLC'en på andre gamertags.
Ud over det, har jeg kun den 'viden' jeg har grinet mig gennem, ved at læse de ban appeals :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 16/06-13 17:47 
Ja, i det tilfælde ville det kræve, at Charters profil er logget på Xbox Live mens I bruger indholdet, fordi det ikke er hans primære maskine i bruger.
Jeg har en del erfaring med det i forbindelse med at jeg på et tidspunkt fik ny Xbox 360 hver anden måned fordi skidtet brændte sammen. Her skulle jeg være online med min profil hele tiden, da den maskine jeg downloadede tingene fra var død.
Det er noget værre bøvl, og det er jo endnu mere bøvlet på Xbox One.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-13 18:47 
Løl! Ifølge det nyhedsbrev jeg har fået fra shopto følger der en "exclusive achievement" med når man købe en forudbestiller en day one Xbox. Det er sådan de lokker folk til at købe lortet :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/06-13 19:06 
Ja, day one achievement. Hvor er det lamt.
j/k
slk486slk486Skrevet 17/06-13 11:21, rettet 17/06-13 11:28 
Single player spil blokeres ikke, ved ban alligevel... Eller... ?

Masser af susen om grøden, PR speak og en star struck interviewer, der ikke tør...

http://www.vg247.com/2013/06/17/microsoft-will-absolutely-not-block-xbox-one-games-if-your-live-account-is-banned-says-nelson/

Total kaos :D
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/06-13 11:32 
Det må være tydeligt for enhver at systemet og politiken overhovedet ikke er fastlagt endnu. Jeg kunne godt tænke mig at Majoren var gået mere i detaljer. Hvis man ikke kan logge på Live og verificere og få lov til at spille de spil man har købt ærligt og redeligt, fordi ens konto er banlyst, hvordan skal man så fortsat kunne spille spillene? Man vil sikkert kunne oprette en andn konto, men man vil vel fortsat være udelukket fra at flytte licenserne over på denne, for man er jo banlyst?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 17/06-13 11:34 
Han taler udenom de fleste af spørgsmålene - især det (for mig) vigtigste om hvad der sker med ens spil om nogle år, når serverne bliver slukket :(
j/k
DarkenDarkenSkrevet 17/06-13 13:11 
Altså jeg kan godt forstå man er lidt påpasselig når man står face-to-face, man kan rimelig hurtig blive blacklisted.
Jeg synes AngryJoe's interview var ok, synes han prøvede, viiiirkelig prøvede og jeg synes (som også debateret i hans efterfølgende how-it-happend) at det var cool at det ikke bare blev cuttet af, da han går Major Nelson lidt tæt på.

Interview: http://www.youtube.com/watch?v=6RtSGFryKwo
Joe med skyldfølelser: http://www.youtube.com/watch?v=OPC4XzyE3Gc
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 17/06-13 13:52 
Digital Foundry's hands-on med XBO...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-xbox-one
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 17/06-13 22:44 
Konsolkongen>
Shit. Så når jeg nu har en Skotsk XBL account så vil jeg slet ikke kunne bruge en Xbox One, overhovedet? :D
Var der noget med at man kunne få lov at ændre land på sin Live account nu, eller hvordan? Og fungerer det?

https://live.xbox.com/da-DK/AccountMigration

Jeg fik flyttet mit GrillBiller DK UK til DK...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-13 23:05 
Tak for info. Jeg skulle ændre noget sikkerhedsinfo og det tager åbenbart 30 dage. Før det er sket kan jeg ikke logge ind med min konto. Helt fantastisk...
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 17/06-13 23:26 
oprentligt var der åbenbart noget galt med mit UK gamertag... men efter en snak over Chatten fik de løst det og jeg kunne ændre det dagen efter.
Prøv at kontakt dem over chatten så kan de nok godt klarer det hurtigere hvis
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-13 23:28 
Det går nok :) Jeg venter bare de 30 dage. Jeg har alligevel ikke haft min 360'er tændt i månedsvis :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 12:29 
XBO i Jimmy Fallon's kyndige hænder:

http://www.youtube.com/watch?v=jNX576Dg07Q
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-13 13:17 
Han spiller fightere på den helt rigtige måde :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/06-13 19:05 
Det går strygende for MS med at spæne mod Helvedes forgård!

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article2015580.ece
dRxLdRxLSkrevet 18/06-13 19:32 
Og det amerikanske militær: http://www.navytimes.com/article/20130614/OFFDUTY02/306140030
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig