X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 25/05-13 09:50 
De har ikke officielt sagt noget om hvad der kommer af gebyr for at bruge et brugt spil.
http://majornelson.com/2013/05/24/xbox-one-and-used-games-2/

Men syns det lige på kanten til retten omkring ens ejendom. Når jeg køber et spil. Så vil jeg da også bestemme om jeg vil donere det til en ven hvis jeg syns. Uden at han eller jeg skal til at betale for det.
Håber VIRKELIG der får en bestemt del i klemme rent juridiske, bare i et eller andet land.

Hvis Sony også følger den vej. Så har de sgu lagt den første gravsten til samlere som elsker at finde brugte spil på Ebay, loppemarkeder og lign.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/05-13 10:05 
Der kun en måde at stoppe det her på:
Vi skal stemme med vores pengepung !
Så må man spring en gen over, og spille nintendo i denne gen. Og vende tilbage til ps5/xbox2/zero eller hvad MS finder på af navn. :D
Men det bliver svært at holde sig væk når de gode spil kommer ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/05-13 10:45 
Jeg synes overhovedet ikke det bliver svært, hvis der bliver erklæret krig mod mine forbrugerrettigheder, og de grådige firmaer bliver endnu mere aggressive end de har været i denne generation. Men ja, du har ret. Der er kun en måde at sende et signal på: Brug pengene et andet sted.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 25/05-13 17:36, rettet 25/05-13 17:37 
Microsoft siger at de regner med den næste generation af konsoller vil sælger over 1 millard enheder.
Det er fandeme optimistisk nogle optimistiske forventninger.
Det er mere end alle de nuværende konsoller har solgt til sammen.
Men jeg regnede lidt videre. Det er faktisk omkring hvad ALLE konsoller konsoller siden starten af 90erne og op til nu har solgt :/

Gameboy Advance = 81m
Nintendo DS = 154m
Nintendo 3DS = 31m
Playstation Portable 74m
Playstation Vita = 2m
Playstation 1 = 102m
Playstation 2 = 155m
Playstation 3 = 77m
Xbox = 24m
Xbox 360 = 77m
Super Nintendo = 49m
Nintendo 64 = 33m
Gamecube = 22m
Wii = 100m
WII U = 4m
Sega Genesis = 40m
Sega Saturn = 9m
Dreamcast = 10m
Neo Geo Pocket = 2m

I alt = 1.046 millioner maskiner solgt.

(Man kunne også godt tælle TurboGrafx-16 med da den teknisk set så en lille release i EU i 1990 og Gameboyen er jo fra 1989 så den er også tæt på. Man kunne måske tælle Gameboy Color med men kunne ikke finde nogle seperate salgstal for den.)


Xbox One-lancering
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 25/05-13 17:52 
Faktisk siger de 400-1000 millioner alene for Xbox One:
http://www.vg247.com/2013/05/24/xbox-one-microsoft-aims-for-1-billion-lifetime-sales-100-million-xbox-360-units/

Ikke er det gør udtalelsen mindre morsom :D

Positivt at de åbenbart vil blive ved med at supportere 360'eren.
Captain NCaptain NSkrevet 25/05-13 18:04 
Næ. Det gør det til og med endnu sjovere hvis Microsoft regner med at Xbox One skulle komme til at sælge over 900 millioner :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/05-13 18:26 
Om ikke andet er det da et vidnesbyrd om at nogen hos Microsoft har fået storhedsvanvid, hvilket får det hele til at give meget mere mening.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 25/05-13 18:36 
Desværre er det jo ikke kun Microsoft der har det problem. Det var det samme cirkus da Tomb Raider og Resident Evil 6 blev betragtet som fiaskoer fordi de ikke solgte ligeså mange eksemplare som Call of Duty :/

Men stadigvæk.. 1 Milliard konsoller.. Det er 1/7 af hele jordens befolkning. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde på at forklare hvad der er galt med det regnestykke?..
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/05-13 19:17 
Så længe den sælger bedre end Wii U, så kan det i mine øjne kun ses som værende en success.
Især når man tager al modvinden i betragtning, kontra hvor glade så mange var for at høre de kunne få en Wii med current-gen hardware og en touchskærm :P

Men jeg håber virkelig det er en fortalelse eller en gevaldig regnefejl, hvis de regner med en milliard solgte konsoller i dens levetid.
Eller også skal den bare være virkelig let at opgradere, så den stadig hedder Xbox One når Playstation 12-13 stykker engang udkommer.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dRxLdRxLSkrevet 25/05-13 19:48, rettet 25/05-13 19:49 
Jeg har mistet lidt overblikket over tråden, så undskyld mig hvis dette har været bragt før, men Wired.com har en ret interessant vinkel om at der kun er penge at tabe ved at lave en hardcore super-kraftig spillekonsol. Indtjeningen (ie tabet) for Playstation og Xbox afdelingerne fra 2000 til 2011 bruges som dokumentation.

Se her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Captain NCaptain NSkrevet 26/05-13 01:05 
Hmm. men man skulle jo omvendt også tro at der ikke kan være penge i at lave en spillekonsol hvor selve spil delen kommer i sidste ende. Svare til at købe et køleskab der kan gå på internettet, fungere som mikro ovn, motions udstyr men som i virkeligheder er ret ringe til at holde varene friske. :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/05-13 01:17 
Tjo, nu har E3 jo ikke fundet sted endnu, så vi ved stadig intet om hvordan spiludvalget kommer til at se ud.

Jeg forstår da godt at Microsoft brugte deres præsentation på at fortælle om hvad den kan _ud over_ at være spillekonsol... At der så nok ikke lige helt var materiale nok til en lille times fremvisning. :)

Alle funktionerne med TEEVEETEEVEETEEVEE er jo bare en udbygning af hvad 360'eren allerede kan.
Forleden så jeg et billede en gut havde taget af sin XBL venneliste.
Der var én der spillede Minecraft alene, resten så enten Netflix eller anden form for stream-TV :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 26/05-13 01:47 
Det bliver en billig hardwaregeneration for mit vedkommende, PS4 er den eneste kandidat der stadig kan nå at gøre krav på en plads under TV'et. Det kommer dog til at afhænge af hvordan SONY's brugtspilspolitik udformer sig.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/05-13 06:14 
Hvis der er nogen tvivl om at man skal være online hele tiden for at spille på maskinen kan denne artikel måske være behjælpelig.

Link...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/05-13 09:46 
Jeg gad godt vide, hvad det er for noget data, de forventer skal tygges på ude i skyen. Internettet er jo ikke en særligt pålidelig data-bus, og den usselt langsom i forhold til maskinens interne. Der kan umuligt være tale om data, der skal knuses realtime. Ellers bliver resultatet sgu ikke for kønt. Men det kan selvfølgelig bruges til ting, som ikke haster... hvad det så end måtte være.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-13 10:00 
De snakkede om det på et tech-panel hos Major Nelson. Det vil kun være data der ikke kræver opdatering i hver frame, eksemplet er vist vejr-data (som vi allerede har set eksempler på for laaang tid siden), så det er umiddelbart noget meget lidt dynamisk stads. Hvordan skyen, frem for dedikeret hardware, skulle bidrage effektivt til langt mere avancerede spil i denne generation, bliver jeg godt nok overrasket.

Transkribering hos Neogaf
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 26/05-13 13:40 
EA Påstod jo også i sin tid at Sim City slet ikke kunne køre offline fordi den hele tiden skulle sende, verificere og regne på spillerens data mens man spillede, det viste sig jo bare hurtigt at være en stor omgang sludder da hackere jo fandt en måde at cutte forbindelsen på hvor spillet næsten kørte upåklageligt uden internet, det eneste man ikke kunne var sådan set bare at gemme fordi det var noget der skete på serveren.

Man skal sgu aldrig tro for meget på alle de undskyldninger selskaberne prøver at give os for deres DRM.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
dRxLdRxLSkrevet 26/05-13 22:19 
Bo's video bliver nævnt som "the internet meme: tv-tv-tv-sports-sports" i starten af dette gametrailers panel om konferencen: http://www.gametrailers.com/full-episodes/qas7id/bonus-round-dissecting-the-microsoft-press-conference
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-13 22:20 
Der er én der har sendt mig det her billede :D

Xbox One-lancering
WehnerWehnerSkrevet 26/05-13 22:23 
Det er lavet af win :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-13 22:25 
Jeg har også fået nogen stats i comments sektionen fra "thisisalengthyname":

T.V./Television: 56
Sports: 17
Call of Duty: 27
Dog: 3
Water Cooler: 1
Game(s): 0
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/05-13 22:29 
Fååårk, det er godt! :D
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 26/05-13 22:56 
dRxL>
Bo's video bliver nævnt som "the internet meme: tv-tv-tv-sports-sports" i starten af dette gametrailers panel om konferencen: http://www.gametrailers.com/full-episodes/qas7id/bonus-round-dissecting-the-microsoft-press-conference

Det er Garnett Lee og han nævner også filmen i den nye Weekend Confirmed podcast. Den kommer dælme vidt omkring :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 26/05-13 23:35 
Men på den anden side: Hvad betyder ynkelige fem millioner views sammenlignet med et forventet salg af en milliard enheder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-13 00:29, rettet 27/05-13 00:30 
Jeg håber virkelig på at blive blown away på E3. Jeg vil mega gerne købe en Xbox One hvis der kommer nogen virkelig fede eksklusive spil som jeg ikke kan få andetsteds. Indtil videre er der ikke nogen ting ved konsollen i sig selv der gør mig hooked på den, selvom jeg ofte oplever at have den hér "ny gadget" kløen i pengepungen.

Brugtspils diskussionen er for mig ikke en dealbreaker, for hvis man vender den om, så sælger GameStop brugte spil til nær nypris, hvilket de nok bliver nødt til at stoppe med hvis man skal betale f.eks. 100 kr for at linke et brugt spil til sin konsol. Som det er nu kan det som regel også bedre betale sig at vente en måneds tid med at købe et helt nyt spil, da retail prisen ofte er faldet drastisk dér (med mindre det er et Activison eller Nintendo spil).

Det er mere det dér Kinect der spionere på én som jeg er nervøs om og jeg ville nok få vane for at dække mit kamera det meste af tiden når jeg ikke bruger konsollen... Hvis nogen vil spionere når jeg rent faktisk bruger konsollen, er de selv uden om konsekvenserne:

Xbox One-lancering
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/05-13 05:42, rettet 27/05-13 05:42 
What? Hvordan kan man ikke sikre sig at have xboxone.com domaenerne i hus, inden man officielt navngiver konsollen? Specielt, naar nu man kan vaelge og vrage mellem alverdens andre navne?
Jeg haaber naesten, at denne Ivan fyr ikke bliver tvunget til at overgive navnene af EU.

Ufatteligt!

det maa jo vaere fordi, at de ikke ville have konsollens navn offentligt kendt via denne sag foer reveal, men alligevel. Lidt af en gamble.

Link...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 27/05-13 05:53 
Bede-x>
Det er Garnett Lee og han nævner også filmen i den nye Weekend Confirmed podcast. Den kommer dælme vidt omkring :)

Han virker rimeligt fornuftigt og nede på jorden. Den anden fyr i panelet, Alex Albrech, virker fuldstændig blæst væk og enten lidt for nem at imponere eller på Microsofts lønningsliste.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 08:07, rettet 27/05-13 08:12 
Darkbeat>
Brugtspils diskussionen er for mig ikke en dealbreaker, for hvis man vender den om, så sælger GameStop brugte spil til nær nypris, hvilket de nok bliver nødt til at stoppe med hvis man skal betale f.eks. 100 kr for at linke et brugt spil til sin konsol. Som det er nu kan det som regel også bedre betale sig at vente en måneds tid med at købe et helt nyt spil, da retail prisen ofte er faldet drastisk dér (med mindre det er et Activison eller Nintendo spil).

Gebyrets størrelse har de ikke bekræftet men mon ikke det bliver området af online-pass, måske lidt mere?

For mit vedkommende er det nu ikke gebyrets størrelse som er farligt, derimod at en spilbutik (og indirekte udgiver og MS) skal involveres når man som forbruger ønsker er skille sig af med et af sine spil. Slut med at sælge dem selv eller give dem bort.
Udgiverne blev mugne på spilbutikker som f.eks. GameStop som tjente kassen på organiseret brugespilsalg. De samme butikker "straffer" de nu ved at give dem monopol på brugspilsalg og samtidigt fuldstændig skide på forbrugernes frihed. Så længe udgiverne får en del af kagen, er alt jo godt. Det er eddermaneme flot!

Et andet aspekt: hvis det pludseligt bliver mere besværligt og dyrere (for gebyret betales naturligvis af forbrugeren i den sidste ende) at skille sig af med sine brugte spil, er der en chance for at forbrugerne bliver endnu mindre villige til at tage chancer når der skal købes et nyt spil og går efter de stort markedsførte titler. Det kan nemt komme til at skade diversiteten af de spil der udgives på disk.
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 08:49 
MS bekræfter XBO regionslåsning:
http://www.joystiq.com/2013/05/26/report-xbox-one-will-be-region-locked/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 09:06, rettet 27/05-13 09:06 
Beano>
For mit vedkommende er det nu ikke gebyrets størrelse som er farligt, derimod at en spilbutik (og indirekte udgiver og MS) skal involveres når man som forbruger ønsker er skille sig af med et af sine spil. Slut med at sælge dem selv eller give dem bort.
Udgiverne blev mugne på spilbutikker som f.eks. GameStop som tjente kassen på organiseret brugespilsalg. De samme butikker "straffer" de nu ved at give dem monopol på brugspilsalg og samtidigt fuldstændig skide på forbrugernes frihed. Så længe udgiverne får en del af kagen, er alt jo godt. Det er eddermaneme flot!

Enig. Jeg er sådan set ligeglad med Gamestop, deres organiserede brugtspilssalg bryder jeg mig næstn lige så lidt om som den politik Microsoft er i gang med at indføre. Jeg vil eje det produkt jeg køber, og forbeholde mig retten gøre med dt hvad jeg vil.

Det undre mig at ingen udviklere har råbt højt, og beklaget sig over at der reelt er en tidsfrist på hvor længe man kan opleve deres produkioner på Xbox One. Guess they're in it for the money...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/05-13 09:38 
Beano>De samme butikker "straffer" de nu ved at give dem monopol på brugspilsalg og samtidigt fuldstændig skide på forbrugernes frihed.

Jeg synes også man skal tænke på, at den her snak om brugte spil og koder osv. er en del af en uundgåelig fremtid.
Nemlig at vi kommer til at gå bort fra fysiske medier. Det er kun et spørgsmål om tid.
Men med den overgang, skabes der også en række problemer, som selvfølgelig skal løses.
Hvordan skal firmaerne f.eks sikre at deres produkt ikke bare bliver piratkopieret?

Jeg er stor tilhænger af forbrugerrettigheder, men man må også se en ny teknologisk virkelighed i øjnene.
Og måske må man erkende, at ideen om at man frit kan købe og sælge produkter ikke logisk kan gælde altid.

Vi har allerede haft balladen ift. SMS stemmer og lignende til f.eks DR og TV2.
Fra et vist synspunkt er en SMS jo et produkt. Så skal man også kunne fortryde sit køb.
Men hvordan skal det logisk og teknisk kunne lade sig gøre?

Vi har i forvejen masser af produkter og varer, som af deres natur ikke bare kan byttes, eller sælges videre.
Billetter til biografen eller togturen f.eks. Eller madvarer.

Måske skal vi vende os til, at computerspil er en langt mere "forgængelig" vare.
Ikke fordi de store firmaer er nogle svindlere, men fordi alternativet er så godt som umuligt at løse fornuftigt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 09:54, rettet 27/05-13 09:56 
SeventhSun>
Jeg synes også man skal tænke på, at den her snak om brugte spil og koder osv. er en del af en uundgåelig fremtid.
Nemlig at vi kommer til at gå bort fra fysiske medier. Det er kun et spørgsmål om tid.

Derfor behøver man jo ikke støtte projektet og fremme tidsplanen mere end højst nødvendigt. Jeg ved at jeg skal dø før eller siden, men derfor føler jeg ikke trang til at hoppe ud fra Vejlefjordbroen :)


SeventhSun>
Hvordan skal firmaerne f.eks sikre at deres produkt ikke bare bliver piratkopieret?

Hvad har det med anti-brugtespil initiativer at gøre?
Knækkes en konsol, er mediet (disk eller DL) fuldstændig ligegyldig.
Dette handler om at de vil tjene kassen på brugte spil, ikke at beskytte imod piratkopiering.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 10:00, rettet 27/05-13 10:15 
@Seventh Sun

Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor et digitalt produkt, såsom spil, skulle være lige så forgængeligt som mad, eller lige så uerstatteligt som en SMS. De analogier fungerer overhovedet ikke.

Hvorfor skal forbrugerrettigheder forsvinde blot fordi noget bliver digitalt? Der er skudt flere services op til salg af "brugt" digital musik og eBøger med DRM, der fungerer ganske udmærket.

Man har i EU-regi fornyligt stadfæstet EU-borgernes forbrugerrettigheder når det gælder digitale produkter. Firmaers eneret på distribution rækker kun til det første salg, derefter må man ikke forhindre forbrugerens videresalg af et givent produkt - heller ikke selvom det er digitalt.

Jeg ser ikke andet en række grådige firmaer, der ønsker at have fuldstændig kontrol med prisen på spil, og smadre den meget fornuftige konkurrence der eksisterer på markedet. En anden konsekvens af hele fjernelsen af brugtspilsmarkedet er at man skal regne med spil bliver langt dyrere end de er i dag.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/05-13 11:03 
Beano>
Hvad har det med anti-brugtespil initiativer at gøre?

Alt.
De er jo nødt til at lave en eller anden form for DRM.
Hvordan skal man realistisk gøre det umuligt for dig at piratkopiere dit spil - som kun er en fil, og aldrig har været andet - men samtidig har du fuld ret til at sælge filen videre til hvem end du har lyst til?


Nuclear Detergent>
Jeg har virkelig svært ved at se...

Det er min pointe - det er muligt du har svært ved at se det.
Men faktum er, at den "gamle" model med at sælge og købe f.eks brugte spil, forbrugerrettigheder på dét punkt, kommer til at være forældet.
Man kan roligt sige at EU før har været bagude i deres tankegang, og jeg er 100% sikker på, at de kommer til at bøje sig på nogle punkter i den her sammenhæng også.

Jeg synes ærlig talt, at man som gamer skal huske på, det her brugtspilsmarked, som I forherliger så meget, snyder branchen for virkelig mange penge.
Med det system som MS foreslår, er der i det mindste mulighed for, at nogle af de penge bliver vundet tilbage.
Om det bliver dyrere for forbrugerne, har jeg også svært ved at se.
Der er indiskutabelt sket det modsatte på Steam. Spillene bliver billigere, og udviklerne tjener flere penge.
At kæmpe imod det, virker på mig meget reaktionært.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Captain NCaptain NSkrevet 27/05-13 11:03 
Så lige den her video på Destructoid.
Tænkte faktisk lidt det samme da da talte om fisk :D

Link...
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 11:33, rettet 27/05-13 11:46 
SeventhSun>
Alt.
De er jo nødt til at lave en eller anden form for DRM.
Hvordan skal man realistisk gøre det umuligt for dig at piratkopiere dit spil - som kun er en fil, og aldrig har været andet - men samtidig har du fuld ret til at sælge filen videre til hvem end du har lyst til?

Du blander tydeligvis tingene sammen. Piratkopierering har INTET med årsagen til at anti-brugspil systemet bliver indført, det handler kun om at tjene penge på ALT salg af brugte spil. Af samme grund har EA opgivet online-pass systemet fordi der kommet er bedre (med deres øjne) ordning.

Men siden du taler om piratkopiering... beskyttelse imod piratkopiering på konsollerne fungerer udmærket på 360 og PS3 - med mindre konsollen knækkes eller hardwaremoddes, så er det intet der virker alligevel. Hverken anti-brugt spil systemer, disk DRM eller online DRM. Alt kan i teorien knækkes. Anti-brugspil straffer kun de forbrugere som ikke piratkopierer. Faktisk kan dette kun føre til at flere vil forsøge at knække en konsol's beskyttelse.


SeventhSun>
Jeg synes ærlig talt, at man som gamer skal huske på, det her brugtspilsmarked, som I forherliger så meget, snyder branchen for virkelig mange penge.

Igen misser du en vigtig pointe. Problemet for udgiverne er/var ikke de relativt få samlere som køber/sælger brugte spil, men det organiserede brugt-spil system som f.eks. Gamespot har (som jeg ikke bryder mig om!). Og du tror vel ikke alvorligt på at udgiverne mister noget 3+ år efter udgivelse når spillet alligevel er ude af tryk og væk fra butikshylderne?


SeventhSun>
Om det bliver dyrere for forbrugerne, har jeg også svært ved at se.

Hvem tror du skal betale gebyret? Det bliver ikke butikken der vil tjene mindre, så der er kun forbrugeren tilbage.

Edit: Altså for brugte spil, ikke nye.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/05-13 11:55 
Jamen så vil jeg da gerne se dig skitsere en model, som gør at jeg kan købe og downloade et spil, og når jeg har lyst, kan jeg sælge det videre til en ven. Hvor modellen samtidig gør det så svært som muligt, at piratkopiere spillet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 11:58, rettet 27/05-13 12:05 
Jeg talte udelukkende om brugspil marked for fysiske disks man køber i butikkerne (det som MS indfører et system for) - ikke gen-salg af downloads.

EDIT: Men ok, taler vi om salg af "brugte" downloads er det dog ikke umuligt at implementere. Det kan gøres ved at brugeren "sælger" sin licens på PSN Store/XBL for et lavt beløb og spil licensen deaktiveres fra ens konto (og derved aktiverede konsoller). Man får så en ny redeem kode fra MS/Sony som man giver/sælgere videre selv.
Der er dog en lille udfordring mht. PS3 hvor man kan have indholdet på flere konsoller, det vil så kræve man logger ind på PSN fra alle konsoller så indholder kan frigives/fjernes og en redeem kode kan udstedes.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 11:59 
SeventhSun>
Det er min pointe - det er muligt du har svært ved at se det.
Men faktum er, at den "gamle" model med at sælge og købe f.eks brugte spil, forbrugerrettigheder på dét punkt, kommer til at være forældet.
Man kan roligt sige at EU før har været bagude i deres tankegang, og jeg er 100% sikker på, at de kommer til at bøje sig på nogle punkter i den her sammenhæng også.

Så dit agument er "sådan synes jeg bare det er"?

SeventhSun>
Jeg synes ærlig talt, at man som gamer skal huske på, det her brugtspilsmarked, som I forherliger så meget, snyder branchen for virkelig mange penge.
Med det system som MS foreslår, er der i det mindste mulighed for, at nogle af de penge bliver vundet tilbage.

Jeg har på ingen måde forherliget den organiserede brugtspilshandel - tværtimod, hvis du læser efter.

Virkeligheden er selvfølgelig langt mere kompleks end at ethvert brugt spil der bliver solgt hos Gamestop, ville blive købt som en ny kopi, hvis man lukker brugtspilshandlen. Der er en grund til at byt til nyt er så populært: Der er åbenbart et stort segment der ikke har råd til, eller ikke vil betale nypris for deres spil. Dem afskærer man.

Jeg har svært ved se hvordan nogen kan få sympati med firmaer på disse størrelser, og bruge ord som "snyd" når vi taler om brugtspilsmarkedet. Det er markedsvilkårene. Forsøger man inddæmme konkurrencen er det ikke godt for nogen spillere på markedet.

I stedet for at finde på åndsvage forhindringer, burde man tilføre produkterne værdi: Få det til at give mening at købe nye produkter for forbrugerne. Jeg køber personligt stort set altid selv nyt - det er udelukkende de spil man ikke kan købe i handlen længere jeg køber brugt - som sagt er det her humlen ligger for mit vedkommende. Et er at man erklærer krig mod forbrugerrettigheder, noget andet er at man fjerner muligheden for at bevarer kulturelle produktioner. Der siger jeg stop.

SeventhSun>
Om det bliver dyrere for forbrugerne, har jeg også svært ved at se.
Der er indiskutabelt sket det modsatte på Steam. Spillene bliver billigere, og udviklerne tjener flere penge.
At kæmpe imod det, virker på mig meget reaktionært.

Vi har taget den før, men jeg gentager gerne argumenterne for hvorfor situationen er en anden:

Overordnet set er platformene vidt forskellige. Den vigtigste faktor er at PC ikke er en lukket platform som sådan. Steam møder konkurrence fra mange andre spillere på markedet: Good old Games, Green Man Gaming, Amazon digital etc. Hvordan ser det ud på Xbox One? Lige omvendt. Her er der INGEN konkurrence, der er kun et outlet hvor du kan købe spillene, og derfor bliver der ikke konkurreret på prisen. Se bare på Xbox 360. Rigtig mange udgivelser kan købes digitalt, men priserne er fuldstændigt latterligt høje - typisk ca. det dobbelte af hvad du kan få de samme fysiske udgivelser til i netbutikkerne. Hvad får dig til at tro at det vil ændre sig på Xbox One? De træk Microsoft tager forsøger jo netop at mindske konkurrencen på markedet - hvorfor skulle et firma gøre dette, for at sætte prisen ned? Det ville være et paradoks af dimensioner.

Noget andet er om Steam i det hele taget er billigt. De har nogle vildt gode tilbud ind i mellem, men nyprisen på spil er bestemt ikke lavere, og da slet ikke i forhold til at der er en række besparelser på digitale udgivelser frem for fysiske. Det har vist sig at firmaerne stikker disse besparelser i lommen frem for at lade (bare en lille del) af dem komme forbrugeren til gode. Hvad får dig til at tro at Microsoft vil agere anderledes på Xbox One?

I forhold til detailhandlen: Fjerner man brugtspilssalget, fjerner man samtidig et vigtigt element af konkurrence på markedet. Det er derfor sandsynligt at også prisen på de fysiske udgivelser vil stige.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PapandPapandSkrevet 27/05-13 12:17 
Virkeligheden er selvfølgelig langt mere kompleks end at ethvert brugt spil der bliver solgt hos Gamestop, ville blive købt som en ny kopi, hvis man lukker brugtspilshandlen. Der er en grund til at byt til nyt er så populært: Der er åbenbart et stort segment der ikke har råd til, eller ikke vil betale nypris for deres spil. Dem afskærer man.

I 2009 omsatte GameStop på verdensplan for lidt over 9 milliarder $. Minimum 15% af den omsætning genereres fra indbytte. Groft sagt kan man altså sige, at GameStop vil miste 1,35 milliard $ i omsætning hvis deres kunder ikke kunne betale med brugte spil. Det vil sige 1,35 milliard $ tabt salg af EA, Activision og Microsoft spil per år. Kan de holde til det tab?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Captain NCaptain NSkrevet 27/05-13 12:20 
Tror aldrig jeg har brugt meget mere end €15 på noget spil på Steam, for det meste bruger jeg det kun når de har en af deres store Steam sales for ellers syntes jeg personligt ikke deres priser på nye spil plejer at være så meget lavere end andre steder, især sammenlignet med en fysisk udgave af samme spil.

Det er dog stadig langt mere fornuftigt end det show både Microsoft og Sony har kørene hvor deres priser ofte er komplet grinagtigt latterlige.
Kan huske jeg så det sidste Fifa spil på PSN for ikke så mange måneder siden som stod til 599,99.-
Det er jo bare sindsygt at en digital udgave af et spil skulle koste MERE end den fysiske udgave.
Men for det meste er der ihvertfald sjældent penge at spare ved at købe digitalt, spillene koster for det meste præcis det samme som det ville i butikkerne, her har du bare ingen æske eller mulighed for trade in når du er færdig med det.
Nintendo er ikke helt ligeså forrygt men de er heller ikke helt fantastiske. Især deres retro spil er efter min smag alt for dyre.. 60kr for et 20 år gammelt SNES spil, eller 40kr for et 25-30 år gammelt NES spil er efter min mening alt for dyrt, det er jo sådan set ikke andet end en rom de lige skal smide på nettet og med konkurrencen fra smartphones hvor ting ofte koster 7-14kr så må de da kunne se at 60kr er alt for meget at forlange. Især for de spil som hverken er specielt kendte eller specielt gode.

Kort sagt er selve konsol selskaberne og spil firmaerne de sidste jeg ønsker skal styre spil priserne med deres forskruede overoptimistiske drømme scenarier.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/05-13 13:03 
Beano>
Jeg talte udelukkende om brugspil marked for fysiske disks man køber i butikkerne.

Og det jeg prøver at sige er at Microsoft er klar over, at den fremtid hvor vi kun køber spil som downloads er lige rundt om hjørnet.
Så derfor implementerer de systemet til styring af videresalg nu, så de kan få erfaringerne / tage kampen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 27/05-13 13:15 
Darkbeat, her er en der har stjålet dele af din video, og fået lov til at tjene penge på det...
http://www.youtube.com/watch?v=sRq7whIDKeI
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/05-13 13:19 
Nuclear Detergent>
Så dit agument er "sådan synes jeg bare det er"?

Slet ikke.
Men du skriver som om, at tingene kan fortsætte som de er.
Vi har en virkelighed hvor spil vil overgå mere og mere til at blive downloads, og vi har en på nogle punkter gammeldags lovgivning, som fokuserer på retten til at videresælge fysiske produkter.

Hvis EU vil fortsætte med at håndhæve en lovgivning, som stortset ikke kan udføres i praksis når vi snakker digitale produkter, så kommer der kun til at ske én ting:
Spiludgiverne går over til at sælge services eller abonnementer. Så køber du ikke et fysisk produkt eller en fil. Du køber retten til at spille spillet. Og så er der slet ikke noget brugt marked.

Så vil jeg da trods alt hellere have, at MS laver et system hvor spil kan handles via dem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 13:23 
SeventhSun>
Og det jeg prøver at sige er at Microsoft er klar over, at den fremtid hvor vi kun køber spil som downloads er lige rundt om hjørnet.

Det er jeg ikke uenig i, men derfor ser jeg (som forbruger og spilfan) ingen grund til at hjælpe dem for meget på vej med at acceptere mindre frihed mht. fysiske medier :P
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 13:37, rettet 27/05-13 13:37 
@Seventhsun

Fortsætte som de er? Det skriver jeg da ingen steder.

Jeg udtrykker udelukkende min utilfredshed over den løsning der er blevet valgt, og de konsekvenser den har - ikke over progressionen. I en digital fremtid kunne det gøres langt mere yndefuldt. Det lyder som om du betragter "forbrugerrettigheder" som noget gammeldags, man bare skal afstå, fordi du ikke mener det kan være anderledes. Jeg kunne ikke være mere uenig. Som skrevet tidligere skyder der i øjeblikket services op hvor man kan sælge sin brugte DRM musik og ebøger. Hvorfor er det ikke en mulighed for spil?

Service og abonnement: Det er vel mere eller mindre det den løsning Microsoft implementere betyder. At det er en service frem for et produkt du køber? Med systemet følger der en udløbsdato på dine produkter - når microsoft lukker serverne, og du mister din konsol af den ene eller anden grund, er produkterne væk. Altså ejer du ikke de produkter du køber.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-13 14:26 
Sumez>
Darkbeat, her er en der har stjålet dele af din video, og fået lov til at tjene penge på det...
http://www.youtube.com/watch?v=sRq7whIDKeI

Jeg kan se at personen også lige har snaldret en af de dér reddit vectors på, da han ligesom reddit ikke kan finde ud af at lave sine egne jokes.

Tak for tippet :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/05-13 14:31 
Gå Nintendo på hans Le Reddit røv! <3

Chive linkede da trods alt til din Youtube channel, da de havde videoen på.
Jeg lyttede sådan halvt efter, da min bror forklarede hvorfor de ikke bare havde embedded videoen. Noget med at de er registreret som amerikansk firma, og derfor skulle betale Youtube/Google en bunke klejner for at embedde på deres side... Men hæng mig ikke op på det! :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HeroldHeroldSkrevet 27/05-13 15:53 
Captain N>
I alt = 1.046 millioner maskiner solgt.

Hvor er NES'en?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-13 16:51 
Sumez>
Darkbeat, her er en der har stjålet dele af din video, og fået lov til at tjene penge på det...
http://www.youtube.com/watch?v=sRq7whIDKeI

Hvordan kan man tjene penge på det? Og hvordan kan du se at det er tilfældet?
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig