X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/05-13 22:48 
Bo, har du drukket lidt tæt for at fejre det? :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 23/05-13 22:52 
Darkbeat>
Jeg er stadig helt chokeret over at sen genere så meget trafik.

Vildt at Sony har lagt den på SEN også!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 22:53, rettet 23/05-13 22:55 
Whoa! Har du et link?

@Fancy: Ikke endnu, men jeg er mega spændt på at se hvad der kommer ud af det af penge og om der kommer penge ud af det overhovedet.
jaesjaesSkrevet 24/05-13 00:00, rettet 24/05-13 02:36 
Darkbeat: Jeg var SÅ tæt på at skrive en groupie-besked til dig på Youtube fra en falsk profil, men tænkte det var for ondt, og tænk hvis du svarede "positivt" tilbage :D

Men cool video. Hvis du tilfældigvis er træt af dit job, er det næsten nu, du skal slå til og skifte karriere og leve af at lave Youtube-film :) Antallet af subscribers er dog vist ikke helt fulgt med, men det kan jo let stige med tiden...

EDIT: Mente besked, ikke kommentar.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/05-13 00:12 
Troede egentlig jeg havde subscribed for længe siden, da jeg første gang så din SPAISS MUHREEN sammenflikning, men nu har du trods alt lige fået en mere :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-13 00:18 
Jeg æder mit sure opstød i YouTube-tråden i mig igen. Darkbeat har givet mig troen tilbage! :D
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 24/05-13 00:56 
Din video er genial af flere grunde, den er tilpas kort til at blive smidt hvor som helst, den er "clean". Ingen logoer, ingen musik, kun clips fra showed, ingen tilsat kommentarer hverken skrevet (inkl. annotations) eller voiced. For ikke at tale om hvor hurtigt du har været ude.. det betyder jo også en del for folk der skriver artikler om emnet.

Og det der er super fedt (som jeg virkelig nyder) er at det ser ud til at være meget begrænset af genbrug, nu ved jeg ikke om der er forskellige vinkler af samme sætninger, men følelsen man har når man ser din video er ikke at det er det samme clip af "tv" brugt igen og igen og igen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/05-13 01:27 
Der er rykket lidt rundt på et par ting, men hvad du ser i videoen er alle unikke øjeblikke hvor de siger TV på den éne time showet varede... Det var dét der fik mig til at lave videoen :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/05-13 06:13, rettet 24/05-13 06:20 
Grunden til dark har ramt rigtig med sin video, er at han visse det som alle tænkte , og er enig i!
Og så var han fucking hurtig til at upload den ,og han var også den første på yt.

La os sige at alle var vilde med det som MS viste fra xbox go home one, havde historien om hans video nok ikke set sådan ud :)

Men godt tænkt , og modig af dig... Da du ikke kunne være helt sikker på hvordan internettet ville ta imod din super cool film!!

Respekt og love herfra :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 24/05-13 08:23 
Iøvrigt godt set at "Xbox, go home" ville blive memefied (husker ikke hvem).
j/k
SumezSumezSkrevet 24/05-13 08:24 
Så det bliver ikke "Xbox is going to be the next water cooler"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/05-13 08:31, rettet 24/05-13 08:31 
Det er for langt og klinger ikke så godt :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 08:38 
Sumez>
Så det bliver ikke "Xbox is going to be the next water cooler"?

Da det blev sagt, tænkte jeg bare "don't drink the Kool-Aid".

@Darkbeat: Mit indlæg var gas pga. dine slåfejl ;)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 24/05-13 10:34 
Xbox One-lancering
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 24/05-13 11:46 
De trænger til et spark i bollerne ovre i Redmond:

http://www.mcvuk.com/news/read/publishers-to-receive-cut-of-xbox-one-pre-owned-sales-at-retail/0116137
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 24/05-13 11:50 
Wow!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 11:55, rettet 24/05-13 12:02 
Er det overraskende? Det er vel hele pointen med brugtspil gebyr-systemerne, at udgiverne tjener penge også. Ellers havde f.eks. EA aldrig afskaffet online-pass. Vil overraske mig MEGET hvis det ikke også kommet til at gælde for PS4.

Ikke at forveksle med at jeg syntes det er acceptabelt - overhovedet!

EDIT: Eller er det gebyrets størrelse som i mener?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-13 11:59 
Xbox One-lancering
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 24/05-13 12:23 
Sindssygt....35£ for et brugt spil.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 12:28 
Enjoy your freedom!

Xbox One-lancering
jaesjaesSkrevet 24/05-13 12:28, rettet 24/05-13 12:43 
MS har jo fåkket navnet godt op - flere gange i løbet af konferencen brugte jeg lige et par sekunder på at sikre mig, at de ikke talte om den første Xbox, og når folk skriver XB1 sker det samme. Men hvordan synes I den skal forkortes:

XO
XB1
XOne
XBO
XBone
XBOne

Andet?

Første gang den ikke har ligget lige til højrebenet i den tid jeg har gamet - har allerede set alle de nævnte forkortelser. Min favorit er XBO med XOne på andenpladsen.

Nogle af forkortelserne er nok ikke de bedste set fra MS' synspunkt: "The gamers got XBoned". Én XO to XOXO.
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 12:30 
XBO er bedst, lyder som HBO's voksenkanal.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 12:39, rettet 24/05-13 12:41 

Følgerne ved et sådan system er enorme. Hvad sker der når serverne ikke længere er online, og Miicrosoft lancere Xbox One U2? Man vil reelt set ikke have mulighed for at spille et brugt spil, f.eks. et af de guldkorn man af den ene eller den anden grund ikke har nåede at få købt mens det var i detailhandlen, for systemet er offline! Potentielt vil hele generationen af Xbox One-spil være uspillelige, når Microsoft ikke længere orker at understøtte platformen.

Man kan selvfølgelig sætte sin lid til at Microsoft løser det med en patch, når serverne går offline, men med den anti-forbrugerstrategi der bliver lagt for dagen i øjeblikket er det fuldstændig usandsynligt. Ved at gøre spillene på platformen uspillelige, er det selvfølgelig også meget nemmere at sælge folk de samme spil endnu engang på en nyere platform.

Hold op hvor er den nye generation ved at gøre mig til en bitter gammel mand :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-13 12:40 
Når nu de insisterer på at gå baglæns med navngivningen, kan man så ikke bare kalde den "Box"? Det passer også godt til designet.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 12:50 
Syntes der er mere spændende hvad den næste kommer til at hedde. Xbox One-Eighty?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/05-13 12:58 
Xbox 420 Blaze it!
Fås i #YOLO og #SWAG
RJKRJKSkrevet 24/05-13 13:01, rettet 24/05-13 13:04 
Beano>
Er det overraskende? Det er vel hele pointen med brugtspil gebyr-systemerne, at udgiverne tjener penge også.

Lad os lige være realistiske. Hvis der er et aktiveringsgebyr på 35 pund og dertil/heraf et 90% gebyr af salgsprisen til Microsoft/EA, så er der jo ingen måde hvorpå dét kan give en meningsfyldt forretning for hverken butikken eller forbrugeren. Hvis de tal er tilnærmelsesvis korrekte, så er det i praksis det samme som at stoppe brugtspil 99%, da de jo så vil være dyrere end nye spil... Med mindre vi ser et markant stigning i prisen på nye spil også...

EDIT: Som jeg forstår det så betyder det i øvrigt også, at man ikke kan handle med brugte spil privat - det kan KUN være igennem en licenseret butik. Det er altså et åbenlyst brud på forbrugerkravene i EU mig bekendt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 13:06, rettet 24/05-13 13:09 
Enig, det holder slet ikke vand. £35 beløbet er vist ikke korrekt.

Many readers are asking whether the £35 will be additional cost on top of the price of buying the game. No, we believe that the £35 figure – which is not our number, incidentally – would cover the entire transaction. If correct this would leave retail with a cut per sale of around £3.50.

http://www.mcvuk.com/news/read/publishers-to-receive-cut-of-xbox-one-pre-owned-sales-at-retail/0116137

EDIT: Om det så koster kr. 0,- er det noget djævelskab.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/05-13 14:12 
http://thechive.com/2013/05/24/the-xbox-one-reveal-in-2-minutes-video/

Darkbeats video har ramt Chive... det betyder nok mindst +1 mill views (sikkert meget mere) :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-13 14:47 
Beano>
Er det overraskende? Det er vel hele pointen med brugtspil gebyr-systemerne, at udgiverne tjener penge også. Ellers havde f.eks. EA aldrig afskaffet online-pass. Vil overraske mig MEGET hvis det ikke også kommet til at gælde for PS4.

Ikke at forveksle med at jeg syntes det er acceptabelt - overhovedet!

EDIT: Eller er det gebyrets størrelse som i mener?

Ja det lover ikke godt for PS4 heller. Men i princippet kunne det vel bare være EA der var nogle røvhuller og lancerede alle deres spil til PS4 med aktiveringskoder ala PC-spil og de andre, gode spil fra andre udviklere, gik fri for DRM.

Med så meget negativ omtale Xbox One har fået pga netop DRM og Always Online, så håber jeg stadig at Sony vælger at gå i den helt modsatte retning. Det ville måske ikke vinde jubel hos de mest nazi af udviklerne, men det burde kunne vinde en del af Xbox-folket over på Sony's side.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 14:56, rettet 24/05-13 14:57 
Ja man kan da håbe at Sony lytter en smule mht. brugtspil-marked men jeg frygter det er sent at skifte kurs nu da de vel har indgået aftaler med de store udgivere allerede. Og EA der har annonceret at deres online-pass udgår. Kan naturligvis betyde være en afløser de så selv introducerer men samme princip (redeem koder).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-13 15:00, rettet 24/05-13 15:04 
Det håber jeg virkelig. Personligt har EA aldrig udgivet noget jeg ikke har kunne undvære. Så fuck dem :)

EDIT: Men Beano, udover EA hvad er det så der får dig til at tro at Sony allerede har DRM planer oppe i ærmet? Synes ikke jeg har hørt om andet end netop EA der skrotter deres season-passes, der kan pege en smule i den retning?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/05-13 15:02 
Hyakotake>
Wow Darkbeat... 3,8 mill views nu. Den er da totalt eksploderet de sidste par timer!!!

Ja det er sindsygt! :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 15:59 
Konsolkongen>
Men Beano, udover EA hvad er det så der får dig til at tro at Sony allerede har DRM planer oppe i ærmet?

1) De var ret vage da spørgsmålet om brugtspil blokering kom op ifl. PS4 annonceringen i februar. For mig lød det som om de ikke ville melde 100% ud om deres planer mht. brugte spil.
De sagde blot at de vil tillade brugte spil, men det gør MS teknisk set også.

2) Mon ikke MS har haft følere ude (bl.a. hos udgiverne) ifm. at de besluttede for at implementere deres system - det vil være en helt vanvittig satsning af dem hvis det gør de alene. Men ok, her de sidste par dage ved man fandeme ikke hvad de har gang i...


Konsolkongen>
Synes ikke jeg har hørt om andet end netop EA der skrotter deres season-passes, der kan pege en smule i den retning?

Link jeg fandt ved lidt google søgning:
http://www.screwattack.com/news/ea-drops-online-pass-system-future-titles

EA: "Forbrugerne vil ikke betale for online delen i brugte spil. Det lytter vi til og holder op med Online-Pass."
SPOILER-TEKST:
".. og i stedet skal I nu betale gebyr for HELE spillet med vores nye Game-Pass system. Muuuuhahahahahah!!!!!"

:D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/05-13 16:52 
Hyakotake>
http://thechive.com/2013/05/24/the-xbox-one-reveal-in-2-minutes-video/

Darkbeats video har ramt Chive... det betyder nok mindst +1 mill views (sikkert meget mere) :-D

Jeg har aldrig hørt om Chive før, men der står at det nok er den bedste side på nettet, så det passer vel :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/05-13 16:53, rettet 24/05-13 16:56 
Hyakotake>
det betyder nok mindst +1 mill views (sikkert meget mere) :-D

Jeg ved ikke hvordan deres eget videosystem fungerer, men jeg tror umiddelbart ikke at den tæller views på den oprindelige Youtube video. :(

Edit:
The Chive er vist mere eller mindre der hvor alle de typiske motivational/demotivational billeder plejer at stamme fra (ikke at forveksle med memes)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/05-13 16:55 
Nej det ser ud til at det er noget der er lagt på deres server, frem for et YouTube embed.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 18:41, rettet 24/05-13 18:43 
Der er kommet en opdatering mere til MVCUK via Eurogamer:

Eurogamer>
You, the shopper, won't have to pay the activation fee for a used Xbox One game - the shop will. Therefore, the price you see on a second-hand Xbox One game in a shop is the price you'll pay to be able to play it.

That's what a high-ranking UK industry source explained to me this afternoon.

The reason there's all this confusion is because Microsoft hasn't decided what the activation fee will be yet. The £35 figure reported in the story below sounds too high - perhaps it includes the shop's sale price as well.

My source confirmed that part of that activation fee will go to a publisher and part to Microsoft.

What this means for second-hand games is that Microsoft effectively controls how much they cost, because it controls the activation fee. Whether that fee will move up or down or diminish over time isn't clear. But it does mean second-hand games will probably be more expensive than they are now.

My source didn't know what Sony was up to but doubts the PlayStation maker will do the same thing, not because it's angelic but because it lacks the kind of pricey infrastructure something like this requires.

Spørgsmålet er så om det slet ikke er muligt at aktivere spil som privatforbruger? Altså at det i virkeligheden er det private salg Microsoft går efter? Det virker som en vildt dyr løsning.

Jeg håber det sidste er korrekt, og Sony holder hvad de lovede.

Artiklen i sin fulde længde
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 19:37, rettet 24/05-13 19:42 
Nuclear Dertergent>
My source didn't know what Sony was up to but doubts the PlayStation maker will do the same thing, not because it's angelic but because it lacks the kind of pricey infrastructure something like this requires.

Det argument køber jeg nu ikke helt, men Sony har flere gange udtalt at PS4 ikke behøver være online, og hvis det holder så kunne det tyde på de enten slet ikke vil gøre noget og evt. lade udgiverne selv bestemme (redeem baseret), eller basere sig på en skrivbar RFID/NFC chip model som i princippet kan fungere (altså registrere disken til maskinen) uden at være online. En afregistrering vil dog kræve online så Sony & udgiverne kan opkræve penge :P


Nuclear Dertergent>
Spørgsmålet er så om det slet ikke er muligt at aktivere spil som privatforbruger?

Mener du aktivere (købe spil) eller deaktivere (sælge brugt)?
Aktivere et brugt spil vil fungere som normalt for forbrugeren, du køber spillet brugt hos Gamestop og sætter det i maskinen. Men deaktivere kan svjv kun foretages af licenserede XBO resellers som Gamespot, så MS og udgiverne er sikre på at få del i kagen. Hvem ved hvad der sker med tiden, måske åbner MS op for at forbrugeren selv kan købe en resell licens direkte via konsollen - det er vel teknisk muligt.

Sony har annonceret at alle PS4 spil installeres på maskinen automatisk (som med XBO), men de har svjv ikke sagt noget om at spillene efterfølgende kan afvikles uden disken er i maskinen (som på XBO). Hvis de kan det, så er det 100% sikkert at de låses til maskinen på den ene eller anden måde.


Nuclear Dertergent>
Jeg håber det sidste er korrekt, og Sony holder hvad de lovede.

Det er præcis humlen - de har kun lovet brugte spil kan anvendes på maskinen :(

Her er artiklen der bekymrer mig:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-21-sony-tells-eurogamer-playstation-4-will-not-block-used-games

Udenomsnak eller var Yoshida og Bramwell bare Lost In Translation?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-13 21:03 
Ja det lyder jo ikke helt heldigt at han tøver ved det spørgsmål. Omvendt lyder det som om at han godt kan følge forbugerne i at de gerne vil ha' ret til at sælge deres spil videre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/05-13 22:19 
http://kotaku.com/5958307/this-kinect-patent-is-terrifying-wants-to-charge-you-for-license-violation
NEJNEJNEEEEEEEJ boykot boykot!!!!!!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/05-13 22:23 
Det er sgu da ren StasiSoft!!!
SumezSumezSkrevet 24/05-13 22:23 
De vil bare ikke have kunder, vil de? Jeg synes det er helt trist, for de ramte så godt i denne generation med Xbox360, men hvis de virkelig går i gennem med alt det her, håber jeg at forbrugerne er kloge nok til at vælge dem fra, og give dem en rigtig dårlig dag. (især fordi jeg i al min grådighed ikke kommer uden om at købe en XBO HVIS den får success og ender med eksklusivtitler, jeg ikke vil undvære)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/05-13 22:33 
Og så er det at man stiller noget foran sin Kinect sensor, frem for at være en lille paranoid pylremås. :)

Folk flippede jo lige så skråt, da nogen opdagede, at Sony havde taget patent på at måtte stoppe dit spil for at vise dig reklamer når som helst.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
RJKRJKSkrevet 24/05-13 22:49 
Hyakotake>
Det er sgu da ren StasiSoft!!!

Den historie var da også fremme for et halvt års tid siden. Ikke at det gør det bedre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/05-13 23:29 
Fancy, hvad gør du så når der kommer en fejlmeddelelse på skærmen: 'Contents cannot be played due to obscured Kinect sensor. Please activate sensor to continue.'? :-)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/05-13 23:40 
Ser filmen på min Apple TV eller BD afspiller :P
Jeg elsker bare at se hvordan mange ser spøgelser over alt, inden noget som helst er bekræftet - uanset om vi snakker Microsoft eller Sony... Jeg har sågar set comments hvor folk mente at deres Xbox One ville filme og melde dem til politiet, hvis den kunne se at de f.eks. indtog ulovlige rusmidler :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 25/05-13 00:12 
Hyakotake>
Fancy, hvad gør du så når der kommer en fejlmeddelelse på skærmen: 'Contents cannot be played due to obscured Kinect sensor. Please activate sensor to continue.'? :-)

Nemt: Anskaf et dukkehus, en smølfefigur, et forstørrelsesglas og en rulle gaffatape.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/05-13 02:48 
:D

http://www.theonion.com/video/xbox-one-capable-of-controlling-users-with-simple,32569/
nerosnerosSkrevet 25/05-13 09:37 
"Download Call of Duty", er det første man siger når man står op om morgenen...YEEEAH!!
Bashful Neophyte
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig