X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 11/06-13 15:28 
Ja, men håbet om at spille en ny KI var allerede kvalt fra starten anyway. Tak for ingenting MS :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 17:17 
MS: "Her er spillet i har efterspurgt i mange år! Nyt Killer Instinct... som F2P med microtransactions."

Hvem har efterspurgt det??? HVEM??
WehnerWehnerSkrevet 11/06-13 17:26 
De, der har efterspurgt en tv-box i stedet for deres konsol?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 17:27 
:O
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/06-13 19:55 
Og så begyndte Sony lige at trække i land: http://www.polygon.com/2013/6/11/4419476/playstation-4-third-party-publishers-can-dictate-their-own-drm-terms

Det betyder jo så at Sonys og Microsoft's løsninger er essentielt det samme.
Eller: hvis EA gerne vil blokere used games, kan de gøre det på begge maskiner.
Microsoft støtter det aktivt, mens Sony gør intet. På mange måder som VoIP osv er på 360 og PS3.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 11/06-13 19:58, rettet 11/06-13 19:59 
Det er ikke at trække i land - det er bare at byde op til at platformen er nøjagtig den samme som i dag. åbent for både Steam, Origin og Ubi-whatnot..
j/k
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/06-13 20:00 
Det er da slet ikke det samme!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 11/06-13 20:04 
Explain!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 20:06, rettet 11/06-13 20:08 
Jeg forstår ikke hvordan der stadig kan være tvivl om det.

Det fungerer HELT som på PS3. Ingen nye restriktioner. Hvis nogen udgivere indfører online pass eller lign på en disk udgivelse, er det op til dem. Det behøver hverken kræve online-DRM eller blokering af brugte spil. Helt som i dag.

Hvis det værste skulle ske at en udgiver alligevel kræver online-DRM, så gælder det kun det pågældende spil og forbrugeren kan undgå det som pesten. Digitale køb vil IKKE bruge online-DRM som i dag.
SumezSumezSkrevet 11/06-13 20:08, rettet 11/06-13 20:08 
"The DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control, or dictate, or mandate, or implement," Tretton added.

Hans sidste ord er ret vigtigt, her. Det er ikke bare en knap, de slår til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-13 20:09 
@Beano, Sumez: Netop.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 20:22, rettet 11/06-13 20:22 
Sådan forstod jeg også udmeldingen under E3. De få spil der allerede nu kræver online-passes rører mig ikke en fis.

Jeg forstår ikke hvordan man kan få det til at de trækker i land. Selvfølgelig gør de ikke det et halvt døgn efter...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 20:23, rettet 11/06-13 20:26 
Jeg er også imponeret. Meget.

EDIT: Dog spændt på og de har begrænset antallet af aktiverede maskiner man kan have sine downloadede titler på samtidig. Det er 2 i dag på PS3 og PSP/Vita.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/06-13 20:39 
Ok, så:
We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers.

= Åh nej spiludgiverne, men mest Microsoft, er nogle grådige sataner, der bare vil suge penge ud af min lomme.

Men:
The DRM decision is going to have to be answered by the third parties

= Hurrahh, de flinke spiludgivere, men mest Sony, er slet ikke interesseret i mine penge.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 20:45 
Åh gud. Så er bunden vist nået for dig.
slk486slk486Skrevet 11/06-13 20:50, rettet 11/06-13 20:50 
Astroturfing slået fast ;)
j/k
HankyHankySkrevet 11/06-13 20:51 
Wow, SeventhSun - troller du, eller kan du virkelig ikke se forskellen på de 2 modeller?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 20:52 
Jeg kan simpelthen ikke se hvordan de to metoder er ens. Men det er selvfølgelig ikke første gang i denne diskussion at SeventSun ikke har læst tingene ordentligt igennem ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/06-13 20:58 
Hvad i alverden er forskellen på om EA vælger at blokere used games via Xbox Ones indbyggede system eller via et system de selv laver til PS4???

Det bliver da fuldstændig det samme resultat.

Det skal så siges, at i forskellige artikler, bliver det nu klargjort at de udtalelser handler om at spille brugte spil online:

Tretton’s statements were referring specifically to playing used games online.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 21:00, rettet 11/06-13 21:05 
@KK: Det er en skidt kombination af ikke at have den fjerneste forståelse for hvordan tingene teknisk fungerer mht DRM. Ikke læse hvad der faktisk udmeldes af MS/Sony. Og konstant ignorere underbyggede argumenter. Trist, men jeg er stået af nu :D

@SS: Ups
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 21:07 
SeventhSun>
Det skal så siges, at i forskellige artikler, bliver det nu klargjort at de udtalelser handler om at spille brugte spil online:

Tretton’s statements were referring specifically to playing used games online.


Og det burde overbevise dig om at det forbliver som det allerede er nu på PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 21:14, rettet 11/06-13 21:15 
Ta single player spil.... Med xbox måden kan de blokke spil. (Fordi du skal være online , så de kan tjekke at du ikke har givet spillet vider) med sony , skal man ikke være online, så kan dem der har lavet spillet ikke blokke os.

Det en ting , og der er mere... Magter bare ikke skrive det hele.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 11/06-13 21:17 
Tror vist også vi har været det hele igennem en del gange efterhånden Sousa ;)
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/06-13 21:21 
Det er jo også lidt irriterende, at når jeg specifikt refererer til used games, så begynder I at snakke om always online.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 21:26 
Den der nye omdesignede 360, er det kun i USA markedet til at starte med?

Kan ikke finde den i nogen EU online butikker.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 21:26 
Hvordan skulle de ellers blokke mine brugt spil? Komme hjem til mig , og tjek det?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 21:33 
"Komme hjem til mig , og tjek det?"

What? :D:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-13 21:34, rettet 11/06-13 21:38 
SS: Prøv at kigge lidt væk fra de komplicerede detaljer i Microsofts indbytningssystem og se på de mere overordnede forskelle systemerne i mellem. Grundlæggende fungerer det således:

1) Hos Sony er det som i dag i den forstand at en publisher kan vælge at implementere DRM i sit spil efter eget behov. Således kan et spil indeholde en onlinekode, et andet kræve always online, mens et tredie integreres med en trediepartsservice som fx Steam m.fl.

2) Ved Microsoft er der et system-wide online check hver 24 time(max) på alle dine spil og det øjeblik du ikke kan komme i kontakt med deres servere er spillet blot en fodnote i spilhistorien(med mindre pirater finder andre løsninger..).

Principielt mener jeg ikke der var den store forskel mellem de bulder og brag titler der blev fremvist på de to konferencer, men der var til gengæld en verden til forskel på de modeller der lægges op til. Hvor det ene er som i dag, vil den anden kontrollere og styre vores adgang til spilhistorien og jeg kan ikke begribe hvorfor man skulle give dem den magt, når vi ikke vinder noget synligt derved og så længe der er et reelt alternativ. At alternativet så er billigere, kraftigere, mere indie venligt og ikke opslugt af kameragimmicks er bare en bonus.


SeventhSun>
Det er jo også lidt irriterende, at når jeg specifikt refererer til used games, så begynder I at snakke om always online.

Det er fordi det er problemets kerne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-13 21:36 
@ChronoSousa
Eller med noget ala en éngangs CD key, som maskinen skal være online for at tjekke når man installerer :P
Det kan sagtens laves nogenlunde fornufigt, uden at kræve konstant forbindelse.

De to platforme er jo bestemt ikke det samme, men derfor venter jeg nu alligevel med at sætte hele PS4 markedet (ikke konsollen i sig selv) på en piedestal, til vi ser hvordan udviklerne præcist har tænkt sig at håndtere deres egen form for preowned DRM, online eller ej. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 11/06-13 21:36 
SeventhSun>
Det er jo også lidt irriterende, at når jeg specifikt refererer til used games, så begynder I at snakke om always online.

Always online er hammeren. Blokering af brugte spil er kraniebruddet.

Sidstnævnte sker jo ikke af sig selv - der er en årsag til at du ligger og bløder på gulvet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 21:40 
Konsolkongen>
"Komme hjem til mig , og tjek det?"

What? :D:D

Haha nu fattede jeg den. Troede du mente at SeventhSun skulle komme forbi og tjekke noget hos dig :D
>_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-13 21:44 
Bahahaha.
Tror dog ikke vi var ude i skolegårdssnakken. "Du kan selv komme hjem til mig og se efter, hvis du ikke tror på mig!"
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 21:45 
Haha ja præcis :D

Jeg synes det var det sjoveste i hele verden da jeg læste Sousa's indlæg forkert.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 21:48 
Fancy
Så tjekker de jo også online :) (cdkey)
Havde MS sagt at man skulle være online når man indtall på HDD. Ville jeg være nervøs stadig.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/06-13 21:57 
Men at skulle tjekkes online udelukkende ved installs, er ikke det samme som at skulle lave regelmæssige checks. :P

For mit eget vedkommende er always-online ikke et problem, men jeg kan sagtens se problematikken i det alligevel :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/06-13 22:20 
Bede-x>
Det er fordi det er problemets kerne.

Well - jeg ville gerne prøve at debattere Sonys udtalelser om DRM.
Det andet har vi ligesom været over.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 23:01, rettet 11/06-13 23:05 
http://www.youtube.com/watch?v=1Mm3P4Ft-y4
Jack Tretton om brugt spil

http://www.youtube.com/watch?v=duWAMT2gWFE
Pachter om pris og brugt spil
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 11/06-13 23:31 
Beano>
MS: "Her er spillet i har efterspurgt i mange år! Nyt Killer Instinct... som F2P med microtransactions."

Hvem har efterspurgt det??? HVEM??

Ok, de må VIRKELIG se at få styr på deres udtalelser. Ser ud til at det kun er demoen som er free to play med microtransactions.

Et koncept der INGEN mening giver, når det ikke uddybes. Hvis de istedet for havde sagt "demoen indeholder singleplayer-delen og en enkelt karakter til multiplayer. I kan så tilføje enkeltkarakterer for penge eller købe den fulde udgave af spillet med alle karakterer", så havde reaktionen nok været en anden.

Neogaf tråd med videolinks til interview
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 07:34 
Sony klarificerer igen DRM situationen på PS4

"PS4: Sony dropping Online Pass system, expects others to follow suit"

Online Passes are old hat, says SCE Europe boss Jim Ryan, and Sony does not expect to see very many of them on the PlayStation 4 – let alone the kind of licensing system utilised by the Xbox One.

Speaking to VG247 at E3 2013, Ryan said that Sony will allow publishers to implement soft used game restrictions like OnLine Pass systems, but nothing more.

“They’re allowed to do something like the Online Pass feature, which doesn’t block or stop it,” he said. “It gives an option to charge. I don’t think they can block it.”

Sony clarified that publishers cannot utilise any scheme which makes system changes to PlayStation 4, which would be required to restrict players from accessing used games they have on disc.

“Basically, what we’re saying is that there’s no change from current-gen to next-gen,” Ryan said.

Of course, that does leave the door open for Online Pass systems, but Ryan said he doesn’t expect to see many of those in the coming generation.

“Very much the way the tide is going on current-gen is that people are not pursuing the Online Pass thing. It’s being dropped,” he said.

“I mean, some publishers have gone bankrupt and others are dropping it. We’re dropping it ourselves.

“It’s a diminishing phenomenon and I don’t see any reason why that should reverse itself.”

Så burde det vist være skåret ud i pap og bøjet i neon, for de fleste.

Link
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 08:08 
Og en skarp opsummering af situationen fra Boogie, samt en bøn:
http://www.youtube.com/watch?v=3ByxPD1GFyk
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/06-13 08:19 
http://www.ign.com/articles/2013/06/11/e3-2013-ps4-used-game-restrictions-up-to-publishers

i bund og grund samme situation som med xbox One... Ang. Drm
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 08:33 
Det er allerede afkræftet, se tidligere links.
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 08:34 
Jmog>
[Ok, de må VIRKELIG se at få styr på deres udtalelser. Ser ud til at det kun er demoen som er free to play med microtransactions.

Ja det ændrer jo situationer totalt :)
slk486slk486Skrevet 12/06-13 09:16, rettet 12/06-13 09:16 
^^

Det er som om folk med vilje prøver at misforstå enhver udtalelse vedr. DRM ;)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 12/06-13 09:23 
Xbox One-lancering
Jeg fatter stadig ikke helt hvordan Microsoft kunne tabe så meget...
Bliver spændende fra slut-november og fremefter =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 09:32, rettet 12/06-13 09:32 
EA's Peter Moore udtaler sig:

Disrupting the popular “EA and Microsoft are in cahoots to ruin used games” narrative haunting comment threads everywhere, EA chief operating officer Peter Moore has said EA had nothing to do with the Xbox One’s licensing policies and hasn’t even figured out whether to get involved.

“As the guy who is the chief operating officer of Electronic Arts I can tell you that EA did not aggressively lobby for the platform holders to put some gating function in there to allow or disallow used games,” Moore told Polygon.

“I am on record as being a proponent of used games. I like the ecosystem. I like the fact that it’s kept pricing at a good level for eight years. I like the fact that someone can buy a physical game and see some equity in that game. That keeps GameStop vibrant and they are a great launch and marketing partner for us.

“EA has never had a conversation, and I have been present at all of them, with all of the manufacturers, saying you must put a system in place that allows us to take a piece of the action or even stop it. Absolutely incorrect.”

The executive said that EA hasn’t yet figured out whether it’s going to opt-in to Microsoft’s used-game blocking system, let alone the nitty-gritty details of what it might charge to reactivate a used license if it did join in.

“We have not internally even begun to sit down and answer those questions,” he said.

“We will figure out what we need to do. This thing just happened and we need to reconvene and hear what people think and talk to our retail partners and our first party partners. We had no idea what Sony was going to announce. We’ll reconvene next week and figure it all out.”

EA recently cancelled its Online Pass system which many commenters – including certain cynical VG247 staffers – assumed this was because it would be getting on board Microsoft’s new DRM. Moore said the real reason was that consumers didn’t like it.

“I was at the meeting. It just wasn’t resonating with the consumer. It just wasn’t consumer friendly,” he said.

“It was hard work and it was as much work for the guy who would never trade his game in, even though we gave him some digital content, because you’re punching numbers in. We just made a decision. I was the chair at the meeting. We said enough of Online Pass.

“Online Pass was more trouble to the consumer than it was worth. It was a mistake. The consumer’s feedback was that this thing gets in the way of a good experience so let’s get rid of it.”


"EA did not lobby for Xbox One’s used game DRM"
slk486slk486Skrevet 12/06-13 09:38 
Faktisk et fint interview in all.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-13 09:45 
Der er simpelthen nogen der snart bliver nødt til at fortælle at det var dem der gerne så systemet implementeret på Xbox One. Hvem er der tilbage? Activision? De har så vidt jeg ved aldrig brugt online-pass til deres spil?

Kunne tilfældet være at Microsoft måske har tænkt at restriktionerne automatisk ville tiltale mange af de store udgivere, og Xbox One derfor i sidste ende ville få mere tredjeparts support?

Det kan selvfølgelig også bare være EA marketing-speak og inddæmning...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 12/06-13 09:56 
Det er noget af en satsning fra MS side at gøre det her kun for sig selv på bekostning af store markedsandele i dele af verden med dårligt internet. For slet ikke at snakke om åben fjendtlighed i lande MED ordentligt internet.

Don Mattrick burde nok have taget et PR kursus. Til spørgsmålet om "hvad vil du sige til folk der gerne vil have en Xbox One men ikke har nogen stabil internetforbindelse?" Svarede han "vi har et produkt til den slags mennesker. Det hedder en Xbox 360".

Ja, sådan skal man da nok få nye kunder ind.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-13 09:56, rettet 12/06-13 09:57 
Microsoft må simpelthen være ramt af "The Third Console Curse of Arrogance". Ligesom Sony var overbeviste om at forbrugeren ville stå i kø, så længe de sendte noget på markedet med deres navn på i sidste generation, har Microsoft den nogenlunde samme attitude i denne. Det klæder dem bestemt ikke.

Mattrick>
"The avarage internet connection is working the majority of the day - people are imagining that it isn't... It's change. There was a point in time when people would say all i want my phone to do is make a phonecall."

Mattrick>
"Fortunately we have a product for people who aren't able to get some form of connectivity, it's called xbox 360"

Umiddelbart virker det for mig som om at Microsoft overhovedet ikke har forstået hvorfor folk er sure.

EDIT: Og Jmog og jeg tænker åbenbart ens - min post kan ses som et supplement til hans.

The arrogance
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3'794 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig