X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 27/05-13 17:19, rettet 27/05-13 17:20 
Svaret på begge spørgsmål er: Der kommer reklamer før videoen starter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 27/05-13 17:24 
Så er det også lige kommet frem at Xbox One også vil være regions låst.... Kan vel næppe komme bag på nogen efterhånden og er vel mere en dråbe i havet af alt det her latterlige rod Microsoft har roddet sig ud i.


Herold>
Captain N>
I alt = 1.046 millioner maskiner solgt.

Hvor er NES'en?

NES'en er fra 80erne, ikke 90erne.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-13 18:05 
Beano>
Men siden du taler om piratkopiering... beskyttelse imod piratkopiering på konsollerne fungerer udmærket på 360 og PS3 - med mindre konsollen knækkes eller hardwaremoddes, så er det intet der virker alligevel. Hverken anti-brugt spil systemer, disk DRM eller online DRM. Alt kan i teorien knækkes. Anti-brugspil straffer kun de forbrugere som ikke piratkopierer. Faktisk kan dette kun føre til at flere vil forsøge at knække en konsol's beskyttelse.

Dette kunne meget vel blive eneste mulighed for at jeg købte en Xbox one (eller PS4 hvis de ikke kan holde nallerne fra DRM-dåsen alligevel). Sørgeligt at man skal ud i at hacke en konsol for at kunne bruge sine lovligt købte spil som man ønsker. Sørgeligt især fordi at hackede konsoller mere end ofte kun bruges til piratkopieringer. Men jeg vil stå ved sidelinjen og følge med og heppe på hackerne så jeg personligt kan holde ud at bruge maskinen. At de så kommer til at tabe penge på piraterne, rager mig et høstblomst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 27/05-13 18:35, rettet 27/05-13 18:36 
Nu ved jeg ikke lige hvor mange herinde der følger med i "The Jimquisition" med Jim Sterling, følger selv med i det hver Mandag og han kommer ofte ind på nogle ret gode temaer.
Sidst snakkede han om Xbox One, idag handler det om brugte spil.

The Jimquisition: When The Starscreams Kill Used Games
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
jaesjaesSkrevet 27/05-13 19:28, rettet 27/05-13 19:31 
Konsolkongen>
Sørgeligt at man skal ud i at hacke en konsol for at kunne bruge sine lovligt købte spil som man ønsker.

Hvis de gør som Valve (Steam), så ejer du slet ikke spillet men køber en brugsret - stor forskel. Så hvis du hacker XBO/PS4 er du sådan set selv pirat. Just saying :)

Nu har jeg ikke fulgt debatten så meget, men man kan jo argumentere for, at hvis spil havde fuldt med tiden prismæssigt - inflation og øgede udviklingsomkostninger - så skulle et spil koste over 1k fra nyt i dag, og dermed er ca. 500 kr. for en licens der måske varer resten af ens liv, men ellers formentlig et sted mellem 10-20 år ikke vanvittigheden selv. Specielt hvis man kan tjene lidt på at sælge den videre. At det er hul i hovedet hvis det fraværende online-tjek fucker licensen op, når serverne engang tages ned, er så noget andet - håber selvfølgelig at spillet som minimum kan spilles på den konsol det er installeret på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-13 19:31 
Hvis de gør som Valve (Steam), så ejer du slet ikke spillet men køber en brugsret - stor forskel. Så hvis du hacker XBO/PS4 er du sådan set selv pirat. Just saying :)

Hvad? Hvis jeg køber spillet fysisk må jeg vel gøre med det hvad jeg vil?

Er man så også teknisk set pirat hvis man køber et fysisk spil til PC og downloader en crack så man kan spille det uden at have skiven i maskinen? Det har da intet med pirateri at gøre i min bog.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/05-13 19:32, rettet 27/05-13 19:33 
Well, det er så vidt jeg husker teknisk set ulovligt, da du bryder en kopibeskyttelse, men for min skyld må du godt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-13 19:34, rettet 27/05-13 19:35 
Men hvad har det med pirateri at gøre? Kan vi ikke blive enige om at pirateri i forbindelse med medier er når man benytter sig af noget man ikke har betalt for? Det er jo slet ikke det jeg snakker om her.

Jeg er godt klar over at bryde DRM og andet pis ikke er efter reglerne, men er jo udviklerne selv der tvinger os ud i den slags gråzoner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 27/05-13 19:37 
Konsolkongen>
Hvad? Hvis jeg køber spillet fysisk må jeg vel gøre med det hvad jeg vil?

Jeg taler om, at hvis de formulerer EULA så, at disken bare ses som en måde at få spillet ind i maskinen på - en slags værktøj - så at licensen er pointen (altså en licens til brugsret), så ejer vi i princippet ikke rigtigt en skid :)

Jeg siger det ikke for at dømme dig, pointerer bare at det ikke er det samme som at få adgang til noget man ejer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-13 19:43 
Det er vildt at de kan sno sig uden om ejerskab af mediet i en EULA... :/ Og nej jeg ved godt at du ikke dømmer mig, jeg undrer mig bare over at det jeg snakker om blev opfattet som pirateri :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 27/05-13 19:48 
Altså, jeg er ikke jurist-(agtig), men jeg er 95% sikker på at have læst om noget lignende, bare ikke spilrelateret.
SumezSumezSkrevet 27/05-13 20:11 
Konsolkongen>
Men hvad har det med pirateri at gøre? Kan vi ikke blive enige om at pirateri i forbindelse med medier er når man benytter sig af noget man ikke har betalt for? Det er jo slet ikke det jeg snakker om her.

Vi er helt enige her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/05-13 20:20, rettet 27/05-13 20:27 
Det er måske fordi man efter spørg til pirateri?

At hente rom/crack ?
Selv om man har købt spillet?
(Det skal lige siges jeg har inter imod folk der henter rom ned, jeg gør det selv for at prøve spillet ,før jeg går ud og giver alt for mange penge til et cib snes spil, for at se om jeg kan li spillet)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dRxLdRxLSkrevet 28/05-13 07:26 
EOD:
Xbox One-lancering
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 28/05-13 08:16 
Xbox One-lancering
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 28/05-13 08:19 
@Sonic: http://www.playright.dk/forum/emne/35075-nextbox-teorier+forventninger-til-21+5?start=450#623820

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 28/05-13 08:30 
Jeg er gammel :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/05-13 09:06, rettet 28/05-13 09:07 
Captain N>
Nu ved jeg ikke lige hvor mange herinde der følger med i "The Jimquisition" med Jim Sterling, følger selv med i det hver Mandag og han kommer ofte ind på nogle ret gode temaer.
Sidst snakkede han om Xbox One, idag handler det om brugte spil.

Han rammer lige i plet fra ca. 7:10 i videoen :)
DunwichDunwichSkrevet 28/05-13 13:16 
Next gen AI bliver for vildt.

http://www.youtube.com/watch?v=TMYso30L9zI&feature=player_embedded
SumezSumezSkrevet 28/05-13 13:23, rettet 28/05-13 13:24 
Er det mig, eller er denne tråd begyndt at lugte rigtig meget af redundans? :P

http://www.playright.dk/forum/emne/35075-nextbox-teorier+forventninger-til-21+5?start=450#623845
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 28/05-13 13:23 
Postede den video en side tilbage ;)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-13 17:07 
Eurogamer har en artikel der handler om hvorfor Microsoft snak om skyens kraft er varm luft.

Luftkasteller
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 28/05-13 17:54 
Marcus Beer (Annoyed Gamer) ruller sig ud...

http://www.gametrailers.com/videos/m4yj8z/annoyed-gamer-xbox-one-reaction
SumezSumezSkrevet 28/05-13 18:35 
Nuclear Detergent>
Eurogamer har en artikel der handler om hvorfor Microsoft snak om skyens kraft er varm luft.

Interessant at XBO'ens CPU har hardware dedikeret til at dekomprimere rå data, har PS4 noget tilsvarende?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/05-13 19:38 
Det der voice control går den anden vej også - scary stuff ;-)
http://www.theonion.com/video/xbox-one-capable-of-controlling-users-with-simple,32569/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
slk486slk486Skrevet 29/05-13 09:42, rettet 29/05-13 09:44 
Sumez>

Interessant at XBO'ens CPU har hardware dedikeret til at dekomprimere rå data, har PS4 noget tilsvarende?

Ja, gzip dedikeret hardware til live dekomp.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/05-13 10:05 
Ben Kuchera:

Used games, Twitter complaints, and Sony: Why the Xbox One “backlash” doesn’t matter.

Hele artiklen her: http://penny-arcade.com/report/article/used-games-twitter-complaints-and-sony-why-the-xbox-one-backlash-doesnt-mat
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 29/05-13 10:28 
Jeg er selv af samme opfattelse - det er helt hen i vejret at folk begynder at udråbe Sony til heltene nu, når de formentlig har præcis samme løsning i støbeskeen. Valve har haft succes med det system i nogle år nu på PC-platformen, og hvis MS vil have en del af kagen fremover, må de gøre udgiverne glade og indføre den samme løsning på de fysiske medier til deres XBone. At Sony ikke står i præcis samme situation skulle være underligt.

Det er ærgerligt at Nintendo ikke endte med at lave WiiU til at følge med den kommende generation rent hardwaremæssigt, bare en lille smule. For meget begynder at tyde på at den bliver den sidste "rigtige" konsol på markedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/05-13 10:33, rettet 29/05-13 10:35 
Det har du desværre nok ret it, men lad os da lige holde håbet i live en smule endnu ;)

Jeg har ingen tvivl om at Sony helst ville putte samme DRM i deres ecosystem, men de har været vage for at veje deres muligheder til absolut sidste øjeblik.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 10:35 
Det virker nu underligt at de svarer på folks tvitter-ting og siger at de vil overveje deres muligheder. Det får dem da bare til at stå i et endnu dårligere lys hvis de hopper med på DRM-vognen alligevel. Så skulle de hellere ha' holdt deres mund.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 10:39 
Jeg krydser fingre og syntes ikke man skal opfordre forbrugerne ikke at give sin mening til kende på twitter og lign, men jeg mener også stadig at de kommer med det. Tror det eneste som feedbacken kan gøre er at justere en smule på den måde det er bygget op og de muligheder man får som forbruger (evt. slippe for at involvere spilbutikker i deaktivering). Det gælder både for Sony og MS.
slk486slk486Skrevet 29/05-13 11:10, rettet 29/05-13 11:27 
Jeg synes stadig de skulle lave et tiered system. Feks. max. 2 aktiveringer den første måned af spillets udgivelse - max 5. det første år - derefter helt frit. Antal og intervaller er hevet ud af den blå luft for illustration :)

Det vigtigste er at det bliver helt frit efter en periode.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 11:18, rettet 29/05-13 11:28 
Ja, det vil dog kun være realistisk hvis disken skal sidde i maskinen for at afvikle det. Ellers er det tilladt piratkopiering i udgivernes øjne :)
slk486slk486Skrevet 29/05-13 11:22 
Ja - en rigtig konsol ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 29/05-13 15:47 
Jeg har intet problem med at de låser spillet til én konto/den oprindelige maskine det blev aktiveret på først, hvis de også giver os en mulighed for at "frigive" licensen selv. Det burde teknisk ikke være umuligt. Et indbygget program i OS'et der kunne gøre det ville være vejen frem.

Hvis det hele så er bygget op omkring licensnøgler, så det egentlig er den man frigiver, så er det faktisk endnu bedre end det vi har i den nuværende generation. Der vil ikke længere være nogen grund til at bytte spil ind hos Gamestop. Man smider bare licensnøglen på Ebay.

Resultatet vil være flere muligheder for at sælge et brugt spil og større profit for sælgeren (os!) for slet ikke at snakke om, at det vil være ENORMT fedt at skulle købe brugte spil over nettet, hvis man er ligeglad med æsken og bare vil spille spillene. Ebay auktion vundet - indenfor 24 timer modtager man sikkert licensnøglen og kan selv hente spillet fra Live eller PSN.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 16:00, rettet 29/05-13 16:59 
Større profit for sælgeren? Udgiveren og MS/Sony vil stadig skulle have en del af gensalget (aktiveringegebyret) af spillet. Spildisken skal stadig sendes så kan ikke se det bliver nemmere.

Edit: Hvis større profit er ift. hvis spillet skulle igennem Gamesnot, er jeg enig :)
slk486slk486Skrevet 29/05-13 16:43 
@Jmog: Nej, tak.
j/k
la0sla0sSkrevet 29/05-13 17:22 
Jeg hørte det virkelige anbefalelsesværdige podcast Critical Path med Horace Dediu (analytiker og driver sitet asymco.com), hvor han generelt var meget skeptisk overfor både XOne (især) men generelt den kommende next gen bølge. Hans bud var, at ingen af de maskiner vil være interessante eller har en 6-7 års levetid i sig. Bl.a. på baggrund af at de virker designet til et marked og en situation for 2-3-4 år siden og ikke nu.

Med de økonomiske problemer/udfordringer hos de store udgivere, tror jeg også at det bliver den sidste konsol generation som vi kender den. Jeg tror markedet er toppet for denne type konsoller der drives af AAA-titler.

Og hvis udviklen går som nogle siger, tror jeg samme performance kan hentes i tablet og andre enheder der er meget mindre, om en 3 år.

For mig bliver det en PS4, hvis det bliver. Aldrig har en konsol generation virket mere ligegyldig på mig.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 29/05-13 17:50 
Beano>
Større profit for sælgeren? Udgiveren og MS/Sony vil stadig skulle have en del af gensalget (aktiveringegebyret) af spillet. Spildisken skal stadig sendes så kan ikke se det bliver nemmere.

Edit: Hvis større profit er ift. hvis spillet skulle igennem Gamesnot, er jeg enig :)

Min variant var med gratis deaktivering af licens på din maskine, så ville det jo være en fed ting. Et gebyr ville dog til gengæld være en kæmpe hæmsko, hvis det er meget mere end 10 kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 17:55 
Hvordan en fed ting? :) Når serberne lukker om et årti vil man ikke længere kunne deaktivere licensen så andre kan bruge spillet, gratis eller ej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 18:03 
Jmog>
Min variant var med gratis deaktivering af licens på din maskine, så ville det jo være en fed ting.

Enig (set med forbruger øjne) men hele ideen med systemet er netop at udgiverne og MS/Sony tjener penge på brugtsalget, så det bliver ikke gratis.


Jmog>
Et gebyr ville dog til gengæld være en kæmpe hæmsko, hvis det er meget mere end 10 kr.

Hvis det sker, så bliver det næppe meget mindre gebyr end det i butikkerne. Mit løse gæt er ca. $10 som online-pass kostede.
JmogJmogSkrevet 29/05-13 18:03 
la0s>
Og hvis udviklen går som nogle siger, tror jeg samme performance kan hentes i tablet og andre enheder der er meget mindre, om en 3 år.

Selv hvis det bliver tilfældet (jeg tror det tager længere tid medmindre batteriteknologi udvikler sig markant), så ændrer det ikke på at det vil være et forfærdeligt marked at udgive kvalitetstitler på. Ingen vil gide lægge store beløb i spiludvikling til et marked der er vænnet til at spil er 6-12kr eller free to pay. Det er for stor en risiko. For slet ikke at snakke om at markedet er alt for fragmenteret. Der er for mange forskellige devices.

En låst hardwarekonfiguration er grunden til at spil på konsol er så god en oplevelse.

Dermed ikke sagt at jeg er 110% sikker på at konsolmarkedet ikke vil få det svært. Den primære årsag er... os. Vi er generationen der voksede op med konsoller. Vi er vant til at konsolspil koster hvad de koster og vi elsker de oplevelser det giver os. Men langt de fleste af os der voksede op med konsoller har nu faste jobs, vi er måske omkring de 30, har fået kone, børn, hus og have. Det påvirker kraftigt folks tid (og dermed økonomisk motivation) til at købe konsoller. Det er normalt ikke et problem, da den næste generation så vil tage over mht. købevilligheden til den type produkter og dermed veje op for det tab, der er ved at vi ikke længere er med i "gamet". Desværre så er den nye generation (nu snakker jeg om flertallet) helt ok med at nøjes med at spille på deres smartphones og tablets.

"400kr? Det kan jeg jo få 50 spil for til min telefon!"

Det vi går i møde er ikke at de titler vi gerne vil spille havner på mobile devices. Det vi går i møde er at de forsvinder.

:-(

(og på det tidspunkt går entusiasterne over til PC)
la0sla0sSkrevet 29/05-13 18:49 
Jmog> Jeg tror vi er enige. Jeg skriver også, at en konsol drevet af de AAA-titler vi kender, er noget jeg tvivler på vil være bæredygtigt i lang tid fremover.

Man taler også om teorien om "good enough", altså at et andet stykke hardware/ en anden platform leverer noger der er godt nok, til lavere pris, og det tror jeg allerede er ved at ske.

Men jeg er ikke fan af udviklingen, er nok bare træt over den...
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 29/05-13 19:09 
Sorry blev forstyrret, men vil gerne uddybe:

Jeg tror selvfølgelig der stadig er masse af penge at hente, enorme summer, men jeg tror ikke konsollen som en boks under TVet, lige meget hvor glade vi er for den, er der hvor morgendagens store bugnende marked. Det er old news.

Jeg synes flere ting taler for det, de nye konsoller er jo ikke på nogen måde 1-3 år foran i performance i forhold til PCere, og de er mere eller mindre bygget af off the shelf-parts.

Det tyder på at der skal spare penge og at særlige custom løsninger økonomisk set ikke er fornuftige (eller at PC hardware nu er så hurtigt og billigt, at det ikke giver mening andet. Hvilket måske også er et udtryk for at konsollen som et stykke hardware designet kun til spil, er en gammel tanke).

Dernæst, den nye Xbox er jo spredt fægtning så det gør noget. Den vil alt, fremadskuende på en dum måde med 4K support, og bagudstræbende med BluRay, den har noget HDMI passthrough, den har Kinect og alt det der TV-værk. Det er for mig et tegn på, at Microsoft ikke tror den kan tjene nok penge eller være dominerende nok som dedikeret spillemaskine. For hvorfor så ikke lave en markant billigere box, kun til spil, hvis det kunne være nok.

Den virker som et ufokuseret stykke hardware, en sygt dyr Apple TV, en semi-featured set top box og en spillehardwaremæssig lillebror til PS4, med lidt Wii-lignende kontrol smidt i røven.

De får en spændende udfordring i at markedsføre den fokuseret og klart.

Anyway, jeg synes bare meget peger på at markedet for de store gamle bokse er ved at være et andet, og at den store mainstream pengepung får tilfredsstillet mange af deres lyster andre steder. Og hvis så mange synes at Infinity Blade er godt nok, og man enten på en Ouya eller en potentiel AppleTV med appstore kan få lignende ting, og med ok pæn grafik om et par år til sit TV, så bliver det spændende at se hvad der så sker. Spændende ikke nødvendigvis fedt, men omvæltende.

Håber det giver bedre mening.
Hvad sker der?
TheDukeTheDukeSkrevet 30/05-13 01:48, rettet 30/05-13 01:48 
Yahtzee er vor tids største poet: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jim-yahtzees-rhymedown-spectacular/7376-Xbox-One-Flew-Over-the-Cuckoos-Nest
slk486slk486Skrevet 30/05-13 08:20 
Haha :D
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/05-13 10:34 
Genialt!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/05-13 11:01 
Heh, verdens dårligste analogi, men sjovt er det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/05-13 11:05, rettet 30/05-13 11:06 
Synes nu at Jims slet skjulte analogi med at han har så meget at sige at det bare ikke kan komme ud, samt at det vil give mening med tiden er meget skarp.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 30/05-13 23:10 
Det med sony aktiens stigning har muligvis en mere plausibel forklaring.

http://penny-arcade.com/report/article/no-the-xbox-one-did-not-cause-sonys-stock-to-surge
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig