X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 22/05-13 16:26 
Super video, Darkbeat. Den er nu rundet 500.000 views!

Det bliver en PS4 herfra, hvis ikke jeg da helt ender med at stå af konsolræset for i stedet at opbygge retrosamlingen (ingen af de nye kan jo slå Dreamcasten alligevel...).
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 22/05-13 16:34, rettet 22/05-13 16:34 
Ved det, men fandt først ud af det efter jeg havde købt X360. Så det kunne ikke spille ind på købet dengang. Havde nu nok købt den, da det var første next gen på det tidspunkt - for mig er det mere pga. spiludvalget end ideologi, omend det i sidste ende kan være med til at tippe købsvalget til Sonys fordel :)

EDIT: Overhalet.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/05-13 16:47, rettet 22/05-13 17:46 
Super video darkbeat.
Havde jeg dig til at edit mine yt videoer, havde jeg været verdens kendt... Ta du retro spil som betaling ? :D

Nej, den er sjov med eller uden alle de views ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 22/05-13 16:48 
Xiwana>
Super video, Darkbeat. Den er nu rundet 500.000 views!

Om et par dage slår den Gangnam Style.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OlimarOlimarSkrevet 22/05-13 16:49 
Next box the abridged version ( syntes stadig Darkbeats er sjovere) http://www.youtube.com/watch?v=KOxdMQhDMIU&feature=youtu.be
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/05-13 18:42 
Har læst op på meget af det..... Håber de har taget stoffer??

Denne Gen, bliver nintendo/ps4 for mig......igen
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoChronoSkrevet 22/05-13 18:49 
Naiera>
Om et par dage slår den Gangnam Style.

Den har i al fald cirka samme antal views som Gangnam Style havde den første dag ;-)

Graf:
http://static5.businessinsider.com/image/5069a8ebecad04fd32000018-1200-900/gangnam-style-psy-youtube-chart.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-13 19:33 
Dejligt med SÅ meget forvirring efter en afsløring. Næsten endnu mere rodet end før...

Se bare hvad GameStop i DK skriver af beskeder på deres facebook siden.
Mange af ting du siger er ikke blevet bekræftet af hverken Sony eller Microsoft. Forskellen mellem DDR 3/5 ram handler om optimering og hastighed, brugt-spørgsmålet er ubesvaret og sløret for både PS4 og Xbox One, og de CPU hastigheder er ik..

"We will have a system where you can take that digital content and trade a previously played game at a retail store," Harrison said. "We're not announcing the details of that today, but we will have announced in due course."
-Phil Harrison.

Så Microsoft vil på et senere tidspunkt annoncere præcist hvordan det vil fungere.

Der er ikke blevet snakket noget om Xbox Live abonnementerne ved eventet, desværre.

Der er meget forskellige udtagelser omkring brugt, så det virker som om at MS ikke helt har fået afklaret spørgsmålet om brugt internt i firmaet.

Vi har skam læst det med brugte spil og Xbox One, men det er pt. Umuligt at finde hoved og hale i hvem pokker der taler sandt og hvem der har fået noget galt i halsen, så vi arbejder på at få et klart svar fra Microsoft.

Der er meget forvirring vedr. Brugt spil og evt. digital-oplåsning, så indtil videre må vi vente på at Microsoft får reddet trådene ud.

Jammen det er da godt at GameStop er lige så forvirret som alle andre. :p

Af ren nysgerrighed skal jeg lige spørge folket herinde... :)
Hvordan ville i havde det med hvis både SONY og MS tog penge for brugte spil. Men KUN hvis man skulle bruge online delen. Spillede man offline eller single player så var der ikke noget.
Kom bare til at tænke på det siden EA afskaffede online passet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-13 19:45 
Sådan gør Sony allerede med deres egne titler. Du skal betale for et online-pass hvis den medfølgende kode allerede er brugt.

Det er ikke noget jeg bifalder overhovedet, men siden jeg næsten aldrig spiller online længere gør det mig ikke det helt store. Og i retro-sammenhæng er der alligevel ikke noget nuværende online der virker få år i fremtiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/05-13 19:49 
Jeg vil sige at jeg faktisk er positivt stemt over for Kinect hvis det virker i den her omgang. Selvfølgelig gidder jeg ikke hoppe rundt og sådan, men med mere præcision og teknologi der kan udelukke éns stemme fra spillets audio så man ikke behøver at have headset på, begynder det straks at ligne noget der har potentiale.

http://youtu.be/gfWWQ8Vu7SM
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-13 19:50, rettet 22/05-13 20:03 
Konsolkongen>
Sådan gør Sony allerede med deres egne titler. Du skal betale for et online-pass hvis den medfølgende kode allerede er brugt.

Det er ikke noget jeg bifalder overhovedet, men siden jeg næsten aldrig spiller online længere gør det mig ikke det helt store. Og i retro-sammenhæng er der alligevel ikke noget nuværende online der virker få år i fremtiden.


Hvis de vil rede lidt oven på den (velfortjente)shirt-storm de har fået efter præsentationen igår. Så skal MS næsten gøre det samme. Plus gøre at du kan spille online på Sølv også.
Som jeg mener står et sted her i tråden. Så var det ikke den reaktion de forventede at få.

Update..
http://www.computerandvideogames.com/408116/microsoft-xbox-one-pre-owned-plans-consistent-with-way-the-world-works/

Nogen der uddybe hvordan det brugt system virker.. Lyder virkelig skummelt i mine øre.

Dog siger han at den ikke kræver online for at spille single player og se Blu Ray film. Jeg spiller mest single player spil. Dog sjovt med lidt online nu og da. Men ville nægte at havde noget hvor historien blev afbrudt af TDC's skod kabler. Det slemt nok at man skal på toilettet midt i det hele :p
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 20:25, rettet 22/05-13 20:28 
Greaseball>
Dog siger han at den ikke kræver online for at spille single player og se Blu Ray film.

Han siger bare det som står i deres FAQ (se længere oppe): Konsollen kræver en internet forbindelse for at virke men ikke være konstant online, f.eks. nok med at være online een gang i døgnet. Dvs. den er ikke så følsom ved udfald, men man er stadig fucked hvis/når MS holder op med at understøtte konsollen ude i fremtiden, eller man har konsollen et sted uden internet forbindelse i længere tid. Dette gælder også single-player spil. Spiller man en online titel, kræver det naturligvis en aktiv internet forbindelse.
Som jeg har forstået det, vil den også kræve en internet forbindelse når man starter (dvs installerer) et spil første gang uanset om det er et online eller single-player spil pga. den registrering der sker.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-13 21:07 
Ja.. Som sagt Beano.. De siger noget et sted og noget andet et andet sted.
Hvad er rigtigt og hvad er forkert.. Ikke noget at sige til folk er forvirret.
Heh.. Men kan da sige der bliver snakket om den, om dårlig omtaler så er godt i denne sammenhæng det tror jeg ikke.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 21:21, rettet 22/05-13 21:27 
Det var relateret til linket hvor Harrison siger det samme som står i FAQen, bare forsøgt skåret ud i pap men syntes ikke det lykkedes. Ja frygteligt rodet de ikke er klare i budskabet.

Edit: Lidt spøjst at det er den samme mand (Harrison) der serverede muddersnak for Sony da PS3 blev annonceret. Det næste bliver vel Peter Moore kommer til af forsvarre fejlende PS4'er for Sony om 2 år :D

Urelateret, DF's nye spec analyse:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-spec-analysis-xbox-one
RJKRJKSkrevet 22/05-13 21:32 
Ekstern PSU igen, på trods af størrelsen... Det var dog utroligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/05-13 21:35 
Jeez!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-13 21:40 
Set i lyset af de øvrige informationer der er kommet, er det ligegyldigt for mit vedkommende :P
SumezSumezSkrevet 22/05-13 22:10, rettet 22/05-13 22:11 
Jeg synes faktisk at designet, for en gangs skyld er super sleek, men ikke i forhold til størrelsen, der får den til at se enormt klodset ud, på en 80'er betamax agtig måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 22/05-13 22:59 
RJK>
Ekstern PSU igen, på trods af størrelsen... Det var dog utroligt...

Yikes! Var 100% overbevist om at PSU'en var indbygget. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-13 23:04, rettet 22/05-13 23:06 
Den er faktisk uhyggeligt old school. Off-the-shelf -komponenter, ekstern strømforsyning, firkantet design og tonsvis af luft(?) i kabinettet :D

Indtil videre ligner den ikke noget, jeg ville eje vesten for min røv.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 22/05-13 23:08 
Du plejer da ellers at være vild med old school?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-13 23:25 
Jep, men det er bare de helt forkerte ting, Microsoft har valgt at bringe tilbage. Hvis det i stedet havde været: Spil på cartridge (med zero load-tid), forsvindende lavt strømforbrug, ingen DRM og ingen Kinect. SÅ havde jeg været klar :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 23/05-13 01:34 
Tid til at gøre status over mine nostradamus evner:

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen.

Ding!

2: Durangos navn bliver "Xbox Infinity". Der har været meget snak om at den bare ville blive kaldt "Xbox", men jeg tror simpelthen MS vil være kloge nok til at se, at det vil gøre det unødigt forvirrende for kunderne. For slet ikke at snakke om at fucke google-søgninger på ting relateret til den nye Xbox fulstændigt.

Misser

3: Det bliver minimalt, hvad der vil blive sagt om specs ("cutting edge GPU and fast CPU") . Det mest konkrete bliver, at vi får RAM-mængden at vide (8gb) men ikke RAM-typen (DDR3). De hårde detaljer bliver i de artikler der kommer dagen(e) efter, når diverse udviklere snakker med spilpressen uden NDA-mundkurv på.

Ding!

4: Der bliver fokuseret MEGET på Kinect og multimedia-features/apps/sociale medier.

Mega-Ding!

5: Blandt spillene bliver der med 110% sikkerhed præsenteret et nyt Forza. Der vil være en eller anden form for eksklusivitet med DLC på COD-fronten (Ghosts vil vi for første gang se gameplay fra). Respawns nye spil bliver Inifinity eksklusivt eller en "timed exclusive".

Bortset fra Respawn, så var det lige i skabet. Kan stadig være det holder stik og bliver annonceret til E3.

6: Prisen... bliver meget variabel.

Misser. Det bliver på E3.

7: Live vil blive ændret mht hvad man får for Silver og Gold

Misser. Det bliver på E3.

8: Online only: Om den er det eller ej bliver ikke nævnt. Det kommer først frem i de interviews, der kommer med MS folk efter showet. Det samme gælder blokering af brugte spil. Intet om det på showet. Højst indirekte.

Ding!

9: Med indirekte mener jeg, at de sikkert vil annoncere, at man kan installere sine spil til harddisken og kan spille uden at have disken i - ligesom Steam. Effekterne af dette (at vi kommer til at køre med licensnøgler) bliver der ikke snakket om på showet. Det bliver i dagene efter, at vi finder ud af det. Bliver interessant om der bliver en mulighed for at deregistrere en licens fra sin live-konto, så man kan give/sælge den til andre.

Ding!

5 (og trekvart) korrekte ud af 9.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 05:30 
Jeg har fået fan post :D

Xbox One-lancering


Jeg har faktisk også fået nogen rigtig søde beskeder fra folk, jeg syntes bare den her var sjov
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/05-13 05:56 
Dem kan du ikke komme uden om, med alle de views :)

I HATE YOU!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Le RoofLe RoofSkrevet 23/05-13 06:27, rettet 23/05-13 06:31 
Darkbeat>
Jeg har fået fan post :D

Haha :D

Slap af den har fået mange views siden i går aftes og så vidt jeg kan se smitter det også lidt af på resten af din kanal - fedt :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 06:37 
Ja det er helt åndsvagt :D
slk486slk486Skrevet 23/05-13 08:08, rettet 23/05-13 08:10 
Tager kun en video...

Det er fedt!

"YOU AND YOUR PS"? Peepshow? :)
j/k
Captain NCaptain NSkrevet 23/05-13 09:57, rettet 23/05-13 10:09 
2 millioner+ views.
Sgu godt gået, Darkbeat xD

WHERE DO YOU KEEP THE REAL VIDEO?!!!

Tror at 70-80% af alle kommentare på mine egne videoer på youtube også bare er hjernedødt skrammel fra mindreårige.

Xbox One-lancering
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
NaieraNaieraSkrevet 23/05-13 10:17 
Jeg fatter hvorfor den Kinect skal være så stor.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/05-13 10:20 
Putting the "BIG" into Big Brother
SonicSonicSkrevet 23/05-13 10:27 
Haha +1 Bønne :)
Jeg syntes det er uhørt, at de vil smide et always online kamera op i folks stuer. Vilde sager.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Captain NCaptain NSkrevet 23/05-13 10:35 
Naiera>
Jeg fatter hvorfor den Kinect skal være så stor.

Og den ser stadig ikke ud til at kunne skelne individuelle fingre.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 23/05-13 11:39 
Ha! Skeln den her!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 13:49 
@Captain N: Tak, tak :) Jeg syntes at have hørt nogen nævne at den nye Kinect kan skelne imellem tommelfinger og resten af hånden, så det er en start.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 14:03 
"Were commited to Japan with Xbox One"

Så flere Cave spil?

http://www.oxm.co.uk/54629/microsoft-were-committed-to-japan-with-xbox-one/
AmbyAmbySkrevet 23/05-13 14:43 
Twitter - Next Gen Battle

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 23/05-13 14:44 
#PlayRightWiiU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 23/05-13 15:45 
Darkbeat>
Jeg har faktisk også fået nogen rigtig søde beskeder fra folk, jeg syntes bare den her var sjov

Det er da bare Bill gates hemmelige account!
Captain NCaptain NSkrevet 23/05-13 17:22 
Syntes det er lidt interessant at det faktisk er Nintendo der i denne omgang klare hele bagudkompetibiliteten (Sikkert stavet forkert) bedst.

Wii Uen kan jo ikke alene både benytte gamle Wii spil, men også selve wiimoten kan bruges med nye spil.
I bund og grund er der jo en hel Wii gemt inde i Wii Uen hvor du kan overføre alting fra din gamle maskine i form af gamle online køb osv.
Udover det vil man jo få rabatter på nye Virtual Console spil på Wii Uen hvis man har dem downloadet til sin gamle Wii.
Det eneste de bare mangler er så lige at lave et ordenligt account system så al ens indhold ikke går tabt hvis konsollen bryder sammen eller bliver stjålet.

Faktisk har Nintendo altid gjort et fint arbejde med at gøre deres konsoller baudkompetible.

Wii U --> Wii.
Wii --> Gamecube.
3DS --> DS
DS --> GBA
GBA --> GBC/GB
GBC --> GB
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-13 18:17 
Jeg synes godt nok, at folk er noget hurtige til at "afskrive" Xbox One.

Vi vidste jo på forhånd, at der ikke ville blive snakket så meget om spil, det kommer til E3.
Man frygtede lidt, at den ville komme til at være ren Media maskine, og det er den også meget - men men men, EA Sports laver jo ikke en ny engine og en eksklusiv aftale, hvis ikke også maskinen er 100% på nextgen spil.
Jeg er personligt ligeglad med FIFA og COD, men hvis den er god nok til EA og IW, så er den også god nok til dem der laver spil jeg gider spille.

Selvom jeg synes det var en tam præsentation, så regner jeg med at købe maskinen.
Medmindre, at de slet ikke laver noget, der kan få små / indie spil og lignende udgivet på den, og på den måde matche både hvad Sony snakkede om, men også konkurrere med den enorme scene af små og mindre spil, som vi ser på Steam og med Humble Bundle for tiden.

Jeg køber ikke en konsol, der kun kan spille AAA titler og vise tv til amerikanere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 23/05-13 18:44 
Jeg synes godt nok, at folk er noget hurtige til at "afskrive" Xbox One.

Jeg vil godt understrege, at jeg afskriver intet - meget kan nå at ændre sig, og meget uopdaget kan blive afsløret. Men omvendt må man forholde sig til det, de indtil nu har vist, og det er altså ganske uimponerende set gennem et par gamer-øjne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 23/05-13 19:29, rettet 23/05-13 19:32 
Jeg har samme holdning. Vil have alle informationer før jeg tager stilling, men lige nu ser det gevaldigt sort ud og jeg taler ikke om software.

Dagens rant:
http://youtu.be/lKm94T0jfzQ
SonicSonicSkrevet 23/05-13 20:35, rettet 23/05-13 20:38 
Jeg siger det igen. Overvågning confirmed ;)

Edit, tør de mon gøre brug af det?

På tysk
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/05-13 21:39 
Wow Darkbeat... 3,8 mill views nu. Den er da totalt eksploderet de sidste par timer!!!
GreaseballGreaseballSkrevet 23/05-13 21:44 
Endnu et interview med Phil Harrison.

De siger at til E3 bliver der fokus på spil(det er vel stadig en spil messe). Håber jeg satan. For det sgu spil der afgøre om jeg vil købe en konsol.

Phil Harrison on Xbox One, indies, pre-owned games and more
Captain NCaptain NSkrevet 23/05-13 21:48 
SeventhSun>
Jeg synes godt nok, at folk er noget hurtige til at "afskrive" Xbox One.

Jeg afskriver den ikke før den er i butikkerne og udsigterne ikke er blevet bedre siden i Tirsdags.
Men hvis der ikke kommer til at ske nogle seriøse attitude, tekniske, fokus ændringer så har Microsoft skrevet sig selv lidt ud af konsol konkurrencen.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
GreaseballGreaseballSkrevet 23/05-13 21:55 
LOL! Darkbeat!
Din lille youtube film bliver også nævnt over i en blog hos CVG. :p

http://www.computerandvideogames.com/408351/blog/divided-by-one-critics-react-to-the-new-xbox/

Microsoft's unveiling clearly wasn't aimed at 'us', but the mass market: focusing on TV, sports and Call of Duty as this fun, 90 second wrap up video, neatly suggests.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-13 22:01 
Han er godt nok dejlig ham Darkbeat :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-13 22:45 
Jeg er stadig helt chokeret over at sen genere så meget trafik.
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig