X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/06-13 09:41 
Hans bror, Michael, er også lidt af en spade.
KTCKTCSkrevet 14/06-13 10:05 
Morten Bay>
Og så har Xbox One også den fordel, at den i lige så høj grad er et underholdningscenter som en spilkonsol, hvor man kan trække indhold fra nettet, nyheder og chats in i sit live-tv-billede blot ved et tryk på en knap.

PlayStation 4 kan opnå det samme med en software-opdatering, men det virker ikke som om, det er et stort satsområde for Sony på samme måde som det er for Microsoft.
Jeg ville gerne se, hvordan man implementerer en HDMI-indgang via en software-opdatering :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 14/06-13 10:18 
Beano>
Hans bror, Michael, er også lidt af en spade.

Ha ha :D
j/k
dRxLdRxLSkrevet 14/06-13 10:22 
Hvad med at vi laver en hjemmeside hvor vi samler alt det lort han har skrevet (ikke kun dette tilfælde, men alt hvad vi kan finde) i citatform efterfulgt af en forklaring af hvad det er han ikke har forstået, og så sørger for at det er denne side der dukker på når man googler hans navn?

Burde gøre det sværere for ham at få freelance arbejde fremadrettet. Vi kunne også være så venlige at fremsende denne fail-liste til ansvarshavende chefredaktør, hver gang vi ser at han har fået lov til at skrive for nogen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 14/06-13 10:23, rettet 14/06-13 10:27 
Hvis han ikke vil lytte må han føle, mener du? :)

@KTC: PS4 har noget der hedder morphing ports. Vidste du virkelig ikke det?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 14/06-13 10:32 
Mere at han ikke virker som en person vi ønsker at have til at (fejl-)formidle noget som helst. Bedre at få ham henvist til et job i Netto eller lignende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 14/06-13 10:36, rettet 14/06-13 10:51 
Principielt er jeg da enig - vi skal bare passe på at vi ikke projicerer:)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 14/06-13 10:42 
"projekterer"? Projicerer?

Man kan ikke lave en bedre verden uden at knuse et par idioter :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/06-13 10:46 
Rimelig primitiv reaktion, måske :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-13 10:47 
dRxL>
Man kan ikke lave en bedre verden uden at knuse et par idioter :-p

- Hitler, 1933

:D
SonicSonicSkrevet 14/06-13 10:48 
Så vind da den fede brodude pakke!

En Winner
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 14/06-13 10:51, rettet 14/06-13 10:51 
Ja, projicerer ;)

We need breathing room!
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-13 10:54 
Microsoft terms of service>
Requires broadband internet (ISP fees apply), a Microsoft account and an account on Xbox Live in an Xbox One-supported Xbox Live country/region, and 720p or higher HDMI-compatible TV. To receive live TV via broadcast or cable, supported receiver device (television tuner or cable/satellite set top box) with HDMI output and HDMI cable required (all sold separately).
Additional subscriptions, internet speed and/or requirements apply for some features.
Kinect Sensor for Xbox One (included) and periodic system software updates required for continued use; significant updates may be required during set-up and over time (ISP fees apply).
Some games not transferable and have no resale value; restrictions on games usage apply.
Games, Kinect and accessories made for Xbox 360 or original Xbox will not work with Xbox One.
Xbox One system software uses a significant amount of storage; less internal storage will be available to users. 500 GB = 500 billion bytes.
You must accept Xbox Terms of Use (including Xbox software terms and game license terms), Microsoft Services Agreement, and Xbox One 1-year limited warranty. Some games have additional license terms.
Terms include binding arbitration with class action waiver to resolve disputes.
Additional requirements will apply.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 14/06-13 10:56 
Se på det sådan her, vi hjælper ham bare med at komme ud af en karriere han tydeligvis ikke er egnet til. Til glæde for alle involverede.

Irriterer det ikke jer andre med idioter der ikke ved hvad de snakker om, og tydeligvis ikke har gjort sig den umage at sætte sig ind i tingene, slipper af sted med at lade som om de gør, imens de lukker alt muligt halv-bagt usandt lort ud?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-13 11:00 
Det lyder som Gamestop er godt i gang med at informere deres kunder om situationen.

Neogaf tråd
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 14/06-13 11:00, rettet 14/06-13 11:02 
Jo, jeg er helt enig og er formentlig ligeså irriteret over det, jeg vælger bare ikke at bruge mere energi på ham. Tvivler på hans artikler indflyder noget som helst.

En anden vinkel ville være at skrive en ordentlig objectiv artikel og få den published.

Gamestop. Bless them :)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/06-13 11:09, rettet 14/06-13 11:10 
Fornuftig tilgangsvinkel på brugtspils-problematikken fra Jim Sterling:
http://www.destructoid.com/used-games-and-aaa-games-are-incompatible-good--256227.phtml

Virker som udgangspunkt ret subjektiv, men han kommer ind på nogle gode pointer i løbet af artiklen.
Relaterer lidt til hans video om Tomb Raiders budget vs. Dark Souls: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7121-Dark-Souls-and-Dark-Sales
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-13 11:15, rettet 14/06-13 11:17 
dRxL>
Se på det sådan her, vi hjælper ham bare med at komme ud af en karriere han tydeligvis ikke er egnet til. Til glæde for alle involverede.

Irriterer det ikke jer andre med idioter der ikke ved hvad de snakker om, og tydeligvis ikke har gjort sig den umage at sætte sig ind i tingene, slipper af sted med at lade som om de gør, imens de lukker alt muligt halv-bagt usandt lort ud?

100% enig. Irriterer mig, bare ikke overrasket, specielt ikke når det er fra Bay og på politiken :P
RJKRJKSkrevet 14/06-13 11:18 
dRxL>
Se på det sådan her, vi hjælper ham bare med at komme ud af en karriere han tydeligvis ikke er egnet til.

Uden at gøre mig alt for klog på det, da jeg ikke er i den branche mere, så er Morten Bay vel en af de primære tech/gadget skribenter herhjemme, med en lang karriere (jeg tror jeg selv skrev med ham på T3-magasinet for mange år siden) og én af dem der ofte bruges i medierne, og vist også som politisk rådgivning om medier og copyrights for flere kulturministre og partier etc.

Om det gør sagen værre eller bedre siger jeg ikke noget om, men bare for at uddybe...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 14/06-13 11:34 
^ Det gør mig bare nedtrykt :(

Nogen der har spurgt deres lokale GS om hvad deres holdning er?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/06-13 17:43 
Just Dew it! :D

http://majornelson.com/2013/06/13/win-a-special-mountain-dew-doritos-xbox-one-promotional-package/
SumezSumezSkrevet 14/06-13 18:17 
Sonic>
Så vind da den fede brodude pakke!

;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-13 18:34 
Sumez>
Fornuftig tilgangsvinkel på brugtspils-problematikken fra Jim Sterling

Jeg er sådan set enig i hans synspunkter ang. prisen på spil.
Jeg synes dog det er mærkeligt, at dét argument gør at man så tilsyneladende er pro used games.

Især irriterer det her mig:

"How can we squeeze more money to keep making very expensive games?"

Det er jo på INGEN måde dét problemet handler om.
Det handler om at brugtspilsmarkedet skaber en situation, som fra udgivernes synspunkt lige så godt kunne være piratkopiering.
Man kan diskutere hvor mange solgte brugte spil, der ville have været et nyt spil, men det er naivt at tro at det ikke går negativt ud over spilsalget. Især fordi spillene jo koster 80% - 90% af et nyt. Med andre ord er det ikke prisen der er problemet.
Og når så de brugte spil udgør 40% af Gamestops bruttoresultat, så er det altså rigtig mange millioner vi snakker om.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/06-13 18:58, rettet 14/06-13 19:11 
SeventhSun>
Det handler om at brugtspilsmarkedet skaber en situation, som fra udgivernes synspunkt lige så godt kunne være piratkopiering.

Seriøst?... Så min bil kan også betragtes som en piratkopi, hvis jeg køber den hos en brugtvognsforhandler? Det er jo fuldstændig hul i hovedet. Hvis man virkelig har sympati for de stakkels spiludgiverne, når de tuder over dette "problem", er man jo fuldstændig blind over for det lort, man er på vej til at drukne i.

Det her er, hvad jeg hører spilindustrien sige: "Godt så. Lad os bruge en tosset masse penge på lave et spil, som kun lige holder forbrugerne fanget længe nok til, at vi kan få sendt et nyt spil på gaden. What?! Sælger de den gamle titel før de køber den nye? Det var jo ikke planen. Hvad skal vi gøre.... Skal vi begynde at lave spil, som forbrugerne faktisk har lyst til at beholde? Altså, spil med rigtig replay-value, sunde kalorier og oplevelser som knytter dig til produktet og gør det personligt.... Eller skal vi bare kneppe dem for vildt og fratage dem retten til at sælge deres ejendom? Hmmm.."
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 14/06-13 19:21, rettet 14/06-13 19:22 
SeventhSun>
Sumez>
Fornuftig tilgangsvinkel på brugtspils-problematikken fra Jim Sterling

Jeg er sådan set enig i hans synspunkter ang. prisen på spil.
Jeg synes dog det er mærkeligt, at dét argument gør at man så tilsyneladende er pro used games.

Især irriterer det her mig:

"How can we squeeze more money to keep making very expensive games?"

Det er jo på INGEN måde dét problemet handler om.
Det handler om at brugtspilsmarkedet skaber en situation, som fra udgivernes synspunkt lige så godt kunne være piratkopiering.
Man kan diskutere hvor mange solgte brugte spil, der ville have været et nyt spil, men det er naivt at tro at det ikke går negativt ud over spilsalget. Især fordi spillene jo koster 80% - 90% af et nyt. Med andre ord er det ikke prisen der er problemet.
Og når så de brugte spil udgør 40% af Gamestops bruttoresultat, så er det altså rigtig mange millioner vi snakker om.

Det er fint nok at tale spiludviklernes sag, og følge deres interesse, osv. Men hvem beskytter så de forbrugere som køber diverse lortespil til fuld pris? Skal de så have lov at have pengene tilbage, fordi de er blevet snydt godt og grundigt?

Nogle spil fortjener at stå til 20 kr. brugt i Gamestops butikker... Hvorfor? Fordi lortet ikke er andet værd.

Hvis spiludviklerne ville sørge for at spytte ordentlige spil ud i stedet for, ville der ikke være dette kæmpe problem. De kunne tage ved lære af Blizzard. Jeg tror ikke at deres salgstal bliver væltet fuldstændig af preown... Hvorfor? Fordi de laver ordentlige spil!

Jeg kan sagtens forstå at spiludviklere synes brugtsalg er ærgelig. Jeg læste en artikel vedr. emnet, som sammenlignede det med at man kunne videresælge en biografbillet. Jeg kan SAGTENS se problemet. Dog må jeg også her erkende at nogle film ikke er en biografbillet værd.

Så hvis brugtsalget er med til at sortere nogle af de rådne spil + udviklere fra, så er det fint med mig. Jeg sidder nu engang tilbage med forbrugerkasketten på, og jeg har ikke behov for at kæmpe en kamp for at diverse spiludviklere skal sidde i fancy højhuse, og køre store biler.
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 14/06-13 19:48 
En interessant udvikling har vist sig på dette års E3, som både kan ses som en effekt af at de nye maskiner er kraftige nok såvel som at det vil modvirke at kunderne sælger deres spil igen efter en uge:

Singleplayer fases mere og mere ud og openworld bliver langt mere udbredt.

Ved at gøre et spil openworld, så forlænges levetiden markant. Det samme gælder multiplayerspil. Flere spil var faktisk både openworld OG multiplayer. The Division, Watch Dogs, Assassin's Creed 4, The Crew, NFS: Rivals, Destiny. Dertil skal så lægges F2P-spillene, hvor problemet med brugte spil ikke eksisterer. Dem vil vi helt sikkert se mange flere af på konsol end før.

Det er en smart taktik og langt mere effektivt tror jeg end at gøre det svært at sælge spillene. Gør dem så langtidsholbare at folk ikke har lyst til at skilde sig af med dem.
SumezSumezSkrevet 14/06-13 20:01, rettet 14/06-13 20:01 
KillerBean2>
Det her er, hvad jeg hører spilindustrien sige: "Godt så. Lad os bruge en tosset masse penge på lave et spil, som kun lige holder forbrugerne fanget længe nok til, at vi kan få sendt et nyt spil på gaden. What?! Sælger de den gamle titel før de køber den nye? Det var jo ikke planen. Hvad skal vi gøre.... Skal vi begynde at lave spil, som forbrugerne faktisk har lyst til at beholde?

Lettere arrogant udtalelse, men Nintendo er helt enig med dig :)

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-14-used-game-sales-can-be-limited-by-making-better-games-nintendos-reggie-fils-aime-says
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/06-13 20:01 
Det er lidt vildt at folk synes det er en god ide at fjerne brugtspilsmarkedet fordi det tager penge ud af udviklernes lommer, for dernest at støtte et system, hvor du må dele et spil mellem 11 mennesker, og endda spille 2 samtidigt.

Kors i rumpetten det er dobbeltmoralsk, snævertsynet og fjollet.
j/k
JmogJmogSkrevet 14/06-13 20:11 
To samtidigt på det samme spil? Eller bare to samtidigt per samling?
TheDukeTheDukeSkrevet 14/06-13 20:36 
m1chelsen>
Hvis spiludviklerne ville sørge for at spytte ordentlige spil ud i stedet for, ville der ikke være dette kæmpe problem. De kunne tage ved lære af Blizzard. Jeg tror ikke at deres salgstal bliver væltet fuldstændig af preown... Hvorfor? Fordi de laver ordentlige spil!

WoW er subscription-based og Diablo 3 er always on, derfor er brugtspil ikke et problem for Blizzard. Jeg håber ikke der er andre der "tager ved lære" af dem, især efter hvor katastrofalt Diablo 3 kørte i de første par måneder.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 20:45 
Og hvordan Diablo 3 har været (ved ikke om det stadig er) et pay-to-win spil, efter deres RMAH spil blev indført :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-13 20:51, rettet 14/06-13 21:08 
KillerBean2>
Så min bil kan også betragtes som en piratkopi, hvis jeg køber den hos en brugtvognsforhandler

Nej.

For det første fik bilproducenten i store træk deres udgifter dækket, da den blev købt som ny.

For det andet vil en bil kontinuerligt koste dig penge. Benzin, reperationer osv fører hele tiden penge tilbage i systemet.


Uden online pass, kan et brugt spil konkret koste en udgiver penge, uden at du nogensinde har givet dem en krone.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-13 20:56 
m1chelsen>
De kunne tage ved lære af Blizzard. Jeg tror ikke at deres salgstal bliver væltet fuldstændig af preown... Hvorfor? Fordi de laver ordentlige spil!

Øh nej - det er fordi det kræver en key fra Blizzard at spille deres spil.
I øvrigt er brugtmarkedet af PC spil så godt som ikke-eksisterende.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-13 21:07 
slk486>
Det er lidt vildt at folk synes det er en god ide at fjerne brugtspilsmarkedet.

Hvem er det nu, der ikke sætter sig ind i tingene?
Der er ingen, der vil fjerne brugtspilsmarkedet.
De vil sørge for at udviklerne får en bid af kagen, når et spil bliver købt brugt. Fuldstændig ligesom et online pass gør.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
--Skrevet 14/06-13 21:14 
SeventhSun>
m1chelsen>
De kunne tage ved lære af Blizzard. Jeg tror ikke at deres salgstal bliver væltet fuldstændig af preown... Hvorfor? Fordi de laver ordentlige spil!

Øh nej - det er fordi det kræver en key fra Blizzard at spille deres spil.
I øvrigt er brugtmarkedet af PC spil så godt som ikke-eksisterende.

Nu findes der så også lige andre Blizz spil end D3 og WoW.

Det jeg mener med det er:

Hvis spilproducenter vil stramme op mht at udgive KVALITET, så ville folk måske også være interesseret i at beholde skidtet, frem for at slippe af med det igen. Artiklen Eurogamer kan evt bruges til at forstå hvad jeg tænker :P

Men hvad mener du om det lort som bliver solgt til fuld pris? Går hele denne "håndsrækning / forståelse" for producenten begge veje, så forbrugeren får pengene tilbage, hvis det er åbenlyst lort som er blevet solgt til vedkommende for 4-500 kr?
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 14/06-13 21:20 
SeventhSun>
KillerBean2>
Så min bil kan også betragtes som en piratkopi, hvis jeg køber den hos en brugtvognsforhandler

Nej.

For det første fik bilproducenten i store træk deres udgifter dækket, da den blev købt som ny.

For det andet vil en bil kontinuerligt koste dig penge. Benzin, reperationer osv fører hele tiden penge tilbage i systemet.


Uden online pass, kan et brugt spil konkret koste en udgiver penge, uden at du nogensinde har givet dem en krone.

Den analogi understøtter jo egentlig ikke din pointe. Ligesom en brugt Ford kan øge Fords indtjening via reparationer, så kan det samme jo siges om et brugt spil, hvor der udgives DLC til det. Forskellen her er, at DLC ikke er nødvendigt for at spillet virker. Og så igen, hvis kvaliteten er høj nok VIL man føle det er nødvendigt.

I tilfælde af DLC udvidelsespakker til online multiplayerspil passer sammenligningen faktisk perfekt, da spillerne vil migrere til det nye indhold og derfor gøre spiloplevelsen dårligere, hvis man ikke selv følger med.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 01:33, rettet 15/06-13 01:38 
Her er en ret interessant faq for Microsoft medarbejdere der er leaket på nettet. Den svarer på interessante spørgsmål som jeg ikke tror blev stillet under E3, så som " kan jeg slukke maskinen helt?" (Ja) og bliver mine cheevos ført over?

http://pastebin.com/TpuMDSjv
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 03:18 
dRxL>
Se på det sådan her, vi hjælper ham bare med at komme ud af en karriere han tydeligvis ikke er egnet til. Til glæde for alle involverede.

Irriterer det ikke jer andre med idioter der ikke ved hvad de snakker om, og tydeligvis ikke har gjort sig den umage at sætte sig ind i tingene, slipper af sted med at lade som om de gør, imens de lukker alt muligt halv-bagt usandt lort ud?

Jeg håber du joker :)

Ret usmageligt at tale om at ødelægge en mands karriere på den måde. Ingen tvivl om at han burde holde sig fra at skrive om ting han ikke aner en fis om. Det er også super ærgeligt at han tilsyneladende ikke er åben over for kritik og rettelser af hans artikler. Her må jeg gå ud fra at RJK har skrevet i en pæn og sober tone og har argumenteret fornuftigt for de ting der burde rettes i artiklen.
Næste skridt må være at kontakte avisens redaktør og se om det fører noget med sig. Ikke alt det andet der...
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 15/06-13 07:28 
dRxL>
Irriterer det ikke jer andre med idioter der ikke ved hvad de snakker om, og tydeligvis ikke har gjort sig den umage at sætte sig ind i tingene, slipper af sted med at lade som om de gør, imens de lukker alt muligt halv-bagt usandt lort ud?

Jo!
What is the Matrix?
SonicSonicSkrevet 15/06-13 10:10, rettet 15/06-13 10:10 
Don't get that live account banned guys. Might cost you some games!

Xbox One-lancering
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 15/06-13 10:39 
#dealwithit
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KilroyKilroySkrevet 15/06-13 10:52 
Sonic>
Don't get that live account banned guys. Might cost you some games!

Xbox One-lancering

Jeg morer mig over al den misinformation som enten Microsoft eller Xbox Support står for. Jeg har set at Xbox Support har snakket om bagudkompabilitet ("You can totes play old games!"), strømknappen ("We don't have information of such a button") og lignende.
Om jeg begriber hvorfor at Microsoft har så mange problemer med at give et enkelt budskab, som ikke kan misfortolkes eller som kræver en bachelor i litteraturvidenskab før man kan greje meningen.
Det burde da ikke være så svært?
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 11:48 
Det ser ud til at det ikke bliver muligt at importere hverken spil eller konsol... Med mindre du kører noget VPN tunelling selvfølgelig

Xbox One-lancering
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 11:52 
Det med at miste sine spil på grund af en banned account gælder også for Steam. Det er derfor du ikke skal acceptere spil fra fremmede mennesker, for hvis de har købt dem fra et stjålent kreditkort kan du risikere at komme under mistanke.
SumezSumezSkrevet 15/06-13 12:14, rettet 16/06-13 15:31 
Darkbeat>
Xbox One-lancering

Sig mig, forsøger de aktivt at skille sig af med alle potentielle kunder?

#dealwithit x 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/06-13 13:26 
SeventhSun>
Hvem er det nu, der ikke sætter sig ind i tingene?

Jeg ved ikke hvorfor du skriver sådan?

Der er mange på nettet der bruger "at brugtmarkedet tager penge ud af lommen på udviklerne" som argument for Microsofts model - det gør du endda selv et par posts over denne.

Der er ingen grund til at tage kritikken af MS politik og dårlig argumentation personligt.
j/k
slk486slk486Skrevet 15/06-13 13:27 
Sonic>
Don't get that live account banned guys. Might cost you some games!


Det overrasker vel ikke nogen, men det var alligevel en vinkel jeg ikke havde tænkt på.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 15/06-13 13:43 
Sumez>
Sig mig, forsøger de aktivt at skille sig af med alle potentielle kunder?

#dealwithit x 2

Det tyder alt på. Det havde været SÅ let for dem at sælge både mig og en række venner en på launchen, men fiasko på fiasko gør jo, at nu skal de ud at overbevise os igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 16:22 
Darkbeat>
Det ser ud til at det ikke bliver muligt at importere hverken spil eller konsol... Med mindre du kører noget VPN tunelling selvfølgelig

Xbox One-lancering

Shit. Så når jeg nu har en Skotsk XBL account så vil jeg slet ikke kunne bruge en Xbox One, overhovedet? :D

Var der noget med at man kunne få lov at ændre land på sin Live account nu, eller hvordan? Og fungerer det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 15/06-13 16:59 
Konsolkongen>
Jeg håber du joker :)

Overhovedet ikke. Det svarer til at man har en VVS'er eller anden håndværker der er lortet til sit arbejde, folk hyrer ham og hænger på hans makværk. I sådan et tilfælde tror jeg godt du kan forstå at man bør sørge for at give beskeden videre vha. online tjenester, så så få som muligt ender med at skulle betale kassen for dårligt arbejde.

På samme måde bør man have det med en journalist der fejlinformer, og det er jo ikke fordi vi tager ud til ham og sparker en skuffe i henover hans fingre så han ikke kan skrive mere. Pointen ville være at samle eksempler på alt den underlødige formidling han har bedrevet og sørge for at så dem der risikerer at hyre ham får det at se.
Vi skal med andre ord ikke finde på løgne om ham, men blot sammenstille og udstille "kvaliteten" af hans arbejde. Det er kun rimeligt.

En håndværker der laver lort for folk bør sættes ud af spillet. En journalist der skriver lortet, sjusker og fejlinformerer bør skulle stå til ansvar for dette.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig